V Karlovej Vsi prebehli skúšky zmodernizovanej trate

Zmodernizované zastávky budú vybavené viacerými novinkami, niektoré aj novými názvami.

S týždňovým oneskorením oproti plánovanému termínu sa vo štvrtok 28. novembra 2019 dopoludnia uskutočnila prvá skúšobná jazda električky po prvom zmodernizovanom úseku Karloveskej radiály. Zdržanie spôsobili technické problémy s napájaním trate. Meracia električka T3 #8437 vykonala skúšobný prejazd od Jurigovho námestia po obratisko na konci Karlovej Vsi a späť, vrátane prejazdu oboma koľajami v obratisku. Pri skúšobnej jazde sa zároveň vykonala inšpekčná prehliadka jednotlivých zmodernizovaných zastávok. Nasledovať by mali ešte skúšobné jazdy s klasickými električkami. Vykonanie skúšok je nevyhnutné pre vydanie povolenia na predčasné používanie trate.

Doplnené: Druhá skúška trate bola vykonaná 3. decembra 2019 s električkami T3 #8437 a Škoda 30T ForCity Plus #7525. Skúška bola zameraná najmä na riadenie výhybiek v obratisku električiek a tiež na prejazdnosť trate. Podľa zatiaľ nepotvrdených informácií by mohli električky do Karlovej Vsi začať premávať 15. decembra. Bude to však závisieť aj od vydania povolenia na predčasné používanie trate. Do Karlovej Vsi by mali byť podľa označení na zastávkach predĺžené linky 4 a 9. Bližšie informácie o zmenách v linkovom vedení nám dopravný podnik zatiaľ neposkytol.

V týchto dňoch v Karlovej Vsi finišujú práce na budovaní nových zastávok, realizujú sa vegetačné úpravy a rozbehli sa aj súvisiace úpravy ciest a chodníkov. Naďalej platí, že viaceré práce z prvej etapy modernizácie, ktoré nebránia spusteniu premávky električiek, budú dokončené až v budúcom roku. Cestujúci nebudú mať teraz k dispozícii napríklad výťahy na zastávke Kútiky (bývalá Karlova Ves), ani schodiská z nadchodu na zastávke Nad lúčkami. Dokončené by však mali byť aspoň priechody pre chodcov.

Novinky na zastávkach

Zmodernizované zastávky električiek postupne dostávajú finálnu podobu. Vybavené budú jednotným mobiliárom od firmy mmcité - prístreškami, zábradlím, označníkmi, odpadkovými košmi, zahradzovacími stĺpikmi a koncovými majáčikmi. Mobiliár je v jednotnom antracitovom vyfarbení, výnimkou budú automaty na cestovné lístky a elektrické rozvádzače. Súčasťou vybavenia zastávok bude elektronická informačná tabuľa s odchodmi spojov v reálnom čase a každé nástupište bude vybavené aj klasickým žltým automatom na cestovné lístky s možnosťou bezkontaktnej platby kartou. Automaty budú umiestnené v prístreškoch pre cestujúcich.


Lavička v prístrešku s USB zásuvkami

Nové prístrešky pre cestujúcich typu mmcité geomere pozostávajú z oceľovej konštrukcie, zadnej a bočných sklenených stien. Strechu tvorí sendvičový panel. V závislosti od dĺžky prístrešku je v ňom integrovaná jedna, alebo viac lavičiek z masívneho dreva, ktoré budú vybavené aj USB nabíjačkami. Prístrešky sú na bočných stenách doplnené názvom zastávky a erbom mestskej časti (v niektorých prípadoch však bol použitý erb Starého Mesta).

Po prvý raz bude na zastávkach okrem odpadkového koša na zmesový odpad aj kôš na plastový odpad. Odpadkové koše budú typu mmcité prax s oceľovým opláštením.

