Hlavné mesto začína zverejňovať dáta o prevádzke MHD

Magistrát ukazuje, na základe akých informácií plánuje zmeny a upravuje grafikony MHD.

Hlavné mesto SR Bratislava začalo v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava na svojom portáli otvorených dát zverejňovať podrobné údaje o mestskej hromadnej doprave pre odborníkov i širokú verejnosť. Ako prvé boli zverejnené mikroúdaje o prevádzke električkovej linky 3 v mesiacoch október 2017, október 2018 a október 2019. Magistrát hlavného mesta disponuje takýmito údajmi už niekoľko rokov a v poslednom období ich aj pravidelne vyhodnocuje. Tieto údaje mesto používa napríklad pri zmenách v organizácii dopravy, pri územnom plánovaní, ale tiež sa na ich základe prispôsobujú grafikony liniek MHD, či signálne plány križovatiek v meste.

„Odborná aj laická verejnosť môže vidieť, s akými dátami pracujeme. Záujemcovia môžu informácie analyzovať. Na základe týchto dát je možné napríklad spracovať priemerné časy medzi zastávkami podľa dní v týždni či hodín a minút vo vybraných dňoch, aké typy električiek chodia, či kde na zastávke zastavili. Ľudia si tiež môžu údaje vizualizovať v mapke a tak simulovať priebeh cestovania MHD počas posledných troch rokov. V poskytovaní takýchto dát budeme pokračovať. Aj na základe požiadaviek verejnosti plánujeme v dohľadnej dobe zverejniť dáta za autobusovú linku 21 spájajúcu autobusovú stanicu s Devínskou Novou Vsou, a trolejbusovú linku 212 premávajúcu zo Železnej studienky do Vrakune,“ uviedol Pavol Škápik, vedúci oddelenia dátovej politiky a analýz z bratislavského magistrátu.

Objem informácií iba za jeden mesiac predstavuje približne 180-tisíc záznamov. Z porovnania jazdných dôb môžeme napríklad vidieť, že v roku 2019 prišlo k zníženiu priemernej jazdnej doby (zrýchleniu jazdy) medzi Kamenným námestím a Komisárkami o 1 minútu a 14 sekúnd na necelých 27,5 minúty oproti roku 2018.

Okrem vyššie uvedených dát je možné z oblasti mestskej dopravy na portáli otvorených dát nájsť aj dopravné výkony jednotlivých trakcií MHD (miestové kilometre, vlakové kilometre) za posledné roky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Každý je tu politológ... už aby začali MS v hokeji.
Reakcia na: tr3mp #28:
Mas tam slovicko “budu” najvyssie dane. Kedze ludia take veci vacsinou registruju az vtedy, ked maju realne platit, tak vlna odporu sa prejavi v maji. 🙂

Ved Vallo je PS, staci sledovat tie jeho srdcervuce prispevky placuce nad neucastou “Projektu Stefunko” v novom parlamente...

BA vseobecne hlasuje v ramci velkych cisel inak ako zvysok SR, cize z toho by som prilisne zavery nerobil. Ako bol kedysi Trencin basta HZDS, potom Smeru, tak BA deli hlasy medzi pravicove strany a cim novsia, tym vyssiu podporu ma. Tusim aj SaS pri prvych volbach dostala najviac hlasov v BA.

Proste ci chces alebo nechces, Vallovo neodmietnute zvysenie platu v kombinacii s vysledkami cinnosti v BA obralo Stefunka o viac ako tisic hlasov. Podobne ako napriklad pchanie sa Trubana do kamier po prezidentskych volbach, ked sa oznamovalo vitazstvo Caputovej. Rovnako ako teraz placu, ze maju prezidentku a primatora, tak preco im ti zli volici nepomohli do parlamentu.
Reakcia na: si #35:
Lenže dá sa zmeniť trvalý pobyt na čas volieb...

