Výluka liniek 90 91N91 v Jarovciach (8. – 11.11.2019)

Do Jaroviec pôjdu počas víkendu náhradné linky X91NX91.

Z dôvodu výstavby mosta bude od piatka 8. novembra od 23:30 do pondelka 11. novembra 2019 do začiatku dennej premávky zatvorená cesta do Jaroviec od Slnečníc obojsmerne. Linky 90 91 a N91 nebudú premávať cez Jarovce a do Jaroviec pôjdu náhradné linky X91 a NX91.

  • Linky 90 91 a N91 budú medzi zastávkami Slnečnice a Gerulata premávať po štátnej ceste I/2 mimo Jarovce
    • Uvedené linky nebudú obsluhovať zastávky Jarovce-záhrady, Strelnica, Píla, Jarovce, Sady, Kovácsova a Vývojová.
    • Prestup medzi linkami 90 91 a náhradnou linkou X91 do/z Jaroviec bude možný na zastávke Gerulata.
    • Pri ceste do Jaroviec v noci bude možné priamo z Jasovskej použiť linku NX91.
  • Denná náhradná linka X91 bude premávať po trase ŽST Rusovce - Jarovce - Píla a späť.
    • Obslúži zastávky ŽST Rusovce, Kaštieľ Rusovce, Gerulata, Vývojová, Kovácsova, Sady, Jarovce a Píla.
  • Nočná náhradná linka NX91 zabezpečí dopravu z Petržalky do Jaroviec a bude premávať po trase Jasovská - Rusovce - Jarovce - Píla a späť.
    • Obslúži zastávky Jasovská, Žehrianska, Slnečnice, Vývojová, Kovácsova, Sady, Jarovce a Píla.

Zastávky Strelnica a Jarovce, záhrady nebudú obsluhované žiadnou linkou.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #57:
Ak by si poslal 291 k SND namiesto 90, tak čo by si spravil s 90? Tá by jazdila z Jasovskej k Danubiane?
Reakcia na: TomJ #56:
Este by bol zaujimavy model zrusenia 90 a 291 potiahnut az k snd namiesto 90, len mi nevychadza prestup spod mosta do jaroviec. Iba ak z 91 v Slnecniciach s cakanim 10 min. Co by casovo asi nebolo horsie ako dnes cakat na 91 pod mostom 20 minut
Tym by sa mohlo vyriesit posilnenie dnesneho intervalu 30/60 pri L90.
Myslim, ze na Jasovskej bude vyssi dopyt po busoch aj bez j-r-c, takze nejaka posila pod most stade zrejme casom pojde. Ci uz z vozovne alebo otocka na kruhaci ako 69 v Pharose.
Reakcia na: kecho #37:
Príde mi to príliš komplikované. Nedala by sa 191 alebo 291 spojiť s Tvojou 391? Málokto od J/R/Č má cieľ na Jasovskej, takže cestujúci zo 191 a 291 aj tak budú prestupovať na 391. A príde mi to teda ako zbytočný prestup navyše.
Reakcia na: 810zssk #36:
Chýba mi tam interval Tebou navrhovaných liniek. Ak by Tvoja 91 mala interval ako dnešné 91 a 191 dokopy, tak OK.
Reakcia na: gejza #52:
ad. rusovce, akotak svita nadej aspon na exterier, ale je otazne, ci dokoncia aj ten, a verim, ze tie oldschool vizualizacie sa realizovat nebudu 😃