Na zmodernizovaných zastávkach budú po prvý raz použité označníky zastávok nového typu, ktoré okrem inovovaného piktogramu električky budú vybavené aj reproduktorom s prijímačom signálu od nevidiacich. Pri čísle každej linky bude po novom uvedená aj cieľová zastávka. Novinkou bude tiež zavedenie rozlišovania nástupíšť konkrétnej zastávky pomocou písmenového označenia (A, B,...) a označenie zóny, v ktorej sa zastávka nachádza.


Nový zastávkový označník

Nové názvy niektorých zastávok

Zmodernizované zastávky dostanú v niektorých prípadoch okrem nového mobiliáru aj nové názvy. Vyplýva to z nápisov na zastávkových prístreškoch. V aktuálne zmodernizovanom úseku budú premenované zastávky MiÚ Karlova Ves a Karlova Ves. Zastávka MiÚ Karlova Ves bude po novom pomenovaná podľa priľahlého námestia - Námestie sv. Františka. Zastávka Karlova Ves bude niesť nový názov podľa širšej lokality - Kútiky.

V ďalších etapách by mali byť podľa lokalít premenované napríklad aj zastávky Damborského na Záluhy a Molecova na Riviéra.

Zaujímali sme sa u kompetentných, aké dôvody viedli k zmene názvov zastávok. Hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava nás odkázala na magistrát hlavného mesta, keďže DPB bol podľa nej len súčasťou rokovaní. Z magistrátu však zatiaľ na naše otázky neodpovedali. V prípade poskytnutia odpovedí ich doplníme.


28.11.2019, aktualizované 3.12.2019
-mk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Adam37.12.2019 20:36 #70 Re:
Tie medzery medzi pristresom a zabradlim boli dnes zaplatane drevom. Dufam ze to je docasne kym pride niaky medzikus🤔
mku816.12.2019 14:00  +1#69 Re:
Reakcia na #66 od fuxo123:
kazdy profesionalny cierny pasazier (a vacsina beznych cestujucich) od pohladu pozna revizora, takze nie je problem vystupit z vozidla, ked ich zbadas na zastavke.... nemusis ani saskovat s dvoma simkami... btw mozno ta to prekvapi dual sim uz nie je taka speci ficura ako kedysi a dnes to ma vacsina telefonov
TeBeCe6.12.2019 13:58  +1#68 Re:
Budeme mat prekazkove drahy na priechodoch


S499.10236.12.2019 11:06 #67 Re:
Reakcia na #64 od 3pa3ck3:
Hej, to si myslím aj ja, len FMHD čosi blúznil o revízorovi, dýchajúcom na krk na zastávke. Nech sa naučí vyjadrovať.
fuxo1235.12.2019 21:14 #66 Re:
#65

