Vyskúšajte pripravované
Aktuálne obmedzenia v bratislavskej MHD v súvislosti s koronavírusom (od 16.3.2020)

Cestovanie MHD je povolené len s nasadenými ochrannými prostriedkami na tvári.

Od 16. marca 2020 do odvolania premávajú linky bratislavskej MHD počas pracovných dní v režime školských prázdnin. Aktuálne obmedzenia sú zohľadnené aj v Plánovači cesty a cestovných poriadkoch.

Do odvolania nepremávajú linky 7 25 26 92 131 184 a 801.

Od 16. marca 2020 je povolené cestovať vozidlami MHD len s nasadenými ochrannými prostriedkami na tvári (rúško, respirátor, alebo iná vhodná alternatíva). Odporúčame používať aj rukavice a ochranu očí.

Do autobusov a trolejbusov nie je povolené nastupovať prednými dverami a obsadzovať prvý rad sedadiel za vodičom (s výnimkou nevidiacich a vodiacich psov). Cestujúci by mali obsadzovať len sedadlá pri oknách a dodržiavať bezpečný odstup medzi sebou najmenej 2 metre.

Dopravný podnik vozidlá MHD každodenne dezinfikuje a navyše zabezpečil špeciálne čaty, ktoré dezinfikujú vozidlá aj v premávke na konečných zastávkach.

Dvere vozidiel MHD sú otvárané centrálne, nie je preto potrebné používať dopytové tlačidlá na/pri dverách. Pred vystupovaním na zastávkach na znamenie je potrebné naďalej signalizovať úmysel vystúpiť tlačidlom STOP.

Všetky predajne cestovných lístkov DPB sú od 14. marca do odvolania zatvorené. Pre zakúpenie predplatných cestovných lístkov je možné využiť multifunkčné červené automaty, prípadne internetový predaj.

Mimoriadny režim platí aj v regionálnych autobusoch Slovak Lines a v regionálnych vlakoch ZSSK.

 


15.3.2020, rozšírenie preventívnych opatrení - 3.4.2020
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Trolleyvčera, 1:42  +1#178 Re:
Reakcia na #176 od Jadran:
Napríklad v L210 je to po odchode z Nám. Fr. L. a na zastávke Karpatská. Na R. mýte to nehlási.
Solider4.4.2020 12:43  +1#177 Re:
Reakcia na #175 od Ma178rek:
Asi sa tu spustila nejaká tajná súťaž na najabsurdnejší nápad.
Jadran3.4.2020 18:30  +1#176 Re:
Reakcia na #174 od yellowcaptcha:
V rámci Petržalky bolo to doplnkové hlásenie priradené k zastávkam Slnečnice, Lúky II, Smolenická, Námestie Hraničiarov a Aupark. V meste to v autobusoch hlási na Hodžovom, ako je to na iných linkách, som zatiaľ nemal možnosť vyskúšať.

Ja si skôr myslím, že pri výbere sa zameriavali na zastávky, kde sa veľa prestupuje (až na tie Slnečnice).
Ma178rek3.4.2020 10:32 #175 Re:
Nejaká T6ka má vyhradený priestor pre vodiča, videl som len opáskovaný priestor vedúci až k druhým dverám... bola to 3.séria T6
yellowcaptcha2.4.2020 16:25 #174 Re:
Reakcia na #173 od Valec:
V kontexte toho pri ktorých zastávkach nahrali natvrdo toto hlásenie podľa mňa nie.

V L68 sa neprehralo totiž hlásenie od Švabinského po Markovu ani raz. A nezdá sa mi, že by ani jedna z týchto zastávok na trase bližšie neurčovala trasu ktorou po Petržalke pôjde a teda by nebola významná z pohľadu predostrenia trasy, keďže tých trás ako sa od zastávky Smolenická po zastávku Ekonomická univerzita môže dostať je viac.

Ale priznávam, že z hlavy neviem ktoré zastávky sa na tejto trase/linke (alebo na akejkoľvek inej) zobrazujú na bočnom transparente.
Valec2.4.2020 11:38 #173 Re:
Reakcia na #172 od JerryBA:
Nie sú významné zastávky tie, ktoré sa zobrazujú na bočných displejoch?
JerryBA2.4.2020 10:28 #172 Re:
Reakcia na #171 od Pe67:
Na L1 je toto hlásenie v smere na stanicu po odchode zo zast. STU za "nasleduje zastávka Úrad vlády" a potom hneď po príchode na zast. Úrad vlády. A zast. Vysoká asi nie je určená významná keď v L1 hlásenie po odchode smer stanica nieje, tak ako v L9 smer Blumentál.
Pe671.4.2020 7:33 #171 Re:
Reakcia na #166 od yellowcaptcha:
Po trase linky 9 sa to vždy spustí ak odznie "nasleduje zastávka Blumentál", potom po príchode do zast. Blumentál, ďalej "nasleduje zastávka Trnavské Mýto" a po príchode do zast. Tr. Mýto. Takže v krátkom čase to odznie 4 krát.
yellowcaptcha31.3.2020 18:48 #170 Re:
Reakcia na #169 od 3pa3ck3:
Nie, vyhlasuje sa iba táto verzia.

#168 – Ďakujem. A ešte by som sa spýtal – podľa čoho tie konkrétne významnejšie zastávky boli zvolené? Lebo medzi tými menej významnými bez oznamu bola aj Autobusová stanica či Twin City...
3pa3ck331.3.2020 17:35 #169 Re:
Reakcia na #166 od yellowcaptcha:
Je to aj po anglicky? Nie som v Bratislave, tak sa pýtam
JamaVOku31.3.2020 17:20  +1#168 Re:
Reakcia na #166 od yellowcaptcha:
Je to vlozene do hlaseni konkretnych vyznamnejsich zastavok.
adam.adam31.3.2020 17:20 #167 Re:
Reakcia na #166 od yellowcaptcha:
Myslim ze v Prahe sa to pusta centralne, cize vo vsetkych vozidlach v danu chvilu naraz.
yellowcaptcha31.3.2020 17:12 #166 Re:
To nové hlásenie je odkedy nahrané vo vozidlách?

„Vážení cestujúci, upozorňujeme na povinnosť nosenia rúšok aľebo iných ochranných prostriedkov tváre na verejnosti. Ďakujeme.“

To má nejaké preddefinované „významné zastávky” po odchode z ktorých sa to má prehrať automaticky, alebo má vodič tlačítko na displeji ktorým môže toto hlásenie prehrať kedykoľvek?

Zdalo sa mi totiž, že tam nieje nijaký systém – niekedy sa to prehrá pri príchode na zastávku, niekedy po odchode zo zastávky, po odchode z jednej konečnej áno, po odchode z druhej konečnej nie...

To druhé vozidlo nehlásilo ani po odchode z druhej zastávky na trase (prvé áno, ani jedna z daných zastávok nebola na znamenie), ale zase hlásilo aj pri odchode z jednej zastávky na znamenie (čo prvé nerobilo vôbec)...
Solider30.3.2020 11:38  +1#165 Re:
Reakcia na #164 od 3pa3ck3:
Nestačí, že sa dosť vetrá po trase, kvôli nulovej premávke a minimálnej výmene cestujúcich?
3pa3ck328.3.2020 10:50 -1#164 Re:
Reakcia na #163 od tbus:
Ak by tých 5 minút využili vodiči na vyvetranie vozidla, prípadne aj dezinfekciu madiel, tak by to nebol zlý nápad
tbus28.3.2020 10:17 #163 Re:
Reakcia na #162 od Ari:
Jednoduchšie je zaviesť odchod z konečnej s 5 minútovým meškaním, môže sa potom celú cestu štandardne ponáhľať a meškať.
Ari28.3.2020 9:47  +3#162 Re:
Mali by zaviesť zvlášť cestovný poriadok na čas karantény a skrátiť jazdné doby. Lezie na nervy ak autobus naschvál ide pomaly a stoji na prázdnej zastávke a čaká na presný čas odchodu
Solider24.3.2020 11:28 #161 Re:
Reakcia na #160 od si:
Dobre, ale je rozdiel si odskočiť a vrátiť sa, a vyklopiť cestujúcich a zavrieť trolejbus 🙂
si24.3.2020 7:09  +1#160 Re:
Reakcia na #159 od NOKS:
pri tomto si sponiem na davny zazitok z vtedajsej linky 21 (z astronomickej cez slovnaft do petrzalky) obsluhovanej nejakym ik28x, kedy na jednej zastavke v petrzalke vodic chvatne zabrzdil rucnu, otvoril kabinu a vybehol z nej do blizkych krikov z vykrikom do salonu ze sorry, musim 🙂
(a po chvili sa vratil a pokracovali sme v ceste 🙂 )
NOKS23.3.2020 22:38 #159 Re:
Reakcia na #158 od Valec:
Tak ale v polovičke trasy ešte vodič nemusí vedieť či ho bude pred konečnou tlačiť kakobe 🤪
Valec23.3.2020 20:10 #158 Re:
Reakcia na #156 od Solider:
Sa pri nástupe opýtaš. 😁
gejza23.3.2020 18:42 #157 Re:
Reakcia na #156 od Solider:
aj pre #156

Chalani, ja som popísal len stav, ktorý viem vďaka tomu, že sa v danej lokalite denne vyskytujem. Pokiaľ som ml možnosť vidieť, tak obe linky vyrážajú od LIDL-a, ale viackrát som videl busy linky X72 parkovať vedľa sociálky v Ružovej doline.
Solider22.3.2020 19:19  +2#156 Re:
Reakcia na #154 od gejza:
"Linka 209 z dôvodu zabezpečenia sociálneho zariadenia pre vodičov NEMUSÍ prepravovať cestujúcich až na konečnú Mliekarenská v smere z Kramárov, ale v PRÍPADE POTREBY len po Ružovú dolinu. V opačnom smere je premávka z Mliekarenskej."

