Mesto preferuje električkovú trať po Pribinovej ulici popred SND
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Po posúdení viacerých variantov vyšla táto trať vo všetkých aspektoch najlepšie.

Primátor hlavného mesta Matúš Vallo na verejnej prezentácii dňa 29. októbra 2019 predstavil mestom Bratislava preferovaný variant električkovej trate v novom bratislavskom centre, ktoré vzniká na území medzi Pribinovou, Košickou a Mlynskými nivami. V tomto území sa v budúcnosti má denne pohybovať okolo 200 tisíc ľudí.

Po posúdení rôznych aspektov (dopravno-technické obmedzenia, pozemky, čas výstavby, hluková záťaž, náklady na výstavbu, ...) vyšiel ako najvýhodnejší variant po priamo Pribinovej, Košickej a Miletičovej, ktorý ako najvýhodnejší navrhla v minulosti aj spoločnosť J&T Real Estate (JTRE). Mesto však nevyužíva projekt JTRE, ale spracováva svoj projekt. Alternatívne sa posudzovali rôzne varianty po Dostojevského rade, Landererovej, Čulenovej a Pribinovej.

Medzi prezentované výhody preferovaného variantu patrí nízka hluková záťaž na SND (priama trať bez oblúkov), výstavba na mestských/štátnych pozemkoch, najnižšie náklady na výstavbu, či najrýchlejšie realizovateľný variant. Tento variant zároveň ponúka do budúcnosti najvýhodnejšie napojenie na uvažovanú električkovú radiálu do Podunajských Biskupíc, ktorá sa predbežne plánuje buď po Mlynských nivách, alebo okolo Zimného prístavu.

Po novej trati je uvažovaná podľa dopravného modelu premávka dvoch električkových liniek, jedna z Karlovej Vsi do Ružinova a druhá z Petržalky do Ružinova.

Podľa primátora by mohla byť výstavba novej električkovej trate v navrhovanom variante realizovaná do roku 2024. Ostatné varianty trate by si podľa odhadov vyžadovali dva roky navyše. Náklady na výstavbu sa odhadujú vo výške okolo 18,4 mil. €. Mesto bude žiadať od developerov v danej oblasti, aby sa finančne podieľali na výstavbe električkovej trate. Takýto záväzok v minulosti prezentovala napríklad spoločnosť JTRE.

Doplnené: Prezentáciu s analýzou jednotlivých posudzovaných variantov tratí je možné nájsť na tomto odkaze.


29.10.2019, doplnený odkaz na analýzu posudzovaných variantov - 31.10.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

lamark12.11.2019 23:09 #75 Re:
vyborne doplna prednaska Tibor Schloser aj v sekcii Petržalská električka - 2. časť: úsek Bosákova - Janíkov dvor 👍 😃 🙂
VLK12.11.2019 17:40  +1#74 Re:
chýba tu link na podklady: https://bratislava.sk/sk/elektricka-v-novom-centre
Minko12.11.2019 8:20 #73 Re:
oživím staršiu diskusiu:
https://www.bratislavskenoviny.sk/samosprava/57174-sef-katedry-stu-tibor-schlosser-elektricka-cez-pribinovu-je-najlepsi-variant

pekne polopatisticky vysvetlené, prečo je lepšie viesť električku po Pribinovej než Landererovou 🙂
lostrail6.11.2019 19:49 #72 Re:
Reakcia na #69 od lamark:
Zmluva je tusim podpisana zatial len na projekt, v ktorom navyse nie je obratisko (kvoli vyhladovemu pokracovaniu trate k TIOP Ruzinov) a usek medzi Legionarskou a Slovanetom v podstate prejde kozmetickym zlepsenim, kedze bol rekonstruovany v rokoch 2008-2010. PRave tu by pripadna odbocka mala vzniknut, ale kedze toto je usek, na ktorom sa bude setrit, je pochopitelne, ze don nechcu velmi vrtat. Osobne som dufal, ze nejako lepsie prepracuju Trnavske Myto najma kvoli tym vyhybkam, ale evidentne nic take nehrozi.

