V Karlovej Vsi prebehli skúšky zmodernizovanej trate

Zmodernizované zastávky budú vybavené viacerými novinkami, niektoré aj novými názvami.

S týždňovým oneskorením oproti plánovanému termínu sa vo štvrtok 28. novembra 2019 dopoludnia uskutočnila prvá skúšobná jazda električky po prvom zmodernizovanom úseku Karloveskej radiály. Zdržanie spôsobili technické problémy s napájaním trate. Meracia električka T3 #8437 vykonala skúšobný prejazd od Jurigovho námestia po obratisko na konci Karlovej Vsi a späť, vrátane prejazdu oboma koľajami v obratisku. Pri skúšobnej jazde sa zároveň vykonala inšpekčná prehliadka jednotlivých zmodernizovaných zastávok. Nasledovať by mali ešte skúšobné jazdy s klasickými električkami. Vykonanie skúšok je nevyhnutné pre vydanie povolenia na predčasné používanie trate.

Doplnené: Druhá skúška trate bola vykonaná 3. decembra 2019 s električkami T3 #8437 a Škoda 30T ForCity Plus #7525. Skúška bola zameraná najmä na riadenie výhybiek v obratisku električiek a tiež na prejazdnosť trate. Podľa zatiaľ nepotvrdených informácií by mohli električky do Karlovej Vsi začať premávať 15. decembra. Bude to však závisieť aj od vydania povolenia na predčasné používanie trate. Do Karlovej Vsi by mali byť podľa označení na zastávkach predĺžené linky 4 a 9. Bližšie informácie o zmenách v linkovom vedení nám dopravný podnik zatiaľ neposkytol.

V týchto dňoch v Karlovej Vsi finišujú práce na budovaní nových zastávok, realizujú sa vegetačné úpravy a rozbehli sa aj súvisiace úpravy ciest a chodníkov. Naďalej platí, že viaceré práce z prvej etapy modernizácie, ktoré nebránia spusteniu premávky električiek, budú dokončené až v budúcom roku. Cestujúci nebudú mať teraz k dispozícii napríklad výťahy na zastávke Kútiky (bývalá Karlova Ves), ani schodiská z nadchodu na zastávke Nad lúčkami. Dokončené by však mali byť aspoň priechody pre chodcov.

Novinky na zastávkach

Zmodernizované zastávky električiek postupne dostávajú finálnu podobu. Vybavené budú jednotným mobiliárom od firmy mmcité - prístreškami, zábradlím, označníkmi, odpadkovými košmi, zahradzovacími stĺpikmi a koncovými majáčikmi. Mobiliár je v jednotnom antracitovom vyfarbení, výnimkou budú automaty na cestovné lístky a elektrické rozvádzače. Súčasťou vybavenia zastávok bude elektronická informačná tabuľa s odchodmi spojov v reálnom čase a každé nástupište bude vybavené aj klasickým žltým automatom na cestovné lístky s možnosťou bezkontaktnej platby kartou. Automaty budú umiestnené v prístreškoch pre cestujúcich.


Lavička v prístrešku s USB zásuvkami

Nové prístrešky pre cestujúcich typu mmcité geomere pozostávajú z oceľovej konštrukcie, zadnej a bočných sklenených stien. Strechu tvorí sendvičový panel. V závislosti od dĺžky prístrešku je v ňom integrovaná jedna, alebo viac lavičiek z masívneho dreva, ktoré budú vybavené aj USB nabíjačkami. Prístrešky sú na bočných stenách doplnené názvom zastávky a erbom mestskej časti (v niektorých prípadoch však bol použitý erb Starého Mesta).

Po prvý raz bude na zastávkach okrem odpadkového koša na zmesový odpad aj kôš na plastový odpad. Odpadkové koše budú typu mmcité prax s oceľovým opláštením.

Na zmodernizovaných zastávkach budú po prvý raz použité označníky zastávok nového typu, ktoré okrem inovovaného piktogramu električky budú vybavené aj reproduktorom s prijímačom signálu od nevidiacich. Pri čísle každej linky bude po novom uvedená aj cieľová zastávka. Novinkou bude tiež zavedenie rozlišovania nástupíšť konkrétnej zastávky pomocou písmenového označenia (A, B,...) a označenie zóny, v ktorej sa zastávka nachádza.


