Dokedy bude trolejbusová trať na Kolibu hanbou Bratislavy?

Prístupovú cestu do obľúbenej rekreačnej lokality lemujú hrdzavé stožiare.

Obyvatelia i návštevníci rekreačnej oblasti na Kolibe si určite všimli nelichotivý stav stožiarov trolejbusovej trate pozdĺž hlavnej prístupovej komunikácie do tejto lokality. Trolejové vedenie trolejbusovej trate je zavesené na výložníkoch, ktoré sú osadené na trakčných stožiaroch kombinovaných s verejným osvetlením. Pôvodný modro-žltý náter týchto stožiarov už dávno pohltila korózia. Cestu od železničného viaduktu až po obratisko na Kolibe tak lemuje hrdzavé stĺporadie.

Posledná veľká rekonštrukcia trolejbusovej trate na Kolibu prebehla počas jesene roku 1992. Pri tejto rekonštrukcii boli pôvodné železobetónové trakčné stožiare z roku 1943 nahradené súčasnými oceľovými stožiarmi. Dopravného podniku sme sa opýtali, či v blízkej dobe neplánuje obnoviť náter stožiarov trolejbusovej trate na Kolibu.

Trolejbusová trať na Kolibu je jednou z najstarších častí trolejbusových tratí v Bratislave. DPB, a.s. má v pláne realizovať modernizáciu tejto trate v nasledujúcich rokoch. Tie stĺpy, ktoré ostanú zachované, budú vyčistené a znova natreté v čase, keď bude prebiehať modernizácia,‟ informovala nás Adriana Volfová, hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava.

Z uvedeného vyjadrenia teda vyplýva, že vzhľadom na plánovanú rekonštrukciu trate sa v najbližšom čase investovať do obnovy náteru stožiarov zrejme nebude.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin86 #36:
A podľa tohto https://dpb.sk/sk/verejne-obstaravanie/cistenie-a-natery-trakcnych-stoziarov-2 sa bude pokračovať čoskoro v celej BA. Ak sa súťaž podarí samozrejme. 🙂
Reakcia na: Martin86 #36:
Nyvyše má antracitová farba stĺpov výhodu, že na nej bude oveľa neskôr vidieť už pri letmom pohľade, že ju už opäť "žere korózia".
Nakoniec to trvalo necelé dva roky kým stĺpy natreli. Vyzerá to o dosť lepšie.
Reakcia na: Dadino #34:
Veru tak, pokiaľ viem, je do toho zaangažovaný aj referát ver. osvetlenia z magistrátu 🙂
Reakcia na: N/A #33:
Tie tri farby, ktoré sú tam spomenuté sú tie isté, ktoré sa už používajú popri celej Karloveskej radiále. Nikto zrejme presne ešte nevie kde sa aká použije no je tu šanca, že sa zachová rovnaká postupnosť ako v prípade už rekonštruovanej Karloveskej radiály. Ten stožiar, ktorý je kvázi súčasť trate bude antracitový a ten, čo je súčasť chodníka pri ceste bude šedý. Ak sa nemýlim tak odtieň RAL 9006 sa používa pri Karloveskej radiále ako podkladová farba a RAL 7035 ako vrchná vrstva a zase to čo je uprostred trate všetko sa používa antracitová RAL 7016. Uvidíme aký bude presný postup keď sa to začne realizovať. Podľa info čo som sa dozvedel na tom pracujú aj skúsení ľudia aj mimo podniku takže si od toho sľubujem dobrý výsledok. 🙂
Reakcia na: Dadino #32:
"Požadovaný odtieň bude určený podľa lokality správcom PTZ Objednávateľa (Doteraz používané odtiene boli RAL 9006 – strieborná, RAL 7016 – antracitovo šedá a RAL 7035 – svetlošedá)"

Síce absolútne nerozumiem aký má na toto vplyv lokalita, no dúfajme, že aspoň tentokrát sa zvolí antracitová farebnosť stĺpov a nie doterajšie odtiene, ktoré verejný priestor akurát degradovali.
Zmena je na dosah dúfam. 🙂