Viac tu:
https://www.yimba.sk/modernizacia-ruzinovskej-radialy/hlavne-mesto-vybralo-projektanta-modernizacie-ruzinovskej-radialy
lostrail6.11.2019 11:54 #71 Re:
Reakcia na #70 od Viko:
Pravda je, ze ak by sa na elektrickovej trati realizoval kombinovany BUS+TRAM pruh, bol by tak trochu problem s riesenim toho odbocenia. Ak by auta mali povolene do toho pruhu vojst, cele by to bolo kontraproduktivne, lebo by brzdili MHD. Zas, ak by mali vlastny pruh, kory by bol vpravo od trate, musela by tam byt nejaka znacka, ktora by im ukladala povinnost dat prednost nie len elektricke, ale aj autobusu a taxiku. A to si zasa neviem predstavit. Zrusenim odbocenia by sa cely problem vlastne eliminoval.
Viko5.11.2019 21:29  +1#70 Re:
Reakcia na #67 od lostrail:
Najrozumnejšie riešenie by bolo zrušiť celé ľavé odbočenie do Kúpeľnej, keďže do danej štvrte sa dá pohodlne dostať semaforom na Štúra a cez Medenú.
lamark5.11.2019 16:00 #69 Re:

odpoved z magistratu BA na Variant A,B,C a slucka Trnavske Myto (oktober bola zmluva uzatvorena na rekonstrukciu radialy Ruzinov)

Čo sa týka linkového vedenia, to sa bude upresňovať v čase pred spustením električkovej trate na Pribinovej ulici. Aktuálne je to vecou budúcnosti, počas ktorej sa budeme snažiť zmeniť viacero vecí (napr. predĺženie električky k TIOPu Ružinov). Rovnako je možné, že v tej dobe budeme mať inú skladbu vozidlového parku (nákup nových električiek ako aj nákup nových dlhších električiek), čo tiež zásadne ovplyvní linkovanie električkovej dopravy v Bratislave.

Ohľadom Vami navrhovanej blokovej slučky na Trnavskom mýte môžem uviesť, že je to aktuálne nerealizovateľný návrh, nakoľko máme vysúťažené dodanie projektu modernizácie električkovej trate Ružinovskej radiály, ktorá v zmysle projektu realizovaného za podpory EU fondov ostáva vedená v súčasnej línii (od Amerického námestia po zastávku Chlumeckého). Na druhú stranu z matice prepravných vzťahov je vhodné električku z Ružinova (resp. z Ružinovskej radiály) viesť ďalej do mesta a neukončiť ju na Trnavskom mýte.

S pozdravom,
Mgr. Peter Bánovec
riaditeľ sekcie dopravy
lostrail5.11.2019 15:58 #68 Re:
Reakcia na #66 od Ma178rek:
Je dobry napad umoznit v pruhu s elektrickami jazdu aj autobusom.
lostrail5.11.2019 15:49 #67 Re:
Reakcia na #65 od fanatikmhd:
Radsej elektricka cez Jesenskeho, ako elektricka v pruhu s IAD na Vajanskeho.

K tym pruhom: Ale ved presne tak som to myslel, ze v smere od NLS po Safko by bol jeden. To staci, lebo druhu kolaj uz zmestis. No a za budovou FFUK sa da rozsirit na par metroch na 2 pruhy (zabrat kusok parkoviska), aby sa este o nieco zmiernil dopad.

S tym odbocenim je to komplikovane prave pri odbocovani na Kupelnu, co je lave odbocenie a ak sa trat zdvojkolajni, odbocujuci budu musiet cakat na elektricky v obidvoch smeroch a este premavku v opacnom smere, preto tam navrhujem zabrat kus parcika na vyosenie priameho pruhu a vytvorenie samostatneho odbocovacieho pruhu, aby tito odbocujuci neblokovali priamy smer. Ked uz budu pritom, mozu to rozsirit aj o odbocovak k Fajnorovmu nabreziu a pristavu.

