V Karlovej Vsi prebehli skúšky zmodernizovanej trate

Zmodernizované zastávky budú vybavené viacerými novinkami, niektoré aj novými názvami.

S týždňovým oneskorením oproti plánovanému termínu sa vo štvrtok 28. novembra 2019 dopoludnia uskutočnila prvá skúšobná jazda električky po prvom zmodernizovanom úseku Karloveskej radiály. Zdržanie spôsobili technické problémy s napájaním trate. Meracia električka T3 #8437 vykonala skúšobný prejazd od Jurigovho námestia po obratisko na konci Karlovej Vsi a späť, vrátane prejazdu oboma koľajami v obratisku. Pri skúšobnej jazde sa zároveň vykonala inšpekčná prehliadka jednotlivých zmodernizovaných zastávok. Nasledovať by mali ešte skúšobné jazdy s klasickými električkami. Vykonanie skúšok je nevyhnutné pre vydanie povolenia na predčasné používanie trate.

Doplnené: Druhá skúška trate bola vykonaná 3. decembra 2019 s električkami T3 #8437 a Škoda 30T ForCity Plus #7525. Skúška bola zameraná najmä na riadenie výhybiek v obratisku električiek a tiež na prejazdnosť trate. Podľa zatiaľ nepotvrdených informácií by mohli električky do Karlovej Vsi začať premávať 15. decembra. Bude to však závisieť aj od vydania povolenia na predčasné používanie trate. Do Karlovej Vsi by mali byť podľa označení na zastávkach predĺžené linky 4 a 9. Bližšie informácie o zmenách v linkovom vedení nám dopravný podnik zatiaľ neposkytol.

V týchto dňoch v Karlovej Vsi finišujú práce na budovaní nových zastávok, realizujú sa vegetačné úpravy a rozbehli sa aj súvisiace úpravy ciest a chodníkov. Naďalej platí, že viaceré práce z prvej etapy modernizácie, ktoré nebránia spusteniu premávky električiek, budú dokončené až v budúcom roku. Cestujúci nebudú mať teraz k dispozícii napríklad výťahy na zastávke Kútiky (bývalá Karlova Ves), ani schodiská z nadchodu na zastávke Nad lúčkami. Dokončené by však mali byť aspoň priechody pre chodcov.

Novinky na zastávkach

Zmodernizované zastávky električiek postupne dostávajú finálnu podobu. Vybavené budú jednotným mobiliárom od firmy mmcité - prístreškami, zábradlím, označníkmi, odpadkovými košmi, zahradzovacími stĺpikmi a koncovými majáčikmi. Mobiliár je v jednotnom antracitovom vyfarbení, výnimkou budú automaty na cestovné lístky a elektrické rozvádzače. Súčasťou vybavenia zastávok bude elektronická informačná tabuľa s odchodmi spojov v reálnom čase a každé nástupište bude vybavené aj klasickým žltým automatom na cestovné lístky s možnosťou bezkontaktnej platby kartou. Automaty budú umiestnené v prístreškoch pre cestujúcich.


Lavička v prístrešku s USB zásuvkami

Nové prístrešky pre cestujúcich typu mmcité geomere pozostávajú z oceľovej konštrukcie, zadnej a bočných sklenených stien. Strechu tvorí sendvičový panel. V závislosti od dĺžky prístrešku je v ňom integrovaná jedna, alebo viac lavičiek z masívneho dreva, ktoré budú vybavené aj USB nabíjačkami. Prístrešky sú na bočných stenách doplnené názvom zastávky a erbom mestskej časti (v niektorých prípadoch však bol použitý erb Starého Mesta).

Po prvý raz bude na zastávkach okrem odpadkového koša na zmesový odpad aj kôš na plastový odpad. Odpadkové koše budú typu mmcité prax s oceľovým opláštením.

Na zmodernizovaných zastávkach budú po prvý raz použité označníky zastávok nového typu, ktoré okrem inovovaného piktogramu električky budú vybavené aj reproduktorom s prijímačom signálu od nevidiacich. Pri čísle každej linky bude po novom uvedená aj cieľová zastávka. Novinkou bude tiež zavedenie rozlišovania nástupíšť konkrétnej zastávky pomocou písmenového označenia (A, B,...) a označenie zóny, v ktorej sa zastávka nachádza.