Už bolo zopár prípadov, keď kvôli takémuto účelovému prehlasovaniu Ústavný súd voľby v danej obci zrušil
Reakcia na: gejza #34:
pri komunalnych volbach nemas moznost si vybavit volicsky preukaz a mozes volit len v mieste svojho bydliska

PS: pre tych co by radi vidiet iny pocet volebnych obvodov ako 1 pre parlamentne volby, tak takato zmena by okrem ineho prakticky znemoznila vydavat volicske preukazy a volit inde ako v mieste bydliska....
Reakcia na: si #31:
"prehnany priklad, pokial pojdes volit do obce kde je 5 obyvatelov a zoberies aj dalsich 9 kamaratov, tak aj pri 100%nej volebnej ucasti bude vola domacich predstavovat v sucte len 33% a vasa 66%...."


síce úplný offtopic, ale svojho času existovali názory, že podobným spôsobom sa istá práčka špinavých peňazí cez komunálky dostala k nemenovanému turistickému stredisku
Reakcia na: Minko #30:
Ak berieme do úvahy aj spojenie MHD, tak najdostupnejšia volebná miestnosť bola na FTVŠ (Lafranconi), či je už Staré Mesto. Ale sám si podkopem svoju hypotézu, v tomto okrsku vyhralo OĽaNO 🙂
Reakcia na: si #31:
samozrejme, určite sa našli takí čo volili v starom meste, ale staré mesto ma oficiálne niečo cez 40 tisíc osôb s trvalým pobytom, z toho môže byť dajme tomu 30+ tisíc voličov, koľko vysokoškolákov by si potreboval aby sa to hýbalo tak výrazne? VŠ internáty patrili ak som to dobre pozeral do okrsku KV 7.... v okrsku mali: PS- 226 hlasov, Oľano- 188, SaS- 184, Za ľudí- 115, Smer- 75 atď... teda ani v mieste s dominanciou vysokoškolákov sa nedá povedať žeby PSS výrazne bodovalo... Skôr je vidieť, že je to tam pomerne vyrovnane rozložené až medzi 3-4 tzv. pravicové politické subjekty.
Reakcia na: Minko #30:
nielen v mlynskej doline su ubytovani vysokoskolaci, intraky mas napriklad co viem na uzemi BA I. aj "bernolak", na svoradovej a pod.; a vzhladom na (nizsi) pocet trvalych obyvatelov mestskej casti tu mozu takito volici lahsie pohnut s vysledkom....

prehnany priklad, pokial pojdes volit do obce kde je 5 obyvatelov a zoberies aj dalsich 9 kamaratov, tak aj pri 100%nej volebnej ucasti bude vola domacich predstavovat v sucte len 33% a vasa 66%....
Reakcia na: 3pa3ck3 #29:
nemyslím si, že by sa vysokoškoláci z Mlynskej doliny trepali cez pol mesta v sobotu len aby odvolili v starom meste... skôr si myslím, že hľadali najbližšie volebné miestnosti 🙂
Reakcia na: tr3mp #28:
Keď už sme úplne OT, nemohli byť výsledky v Starom Meste ovplyvnené VŠ študentmi s preukazmi?
Reakcia na: martinah #17:
Keď už teda spájaš Valla a PS, tak:
PSS vyhralo na celom Slovensku jedine v Starom Meste. V Starom Meste budú po zmenách najvyššie dane v Bratislave. V iných častiach Bratislavy, kde nebudú dane také vysoké, PSS skončilo až druhé. Mimo Bratislavy, kde Vallo nemá žiadny dosah, boli zisky PSS omnoho menšie.

Vyplýva z toho, že zvyšovanie daní (ako zdroj pre výpadky príjmov a ďalší rozvoj) boli odmenené výsledkom v parlamentných voľbách?
😁
Reakcia na: Ike #26:
Lebo z pohladu na vec a la DPB menis na 2 mesiace linkove vedenie a podla DPB nie je v zaujme DPB miast cestujucich zmenami linkoveho vedenia.

Samozrejme, logicky je idealne spustit trat co najskor, rovnako logicke by bolo zmenit linky az vtedy, ked to bude skutocne nutne.
Reakcia na: kecho #25:
Prečo by to bola hlúposť? Vieš si predstaviť tie hejty, keby 2 mesiace po kompletnej trati nechodili električky a ľudia by sa mačkali v Tedomoch?

Je predsa rozdiel meniť linkové vedenie "na stavenisku" a rozdiel v časti mesta, ktorej sa etapizácia stavby netýka (Petržalka)
Reakcia na: Vladimír #24:
Keby sa to zmenilo v case realnej rekonstrukcie, bolo by to aspon nejako odovodnitelne. Zmenit to v decembri a pritom dalsieho 2,5 mesiaca nic v Raci neurobit a stale nevediet termin reko a ako bonus to zdovodnovat tym, ze nechcu pliest cestujucich zmenami liniek je kolosalna hlupost.
Rovnakou logikou nemali pustat eliny do Dubravky, ked ich o 2 mesiace predsa zrusia. To uz zrazu cestujucich nepletie?

