Hlavné mesto začína zverejňovať dáta o prevádzke MHD

Magistrát ukazuje, na základe akých informácií plánuje zmeny a upravuje grafikony MHD.

© Hlavné mesto SR Bratislava

Hlavné mesto SR Bratislava začalo v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava na svojom portáli otvorených dát zverejňovať podrobné údaje o mestskej hromadnej doprave pre odborníkov i širokú verejnosť. Ako prvé boli zverejnené mikroúdaje o prevádzke električkovej linky 3 v mesiacoch október 2017, október 2018 a október 2019. Magistrát hlavného mesta disponuje takýmito údajmi už niekoľko rokov a v poslednom období ich aj pravidelne vyhodnocuje. Tieto údaje mesto používa napríklad pri zmenách v organizácii dopravy, pri územnom plánovaní, ale tiež sa na ich základe prispôsobujú grafikony liniek MHD, či signálne plány križovatiek v meste.

„Odborná aj laická verejnosť môže vidieť, s akými dátami pracujeme. Záujemcovia môžu informácie analyzovať. Na základe týchto dát je možné napríklad spracovať priemerné časy medzi zastávkami podľa dní v týždni či hodín a minút vo vybraných dňoch, aké typy električiek chodia, či kde na zastávke zastavili. Ľudia si tiež môžu údaje vizualizovať v mapke a tak simulovať priebeh cestovania MHD počas posledných troch rokov. V poskytovaní takýchto dát budeme pokračovať. Aj na základe požiadaviek verejnosti plánujeme v dohľadnej dobe zverejniť dáta za autobusovú linku 21 spájajúcu autobusovú stanicu s Devínskou Novou Vsou, a trolejbusovú linku 212 premávajúcu zo Železnej studienky do Vrakune,“ uviedol Pavol Škápik, vedúci oddelenia dátovej politiky a analýz z bratislavského magistrátu.

Objem informácií iba za jeden mesiac predstavuje približne 180-tisíc záznamov. Z porovnania jazdných dôb môžeme napríklad vidieť, že v roku 2019 prišlo k zníženiu priemernej jazdnej doby (zrýchleniu jazdy) medzi Kamenným námestím a Komisárkami o 1 minútu a 14 sekúnd na necelých 27,5 minúty oproti roku 2018.

Okrem vyššie uvedených dát je možné z oblasti mestskej dopravy na portáli otvorených dát nájsť aj dopravné výkony jednotlivých trakcií MHD (miestové kilometre, vlakové kilometre) za posledné roky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Každý je tu politológ... už aby začali MS v hokeji.
Reakcia na: tr3mp #28:
Mas tam slovicko “budu” najvyssie dane. Kedze ludia take veci vacsinou registruju az vtedy, ked maju realne platit, tak vlna odporu sa prejavi v maji. 🙂

Ved Vallo je PS, staci sledovat tie jeho srdcervuce prispevky placuce nad neucastou “Projektu Stefunko” v novom parlamente...

BA vseobecne hlasuje v ramci velkych cisel inak ako zvysok SR, cize z toho by som prilisne zavery nerobil. Ako bol kedysi Trencin basta HZDS, potom Smeru, tak BA deli hlasy medzi pravicove strany a cim novsia, tym vyssiu podporu ma. Tusim aj SaS pri prvych volbach dostala najviac hlasov v BA.

Proste ci chces alebo nechces, Vallovo neodmietnute zvysenie platu v kombinacii s vysledkami cinnosti v BA obralo Stefunka o viac ako tisic hlasov. Podobne ako napriklad pchanie sa Trubana do kamier po prezidentskych volbach, ked sa oznamovalo vitazstvo Caputovej. Rovnako ako teraz placu, ze maju prezidentku a primatora, tak preco im ti zli volici nepomohli do parlamentu.
Reakcia na: si #35:
Lenže dá sa zmeniť trvalý pobyt na čas volieb...

Už bolo zopár prípadov, keď kvôli takémuto účelovému prehlasovaniu Ústavný súd voľby v danej obci zrušil
Reakcia na: gejza #34:
pri komunalnych volbach nemas moznost si vybavit volicsky preukaz a mozes volit len v mieste svojho bydliska

PS: pre tych co by radi vidiet iny pocet volebnych obvodov ako 1 pre parlamentne volby, tak takato zmena by okrem ineho prakticky znemoznila vydavat volicske preukazy a volit inde ako v mieste bydliska....
Reakcia na: si #31:
"prehnany priklad, pokial pojdes volit do obce kde je 5 obyvatelov a zoberies aj dalsich 9 kamaratov, tak aj pri 100%nej volebnej ucasti bude vola domacich predstavovat v sucte len 33% a vasa 66%...."