Priznam sa, ze neviem, ci je ma magistrate vola zdvojkolajnit trat na Vajanskeho, aj ked v kontexte s pripravovanym okruhom cez Pribinovu je to viac nez ziaduce (rovno napisem, ze ak neplanuju s odbocenim od Pribinovej na Sturovu, co by podla mna rozhodne mali, je to dokonca zivotne dolezite). Tiez nepredpokladam, ze akekolvek upravy trate na Vajanskeho budu ochotni zaplatit Ja a Ty, cize taka podotazka je aj, ci vobec na to mesto bude mat peniaze.
Minimalisticky variant by mal pocitat zo zdvojkolajnenim trate a odbocky na Sturovu (tej, ktora uz existuje). Takto by sa tam spoje dali prevadzkovat pomerne v pohode. Na druhej strane, ak by mal vzniknut naozaj mestsky okruh, je potrebne vybudovat aj spominanu odbocku z Pribinovej na Sturovu. A tu sa uz obavam, ze ak sa naprojektuje, mesto nebude ochotne robit s tratou na Vajanskeho nabrezi nic, lebo elektricky bude trasovat cez Sturovu a Jesenskeho naspat na nabrezie.
Ma178rek4.11.2019 11:25  +1#66 Re:
Reakcia na #65 od fanatikmhd:
alebo iba dať po električkovej trati bus + taxi... čo by bohate stačilo a 1 pruh pre IAD... na námestí Ľ. Štúra by sa dala možno kratšia zastávka, odhadom 45m ostrovček a užšia ale bola by spoločná pre bus a električku.
fanatikmhd4.11.2019 9:45 #65 Re:
Reakcia na #63 od lostrail:
Jasné, ale ak si mám vybrať medzi obmedzením električky autami vs ŽIADNA električka, volím obmedzenie v špičke na tú 1 minútu. Ten smer KV je dobre prejazdná po NLS, prakticky býva blokovaný len odbáčajúcimi autami k prístavu - to sa dá riešiť vhodne.


Hej, viem že sú citlivý, ale na mnohých miestach kde chceš zmenu ide o likvidáciu pruhu - čiže z dvoch spravíš jeden. Tu je z jedného dva hneď, a ja navrhujem že jeden bude od NLS až po šafko, a odtiaľ dva. K žiadnemu obmedzeniu neprichádza. Navyše, teraz je tu nejaký magistrát, nejaký ten primát(or), a keď ustúpili na toľkých miestach s BUS pruhmi ,najma na gagarinke kde by som skôr videl body pre KDI než pre MHD (napr že cestou von z mesta treba ponechať čo najviac prúdpv aby sa IAD z mesta dostala čo najskor a nezdržovala sa tu, naopak blokovať na vchode do mesta...) a prešlo tam skoro parádne riešenie (okrem križovania gagarinky s diaľnicou kde je trocha zmetkov), tak si myslím že dostať súhlasné stanovisko KDI na nábreží pre zámer, vypracovať PD, a spustiť to do 3 rokov tých pár metrov, vyrieši mnohé problémy. Navyše by sa k tomu mohli pridať aj politici ktorí radi oslavujú v starej budove SND a sú veľmi citlivý na parkovanie svojích mercedesov a rolls royceov na električkovej trati, takže je to aj v ich záujme - električka proste pôjde po nábreží a basta.
lostrail4.11.2019 9:32 #64 Re:
Reakcia na #57 od lamark:
No dobre. Stale sa na niektore veci nechytam, ale skratim to. Zaujima ma, co presne obnasa to uplne nove riesenie vyplyvajuce z praxe a ci je to len taky napad alebo sa nim magistrat seriozne zaobera. Dakujem.
lostrail4.11.2019 9:31  +1#63 Re:
Reakcia na #58 od Ma178rek:
Myslim, ze kolaj pojazdovana autami zabija akykolvek koncept nosneho systemu. Take nieco si na niektorych usekoch mozu dovolit v Prahe, kedze tam je nosnym systemom metro. Tu by sme sa takych veci mali za kazdu cenu vyvarovat. OK, mozno kdesi na okrajoch sidlisk, ak sa to uz neda inak, ale urcite nie v centre a na taziskovych komunikaciach.
lostrail4.11.2019 9:30 #62 Re:
Reakcia na #60 od fanatikmhd:
V KDI su citlivi na rusenie akehokolvek pruhu pre IAD, nech je ako chce nezmyselny alebo redundantny. Vid, ako sa branili na Molecke. Nakoniec jeden ubudne, ale bol to boj. Vdaka tomu sa nemusi zasahovat do zelene a skolskeho arealu na opacnej strane ulice.

