Zlepšenie náhradnej dopravy z Karlovej Vsi (od 23.9.2019)

Po novom budú spoje náhradnej linky X5 vyťažené rovnomernejšie.

Po desiatkach podnetov a sťažností pristúpilo vedenie Dopravného podniku k úprave premávky linky X5 v smere na Molecovu. Od pondelka, 23. septembra sa pred jazdou presne podľa cestovného poriadku uprednostní snaha o vyrovnanie vyťaženosti spojov z Dúbravky a posilových spojov z Borskej.

Pre častý výskyt meškaní na spojoch linky X5 začínajúcich v Dúbravke budú po novom posilové spoje pristavené na nástupnú zastávku Borská o niečo skôr a budú čakať na príchod spoja z Dúbravky. Z východiskovej zastávky teda pôjdu dva autobusy tesne za sebou, aby čo najviac cestujúcich po trase nastupovalo do prázdnejšieho vozidla. Doterajší premávkový model spôsoboval zbytočné zapĺňanie dúbravských spojov a posilové spoje často jazdili poloprázdne. Fungovanie nového spôsobu bude závislé aj od vôle vodičov dodržiavať ho, keďže skúsenosti ukazujú, že aj naďalej sa stáva, že najskôr ide plný autobus a za ním prázdny.

Nevýhodou pre cestujúcich z Karlovej Vsi však zostáva dlhý interval medzi spojmi linky X5 v smere na Molecovu, keďže namiesto 3-5 min. intervalu podľa cestovného poriadku budú v prípade zdvojených spojov cestujúci čakať až 8 minút. Môže teda prichádzať aj k nerovnomernejšiemu vyťaženiu električkovej linky X6, ktorá premáva každé 4 minúty.

Vhodnejším riešením by mohlo byť riadenie premávky spojov linky X5 dispečingom Dopravného podniku, ktorý by odchody spojov z Borskej riadil na základe aktuálnej polohy spojov idúcich z Dúbravky.

V opačnom smere sa princíp premávky nemení – spoje budú naďalej premávať vo vyrovnaných troj- až štvorminútových intervaloch.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #18:
Jedine pravidlo v DPB je, že tam žiadne pravidlo nie je. Pravidelne chodím MHD z Karlovky a na 50% žiadna x5 točiaca sa na Borskej nešla a počkal som si 8 minút na ďalšiu x5 z Dúbravky.
Najrýchlejšie je ísť peši na Molceovu na x6 (normálne nastupujem na MiU KV).
Reakcia na: Ričard #20:
Fušerské? Bolo by to 100x lepšie ako je to teraz.
Ozaj, to v tejto dobe internetu je taký strašný dlhodobý problém nastaviť preferenciu pre X5? 🙂
Reakcia na: Pe67 #19:
A to už načo toto fušerské riešenie? Sú ešte minimálne dve ďalšie – konečne nastaviť preferenciu pre X5 alebo pridať do úseku minútku, resp. dve v závislosti od času.
To je taký problém spraviť CP linky x5 tak, že v čase rannej špičky by mali spoje začínajúce na Borskej papierovo odchod 1 min.pred spojom z Dúbravky. V ostatnom čase pracovných dní (8-19h) kedy z Dúbravky odchádza x5 každých 8 min.by papierovo spoje z Borskej mali odchod 2 min pred nimi. Veď spoje z Dúbravky aj tak kvôli semaforom po KV meškajú tak okolo 2 min., tak by to bolo rovnomernejšie rozložené. A pokiaľ by spoj z Dúbravky náhodou prišiel načas, by sa nič nestalo - išiel by za spojom z KV. Navyše neviem o tom že by došlo k zmene CP tejto linky. Prečo to nemôžu spraviť takto??
Reakcia na: Karlovka #13:
Ak niekto býva v Karlovke, MHD pravidelne využíva, vie veľmi dobre o tom, že chvíľu po narvatej X5 príde aj prázdna a on sa napriek tomu nadžgá do tej plnej, tak mu ten diskomfort patrí.
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
A navyše, čo je bližšie smerom tam, ďalej bude smerom späť.
Reakcia na: Ričard #14:
Ako to aj bolo oficiálne prezentované, ďalším dôvodom pre zvolenie práve takýchto okruhov bolo, aby sa 4 a X6 navzájom nekrižovali na križovatke pri Chatamovi.