Nový zastávkový označník

Nové názvy niektorých zastávok

Zmodernizované zastávky dostanú v niektorých prípadoch okrem nového mobiliáru aj nové názvy. Vyplýva to z nápisov na zastávkových prístreškoch. V aktuálne zmodernizovanom úseku budú premenované zastávky MiÚ Karlova Ves a Karlova Ves. Zastávka MiÚ Karlova Ves bude po novom pomenovaná podľa priľahlého námestia - Námestie sv. Františka. Zastávka Karlova Ves bude niesť nový názov podľa širšej lokality - Kútiky.

V ďalších etapách by mali byť podľa lokalít premenované napríklad aj zastávky Damborského na Záluhy a Molecova na Riviéra.

Zaujímali sme sa u kompetentných, aké dôvody viedli k zmene názvov zastávok. Hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava nás odkázala na magistrát hlavného mesta, keďže DPB bol podľa nej len súčasťou rokovaní. Z magistrátu však zatiaľ na naše otázky neodpovedali. V prípade poskytnutia odpovedí ich doplníme.


28.11.2019, aktualizované 3.12.2019
-mk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

mku81včera, 14:00  +1#69 Re:
Reakcia na #66 od fuxo123:
kazdy profesionalny cierny pasazier (a vacsina beznych cestujucich) od pohladu pozna revizora, takze nie je problem vystupit z vozidla, ked ich zbadas na zastavke.... nemusis ani saskovat s dvoma simkami... btw mozno ta to prekvapi dual sim uz nie je taka speci ficura ako kedysi a dnes to ma vacsina telefonov
TeBeCevčera, 13:58  +1#68 Re:
Budeme mat prekazkove drahy na priechodoch


S499.1023včera, 11:06 #67 Re:
Reakcia na #64 od 3pa3ck3:
Hej, to si myslím aj ja, len FMHD čosi blúznil o revízorovi, dýchajúcom na krk na zastávke. Nech sa naučí vyjadrovať.
fuxo1235.12.2019 21:14 #66 Re:
#65

Pripájam sa len tak medzi rečou, skôr by si mali dať revízori pozor na dôkladnejšie kontrolovanie SMS listkov, nakoľko je v tomto režime veľa dier. Tí, ktorí vedia dobre používať mobil s dvomi SIM kartami dlhodobo môžu využívať diery v systéme a cestovať zadarmo. Nebudem však rozoberať detaily. Nech sa zamyslia kompetentní, že či je nutné pokutovať ľudí, ktorí si nestihli označiť papierový lístok z rôznych dôvodov ako tích, ktorí dlhodobo využívajú dual SIM telefóny na cestovanie zadarmo.
kecho5.12.2019 19:12  +1#65 Re:
Reakcia na #59 od lupask:
Skus hladat taku Radiovu ci Bosakovu alebo Polus a uvidime, kde objavis tu “oproti” 🙂
3pa3ck35.12.2019 16:51 #64 Re:
Reakcia na #63 od S499.1023:
Skôr si myslím, že problém je v tom, že ten mokrý lístok je dosť náročné označiť v čase, ktorý ubehne do zablokovania označovačov
S499.10235.12.2019 16:40 #63 Re:
Reakcia na #58 od fanatikmhd:
Ty si kupuješ lístok až keď ti na krk dýcha revízor či o čom hovoríš?
Viko5.12.2019 16:13  +1#62 Re:
Reakcia na #58 od fanatikmhd:
Obávam sa, že pri niektorých kombináciách vetra a dažďa by aj 50cm bolo málo... Buď by sa mali inovovať dvierka tak, aby prekrývali otvor zvonka, alebo integrovať do okienka odtok. Ale koniec koncov osadiť automat do prístrešku je jednoduchšie 😃
TeBeCe5.12.2019 15:51 #61 Re:
Aktualne spachtlami prebrusuju trat v KV a DPB dnes nakupoval brigadnikov od 10.12., tak asi to bude datum spustenia...?
sloo4.12.2019 10:32  +1#60 Re:
Bude to dobre! treba byť viac trpezlivý.
lupask4.12.2019 9:03 #59 Re:
wow, konecne rozlisovanie zastavok! hoci ked su obe oproti sebe tak mi celkom nevychadza aky moze byt problem najst tu opacnu 😃
fanatikmhd4.12.2019 8:46 #58 Re:
Reakcia na #57 od martinah:
Asi preto lebo v polovici automatov býva voda v priestore kam ti vypľuje lístok, čo je veľmi pozitívne...ak na krk ti dýcha revízor na zastávke.
Ale súhlasím, mohli byť aj inde, a malá streiška nad nimi zakrývajúca automat aj nejakých 50cm vpred a do bokov....
martinah4.12.2019 8:35 #57 Re:
preco davaju automaty pod pristresky? ved zbytocne zaberaju miesto ludom, ked sa budu chciet schovat, bezne su automaty mimo pristreskov, preco teraz umiestnuju takto neprakticky?
MatejBA3.12.2019 22:34 #56 Re:
Reakcia na #55 od kapi:
Len aby to nebola salamova metoda 😃
kapi3.12.2019 21:13 #55 Re:
Reakcia na #54 od thomas123:
Električka 5 sa už do Dúbravky nevráti. Zmizne električkové spojenie Dúbravka – Rača. Takéto správy sa objavili na sociálnych sieťach. K tomu aj debata, otázky, sťažnosti.

