Dokedy bude trolejbusová trať na Kolibu hanbou Bratislavy?

Prístupovú cestu do obľúbenej rekreačnej lokality lemujú hrdzavé stožiare.

Obyvatelia i návštevníci rekreačnej oblasti na Kolibe si určite všimli nelichotivý stav stožiarov trolejbusovej trate pozdĺž hlavnej prístupovej komunikácie do tejto lokality. Trolejové vedenie trolejbusovej trate je zavesené na výložníkoch, ktoré sú osadené na trakčných stožiaroch kombinovaných s verejným osvetlením. Pôvodný modro-žltý náter týchto stožiarov už dávno pohltila korózia. Cestu od železničného viaduktu až po obratisko na Kolibe tak lemuje hrdzavé stĺporadie.

Posledná veľká rekonštrukcia trolejbusovej trate na Kolibu prebehla počas jesene roku 1992. Pri tejto rekonštrukcii boli pôvodné železobetónové trakčné stožiare z roku 1943 nahradené súčasnými oceľovými stožiarmi. Dopravného podniku sme sa opýtali, či v blízkej dobe neplánuje obnoviť náter stožiarov trolejbusovej trate na Kolibu.

Trolejbusová trať na Kolibu je jednou z najstarších častí trolejbusových tratí v Bratislave. DPB, a.s. má v pláne realizovať modernizáciu tejto trate v nasledujúcich rokoch. Tie stĺpy, ktoré ostanú zachované, budú vyčistené a znova natreté v čase, keď bude prebiehať modernizácia,‟ informovala nás Adriana Volfová, hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava.

Z uvedeného vyjadrenia teda vyplýva, že vzhľadom na plánovanú rekonštrukciu trate sa v najbližšom čase investovať do obnovy náteru stožiarov zrejme nebude.


6.11.2019
-mk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Durkø494110.11.2019 22:43 -1#31 Re:
Reakcia na #24 od Durkø4941:
Su daleko zavaznejsie veci ako sa pozastavovat nad nejakymi hrdzavymi stlpmi na kolibe.Ten nadpis radsej nekomentujem.Mame o dost vacsie problemy ako hrdzave stlpy na kolibe.
S499.102310.11.2019 19:32 #30 Re:
Reakcia na #29 od kecho:
Diaľnica do Senca bola hotová už dááávno a keby nebol prišiel Veľký Červený Vlastnohlavý Hranol s myšlienkou vytvoriť šesťpruh premaľovaním čiar a vybetónovaním stredového pásu, tak by bola hotová už opäť.
kecho10.11.2019 14:37 #29 Re:
Reakcia na #28 od anbis:
To aj dialnica do Senca sa stavala v 1970s a stale nie je hotova. 🙂
anbis10.11.2019 13:59 #28 Re:
Reakcia na #25 od kecho:
Asi áno, veď viadukt na Vlárskej, pokiaľ viem, sa staval niekedy v 70. rokoch.
anbis10.11.2019 13:52 #27 Re:
Reakcia na #24 od Durkø4941:
Zdravý človek pochváli DPB, ako pekne sa roky stará o pevné trakčné zariadenia? 🙂 Nejde len o Kolibu. Až na ten bulvárny nadpis je článok úplne OK.
Viko10.11.2019 2:11  +1#26 Re:
Reakcia na #25 od kecho:
Pokiaľ si dobre pamätám, za Ďurkovského éry bol jednou z prekážok pozemok, z ktorého chcelo mesto vykúpiť len jeden pás, zatiaľ čo majiteľ si postavil hlavu, že tie dva okrajové slížiky sú mu na nič a predá to len celé. Neviem, má dnes mesto už rozumnejší prístup? Alebo sa ro neoplatí oživovať, lebo by to dopadlo rovnako?

(A mimochodom, pekných pár rokov je nakreslená aj cesta z Koliby na druhú stranu - Ahoj/Sliačska, prečo sa tam nevyvíja žiadna iniciatíva?)
kecho9.11.2019 18:47 #25 Re:
Reakcia na #23 od jr1961:
Je to mozne. Osobne som to zaregistroval asi pred 15 rokmi.
Durkø49419.11.2019 18:28 -2#24 Re:
Autor clanku bud bere drogy alebo by mal prestat...Toto zdravy clovek nenapise...
jr19619.11.2019 18:17 -1 +1#23 Re:
Reakcia na #17 od kecho:
Ja mám dojem, že sa o tom hovorilo ešte za socializmu...
jr19619.11.2019 18:13  +1#22 Re:
Reakcia na #8 od 8437:
Ja sa zase pýtam, prečo sa o to muselo súťažiť. Ak by zamestnal DPB štyroch natieračov, tak by to stálo oveľa menej, ako akákoľvek vysúťažená zmluva. Pri tom množstve stĺpov trakčného vedenia, zastávkových označníkov, prístreškov a pod. by boli tí štyria určite rentabilní.
S499.10237.11.2019 20:54  +2#21 Re:
Reakcia na #14 od 8437:
O etapizácii prác si niekedy počul? To jeden deň 30 stožiarov obrúsiš, druhý deň ich tridsať natrieš základovkou, štvrtý deň dáš prvý vrchný náter, siesty deň druhý, ôsmy deň finálny a na desiaty deň máš tridsať stĺpov natretých.
S499.10237.11.2019 20:48  +4#20 Re:
Reakcia na #11 od 8437:
A ono treba všetky stožiare naraz natierať? Ak ich treba natrieť za desať rokob osem tisíc, znamená to ročne osemsto, čiže každý pracovný deň asi tri. A to by veru aj lenivé vrcháre popri krivení vzdušných križovatiek a zdôvodňovaní, prečo sa nedá zvýšiť rýchlosť cez výhybky zvládli s prstom v nose.
david17.11.2019 12:54  +1#19 Re:
Reakcia na #6 od metromaniac:
Račianske mýto resp. zastávky električiek je v dopravných projektoch pre budúci rok. Som zvedavý či sa to stihne zrealizovať. Kedže všetko sa aj z tohoto roku presúva na ďalší. (esíčko v Rači a Americké nám. )