Proste DPB spravil hlupost a teraz sa to podaktori snazia slepo obhajovat, aky to bol priam genialny napad “nepliest cestujucich”...
Reakcia na: Technopol #20:
"Navyše to bolo vyargumentované úplnou hlúposťou, lebo veď niekedy v budúcnosti bude oprava Rače, bude treba električky, tak nech sa nemenia často trasy skrátime L1 už teraz, pričom rovnaké zmeny (skracovanie, predlžovanie L4, L9) prebiehajú a budú prebiehať počas rekonštrukcie KV a tam to už nikomu nevadí."

Je pravda, že termín rekonštrukcie Rače nebol od začiatku istý a hýbe sa s ním, no stále sa vychádza z predpokladu, že je reálne "za dverami". Dôvody výmeny liniek v Petržalke boli transparentne odkomunikované a sú nepriestrelné. Skrátka inak to nemôže byť.

Trochu mi uniká zmysel tohto hejtu. To naozaj ide len o to, že tie L1 a 3 vymenili o pár týždňov skôr ako bolo nevyhnutné? Čiže keby doteraz jazdila do Petržalky L1 a s L3 by sa vymenila až potom, to by bolo zrazu už v poriadku? Zmenilo sa by sa tým niečo? Snažím sa, ale vážne nerozumiem.
Reakcia na: Valec #21:
Ako prepac, ale proti Vasaryovej by v BA vtedy uspela aj MoFla 😁 A aj naposledy vyberat medzi ludmi ako Mika, Mrva, Nesrovnal ci Vallo bolo o tom, ze o ostatnych troch sa uz pred volbami vedelo, co su zac. 😁
Cize tie volby neboli za niekoho, ale tiez skor proti...
Reakcia na: Technopol #20:
Ďakujem za vecnú odpoveď. Ja tomu rozumiem, nespochybňujem to a tiež si myslím, že mesto mohlo argumentovať inak alebo skúsiť navrhnúť iné riešenie. Ja poukazujem na to, keď sa argumentácia používa tam, kde to nie je relevantné alebo ak je založená na nesprávnych predpokladoch.

Téma boli voľby a podiel voličov PS v Karlovej Vsi a Petržalke.
Karlova Ves s opakovanými mnohomesačnými výlukami a obmedzeniami hromadnej aj individuálnej dopravy, so sťažnosťami obyvateľov, s nedorobkami kam sa pozrieš a s nedostatočnou ochotou / schopnosťou mesta pripustiť reálny stav a zabezpečiť včasné vyriešenie týchto nedostatkov skutočne nemá MHD lepšiu ako Petržalka.
Kvalitu hromadnej dopravy teda nie je možné použiť ako zdôvodnenie úspechu PS v Karlovej Vsi oproti Petržalke.

Reakcia na: martinah #17:
"o konkretnych hlasoch rozhoduju aj konkretne skusenosti s danou stranou"

To nie je pravda, lebo:
- mali sme za primátora Ftáčnika s podporou SMERu
- nprimátorom sa nestal Mrva, hoc ho podporovala celá známa pravica (PS bolo v tom čase len v plienkach).

Pri komunálnych voľbách som ja (a tiež viacero ľudí čo poznám) vždy bral stranícku podporu len ako doplnkovú informáciu, v prvom rade ma musí presvedčiť daný kandidát.
Reakcia na: birch #19:
Áno nie je to častejšie ako na iných radiálach, ale z môjho pohľadu sa skôr snažia upozorniť na to, že L3 je nespoľahlivejšia, ako keby premávala do Petržalky L1. Upozorňovali na to už pred spustením a tuším, že všetky výpadky L3 čo sa zatiaľ dotkli Petržalky boli práve v časti kde L1 narozdiel L3 nepremáva. Navyše to bolo vyargumentované úplnou hlúposťou, lebo veď niekedy v budúcnosti bude oprava Rače, bude treba električky, tak nech sa nemenia často trasy skrátime L1 už teraz, pričom rovnaké zmeny (skracovanie, predlžovanie L4, L9) prebiehajú a budú prebiehať počas rekonštrukcie KV a tam to už nikomu nevadí.
Preto sú kecho-vé a martinah príspevky na skrátenie L1 niekedy aj trochu ironické resp. pri každej príležitosti si do tejto zmeny radi kopnú, ale tak za tu argumentáciu DPB sa ani nečudujem, aspoň tak to vnímam ja a súhlasím s nimi. A tiež som častejšie využil L1 ako L3.
Reakcia na: martinah #12:
Za uplynulú dobu (ani posledný mesiac, ani posledný polrok) neplatilo, že by v Petržalke bolo viac pravidelných výluk alebo meškaní ako v Karlovej Vsi. Naopak, napr. havárií električky s autom bolo v Karlovej Vsi od spustenia zdokomentovaných šesť.