https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=2099797

sorry za OT, zajtra zas do tlacenky 😃

Reakcia na: gejza #52:
Neznicili, ved povodne steny s plesnami nechali (ved v sypke urcite nejake boli), dorobili poschodia a teraz to predavaju ako exkluzivne byvanie. 😃
Reakcia na: martinah #50:
tak v Jarovciach bola tiež pekná sýpka, už je developkári zničili, v Rusovciach sa dlhodobo kadí na kaštieľ a ako vidím, na zničenie čaká aj niečo v Čunove .... a hneď máme tri "pamiatky" 😕 😕
Reakcia na: martinah #50:
Zburaju, postavia obchodne centrum a potom vzrastie dopyt po MHD. 😁
Reakcia na: kecho #37:
Este mi napadla moznost, ze by 291 namiesto po Jasovsku bola predlzena k euba/apollo a tym mame vyriesene aj posilnenie L90
Reakcia na: 3pa3ck3 #47:
Tak konkretne - Cunovo ma odhadom 1500 ludi. Ake vyznamne putnicke miesto sa tam nachadza, aby nejako podstatne vzrastol pocet cestujucich?
Reakcia na: gejza #45:
Z pohľadu plánovania dopravy je počet obyvateľov s trvalým pobytom irelevantný, podstatný je počet cestujúcich a potenciálnych nových cestujúcich, ktorí by mohli prejsť z áut do verejnej dopravy.
Reakcia na: 810zssk #36:
ak to spravne chapem, tak preco komplikovane? na tejto trase zacina byt prave jasovska neuralgickym bodom, kde je najvacsi objem cakajucich na zastavke a este sa casom zhorsi, pre mna znie celkom rozumne spravit prestupny uzol prave tam, kor ked je tam aj prestup na L98
jedna masa ide od C-R-J, dalsia masa od sln viladomy a tretia od jasovskej, ak sa to rozmelni a cast by odbremenila linka od jasovskej po most, vyrazne by to napomohlo aj prvym dvom skupinam
riesenie ktore navrhujes sa mi neda nevnimat cez sucasnu prax, a sice, cokolovek co ide od vzdialenejsieho ciela vezie viac ludi, priratajme si k tomu obvykle zapchy (rano), cize nezriedka kratsia (aj mensia) L191 predbehne vyrazne meskajucu L91, vsetci sa samozrejme snazia napchat do L191 a vysledkom su dve preplnene linky a komfort 0
cokolvek iduce po I/2 bude prve na rane a preferovanejsie kvoli spolahlivosti, ak by to mala byt L191, tak ta nepojme masy na jasovskej
Reakcia na: pressburger #30:
A aký je počet obvateľov, ktorí v daných oblastiach majú trvalý pobyt ?
Reakcia na: Urbanway 2423 #42:
To mozu aj na Gerulate a je tam asi kulturnejsie prostredie ako zst
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Hej, lebo by museli prestupovať vždy. Najmä sa domnievam že počet ľudí ktorí cestujú medzi Čunovom a Jarovcami je pomerne malý a nie hodný masívneho zhoršenia pre väčšinu ľudí, ktorí idú ďalej do centra.
Reakcia na: 3pa3ck3 #41:
Museli by ale vždy prestupovať na Žst Rusovce, aj keď by išli do centra.
Reakcia na: 3pa3ck3 #38:
Cestujúci z Čunova do Jaroviec by nemuseli riešiť, kedy musia prestupovať
Reakcia na: 3pa3ck3 #38:
Cunovo ma s Rusovcami dostatocne spojenie. Tam staci 1 linka, mozno v lete s hustejsim intervalom, ked maju jazera, ale aj to by sa dalo riesit prekladom s L90. Problem je Jasovska a Jarovce, ktore su zachadzka 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #38:
A to by prosím pekne malo byť lepšie v čom?
Reakcia na: 810zssk #36:
Nebolo by potom lepšie, aby 91 aj 191 začínali v Rusovciach a vznikla by samostatná linka Rusovce - Čunovo?
Reakcia na: 810zssk #36:
Verzia 2 bolo niečo takéto. Ak posilová 191 nie je potrebná, tak sa môže zrušiť, bude to ešte jednoduchšie. Vychádzal som z toho, že dnes existujú 91 a 191 je ako posila, keď sa tu spomínalo, že je tam taký dopyt, preto som ju nechal v skrátenej verzii.

Re #35 Viko: Na Jaovskej skôr či neskôr vznikne problém "nenapchatia sa do busu" (podľa diskusií už aj reálne existuje), je to už len otázka mesiacov a odovzdania ďalších králikární developerského typu pri zastávke. Preto predpokladám, že skôr či neskôr odtiaľ pôjde niečo nové, čo nemá zmysel ťahať až do Rusoviec (možno to bude aj trasa Vozovňa - Nový most)
Reakcia na: kecho #32:
Nekomplikujme to prosím. Navyše neviem pre koho presne by bola linka ktorá by išla mimo Jaroviec, ale obsluhovala len Vývojovú a Kovácsovu.