Tak buď to malo ostať jazdiť tak, ako je vydaný platný CP (čiže po Ružovú dolinu) alebo jazdiť normálne po Mliekarenskú. To si má cestujúci podať žreb, či práve vodič potrebuje ísť vykonávať defekáciu na keramickú misu do sociálky alebo mu postačí plastový hajzel na Mliekarenskej? Alebo či zrovna vtedy má chuť si ohriať jedlo do mikrovlnky?
Viko22.3.2020 19:13 #155 Re:
Reakcia na #154 od gejza:
A prečo to nemajú jednotne?
gejza22.3.2020 18:36 #154 Re:
Reakcia na #153 od Solider:
Na obratisku Mliekarenská pribudla sociálka (zložili ju na trávnik k paneláku) a trolejbusy linky 209 naďalej končia až pri LIDL-i. Niektorí vodiči linky X72 však využívajú sociálku na konečnej Ružová dolina.
Solider22.3.2020 17:17  +1#153 Re:
To s tou linkou 209 myslíte naozaj vážne? A bude to závisieť od fázy mesiaca alebo od konštelácie hviezd v intergalaktickom priestore? Ja sa už nestačím ani čudovať 🙁
BigMac22.3.2020 12:59  +7#152 Re:
Reakcia na #149 od Valec:
Jasné! Aj to, že "dynamika" v križovatke Račianska # Pekná cesta funguje tak ako má je len pocit.
Ten spínací program je tam úplna paráda. Zbytočne to zastavuje smer z Račianskej na Račiansku.
Najmä v skorých ranných hodinách (cca 05:00). Auto od Rače obsadí indukčnú smyčku na odbočenie vpravo do Peknej cesty. Turboradič mu dá voľno, čo je úplne v poriadku, ale súčasne sa tu končí zdravý sedliacky rozum a logika. Spolu s voľnom do Peknej cesty od Rače sa Siemens krabica totiž sama od seba a svojho dokonalého programu rozhodne zaradiť aj voľno v smere opačnom (teda z Peknej cesty do Rače) bez toho, aby tam bola indukčná smyčka obsadená. Výsledok? Zbytočné zastavenie Račianskej v oboch priamych smeroch. Aj to je len pocit? No pocit zbytočného zastavenia a zbytočného rozjazdu určite a navyše pocit správny...
3pa3ck322.3.2020 12:14 #151 Re:
Reakcia na #150 od 3pa3ck3:
Ale teda neskúšal som to a keďže nie som v Bratislave, tak to ani pár týždňov až mesiacov nevyskúšam 🙂
3pa3ck322.3.2020 12:13 #150 Re:
Reakcia na #147 od volod:
Displeje na červených automatoch nefungujú spoľahlivo ani bez rukavíc 🙂

Neviem, aká konkrétna technológia je tu aplikovaná, ale mobil v nitrilových rukaviciach v labáku viem ovládať bez problémov. Taktiež aj niektoré moderné zdravotnícke prístroje majú dotykové ovládanie, takže predpokladám, že by to nemal byť problém.
Valec22.3.2020 11:38 -3 +1#149 Re:
Reakcia na #141 od Jadran:
Ani jedna z nich nemá radar (dokonca ani dynamika a nie je riadená kamerovým detektorom), takže to bude len pocit.
Jadran22.3.2020 6:13 #148 Re:
Reakcia na #146 od Sor23:
Veru tak, jazdu predsa treba prispôsobiť stavu a povahe dopravného značenia.
volod22.3.2020 0:13 #147 Re:
... využiť automat na kúpu električenky v tomto stave s dotykovým displejom či tlačidlami čo je dobre ochytany bohvie od koho prstov.... Funguje to aspoň s tenkou rukavicou ten displej, skúšal to niekto?
Sor2320.3.2020 11:34 #146 Re:
Reakcia na #139 od Jadran:
Tak tá cesta má dosť nedostatkov, napríklad aj čerstvo vybudovaný prechod pre chodcov bez zvislého značenia pri Podkerepuškách. Je dosť veľa nedostatkov v značení, vodič musí intuitívne jazdiť a odhadnúť, ako má asi ísť. 😃
S499.102320.3.2020 11:12 -1 +3#145 Re:
Reakcia na #131 od mi.v:
Preregulovanosť vedie k porušovaniu.
david120.3.2020 8:56  +1#144 Re:
Reakcia na #142 od Valec:
Na Vinohradoch funguje aj dopyt z a do Nobelovej ul.
Aj chodcom púšta zelenú pri Predmestí iba dopyt.
Ten zvykne "ukradnúť " aj voľno električkám , ktoré púšťa aj keď tam v tej chvíli nie sú alebo sú už v dohľade. Tie potom musia čakať jeden cyklus.

Nie vždy sú zosynchronizované zelené vlny smer mesto na všetkých troch.
Posledný pri Predmestí zvykne dať červenú aj rozbiehajúcej sa kolóne z prvých dvoch , keď sa aktivuje preferencia.

Jedine na Šafku funguje veľmi dobre preferencia. Tá aj počká električky čo sa blížia od nábrežia..
Minko20.3.2020 8:28 #143 Re:
Reakcia na #142 od Valec:
áno preto som písal že Vinohrady relatívne spolupracujú. čo som si akurát všimol, signál tam počíta s pomalším rozbehom áut 😁 a to si nemyslím že by som ja alebo další podobne ako ja jazdiaci jazdili nejakým agresívnymi odpichmi z miesta.

presne na AB Kozmetiku narážam. Viac krát som si všimol, že je tam dopyt z vedľajšej cesty tak na 2-3 autá max. dopyt chodcov žiadny ale v smere von z mesta stojíme a stojíme. Alebo, že Malé Krasňany prejde signál na zelenú a na AB kozmetike začne prechádzať signál práve do červenej. Pritom dopyt od chodcov a z vedľajšej cesty je v tom čase presne 0.
Valec20.3.2020 7:34 #142 Re:
Reakcia na #140 od Minko:
Obe tie križovatky (Malé Krasňany aj AB Kozmetika) majú dynamické riadenie s preferenciou električiek (a preto nie je ani možné, aby boli v nejakej koordinácii s Vinohradmi a ani veľmi medzi sebou). Problém je, že pri AB Kozmetike nejde ani dynamika a ani preferencia (netuším v akom náhodnom režime fungujú).
Pri ŽST Vinohrady sú tuším všetky riadené ako jedna križovatka s preferenciou električiek.
Jadran20.3.2020 7:33  +1#141 Re:
Reakcia na #140 od Minko:
Podľa toho, čo máme odsledované s kolegom, tak tie pri Malých Krasňanoch sú na radar (ako napríklad vo Svätom Juri), čiže ak sa človek moc ponáhľa, semafor ho stopne. Neviem, či to tak naozaj je, no skúsenosti hovoria, že ak sa tam nájde zopár vodičov, čo s tým počítajú a snažia sa ísť tak do 55 km/h tak je postavené stále na voľno (ak nikto z ďalších smerov zrovna nepýta dopyt), ale ak sa v ľavom pruhu objaví turbojazdec AjTakSomRýchlejší, tak je výsledok červený a stojíme všetci, vrátane jeho.
Minko20.3.2020 6:45  +6#140 Re:
Reakcia na #139 od Jadran:
v nočných hodinách je iný extrém ale napríklad aj v denných hodinách napríklad Vinohrady malé Krasňany kde na 800 metroch je 5 svetelných križovatiek + jedna svetelne neriadená križovatka. Kým semafóry na Vinohrady medzi sebou relatívne "spolupracujú" tie pri Malých Krasňanoch si žijú vlastným životom, nehovoriac o tom, že ešte aj medzi sebou nespolupracujú+ ten pri el. zastávke Malé Krasňany má ešte aj zle nastavený signálny plán (nereflektuje na reálny dopyt na tej križovatke). Neviem čo to máme na Slovensku za zlozvyk vyberať v prevažnej väčšine prípadov to najhoršie z možných riešení.
Jadran20.3.2020 6:03  +1#139 Re:
Reakcia na #137 od Technopol:
Je to síce úplne mimo témy, ale súhlasím, dopravné značenie je na mnohých miestach v katastrofálnom stave. Do toho nezmyselné semafory hlavne v nočných hodinách, vypnuté tam kde by kľudne mohli v noci fungovať, a tam kde sú totálne zbytočné, bežia furt (ideálne na pevný cyklus).

https://goo.gl/maps/XwJdvRwd2ttusx4fA
No a keď už značky - táto križovatka ma zaujala v uplynulých dňoch, ide o trasu L37 pri jazde od TV smerom do mesta, kde sa pripája späť na cestu I/2. Nikde žiadne zvislé značenie, ktoré by riešilo prednosť pred križovatkou.
Technopol20.3.2020 0:38 #138 Re:
Ešte link k tomu koncu 60-tky https://goo.gl/maps/mUAfafqAxS56dyRZ8
Technopol20.3.2020 0:36  +4#137 Re:
Reakcia na #134 od mi.v:
Áno vodiči nedodržiavajú predpisy, ale "50 v poli" nie je žiadny extrém. Je veľmi veľa miest kde dopravné značenie je úplne mimo realitu a týka sa to hlavne obmedzenia rýchlosti. Len na ceste BA - SC je ich toľko, že ich nespočítam na dvoch rukách. Tam sa striedajú úseky 90-80-70-60-50 podľa toho kto sa ako kedy vyspal. https://goo.gl/maps/D3Svq536LXxEjBBX7 Pred križovatkou 80km/h, za križovatkou 70km/h odkedy si tam niekto postavil firmu so stavebnými strojmi. A jednú dobu tam tu 70 merali. Ako je možné že tu je značka koniec 60tky keď 150m predtým 60-tku zrušila križovatka? No chyba projektu alebo osadenia značky. A tak vyzerá celá naša doprava.
Bohužiaľ na málo miestach to dopadne ako u nás. Pri zmene 60 -> 50kmh v obci, na Kutlíkovej každý deň merali policajti a mali plno, lebo rovná dvojprúdovka na ktorej sa nikto nešuchtal 50. Po polroku tam dali 70kmh a dnes tam merajú málokedy.
Ďalšou lahôdkou je/bola cesta autom k bunkru BS-8. Pri ceste späť bola zakázaná cesta všetkými smermi. https://goo.gl/maps/SCWvyCukQPCDwK7E6
Toľko k našim cestám a značeniu v poli.

