Vyskúšajte pripravované
Nákup 70 kĺbových autobusov sa zrejme oneskorí

Proti vyhodnoteniu súťaže boli podané námietky.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) zrealizoval v uplynulom roku verejnú súťaž na dodávku kĺbových autobusov. Časť súťaže na dodávku 11 kĺbových autobusov s rozšírenou prepravou batožiny a na dodávku 1 autoškolského autobusu prebehla bez problémov a autobusy už boli objednané u víťaza týchto častí súťaže, poľského výrobcu Solaris Bus & Coach.

V decembri 2019 bolo zverejnené aj vyhodnotenie súťaže na dodávku 70 štandardných nízkopodlažných kĺbových autobusov, kde sa úspešným uchádzačom stal turecký výrobca Otokar. Celkovo boli predložené štyri ponuky, okrem Otokaru sa tejto časti súťaže zúčastnili aj firmy SOR Libchavy, Solaris Bus & Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Pred podpisom zmluvy DPB túto časť súťaže predložil na kontrolu Úradu pre verejné obstarávanie. „DPB, a. s. túto zákazku na 70 ks autobusov pre vylúčenie všetkých pochybností pri procese verejného obstarávania predložil z vlastnej iniciatívy Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) na kontrolu. V záujme transparentnosti výberu a nakladania s verejnými financiami, ako aj vylúčenia akýchkoľvek pochybností, preto bude podpis zmluvy s dodávateľom mierne pozdržaný,“ uviedol vtedy DPB.

Proti vyhodnoteniu súťaže však niektorý z neúspešných uchádzačov predložil námietky, ÚVO preto začal na konci decembra 2019 konanie o týchto námietkach. ÚVO vydal 20. februára 2020 rozhodnutie, v ktorom dva body námietok zamietol a v ďalších dvoch bodoch nariadil DPB odstránenie protiprávneho stavu. V prvom bode úrad nariadil opraviť informáciu o vyhodnotení ponúk doplnením informácie o charakteristikách a výhodách prijatej ponuky a v druhom bode zrušiť vyhodnotenie splnenia podmienok účasti v prípade jedného z uchádzačov a opätovne vyhodnotiť splnenie podmienok účasti tohto uchádzača do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti uvedeného rozhodnutia.

Proti vydanému rozhodnutiu sa dňa 2. marca 2020 začalo odvolacie konanie. Kedy bude známy definitívny výsledok súťaže tak ešte nie je známe, rovnako ani to, či nové autobusy budú dodané ešte v tomto roku.


3.3.2020
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Petto26.3.2020 13:59 #30 Re:
Reakcia na #29 od Viko:
Praha asi len pozicia nie ?
Viko25.3.2020 15:29 #29 Re:
Reakcia na #28 od volod:
Ach jaj, to je zlý vtip? Zrazu už nie je aké NP zabepečiť "priamo od západných dopravcov"?
volod25.3.2020 14:28 #28 Re:
Karosy B961 z Prahy budú nahradou, napr taká 6370....
Jadran10.3.2020 6:33  +3#27 Re:
Reakcia na #10 od Sor23:
Alebo môžu začať vykupovať vyradené Ikarusy 280 z Pešti, keď už podnik začal mať sklony k secondhand vozidlám. 😋 Vekovo sú síce totožné s Karosami a tiež majú schody, ale sú kvázi po generálke, nehnijú, nestrácajú časti nosnej konštrukcie počas jazdy, nemajú klímu ktorá by v lete nefungovala, naopak majú veľké vetračky a na bratislavské cesty sú ako stvorené. 😅
mathre9.3.2020 23:09  +2#26 Re:
Reakcia na #25 od Petto:
No o tom sa hovorilo ešte pred uzavretím toho tendra ktorý sa aktuálne plní NB12tkami ale nakoniec to bola nejaká novinárska kačica a aj 12metráky dostal SOR. Konkrétne v počte 150ks. Do novembra som žil v Prahe, takže viem čo sa tam dodáva. Jediný úspech Solarisu bola jedna časť tendru na minibusy, kde vyhrali dodávku 30ks spolu so SORom, ktorý ich dodá tiež niečo okolo 30ks. Tie Urbanwaye, ktoré ty spomínaš nakupuje podnik ČSAD Střední Čechy v počte 50 ks, ktoré sa SORu vyhýbajú oblúkom. Ich posledné nákupy boli 18M Solarisy a nejaké Crosswaye. Jediným väčším zákazníkom SORu ako som spomínal je Arriva, ktorá ich prevádzkuje buďto na mestských linkách vo verzii NB12 alebo na medzimestských tiež vo verziách NB12 prípadne NB18. Ale u nich sa nakupuje kde čo, na Kladno vo veľkom berú aj vozy od Iveca a teraz nakúpili 15metráky od Scanie a Iveca.
Petto7.3.2020 0:47 -1#25 Re:
Reakcia na #24 od mathre:
Ano,klby su uz len dosle kusy z velkej objednavky.Sola uz vyhrali Iveco myslim s Urbanway 12.
mathre7.3.2020 0:33  +1#24 Re:
Reakcia na #22 od Petto:
Môžeš mi povedať, ako im začína SU brať Prahu? SOR do Prahy stále dodáva kĺby z veľkého tendru, to isté aj sóla a SU vyhral len minibusy. Veď Praha je takmer komplet SORová. A súkromní dopravcovia v rámci PID si volia to, čo sami chcú. Hoci dá sa povedať, že aj tam sa SORu docela v poslednej dobe u Arrivy darilo.
juraj766.3.2020 12:42 #23 Re:
Mne príde celá táto správa zvláštna:
1. DP dával na kontrolu celý tender. Úrad pre verejné obstarávanie však kontroloval len vyhodnocovanie ponúk, na základe námietky jedného z uchádzačov? Takže tender ako taký neposudzoval?
2 Zvláštna mi príde formulácia: Úrad nariadil "zrušiť vyhodnotenie splnenia podmienok účasti v prípade jedného z uchádzačov a opätovne vyhodnotiť splnenie podmienok účasti tohto uchádzača". Lenže keď si pozrieme vyhodnotenie ponúk, žiaden uchádzač pri tomto tendri vylúčení nebol! A to ani SOR, ktorý bol druhý. Takže asi aj on splnil podmienky. Takže námietka proti čomu? Alebo jednotlivé uchádzači vedeli o tom, čo ponúkli iní a podľa nich Turci mali byť vylúčení?