Za mňa je to jednoduché: 91 (Čunovo -) Rusovce - Jarovce - Jasovská - Most SNP, 191 Čunovo - Rusovce - Jasovská - Most SNP. S tým že v špičke kladiviek by 91 začínala/končila v Rusovciach (t.j. do Čunova išla len 191), mimo špičky by jazdila len 91 a až do Čunova.

A do toho 90ka v lepšom intervale ako má dnes.
Reakcia na: kecho #33:
Ako ľuďom pomôže prestup navyše, ak ich nedostane do žiadneho lepšieho módu dopravy?
Reakcia na: Technopol #29:
Áno, pribudla. Raz za hodinu.
Pardon, v špičke aj raz za 30 minút. 😍
Reakcia na: kecho #32:
Plus skratit 191 tiez po Jasovsku a relaciu Jasovska-Novy most podla spicky/sedla zahustit k 91 busom bud do doplnenia na int 5 (3 vlozene spoje k 91 s int 20), cca 7 (2 vlozene spoje) alebo 10 (1 spoj novej linky).
Tym by sa Jasovska mohla stat nieco ako TPD, ze tam clovek pride busom (95) s moznostou prestupu dalej (na 1), len tu by funkciu eliny k 91 prebral ten novy bus.

Mozno pri L90 by nebolo naskodu spravit zast Zehrianska oproti tej v smere do Rusoviec, cca kde bol ten podchod. Plus upravit pristup k novej zastavke. Tym by mohla ist z kruhaca rovno k EU a prestupy by mala obojsmerne v Slnecniciach na 91 a na Zehrianskej na 98.
Reakcia na: 810zssk #31:
To je presun napr. 91 na I/2 a 191 v povodnej trase, len tym vypadava vikend a vecerne hodiny.

Mozno by nebol naskodu presunut vsetko (90,91,191) na I/2 a pre Jarovce 2x jednosmerny okruh (cislovanie nie je teraz podstatne) napr. 291 Rusovce(vyvojova)-Jarovce-Slnecnice-kruhac, pripadne Jasovska (kvoli moznosti 98) a spat Zehrianska-Slnecnice- I/2 - vyvojova-Kovacsova Jarovce atd. A druhy protismerny bus 391 Jasovska-Zehrianska-Slnecnice-Jarovce-Vyvojova-I/2-Slnecnice-Jasovska.
Ako kedysi jazdili cez Kramare oproti sebe jednosmerne Tbusy tusim 11 a 12.

Alebo ak by sa bus dokazal otocit napr. na Balkanskej tak Jasovska-Jarovce-Vyvojova-Gerulata-(Balkanska)- Vyvojova-Jarovce-Jasovska. A tym padom pre Jarovce vzhladom k poctu obyvatelov staci aj kratky voz.
Ja len dúfam že keď sa to bude reformovať, tak niekoho napadne že možno je zbytočne vyvážať tisíce ľudí z Čunova a Rusoviec cez Jarovce. Viem si tam predstaviť nejaku pásmovú obsluhu (aspoň v špičke), kedy linka z Čunova ide priamo a linka začínajúca v Rusovciach ide cez Jarovce, s tým že je to načasované tak aby medzi nimi bol za normálnych okolností možný prestup.
Reakcia na: Jadran #26:
Len tak pre zaujímavosť porovnanie intervalov - roky 1982 a 2019
L116: 13/30/11//22
L91+191: 7,5/20/10//20