Minko7.11.2019 6:59  +3#18 Re:
to si vážne myslíte že tu niekto bude brúsiť stožiare až do živého? 😁 veď sa pozrite ako sa maľovali zábradlia na zastávkach- rovno nová farba na staré nátery aj hrdzu- max. to nahrubo prekefovali aby tie najväčšie lúpance z toho stiahli 😁
kecho6.11.2019 21:31  +2#17 Re:
Reakcia na #2 od david1:
Prave. O napojeni Vlarskej sa hovorilo uz pred mozno 15(?) rokmi (este za realitaka Durkovskeho?) a nie je toho, kto by to konecne dotiahol...
ceres6.11.2019 19:17  +4#16 Re:
Reakcia na #15 od anbis:
Možno je problém ten, že odhliadnuc od stavu/vzhľadu stĺpov ide o jednu z najlepších trolejbusových tratí v meste, ak nie najlepšiu. Písať o tej "trati" ako o "hanbe" tak pôsobí trochu mimo a podobnú lajdáckosť vo vyjadrovaní by som čakal skôr od nejakého regionálneho média než od "odborného" webu.
anbis6.11.2019 18:45  +2#15 Re:
Úprimne, nechápem reakciám niektorých diskutujúcich, tým viac, ak majú radi MHD a Bratislavu. OK, titulok je prehnaný, to súhlasím. Tá trať ale takto vyzerá snáď ešte z čias, kedy som chodil na strednú (mám 29) a okrem toho je to dlhý súvislý úsek od podjazdu až po konečnú (!). Osobne som iný takýto úsek v Bratislave ešte nevidel. A ešte v takej štvrti, akou je Koliba. Budeme čakať dovtedy, kým sa vyriešia iba dôležité problémy? Kedy to bude? A vyriešia sa vôbec niekedy? Dovtedy tieto stĺpy zhnijú a z eurofondov zaplatíme nové? Super! Tvrdí sa, ako nám záleží na vzhľade verejných priestorov, vypracúvajú sa dizajn manuály, čo chválim. A toto zrazu nie je problém a máme čakať na dôležité problémy?

Táto trať je pre mňa jednoducho ukážkou toho, ako sa magistrát a DPB nestarajú, resp. odmietajú starať o zverený majetok. Stožiare sú v takom stave, že ich nátery budú technologicky náročné a na kvalitu týchto prác budem (v našich podmienkach) veľmi zvedavý. Mimochodom, ohľadne náterov týchto stĺpov som kontaktoval magistrát už pred mnohými rokmi. Odpoveď bola taká, aká je dnes od DPB.
84376.11.2019 17:46 -1 +3#14 Re:
Reakcia na #12 od perets:
5-6 stožiarov denne, je podľa čoho? Technologický postup nepustí. Najprv minimálne komplet prebrúsenie, pri hrdzavých častiach až na zdravý kov, potom jeden náter kvalitnou základovou farbou. Ak má stožiar nadzemnú časť o veľkosti 6-8m2 tak si to spočítaj. To sa dá za jeden deň, potom treba dva nátery vrchnou farbou. Tá by mala byť podľa mňa taká, aby čo najdlhšie odolávala soli. Takže počítaj že na jednom stožiari musíš byť dva dni a stihneš spraviť 3ks, ak potiahneš dlhšie tak 4ks. Väčšina stožiarov sa dá natrieť ak je v troleji napätie. Pred začiatkom náterov, musíš ešte obehať okolité štátne a mestské úrady a informovať ich o tom, čo, kto a kedy bude robiť. A to nevravím o stožiaroch, ktoré sú na súkromných pozemkoch, to je kapitola sama o sebe. Na Dúbravsko-karloveskej radiále to robia tri partie a spravia podľa sledovania 8-9ks. A tie robia dva dni. Sú tam vyššie stožiare ale tiež ich nepustí technologický postup.
ivanbuto6.11.2019 17:08 -2 +4#13 Re:
To je čo za článok toto? 😃
perets6.11.2019 16:56  +2#12 Re:
Reakcia na #11 od 8437:
Pri 8000 stĺpoch, a výdrži náteru 10 rokov, stačí natrieť 5-6 stĺpov denne. Je možné natierať stĺpy ak je v troleji napätie? Áno je to práca ktorú treba stále opakovať, ale to je jednoducho údržba mesta, ako plátanie dier, maľovanie čiar...