To su stare struktury, ktore nevymenis kazde 4 roky, takze tam sa da ist jedine nekonecnym, ale zaroven dostatocne slabym tlakom.
intony4.11.2019 9:05  +1#61 Re:
Reakcia na #57 od lamark:
Dávnejšie som sa zamýšľal nad elinou na Košickej, vždy mi však vyšlo, že jednu linku nemám kde ukončiť. Z úvah vzniklo takéto obratisko na Trnavskom mýte http://imgWorld.cz/rHWPKcN4I9.jpg ktoré by obišlo križovatku a zachytilo aj zastávky; je jedno v ktorom smere a či dvojkoľajné.
Neskôr mi napadlo, či by nebola vhodná spojná trať na Račiansku od Miletičovej severnou stranou Trnavského mýta a cez Kominársku, aby silná Račianska radiála nebola ešte dlhé roky napojená len na trate cez úzke centrum. Aj keď niekto argumentuje, že by bola blízko Vazovovej a preto má väčší význam Riazanská/Tomášikova – toto je už ale opäť veľmi dlhodobý horizont.
Nedávno nastala čiastočne nová situácia s tým, že sa zaviedol 1-linkový variant – pri ňom je pravdepodobné, že jedna linka z Pribinovej by šla do Ružinova a druhá by bola pripravená na pokračovanie cez Mlynské nivy ďalej, otázka je, kde ju končiť dovtedy a či je dobré, že Račianska ešte roky nebude mať spojenie do tejto lokality.
Čo sa týka linky západ-východ po nábreží, sú tam vidím tri možnosti – zdvojkoľajnenie Vajanského s excentrickým vedením trate; s vedením linky so zachádzkou cez Jesenského a Štúrovu (síce pomalšia trasa, ale viac by zasiahla centrum) alebo Fajnorovo nábrežie.
fanatikmhd4.11.2019 8:21 #60 Re:
Reakcia na #56 od lostrail:
Rozmýšľam ohľadom toho Vajanského, čo vlastne tomu bráni pri KDI?

Rozumelo som ich výrokom keď by prišlo pre stavbu dačoho k zúženiu cesty - teda z dvoch pruhov spraviť jeden. Jasné, hrdlá sú smrť pri našich vodičoch... Ale... Na Nám.Ľ.Štúra je už hrdlo an jeden pruh smer šafko. Jeho rozšírenie je teda môže nastať až na Dostojevského rade, a teda nevyužitý pruh použiť pre tram smer šafko, a dnešnú koľaj naopak nazad smer KV.

Druhá otázka, nazad viesť koľaj v betónovom zákryte a s pojazďovaním IAD? Napadá mi tam hneď niekoľko možností ktoré by nejaký zásadný problém mať nemali. Asi najväčší problém by som cítil vybudovanie zastávky ŠN....
S499.10233.11.2019 22:29  +1#59 Re:
Reakcia na #50 od PAKUKO46:
Dullovo námestie v Bratislave našťastie nemáme, iba Dulovo.
Ma178rek3.11.2019 22:25 #58 Re:
Reakcia na #55 od lostrail:
a koľaj pojazďovaná autami by nemohla byť? 🙂
lamark3.11.2019 19:36 #57 Re:

