Ples v opere sa zaobišiel bez výluky električiek

Po mnohých rokoch nebol nosný dopravný systém v centre mesta obmedzený.

V sobotu 11. januára 2020 sa konal v historickej budove SND na Hviezdoslavovom námestí Ples v opere. Toto podujatie si každoročne so súhlasom magistrátu hlavného mesta vyžiadalo výluku električkovej dopravy na Jesenského a Mostovej z dôvodu zabepečenia nerušeného príchodu hostí plesu.

Tentoraz však vedenie mesta splnilo jeden z predvolebných sľubov týkajúci sa minimalizovania počtu výluk električiek v centre mesta. Magistrát navrhovanú tradičnú výluku električiek nepovolil a linky 1 a 4 tak mohli počas celej soboty premávať po svojich stálych trasách v centre mesta. Ostáva dúfať, že podobne bude vedenie mesta postupovať aj pri posudzovaní ďalších električkových výluk v centre hlavného mesta.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #26:
V pohode. Kde ju na SNP otocis s co najkratsou trasou?
Reakcia na: kecho #25:
ale ak chces linkovanie ze vsetcia prestupuju na nam snp, tak by si mal zachovat aj prevadzku L1 v +- sucasnom rezime (v podstate L13) + spravit cisto petrzalsku linku ktora sa tiez bude nejak tocit cez nam. snp.... ci to sa uz tebe do kramu nehodi ? 😛
Reakcia na: fanatikmhd #20:
Jednolinkovy, ako bol, bol ok s prestupom vsade na SNP.
Nic nebrani 4 cez nabrezie a safko a naspat cez tunel do KV a dubravkovej 5 cez tunel, snp a nabrezie naspat. Rovnako sa daju zokruhovat jednosmerne aj 3 a 9 plus zlatopieskova linka otocit cez snp, ak by bolo potrebne. Minimum liniek, radialy nie su zavisle jedna od druhej, cize ked sa niekto vybura pri Poluse, neodpali to vozy v Karlovke. Plus 1 v povodnej trase hlst-pe.
Reakcia na: mi.v #23:
No tak takato nuklearna vojna by bola velmi rychla vojna. A pri takom mnozstve by bolo uplne jedno, ci sem dopadne nejaka raketa, alebo nie.😁 Kazdopadne smutne, ze konflikt USA - Rusko si odskace Europa.
Ale sme mimo misu uz. 😉
Reakcia na: shaggy #22:
Súhlas, a nielen pre teroristov sme zatiaľ pomerne bezvýznamní, ale aj pre svetové mocnosti. V roku 2019 vydala Princetonská univerzia simuláciu celosvetového jadrového konfliktu a napriek vybombardovaniu Európy na Bratislavu žiadna z desiatok rakiet s jadrovými hlavicami nemieri... https://youtu.be/9rXXMDGhjUs?t=133

Niekedy je celkom fajn byť bezvýznamný 🙂
Reakcia na: S499.1023 #11:
Nie, nebudem, súdruh.
A ani nie som za hrádzu proti extrémizmu - nikdy nič také nefunguje.
Som za osobnú zodpovednosť, ja sa o seba postarám sám, nepotrebujem na to zásahy do svojej slobody.

V UK máš zakázané nože a aj tak tam teroristi útočili nožmi.
Vo Francúzsku nekúpiš jednoducho strelnú zbraň a aj tak tam teroristi útočili strelnou zbraňou.
Tieto zábrany iba obmedzujú bežných ľudí. Teroristi, ak budú chcieť, vždy si nájdu spôsob. Ale nie v Bratislave, na to sme až moc bezvýznamní.
Reakcia na: Petto #19:
Ja tiež preferujem 2-linkový variant, pretože prestupovanie momentálne nie je vyhovujúce:
1. Prestup Kamenné - Nám. SNP je otrasný.
2. Blumentál má ďaleko od vhodného prestupného terminálu.
3. Prestup medzi 4 a 9 smer Ružinov / ZP je buď na Krížnej bez prístrešku alebo na TrMy, kde treba prechádzať na iné nástupište.

Okrem toho zanikli niektoré potrebné spojenia, napr. z Nám. SNP sa nedá dostať na Kapucínsku, iba zdĺhavým závlekom cez Poštovú (toto spojenie síce neexistovalo ani kedysi, ale podľa mňa bolo vcelku využívané).