Starosta Martin Zaťovič sa preto obrátil na hlavné mesto a vysvetlenie. Tu je stanovisko magistrátu:

Električková doprava bude vo výlukovom modeli trasovania pokračovať aj naďalej až do úplného dokončenia prác na Dúbravsko-Karloveskej radiále, čo je september 2020. Jednotlivé linky do tohto času budeme prispôsobovať prebiehajúcim rekonštrukciám rôznych úsekov. Najbližšia rekonštrukcia je plánovaná na jar budúceho roku - pôjde o čiastočnú rekonštrukciu Račianskej radiály, počas ktorej budú musieť všetky obojsmerné električky jazdiť po tejto trase, čo nám zatiaľ neumožní obnoviť pôvodnú linku 5 z Dúbravky do Rače.
thomas1233.12.2019 21:02 #54 Re:
Takže linka č.5 už do Dúbravky premávať nebude?
Ma178rek3.12.2019 20:14 #53 Re:
Reakcia na #52 od Viliam22:
áno ale ak majú začať električky premávať 20.12 po Dúbravku už by trebalo vozovku vybetónovať 😕 😕 čo sa nestihne
Viliam223.12.2019 20:01 #52 Re:
Reakcia na #50 od IBBI:
Kolaje uz su v celom useku polozene, nad podchodom este nie su zabetonovane, zaklady zastavky Zaluhy su hotove, robi sa trakcne vedenie
ceres3.12.2019 19:36  +1#51 Re:
Reakcia na #43 od Trolley:
Aj pre zástavky SAV a Liszt Ferenc tér sa bežne používa výraz "pod stanicou" a neviem o tom, že by mesto chcelo tie zástavky premenovať...
IBBI3.12.2019 17:05 #50 Re:
Reakcia na #49 od patrik444:
Za 2 tyzdne az po Dubravku? Ved okolo Damborskeho ani kolaje este niekde nie su polozene. A ani naznak integrovanej zastavky. Na tu som naviac zvedavy.😆
patrik4443.12.2019 15:20 #49 Re:
ok. akurát niekde nie napísané, že električky na trati Molecova-Kútiky začnú chodiť x.12.2019 .
posledný termín kedy mali chodiť bol 22.11. a je 3.12. a žiadne info
akurát som si prečítal, že 18.12. bude spojazdený celý úsek až po obratisko v dúbravke.
z tohto asi vyplýva, že 18.12. je asi najbližší termín, ktorý sa zverejnil a niečo nám oznamuje.
Ak vie niekto, že to bude skôr a vie to aj preukázať, tak mi spraví Vianoce
🙂
lamark3.12.2019 15:02  +1#48 Re:
Reakcia na #46 od patrik444:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/19088/Bratislavsky-samospravny-kraj-kolauduje-elektrickovu-trat-v-Karlovej-Vsi-a-Dubravke