Ďakujem za pripomienky.
1. Ak chceš vedieť viac, vypýtaj si zápisnice zo zasadnutia dopravnej komisie, tam to budeš mať napísane gramaticky štylisticky a technicky správne. Sorry, že nie som technik, ale praktik Mne ide o podstatu veci a nie o formálnosť. Na to sú šikovnejší ľudia  ( k bodu 1,2.3). Nech sem dajú celú zápisnicu z rokovania dopravnej komisie Magistratu BA, ak majú informácie tí, čo sem dávajú oficiálne potvrdené a schválené dokumenty a budeš vedieť podrobnejšie o dopravných modeloch, ktoré mali prezentovať, ale keď som prišiel na komisiu, tak sa rozhodli, že prezentácia nebude, ale mali ju pripravenú v júni 2019.
2. Pointa bola, že dopravná komisia zadala vypracovať dopravný model ( ten potvrdil, alebo nepotvrdil plánované trate električiek a trolejbusov o všetkých, ktoré pojednáva táto stránka o doprave v Bratislave ( o preverenie som žiadal vo februári 2019 z podkladov stránky imhd – rozvoj električkových a trolejbusových tratí 2017). Na tom pracovalo plno odborníkov a technikov, ktorý došli k tým záverom, čo som popísal a zaznamenal si. Záverom bolo, že štúdia realizovateľnosti pre danú elektrikou trať, sa bude robiť len pre návrh trate Podunajské Byskupice plus bod 4 a 5.
A tú musia zadať vypracovať návrh technickej špecifikácie pre najprv vyhlásenie obstarania tejto štúdie, a tá sa bude len potom vypracovávať a riešiť technické parametre, čo a ako sa dá urobiť. Keď ju vypracujú musia dať zmenu územného plánu, čo schvaľuje magistrát a všetky povolenie a vy- súťažiť dodávateľa ( resp. ak to bude štatút významnej investície niektorý proces môže vypadnúť).
A potom, ak sa schváli tak celý proces tak ako u etapy Petržalka. (to platí pre všetky nové, staré trasy MHD).proces schvaľovania je rovnaký.
3. Ide o to, čo v akom poradí sa bude stavať, a od toho sa odvíjajú aj všetky naše návrhy električkových liniek MHD postupne. Zo súčasnej situácie vyplynulo:
- po prezentácií trate v Petržalke(február2019), Karlovke-problémy (septemeber2019) a SND Pribinova(október2019), že vznikli otázky dobudovania a otvorenia iného, nového dopravného riešenia, s ktorým ani Magistrát nepočítal, TO JE TA PRAX. A preto je potrebné to prehodnotiť:
- Vajanského nábrežie -zvojkolajnenie
- Križovatka ako prestupný bod Trnavské Mýto - Vajnorská radiála ( áno pomýlil som sa v názve), s tým, že logickým krokom a argumentáciou, ktorú som dal bolo celé dopravné nové riešenie Trnavského Mýta s tým, že je potrebné prepojiť odbočku pre L2 ,ktorú tu uviedli kolegovia, že nemá kde skončiť .Tak som navrhol, že by pokračovala cez Vajnorskú po ZS Nové Mesto, po vybudovaní Riazanskej / krok č.1) by spojila ZS Vinohrady a po vybudovaní križovatky odbočky/krok č.2 na Záhradnícku, Košickú, Pribinovu a Petržalku, a tak máš zabezpečené prepojenie ( ktoré má riešiť Tomášikova, tak ako argumentuješ, ale prakticky zatiaľ nie. ( ,,dočasné riešenie,, , kým, nebude dobudovaná celá iná spojnica električiek pre MHD ( trať Tomášikova – tam sa štúdia realizovateľnosti robiť zatiaľ nebude). Musíš ísť postupne a nie hr všetko naraz. Procesy zmien nastaviť a meniť postupne. Predpokladám, že nikto nechce vybudovať TO obratisko pre elektrićku- Trnavské Mýto pre električky v miestach, kde sa otáča L64 –trolejbus.
4. To som sa pokúsil načrtnúť ako základ pre ďalšiu diskusiu a spojiť všetky dobré návrhy z diskusie.
Spustenie a návrh nového vedenia električkových liniek závisí od dokončenia, rekonštrukcie a postupného budovania tratí ,ktoré sa navrhujú plus ostatné sú ponechané len ako územná rezerva. (Plánovaný rozvoj električkových tratí 2017, Plánovaný rozvoj trolejbusových tratí (2017),ktoré preveroval dopravný model podľa ,,mojej požiadavky,, na magistrát BA tento rok. Vychádzal som z materiálov na tejto stránke, tak aby sa všetky dobré nápady zapracovali do riešení MHD.
Všetky návrhy, pripomienky sa postupne vyhodnocujú ,lenže nie VŠETKY sú poskytnuté verejnosti, lebo to nemajú stále skompletizované, a potom to robí šarapatu medzi ľuďmi a diskutujúcimi. Ale, keď sa niekto pýta, tak sa pýtam pravidelne, čo ako postupuje spracovali, tak sa to zahmlieva, alebo horko ťažko vedia odpovedať
Predpokladal so, že na tomto fóre tejto základne veci rozumejú a nie je potrebné to podrobnejšie vysvetľovať. O tom boli všetky návrhy vedenia liniek MHD. Myslel som, že to tak bude pochopené, no mýlil som sa. Každý si to vysvetľuje po svojom. Sory snažil som sa ti to vysvetliť, neviem to už jasnejšie.