Nový zastávkový označník

Nové názvy niektorých zastávok

Zmodernizované zastávky dostanú v niektorých prípadoch okrem nového mobiliáru aj nové názvy. Vyplýva to z nápisov na zastávkových prístreškoch. V aktuálne zmodernizovanom úseku budú premenované zastávky MiÚ Karlova Ves a Karlova Ves. Zastávka MiÚ Karlova Ves bude po novom pomenovaná podľa priľahlého námestia - Námestie sv. Františka. Zastávka Karlova Ves bude niesť nový názov podľa širšej lokality - Kútiky.

V ďalších etapách by mali byť podľa lokalít premenované napríklad aj zastávky Damborského na Záluhy a Molecova na Riviéra.

Zaujímali sme sa u kompetentných, aké dôvody viedli k zmene názvov zastávok. Hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava nás odkázala na magistrát hlavného mesta, keďže DPB bol podľa nej len súčasťou rokovaní. Z magistrátu však zatiaľ na naše otázky neodpovedali. V prípade poskytnutia odpovedí ich doplníme.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tie medzery medzi pristresom a zabradlim boli dnes zaplatane drevom. Dufam ze to je docasne kym pride niaky medzikus🤔
Reakcia na: fuxo123 #66:
kazdy profesionalny cierny pasazier (a vacsina beznych cestujucich) od pohladu pozna revizora, takze nie je problem vystupit z vozidla, ked ich zbadas na zastavke.... nemusis ani saskovat s dvoma simkami... btw mozno ta to prekvapi dual sim uz nie je taka speci ficura ako kedysi a dnes to ma vacsina telefonov
Budeme mat prekazkove drahy na priechodoch
Reakcia na: 3pa3ck3 #64:
Hej, to si myslím aj ja, len FMHD čosi blúznil o revízorovi, dýchajúcom na krk na zastávke. Nech sa naučí vyjadrovať.
#65

Pripájam sa len tak medzi rečou, skôr by si mali dať revízori pozor na dôkladnejšie kontrolovanie SMS listkov, nakoľko je v tomto režime veľa dier. Tí, ktorí vedia dobre používať mobil s dvomi SIM kartami dlhodobo môžu využívať diery v systéme a cestovať zadarmo. Nebudem však rozoberať detaily. Nech sa zamyslia kompetentní, že či je nutné pokutovať ľudí, ktorí si nestihli označiť papierový lístok z rôznych dôvodov ako tích, ktorí dlhodobo využívajú dual SIM telefóny na cestovanie zadarmo.
Reakcia na: lupask #59:
Skus hladat taku Radiovu ci Bosakovu alebo Polus a uvidime, kde objavis tu “oproti” 🙂
Reakcia na: S499.1023 #63:
Skôr si myslím, že problém je v tom, že ten mokrý lístok je dosť náročné označiť v čase, ktorý ubehne do zablokovania označovačov
Reakcia na: fanatikmhd #58:
Ty si kupuješ lístok až keď ti na krk dýcha revízor či o čom hovoríš?
Reakcia na: fanatikmhd #58:
Obávam sa, že pri niektorých kombináciách vetra a dažďa by aj 50cm bolo málo... Buď by sa mali inovovať dvierka tak, aby prekrývali otvor zvonka, alebo integrovať do okienka odtok. Ale koniec koncov osadiť automat do prístrešku je jednoduchšie 😃
Aktualne spachtlami prebrusuju trat v KV a DPB dnes nakupoval brigadnikov od 10.12., tak asi to bude datum spustenia...?
Bude to dobre! treba byť viac trpezlivý.
wow, konecne rozlisovanie zastavok! hoci ked su obe oproti sebe tak mi celkom nevychadza aky moze byt problem najst tu opacnu 😃
Reakcia na: martinah #57:
Asi preto lebo v polovici automatov býva voda v priestore kam ti vypľuje lístok, čo je veľmi pozitívne...ak na krk ti dýcha revízor na zastávke.
Ale súhlasím, mohli byť aj inde, a malá streiška nad nimi zakrývajúca automat aj nejakých 50cm vpred a do bokov....
preco davaju automaty pod pristresky? ved zbytocne zaberaju miesto ludom, ked sa budu chciet schovat, bezne su automaty mimo pristreskov, preco teraz umiestnuju takto neprakticky?
Reakcia na: kapi #55:
Len aby to nebola salamova metoda 😃
Reakcia na: thomas123 #54:
Električka 5 sa už do Dúbravky nevráti. Zmizne električkové spojenie Dúbravka – Rača. Takéto správy sa objavili na sociálnych sieťach. K tomu aj debata, otázky, sťažnosti.