síce úplný offtopic, ale svojho času existovali názory, že podobným spôsobom sa istá práčka špinavých peňazí cez komunálky dostala k nemenovanému turistickému stredisku
Reakcia na: Minko #30:
Ak berieme do úvahy aj spojenie MHD, tak najdostupnejšia volebná miestnosť bola na FTVŠ (Lafranconi), či je už Staré Mesto. Ale sám si podkopem svoju hypotézu, v tomto okrsku vyhralo OĽaNO 🙂
Reakcia na: si #31:
samozrejme, určite sa našli takí čo volili v starom meste, ale staré mesto ma oficiálne niečo cez 40 tisíc osôb s trvalým pobytom, z toho môže byť dajme tomu 30+ tisíc voličov, koľko vysokoškolákov by si potreboval aby sa to hýbalo tak výrazne? VŠ internáty patrili ak som to dobre pozeral do okrsku KV 7.... v okrsku mali: PS- 226 hlasov, Oľano- 188, SaS- 184, Za ľudí- 115, Smer- 75 atď... teda ani v mieste s dominanciou vysokoškolákov sa nedá povedať žeby PSS výrazne bodovalo... Skôr je vidieť, že je to tam pomerne vyrovnane rozložené až medzi 3-4 tzv. pravicové politické subjekty.
Reakcia na: Minko #30:
nielen v mlynskej doline su ubytovani vysokoskolaci, intraky mas napriklad co viem na uzemi BA I. aj "bernolak", na svoradovej a pod.; a vzhladom na (nizsi) pocet trvalych obyvatelov mestskej casti tu mozu takito volici lahsie pohnut s vysledkom....

prehnany priklad, pokial pojdes volit do obce kde je 5 obyvatelov a zoberies aj dalsich 9 kamaratov, tak aj pri 100%nej volebnej ucasti bude vola domacich predstavovat v sucte len 33% a vasa 66%....
Reakcia na: 3pa3ck3 #29:
nemyslím si, že by sa vysokoškoláci z Mlynskej doliny trepali cez pol mesta v sobotu len aby odvolili v starom meste... skôr si myslím, že hľadali najbližšie volebné miestnosti 🙂
Reakcia na: tr3mp #28:
Keď už sme úplne OT, nemohli byť výsledky v Starom Meste ovplyvnené VŠ študentmi s preukazmi?
Reakcia na: martinah #17:
Keď už teda spájaš Valla a PS, tak:
PSS vyhralo na celom Slovensku jedine v Starom Meste. V Starom Meste budú po zmenách najvyššie dane v Bratislave. V iných častiach Bratislavy, kde nebudú dane také vysoké, PSS skončilo až druhé. Mimo Bratislavy, kde Vallo nemá žiadny dosah, boli zisky PSS omnoho menšie.

Vyplýva z toho, že zvyšovanie daní (ako zdroj pre výpadky príjmov a ďalší rozvoj) boli odmenené výsledkom v parlamentných voľbách?
😁
Reakcia na: Ike #26:
Lebo z pohladu na vec a la DPB menis na 2 mesiace linkove vedenie a podla DPB nie je v zaujme DPB miast cestujucich zmenami linkoveho vedenia.

Samozrejme, logicky je idealne spustit trat co najskor, rovnako logicke by bolo zmenit linky az vtedy, ked to bude skutocne nutne.
Reakcia na: kecho #25:
Prečo by to bola hlúposť? Vieš si predstaviť tie hejty, keby 2 mesiace po kompletnej trati nechodili električky a ľudia by sa mačkali v Tedomoch?

Je predsa rozdiel meniť linkové vedenie "na stavenisku" a rozdiel v časti mesta, ktorej sa etapizácia stavby netýka (Petržalka)
Reakcia na: Vladimír #24:
Keby sa to zmenilo v case realnej rekonstrukcie, bolo by to aspon nejako odovodnitelne. Zmenit to v decembri a pritom dalsieho 2,5 mesiaca nic v Raci neurobit a stale nevediet termin reko a ako bonus to zdovodnovat tym, ze nechcu pliest cestujucich zmenami liniek je kolosalna hlupost.
Rovnakou logikou nemali pustat eliny do Dubravky, ked ich o 2 mesiace predsa zrusia. To uz zrazu cestujucich nepletie?

Proste DPB spravil hlupost a teraz sa to podaktori snazia slepo obhajovat, aky to bol priam genialny napad “nepliest cestujucich”...
Reakcia na: Technopol #20:
"Navyše to bolo vyargumentované úplnou hlúposťou, lebo veď niekedy v budúcnosti bude oprava Rače, bude treba električky, tak nech sa nemenia často trasy skrátime L1 už teraz, pričom rovnaké zmeny (skracovanie, predlžovanie L4, L9) prebiehajú a budú prebiehať počas rekonštrukcie KV a tam to už nikomu nevadí."