Všetky návrhy, pripomienky sa postupne vyhodnocujú ,lenže nie VŠETKY sú poskytnuté verejnosti, lebo to nemajú stále skompletizované, a potom to robí šarapatu medzi ľuďmi a diskutujúcimi. Ale, keď sa niekto pýta, tak sa pýtam pravidelne, čo ako postupuje spracovali, tak sa to občas zahmlieva, alebo horko ťažko vedia odpovedať

Ľudia síce diskutujú na forách, čo som si všimol, ale neposielajú pripomienky kompetentným, kde treba, a potom ich dobrý návrh ostatne nezohľadnený. Tento rok bola výzva na zaslanie pripomienok aj k MHD na mhd@petrzalka.sk ,alebo to môžete poslať priamo Dopravnému podniku BA, alebo cez zákon o slobodnom prístupe k informáciám, ktoré som využil. Všetky informácie, ktoré som získal som poslal aj sem na baran@imhd.sk, aby ich odborné odpovede magistrátu BA zverejnili, aby ste informácie mali a mohli o nich diskutovať .Zatial tak neurobili. Všetko dobré.
🙂
lostrail3.11.2019 17:20 #56 Re:
Reakcia na #52 od lamark:
Tvoj prispevok sa cita velmi tazko vdaka mnozstvu chyb, ci uz pravopisnych, gramatickych alebo stylistickych. Niektorym veciam ani nerozumiem, ale vyzera to tak, ze su v nom obsiahnute dost podstatne informacie, takze poporiadku:

Z prvej varky:

1. Plyn pod tratou nesmie byt len v pripade povrchoveho vedenia alebo aj v pripade, ze by sa na tom mieste riesila povedzme estakadou? OK, mozno by to bola dobra raritka, estakada len tak v poli, ale ak ide o to, aby sa k plynovodu dostala technika v pripade havarie, toto by mohlo byt riesenim. Je niekde mapka, kadial presne ten plyn vedie?

2. Vieme, o ktory dom, resp. pozemok sa jedna? Tomasikova je dost siroka ulica a pre pripadnu elektricku sa da vymysliet toho pomerne vela. Po trnavsku cestu je tam dost miesta v strede a toto miesto pokracuje aj dalej, kde napr. este pred odbockou na Drienovu je cesta dost siroka na tri pruhy, pricom by bol potrebny pomerne maly zasah do parcika na pravej strane (resp. dalej v pohode aj na lavej strane) a elektricka by tam v pohode vosla aj so zastavkami. Za krizovatkou s Ruzinovskou je zas miesto na lavej strane ulice, ale nikde nezavadzia nic, co sa neda prekonat. Uz vacsi problem vidim, keby bola snaha tahat elektricku dalej, k Biskupickej radiale. Taka Kastielska, to bude celkom tazke.

4 (k trojke nie je co napisat). Prepojenie po Riazanskej samo o sebe (bez pokracovania trate z Tomasikovej aspon po Ruzinovsku radialu) velky zmysel nema.