Starosta Martin Zaťovič sa preto obrátil na hlavné mesto a vysvetlenie. Tu je stanovisko magistrátu:

Električková doprava bude vo výlukovom modeli trasovania pokračovať aj naďalej až do úplného dokončenia prác na Dúbravsko-Karloveskej radiále, čo je september 2020. Jednotlivé linky do tohto času budeme prispôsobovať prebiehajúcim rekonštrukciám rôznych úsekov. Najbližšia rekonštrukcia je plánovaná na jar budúceho roku - pôjde o čiastočnú rekonštrukciu Račianskej radiály, počas ktorej budú musieť všetky obojsmerné električky jazdiť po tejto trase, čo nám zatiaľ neumožní obnoviť pôvodnú linku 5 z Dúbravky do Rače.
Takže linka č.5 už do Dúbravky premávať nebude?
Reakcia na: Viliam22 #52:
áno ale ak majú začať električky premávať 20.12 po Dúbravku už by trebalo vozovku vybetónovať 😕 😕 čo sa nestihne
Reakcia na: IBBI #50:
Kolaje uz su v celom useku polozene, nad podchodom este nie su zabetonovane, zaklady zastavky Zaluhy su hotove, robi sa trakcne vedenie
Reakcia na: Trolley #43:
Aj pre zástavky SAV a Liszt Ferenc tér sa bežne používa výraz "pod stanicou" a neviem o tom, že by mesto chcelo tie zástavky premenovať...
Reakcia na: patrik444 #49:
Za 2 tyzdne az po Dubravku? Ved okolo Damborskeho ani kolaje este niekde nie su polozene. A ani naznak integrovanej zastavky. Na tu som naviac zvedavy.😆
ok. akurát niekde nie napísané, že električky na trati Molecova-Kútiky začnú chodiť x.12.2019 .
posledný termín kedy mali chodiť bol 22.11. a je 3.12. a žiadne info
akurát som si prečítal, že 18.12. bude spojazdený celý úsek až po obratisko v dúbravke.
z tohto asi vyplýva, že 18.12. je asi najbližší termín, ktorý sa zverejnil a niečo nám oznamuje.
Ak vie niekto, že to bude skôr a vie to aj preukázať, tak mi spraví Vianoce
🙂
Reakcia na: patrik444 #46:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/19088/Bratislavsky-samospravny-kraj-kolauduje-elektrickovu-trat-v-Karlovej-Vsi-a-Dubravke