Conti0119.3.2020 19:34 -2#136 Re:
"si", ak si niekto nevie zapamätať tri veci, asi by ani nemal vychádzať z domu.
si19.3.2020 17:30 -1 +5#135 Re:
Reakcia na #134 od mi.v:
uprimne, prilis vela prikazov a zakazov kde kade vedie k tomu ze si ich normalny clovek prestane prilis vsimat a potom nasledne sa moze stat ze si neumyslene nevsimne vodic aj nieco co by dodrzat realne mal
PS: pausalne 50tku v obci povazujem za blbinu tiez a ak si obhajcovia vsetkych rychlostnych limitov uvedomia ze vacsina z nich vznikla ako pokus znizit potrebu pohonnych hmot pocas nedostatku ropy na prelome 70tych a 80tych rokov a neake ohanacky bezpecnostou sa k tomu pridruzili az neskor....
mi.v19.3.2020 16:08 -2 +3#134 Re:
Reakcia na #133 od si:
Ďalší diskutér, čo uvádza extrém, 50-ku v poli a potom argumentuje. Podľa mojich denných skúseností, 50-ku prekračujú mnohí na všetkých hlavných ťahoch kdekoľvek v meste. Ak budete mať vodičák, uvidíte. Ak máte vodičák a jazdíte, kde jazdíte, že ste si to nevšimli? Ako vodič si to nevšimnete iba vtedy, keď tiež tak jazdíte. Zábavné je, keď takto vidíte jazdiť aj auto s nálepkami "za slušné Slovensko".

Nota bene: pozerám, že niekto pluskuje a mínuskuje podľa autora príspevku 🙂 Nech radšej diskutuje a ukáže, kde sa mýlim. Lebo ak sa bavíme o niekom netrpezlivom, tomu by nevyhoveli busy ani s intervalom 6 minút namiesto hodiny, pretože "autom budem v cieli aj tak skôr". To bola pôvodná debata.
si19.3.2020 15:26 -1 +6#133 Re:
Reakcia na #131 od mi.v:
ked mas tu 50ku aj v poliach 2km od nejakej zastavby len na to aby pomahaci mali kde vyberat, tak sa niet co divit ze ludia na to vo vseobecnosti seju.... uprostred obytnej zony kde behaju male deti nepojdem 50 ani ked to je povolene (nie je zakazane)....
mi.v19.3.2020 14:52 -3 +3#132 Re:
Reakcia na #130 od MatejBA:
Nie vždy, v 4% prípadov sa dohodnúť naozaj nedá. Asi ste pochopili, že tie neriešim. A ozaj, dá sa čosi rešiť aj s DP, ako navrhujete, keď sa zamestnávateľovi chce – na začiatku aspoň pripomienkovať. Ale aj keď dajú interval 30 minút, tak tým ľuďom, ktorým je zlý hodinový interval, je zlý aj 30-minútový. To je o mentalite netrpezlivosti a neurozity. (A keď pozriete, za čím sa tak ženú, častokrát sami nevedia, lebo inde svoj takzvaný "cenný čas" zabíjajú.)
mi.v19.3.2020 14:46 -2 +2#131 Re:
Reakcia na #129 od S499.1023:
Potom to tak aj vyerá, že v 50-tke ide každý 60 km/h, jazdí s rozostupmi na hrane bezpečnosti a je to "jeho vec". Kvôli takým budú autá časom monitorované kompletne na mnoho aspektov (nedovolené odbočenia, prekročená rýchlosť). Porušovanie vždy priťahuje iba viac regulácií a nariadení, viac totality. Nadávame na to, že samotné vlády porušujú zákony, ale ktokoľvek z machrov by sa tam dostal, robil by to isté... A na pár km ročne nepotrebujete žiadne auto.
MatejBA19.3.2020 14:42 -1 +3#130 Re:
Reakcia na #128 od mi.v:
Lenze nie vzdy sa da dohodnut na zdielanej jazde, nie vzdy sa da posunut pracovna doba, nie vzdy mozes ostat v praci dlhsie (nadcasy su v mnohych firmach skor nadavkou a SBS ta uz vyhadzuje v sekunde ako si odpracoval rovnych 8 hodin).

Je omnoho vyhodnejsie si kupit nejake jazdene auto za 2000-3000-5000 eur a jazdit nim do roboty ako si komplikovat zivot mizernou MHD a komplikovanymi rieseniami. A to sa stale nebavime o tom, kebyze mas rodinu, potrebu odist v inych cas alebo pripadne urgentnu situaciu.

Na druhej strane pokial je tam dopyt na 8 a po 16 a je tam aspon nejake minimum ludi, co tam cestuju, tak preco by nemohol dopravny podnik pridat 1-2 spoje v tom case namiesto hrania sa na mrtveho chrobaka? Moze ti cely den chodit x:00, len napriklad rano pojde jednu hodinu x:00 x:20 x:40 x+1:00 a poobede detto. A uz mas system, ktory je zrazu atraktivnejsi 🙂
S499.102319.3.2020 14:29 -1 +3#129 Re:
Reakcia na #125 od mi.v:
Toto už mne osobne smrdí sociálnym inžinierstvom.
Nebudem si kupovať plynové auto na pár km ročne, keď je drahšie, má drahšiu údržbu, pravidelné revízie, raz za pár rokov treba nádrž aj vymeniť, nesmie to do podzemných garáží atď.
Nepozerám televíziu vôbec ale nebude mi žiadny dobroser diktovať, že mám jazdiť pomalšie a miesto toho nepozerať na televízor.
mi.v19.3.2020 14:29 -2 +2#128 Re:
Reakcia na #127 od MatejBA:
Zbytočne to dávate do extrému: že hodina zabitá ráno a hodina po skončení. V praxi to ide takmer vždy urobiť inak: posunúť si pracovnú dobu po dohode so šéfom, zdieľať s niekým auto po najbližší dopravný uzol alebo prejsť po neho peši 20 minút, robiť súkromnú prácu na pracovisku po práci (po dohode so šefom). Keď to pracovisko umožňuje, niektoré dni robiť z domu a čas cestovania je vtedy nulový. Na mobile urobiť mnoho vecí priamo počas cestovania (kontrola účtov, e-shopy, noviny, podcasty, maily).
Ja narážam na to, že niektorým ľuďom sa nechce rozmýšľať a tak siahajú po zbytočne drahých a nehospodárnych riešeniach, ktoré im uberú inde. Naopak, nadávajú na detaily, ktoré je možné celkom dobre ošetriť. Vidím to okolo seba podobne, ako písala martinah. Občas sa k tej téme vraciam a tie veci kritizujem.
MatejBA19.3.2020 14:09 -1 +3#127 Re:
Reakcia na #125 od mi.v:
Takze neatraktivny interval je chyba ludi a rovnako je potom chybna ich reakcia na mizernu ponuku presadnutim na alternativnu dopravu, ktorou auto je? Smankote 😂

Dajme tomu, ze na 8:00 musi byt v praci, o 16 koncim a mam to 5 minut na zastavku (cez areal, vratnicu a po odkliknuti, kym pridem na zastavku). Ak mi ide autobus kazdu hodinu medzi x:55 a x:05 tak efektivne denne zabijem 2 hodiny navyse v praci/cakanim na autobus (nehovoriac o dobe cestovania).

