Premávka trolejbusu Škoda 21 Tr v sobotu 16. novembra

Trolejbus bude nasadený na špeciálnu nostalgickú linku premávajúcu po dvoch rôznych trasách.

Dopravný podnik Bratislava vypraví v sobotu 16. novembra 2019 na špeciálnu nostalgickú linku prvý bratislavský nízkopodlažný trolejbus Škoda 21 Tr AC #6401, ktorý sa v bežnej premávke neobjavuje už celé desaťročie. Ide o posledné podujatie v rámci tohtoročných osláv 110. výročia trolejbusovej dopravy v Bratislave. Trolejbus absolvuje niekoľko jázd medzi Kolibou a Cintorínom Vrakuňa s premávkou okolo Vozovne Hroboňova a Hradu.

Na jazdu trolejbusom bude potrebný špeciálny cestovný lístok, ktorý bude predávať sprievodca v trolejbuse. Cena lístka platného celý deň bude 1 €, deti do 6 rokov budú môcť cestovať bezplatne. Cestujúci si budú môcť v trolejbuse zakúpiť aj suveníry s dopravnou tematikou.

Vzhľadom na plánovanú výluku trolejbusov na Patrónke nebude môcť trolejbus premávať po pôvodne plánovanej trase k ŽST Železná studienka. Trolejbus bude preto premávať po nasledujúcej trase:

  • Koliba - Podkolibská - Námestie slobody - Hodžovo námestie - Hrad - Búdková - Vozovňa Hroboňova - Hroboňova - Pražská - Šancová - Miletičova - Prievozská - Mierová - Cintorín Vrakuňa a späť.
    • Na trase zastaví na všetkých zastávkach.
  • Odchody smer Cintorín Vrakuňa budú:
    • Koliba: 11:11, 13:11, 15:11, 17:11, 19:11 (len po Vozovňu Hroboňova)
    • Hodžovo nám.: 11:19, 13:19, 15:19, 17:19, 19:19 (len po Vozovňu Hroboňova)
    • Vozovňa Hroboňova: 09:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30
    • Trnavské mýto: 09:40, 11:40, 13:40, 15:40, 17:40
  • Odchody smer Koliba budú:
    • Cintorín Vrakuňa: 10:05, 12:05, 14:05, 16:05, 18:05
    • Trnavské mýto: 10:20, 12:20, 14:20, 16:20, 18:20
    • Vozovňa Hroboňova: 10:30, 12:30, 14:30, 16:30, 18:30
    • Hodžovo nám.: 10:39, 12:39, 14:39, 16:39, 18:39


Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Žáržo #17:
V predajni DPB vezmu aj kartu (like it's 2019) alebo tam tiez len hotovost?
Reakcia na: TeBeCe #19:
Vie sa aj dôvod takéhoto meškania? Ja som čakal na prvý spoj a nedočkal som sa.
aktualne je hlasene meskanie 21Tr okolo 25-30 minut.
Reakcia na: Žáržo #17:
Knihy sa netlačia za horúca. 😉
Ahojte, do DPB nám práve priviezli ešte horúce výtlačky úplne novej knihy s kompletnou históriou bratislavských trolejbusov.

Je to úplne skvelý čas, pretože ju cez noc ešte stíhame previezť do vozovne, aby ste si ju mohli zajtra ako úplne prví zakúpiť počas špeciálnych jázd v 21 Tr.

Cena knihy je 35 €. Platba je možná iba v hotovosti. Prosíme, prineste si presnú čiastku. 🙂
a ukončenie na Kolibe? žeby pokračoval ďalej na nočák? 🙂
Ten prvý spoj o 9.30 od vozovne bude začínať na tej občasnej zastávke medzi vozovňou a ulicou Prokopa Veľkého?
Reakcia na: 810zssk #13:
Ak tam zostanú bezkamerové vozy aj po plánovanom rozšírení kamerových systémov, už to nebude len irónia, ale zdvihnutý prostredník cestujúcej verejnosti.
Reakcia na: volod #12:
No a ja ich rátam. Nie je to len pred víkendom, 203/8 a 203/9 sú vysokopodlažné skoro denne (NP je tam len ak práve vykape 14/15Tr). Iróniou je že celé to teátro s povinným kamerovým systémom sa nevzťahuje práve na najhoršiu nočnú linku v meste 😂
Reakcia na: 810zssk #1:
a ktoré linky a vozy máš na mysli? Pokiaľ viem tak denná výprava je tvorená nízkopodlažnými tbusmi celá, večerné poradia na 203 pred a cez víkendy nerátam......
Reakcia na: S499.1023 #10:
O tom by som príliš nežartoval, tá zrážka 3029 a 1715 bola fakt desivá...
Reakcia na: trolejbus6207 #9:
A v Brne ich používajú na kamikadze útoky na KT8.
Reakcia na: Mirtschi #8:
U vás sa 21Tr tiež nemajú čím chváliť, tie tri exHK ako keby ani neboli 😂 Ale chápem, že poslať na školský spoj kĺb asi nie je príliš efektívne...
Škoda 21Tr ako historické vozidlo? Tak to u nás v Ústí nad Labem máme historickú snáď polovicu vozového parku trolejbusov. 15TrM aj ešte nejaké 15Tr sa nájdu i 21Tr. No 21Tr u nás jazdia akurát na školských spojoch v špičke pracovných dní.
Reakcia na: Žáržo #5:
Okej, tak je to na strane imhd 🙂 TS som nečítal.
Reakcia na: 810zssk #4:
V tlačovej správe som ju nazval špeciálnou. Viem, že nám jazdia aj staršie trolejbusy, ako nostalgickú jazdu to neprezentujeme. Ale to asi nie je podstatné. 🙂
Reakcia na: Žáržo #3:
O autoškole viem, narážal som na ten bizárik ze sa tu robí "nostalgická linka" (slová z článku, nie moje) s 21Tr, kým nám tu denno-denne jazdia 14Tr 🙂

Inak o investovaní do 21Tr si myslím svoje, ale to je iná debata. Likvidovať to nechcem, vhodný by bol odpredaj dopravcovi ktorý má takých vozidiel viac a teda ich vie ekonomicky prevádzkovať (však sa o tom aj rokovalo, len sa DPB postavil na hlavu s cenou, že...). Radšej malý profit, ako veľké náklady na prevádzku jedného kusu toho typu. Som zvedavý koľko to bude stáť (časovo aj finančne) najbližšie keď odíde nejaky diel a vodiči sa budú zas učiť na tej 14Tr.
Reakcia na: 810zssk #1:
Ahoj, 21 Tr bola opravená pre účely autoškoly, keďže v súčasnosti sú na tento účel k dispozícii iba 14 Tr a 15 Tr, ktoré majú iný systém riadenia. Zatiaľ z nej historické vozidlo nebude, keďže ešte má čo ponúknuť.

Na vozidle sa akurát menil statický menič. Bolo by nehodospodárne likvidovať vozidlo s tak nízkym kilometrickým nájazdom. Nebolo lacné a za celú existenciu takmer nejazdilo.

Terajšia jazda nie je historická. Je to akési uvítanie vozidla po oprave pred preradením do autoškoly.
Reakcia na: 810zssk #1:
Aj trate z rokov 2004-2006 sa rekonštruujú (Dúbravka) a tratí z 80. rokov sa nechytí ani údržba (Rača, Zlaté piesky).