A komu sa nechce cestovať z KV na Kapucínsku naokolo bližšie, môže na zastávke Chatam Sófer prestúpiť na L4, prípadne na 31/39 na Zochovu
Reakcia na: Karlovka #13:
Veď práve to je cieľom opatrenia. Ak sa vyskytne na Borskej stojace vozidlo X5, ktoré tu má vyrovnávaciu prestávku a za ním zmeškaná a plne obsadená X5ka z Dúbravky, vodič prázdnej X5 môže odísť pred touto plnou X5 skôr tak, aby Karlovešťania nastupovali do prázdneho autobusu.
Reakcia na: Karlovka #13:
Podstata liniek 4 a X6 je jednoduchá – vykryť kolo medzi Chatamom a tunelom. Je ale jedna podmienka; cez Mostovú a Jesenského sa jazdí iba jedným smerom. Možnosti sú síce stále dve, ale cieľ bol ako-tak zachovať trasy liniek – linka 4 ide bez zmeny trasy až po Chatama a linka X6 premáva presne ako bývalá 6-tka, iba je orezaná na západe.
Toto vymyslel zase niekto od zeleného stola. Viete ako to funguje reálne? Príde prvá narvatá X5 z Dúbravky, a o dve minúty príde prázdna z Karlovky. V tom lepšom prípade príde tesne potom, čo odchádza plná Dúbravka... Cestujúci však samozrejme nastúpia do plnej Dúbravky, lebo nečakajú / nevedia o tom prázdnom.
8 minútový interval z Karlovky, za to Vám tiež ďakujeme.. presne sa všetci naraz narveme do X6, čo páni radcové asi nedomysleli.
Neviem teda, či niekomu pomohla táto zmena, jedine, ak vziať bicykel či auto a nenechať sa zase do..bať touto spoločnosťou.

A viem, že to sem vôbec nepatrí, ale prečo nejde X6 najprv cez tunel na Kapucínsku, kde je väčší prestupný uzol ? Tuto by som naozaj rada vedela dôvod, ak by sa dalo, aj rozumný.

Ja som dnes tiez bol svedkom ako X5 prichadzajuca z Molecovej len po Borsku davala prednost pred otocenim sa X5ke prichadzajucej z Dubravky. Cize presne naopak ako by to malo byt podla spravy.
Reakcia na: ddenny #10:
#2228 nemá zásuvky.
Reakcia na: mirec240 #8:
mozno si cestujuci potrebovali nabit telefony a zamerne zvolili tento voz
Aj tak to funguje tak ako predtým, 2228 z Dúbravky prišla na Molecku plná a nasledujúca X5 (2867) priviezla troch ľudí.
Reakcia na: mirec240 #4:
Stále tam nie je nahratá preferencia pre X5? 😂
Čo tak upraviť CP jazdiacich z Dúbravky, keď to mešká v špičke pravidelne 2-3 min?
Nabudúce to treba rozdeliť aj číslami liniek.

Skrátené by som dal X15. Viacerých by potom trklo a počkali si alebo sa načasovali na Karloveskú posilu čo jazdí evidentne prázdnejšia.

Reakcia na: mirec240 #4:
Práve pre nedodržiavanie intervalu vydal DPB takúto správu.
K tomuto by som rád vedel viac, či to platí iba počas špičky, alebo aj mimo nej, kedy vozidlá nechodia také plné. Druhá vec je však to, že vozidlá z Dúbravky meškajú vďaka semaforom 2-3 minúty, takže pravidelný interval aj tak nebol dodržiavaný.