DPB chce nové autobusy nakúpiť za najvýhodnejšiu cenu

Na vyhodnotenie tendrov použije tradičnú metódu bez uplatnenia elektronickej aukcie.

Bratislavský dopravný podnik v súčasnosti realizuje verejné súťaže na nákup 85 nových autobusov pre MHD. S cieľom prilákať do súťaže čo najviac záujemcov plánuje predĺžiť lehotu na predkladanie ponúk, ktorá je stanovená na 19. septembra 2019, o ďalších 10 dní. DPB zároveň informoval, že pri vyhodnocovaní súťaže sa nepoužije elektronická aukcia, ale spôsob, pri ktorom musia uchádzači stanoviť konečnú cenu autobusov už pri predkladaní ponuky do súťaže.

Podľa dopravného podniku elektronická aukcia nezaručuje zabezpečenie najvýhodnejšie ceny pre obstarávateľa. Pri elektronickej aukcii je bežným javom, že firma dá maximálne vysokú vstupnú ponuku. Následne majú ďalší uchádzači možnosť znižovať túto ponuku a takto navzájom medzi sebou súťažiť. Avšak v prípade, že sa do súťaže zapojí iba jeden uchádzač, jeho vstupná, teda maximálne vysoká ponuka, sa stáva aj ponukou konečnou. E-aukcia nemusí byť vhodná ani keď príde viacero ponúk. Jednak umožňuje kartelové dohody, kde „konkurenti“ postupujú koordinovaným postupom na úkor obstarávateľa. Ani v prípade, že ku kartelovej dohode nepríde, však nemusí prísť k najlepšej cene, pretože akonáhle konkurenti prestanú so znižovaním vstupnej ponuky, prestane znižovať aj daná firma a stáva sa úspešnou. To ale neznamená, že predložila svoju najlepšiu ponuku. Znamená to len toľko, že našla hranice svojej konkurencie, vysvetľuje Martin Žarnovický, manažér PR a marketingu DPB.

Pri postupe bez elektronickej aukcie dopravný podnik predpokladá, že uchádzači predložia ceny zodpovedajúce ich nákladom a primeranej marži. DPB pristúpil k takémuto kroku s cieľom čo najefektívnejšieho využitia finančných prostriedkov z rozpočtu mesta.