"Predmetom zákazky je obnova ochranného antikorózneho náteru trakčných stožiarov ako nosného systému trakčného vedenia trolejbusov a električiek v Hlavnom meste Slovenskej republiky Bratislave"

https://dpb.sk/sk/verejne-obstaravanie/cistenie-a-natery-trakcnach-stoziarov
Reakcia na: Durkø4941 #24:
Su daleko zavaznejsie veci ako sa pozastavovat nad nejakymi hrdzavymi stlpmi na kolibe.Ten nadpis radsej nekomentujem.Mame o dost vacsie problemy ako hrdzave stlpy na kolibe.
Reakcia na: kecho #29:
Diaľnica do Senca bola hotová už dááávno a keby nebol prišiel Veľký Červený Vlastnohlavý Hranol s myšlienkou vytvoriť šesťpruh premaľovaním čiar a vybetónovaním stredového pásu, tak by bola hotová už opäť.
Reakcia na: anbis #28:
To aj dialnica do Senca sa stavala v 1970s a stale nie je hotova. 🙂
Reakcia na: kecho #25:
Asi áno, veď viadukt na Vlárskej, pokiaľ viem, sa staval niekedy v 70. rokoch.
Reakcia na: Durkø4941 #24:
Zdravý človek pochváli DPB, ako pekne sa roky stará o pevné trakčné zariadenia? 🙂 Nejde len o Kolibu. Až na ten bulvárny nadpis je článok úplne OK.
Reakcia na: kecho #25:
Pokiaľ si dobre pamätám, za Ďurkovského éry bol jednou z prekážok pozemok, z ktorého chcelo mesto vykúpiť len jeden pás, zatiaľ čo majiteľ si postavil hlavu, že tie dva okrajové slížiky sú mu na nič a predá to len celé. Neviem, má dnes mesto už rozumnejší prístup? Alebo sa ro neoplatí oživovať, lebo by to dopadlo rovnako?

(A mimochodom, pekných pár rokov je nakreslená aj cesta z Koliby na druhú stranu - Ahoj/Sliačska, prečo sa tam nevyvíja žiadna iniciatíva?)
Reakcia na: jr1961 #23:
Je to mozne. Osobne som to zaregistroval asi pred 15 rokmi.
Autor clanku bud bere drogy alebo by mal prestat...Toto zdravy clovek nenapise...
Reakcia na: kecho #17:
Ja mám dojem, že sa o tom hovorilo ešte za socializmu...
Reakcia na: 8437 #8:
Ja sa zase pýtam, prečo sa o to muselo súťažiť. Ak by zamestnal DPB štyroch natieračov, tak by to stálo oveľa menej, ako akákoľvek vysúťažená zmluva. Pri tom množstve stĺpov trakčného vedenia, zastávkových označníkov, prístreškov a pod. by boli tí štyria určite rentabilní.
Reakcia na: 8437 #14:
O etapizácii prác si niekedy počul? To jeden deň 30 stožiarov obrúsiš, druhý deň ich tridsať natrieš základovkou, štvrtý deň dáš prvý vrchný náter, siesty deň druhý, ôsmy deň finálny a na desiaty deň máš tridsať stĺpov natretých.
Reakcia na: 8437 #11:
A ono treba všetky stožiare naraz natierať? Ak ich treba natrieť za desať rokob osem tisíc, znamená to ročne osemsto, čiže každý pracovný deň asi tri. A to by veru aj lenivé vrcháre popri krivení vzdušných križovatiek a zdôvodňovaní, prečo sa nedá zvýšiť rýchlosť cez výhybky zvládli s prstom v nose.
Reakcia na: metromaniac #6:
Račianske mýto resp. zastávky električiek je v dopravných projektoch pre budúci rok. Som zvedavý či sa to stihne zrealizovať. Kedže všetko sa aj z tohoto roku presúva na ďalší. (esíčko v Rači a Americké nám. )