Neviem ako ty, ale pokial by som v tomto scenari zabil optimisticky 3 hodiny cestovanim vs hodina autom, tak mne tie 2 usetrene hodiny denne stoja za vyssi vydaj na auto/benzin. Pretoze penazi vzdy bude dost ale casu nie 🙂
Solider19.3.2020 13:33  +2#126 Re:
Reakcia na #55 od Solider:
Od dneska by mali byť tieto vozidlá odstavené a všetky električky by mali otvárať dvere centrálne.
mi.v19.3.2020 10:51 -2 +3#125 Re:
Reakcia na #124 od martinah:
Je to tak ako hovoríte. Väčšina je častokrát pomerne nerozumná: pre riedky interval presadne do auta paušálne, namiesto toho, aby presadli iba v tie dni, kedy potrebujú flexibilitu a inak použili bus. Jazdia na benzínových autách namiesto plynových, pričom za rovnaké jazdenie vyhodia o pár sto eur ročne viac. Ale ponosujú sa, že nemajú peniaze. Nemajú trpezlivosť v premávke, idú pol sekundy za predošlým autom, na semafore sa rozbiehajú už na "oranžovú" alebo prechádzajú po zelenej na "silnú oranžovú" (rozumej čerstvú červenú), veď nemajú čas, ale potom doma strávia 1 hodinu na dákej televíznej blbosti, ktorú ani nechcú pozerať, čumia na to iba z nudy.
Tu už nehovorím o víkendovom režime, ale že si uvedomujem, že mnoho vecí by si ľudia vedeli spraviť omnoho lepšie pre seba bez stresu, keby rozmýšľali a ani hodinový interval nie je vždy také veľké narušenie, ako sa im zdá.
martinah18.3.2020 23:48  +3#124 Re:
Reakcia na #123 od mi.v:
samozrejme, pokial mas zamestnavatela, ktoremu nevadi, ak ostavas dlhsie a venujes sa aj sukromnym veciam, u nas je napriklad ziaduce neostavat dlho v (po) praci a pre toto by napriklad nemali velke pochopenie, predsalen pracovny priestor je predovsetkym pracovny
hodinovy interval dava menej moznosti byt flexibilny, trebars ked potrebuje clovek odist skor lebo doktor, opravar, a podobne schodzky, dohodnute na konkretny cas a pritom si neukrojit zbytocny kus pracovnej doby, moze si to nacasovat, ale nie vzdy su dostupne vhodne terminy, nedajboze ak musi nutne rychlo odist, ale toto su okrajove detaily, ak to tak niekomu vyhovuje, kludne, ale vacsina nema dostatok trpezlivosti ani s ovela mensimi intervalmi a jazdia radsej autami, skusenost z okolia
ak chcu nasadit vikendovy rezim, nech spravia aspon kompromis ako spominal birch, to mi pride este akotak rozumne riesenie


mi.v18.3.2020 22:56  +2#123 Re:
Reakcia na #122 od martinah:
Inde som písal, že človek preusporiadaním svojich činností ten čas môže využiť pre seba. Napríklad ak mi ide ďalší bus o 50 minút, ostanem dlhšie na pracovisku a riešim domáce financie alebo e-shopy alebo desať ďalších vecí, ktoré by som aj tak robil večer z domu. Súbory si dám do cloudu a tak ich mám so sebou všade.
Nestihnúť zriedkavý bus ráno, na to samozrejme pozor, ale to nie je problém toho intervalu. Nestíhač si vie vyrobiť dochádzkový problém aj na linke s intervalom 10 minút medzi spojmi.
martinah18.3.2020 22:54 -1 +2#122 Re:
Reakcia na #121 od mi.v:
ved hej, ale limituje ta to v prichode a odchode do/z prace plus predpokladam nie je priama linka, ale prestup, cize nakombinovat vhodne casy
ak clovek skysne v praci a zmeska bus, bude cakat hodinu na dalsi, detto rano, ak nestihne, taky interval je na maslu, co spravit, ist pesi?
mi.v18.3.2020 22:23  +2#121 Re:
martinah: Jadran nepovedal, že cestuje hodinu, ale že mu spoj ide raz za hodinu.
martinah18.3.2020 21:28 -1#120 Re:
Reakcia na #119 od Jadran:
ak by som mala raz za hodinu cestovat do prace, tak si casom najdem pracu blizsie k domovu alebo aspon v oblasti s lepsou dochadzkou, co bolo tiez hlavnou motivacou terajsej prace, nema zmysel obetovat cestovaniu tolko casu, to, ze to tak funguje u teba, je samozrejme tvoje rozhodnutie, ale neznamena to, ze to je standard u kazdeho a ma byt s tym spokojny alebo sa zmierit
ps. nechces radsej cestovat autom? v takomto pripade by bolo skor efektivnejsie nez mhd (bez ohladu na virus)
Jadran18.3.2020 19:07  +1#119 Re:
Reakcia na #101 od martinah:
Možno ušlo tvojej pozornosti, že ani ja nemám možnosť hómofis a tiež chodím do práce stále rovnako ako predtým. A tiež sú obdobia dňa, kedy mi to ide do práce raz za hodinu. Nie v rámci nejakých opatrení, ale celoročne a budeš sa čudovať, PCL ani ja nemám zadarmo.
Jadran18.3.2020 19:04 #118 Re:
Reakcia na #100 od kecho:
No vidíš, 24 minút, môžte im to v tých Kopčanoch závidieť, keď vám na 80-ke zavedú víkendový grafikon.
Jadran18.3.2020 19:02  +1#117 Re:
Reakcia na #115 od BigMac:
Opravím ťa, 96 a 94 možno kedysi, dnes je to už nejakú dobu všetko zo 196.
gejza18.3.2020 14:34 #116 Re:
Neviem, či už to bolo spomenuté, ale na obratisku Mliekarenská pribudla sociálka (zložili ju na trávnik k paneláku) a trolejbusy linky 209 naďalej končia až pri LIDL-i. Niektorí vodiči linky X72 však využívajú sociálku na konečnej Ružová dolina.
BigMac18.3.2020 12:59 -1#115 Re:
Reakcia na #114 od yellowcaptcha:
Letná 192 v sedle sú prejazdy ranných špičiek z 96 a 94. Teda vozy si najprv odjazdia rannú špicu na 94 a 96 a až potom robia 192. Takže najprv treba prekopať grafikony.

Ale s Tvojou myšlienkou sa dá súhlasiť. Znie to logicky.
yellowcaptcha18.3.2020 12:54  +2#114 Re:
Je celkom škoda, že keď od zajtra nebude L92 premávať a L192 bude, že linke 192 nebola predĺžená premávka – aspoň od nejakej siedmej/ôsmej do ôsmej večer.

Pretože podľa mňa buď má zmysel teraz prevádzkovať tú L192 celý deň (pokiaľ ňou cestuje dostatočné množstvo cestujúcich v sedle dá sa predpokladať, že by bola slušne obsadená aj mimo neho, nie?), alebo vôbec (ak vychádzame z toho, že mimo sedla majú cestujúci dostatočne zabezpečené všetky spoje mimo sedla inými linkami, a neoplatí prevádzkovať linku s polhodinovým intervalom, potom to isté môžeme povedať aj o sedle).
martinah18.3.2020 12:41 #113 Re:
Cestovanie v mestskej hromadnej doprave (MHD) v Trenčíne bude od stredy bezplatné. Ako informovala hovorkyňa Trenčína Erika Ságová, MHD jazdí v obmedzenom režime, vzhľadom na snahu o minimalizovanie počtu ľudí v autobusoch MHD, posilnili spoje do priemyselného parku. "Povinnou výbavou pri vstupe do autobusu je rúško alebo iná ochrana tváre a rukavice. Na vstup a výstup je potrebné využívať iba len stredné a zadné dvere, zakázané je využívať prvé dva rady sedadiel," doplnila hovorkyňa.

zdroj:https://www.cas.sk/clanok/958912/koronavirus-na-slovensku-online-nakazenych-je-uz-105-ludi-zeleznice-zrusili-predaj-listkov/

BigMac18.3.2020 12:19 #112 Re:
Reakcia na #110 od kecho:
V bežných podmienkach nijako. Jedine ich dokonale izolovať. Napríklad podľa dopravných prevádzok a súčasne ich držať v zabezpečenom prostredí, čistá karanténa z opatrnosti. Niečo ako držanie chráneného svedka v base...
BigMac18.3.2020 12:14  +1#111 Re:
Reakcia na #109 od birch:
Vodiči vo vyššom veku (65+) už sedia doma na základe prijatých opatrení ÚVZ a HH.
kecho18.3.2020 11:33 -1#110 Re:
Reakcia na #109 od birch:
To je sice pekna myslienka - rozdelenie, ale ako zabezpecis, ze zalozaci sa nenakazia napr. v ramci rodiny alebo domu?
birch18.3.2020 10:43  +1#109 Re:
Riešením by mohol byť upravený víkendový grafikon, kedy by sa v rannej špičke pridali spoje navyše, prípadne na vybraných linkách aj v poobednej.

Ide totiž aj o to, aby mal kto zabezpečiť obslužnosť v čase, keď bude chorobnosť kulminovať.

V niektorých spoločnostiach zabezpečujúcich základné služby začínajú deliť ľudí na dva tímy - hlavný a záložný, pričom záložný je v pohotovosti pripravený, ak by hlavný tím zostal napr. doma v karanténe. Je rozumné to urobiť podobne aj s vodičmi a nechať ich v zálohe, prípadne urobiť špeciálne opatrenia pre vodičov vo vyššom veku. To samozrejme nemusí znamenať, že automaticky nebudú poberať mzdu, napr. je možné zaviesť / rozšíriť flexibilné konto.
martinah18.3.2020 10:39 #108 Re:
Reakcia na #107 od kecho:
mesto bude setrit kde sa da

https://video.sme.sk/c/22361000/rozhovory-zkh-vallo-a-bratislava-koronavirus-video.html
kecho18.3.2020 10:08 -2 +2#107 Re:
Reakcia na #104 od BigMac:
Zabudol si este jedno 🙂