Treba otvoriť prílohu a tam mas napisane a vysvetlene postupy a dovody konania VUC pre stupstenie resp nespustenie elektrickovej trate. priloha je pod menom OZNAMENIE
Reakcia na: patrik444 #46:
Vsak vsade aj tu v diskusii, aj samostatne spravy v aktualitach su, aj fotogalerie alebo potrebujes aby ti niektoz toho spravil resers?
Reakcia na: Martas #45:
Ktoré máš na mysli ?
Reakcia na: patrik444 #44:
Však si stačí prečítať články správy na imhd.
Ahojte, dnes je 3.12. a električky stále nechodia.... -67 dní po termíne. Viete, prosím Vás, niekto niečo viac ?
Reakcia na: peepay #42:
My sme bežne používali výraz vystúpime pri Riviere.
Reakcia na: tomas.ryan #7:
Presne tak, som z Dlhych dielov a nikdy som nikoho nepocul povedat, ze by prestupoval z trolejbusu na elektricku na Riviere, ale na Molecovej (resp. na Molecke).
co sa tyka pristreskov - pre mna osobne je dostatocna kapacita pristresku taka, ze pocas zlych poveternostnych podmienok sa pod neho dokazu zmestit pohodlne vsetci cakajuci a maju aj nejaky osobny priestor okolo.. Zochova v piatok - cakajucich cca 70-80 ludi, dva pristresky, polovica ludi sa pod ne ani nezmestila a ti ostatni sme boli narvani v 3 radoch za sebou a ked niekto chcel ist na bus, tak polka ludi musela vyjst spod pristreska, aby sa mohli pretlacit.. preto si myslim, ze velkost pristresku na takuto zastavku by mala byt priblizne aspon dvojnasobna ako je teraz, ak nie aj viac. Co sa tyka funkcnosti - zlate Slovsporty...
Reakcia na: guest #39:
myslím že rozchodníky doasdia v KV až na jar, mali sa poponáhlať s betónovaním Damborského
Karlovka a Dúbravka pod snehom. Spôsob dokončenia sa komplikuje. Na druhú stranu si nikto nevšimne, že nie je položený rozchodník 😉
Reakcia na: Viko #36:
Na jednej z diskusii odznelo od predstaviteľov mesta, že prístrešky väčšie než boli plánované nebudú keďže už boli objednané/dodané, ale čo aspoň spravili tak zmenili to, kam ktoré prístrešky mali ísť. T. j. na niektoré zastávky kde mali ísť kratšie prístrešky presunuli väčšie a naopak.
Reakcia na: Solider #32:
Aj prístrešky mali dodať väčšie? Či sa len nestihol doručiť do Bratislavy nejaký medzikus od zábradlí?
Reakcia na: peepay #1:
Ja si to miesto pamätám skôr ako "Riviéra". Molecova sa to volá relatívne krátko.
Reakcia na: Dispecer #33:
Vo vsetkych ostatnych je, len tento je nejaky exot. Tusim ze povodne aj boli zaklady pri stene, neskor sa to posunulo k trati..
Reakcia na: TeBeCe #31:
Len škoda, že ten automat nie je "nalepený" k zadnej stene prístrešku...
Reakcia na: TeBeCe #31:
Vraj tam nevedia dodať tento rok multifunkčný, majú ho tam namontovať až budúci rok.
Hotove, ci len odlozene? Mimochodom, v opacnom smere bol projektovany velky cerveny a je tam klasika...
Reakcia na: hanzija #6:
Presne toto vadi aj mne. Jeden úbohý prístrešok na takej radiále je blbosť. Vo "vetru, děšti" tam bude narvano.
Reakcia na: 3pa3ck3 #26:
Čiže nárast jazdnej doby každopádne. Obklukou po nábreží ani nehovorím.
V špičke cez Pražskú a Šancovú busom to nie je žiadna výhra.
Reakcia na: Dezerter #23:
Súbehy sú aj teraz.
To odstráni až aspoň 90% preferencia a zrušenie spoločného pojazďovania tratí s IAD.
Reakcia na: lamark #25:
L9 budem musieť jazdiť po Obchodnej, inak by spojenie Obchodná-Blumentál bolo iba cez SNP (a L1 by nestíhala brať cestujúcich...)

Čo sa týka Petržalky, tam skôr bude jazdiť L1 (aj keď je možné, že to nastavia podľa Tvojej verzie kvôli výluke v Rači). A L6 bude zbytočná, keď KV bude mať dve celodenné linky.
Reakcia na: 3pa3ck3 #24:
Teda opravujem sa, pri električkách to bude s prestupom na Mariánskej alebo na dva prestupy (Kútiky a Blumentál)
Tak mame prve 2 linky jasne. linka 4-Dubravka-Safko-Spitalska-Zlate Piesky.Linku 9 Karlova Ves-Tunel- Obchodna,Vazovova -Ruzinov alebo NaM. SNP -Spitalska-Ruzinov. Potom aj linku 3 Raca-Safko-Petrzalka. uvidime ostane,co zmenia. Ci daju linku 6 asi Karlovka-Safko.Som zvedavy ako to po pripomienkach nastavili. ked pomenia opat linky,tak budu musiet menit nazvy na zastavke,kde doteraz menili len cisla.Tak to bude asi dlhodobo stabilne :)),ak tam supli aj destinaciu. Otazka je ci bude linka 4 rozdelena,alebo ako linka 4S -Zel Stanica Nove mesto. Uvidime ten pokrok.
Reakcia na: SUNSPINX #22:
Auto-(trolej-)busom to je na jeden prestup na hrane na Sokolskej, pri električkách to je to isté na Blumentáli.
Reakcia na: SUNSPINX #20:
Ak nechceme súbehy vozidiel na radiálach, jednolinkový variant je tá najlepšia cesta. Pred reko KV pamätám večné súbehy liniek 4,5 do Dúbravky a bolo to na figu lebo všetci sa rvali do prvého vozidla a to druhé išlo prázdne a pomaly. Ak bude dobrý interval, nevidím problém v prestupovaní
Reakcia na: Adam3 #21:
Vzhladom na to, ze Dubravka nema ziadne priame spojenie na Racianske myto, tak som dufal, ze ostane L5.. I ked to mozno trva o par minut dlhsie ako busom.. ale tam su 2-3 prestupy a to je katastrofa, hlavne ked sa zmeska, tak sa cesta pretiahne este dlhsie...
Reakcia na: SUNSPINX #20:
Ja som tiez niak cakal ze ostane L5. Vzdy ked som tu vytvaral niaku schemu jednolinkoveho variantu tak L5 a L1 som bral ze su dane a k nim dorabal ostatne 😃
Akurat som si vsimol anketu o novych oznacovnikoch...