to si vážne myslíte že tu niekto bude brúsiť stožiare až do živého? 😁 veď sa pozrite ako sa maľovali zábradlia na zastávkach- rovno nová farba na staré nátery aj hrdzu- max. to nahrubo prekefovali aby tie najväčšie lúpance z toho stiahli 😁
Reakcia na: david1 #2:
Prave. O napojeni Vlarskej sa hovorilo uz pred mozno 15(?) rokmi (este za realitaka Durkovskeho?) a nie je toho, kto by to konecne dotiahol...
Reakcia na: anbis #15:
Možno je problém ten, že odhliadnuc od stavu/vzhľadu stĺpov ide o jednu z najlepších trolejbusových tratí v meste, ak nie najlepšiu. Písať o tej "trati" ako o "hanbe" tak pôsobí trochu mimo a podobnú lajdáckosť vo vyjadrovaní by som čakal skôr od nejakého regionálneho média než od "odborného" webu.
Úprimne, nechápem reakciám niektorých diskutujúcich, tým viac, ak majú radi MHD a Bratislavu. OK, titulok je prehnaný, to súhlasím. Tá trať ale takto vyzerá snáď ešte z čias, kedy som chodil na strednú (mám 29) a okrem toho je to dlhý súvislý úsek od podjazdu až po konečnú (!). Osobne som iný takýto úsek v Bratislave ešte nevidel. A ešte v takej štvrti, akou je Koliba. Budeme čakať dovtedy, kým sa vyriešia iba dôležité problémy? Kedy to bude? A vyriešia sa vôbec niekedy? Dovtedy tieto stĺpy zhnijú a z eurofondov zaplatíme nové? Super! Tvrdí sa, ako nám záleží na vzhľade verejných priestorov, vypracúvajú sa dizajn manuály, čo chválim. A toto zrazu nie je problém a máme čakať na dôležité problémy?

