Ako bude vyzerať zelený povrch Karloveskej radiály?
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Na trati sa objavili prvé rozchodníky.

Budovanie novej koľajovej trate v Karlovej Vsi sa pomaly blíži k svojmu záveru. Okrem niekoľkých krátkych úsekov je nová pevná jazdná dráha už vybudovaná v celom úseku od Jurigovho nám. po vyústenie Kuklovskej. V uplynulých dňoch sa začal realizovať aj vrchný kryt električkovej trate. Ten bude v uvedenom úseku s výnimkou betónových priecestí a priechodov zazelenaný.

Priestor okolo vybetónovaných koľají je zasypávaný štrkom, na ktorý bude aplikovaná geotextília a vrstva substrátu. Do substrátu bude vysadený zelený koberec pozostávajúci zo sukulentných trvaliek rodu Sedum (Rozchodník). Podľa projektovej dokumentácie by sa mal použiť mix minimálne piatich druhov rozchodníkov (Sedum acre, Sedum album, Sedum sexangulare, Sedum spurium, Sedum spurium Purpurteppich). Sukulenty boli na zelený povrch trate zvolené z dôvodu lepšieho znášania sucha než je to v prípade klasického trávnika, preto nebol realizovaný ani zavlažovací systém.

V pásoch medzi električkovou traťou a vozovkou sa uvažuje s výsadbou viacerých typov porastov. Prevažná časť bude osadená suchomilnými trvalkami, niekde kombinovanými s vysadením nízkeho živého plota. Na niektorých väčších plochách v okolí zastávok a pri obratisku bude zriadený kvetnatý lúčny porast. Starostlivosť o zelené plochy by mal následne tri roky zabezpečovať subdodávateľ sadovníckych prác.

So zazelenaním trate s využitím sukulentov plánujú experimentovať aj v hlavnom meste Českej republiky, kde v súčasnosti pripravujú výskumný projekt, ktorého cieľom je okrem iného zistiť, ktorý druh rozchodníka sa bude najlepšie hodiť na použitie na električkových tratiach.

Doplnené: S výsadbou rozchodníkov sa začalo 23. októbra 2019 v úseku pred zastávkou MiÚ Karlova Ves. Na pripravený substrát sú aplikované hotové koberce rozchodníkov.


