Zlepšenie náhradnej dopravy z Karlovej Vsi (od 23.9.2019)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Po novom budú spoje náhradnej linky X5 vyťažené rovnomernejšie.

Po desiatkach podnetov a sťažností pristúpilo vedenie Dopravného podniku k úprave premávky linky X5 v smere na Molecovu. Od pondelka, 23. septembra sa pred jazdou presne podľa cestovného poriadku uprednostní snaha o vyrovnanie vyťaženosti spojov z Dúbravky a posilových spojov z Borskej.

Pre častý výskyt meškaní na spojoch linky X5 začínajúcich v Dúbravke budú po novom posilové spoje pristavené na nástupnú zastávku Borská o niečo skôr a budú čakať na príchod spoja z Dúbravky. Z východiskovej zastávky teda pôjdu dva autobusy tesne za sebou, aby čo najviac cestujúcich po trase nastupovalo do prázdnejšieho vozidla. Doterajší premávkový model spôsoboval zbytočné zapĺňanie dúbravských spojov a posilové spoje často jazdili poloprázdne. Fungovanie nového spôsobu bude závislé aj od vôle vodičov dodržiavať ho, keďže skúsenosti ukazujú, že aj naďalej sa stáva, že najskôr ide plný autobus a za ním prázdny.

Nevýhodou pre cestujúcich z Karlovej Vsi však zostáva dlhý interval medzi spojmi linky X5 v smere na Molecovu, keďže namiesto 3-5 min. intervalu podľa cestovného poriadku budú v prípade zdvojených spojov cestujúci čakať až 8 minút. Môže teda prichádzať aj k nerovnomernejšiemu vyťaženiu električkovej linky X6, ktorá premáva každé 4 minúty.

Vhodnejším riešením by mohlo byť riadenie premávky spojov linky X5 dispečingom Dopravného podniku, ktorý by odchody spojov z Borskej riadil na základe aktuálnej polohy spojov idúcich z Dúbravky.

V opačnom smere sa princíp premávky nemení – spoje budú naďalej premávať vo vyrovnaných troj- až štvorminútových intervaloch.


26.9.2019
-Richard Bonde-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

ufo27.9.2019 11:18 #23 Re:
Reakcia na #18 od S499.1023:
Jedine pravidlo v DPB je, že tam žiadne pravidlo nie je. Pravidelne chodím MHD z Karlovky a na 50% žiadna x5 točiaca sa na Borskej nešla a počkal som si 8 minút na ďalšiu x5 z Dúbravky.
Najrýchlejšie je ísť peši na Molceovu na x6 (normálne nastupujem na MiU KV).
Pe6727.9.2019 10:43 #22 Re:
Reakcia na #20 od Ričard:
Fušerské? Bolo by to 100x lepšie ako je to teraz.
slavius27.9.2019 9:38 #21 Re:
Ozaj, to v tejto dobe internetu je taký strašný dlhodobý problém nastaviť preferenciu pre X5? 🙂
Ričard27.9.2019 9:22 #20 Re:
Reakcia na #19 od Pe67:
A to už načo toto fušerské riešenie? Sú ešte minimálne dve ďalšie – konečne nastaviť preferenciu pre X5 alebo pridať do úseku minútku, resp. dve v závislosti od času.
Pe6727.9.2019 9:19  +1#19 Re:
To je taký problém spraviť CP linky x5 tak, že v čase rannej špičky by mali spoje začínajúce na Borskej papierovo odchod 1 min.pred spojom z Dúbravky. V ostatnom čase pracovných dní (8-19h) kedy z Dúbravky odchádza x5 každých 8 min.by papierovo spoje z Borskej mali odchod 2 min pred nimi. Veď spoje z Dúbravky aj tak kvôli semaforom po KV meškajú tak okolo 2 min., tak by to bolo rovnomernejšie rozložené. A pokiaľ by spoj z Dúbravky náhodou prišiel načas, by sa nič nestalo - išiel by za spojom z KV. Navyše neviem o tom že by došlo k zmene CP tejto linky. Prečo to nemôžu spraviť takto??
S499.102327.9.2019 9:11 -1 +3#18 Re:
Reakcia na #13 od Karlovka:
Ak niekto býva v Karlovke, MHD pravidelne využíva, vie veľmi dobre o tom, že chvíľu po narvatej X5 príde aj prázdna a on sa napriek tomu nadžgá do tej plnej, tak mu ten diskomfort patrí.
Ričard27.9.2019 8:34 #17 Re:
Reakcia na #16 od 3pa3ck3:
A navyše, čo je bližšie smerom tam, ďalej bude smerom späť.
3pa3ck327.9.2019 8:20  +1#16 Re:
Reakcia na #14 od Ričard:
Ako to aj bolo oficiálne prezentované, ďalším dôvodom pre zvolenie práve takýchto okruhov bolo, aby sa 4 a X6 navzájom nekrižovali na križovatke pri Chatamovi.