Treba otvoriť prílohu a tam mas napisane a vysvetlene postupy a dovody konania VUC pre stupstenie resp nespustenie elektrickovej trate. priloha je pod menom OZNAMENIE
Martas3.12.2019 14:31 #47 Re:
Reakcia na #46 od patrik444:
Vsak vsade aj tu v diskusii, aj samostatne spravy v aktualitach su, aj fotogalerie alebo potrebujes aby ti niektoz toho spravil resers?
patrik4443.12.2019 14:17 #46 Re:
Reakcia na #45 od Martas:
Ktoré máš na mysli ?
Martas3.12.2019 14:15  +1#45 Re:
Reakcia na #44 od patrik444:
Však si stačí prečítať články správy na imhd.
patrik4443.12.2019 14:10 -1#44 Re:
Ahojte, dnes je 3.12. a električky stále nechodia.... -67 dní po termíne. Viete, prosím Vás, niekto niečo viac ?
Trolley2.12.2019 14:50 -1 +1#43 Re:
Reakcia na #42 od peepay:
My sme bežne používali výraz vystúpime pri Riviere.
peepay2.12.2019 11:46  +2#42 Re:
Reakcia na #7 od tomas.ryan:
Presne tak, som z Dlhych dielov a nikdy som nikoho nepocul povedat, ze by prestupoval z trolejbusu na elektricku na Riviere, ale na Molecovej (resp. na Molecke).
Ttom2.12.2019 10:06  +2#41 Re:
co sa tyka pristreskov - pre mna osobne je dostatocna kapacita pristresku taka, ze pocas zlych poveternostnych podmienok sa pod neho dokazu zmestit pohodlne vsetci cakajuci a maju aj nejaky osobny priestor okolo.. Zochova v piatok - cakajucich cca 70-80 ludi, dva pristresky, polovica ludi sa pod ne ani nezmestila a ti ostatni sme boli narvani v 3 radoch za sebou a ked niekto chcel ist na bus, tak polka ludi musela vyjst spod pristreska, aby sa mohli pretlacit.. preto si myslim, ze velkost pristresku na takuto zastavku by mala byt priblizne aspon dvojnasobna ako je teraz, ak nie aj viac. Co sa tyka funkcnosti - zlate Slovsporty...
Ma178rek2.12.2019 9:07 #40 Re:
Reakcia na #39 od guest:
myslím že rozchodníky doasdia v KV až na jar, mali sa poponáhlať s betónovaním Damborského
guest2.12.2019 8:47 #39 Re:
Karlovka a Dúbravka pod snehom. Spôsob dokončenia sa komplikuje. Na druhú stranu si nikto nevšimne, že nie je položený rozchodník 😉
TeBeCe1.12.2019 14:25  +1#38 Re:
Uz nam vydlabali aj chodnik
luky1331.12.2019 13:05 #37 Re:
Reakcia na #36 od Viko:
Na jednej z diskusii odznelo od predstaviteľov mesta, že prístrešky väčšie než boli plánované nebudú keďže už boli objednané/dodané, ale čo aspoň spravili tak zmenili to, kam ktoré prístrešky mali ísť. T. j. na niektoré zastávky kde mali ísť kratšie prístrešky presunuli väčšie a naopak.
Viko30.11.2019 23:45 #36 Re:
Reakcia na #32 od Solider:
Aj prístrešky mali dodať väčšie? Či sa len nestihol doručiť do Bratislavy nejaký medzikus od zábradlí?
jr196130.11.2019 15:22 #35 Re:
Reakcia na #1 od peepay:
Ja si to miesto pamätám skôr ako "Riviéra". Molecova sa to volá relatívne krátko.
TeBeCe30.11.2019 14:41 #34 Re:
Reakcia na #33 od Dispecer:
Vo vsetkych ostatnych je, len tento je nejaky exot. Tusim ze povodne aj boli zaklady pri stene, neskor sa to posunulo k trati..
Dispecer30.11.2019 14:33  +1#33 Re:
Reakcia na #31 od TeBeCe:
Len škoda, že ten automat nie je "nalepený" k zadnej stene prístrešku...
Solider30.11.2019 14:22 #32 Re:
Reakcia na #31 od TeBeCe:
Vraj tam nevedia dodať tento rok multifunkčný, majú ho tam namontovať až budúci rok.
TeBeCe30.11.2019 14:21  +1#31 Re:
Hotove, ci len odlozene? Mimochodom, v opacnom smere bol projektovany velky cerveny a je tam klasika...
kvorka30.11.2019 7:42  +2#30 Re:
Reakcia na #6 od hanzija:
Presne toto vadi aj mne. Jeden úbohý prístrešok na takej radiále je blbosť. Vo "vetru, děšti" tam bude narvano.
david129.11.2019 21:11  +1#29 Re:
Reakcia na #26 od 3pa3ck3:
Čiže nárast jazdnej doby každopádne. Obklukou po nábreží ani nehovorím.
V špičke cez Pražskú a Šancovú busom to nie je žiadna výhra.
david129.11.2019 21:05  +2#28 Re:
Reakcia na #23 od Dezerter:
Súbehy sú aj teraz.
To odstráni až aspoň 90% preferencia a zrušenie spoločného pojazďovania tratí s IAD.
3pa3ck329.11.2019 17:58 #27 Re:
Reakcia na #25 od lamark:
L9 budem musieť jazdiť po Obchodnej, inak by spojenie Obchodná-Blumentál bolo iba cez SNP (a L1 by nestíhala brať cestujúcich...)