Pripájam sa len tak medzi rečou, skôr by si mali dať revízori pozor na dôkladnejšie kontrolovanie SMS listkov, nakoľko je v tomto režime veľa dier. Tí, ktorí vedia dobre používať mobil s dvomi SIM kartami dlhodobo môžu využívať diery v systéme a cestovať zadarmo. Nebudem však rozoberať detaily. Nech sa zamyslia kompetentní, že či je nutné pokutovať ľudí, ktorí si nestihli označiť papierový lístok z rôznych dôvodov ako tích, ktorí dlhodobo využívajú dual SIM telefóny na cestovanie zadarmo.
kecho5.12.2019 19:12  +1#65 Re:
Reakcia na #59 od lupask:
Skus hladat taku Radiovu ci Bosakovu alebo Polus a uvidime, kde objavis tu “oproti” 🙂
3pa3ck35.12.2019 16:51 #64 Re:
Reakcia na #63 od S499.1023:
Skôr si myslím, že problém je v tom, že ten mokrý lístok je dosť náročné označiť v čase, ktorý ubehne do zablokovania označovačov
S499.10235.12.2019 16:40 #63 Re:
Reakcia na #58 od fanatikmhd:
Ty si kupuješ lístok až keď ti na krk dýcha revízor či o čom hovoríš?
Viko5.12.2019 16:13  +1#62 Re:
Reakcia na #58 od fanatikmhd:
Obávam sa, že pri niektorých kombináciách vetra a dažďa by aj 50cm bolo málo... Buď by sa mali inovovať dvierka tak, aby prekrývali otvor zvonka, alebo integrovať do okienka odtok. Ale koniec koncov osadiť automat do prístrešku je jednoduchšie 😃
TeBeCe5.12.2019 15:51 #61 Re:
Aktualne spachtlami prebrusuju trat v KV a DPB dnes nakupoval brigadnikov od 10.12., tak asi to bude datum spustenia...?
sloo4.12.2019 10:32  +1#60 Re:
Bude to dobre! treba byť viac trpezlivý.
lupask4.12.2019 9:03 #59 Re:
wow, konecne rozlisovanie zastavok! hoci ked su obe oproti sebe tak mi celkom nevychadza aky moze byt problem najst tu opacnu 😃
fanatikmhd4.12.2019 8:46 #58 Re:
Reakcia na #57 od martinah:
Asi preto lebo v polovici automatov býva voda v priestore kam ti vypľuje lístok, čo je veľmi pozitívne...ak na krk ti dýcha revízor na zastávke.
Ale súhlasím, mohli byť aj inde, a malá streiška nad nimi zakrývajúca automat aj nejakých 50cm vpred a do bokov....
martinah4.12.2019 8:35 #57 Re:
preco davaju automaty pod pristresky? ved zbytocne zaberaju miesto ludom, ked sa budu chciet schovat, bezne su automaty mimo pristreskov, preco teraz umiestnuju takto neprakticky?
MatejBA3.12.2019 22:34 #56 Re:
Reakcia na #55 od kapi:
Len aby to nebola salamova metoda 😃
kapi3.12.2019 21:13 #55 Re:
Reakcia na #54 od thomas123:
Električka 5 sa už do Dúbravky nevráti. Zmizne električkové spojenie Dúbravka – Rača. Takéto správy sa objavili na sociálnych sieťach. K tomu aj debata, otázky, sťažnosti.

Starosta Martin Zaťovič sa preto obrátil na hlavné mesto a vysvetlenie. Tu je stanovisko magistrátu:

Električková doprava bude vo výlukovom modeli trasovania pokračovať aj naďalej až do úplného dokončenia prác na Dúbravsko-Karloveskej radiále, čo je september 2020. Jednotlivé linky do tohto času budeme prispôsobovať prebiehajúcim rekonštrukciám rôznych úsekov. Najbližšia rekonštrukcia je plánovaná na jar budúceho roku - pôjde o čiastočnú rekonštrukciu Račianskej radiály, počas ktorej budú musieť všetky obojsmerné električky jazdiť po tejto trase, čo nám zatiaľ neumožní obnoviť pôvodnú linku 5 z Dúbravky do Rače.
thomas1233.12.2019 21:02 #54 Re:
Takže linka č.5 už do Dúbravky premávať nebude?
Ma178rek3.12.2019 20:14 #53 Re:
Reakcia na #52 od Viliam22:
áno ale ak majú začať električky premávať 20.12 po Dúbravku už by trebalo vozovku vybetónovať 😕 😕 čo sa nestihne
Viliam223.12.2019 20:01 #52 Re:
Reakcia na #50 od IBBI:
Kolaje uz su v celom useku polozene, nad podchodom este nie su zabetonovane, zaklady zastavky Zaluhy su hotove, robi sa trakcne vedenie
ceres3.12.2019 19:36  +1#51 Re:
Reakcia na #43 od Trolley:
Aj pre zástavky SAV a Liszt Ferenc tér sa bežne používa výraz "pod stanicou" a neviem o tom, že by mesto chcelo tie zástavky premenovať...