Magistrát ukazuje, na základe akých informácií plánuje zmeny a upravuje grafikony MHD.
Hlavné mesto SR Bratislava začalo v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava na svojom portáli otvorených dát zverejňovať podrobné údaje o mestskej hromadnej doprave pre odborníkov i širokú verejnosť. Ako prvé boli zverejnené mikroúdaje o prevádzke električkovej linky 3 v mesiacoch október 2017, október 2018 a október 2019. Magistrát hlavného mesta disponuje takýmito údajmi už niekoľko rokov a v poslednom období ich aj pravidelne vyhodnocuje. Tieto údaje mesto používa napríklad pri zmenách v organizácii dopravy, pri územnom plánovaní, ale tiež sa na ich základe prispôsobujú grafikony liniek MHD, či signálne plány križovatiek v meste.
„Odborná aj laická verejnosť môže vidieť, s akými dátami pracujeme. Záujemcovia môžu informácie analyzovať. Na základe týchto dát je možné napríklad spracovať priemerné časy medzi zastávkami podľa dní v týždni či hodín a minút vo vybraných dňoch, aké typy električiek chodia, či kde na zastávke zastavili. Ľudia si tiež môžu údaje vizualizovať v mapke a tak simulovať priebeh cestovania MHD počas posledných troch rokov. V poskytovaní takýchto dát budeme pokračovať. Aj na základe požiadaviek verejnosti plánujeme v dohľadnej dobe zverejniť dáta za autobusovú linku 21 spájajúcu autobusovú stanicu s Devínskou Novou Vsou, a trolejbusovú linku 212 premávajúcu zo Železnej studienky do Vrakune,“ uviedol Pavol Škápik, vedúci oddelenia dátovej politiky a analýz z bratislavského magistrátu.
Okrem vyššie uvedených dát je možné z oblasti mestskej dopravy na portáli otvorených dát nájsť aj dopravné výkony jednotlivých trakcií MHD (miestové kilometre, vlakové kilometre) za posledné roky.
birch
Téma boli voľby a podiel voličov PS v Karlovej Vsi a Petržalke.
Karlova Ves s opakovanými mnohomesačnými výlukami a obmedzeniami hromadnej aj individuálnej dopravy, so sťažnosťami obyvateľov, s nedorobkami kam sa pozrieš a s nedostatočnou ochotou / schopnosťou mesta pripustiť reálny stav a zabezpečiť včasné vyriešenie týchto nedostatkov skutočne nemá MHD lepšiu ako Petržalka.
Kvalitu hromadnej dopravy teda nie je možné použiť ako zdôvodnenie úspechu PS v Karlovej Vsi oproti Petržalke.