Pri návrate 2-linkového variantu by som zároveň bol za zavedenie víkendovej prevádzky linky 6.
Reakcia na: Petto #19:
Vzhľadom na 2 trasy centrom a v zásade vždy dva smery prúdu z každej časti mesta, má dvojlinkový variant absolútny význam. Petržalka na východ a na západ. Dúbravka do Rače a dole buď ZP alebo Ružinov, aj keď osobne vzhľadom na rozsah Ružinova skor ZP. Ružinov centrum, a v priebežných obratiskách (NM, KV, Vinohrady) viesť posilové linky (3tia linka na radiále ak by nešlo o práve tú druhú linku) . Osobne sa mne najviac pozdával doterajší variant s SNP ako centrálnym prestupným bodom. Jedine by X6 bola spojená s L4 až do doombrafky a L9 ukončená v KV. A znovuzavedenie 5tky je síce diskutabilné (tie vyplakávania typu "milióny račanov jazdia do dúbravky linkou 5" som fakt nemusel) ale možno, to je už otvorené podľa toho koľko ostane kapacity...
Reakcia na: david1 #17:
Ked mohli seknut L1 po NLS , tak seknut sa da aj L3. Ale domnievat sa ze pri 1linkovom variante zostanu 2 linky Petrzalke je sci-fi. Tiez by som sa radsej vratil k 2linkovemu variantu.
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
Sak v noci by tam bola tma a bubaci...
Reakcia na: Petto #15:
Pochybujem , že L3 sa sekne v meste.
To ako keby napr. sekli L9 po Tunel.
Stačí , že Rača prišla o priamu L5 do Dúbravky.
Prestup na Blumentáli večer a v špičke je paráda.
Pobehovanie pomedzi autá a moknutie pod tými úzkymi prístreškami bez sedenia..

Vo vyjadreniach DPB stále tvrdí , že ide o dočasný výlukový stav aj pri otázkach ohľadne L5.

Ak sa nebodaj postaví do 10rokov trať cez Pribinovu aj tak sa neudrží jednolinkový variant. Ten už ani teraz nemáme lebo kapacitne nestíhal. Ráno to je zase na hrane s kačicami na Račianskej.

Reakcia na: 810zssk #12:
Nezabúdajme, že u nás sa ani revízia tunela nedá robiť v noci...
Reakcia na: david1 #14:
Po skonceni vyluk Raca+KV zase az take velke zmeny nebudu podla mna. 4,7,9 ostanu nie ? 1 sa vrati Petrzalke a 3 po NLS z Race.
Reakcia na: kecho #9:
Celá sieť je zatiaľ výluková.
Bude ešte reko Rače a potom zase vzhľadom na rýchlosť prác na súčasných etapách tak na rok zase Karlovka a Dúbravka bez električiek.
Reakcia na: kecho #9:
To ti povedal kto?
Reakcia na: Petto #3:
No tak keď to robili tri hodiny, tak to celkom očividne za štyri hodiny stihnuteľné je.
Reakcia na: shaggy #10:
A ak sa niečo stane, budeš medzi prvými uškrečancami, prečo sa nič nespravilo. Tie zábrany sú práve preto, aby nemuseli byť väčšie obmedzenia, napr. koniec vianočných trhov. Či myslíš, že Fikova hrádza proti extrémizmu stačí?
Reakcia na: Petto #5:
Bu bu bu. Je neuveriteľné, ako veľmi sa nechajú ľudia obmedzovať v mene boja proti terorizmu.
Nie, tie zábrany nie sú potrebné.
Linka 1 ma predsa stalu trasu do Petrzalky a trasa cez Jesenskeho je vylukova. 🙂 Teda vlastne ani to nie, nakolko racianska vyluka este nenastala a nikto zatial nepotvrdil ani len termin jej zaciatku. 🙂
to, že večierok skrachovaných existencií neobmedzí mestskú hromadnú dopravu by mal byť štandard a nie niečo výnimočné
Reakcia na: Petto #5:
Skôr som myslel, riešiť to inak, estetickejšie a možno celoročne.
Reakcia na: Petto #3:
Alebo tretia vec, vymeniť tie stĺpiky čo oddeľujú námestie od trate za sklápacie a zábrany trochu posunúť tak, aby nákladné auto počas ich inštalácie nezasahovalo do telesa trate. Keby sa chcelo, určite by sa nejaké riešenie našlo.
Reakcia na: drink #4:
Od teroristickeho utoku v Nice ano. Ci rad by si videl dakedy velky cervenosfarbeny kamion dakde na Hlavnom / Hviezdoslavovom namesti ?
A sú tie betónové zábrany naozaj potrebné?
Reakcia na: mirec240 #2:
Odstranovanie betonovych zabran je zlozitejsi proces ako smotanka na cervenom koberci. Uz druha vec je, ci sa to nedalo urobit aj v noci (00-04) - no tam by mohlo zase ist o rusenie nocneho kludu.
A toto čo? https://imhd.sk/ba/doc/sk/19081/ a to isté 2.1. keď sa tie zábrany odstraňovali... To že je o jednu výluku menej je fajn, ale kým sa neobmedzia všetky zbytočné výluky týkajúce sa nosného systému mhd, nie je tu dôvod na oslavu.
Gratulujem, konečne. 😃

A gratulujem aj k pridávaniu smajlíkov, už ich dáva na miesto, kde je kurzor, a nevyžaduje refresh stránky, ak nie som prihlásený. 😉

Text by som upravil nasledovne:
Magistrát navrhovanú tradičnú výluku električiek nepovolil a linky 1 a 4 tak mohli počas celej soboty VESELO premávať po svojich stálych trasách v centre mesta. 😎