Ziadne vozidlo z hladiska vodicov platiacich ucty = pohroma, ziadna jazda = ziadne preplatenie vzkm = ziadny prijem od mesta = ukoncenie pracovneho pomeru kvoli nadbytocnosti.
martinah18.3.2020 9:57 #106 Re:
Reakcia na #103 od BigMac:
ano, mas pravdu, u mna bolo myslene v smere do petrzalky, v tom pripade 3
BigMac18.3.2020 9:40 -1 +1#105 Re:
Reakcia na #99 od Jadran:
Dobre, jazdia autami, prípapne bicygľami (kérekpár).
Obe skupiny sa tešia, že robia niečo pre svoje zdravie. Tá prvá sa tvári, že obmedzuje riziko niečo nachytať v prostriedku MHD, tá druhá argumentuje pohybom na zdravom vzduchu. Obe sú spokojné.
A doktori internetových vied z domáceho prostredia majú o čom vypisovať po diskusných fórach a jačať o nesystémovosti. Tí to asi psychycky zvládajú najhoršie. Psychycky = hrúbka? Nie, píš s ypsilonom, aby bolo všetkým jasné, že sú natvrdlí. A (nielen) že ich je, oni a ony ešte budú pribúdať (a to geometrickým rádom).
BigMac18.3.2020 9:29  +2#104 Re:
Reakcia na #96 od Michal111:
Prázdne vozidlo z hľadiska ekonóma = pohroma.
Prázdne vozidlo z hľadiska virológa = nižšia možnosť kvapôčkového prenosu.
Hapčíííííííí
BigMac18.3.2020 9:26 #103 Re:
Reakcia na #102 od martinah:
Štyri:
1. Kollárovo námestie
2. Údernícka, kúpalisko Matador
3. Kopčianska
4. Cintorín Petržalka
martinah18.3.2020 7:27 -3 +1#102 Re:
Reakcia na #98 od Jadran:
prestupovanie napriklad? vsimol si si vobec, ze L80 ma dokonca tri rozne ciele?
martinah18.3.2020 7:20 -2 +2#101 Re:
Reakcia na #99 od Jadran:
nehnevajte sa, to je argument, ked si tato vlada nakradla, preco by si nenakradla aj ina vlada, ved fungujuci standard, a potom, ze preco je na tom slovensko tak ako je
opat fanusik mhd vs realny cestujuci, vobec nemyslite na tych pracujucich, ktori stale musia chodit do prace, lebo nemaju moznost home office, tak im to radsej stazme uplne, len aby ste nemali pocit prazdnych busov, hlavne, ze si zaplatili pcl a na rok bol vypocitany objem vzkm
kecho18.3.2020 7:05  +1#100 Re:
Reakcia na #99 od Jadran:
Si si tym casom isty? Tu vidim do lodenice v rannej spicke interval 24 a v popoludnajsej 30, ktory by sa vikendom zatraktivnil na hodinu
https://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/77/smer/Vlcie-hrdlo-Spalovna-Povodie-Dunaja/zastavka/Vlcie-hrdlo/419430770731?d=20200319

Na na druhej strane by sa, paradoxne, zmenil int do Lesoparku na 20 minut z pracovnotyzdnovej hodiny.
Jadran18.3.2020 5:46 -1 +3#99 Re:
Reakcia na #97 od kecho:
Inak, ako to psychicky zvládajú zamestnanci takej Spaľovne, Energetických Strojární či SVP pri lodenici, ktorým to ide väčšinu času raz za hodinu?
Jadran18.3.2020 5:37 -1 +4#98 Re:
Reakcia na #97 od kecho:
Zamestnancom špedičiek začína pracovná doba každých 12 minút? Či aký je dôvod, že sa nevedia trafiť do tých 30 minút?
kecho17.3.2020 18:49 -3 +2#97 Re:
Reakcia na #96 od Michal111:
Zamestnanci spediciek v Kopcanoch sa ti podakuju za atraktivny 30 min interval pri ceste do prace. 🤔
https://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/80/smer/Petrzalka-Udernicka-kupalisko-Kopcany/zastavka/ZST-Petrzalka/529434
Michal11117.3.2020 18:34 -1#96 Re:
Dnes popoludní počas "špičky" boli niektoré vozidlá na totálku prázdne, v najlepšom prípade tak do 5 ľudí na vozidlo. Fakt by sa mohlo prejsť na víkendový CP, úplne zbytočne sa premávajú prázdne vozidla po meste.
kecho17.3.2020 17:26  +3#95 Re:
Reakcia na #91 od Trammat:
Logicky by tam 91 mala mat zastavku furt. Ved je aj tak na znamenie. Lenze nie je toho, kto by sa nad tym zamyslel.
kecho17.3.2020 17:24 -1 +2#94 Re:
Reakcia na #92 od david1:
Na Racku mas svetla, na Kolmej nemas nakresleny ani len priechod cez cestu 🙂
martinah17.3.2020 16:54 #93 Re:
Reakcia na #91 od Trammat:
moznost zastavenia na rusovskej ceste bola este par mesiacov dozadu navrhnuta v ramci #mamespolocnyciel, odozva dpb bola, ze posunu dalej kolegov a tym to zrejme zakapalo
david117.3.2020 16:51 #92 Re:
Reakcia na #90 od kecho:
Ja prestupujem na Račku a zvládam aj viacprúdové prechody.
Teraz tam máš fakt minimálnu premávku.
Trammat17.3.2020 16:00  +1#91 Re:
Reakcia na #86 od kecho:
Operatívne by sa nedala zaviesť dočasná obsluha tej zastávky aj linkou 91? Či stále sa držíme #nikdysatotaknerobilo a #cestujucibytozneuzili? Žil som istý čas vo Varšave a tam takéto operatívne riešenia nikdy neboli problém, kľudne sa aj na expresných linkách pridala zastávka za účelom zabezpečenia komfortného prestupu.
kecho17.3.2020 15:28 #90 Re:
Reakcia na #89 od david1:
A ako bonus 2x 4-prudovu cestu 😁
david117.3.2020 15:06 #89 Re:
Reakcia na #85 od Mike:
Z Kolmej to máš tak cca. 200m na L99.
martinah17.3.2020 14:18 #88 Re:
Reakcia na #87 od Sor23:
jj, dakujem za tip, kolegyna vcera ukazovala, ze si usila z textilu rusko, ale ze ho nedokaze nosit nonstop, lebo ho usila z tolkej vrstvy, ze v nom neda dlho dychat 😃
uz sa mi konecne podarilo zohnat buffku satku, a je to o dost dost lepsie, plus to tiez clovek moze vyprat
Sor2317.3.2020 13:58 #87 Re:
Reakcia na #80 od martinah:
Ja osobne používam textilné rúško, ktoré si viem vyprať na 60°C a rovnako aj prežehliť žehličkou s parou. Tým pádom sa dá používať opakovane.
kecho17.3.2020 13:22 -2 +3#86 Re:
Reakcia na #85 od Mike:
Cize idealna doprava po Petrzalke je bicykel. 🙂
Opat sa ukazala nelogickost vynechania jedinej zastavky L91, ktora je na jej trase (rus cesta).
Mike17.3.2020 13:14  +1#85 Re:
Reakcia na #84 od kecho:
99/93 je na Jiráskovej, resp. Lúkach II. Oficiálne stanovisko je namiesto podchodu ísť cez Rusovskú (kde žiaľ 91 nestojí), ale relatívne blízko je aj NZ Lúky a Lúky II.
kecho17.3.2020 13:06 -2 +3#84 Re:
Reakcia na #83 od Mike:
Prestup z/na 99 - 91/93 ma byt teleportom?
Mike17.3.2020 12:58 #83 Re:
Reakcia na #82 od Maremi:
NA ŽST Petržalka aktuálne nejazdia žiadne (osobné) vlaky, to je jeden z dôvodov.
Maremi17.3.2020 12:42 #82 Re:
Zatvoreny podchod z Panonskej na Kopciansku 😞
SuchSoft17.3.2020 12:21 #81 Re:
Reakcia na #31 od 3pa3ck3:
Tak to as preto som včera okolo 16:30 videl na križovatke Trnčianskej a Miletičove autobus X71 otočiť sa o 180 °. 😗
martinah17.3.2020 12:05  +2#80 Re:
a teraz schvalne, kolki z vas realne nosite rusko v praci celu pracovnu dobu, cize 8 hodin a viac?
pretoze jedno je pindat na druhych a druhe aj realne mat nasadene rusko cely cas na tvari a dodrziavat odporucany cas vymeny

mimochodom, keby sme mali byt dosledni, rusko by sa malo nosit 24h v kazdej dvoj- a viacclennej domacnosti, pretoze styk s ludmi 😃 najma ak jeden dochadza do prace/nakupit a podobne
jednoducho su ruska/sale/satky a podobne nepouzitelne na dlhodobe nosenie v rade niekolko hodin, kto si to vyskusal, pozna
kecho17.3.2020 11:59  +3#79 Re:
Reakcia na #77 od S499.1023:
Pozeram, ze zacinas mat problem s citanim s porozumenim. 😁
Miro17.3.2020 10:57 #78 Re:
Reakcia na #74 od Viko:
Súhlasím, na to som nepomyslel.
S499.102317.3.2020 10:22 -5 +2#77 Re:
Reakcia na #70 od kecho:
Ty si normálny magor, ak ti plesnivie šál. Po vonku chodiť bez rúška nie je nič proti ničomu, to treba mať pri styku s ľuďmi.
S499.102317.3.2020 10:20 #76 Re:
Reakcia na #58 od Solider:
Na ústup T6-lovera?
S499.102317.3.2020 10:19 #75 Re:
Reakcia na #56 od Valec:
Neviem ako na Slovensku, ale tu v CZ Ti vodič z Košíka, pokiaľ nemáš rúško a máš zaplatené vopred, položí tašky pred plot a odíde, samozrejme potom už nemáš možnosť reklamácie.
Viko17.3.2020 9:02 -1 +1#74 Re:
Reakcia na #72 od Miro:
Len faktická - ten komentátor nedokáže natočiť a odvysielať program sám... Myslím si, že je z jeho strany namieste chrániť prítomný technický personál, keďže výpadok v informovanosti by mal nepríjemné následky.
martinah17.3.2020 8:50 -1 +2#73 Re:
Reakcia na #70 od kecho:
zivotnost jednorazovych rusok spomina aj samotny zachranar:

"V lekárňach to sú obyčajné, chirurgické jednorazové rúška, ktoré vás ochránia na jedno použitie maximálne tri hodiny. Potom sú tak premočené výparmi, že ich môžete dať vyschnúť, alebo vyhodiť. "

inak dobry clanok: https://www.aktuality.sk/clanok/773110/koronavirus-ludia-zatajuju-ze-boli-v-zahranici-bezne-zachranarske-posadky-potom-koncia-v-karantene-rozhovor/

u nas v praci okrem dezinfekcie do klimatizacie sa nosia aj ruska celych 8h, a je to velmi neprijemne, duplom ak je niekto alergik, mala som realny problem vydrzat cely cas a nebyt striedania s home office, tak to proste nedavam, este viac zhorsuje problemy, na margo toho, ze sa ruska proklamuju ako vseobecne prospesne, ale je to dvojsecna zbran, ak su vyzadovane na pracovisku nonstop, na chvilkove zakrytie vonku este v pohode

co ma ale udivuje, stupa agresivita ludi a stadovitost, uz to zachadza tak, ze pomaly vznikaju tabule hanby, dokazove fotografie a podobne, clovek si nechtiac spomenie na ine obdobie
Miro17.3.2020 7:54  +3#72 Re:
Reakcia na #71 od Maremi:
Veď o to ide, aby ľudia zbytočne neblbli a zakrývali si tvár len vtedy, keď sú v spoločnosti iných. Inak je to zbytočné.