A komu sa nechce cestovať z KV na Kapucínsku naokolo bližšie, môže na zastávke Chatam Sófer prestúpiť na L4, prípadne na 31/39 na Zochovu
Ike27.9.2019 7:37 #15 Re:
Reakcia na #13 od Karlovka:
Veď práve to je cieľom opatrenia. Ak sa vyskytne na Borskej stojace vozidlo X5, ktoré tu má vyrovnávaciu prestávku a za ním zmeškaná a plne obsadená X5ka z Dúbravky, vodič prázdnej X5 môže odísť pred touto plnou X5 skôr tak, aby Karlovešťania nastupovali do prázdneho autobusu.
Ričard27.9.2019 7:28  +2#14 Re:
Reakcia na #13 od Karlovka:
Podstata liniek 4 a X6 je jednoduchá – vykryť kolo medzi Chatamom a tunelom. Je ale jedna podmienka; cez Mostovú a Jesenského sa jazdí iba jedným smerom. Možnosti sú síce stále dve, ale cieľ bol ako-tak zachovať trasy liniek – linka 4 ide bez zmeny trasy až po Chatama a linka X6 premáva presne ako bývalá 6-tka, iba je orezaná na západe.
Karlovka27.9.2019 6:51 #13 Re:
Toto vymyslel zase niekto od zeleného stola. Viete ako to funguje reálne? Príde prvá narvatá X5 z Dúbravky, a o dve minúty príde prázdna z Karlovky. V tom lepšom prípade príde tesne potom, čo odchádza plná Dúbravka... Cestujúci však samozrejme nastúpia do plnej Dúbravky, lebo nečakajú / nevedia o tom prázdnom.
8 minútový interval z Karlovky, za to Vám tiež ďakujeme.. presne sa všetci naraz narveme do X6, čo páni radcové asi nedomysleli.
Neviem teda, či niekomu pomohla táto zmena, jedine, ak vziať bicykel či auto a nenechať sa zase do..bať touto spoločnosťou.

A viem, že to sem vôbec nepatrí, ale prečo nejde X6 najprv cez tunel na Kapucínsku, kde je väčší prestupný uzol ? Tuto by som naozaj rada vedela dôvod, ak by sa dalo, aj rozumný.

Adammsvk26.9.2019 20:21  +2#12 Re:
Ja som dnes tiez bol svedkom ako X5 prichadzajuca z Molecovej len po Borsku davala prednost pred otocenim sa X5ke prichadzajucej z Dubravky. Cize presne naopak ako by to malo byt podla spravy.
Ričard26.9.2019 14:33 #11 Re:
Reakcia na #10 od ddenny:
#2228 nemá zásuvky.
ddenny26.9.2019 14:30 -1#10 Re:
Reakcia na #8 od mirec240:
mozno si cestujuci potrebovali nabit telefony a zamerne zvolili tento voz
Ričard26.9.2019 14:04 #9 Re:
Reakcia na #8 od mirec240:
😂
mirec24026.9.2019 14:03  +1#8 Re:
Aj tak to funguje tak ako predtým, 2228 z Dúbravky prišla na Molecku plná a nasledujúca X5 (2867) priviezla troch ľudí.
Solider26.9.2019 12:36  +1#7 Re:
Reakcia na #4 od mirec240:
Stále tam nie je nahratá preferencia pre X5? 😂
david126.9.2019 12:12  +4#6 Re:
Čo tak upraviť CP jazdiacich z Dúbravky, keď to mešká v špičke pravidelne 2-3 min?
Nabudúce to treba rozdeliť aj číslami liniek.

Skrátené by som dal X15. Viacerých by potom trklo a počkali si alebo sa načasovali na Karloveskú posilu čo jazdí evidentne prázdnejšia.

Ričard26.9.2019 11:36 #5 Re:
Reakcia na #4 od mirec240:
Práve pre nedodržiavanie intervalu vydal DPB takúto správu.
mirec24026.9.2019 11:32 #4 Re:
K tomuto by som rád vedel viac, či to platí iba počas špičky, alebo aj mimo nej, kedy vozidlá nechodia také plné. Druhá vec je však to, že vozidlá z Dúbravky meškajú vďaka semaforom 2-3 minúty, takže pravidelný interval aj tak nebol dodržiavaný.