Počet obyvateľov týchto troch obcí vtedy cca 3500 a dnes okolo 8000 plus "Slnečničania"
Reakcia na: Jadran #26:
- od 2005 čiastočne nahrádza z Lúk VII a VIII zrušenú 93 z Jasovskej
- pribudla 90 😎
Reakcia na: martinah #27:
"ked povodne jazdili na L191 klbaky" - oni sa nahradili medzi linkami 91 a 191, takže kĺbak teraz jazdí ceý deň, nie len v špičke. Na obe linky nie je toľko autobusov.
Reakcia na: Jadran #26:
aj verim, ze konecne pri novom vedeni sa pohnu veci vpred, vsetci netrpezlivo cakaju,
cestujem mhd od detstva nonstop, zazila som aj preplnene L39, ale zazitkom ostavaju 4 kociky v malej sor, skoda, ze sa nedalo fotit, vela ludi 😃

otazka, preco ked povodne jazdili na L191 klbaky, neboli nahradene adekvatne kapacitnymi busmi, neboli busy?
Reakcia na: martinah #25:
Súčasný grafikon liniek 91, 191 vyhovoval v čase, kedy ešte neexistovali Slnečnice a hromada ďalších novostavieb na okraji Jaroviec a Rusoviec, nedochádzalo toľko ľudí z Rajky do Bratislavy ako dnes a podobne.
Vlastne je to ďalším krásnym príkladom toho, ako MHD (ne)reflektuje na rozvoj mesta, vznikajúce nové štvrte a rastúci dopyt po linkách, ktoré tieto lokality obsluhujú. Za posledných 10 (alebo viac) rokov sa tam v zásade menili tri veci:
- pribudla zastávka Slnečnice
- kĺbaky zo 191-ky nahradili sólami z 91-ky a naopak
- prešlo sa na 15 (7/8) min. interval v špičke (aj to len cez školský rok)

O koľko ale vzrástol dopyt po týchto linkách?
Reakcia na: Jadran #14:
dnes som mala cest cestovat tym 22:33, neskutocne, plny bus az k dveram, clovek by cakal, ze o tomto case uz mensi dopyt, alebo aspon nasadia velky bus, ked je tam 33m interval

rano detto, (meskajuca) L191 odchod 07:01 sln viladomy, bus plny az k dveram, este jakztakz sme sa natlacili, ale na jasovskej ludia nemali sancu a ostali cakat dalej, clovek si regulerne plati pcl a je mu to prd platne, buduci mesiac zacinaju s odovzdavanim dalsich styroch domov, viem, ze sa planuju zmeny, ale cim dlhsie budu s nimi cakat, tym je to horsie a horsie
to nie je ze narazovo plne, kedysi mi stacilo cestovat 07:30, dnes cestujem o hodinu skor, aby bus nemeskal a nebola tlacenka, po praci chodi permanentne plny az k dveram, vikend so troma kocikmi uz nie je ani raritou, je to tam fakt zle
a dalsi by vedeli pridat zazitky s L90
Chyba je aj na X91, kde je stĺpec "pracovné dni" ale CP má platnosť 9.-11.11., teda jediný pracovný deň je 11.11. V tomto stĺpci je odchod zo ŽST Rusovce o 23:32 (teda 11.11. večer, čo je nezmysel keď výluka skončila ešte ráno) a z Píly o 4:30 ďalšieho dňa (teda 12.11. ráno, cca 24 hodín po výluke).
Neverím, cestovné poriadky!

Akurát treba zmeniť popisy jednotlivých režimov, keďže na N91 je bezvýlukový CP je pod režimom "denne" čo nie je problém v Rusovciach a Čunove (kde sú ďalšie stĺpce), ale dosť to zavádza v Jarovciach kde je uvedený len stĺpec denne s bežnými odchodmi.

Zároveň podľa toho CP 8.11. nepôjde spoj o 3:55 z Jasovskej, čo je predpokladám chyba.
Reakcia na: Jadran #14:
ako keby si to nepoznal -- "naN80zerieklbakvela" ....
Reakcia na: Ike #20:
Prečo? A4-ky zdobené fixkami a zvýrazňovačmi sú krajšie?
Reakcia na: Jadran #15:
Tu trosku prehanas, nie?
Reakcia na: Valec #18:
Zhodou okolností práve na 91 či 191 sa nemenilo v zásade nič od tej doby. 😉
Reakcia na: Jadran #15:
A koľko by ich ešte bolo aktuálnych?
Reakcia na: Peon #13:
V tomto konkrétnom prípade by to bol nezmysel, keďže denná a nočná X91 by mali odlišnú trasu. Teoreticky by to mohla byť X90.