Je pravda, že termín rekonštrukcie Rače nebol od začiatku istý a hýbe sa s ním, no stále sa vychádza z predpokladu, že je reálne "za dverami". Dôvody výmeny liniek v Petržalke boli transparentne odkomunikované a sú nepriestrelné. Skrátka inak to nemôže byť.

Trochu mi uniká zmysel tohto hejtu. To naozaj ide len o to, že tie L1 a 3 vymenili o pár týždňov skôr ako bolo nevyhnutné? Čiže keby doteraz jazdila do Petržalky L1 a s L3 by sa vymenila až potom, to by bolo zrazu už v poriadku? Zmenilo sa by sa tým niečo? Snažím sa, ale vážne nerozumiem.
Reakcia na: Valec #21:
Ako prepac, ale proti Vasaryovej by v BA vtedy uspela aj MoFla 😁 A aj naposledy vyberat medzi ludmi ako Mika, Mrva, Nesrovnal ci Vallo bolo o tom, ze o ostatnych troch sa uz pred volbami vedelo, co su zac. 😁
Cize tie volby neboli za niekoho, ale tiez skor proti...
Reakcia na: Technopol #20:
Ďakujem za vecnú odpoveď. Ja tomu rozumiem, nespochybňujem to a tiež si myslím, že mesto mohlo argumentovať inak alebo skúsiť navrhnúť iné riešenie. Ja poukazujem na to, keď sa argumentácia používa tam, kde to nie je relevantné alebo ak je založená na nesprávnych predpokladoch.

Téma boli voľby a podiel voličov PS v Karlovej Vsi a Petržalke.
Karlova Ves s opakovanými mnohomesačnými výlukami a obmedzeniami hromadnej aj individuálnej dopravy, so sťažnosťami obyvateľov, s nedorobkami kam sa pozrieš a s nedostatočnou ochotou / schopnosťou mesta pripustiť reálny stav a zabezpečiť včasné vyriešenie týchto nedostatkov skutočne nemá MHD lepšiu ako Petržalka.
Kvalitu hromadnej dopravy teda nie je možné použiť ako zdôvodnenie úspechu PS v Karlovej Vsi oproti Petržalke.

Reakcia na: martinah #17:
"o konkretnych hlasoch rozhoduju aj konkretne skusenosti s danou stranou"

To nie je pravda, lebo:
- mali sme za primátora Ftáčnika s podporou SMERu
- nprimátorom sa nestal Mrva, hoc ho podporovala celá známa pravica (PS bolo v tom čase len v plienkach).

Pri komunálnych voľbách som ja (a tiež viacero ľudí čo poznám) vždy bral stranícku podporu len ako doplnkovú informáciu, v prvom rade ma musí presvedčiť daný kandidát.
Reakcia na: birch #19:
Áno nie je to častejšie ako na iných radiálach, ale z môjho pohľadu sa skôr snažia upozorniť na to, že L3 je nespoľahlivejšia, ako keby premávala do Petržalky L1. Upozorňovali na to už pred spustením a tuším, že všetky výpadky L3 čo sa zatiaľ dotkli Petržalky boli práve v časti kde L1 narozdiel L3 nepremáva. Navyše to bolo vyargumentované úplnou hlúposťou, lebo veď niekedy v budúcnosti bude oprava Rače, bude treba električky, tak nech sa nemenia často trasy skrátime L1 už teraz, pričom rovnaké zmeny (skracovanie, predlžovanie L4, L9) prebiehajú a budú prebiehať počas rekonštrukcie KV a tam to už nikomu nevadí.
Preto sú kecho-vé a martinah príspevky na skrátenie L1 niekedy aj trochu ironické resp. pri každej príležitosti si do tejto zmeny radi kopnú, ale tak za tu argumentáciu DPB sa ani nečudujem, aspoň tak to vnímam ja a súhlasím s nimi. A tiež som častejšie využil L1 ako L3.
Reakcia na: martinah #12:
Za uplynulú dobu (ani posledný mesiac, ani posledný polrok) neplatilo, že by v Petržalke bolo viac pravidelných výluk alebo meškaní ako v Karlovej Vsi. Naopak, napr. havárií električky s autom bolo v Karlovej Vsi od spustenia zdokomentovaných šesť.

Síce sa veľmi snažíš poukázať na to, aká je električka v Petržalke nespoľahlivá, ale oproti ostatným radiálam nie je žiadny zásadný rozdiel.