Ako bude vyzerať zelený povrch Karloveskej radiály?

Na trati sa objavili prvé rozchodníky.

Budovanie novej koľajovej trate v Karlovej Vsi sa pomaly blíži k svojmu záveru. Okrem niekoľkých krátkych úsekov je nová pevná jazdná dráha už vybudovaná v celom úseku od Jurigovho nám. po vyústenie Kuklovskej. V uplynulých dňoch sa začal realizovať aj vrchný kryt električkovej trate. Ten bude v uvedenom úseku s výnimkou betónových priecestí a priechodov zazelenaný.

Priestor okolo vybetónovaných koľají je zasypávaný štrkom, na ktorý bude aplikovaná geotextília a vrstva substrátu. Do substrátu bude vysadený zelený koberec pozostávajúci zo sukulentných trvaliek rodu Sedum (Rozchodník). Podľa projektovej dokumentácie by sa mal použiť mix minimálne piatich druhov rozchodníkov (Sedum acre, Sedum album, Sedum sexangulare, Sedum spurium, Sedum spurium Purpurteppich). Sukulenty boli na zelený povrch trate zvolené z dôvodu lepšieho znášania sucha než je to v prípade klasického trávnika, preto nebol realizovaný ani zavlažovací systém.

V pásoch medzi električkovou traťou a vozovkou sa uvažuje s výsadbou viacerých typov porastov. Prevažná časť bude osadená suchomilnými trvalkami, niekde kombinovanými s vysadením nízkeho živého plota. Na niektorých väčších plochách v okolí zastávok a pri obratisku bude zriadený kvetnatý lúčny porast. Starostlivosť o zelené plochy by mal následne tri roky zabezpečovať subdodávateľ sadovníckych prác.

So zazelenaním trate s využitím sukulentov plánujú experimentovať aj v hlavnom meste Českej republiky, kde v súčasnosti pripravujú výskumný projekt, ktorého cieľom je okrem iného zistiť, ktorý druh rozchodníka sa bude najlepšie hodiť na použitie na električkových tratiach.

Doplnené: S výsadbou rozchodníkov sa začalo 23. októbra 2019 v úseku pred zastávkou MiÚ Karlova Ves. Na pripravený substrát sú aplikované hotové koberce rozchodníkov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #40:
tento materiál nie je vhodný pod sedum....pod tento rod rastlín by sa mal používať špeciálny substrát a substrát na obrázku vyzerá byť ako
obyčajný záhradnícký substrát
Reakcia na: TeBeCe #39:
tak potom ja neviem 😕 mne sa zdalo že dakde dali fakt štrk, toto vyzerá byť aj materiál čo by troška spĺňal podmienky
Reakcia na: Ma178rek #37:
a tak ja som to nemeral, len laickym okom som posudil, ze to vyzera byt rovnake. Nieco ine bolo nasypane len okolo otocky Segnerova uz davnejsie, zrejme provizorne aby auta nepadali do kolajiska.
A teraz je aky postup? Dat prec a nanovo? Ci pockame rok a ked rozchodniky budu kompletne znicene, mesto to bude reklamovat?
Reakcia na: TeBeCe #36:
nie všade je rovnaký materiál, sú miesta kde dali štrk a sú miesta kde je menší kameň( konkrétne medzi segnerkou a nad lúčkami)
Reakcia na: Ma178rek #35:
stale sypu rovnaky material.
Reakcia na: TeBeCe #31:
mám pocit že už ten štrk zas zmenili na štrkodrvu
Reakcia na: TeBeCe #30:
Myslel som dosku pod PJD, ale v com je teda problem v osadzani rozchodnikov v skutocnosti voci projektu?
Reakcia na: Dufi #29:
Pokiaľ sa tým podporí pešia doprava na úkor hromadnej motorovej, tak je to v poriadku 😉
Reakcia na: luky133 #26:
Ale asi to az taky problem nie je, ked tym veselo zasypavaju aj zvysok trate...
Reakcia na: lostrail #28:
Je tam pisana "vyrovnávacia vrstva zo štrkodrvy fr. 8/16 mm"
Reakcia na: gejza #25:
no skorej vo svetle takychto udalosti niekoho "osvieteneho" napadne znizit rychlost elektriciek na "bezpecnych" 20-10-5 km/h aby "sme ochranili" blbcov pred ich vlastnou blbostou....alebo nejake podobne riesenie ktore zasa raz "zatraktivni" hromadnu dopravu 😞 😞 😞
Reakcia na: luky133 #26:
Cize ked to porovname s projektom, chyba tam vrstva drenazneho betonu?
Reakcia na: gejza #25:
Predpokladáš zle - koľko smrťákov už bolo na tej trati?
Chodcov prechádzajúcich sa krížom cez cestu či koľaje na štýl "nevidím, neslyším" (mobil v rukoch a slúchadlá v ušoch) však stále pribúda.
Človek sa učí len na vlastných chybách, nikdy nie na cudzích.
Včera v správach na RTVS padli slová z magistrátu, že momentálne riešia problém, ktorý spôsobil zhotoviteľ a v rozpore s projektovou dokumentáciou použil podklad pod rozchodníkmi štrk, čo môže spôsobiť poškodenia zelenej plochy pri záťaži. Žeby sme zachvíľu videli rozoberanie prvého zeleného úseku v Karlovke? 🙄 😁
Reakcia na: Dufi #19:
"asi nam je obom jasne ze tie znacky nevytvoria neviditelne silove pole ktore zabrani prechodu blbcov cez tepichy 😉 😃"

.... značky asi nie, ale predpokladám, že po tretej-štvrtej smrteľnej nehode niektorým dôjde, že taký spôsob prechádzania cez trať asi nie je úplne bezpečný
Reakcia na: Dufi #19:
Na niektorych miestach bude barieru tvorit aj zivy plot, stacilo by vysadit pichlave dreviny😁
Reakcia na: mirec240 #21:
pretoze ludia si prirodzene vyberaju cesticky ktore im z nejakych dovodov vyhovuju a nechodia len po casto vzajomne pravouhlych chodnikoch....
predpokladam ze v sidlisku nechces mat z trate barieru... lebo ak ano, tak potom ju radsej oplotme alebo postavme okolo nej zelezobetonovy kryt, tu bude mat aspon aj ine "vyhody" ako len to ze ludia nebudu chodit krizom cez trat....
Reakcia na: mirec240 #21:
Tu skôr pri tej tenkej vrstve substrátu na geotextílii to stiahne pluh pri prvom ťažkom mokrom snehu.😁