11.10.2019
-mk-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Ma178rek1.11.2019 0:59 #40 Re:
Reakcia na #39 od TeBeCe:
tak potom ja neviem 😕 mne sa zdalo že dakde dali fakt štrk, toto vyzerá byť aj materiál čo by troška spĺňal podmienky
TeBeCe31.10.2019 13:01 #39 Re:
Reakcia na #37 od Ma178rek:
a tak ja som to nemeral, len laickym okom som posudil, ze to vyzera byt rovnake. Nieco ine bolo nasypane len okolo otocky Segnerova uz davnejsie, zrejme provizorne aby auta nepadali do kolajiska.
lostrail30.10.2019 21:13 #38 Re:
A teraz je aky postup? Dat prec a nanovo? Ci pockame rok a ked rozchodniky budu kompletne znicene, mesto to bude reklamovat?
Ma178rek30.10.2019 18:58 #37 Re:
Reakcia na #36 od TeBeCe:
nie všade je rovnaký materiál, sú miesta kde dali štrk a sú miesta kde je menší kameň( konkrétne medzi segnerkou a nad lúčkami)
TeBeCe30.10.2019 18:39 #36 Re:
Reakcia na #35 od Ma178rek:
stale sypu rovnaky material.
Ma178rek30.10.2019 17:48 #35 Re:
Reakcia na #31 od TeBeCe:
mám pocit že už ten štrk zas zmenili na štrkodrvu
TeBeCe30.10.2019 9:41 #34 Re:
Reakcia na #33 od lostrail:
Namiesto tohto strku tam malo byt nieco ine
https://imhd.sk/ba/galeria-media/5122/modernizacia-karlovesko-dubravskej-radialy-2019-2020/229270/Skusobny-pasik-rozchodnikov-ktore-budu-tvorit-vrchny-zeleny-kryt-trate
lostrail30.10.2019 9:35 #33 Re:
Reakcia na #30 od TeBeCe:
Myslel som dosku pod PJD, ale v com je teda problem v osadzani rozchodnikov v skutocnosti voci projektu?
3pa3ck329.10.2019 10:03  +1#32 Re:
Reakcia na #29 od Dufi:
Pokiaľ sa tým podporí pešia doprava na úkor hromadnej motorovej, tak je to v poriadku 😉
TeBeCe29.10.2019 9:22 #31 Re:
Reakcia na #26 od luky133:
Ale asi to az taky problem nie je, ked tym veselo zasypavaju aj zvysok trate...
TeBeCe29.10.2019 8:46 #30 Re:
Reakcia na #28 od lostrail:
Je tam pisana "vyrovnávacia vrstva zo štrkodrvy fr. 8/16 mm"
Dufi29.10.2019 8:39 -1#29 Re:
Reakcia na #25 od gejza:
no skorej vo svetle takychto udalosti niekoho "osvieteneho" napadne znizit rychlost elektriciek na "bezpecnych" 20-10-5 km/h aby "sme ochranili" blbcov pred ich vlastnou blbostou....alebo nejake podobne riesenie ktore zasa raz "zatraktivni" hromadnu dopravu 😞 😞 😞
lostrail29.10.2019 8:21 #28 Re:
Reakcia na #26 od luky133:
Cize ked to porovname s projektom, chyba tam vrstva drenazneho betonu?
Jadran28.10.2019 23:13 #27 Re:
Reakcia na #25 od gejza:
Predpokladáš zle - koľko smrťákov už bolo na tej trati?
Chodcov prechádzajúcich sa krížom cez cestu či koľaje na štýl "nevidím, neslyším" (mobil v rukoch a slúchadlá v ušoch) však stále pribúda.
Človek sa učí len na vlastných chybách, nikdy nie na cudzích.
luky13328.10.2019 22:16  +2#26 Re:
Včera v správach na RTVS padli slová z magistrátu, že momentálne riešia problém, ktorý spôsobil zhotoviteľ a v rozpore s projektovou dokumentáciou použil podklad pod rozchodníkmi štrk, čo môže spôsobiť poškodenia zelenej plochy pri záťaži. Žeby sme zachvíľu videli rozoberanie prvého zeleného úseku v Karlovke? 🙄 😁
gejza28.10.2019 18:06 #25 Re:
Reakcia na #19 od Dufi:
"asi nam je obom jasne ze tie znacky nevytvoria neviditelne silove pole ktore zabrani prechodu blbcov cez tepichy 😉 😃"

.... značky asi nie, ale predpokladám, že po tretej-štvrtej smrteľnej nehode niektorým dôjde, že taký spôsob prechádzania cez trať asi nie je úplne bezpečný
TeBeCe28.10.2019 11:55 -1#24 Re:
Reakcia na #19 od Dufi:
Na niektorych miestach bude barieru tvorit aj zivy plot, stacilo by vysadit pichlave dreviny😁
si28.10.2019 11:49  +2#23 Re:
Reakcia na #21 od mirec240:
pretoze ludia si prirodzene vyberaju cesticky ktore im z nejakych dovodov vyhovuju a nechodia len po casto vzajomne pravouhlych chodnikoch....
predpokladam ze v sidlisku nechces mat z trate barieru... lebo ak ano, tak potom ju radsej oplotme alebo postavme okolo nej zelezobetonovy kryt, tu bude mat aspon aj ine "vyhody" ako len to ze ludia nebudu chodit krizom cez trat....
ufo28.10.2019 11:37  +1#22 Re:
Reakcia na #21 od mirec240:
Tu skôr pri tej tenkej vrstve substrátu na geotextílii to stiahne pluh pri prvom ťažkom mokrom snehu.😁
mirec24028.10.2019 11:12 -1#21 Re:
Reakcia na #20 od si:
Prečo musí ˝normálny chodec˝ prechádzať krížom-krážom cez trať? Veď priechodov tam bude myslím že dosť. A to, že keď tam prejde jeden človek raz za čas, vadiť podľa mňa až tak nebude, dôležité je, aby si tam ľudia nevychodili cestičku... Skôr dúfam, že sa tadiaľ nevyberie nejaký expert autom, tak ako tomu bolo tuším v Košiciach.