Napríklad keď vidím televízneho hlásateľa samotného v štúdiu s rúškom. Tam to ale chápem skôr ako snahu výchovne pôsobiť na divákov.
Maremi17.3.2020 7:46 -1 +3#71 Re:
Reakcia na #70 od kecho:
Saly,handry,latkove ruska - to sa predsa perie a moze aj zehlit, cize ziadna plesen tam nevznikne.
Cestou do a z prace na tych par minut nikoho nezabije nosit rusku.
Na prechadzke je to zase zbytocne, to je pravda
kecho17.3.2020 6:44 -3 +2#70 Re:
Reakcia na #63 od Mia 1:
Hon na carodejnice sa zacal. Presne toto som mal namysli, ze sa stane. Holt, davova psychoza a strach su idealna kombinacia.
Co sa tyka tych tusok a salov a pod. Jednorazove ruska maju tusim “zivotnost” cca 3 hodiny. Uz to vidim, kolko ludi si ich bude realne menit.
Saly, handry a pod. - pri vydychovani je to idealna liahen, kedze prichadza k zachytavaniu vlhkosti. Dlhodobo tam skor ci neskor budu vznikat plesne, cize alergici, rovno si chystajte telefonne cislo na Marianum.
Takze ak je niekto 6-8 hodin v praci a neprirodzene ma zakryty nos jednou handrou, tak ad1-dlhodobo je to zbytocne, ale hlavne, ze je “in” a ad2-sam seba vystavuje moznym zdravotnym komplikaciam, co je pri aktualnej vytazenosti lekarov vacsia hrozba ako sars-cov-2.
Tiez som vcera videl chodit povonku ludi bez “modnej vlny” na ksichte a paradoxne to vyzera tak, ze starsi ludia maju viac rozumu ako mlade hysterky z facebooku, ktore sa pre “like” stazuju na cokolvek.
Jadran17.3.2020 5:42 #69 Re:
Reakcia na #64 od Petto:
Pokutované to nie je, avšak je možné na základe toho vylúčiť salámistu z prepravy.
Jadran17.3.2020 5:41 #68 Re:
Reakcia na #63 od Mia 1:
Dovtedy, kým tu nebude zákaz voľného pohybu, ako od včera "u susedů".
Jadran17.3.2020 5:37 #67 Re:
Reakcia na #65 od Melange:
Lepia sa oznamy na dvere, veľa vozov už to má.
Melange17.3.2020 0:35 #66 Re:
Reakcia na #63 od Mia 1:
Článok k téme: https://dennikn.sk/1804539/vystupte-nemate-zakrytu-tvar-elektricka-sa-pohla-az-ked-vystupil-pasazier-bez-rusky/
Melange17.3.2020 0:06 #65 Re:
Reakcia na #63 od Mia 1:
Skúste sa obrátiť na vodiča, ten by to mal/mohol riešiť. Každopádne, zišli by sa aj upozornenia na povinnosť mať zakryté ústa na dverách vozov, zrejme o tom mnohí vôbec nevedia.
Petto16.3.2020 23:21 #64 Re:
Reakcia na #63 od Mia 1:
Nenosenie ruska nie je zatial pokutovalne, takze ak je niekto socka alebo mamvpi**sta tak si ju neda.
Mia 116.3.2020 19:28 -1 +3#63 Re:
Musím to napísať, lebo hlúposť ľudí je nekonečná.
Dnes 16.03. idem do práce - samozrejme s rúškom na bus 21, zo zástavky 5:51 Zamajerské, aby som stretla čo najmenej ľudí. Na zástavke ZST DNV do busu nastúpi "pán" cca 50 rokov, ktorý ešte dofajčieva cigaretu. Nastúpi samozrejme bez rúška a v buse sa rozkašle. Bolo nás v buse cca 5, s údivom pozeráme a jeden cestujúci ho požiada aby vystúpil. Nezáujem, "pán" si spokojne sadne, bus sa pohne a my všetci sa vezieme. Na zastávke Mlynská, nastupuje "ďalší pán" cca 60 rokov so šálom. Posadí sa a šál si dá z tváre dole. Vyzýva ho jeden cestujúci, aby si dal šál na tvár a jeho odpoveď je: "je mi teplo!" Našťastie obidvaja "páni" vystúpili na zastávke M. Marečka. Ja sa pýtam, kam je tak dôležité ísť o 6:00? Do Kraja? Veď ten otvárajú 6:30 !
Vraciam sa domov, nastupujem na autobus 21, zastávka SAV 13:09. Do busu nastúpi aj chalan cca 20 rokov. Prisadne si k inému chalanovi, zvítajú sa, našťastie obaja majú rúška. Pustia sa do debaty, keď jeden sa pýta druhého, "že kde si bol?" A odpoveď? "Bol som sa povoziť, bolo mi už dlho". Ešte dobre, že som sedela, skoro ma vykotilo! Na zastávke ZST DNV nastupuje skupinka 5 ľudí cca 30 - 50 rokov. Jeden muž s rúškom, jeden muž bez rúška a tri ženy bez rúška! Nastúpia, bus sa pohne predpokladám, že nastupujú na 14:00 do práce VW. Našťastie ja nasledujúcu zastávku vystupujem.
Takže ja sa pýtam? Dokedy takýto "čo si myslia že sú nesmrteľní" sa budú voziť v MHD a ohrozovať životy druhých??? Nech nastúpia revízori a týchto "nesmrteľných" pokutujú, lebo vodiči nič nezmôžu.
Kami16.3.2020 18:18  +2#62 Re:
Co som dnes videl, tak po meste sa bez ruska prechadzali v podstate iba cudzinci.
Tiez sa otocil pomer rusok v MHD. Kym v piatok boli ruska vynimocne a viac rusok som videl v osobnych autach, dnes nemali ruska v MHD iba vynimky. A divne sa citili prave ti ludia bez rusok. 🙂

Budem rad, ak sa v BA nezavedie vikendovy rezim. Vozidla su vytazene tak akurat aby sa dalo zachovavat odstup.
Solider16.3.2020 18:10 #61 Re:
Reakcia na #59 od danlo:
Pri vozidlách T6 je problém ten, že centrálne otvorenie dverí spôsobí prelistovanie ďalšej zastávky, čo nie je prekážkou. Tebou uvedený problém sa stáva pri vozidlách K2S, ktorý sa dá vyriešiť súčasným stlačením tlačidla dopytu a tlačidla centrálneho otvorenia dverí. Pri vozidlách T6 toto nefunguje. Pri vozidlách T3M/T3G/T3P takýto problém nie je.
Valec16.3.2020 18:05 #60 Re:
Reakcia na #58 od Solider:
Asi na pokyn najvyššieho vedenia, bez neho sa ani lístok nepohne (môj pocit).
danlo16.3.2020 17:38  +1#59 Re:
Reakcia na #50 od Solider:
aj na inych. Pri niektorych elektrickach (neviem ktore) pri centralnom otvoreni dveri palubak nezaregistruje, ze vozidlo zastavilo v zastavke - neprehodi zastavku a co je horsie, potom ani neprihlasi do niektorych krizovatiek s preferenciou.
Solider16.3.2020 17:30 #58 Re:
Reakcia na #57 od Valec:
Neviem, na čo konkrétne sa ešte čaká ❓
Valec16.3.2020 17:24 #57 Re:
Reakcia na #55 od Solider:
Hlavne teraz tých 5 súprav ani veľmi chýbať nebude.
Valec16.3.2020 17:23 #56 Re:
Reakcia na #48 od johnnyjanko:
Koľko máme eShopov s potravinami? 😉