Táto trať je pre mňa jednoducho ukážkou toho, ako sa magistrát a DPB nestarajú, resp. odmietajú starať o zverený majetok. Stožiare sú v takom stave, že ich nátery budú technologicky náročné a na kvalitu týchto prác budem (v našich podmienkach) veľmi zvedavý. Mimochodom, ohľadne náterov týchto stĺpov som kontaktoval magistrát už pred mnohými rokmi. Odpoveď bola taká, aká je dnes od DPB.
Reakcia na: perets #12:
5-6 stožiarov denne, je podľa čoho? Technologický postup nepustí. Najprv minimálne komplet prebrúsenie, pri hrdzavých častiach až na zdravý kov, potom jeden náter kvalitnou základovou farbou. Ak má stožiar nadzemnú časť o veľkosti 6-8m2 tak si to spočítaj. To sa dá za jeden deň, potom treba dva nátery vrchnou farbou. Tá by mala byť podľa mňa taká, aby čo najdlhšie odolávala soli. Takže počítaj že na jednom stožiari musíš byť dva dni a stihneš spraviť 3ks, ak potiahneš dlhšie tak 4ks. Väčšina stožiarov sa dá natrieť ak je v troleji napätie. Pred začiatkom náterov, musíš ešte obehať okolité štátne a mestské úrady a informovať ich o tom, čo, kto a kedy bude robiť. A to nevravím o stožiaroch, ktoré sú na súkromných pozemkoch, to je kapitola sama o sebe. Na Dúbravsko-karloveskej radiále to robia tri partie a spravia podľa sledovania 8-9ks. A tie robia dva dni. Sú tam vyššie stožiare ale tiež ich nepustí technologický postup.
Reakcia na: 8437 #11:
Pri 8000 stĺpoch, a výdrži náteru 10 rokov, stačí natrieť 5-6 stĺpov denne. Je možné natierať stĺpy ak je v troleji napätie? Áno je to práca ktorú treba stále opakovať, ale to je jednoducho údržba mesta, ako plátanie dier, maľovanie čiar...
Reakcia na: Valec #9:
Vieš koľko je stožiarov v meste, ktoré má DPB v správe? Pre upresnenie, sú to stožiare, na ktorých visí trakcia. Cca 8000ks. Také kapacity v podniku nenájdeš. Čo sa dá natrieť pri nejakej rekonštrukcii, viď Cintorínska, Mierová, je len kvapka v mori. Stožiare sú podľa zmluvy s magistrátom v správe DPB len pár rokov. Čo robil magistrát dovtedy? Maľoval stožiare len tam kde ho ľudia bombardovali. Náter treba opakovať cca po 10 rokoch, takže je to perpetum mobile.
Reakcia na: metromaniac #6:
Račianske mýto je naozaj ukážkový dopravný uzol. 🙂 Ešte stále sa pletiem, kde ktorá linka stojí.
Reakcia na: 8437 #8:
Tak hádam natrieš stĺpy by si dokázal aj vlastnými silami, nie?
V prvom rade sa treba spýtať na DPB, prečo zrušili súťaž na náter stožiarov, i keď víťaz zo súťaže vzišiel. Mohlo sa pokračovať v náteroch ako na Palisádoch, Hodžovom námestí, začatých Dolných honoch.
Neviem, kto tento príspevok písal, avšak nie je to nič iné, ako nejaký abstrakt zo šotoporna. Nič v zlom, ale o pár stoviek metrov nižšie kolabuje doprava kvôli individuálnom v autách, neriešia sa dlhodobé a skutočné problémy, no tu šotouša trápi to, že stožiare nie sú natreté novým náterom, lebo to tak videl na fotke z aktuálnej Karlovej Vsi. To je ako keby ja riešim to keď tankujem, či je predavačka na pumpe namaľovaná, alebo nie. Nechápem dokonca, ako toto môže vôbec oficiálne imhd vypustiť do sveta. Nepoviem, kebyže sa bavíme o infraštruktúre, ale riešiť hrdzavé stĺpy, ktorých je v BA neúrekom, je minimálne scestné.
Súhlasím s dole uvedenými príspevkami. Aj ja si myslím že dôležitejšie je zamerať sa na priortine podstatné dopravné stavby v meste - "modernizácia" električkových radiál, Petržalská "hanba" Psíčkari verzus Električka, aplikácia bus pruhov, bezpečnosť v MHD, pravidelne nefunkčné označovače v prostriedkoch MHD, arogantní revízori ... A navrhujem skôr pravidelné bombardovanie článkami o neuralgických bodoch - uzloch MHD - napr. električkovej zastávke Račianske mýto, kde sa pred nástupom v smere do mesta nie je kam skryť pred armádou vystupujúcich ľudí (o daždi a poveternostných vplyvoch ani nehovoriac) a naopak v smere do Rače neexistencia nástupného ostrovčeka v rámci priechodu pre chodcov...Čím viac sa o tom bude písať, tým viac to možno trkne mesto že treba s tým niečo robiť. A nemyslím tým čakať na projekt rekonštrukcie Račianskej radiály, lebo ten je v nedohľadne. ... Čo vy na to?
Čo na tejto trati treba modernizovať? Jediné, čo by som navrhol, sú chýbajúce zvýšené nástupištia cestou dole a priechody pre chodcov k nim.
Znie to divne, ale mne sa tie stĺpy páčia.🤔
Môj osobný názor: Som rád, že sa na imhd.sk poukazuje na dlhodobé problémy (napr. na Potočnej), ale nazvať trať na Kolibu "hanbou Bratislavy", resp. nazvať článok "Dokedy bude trolejbusová trať na Kolibu hanbou Bratislavy?" je už trochu na úrovni Nového času.

A čo potom taký stožiar na Kollárovom námestí pri vyústení Nám. slobody umiestnený vo vozovke...
Hrdzavé stožiare sú po celom meste. Premávku trolejbusov to na Kolibu nijak neovplyvní.
Tam je väčší problém a to iba jedno napojenie na Kolibu. Stačí jeden "ťukes" pri tuneli a stojí sa až od vrchu..
Skôr by sa mesto malo zamerať na roky plánované prepojenie s Kramármi.
Niekde sa zámerne robia projekty s hrdzavejúcim železom a tu to vadí.😁 Vyzerá to takto prírodnejšie, ako keby tam bola nakydaná rušivá farba.