Síce sa veľmi snažíš poukázať na to, aká je električka v Petržalke nespoľahlivá, ale oproti ostatným radiálam nie je žiadny zásadný rozdiel.
Reakcia na: martinah #17:
Žiadne slovíčkarčenie. Proste porovnávanie komunálnych volieb s parlamentnými je miešanie batátov s maniokmi.

Veď uznaj:
- iný elektorát (celé Slovensko vs. obyvatelia obce),
- iný priestorový rozsah (napr. v obci ma trápi problém so psími exkrementami, na národnej úrovni zlý vzdelávací systém),
- iná ponuka (pričom rozhodujúci je nie len potenciál môjho kandidáta ale aj potenciál jeho protikandidátov),
- iný volebný systém (v komunálnych voľbách sú strany druhoradé a volíš kandidátov z rôznych strán),
- lokálnosť (napr. ak by v mojom okolí býval aktívny človek, ktorý sa zaujíma a má pozitívne výsledky a kandidoval by sa trebárs za SNS, nemám problém ho zvoliť [ja osobne sa rozhodujem podľa adresy kandidáta], pričom SNS do parlamentu by som nevolil ani náhodou)
- jedinec vs. strana (úplne iný prístup).

Môžeš teraz argumentovať tým priestorovým rozsahom, že veď vieme povedať, koľko ktorá strana dostala v parlamentných voľbách za mestskú časť. Ale, kým v 2017 si Valla v Karlovej Vsi volili ľudia pre to, aby fungovala MHD, boli opravené cesty, vyriešilo sa parkovanie a pod. V 2020 volili Karlovešťania PS/Spolu pre to, aby vyriešili korupciu, školstvo a zdravotníctvo (napr.). Preto je to neporovnateľné.

Formálna pripomienka - Vallo kandidoval ako nezávislý s dodatočnou podporou tých strán.
Reakcia na: Ike #16:
ahjaj, ked chcete slovickarit, tak nema cenu diskutovat, nic to
nema zmysel vysvetlovat, ze o konkretnych hlasoch rozhoduju aj konkretne skusenosti s danou stranou vo svojom meste/svete = vallo v ba
Reakcia na: martinah #15:
Asi ta to prekvapí, ale Vallo nekandidoval. 🙂
Reakcia na: Ike #13:
a napriek tomu vallo/PS nema v ba taku podporu, cim to je? celkom by ma zaujimal tvoj pohlad na to
Reakcia na: Ike #13:
Kiežby sa s takým nasadením riešila aj údržba vozidiel. V čom je problém?
Reakcia na: martinah #12:
Vallo predstavil skvelý plán na reštart dopravy, v ktorom postupne krok za krokom postupuje. Urobil a avizuje spravenie logických, potrebných a predsa nepopulárnych opatrení. Keďže sa mu blíži druhý rok v úrade, poškuľuje aj po populárnych opatreniach presne v súlade s politickým marketingom. Jeho kampaň bola maximálne čistá, odborná a profesionálna. A hlavne má na magistráte skvelý tím. Výluky a paralýza Bratislavy na všetkých frontoch (KV, Dúbravka, Nivy a D4R7 prakticky v jednom okamihu) je zvládnutá výborne a hlavne komunikačne na úrovni.