Čo sa týka Petržalky, tam skôr bude jazdiť L1 (aj keď je možné, že to nastavia podľa Tvojej verzie kvôli výluke v Rači). A L6 bude zbytočná, keď KV bude mať dve celodenné linky.
3pa3ck329.11.2019 17:53 #26 Re:
Reakcia na #24 od 3pa3ck3:
Teda opravujem sa, pri električkách to bude s prestupom na Mariánskej alebo na dva prestupy (Kútiky a Blumentál)
lamark29.11.2019 17:52  +1#25 Re:
Tak mame prve 2 linky jasne. linka 4-Dubravka-Safko-Spitalska-Zlate Piesky.Linku 9 Karlova Ves-Tunel- Obchodna,Vazovova -Ruzinov alebo NaM. SNP -Spitalska-Ruzinov. Potom aj linku 3 Raca-Safko-Petrzalka. uvidime ostane,co zmenia. Ci daju linku 6 asi Karlovka-Safko.Som zvedavy ako to po pripomienkach nastavili. ked pomenia opat linky,tak budu musiet menit nazvy na zastavke,kde doteraz menili len cisla.Tak to bude asi dlhodobo stabilne :)),ak tam supli aj destinaciu. Otazka je ci bude linka 4 rozdelena,alebo ako linka 4S -Zel Stanica Nove mesto. Uvidime ten pokrok.
3pa3ck329.11.2019 17:50 #24 Re:
Reakcia na #22 od SUNSPINX:
Auto-(trolej-)busom to je na jeden prestup na hrane na Sokolskej, pri električkách to je to isté na Blumentáli.
Dezerter29.11.2019 17:47 #23 Re:
Reakcia na #20 od SUNSPINX:
Ak nechceme súbehy vozidiel na radiálach, jednolinkový variant je tá najlepšia cesta. Pred reko KV pamätám večné súbehy liniek 4,5 do Dúbravky a bolo to na figu lebo všetci sa rvali do prvého vozidla a to druhé išlo prázdne a pomaly. Ak bude dobrý interval, nevidím problém v prestupovaní
SUNSPINX29.11.2019 17:35 -1 +3#22 Re:
Reakcia na #21 od Adam3:
Vzhladom na to, ze Dubravka nema ziadne priame spojenie na Racianske myto, tak som dufal, ze ostane L5.. I ked to mozno trva o par minut dlhsie ako busom.. ale tam su 2-3 prestupy a to je katastrofa, hlavne ked sa zmeska, tak sa cesta pretiahne este dlhsie...
Adam329.11.2019 17:33 -1 +3#21 Re:
Reakcia na #20 od SUNSPINX:
Ja som tiez niak cakal ze ostane L5. Vzdy ked som tu vytvaral niaku schemu jednolinkoveho variantu tak L5 a L1 som bral ze su dane a k nim dorabal ostatne 😃
SUNSPINX29.11.2019 17:29  +1#20 Re:
Akurat som si vsimol anketu o novych oznacovnikoch...

