Začala montáž klimatizácií do starších kĺbových autobusov

Cestovanie autobusmi v horúcich jarných a letných dňoch by mohlo byť príjemnejšie.

V uplynulých dňoch začala montáž klimatizačných jednotiek priestoru pre cestujúcich do kĺbových autobusov SOR NB 18 City, ktoré nimi neboli vybavené z výroby. Zákazku na dodanie klimatizácií a ich montáž do vozidiel získala česká firma Zliner zo Zlína. Spolu by mala prebehnúť montáž klimatizácií do 68 autobusov SOR NB 18 City z rokov 2010 a 2012. Maximálny objem finančných prostriedkov na dodanie a montáž klimatizácií je počas 24-mesačného trvania rámcovej zmluvy vo výške 1,278 mil. € bez DPH.

Ako prvé bolo klimatizačnými jednotkami vybavené vozidlo #1856. Ide o klimatizačné jednotky Eberspächer AC 515 G2 s chladiacim výkonom každej 22 kW, v Bratislave známe napr. z trolejbusov Škoda 30 a 31 Tr. Montáž klimatizácií bude prebiehať v Zlineri. Záruka na klimatizačné jednotky bude 3 roky, pričom v prípade reklamácií bude dodávateľ povinný reklamáciu vybaviť do piatich pracovných dní.

Po vybavení autobusov SOR NB 18 City klimatizáciami budú s výnimkou najstarších kĺbových autobusov Karosa B 741, ktoré by mali v tomto roku po dodaní nových autobusov definitívne odísť do histórie, všetky kĺbové autobusy bratislavskej MHD klimatizované.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Maxi King #36:
Zafulane su najma tie vozy 4serie 1851+ a 2201-12. Cakal by som,ze ked uz zaklimovali 1. voz, tak ho aj umyju trochu. Tiez mi to pride ako grc. 🤮
Reakcia na: yellowcaptcha #37:
Nie, nedá.
Kúriť s klímou vedia len MBCC a najnovšie SORky (z roku 2017), v ostatných vozoch slúži klíma len na chladenie.
Reakcia na: yellowcaptcha #37:
Podľa všetkého kúrenie možné nebude:

"Klimatizácia priestoru pre cestujúcich musí zabezpečovať tepelný komfort pre cestujúcich, ktorej úlohou je udržanie vnútornej teploty v rozpätí v rozpätí +17 až +30°C pri vonkajšej teplote +20 až +40°C (pri vonkajšej teplote nad +40°C musí byť teplotný rozdiel najmenej 10°C)"
Reakcia na: Jadran #35:
Ako to funguje neviem posúdiť, lebo je zima a klimatizácia sa predsa púšťa zásadne iba keď je vonku 32° v tieni, a v žiadnom prípade nie na výmenu vzuchu vo vozidle počas celého roka... 😎