Podľa dopravného podniku kritéria súťaže boli nastavené tak, aby nepreferovali konkrétneho výrobcu. Podľa vykonaného prieskumu by podmienky technickej špecifikácie kĺbových autobusov malo splniť minimálne šesť európskych výrobcov autobusov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #36:
To pises dobry nezmysel.
Plne vybavene Conecto moze byt lepsie ako samotne Citaro bez vybavy. Preto ak by sa naozaj prihlasil Medak s Conectom ( co sa asi aj stane) tak musi tam byt vybava ako je uvedena v DPB tendri. Volnym okom su viditelne rozdiely len v čelách a designe, inak je to takmer 70-80% zhodne s Citarom.
Reakcia na: fanatikmhd #36:
Nie, Conecto nie je Citaro bez výbavy, tak isto ako laminátka nie je Vectron bez výbavy.
Dopravný podnik včera predĺžil lehotu ma predkladanie ponúk do tendrov na autobusy do 4.10. (teda až o 15 dní, nie 10 ako plánoval).
Reakcia na: MatejBA #41:
Aha, to dava zmysel, vdaka.
Reakcia na: peepay #38:
Nie vsetky rukavice v zime totiz registruje - a naopak ked dobre tlacidlo zmokne, tak sa neustale same stlaca 🙂
Reakcia na: Lurnak #39:
😂 😂 😂
Ja nehovorim o kapacite autobusov, ale o type dopytovych tlacitok - kapacitne (t.j. dotykove) vs. mechanicke...
Reakcia na: peepay #38:
tiez si hovorim. Kapacitnejsie su potrebne v meste. SORy a Mercedesy z 2010 a menej nestacia na vytazene linky. Ale zase stoja o dost viacej.
Len pre info - aky je dovod, ze sa vyzaduju mechanicke a nie kapacitne tlacitka? Mne osobne to pride ako krok naspat, ale mozno je dovod o ktorom neviem...
lol to je pecka takze teraz ked to pojde papierovo sa tie firmy urcite nemozu dohodnut ktora kolko da 😂 😂
Reakcia na: S499.1023 #35:
Bolo by Conecto prínosom? Conecto je defacto Citaro bez výbavy.
Ide mi najmä o to či sa nedostaneme do stavu "kúpime čokoľvek len nie SOR aj keby to mala byť hromada plechu..." Pri tendri na posilové 12m vozy by som proti Conectu nenamietal, pri tendri na 80 kĺbakov čo tvorí pomaly 40% kĺbakov som si nie celkom istý či je Conecto najzdravšie...aj keď, pri porovnani dvojročného Conecta z cudziny je aj tá hromada plechu lepšia než NB18....
Reakcia na: Solider #25:
Mercedesu sa hlavne podarilo vliezť do podmienok s Conectom. V Turecku je kapacity dosť.
Reakcia na: Petto #33:
No ja neviem, ja tam vidím rozdiel medzi CN12 a CN12,3 v rázvore, počte cestujúcich a iných veciach... To s tými nárazníkmi si pamätám, ale to bolo tuším niečo iné, klasická len upravená CN12.
Reakcia na: luky133 #31:
Ano, Usti nad Labem s SOR CN 12,3 😃 😃
Reakcia na: johnnyjanko #29:
Pamätám si fotku, ktorá pred pár rokmi kolovala z nejakého českého mesta, ktoré nechcelo aby vyhral SOR, tak si dala do tendra podmienku minimálnej dĺžky, ktorá bola o pár cm dlhšia, než tá, ktorú ponúkal SOR. Aké prekvapenie to bolo, keď SOR špeciálne pre toto výberové konanie upravil nárazník, ktorý bol dlhší o pár cm a splnil tým padom podmienku. 😅 Možno, že niekto tú fotku ešte nájde.
Reakcia na: johnnyjanko #29:
Vysoke Myto si pravdepodobne v BA teraz neskrtne. S tym ich krpatym kratkym Urbanom co ma ledva 18m dlzku ani vela bodov nedostanu, kedze tendrovane vozidla maju nejakych 8 bodov za to ak maju vozidlo s kapacitou 150+ ludi. Ich voz dostane 0 resp. 0,4 boda pri kapacite 131+1

Vid BB Urbanway18
https://imhd.sk/bb/popis-typu-vozidla/862/Iveco-Urbanway-18M
Vždy sa dá ušiť tender tak, aby sa SOR nemohol zúčastniť. Isto sa dá nájsť nejaká prkotina, ktorú SORky majú alebo nemajú, a dať to ako podmienku tendra. Len či to Bratislave v konečnom dôsledku pomôže? Dá sa zakúpiť za podobnú cenu niečo lepšie? Podľa mňa skutočnou tragédiou v Bratislave nie sú SORky, ale to, čo vychádza z Vysokého Mýta (alebo Annonay), t.j. Shitelisy a Urbany.
Reakcia na: Solider #25:
Kludne aj to co vravis. 🙂 Solaris ma zase kopu objednavok, tj dost nerealne ze ma zaujem o dalsiu zakazku. Len pre Varsavu teraz vyhral 250ks elektrickych vozov.
Reakcia na: apocrypth #23:
Keď tento rok "všetky normálne európske mestá" nakúpili dokopy 800 elektrobusov, to teda nie je vôbec tak veľa. Existujú porovnateľné mestá, ktoré majú iba elektrobusy? Samozrejme, že nie. Každé porovnateľné mesto má aj nafťáky a plyňáky a stále ešte aj nakupujú nové.
Reakcia na: apocrypth #23:
Elektrobusy v súčasnosti nie sú porovnateľnou náhradou za existujúce autobusy, ani čo sa ceny týka, ani čo sa týka kilometrického nábehu počas jedného dňa. Takisto nebola vyriešená ani energetická otázka rýchlonabíjania elektrobusov v takom počte, zvlášť ak máme napríklad v zime problém s temperovovaním trolejbusov a električiek.