Znamena to teda, ze bude jednolinkovy variant? Z Dubravky 4 a z Karlovej 9?? Celkom mi chyba klasicka 5 do Race, to bol najlepsi spoj pre mna 😞
TeBeCe29.11.2019 15:35  +2#19 Re:
Este bolo ziadane upevnenie
TeBeCe29.11.2019 15:22  +3#18 Re:
A este opacny smer
810zssk29.11.2019 15:17  +2#17 Re:
Reakcia na #16 od TeBeCe:
Veľmi pekné 🙂
TeBeCe29.11.2019 15:10  +3#16 Re:
A takto to vyzera spredu
TeBeCe29.11.2019 11:42  +4#15 Re:
Uz je to tady
johnnyjanko29.11.2019 11:30 #14 Re:
Možno, že tie nabíjačky budú dávať taký prúd, aký používajú Superchargery od Tesly 😂
lupask29.11.2019 9:03 #13 Re:
tie nabijacky su celkom sranda... to za ten udajny metro-interval 3 minuty aj stihnem nieco nabit? 😃 😃 (ak uz aj nosim so sebou kabel)
intony29.11.2019 8:51 #12 Re:
Reakcia na #11 od Petto:
Tak dobre si pamätám
Petto29.11.2019 0:11 #11 Re:
Reakcia na #10 od Petto:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/2388/3704-konci-spicku?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie%3Fghp%3D%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D33%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0%26p%3D3&ghl=33&ghg=
Petto29.11.2019 0:11 #10 Re:
Reakcia na #8 od intony:
Cieľ Riviéra na L33 fungoval až do spustenia TT na Dlhacoch v 9/2006.
Trolley28.11.2019 23:22 #9 Re:
Reakcia na #8 od intony:
Aj ja si to pamätám.
intony28.11.2019 23:00 #8 Re:
Reakcia na #7 od tomas.ryan:
Na druhej strane ešte za časov 62-ky mali spoje, ktoré už nešli hore na Dlhé diely, z čelným sklom tabuľu po Riviéru, alebo sa mi to len zle pamätám, ale určite sme hovorili, že ide len po Riviéru...
tomas.ryan28.11.2019 22:44  +1#7 Re:
Reakcia na #4 od Jajboli:
25 rokov som tadiaľ chodil a nikdy som nikoho z svojho okolia nepočul hovoriť stretneme sa na Riviére, ale za to stretneme sa na Molecke, a pod.
hanzija28.11.2019 20:38  +4#6 Re:
Nemyslite si ze to je skoda ako sa nemysli na 10-20 rokov dopredu a neurobia sa naozaj velkokapacitne pristresky pre 20-30 ludi? Ak sa naozaj jedneho dna bude rozbiehat parkovacia politika a ludia budu v masach prestupovat tak tieto pidi pristresky mozu ist akurat tak o kelu.
TomJ28.11.2019 19:34  +4#5 Re:
Chválim kôš na plast, no nehodil by sa tam skôr kôš na papier, aby tam mohli ľudia vyhadzovať použité lístky? Koniec koncov, samotný DPB sa kedysi oháňal tým, že koše na zastávkach slúžia len na vyhadzovanie lístkov.
Jajboli28.11.2019 19:15 -1 +6#4 Re:
Reakcia na #1 od peepay:
Každý Karlovešťan, Devínčam, dokonca aj cestujúci z mesta do DNV tú zástavku pozná ako Riviéra, nie Molecova. Určite je to známejší názov tej lokality.
Michal11128.11.2019 19:14  +1#3 Re:
Neviete či v priestore zastávok na jednotlivé antracitové prvky použili aj antigrafiti náter?
Inak tie automaty na CL už mohli tiež nejako redizajnovať, aspoň farebne prispôsobiť.
johnnyjanko28.11.2019 15:14  +5#2 Re:
Ja zas nechápem, prečo sa musí meniť Damborského. Názov "Záluhy" kedysi niesla zastávka pod dnešným názvom ŽST Lamač. Premenovanie Damborského na Záluhy je totálna zbytočnosť, vyhodené peniaze a premrhaný čas pracovníkov.

Podľa mňa v hustej zástavbe je lepšie používať názvy zastávok MHD podľa ulíc, nie lokalít. Názvy podľa lokalít sa viac hodia pre takú formu dopravy, ktorá má menšiu hustotu zastávok, teda vlak alebo metro.
peepay28.11.2019 14:47 -4 +3#1 Re:
Neviem ci je premenovanie Molecovej rozumne, je to dost vyznamna prestupna zastavka a mnohi ju pod tymto nazvom poznaju. Navyse, pod nazvom Riviera si skor predstavim oblast na rohu, kde sa odbocuje na Devin, kde je Tatra Banka a Vodarenske muzeum. Oblast elektrickovej zastavky, Lidlu a Shellky uz nie.