(Dá sa s týmito čo sa teraz inštalujú aj kúriť? Zdá sa mi že niekto spomínal, že tie s ktorými prišli prvo-sériové SORky vedia iba chladiť.)
Reakcia na: yellowcaptcha #33:
Nevyzerá to až tak zle. Ale tie krémové plasty sú naozaj “zafúľané”. Vozím sa teraz predovšetkým pražskými Sorkami a ten kontrast s touto fotkou je naozaj nepekný. 😞
Reakcia na: yellowcaptcha #33:
Mne je osobne jedno, ako to vyzerá, keď to bude fungovať a chladiť.
Určite lepšie ako tie v E6 SORoch, ktoré sú na ľavej strane poupchávané reklamnými panelmi.
Reakcia na: Petto #32:
1846, 1857, 2210
Vyzerajú teda fakt štýlovo tie výduchy. 😁
Ktore dalsie vozidlo je teraz v Zlineri ? 🙂
Reakcia na: Jadran #30:
Vzhladam na toho casu prebiehajucu NAD v KV, Dubravke v septembri je to vysoko pravdepodobne. Ak motyka vystreli,mozno tu bude aspon 1 novy SU18,ktory by mal dojst skor pre ucely zacviku soferov ( nie ten specialny autoskolovy)
Reakcia na: Petto #29:
Takže reálne hrozí, že Karosy pre veľký úspech opäť vylezú v septembri do premávky zaspievať svoju sedemdesiatu siedmu labutiu pieseň?
Reakcia na: MatejBA #27:
Nie, plan dodavok aj pri SU18 aj pri Otokaroch je do 12mesiacov od podpisu zmluvy. Ale na 100% som si nie isty tymi 12 mesiacmi.
Keď sa budú vyradzovať SORky ta pošlite zopár kusov k nám do PO 😂
Reakcia na: juraj76 #24:
Mam taky neblahy tusak, ze sa to uzavrie tak, aby autobusy dodali pred komunalkami 2022 😕
Interier foto by sa nenaslo ? 🙂 Museli tu zrejme urobit aj fukare do stropneho oblozenia porobit.
Viete niekto ako sú na tom tieto nové klímy s výkonom? 🙂
Reakcia na: Petto #23:
Ako to vyzerá vlastne s tým tendrom? Ešte pred Vianocami DP hovoril, že celý tender dáva na kontrolu Úradu pre verejné obstarávanie, ale odvtedy je ticho. A na stránke DP je tiež len táto informácia. Ešte stále to nie je sklontrolované? Hádam o chvíľu tu už začnú chodiť autobusy z ďalších tendrov a pritom ten najdôležitejší ešte stále nebude úplne uzavretý. A to trvá tento tender už pol roka.
Reakcia na: Maremi #19:
Este nie je ani len objednavka na ne. SU18 boli uz objednane pred Vianocami.
Reakcia na: Maremi #19:
Nehovorí sa Otakary, hovorí sa Erdoğany.
Reakcia na: Sanos #18:
Keď som pred rokmi, keď išli do sveta prvé hrbáče, absolvovl návštevu v Libchavách, bolo nám tam povedané, že spodná časť skeletu je antikorová a tak to píšu dodnes.
Reakcia na: Maremi #19:
Tento rok.
Kedy prídu tie otakary ?
Reakcia na: S499.1023 #16:
Ak som sa pomýlil, oprav ma Igor, prosím.
Reakcia na: Sanos #15:
Heuliez nie sú tie isté rámy čo Iveco?
Reakcia na: Sanos #15:
Si si tým istý?
Reakcia na: Viko #12:
Lenže SOR nepozná kataforézu, ako Karosa/Iveco, či Van Hool, a ani nevyrába rám z nereze ako Solaris, či Heliez alebo Hess.
Reakcia na: Viko #12:
Cize do busov, ktore maju 8-10 rokov, teda o 2-4 budu knokautovane, ideme dat 1,3 miliona.
Reakcia na: Viko #12:
Tak tak. Na druhej strane, dnes už nebýva zvykom autobusy generálkovať. Obvykle sa vozidlá po uplynutí technickej a morálnej životnosti predávajú (aj z dôvodu stanovenia maximálneho a priemerného veku vozidiel objednávateľom) a u nejakej TJ alebo na juhu a východe ešte narobia parádu.
Reakcia na: kecho #5:
8-10 rokov je už zastaralý údaj, dnes sa už bežne počíta 12. napríklad keď Karosa zaviedla kataforézu, deklorovala výdrž rámu 12-15 rokov.
Reakcia na: FFF13 #10:
Kúpiť ďalšie jazdené MANy? Veď to by potom opäť štrajkovali tí piati zamestnanci.
Podľa mňa to trošku stráca význam keďže tie autobusy budú aj tak za pár rokov vyradené. Za tie peniaze za mohli kúpiť ďalšie jazdené MANy, ktoré sú aj kvalitnejšie ako hentie črepy.
Nevidím zmysel montovať do vozov 1. a 2. série, v počte 68 ks klímu, nakoľko majú pred sebou životnosť cca 3 - 5 rokov a cena 18800 za vozidlo sa mi zdá privysoká k zostatkovej hodnote autobusu... Viac by tie peniaze pomohli kompletnému vyčisteniu vozidla, prečalúneniu sedadiel, zhumanizovaniu interiéru a vonkajšiemu laku...nehovoriac o sedadle vodiča, GO motora a prevodovky...
alebo nákup ďalších MANov z Rakúska/Nemecka
Reakcia na: yellowcaptcha #4:
Celkovo by bolo dobre pripravit nejaky program na to aby sa vozidla ktore budu v premavke este viac ako X rokov postupne upgradovali na nove standardy (napr. jednotne tlacidla, novy a kompletny infosystem, novy tarifny system, atd).

Ja som napr. celkom zvedavy na to zuzo ked budeme mat system check-in / check-out s platobnou kartou a cestujuci bude po celom vozidle nahanat ten "spravny" oznacovac uz nie len pri nastupe, ale aj pri vystupe.
a ako to bude s tymi klimami do starsich elektriciek ? (tie maju pred sebou este viacej rokov prevadzky a zaroven vedia rozumnejsie vychladit salon kedze nemaju problem s "vypinanim motora" v obratisku....
(a pokial sa dobre pamatam tak sa prezentovalo ze sa bude montovat aj do nich)
Reakcia na: kecho #5:
GO po 8-10 rokov prevádzky, vyradenie po 15 až 18.
Aka je zivotnost busu? Nespominalo sa niekde v diskusiach este pri starych Ikarusoch, ze by zivotnost voza mala byt cca 8-10 rokov?
Plánujú sa aj generálne opravy či prečalúnenie sedadiel? Keď už sa do tých črepov montuje klimatizácia a mal by sa do všetkých inštalovať aj kamerový systém... Bolo by fajn keby nezostalo iba pri tom.

Viaceré majú strašný zvuk motora (hlavne pri rozbiehaní), a dnes som sa viezol s #2857 na L39, ktorý mal sedadlá v prvej štvorke za vodičom ako v 5D kine [rozumej okrem sediaceho sa pri rozbiehaní/brzdení vozidla hýbali aj sedadlá].

Prečo sa to dialo som si všimol, keď som si odsadol chvíľu po odjazde zo zastávky – noha, ktorá podopierala sedadlá bola prehrdzavená.
Klimatizaciu by sme mali, este tak najst ludi co ju vedia pouzivat (a tym nemyslim ani zdaleka len vodicov). Je paradoxne ze v aprili je v klimatizovanych vozidlach DPB ovela teplejsie ako v auguste.
To su tie z feroveho tendra s ponuknutou klimou za 1 cent?
chcel by som vidieť B741 s klímou 😃 😃