V čase, keď ho ľudia zvolili nebol na svete rodovo citlivý plán Bod zlomu plných utopistických a vágnych tvrdení, z ktorých sa ekonómom a ekonómkam (a ekonómičatám) zježili vlasy, na ktorých realizáciu by nemali zdroje ani tri Rakúska, kde sa plánovalo zriadenie troch nových rezortov a nevedelo sa, že do tretice sa po perfektne odkomunikovanom primátorovi a šarmantne zvládnutej prezidentke (až na to povíťazné odstrčenie z pódia, to bol skutočný bod zlomu) príde adolescentná bomby šupy proste proste poďme do nich, w...young power kampaň, ktorá vyvrcholila prevreskovaním dezorientovaných alzákov (bez úžitku) a bola ukončená dojímavým príhovorom jednej členky, ktorá so slzami šťastia v očiach ďakovala voličom za krásny volebný výsledok, ktorý bol ale iný... bol to (ako sa ukázal značne nepresný) exit poll.

Takže súhlasím s Valcom, je to neporovnateľné.
Reakcia na: birch #11:
a komu v case volieb funguje preprava, KV s luxusnym int alebo pe s pravidelnymi vylukami a meskaniami? a to vsetko kvoli neexistujucej vyluke v raci bez terminu, cize zbytocne 🙂

stav rovnaky, zhodneme sa, ze sa nezhodneme

to valec:

vallo = PS, PS = vallo, volici sa rozhoduju aj na zaklade konkretnych dosahov vo svojom mikrosvete


Reakcia na: martinah #8:
A ako do tejto logiky zapadá, že v Karlovej Vsi postihnutej mnohomesačnou výlukou so zásadnými nedorobkami získalo PS až 17,8%, čo je štvrtý najlepší výsledok v Bratislave?
Reakcia na: Valec #7:
Moja každodenná trasa je Pri kríži-Nám. Biely kríž (v čase od 6 do 10 ráno, občas aj inokedy). 5kou rovných 40 minút, potom to upravili na 41, tento čas sa reálne stíhal, občas meškanie 1-2 minúty. V súčasnosti podľa vyhľadávača sa ten čas pohybuje medzi 30-40 minút, v realite to však má bližšie k hodine (v špičke kvôli zápcham, mimo nej kvôli dvom až trom prestupom). Komfort je taktiež značne nižši, a to nehovorím keď leje a podobne.
Reakcia na: martinah #8:
Porovnávať výsledky dvojkoalície z parlamentných volieb s výsledkami konkrétnej osoby v komunálnych voľbách.... je slušne povedané nezmysel. Ak by dnes OĽANO do primátorských volieb zas postavilo Mrvu, neznamená to, že by vyhral.
Reakcia na: Pajo #5:
nuz, napriklad data z hlasovania ukazuju, ze PS mal najnizsiu podporu prave v obvode V., cize v petrzalke, v cunove boli dokonca az 4., a dovolim si tipovat, ze na tom nemaly podiel ma aj mhd
celkovo volby ukazali, ze vallovci/PS nemaju v ba zdaleka taku podporu aku ocakavali, okrem mc stare mesto neziskali nikde prvenstvo
Reakcia na: Pajo #4:
Vybral som dve relácie z vyhľadávača v aktuálnom čase:
- z konečnej na konečnú,
- zo stredu Dúbravky do stredu Rače.

Pre dlhšiu cestu to trvalo linkou 5 rovných 52 minút, pre tú kratšiu 48 minút. Koľko je to teraz vidno v obrázkoch.
Reakcia na: Pajo #5:
Ja som tušil, že to bude len ďalší primitívny Vallohejt blahoidného typu, len som sa chcel uistiť.
Reakcia na: S499.1023 #2:
Tým sprogresívnila to myslím čiste ironicky, lebo od istého okamihu na IMHD už čítam len pozitíva a chválospevy o MHD aká je stále fantastickejšia a úžasnejšia.. No dobre, občas je aj kritika ale aj tak tento portál sa od posledných volieb značnej transformoVALL.
ddenny: cez víkend 40 minút? To ako vážne?
Reakcia na: Pajo #1:
No predpokladám, že stále rovnako, od 40 do 45 min cesta napr. Drobného => Cintorín Rača, 83 prestup na spoj na Račianske mýto a tam na linku 3. Oproti bývalej linke 5, ktorej to trvalo 50 min.
Reakcia na: Pajo #1:
1) Počúvajte, Kefalín, a čo si predstavujete pod takým slovom "sprogresívnila" ? Na jazdnú dobu potrebuješ dakýto graf?
Skvelé. Plánuje mesto zverejniť aj o koľko sa sprogresívnila cestovná doba z Dúbravky do Rače najmä cez víkend po zrušení linky 5? Niektorí by sme viac ocenili dakýto graf. Ďakujem