Inak aj v takej Alze ti tovar nevydajú, pokiaľ prídeš bez rúšky, predpokladám že v ostatných to môže byť podobne. Samozrejme, môžeš si nechať tovar doviesť ale tá doba asi bude teraz o čosi dlhšia (viď Tesco, kde sú na tento mesiac už vybookovaný).
Solider16.3.2020 17:22  +3#55 Re:
Reakcia na #52 od S499.1023:
O tomto problém sa roky vie a zodpovední s tým nič nerobia. Myslím, že jednoduchšie by bolo tieto vozidlá odstaviť a vypravovať namiesto nich vozidlá T3P.
trolejbus620716.3.2020 16:54 -1 +4#54 Re:
Veľká pochvala mladej pani vodičke z 9/5, voz 7412, dvakrát vyšla z kabíny, aby vykázala nastúpivšieho cestujúceho bez rúšky, slušne, ale dôrazne, raz to bolo aj s pohrozením privolania dispečera a polície, keď sa dotyčný pán vzpieral vystúpiť 👍 Bodaj by takto fungoval každý vodič
S499.102316.3.2020 16:48 #53 Re:
Reakcia na #48 od johnnyjanko:
Ale ani ten šofér bielej dodávky z toho éšopu mu to bez rúška nedá.
S499.102316.3.2020 16:47 #52 Re:
Reakcia na #50 od Solider:
A ja som už spomínal, že ak to tak naozaj je, treba reklamovať u ing. Poláka, keďže pražské platňové to umožňujú. A cez otvorené platňové dvere samozrejme niečo vidieť je, hoci sa musí vodič trocha poskrúcať.
Viko16.3.2020 16:30 -1#51 Re:
Reakcia na #48 od johnnyjanko:
Len nemôžu byť tie eshopy preťažené 😃 Potraviny s rozvozom už teraz doručia až tak za týždeň, čo som počul.
Solider16.3.2020 16:18  +2#50 Re:
Reakcia na #43 od S499.1023:
Na platňových, pretože si nemôžeš zavrieť predné dvere, lebo cez otvorené krídlo dverí nevidíš do spätného zrkadla. Už to tu bolo viac spomínané. Riešením malo byť vyradiť tieto vozidlá z premávky a pravidlo o centrálnom otváraní zaviesť bez výnimky pre všetky typy vozidiel.
Ike16.3.2020 16:15  +3#49 Re:
Reakcia na #48 od johnnyjanko:
Zabudol si spomenúť Britániu 😂
johnnyjanko16.3.2020 16:10 -1 +1#48 Re:
Reakcia na #47 od Valec:
Cez eshop sa bude dať kúpiť čokoľvek. 🙂

Mimochodom, fakt si niekto myslí, že v krajinách, kde zvládajú koronavírus na jednotku (Hongkong, Južná Kórea, Singapur, Taiwan...), by niekto dnes vliezol do hromadného dopravného prostriedku bez zakrytej tváre? To pochybujem. A bol by som veľmi rád, keby sa Slovensko aspoň v niečom priblížilo tomuto príkladu, a nie tomu, čo sa deje v Taliansku, Španielsku alebo Francúzsku...
Valec16.3.2020 15:43  +2#47 Re:
Reakcia na #1 od hroch:
No to máš fakt blbé. Žiaľ, to si od zajtra ani nenakúpiš, keďže obdobné opatrenie bude platiť aj pre návštevu ktoréhokoľvek obchodu.
hroch16.3.2020 14:11 -3 +3#46 Re:
Reakcia na #44 od Melange:
V principe ma ale Tvoj nazor vobec nezaujima, ale este jedno si neodpustim: to, ze z bezpecia internetu urazas druhych, v ziadnom pripade neznamena, ze mas pravdu alebo ze si vacsi chlap ako ja. Takato defenziva je zvacsa skor prejavom neistoty. Prajem stastny zivot. 👍
si16.3.2020 13:32  +1#45 Re:
Reakcia na #42 od S499.1023:
pokial z nejakeho dovodu budem musiet ist na pumpu, tak si uz nejaky sposob ako si kryt tvar a ruky najdem (ja som len reagoval na to ze vsetcia musia mat sal/satku)
PS: pokial nebudem poriadne nikam chodit a pojde elektrina (= nebudem musiet startovat generator), tak toho benzinu az tak vela asi neminiem; a z bezpecnostnych dovodov som uz par tyzdnov udrziaval domace zasoby (aj pohonnych hmot) radsej plne ako prazdne...
Melange16.3.2020 13:24 -2 +3#44 Re:
Reakcia na #20 od hroch:
Neviem, čo si za chlapa, ale očividne máš potrebu robiť zo seba chudáčika, pán sociológ. Ty chudáčik si nedokážeš zakryť ústa, dožaduješ sa späť cestovného! Tebe chudáčikovi hrozia fyzickým násilím (vyšvácaním korbáčom)!!! Nepokakaj sa. Skús radšej neohrozovať svoje okolie a keď ti je povedané zakry si ústa, tak si ich zakry. Nikto nie je zvedavý na náreky bezohľadného rozmaznaného chlapa.
S499.102316.3.2020 13:22  +4#43 Re:
Reakcia na #22 od Solider:
Na ktorých električkách sa nedajú centrálne otvárať dvere?
S499.102316.3.2020 13:21 -1 +3#42 Re:
Reakcia na #19 od si:
A ako budeš tankovať, resp. platiť?
S499.102316.3.2020 13:19 -1 +1#41 Re:
Reakcia na #5 od hroch:
Ty si epidemiológ?
S499.102316.3.2020 13:19 -2 +4#40 Re:
Reakcia na #4 od Michal111:
Je tu núdzová stuácia a čím viac budú ľudia švejkovať ako ty, tým horšie dopady to bude mať.
S499.102316.3.2020 13:17 -2 +1#39 Re:
Reakcia na #1 od hroch:
Síce sám nepovažujem toto šatkové šialenstvo za zmsluplné ale keď je to rayz nariadené, tak plním. Ty nemáš doma žiadny kus látky?
3pa3ck316.3.2020 12:52  +3#38 Re:
Reakcia na #34 od Andy:
Pravidelné návštevy nemocníc iba za účelom "vykonania fyziologickej potreby" nie sú vhodné ani za normálnych okolností, toto by si mal DPB vyriešiť inak.
Solider16.3.2020 12:25 #37 Re:
Reakcia na #30 od Oliver55:
To je tak, keď za 6 rokov nie je záujem postaviť sociálku na Mliekarenskej 🙄
Urbanway 242316.3.2020 10:49 #36 Re:
Reakcia na #35 od Petto:
Aj X6
Petto16.3.2020 10:41  +1#35 Re:
Reakcia na #26 od Solider:
Striedaci dostali na svoju sluzbu vlastne vozidlo. Aplikovane od soboty na 33,36,210 aj L1.
Andy16.3.2020 10:26  +1#34 Re:
Reakcia na #30 od Oliver55:
Ja tipujem, že je to kvôli sociálkam. Na Mliekarenskej nie je sociálka, takže na NOÚ a NÚSCH sa chodilo na WC do nemocnice a to môže byť teraz riziko. A keďže na Ružovej doline WC pre vodičov je, tak linku skrátili potiaľ, aby vodiči mohli tráviť pauzu nie na Mliekarenskej, ale na Ružovej doline a teda chodiť na sociálku aj mimo nemocníc.
Oliver5516.3.2020 10:25 #33 Re:
Reakcia na #31 od 3pa3ck3:
To áno, ale nič by sa pressa nestalo, keby linka 209, išla normálne. To je to isté, keby staré vedenie (pred postavením trate VN-Patrónka) linky 207 neišlo po Valašskú, ale po Lovinského.
Ike16.3.2020 10:24  +3#32 Re:
Reakcia na #27 od Andy:
Pravda je taká, že sociálky v nemocniciach obmedzili DPB 😁
3pa3ck316.3.2020 10:18  +2#31 Re:
Reakcia na #30 od Oliver55:
Pointa bude skôr v tom, že sociálne zariadenie je na úrovni starého obratiska Ružová dolina.
Oliver5516.3.2020 10:12 #30 Re:
Reakcia na #26 od Solider:
Vůbec neviem,ved' na Mliekárenskej nie je nič zásadné, okrem toho, že tam stavia linka 68 ? Aj tak sa bude muset trolejbus otočit na Mliekárenskej, kedže obratisko Růžová Dolina už 6 rokov nie je !😅 . Keby to skrátili po Jelačičovu,tak eště tak trochu chápem. Ale iba o jednu zastávku ? To mi nejde do hlavy.
johnnyjanko16.3.2020 10:06 -2 +4#29 Re:
Reakcia na #28 od Miro:
Ja neriešim čo si kto vyvesil na dvere ambulancie. Ja som sa vyjadroval k téme, ktorou je príkaz mať zakrytú tvár v MHD. A táto paranoja je podľa mňa veľmi rozumná a užitočná. Dokáže to zabrániť mnohým prenosom pri minimálnych negatívnych dôsledkoch na cestujúceho, tak prečo nie?
Miro16.3.2020 9:34 -7 +1#28 Re:
Reakcia na #23 od johnnyjanko:
Ide o to, koľko tej paranoie je ešte ako-tak zdravej. Dnes som videl na istej ambulancii napísané, že ošetria len pacientov, ktorí prišli pešo alebo vlastným autom, pretože cestovanie hromadnou dopravou je extrémne nebezpečné. Ale keď to zabráni aspoň jednej nákaze, tak prosím, nech je taká podmienka.
Andy16.3.2020 9:13  +2#27 Re:
Reakcia na #26 od Solider:
Skôr si myslím, že chceli obmedziť sociálky v nemocniciach.
Solider16.3.2020 8:57  +3#26 Re:
Reakcia na #24 od Petto:
Zrušenie striedačov?
Michal11116.3.2020 8:56  +2#25 Re:
Reakcia na #22 od Solider:
Tak dnešná menšia skúsenosť, hoci som nebol priamo v buse ale pri Ekonomickej univerzite zastavila L88, všetci mali rúška okrem jedného cestujúceho. Mladý vodič šiel osobne za ním a vysvetľoval mu situáciu. Netuším ako to dopadlo lebo som odfrčal L98, ale ak sa má chudák vodič zapodievať každým človekom čo nemá rúško, zdržiavať ostatných cestujúcich tak veľa šťastia.
A to sa nájdu ešte rôzny asociáli a pod. formáty cestujúcich, ktorí si závažnosť situácie stále neuvedomujú.