Vylúčení boli len uchádzači pri tendri na autobusy do 8m, ale tam vraj nikto nenamietal.
A otázka: má DP nejaký scenár pre prípad, že n ebude úspešný. Veď už aj tak tento tender je až neúmerne naťahovaný, A to aj zásluhou DP,m ktorá donekonečna predlžoval lehotu na podávanie ponúk. A aj pri vyhodnotení dostali prednosť ponuky na ostatné tendre! Vaari čakať, že keď príde 10 autobusov s rozšírenou prepravou batožiny, tak časť SORIEK bude z Petržalky presťahovaná do Juráku, aby sa ešte znížila potreba Karos do premávky?
Petto6.3.2020 11:49 -1#22 Re:
Reakcia na #21 od ramzi:
Ok medzicasom si to mozno zapracovali do vozidla. Ale cenou nepodlezu Erdogany. Ostatni vyrobcovia to vedeli splnit nacas ci Erdogany, ci SU ci Medak. Takze nie je o com, neopravnena namietka. AK by boli len Turci a SOR v sutazi tak to mozu vyhodnotit ako diskriminaciu a sitie na mieru ale pri 4 ucastnikoch ???
Ale chapem.ze su tazke casy v Libchavach, SU im zacina brat aj Prahu aj Brno a ich dlhorocna bašta Bratislava tiez uz pokrivkava.
ramzi6.3.2020 11:42  +6#21 Re:
Reakcia na #20 od Petto:
Požiadavka DPB bola mať dopytové tlačidlá priamo na dverách, tie však museli byť v mechanickom (nie dotykovom) vyhotovení. SOR sa oháňal tým, že na homologizáciu takýchto zmien by potrebovali min. 6 mesiacov a žiadali posunúť termíny (a keďže VO bolo vyhlásené ešte v auguste, veril by som tomu, že medzitým to dopracovali a teraz sa s kľudným svedomím môžu odvolávať proti vyhodnoteniu ponúk).
Petto6.3.2020 10:20 -1 +3#20 Re:
Reakcia na #19 od S499.1023:
Otazku kladie k veci, tak neviem naco si hned ironicky. Ziadna Sorka v karoserii NS este nema mechanicky dopyt mimo ramu dveri , tj museli si prerabat technicke riesenie ramu, kablovania karoserie.
A tie determalne okna maju mat aj nase existujuce NB18 no je tam velmi nizky stupen determalnosti. Determalne okna maju hlavne Capacity a nove eliny.
S499.10236.3.2020 10:08 -4#19 Re:
Reakcia na #18 od FFF13:
A tie predchádzajúce série mali podľa teba čo, telepatické otváranie?
FFF136.3.2020 7:26  +3#18 Re:
Reakcia na #17 od S499.1023:
A nesťažovali sa náhodou že sú tie podmienky diskriminačné? Tuším hovorili niečo v štýle že oni autobus s mechanickými vonkajšími tlačidlami ani nemajú homologizovaný
S499.10235.3.2020 18:17 #17 Re:
Reakcia na #16 od FFF13:
Ako vieš, že ich nebola schopná splniť? Máš k dispozícii ich ponuku?
FFF135.3.2020 16:35  +1#16 Re:
Ja hlavne nechápem ako sa Sorka vôbec mohla dostať na 2. miesto a nebola vylúčená keďže nevedela splniť viaceré podmienky ako napr. mechanické tlačidlá na otváranie dverí z vonkajšej strany či determálne sklá ak sa nemýlim
ddenny5.3.2020 9:50 #15 Re:
Dobre, moja blbosť, som si splietol viacero výluk a tento stav DPB. Rok 2010: https://imhd.sk/ba/doc/sk/10102/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-2010-az-2015#r11 od 6. júna. Čiže žiadna výluka, len obmedzenie výkonov. Ale každopádne, to čo som chcel povedať, že pri najhoršom, ak by neboli vozy, DPB podľa mňa prístupy k riešeniu obmedzením iných linek na úkor NAD. Čo samozrejme neschvaľujem, ale už sme to zažili.
ddenny5.3.2020 9:43 #14 Re:
Reakcia na #12 od Andrej:
Dokonca, tak vďaka za upresnenie a 83 mala vtedy v sedle horší interval ako cez prázdniny, pravda. A presne túto výluku som mal na mysli, nie tú z roku 2000.
Mike5.3.2020 7:28 #13 Re:
Reakcia na #11 od ddenny:
Keď bola dlhodobá výluka v Rači v roku 2000 (komplet sa prerábala Čachtická) tak 34 a 83 premávali podľa prázdninových CP (aby boli kĺby na X3), a ako kompenzácia premávala počas špičiek L12 v polovičnom intervale (5 min.)
Andrej5.3.2020 4:38 #12 Re:
Reakcia na #11 od ddenny:
Podľa popisu histórie na tejto stránke, L34 bola zrušená a L8 bola predĺžená do Dúbravky, nie L6.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/10102/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-2010-az-2015#r12
ddenny4.3.2020 23:54 #11 Re:
Reakcia na #4 od Jadran:
Neviem čí si ešte pamätáte výluku v Rači, keď jazdila ešte linka 34. Kvôli nedostatku klbákov bola linka 34 prevádzkovaná iba v špičke pracovných dní. Nerozumiem síce, ako to riešilo problém s výpravou v najviac exponovaných časoch, ale aspoň takým spôsobom to bolo odkomunikované. Linka 83 nebola v tom čase posilnená, miesto toho bola do Dúbravky predĺžená linka 6.
Sor234.3.2020 19:00  +6#10 Re:
Možno sa Karosy dožijú ďalšej GO. 😂
Jadran4.3.2020 18:36 -1 +1#9 Re:
Reakcia na #5 od ramzi:
Pôvodná predstava je o odstavení Karos počas letných prázdnin tak, ako uplynulé roky s tým, že v septembri už nemali vyjsť do ulíc vôbec.
Neviem, ako to chcú vyjazdiť aj s X5-kou, ale držím im palce.
mathre4.3.2020 14:19 #8 Re:
Reakcia na #7 od mku81:
On mal pravdepodobne na mysli tie komunálne a nie parlamentné.
mku814.3.2020 9:46  +4#7 Re:
Reakcia na #2 od fanatikmhd:
iste... ti, ktori podali v novembri namietku presne vedeli ako dopadnu volby 😃
kecho4.3.2020 8:22  +3#6 Re:
Reakcia na #5 od ramzi:
Mozno rata s klasickym dodrziavanim terminov dokoncenia. 😁
ramzi4.3.2020 7:53  +4#5 Re:
Reakcia na #4 od Jadran:
Prečo až v septembri? Kĺbáky na X5ku budú potrebné už od mája...
Jadran4.3.2020 1:53  +4#4 Re:
Fantázia.
Môžu začať oživovať čerstvo vyradené Karosy, aby sme v septembri jazdili.💗
gejza3.3.2020 18:43 -2 +2#3 Re:
Reakcia na #2 od fanatikmhd:
im sa to síce nepáči, ale páči sa to každému súdnemu človeku 🙂
fanatikmhd3.3.2020 10:43  +7#2 Re:
Voľby zamiešali kartami, a stratiť aj takýto zdroj obživy, sa J&T asi nepáči.
Petto3.3.2020 9:12 -2 +10#1 Re:
SOR nemoze prijat prehru ? 💀