A čo sa týka označovania nočných liniek ako Nxx, tak to N má v sebe zakódovaných viacero informácií pre cestujúcich (napr. nočný interval, všetky zastávky na znamenie, hviezdicový systém...).
Reakcia na: Jadran #14:
Pardon, 19:20.
Reakcia na: kecho #10:
Veru tak, už sa optimisticky povyhadzovali aj žlté tabule do posledného kusu - pritom pri večných výpadkoch palubných počítačov "nového typu" by sa zišli...
Reakcia na: TomJ #12:
Obsluha Jaroviec a Rusoviec linkami (90) 91, 191 sa má komplet prerábať, ale keď som sa naposledy pýtal (asi mesiac dozadu), odpoveď bola "zatiaľ sú to len plány". Hlavne by ma zaujímalo, kedy konečne vyriešia problém dvoch mimoriadne silných večerných odchodov na linke 91 (18:45 a 22:33 spod mosta - prestup v Rusovciach do Rajky), ktoré už roky vykonáva krátky voz od pondelka do nedele, lebo 91/52 - nahrávka na nočák. Ľudia sa tam tlačia v krátkom Urbane, no hlavne že na prvý nočák z Čunova ide kĺbový voz z 91/3 takmer prázdny z mesta a vzápätí sa prázdny vracia z Čunova na Jasovskú.
Reakcia na: 3pa3ck3 #11:
A čo (zlé?) by sa stalo keby to aj v noci bolo papierovo aj v teréne označené ako X91? Tarifa je už v IDS BK zopár rokov rovnaká ako cez deň, tak z tohto dôvodu by s chýbajúcim písmenom N v čísle linky asi nebol problém..
Reakcia na: kecho #9:
Lenže z Čunova ide prázdna. Cez Jarovce už vezie ľudí z Čunova a Rusoviec a nemyslím si, že by bolo vhodné osekať tam kapacitu o polovicu. To je to isté, ako keby sme chceli 37 odkloniť na diaľnicu, lebo veď Lamač už má 30 a 63 (tu by mi to dokonca prišlo logickejšie).
Hlavne ale by si rozbil preklad 91+191 buď z Rusoviec alebo na úseku Slnečnice - Most SNP.
Reakcia na: Valec #4:
Keďže táto nočná linka prislúcha k dennej X91, tak označenie DPB má logiku
Reakcia na: Jadran #3:
Biele kriedy a cierne tabule sa uz minuli? 🙂
Reakcia na: TomJ #8:
Sorry, trochu historicky som sa zamyslel:-) Jasne, ze 801 uz ide zo zst Rusovce, takze 90 ako nastupca 801. 🙂
Cunovo ma oficialne cca 1500 obyvatelov, Jarovce 2300-2400, cize je to podobna velkost a teoreticky by mal obom stacit rovnaky interval, pricom Jarovce ho maju v ramci 191 o polovicu nizsi ako Cunovo. Cize 191 by mala byt hlavne posilka pre 4000ove Rusovce.
A pri 91 je tiez dost nestatne rieseny pristup na zst R, ked v smere z Cunova tuto zastavku obchadza.

Reakcia na: kecho #7:
191 kvôli tomu, že 91 by asi sama Jarovce kapacitne neutiahla a 801 jazdí už len medzi Rusovcami a Rajkou. Ak si myslel na linku 90, tu by sa nad tým dalo uvažovať, ale tá linka sama o sebe nie je dobre nastavená. 30 min špičkový interval na linke z centra je žalostne málo.
Len taka zvedava otazka, preco 191 a 801 nepremava pravidelne po I/2? Neusetrili by sa vzkm a aj cas?
Reakcia na: 810zssk #5:
To je humor alebo to fakt funguje?
Reakcia na: Jadran #1:
491+891=1382
A nemalo by to byť XN91?
Reakcia na: slavius #2:
A4-iek je na výpravni dosť, čiernych fixiek taktiež. 😋
Reakcia na: Jadran #1:
Ťažko... 😅
Ako sa plánuje zobraziť NX91 na displejoch? 🙃