Znamena to teda, ze bude jednolinkovy variant? Z Dubravky 4 a z Karlovej 9?? Celkom mi chyba klasicka 5 do Race, to bol najlepsi spoj pre mna 😞
Reakcia na: TeBeCe #16:
Veľmi pekné 🙂
Možno, že tie nabíjačky budú dávať taký prúd, aký používajú Superchargery od Tesly 😂
tie nabijacky su celkom sranda... to za ten udajny metro-interval 3 minuty aj stihnem nieco nabit? 😃 😃 (ak uz aj nosim so sebou kabel)
Reakcia na: Petto #11:
Tak dobre si pamätám
Reakcia na: intony #8:
Cieľ Riviéra na L33 fungoval až do spustenia TT na Dlhacoch v 9/2006.
Reakcia na: intony #8:
Aj ja si to pamätám.
Reakcia na: tomas.ryan #7:
Na druhej strane ešte za časov 62-ky mali spoje, ktoré už nešli hore na Dlhé diely, z čelným sklom tabuľu po Riviéru, alebo sa mi to len zle pamätám, ale určite sme hovorili, že ide len po Riviéru...
Reakcia na: Jajboli #4:
25 rokov som tadiaľ chodil a nikdy som nikoho z svojho okolia nepočul hovoriť stretneme sa na Riviére, ale za to stretneme sa na Molecke, a pod.
Nemyslite si ze to je skoda ako sa nemysli na 10-20 rokov dopredu a neurobia sa naozaj velkokapacitne pristresky pre 20-30 ludi? Ak sa naozaj jedneho dna bude rozbiehat parkovacia politika a ludia budu v masach prestupovat tak tieto pidi pristresky mozu ist akurat tak o kelu.
Chválim kôš na plast, no nehodil by sa tam skôr kôš na papier, aby tam mohli ľudia vyhadzovať použité lístky? Koniec koncov, samotný DPB sa kedysi oháňal tým, že koše na zastávkach slúžia len na vyhadzovanie lístkov.
Reakcia na: peepay #1:
Každý Karlovešťan, Devínčam, dokonca aj cestujúci z mesta do DNV tú zástavku pozná ako Riviéra, nie Molecova. Určite je to známejší názov tej lokality.
Neviete či v priestore zastávok na jednotlivé antracitové prvky použili aj antigrafiti náter?
Inak tie automaty na CL už mohli tiež nejako redizajnovať, aspoň farebne prispôsobiť.
Ja zas nechápem, prečo sa musí meniť Damborského. Názov "Záluhy" kedysi niesla zastávka pod dnešným názvom ŽST Lamač. Premenovanie Damborského na Záluhy je totálna zbytočnosť, vyhodené peniaze a premrhaný čas pracovníkov.

Podľa mňa v hustej zástavbe je lepšie používať názvy zastávok MHD podľa ulíc, nie lokalít. Názvy podľa lokalít sa viac hodia pre takú formu dopravy, ktorá má menšiu hustotu zastávok, teda vlak alebo metro.
Neviem ci je premenovanie Molecovej rozumne, je to dost vyznamna prestupna zastavka a mnohi ju pod tymto nazvom poznaju. Navyse, pod nazvom Riviera si skor predstavim oblast na rohu, kde sa odbocuje na Devin, kde je Tatra Banka a Vodarenske muzeum. Oblast elektrickovej zastavky, Lidlu a Shellky uz nie.