Niektoré vozy už dostali na každé dvere upozornenie iné to ešte nemajú. V električkách a zrejme aj na MBCC to cez determálne skla príliš nevidno, nakoľko je to na červenom podklade.
Petto16.3.2020 8:43  +3#24 Re:
Dovod vyluky na 209 ?
johnnyjanko16.3.2020 8:30 -3 +3#23 Re:
Reakcia na #17 od kecho:
Čiastočne súhlasím, ALE:

toto je výnimočná situácia, v ktorej opatrnosti nikdy nie je dosť. Dnes viac než inokedy platí: radšej hamovať ako banovať. Za normálnych okolností nepatrím k paranoidným ani prehnane opatrným, ale tentoraz prehnaná opatrnosť nemôže uškodiť. Keby príkaz nosiť rúška na tvári mal zamedziť čo i len jedinému prenosu ochorenia, je to veľké plus, pretože ten ďalší nakazený by mohol následne nakaziť mnohých ďalších, atď, atď...

Samozrejme, kto nevlastní rúško, šál ani šatku (čomu je problém uveriť), nech si tvár zakrýva hocijakou handrou alebo papierovou vreckovkou. Tvrdiť, že sa tento príkaz nedá splniť, je nezmysel.
Solider16.3.2020 8:22  +4#22 Re:
Reakcia na #4 od Michal111:
A kto ich vpustí? Vodič bude robiť na každej zastávke policajta? Ďalšie PR vyhlásenie, ako to o centrálnom otváraní dverí, keď do televízie nakecali bludy a nikto ľuďom nepovedal, že to na starých električkách neplatí, lebo tie na to nie sú technicky vybavené. Spustiť takéto opatrenie bez toho, aby sa to technicky pripravilo, je amatérske. Potom celá pointa toho opatrenia uniká. A na konci dňa si vodič vypočuje desiatky vyhrážok a nadávok od cestujúcich, prečo neotvára všetky dvere.
Salomon16.3.2020 7:53  +1#21 Re:
Reakcia na #9 od Michal111:
Tak sa mýliš, mal si pozerať správy.
hroch16.3.2020 7:29 -5 +4#20 Re:
Reakcia na #16 od Melange:
Inac ako sociologicky prieskum vyborne. Trvalo po hodiny, kym ma niekto nazval klamarom. Hodinu, kym ma niekto obvinil, ze som ako ti, co to sem priniesli (ako keby to niekto robil narocky). A necele styri hodiny, kym niekto navrhol fyzicke nasilie. Ja sa menej bojim toho virusu ako toho, co panika okolo neho robi s ludmi. Mimochodom, toto su odporucania Svetovej zdravotnickej organizacie ohladom pouzivania rusok v kontexte virusu COVID-19: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/when-and-how-to-use-masks
si16.3.2020 7:03  +2#19 Re:
Reakcia na #6 od Infinity:
ja tiez nemam (sal ani satku), nemam na to dovod... ale zato mam auto, keby som uz nutne nahodou niekam potreboval ist 😛
hroch16.3.2020 6:51 -4 +2#18 Re:
Reakcia na #17 od kecho:
Dakujem.
kecho16.3.2020 2:30 -3 +6#17 Re:
Reakcia na #16 od Melange:
Trochu spomal. Myslim, ze kazdy ma pravo mat svoj nazor a mlatit zan je prehnane.
Z rusiek sa uz stava hysteria a celkom ciernohumorne vyznie, ze v buse/trame musis mat ako cestujuci zakrytu tvar, pricom priamo medzi vodicmi bol pripad sars-cov-2, rovnako ako centralne otvaranie dveri, pricom zostavaju zastavky na znamenie, kde to tlacidlo musis zmacknut tak ci tak.
Nieco v style Pelegriniho, ktory pred tyzdnom tvrdil, ze stat zaobstara rusky (par ks ich predtym rozpredal) a dnes tvrdi, nech si kazdy pomoze sam 🙂

Ale samozrejme, uz sa to medzicasom hemzi statusmi na ksichtoknihe ci inde, ako ludia sedia doma(co natom, ze sa pred par dnami tlacili v Jasnej ci boli inde na dovolenke), ako bonus poziadavky, preco nie su obchody-potraviny otvorene len do 17tej (ako keby neboli ludia, ktori maju normalnu pracovnu dobu alebo pracu na zmeny).

Dalsi extrem su “fotaci” vezuci sa na modnej vlne a pomaly uz postujuci na web ludi, ktori idu povonku bez zakrytej tvare.

Briti zvolili opacny postup - staci byt zodpovedny k sebe a nehystercit, tak uvidime, ktory bude uspesnejsi.
Melange16.3.2020 1:31 -7 +6#16 Re:
Reakcia na #11 od hroch:
Za takéto hlúpe reči by malo byť vyšvácanie korbáčom, nie vrátenie peňazí za električenku. Ak si niekto nevie zohnať improvizovanú pomôcku na zakrytie úst, tak sa čudujem, že má dosť IQ na nastúpenie do autobusu.
Petto16.3.2020 0:43  +2#15 Re:
Reakcia na #11 od hroch:
Elektricenka sa da stale vratit a vratia ti alikvotnu cast penazi. Samozrejme uz asi ani to, ked zavreli vsetky pobocky.
Trammat15.3.2020 22:57  +3#14 Re:
Reakcia na #11 od hroch:
Pochybujem, že ti to vrátia, takisto niektoré nízkonákladové letecké spoločnosti nevracajú peniaze za zrušené lety, keďže sa jedná o zásah vyššej moci.
Ike15.3.2020 22:53 -6 +11#13 Re:
Reakcia na #11 od hroch:
Takíto ľudia to sem priniesli.
TomJ15.3.2020 22:50 -5 +10#12 Re:
Reakcia na #11 od hroch:
Tak si daj pred ústa vreckovku, tú hádam máš (a keď nie, tak toaletný papier). Treba byť kreatívny. 😁
hroch15.3.2020 22:45 -9 +8#11 Re:
Reakcia na #10 od ramzi:
To je sice na debatu ale to ani nie je moja pointa. Ja len vravim, ze tu poziadavku nemam ako splnit. Tak uvidime, ci mi vratia peniaze za elektricenku.
ramzi15.3.2020 22:34 -6 +11#10 Re:
Reakcia na #5 od hroch:
Aj keď nekašleš a nemáš žiadne príznaky, stále môžeš byť prenášačom. A šál ani šatka síce nedokažu zabrániť šíreniu vírusu, vedia ho však výrazne obmedziť a znížiť pravdepodobnosť prenosu.
Michal11115.3.2020 22:34 -2 +3#9 Re:
Reakcia na #8 od Salomon:
No ak sa nemýlim, vláda by sa mala touto otázkou zaoberať až zajtra.
Salomon15.3.2020 22:29 -6 +7#8 Re:
Reakcia na #4 od Michal111:
Keď to povie vláda, tak to nemusí byť uvedené v prepravnom poriadku. Je to pre tvoju bezpečnosť a ty sa chrániš.
hroch15.3.2020 22:26 -4 +7#7 Re:
Reakcia na #6 od Infinity:
Ja nemam. V zime nosim bundu s vysokym golierom.
Infinity15.3.2020 22:25 -5 +8#6 Re:
Reakcia na #1 od hroch:
hlavne neklamat a pisat sprostosti kazdy ma sal alebo satku
hroch15.3.2020 22:25 -9 +8#5 Re:
Reakcia na #2 od tbus:
Pravdepodobne ano. Alebo by som roztrhal plachtu a namocil ju vo vode. Ale to teraz neurobim, lebo by to NICOMU NEPOMOHLO. Toto nie je zivot ohrozujuca situacia, nedeje sa zombie apokalypsa. Odporucanie WHO je, aby ruska nosili len chori ludia alebo ludia, co su im vystaveni (napriklad sa o nich staraju). Ja som zdravy, nekaslem, nekycham. A aj keby som, sal alebo satka sireniu virusu nezabrania. Takze toto nepremyslene opatrenie je skor naoko ako naozaj, nema oporu v prepravnom poriadku a pre niektorych ludi nie je dodrzatelne. Ale hlavne, ze niekto hovori o pozari.
Michal11115.3.2020 22:13 -8 +6#4 Re:
"Do bratislavskej MHD budú od pondelka vpustení len cestujúci, ktorí budú mať na sebe rúško alebo si budú inak zakrývať nos a ústa, oznámil primátor Vallo. "

By ma len zaujímalo, kto už len toto bude kontrolovať. Rúška môžu dať ako odporúčanie podobne ako tie rukavice ale nie ako príkaz, nakoľko nič podobné prepravný poriadok ani neobsahuje.
Trammat15.3.2020 22:12  +6#3 Re:
Vie sa dôvod skrátenia linky 209 o jednu zastávku? Nejaký problém so sociálkou pre vodiča na kramároch/ušetrenie potreby mať striedača?
tbus15.3.2020 22:06 -5 +9#2 Re:
Reakcia na #1 od hroch:
Predstav si že by horelo, a potreboval by si si zakryť tvár pred štipľavým dymom. Asi by si sa udusil, kedže nemáš rúško ani šál...
hroch15.3.2020 21:57 -9 +8#1 Re:
Takze mozem ist iba so zakrytou tvarou. A ked si ju nemam cim zakryt (nemam odkial zobrat ruska a nevlastnim sal ani satku a nemam si ich kde kupit, lebo obchody su zatvorene), co mam urobit? 😞