5. "2. Etapa ET v Petržalke plus ešte nerozhodli, Či bude vybudovaný triangel na Jungmanovej,čo je v návrhu lepšej dopravy a Pri Kauflande, čo navrhuje urbanistická Štúdia Centrálna rozvojová os Petržalka."

Toto by som celkovo poprosil vysvetlit. Aky triangel? Za akym ucelom? Odbocenie trate k ZST Petrzalka? Ale tak by si predsa kvalitne pokazili sibenicny interval, ktory tam chcu nasadit. Ci to len pripravia, ze mozno raz? Nemyslis nahodou kolajove spojky, pripadne slepe kolaje, no nie triangel?

***
Z druhej varky:

1. "ako okruh Pribinova – čo je asi úplny sen, pri súčasnej rozkopávky Karlovka- Dúbravka"

Prepac, ale tu nemam ani obraz, ani zvuk. Co ma byt ako okruh Pribinova? Ako s tym suvisi rozkopavka v KV a Dubravke? Este som dufal, ze to nejako suvisi s prvym bodom tej prvej varky, ale postavit predlzenie Vajnorskej radialy ako okruh cez Pribinovu sa mi zda teda kvalitny zahul, cize s najvacsou pravdepodobnostou myslis nieco ine. Prosim ta, napis to jasne a zrozumitelne, no hlavne cele.

2. "príprava a realizácie 2. Etapy el. Petržalka Jungmanová-Janíkov Dvor, kde vôbec nie je jasne ( stavená uzávera, zosúladenie centralnej rovojovej osi Petržalka s plánmi projektu električky a podaní projekt do Bruselu na schválenie, zmena územného plánu v zastupiteľstve"

CO v tomto pripade nie je jasne?

3. "musí sa dobudovať z dvojkolajnenie na Vajanskom nábreži vrátane križovatky Šafarikovo námestie (inak sa nepohneme v pred, čo sa rieši koľko 20 rokov??) ( nikto ani v dopravnom modely s tým nepočítal)"

Toto podla mna cely cas blokuje KDI, lebo by sa musel vypustit jeden pruh pre IAD smerom k Safku. Suhlasim, ze toto by sa malo urobit.

4. "Križovatka Trnanvské Mýto s napojením na všetky smery tj. Vajanskú radiálu ( nikto neriešil, keby aj len ako dočasné riešenie kým sa postaví ta iná spojnica cez Tomášikovu za 10 rokov"

Predpokladam, ze myslis Vajnorsku radialu. V kombinacii s tym, co si pisal o Poluse je vsak toto nieco, co sa neurobi uz asi nikdy. Taka odbocka by krizovatku vyrazne zatazila. Nehovoriac o tom, ze stavat cokolvek kvoli ex-Polusu je trochu kontraproduktivne, kedze klientelu mu ukradol Central priamo na Trnavskom myte, ktory ma absolutnu vyhodu vdaka svojej polohe.

Cize mohol by si presne napisat, co magistrat povazuje za realne a ked nie, tak preco. Za seba napisem, ze rozhodne podporujem zdvojkolajnenie Vajanskeho, aj ked ja mam zas info, ze na Safku sa nebudu realizovat odbocenia zo vsetkych smerov a na vsetky smery, pricom argumentom bola zasa priepustnost. Okrem toho podporujem predlzenie trate na Tomasikovej az po Gagarinku s vyhladovym napojenim na Biskupicku radialu. Trnavske myto bohuzial zostane tak, ako je, ziadna dalsia odbocka sa budovat nebude. aj ked povedzme, slo by to alternativne riesit inak, napr. cez Druzstevnu, kedze krizovatka s Miletickou uz ma svoj signalny plan a pribudla by vlastne len jedna CSS na krizovatka Skultetyho x Vajnorska x Drustevna, cim by Trnavske myto nebolo az tak hrozne zatazene. Problem vsak je, ze elektricka by tu de facto obchadzaala prestupny uzol a to nie je velmi koncepcne. Toto sa v lokalite neda vyriesit, kedze Zahradnicka je prilis uzka na zaokruhovanie a zastavky Trnavskeho myta na druhej strane krizovatky sa tiez budovat nebudu.