Dopravný podnik oslávil počas Dňa otvorených dverí výročie trolejbusovej dopravy
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Na oslavách sa predstavil aj zrenovovaný historický trolejbus Škoda-Sanos.

V sobotu 21. septembra 2019 usporiadal Dopravný podnik Bratislava podujatie Deň otvorených dverí, ktoré sa nieslo v znamení 110. výročia začiatku premávky trolejbusov v Bratislave. Podujatie prilákalo do vozovne Jurajov dvor/Trnávka veľké množstvo návštevníkov všetkých vekových kategórií. Dopravný podnik zorganizoval tohtoročný Deň otvorených dverí na vysokej úrovni s bohatým programom pre malých aj veľkých.

Okrem prehliadky súčasného i historického vozidlového parku všetkých trakcií dopravný podnik predviedol návštevníkom aj rôzne technologické vozidlá, medzi ktorými nechýbala ani novinka - trolejová veža pre montáž a údržbu trolejového vedenia na podvozku Mercedes-Benz Antos s nadstavbou nemeckej firmy Zweiweg a koľajovým adaptérom. Dopravca záujemcom ukázal aj zmodernizované dielne trolejbusov a električiek.

Najväčším lákadlom pre fanúšikov trolejbusovej dopravy bola premiéra zrenovovaného historického kĺbového trolejbusu Škoda-Sanos S 200 #6505 z roku 1984, ktorý dopravný podnik verejnosti predstavil po jeho náročnej 10-ročnej renovácii. Precíznu renováciu československo-juhoslovanského trolejbusu do pôvodného stavu vykonali majstri električkových a trolejbusových ústredných dielní bratislavského dopravného podniku.

Druhým prekvapením pre návštevníkov bola replika trolejbusu Mercédès-Électrique-Stoll privezená z Českých Veleníc. Táto unikátna replika v podobe elektrobusu návštevníkom podujatia priblížila, ako približne vyzerali prvé bratislavské trolejbusy z roku 1909. Vozidlo po skončení podujatia neplánovane absolvovalo aj jazdu z Patrónky (kam bolo prepravené v návese kamióna) na Železnú studničku čiastočne aj po trase prvej bratislavskej trolejbusovej linky. Hoci dalo stúpanie po trase elektrobusu zabrať, úspešne dorazil až na bývalú konečnú zastávku trolejbusov na Železnej studničke, kde vzbudil veľký záujem. Uvedená jazda nebola plánovaná z dôvodu konania cyklistického podujatia na Železnej studničke.

Bezplatnú dopravu návštevníkov podujatia zabezpečili z centra mesta a Hlavnej stanice príležitostné linky 10 a 110. Na električkovej linke 10 boli nasadené súpravy rôznych variantov električiek T3. Trolejbusová linka 110 bola obsluhovaná už takmer historickými trolejbusmi Škoda 15 TrM a nízkopodlažnými trolejbusmi Škoda 25 Tr Irisbus s dieselagregátom.

Podujatie a oslavy významného trolejbusového výročia uzavrela kavalkáda rôznych typov trolejbusov z vozovne Trnávka cez mesto a okolo vozovne Hroboňova späť do vozovne Trnávka. V sprievode nechýbal ani opravený prvý bratislavský nízkopodlažný trolejbus Škoda 21 Tr #6401, ktorým sa cestujúci mohli opäť odviezť po 10-ročnej prestávke.


23.9.2019
-mk-

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.