Dopravný podnik znižuje hlučnosť električkových tratí brúsením

Brúsenie je vykonávané v nočných hodinách.

Bratislavský dopravný podnik v týchto dňoch realizuje znižovanie hlučnosti električkových tratí prostredníctvom brúsenia koľajníc. Ide o odstraňovanie tzv. vlnkovitosti hláv koľajníc a iných miestnych závad na koľajniciach, dôsledkom čoho bude prejazd električiek tichší. Brúsenie tratí prebieha v nočných hodinách, kedy nepremávajú električky. Nočné hodiny boli zvolené z dôvodu, aby nemuselo počas dňa prichádzať k výlukám električiek.

V uplynulých dňoch sa realizovalo prebrúsenie tratí v centre mesta a na Ružinovskej radiále v úseku Tomášikova - Astronomická, kde by mali byť práce dokončené do konca tohto pracovného týždňa. Pred otvorením zmodernizovanej električkovej trate v Karlovej Vsi taktiež prebehlo prebrúsenie nových koľajníc.

Brúsenie koľajníc realizuje pre dopravný podnik firma TSS Grade z Bratislavy. Počas štvorročného trvania zmluvy dopravný podnik predpokladá prebrúsenie 44 360 bm koľajníc za celkovú cenu 599 050 € bez DPH.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #20:
Tak to bude výsledok dostatočne na figu a bude ti to trvať neskutočne dlho, tak si vhodný adept.
Reakcia na: Valec #19:
Mám výkonnú flexu (https://youtu.be/uHcK1uHCiKI), myslíš, že by som to mohol pre DPB robiť dodávateľsky 😛 ?
Reakcia na: Jojan #18:
To už rovno mohli aj šmirgeľpapiermi spraviť.
Včera som cestoval do Dúbravky a bola tam partia s nejakými ručnými brúskami, brúsili zvary (na tom klasickom úseku mezi Krčacami). Takže snáď už bude aspoň tento úsek tichý aj pre Škodovky.
V starých vozidlách je celkom tichý aj teraz.
Reakcia na: ufo #16:
Vôbec netuším, čo to melieš. Prekvapuje ma, že železničiar nevie nič o pridanej hodnote pevnej jazdnej dráhy.
Reakcia na: S499.1023 #15:
Čítal som. Ale viac ako ten hluk, ktorému dokážem ujsť, mi vadia tie slovenské neodborné projekty, kde je kritérium najvyššia cena ale žiadna pridaná hodnota. Iba konzervovanie toho, čo tu bolo doteraz, len v inej farbe.
Reakcia na: ufo #14:
Čo takto prečítať si Soliderov príspevok? Tvoje hejtovanie PJD je už dosť únavné.
Reakcia na: N/A #7:
Smutné na tom je, že to dunenie je len kvôli tomu, aby sa minulo čo najviac peňazí z eurofondov vďaka pevnej jazdnej dráhe a pani z magistrátu, čo za to môže, už za odmenu robí v Remingu.
Reakcia na: si #8:
Každý kohút má inak nastavený "budík" . Aj u našich susedov je jeden, čo už o 4:30 súčasného času huláka ako na lesy. Ale keďže sa mi 6 m od okna spálne preháňajú šukafóny a v lete aj okuliarniky (a toto miesto som si sám vybral a nevadí mi to), tak ma nejaký kohút nemôže rozhodiť.
Ale každý to má inak, dokážem si predstaviť, že niekomu to aj môže vadiť.
Reakcia na: anbis #11:
Určite to nie je o nezvyku, pretože to naozaj dosť hučí. Na porovnanie máme v meste iné trate na pevnej jazdnej dráhe: trať na Námestí slobody je rovnako zhotovená systémom W-Tram, tam však boli prebrúsené koľajnice (aj keď neskôr) a na žiadne dunenie sa nikto nesťažuje. Trať je však zakrytá štrkodrvou a betónovou dlažbou. Trať na Špitálskej je zhotovená na systéme Rheinfeder a takisto bola prebrúsená a dunenie po prebrúsení nie je počuť (aj keď by si pýtala znova po troch rokoch prebrúsiť), ale pri skúšobných jazdách na neprebrúsenej trati ešte v novembri 2017 bolo to dunenie úplne totožné.
A teraz otázka na fakt znalých: o čo v tom celom ide? Je naozaj problém v tej pevnej jazdnej dráhe? Alebo skrátka nezvyk, keď električky odrazu jazdia 50 a predtým v každom druhom oblúku 20, 30? 🙂
Tak ahojte vy 150 nespokojny spoluobcania ! Tak dufam ze uz mate srdce na mieste ale snad ze to s tym vylucenim novych elin nemyslite vazne!!! Zaujimave ze mna to nevyrusuje ale potom je vo vas chyba.
Reakcia na: N/A #7:
Odpovedas a la Fico&zberba.
Ja byvam v Karlovke a pred reko som eliny pocul iba pri otvorenom okne, ked prechadzali vyhybkami a priecestim pri Molecke. Teraz ich pocujem pri zatvorenom okne cely cas ako idu dole od zakruty pri zastavke Na luckami smerom k spomenutym vyhybkam na Molecke.
Reakcia na: N/A #7:
momentalne sa kohut budi chvilu pred 6tou , o 4:30 je nanho este prilis tma a noc 😃
(jedneho mame za domom aj so sliepkami a par dalsich je u susedov, na to nemusis ist ani mimo BA 🙂 )
Vzorka 150 ludi na celu Karlovku?Nepodstatne.Rypaci ktori nemaju co robit.Stare eliny hrkocu,nove dunia.Nech idu byvat na dedinu.Tam im budu kohuty rano robit budicek o 4.30.Byval som v dubravke par rokov.Stara trat,stare eliny rovno pod oknami.Nikomu to nevadilo.Deti spali v pohode.A to som nemal ani plastove okna.
Koki, ze znizit rychlost elektriciek, alebo neprevadzkovat Skodovky. 😁 😁 😃 😃 😁 😁 😂 😂 😂 Takyto matros ani Truban nema. Zabila by sa tym cela eletrickova doprava z mesta do Dubravky.

https://www.ta3.com/clanok/1177263/obyvatelia-sa-stazuju-na-hluk-z-elektriciek-mesto-hlada-pricinu.html
Reakcia na: Ross #4:
Na Schorling mi tu bolo párkrát odpovedané, že to je len hladkací stroj 😃 čiže keby behal pravidelne, tak fajn, ale s niekoľkoročnými nerovnosťami si už neporadí...
599050, - za brúsenie? Ved nech to prebehnú Schorlingom a maju to zadarmo 😄
predpokladam ze prebrusit by sa zisla komplet cela siet (vcetne casti racianskej ktore bola brusena pred 2ma ci 3ma rokmi)
Dúbravku asi nechajú až kým neuzavrú tunel, potom tam budú mať kľud