Prehľad aktivít dočasného vedenia DPB počas jeho 5-mesačného pôsobenia

Nový šéf dopravného podniku sa ujal funkcie, mesto zároveň vyhlásilo výberové konania na ďalších dvoch členov predstavenstva DPB.

Vo februári 2019 poslanci mestského zastupiteľstva zvolili dočasné vedenie DPB, a.s. do doby uskutočnenia výberových konaní na nové vedenie podniku. Pod vedením predsedu predstavenstva Michala Dekánka s nástupom od februára 2019 a povereného generálneho riaditeľa Vladimíra Rafaja s nástupom od apríla 2019 prešiel podnik do júna 2019 viacerými zmenami. Vedenie taktiež prijalo viacero opatrení na zlepšenie podmienok zamestnancov a skvalitnenie služieb mestskej hromadnej dopravy.

 „Prevzali sme stagnujúci podnik, ktorý nebol pripravený ani len na dlho plánovanú výluku električiek v Karlovej Vsi, na ktorú chýbali vodiči aj autobusy. V krátkom čase sa nám podarilo zvládnuť výzvy, medzi ktoré patrilo zmiernenie dopadov uzávierky Mlynských nív na cestujúcich a zabezpečenie kvalitnej posilovej dopravy počas majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. Priniesli sme tiež množstvo vylepšení MHD, na ktoré cestujúci roky čakali, napríklad nasadenie väčších autobusov na linku 61. V tomto krátkom čase sa nám, pochopiteľne, nepodarilo vyriešiť všetky problémy podniku a bratislavskej MHD. Naštartovali sme však pozitívne zmeny, ktoré verejnosť i zamestnanci podniku  pocítia v najbližších rokoch. Novému predsedovi predstavenstva prajem veľa odhodlania pri ďalšom skvalitňovaní MHD,“ povedal bývalý predseda predstavenstva DPB, a.s. Michal Dekánek.

Od 10.7.2019 je menovaný za nového predsedu predstavenstva Martin Rybanský. „Čaká nás obdobie, ktoré verím, že bude viesť k zlepšeniu služieb pre cestujúcu verejnosť. Ďakujem dočasne poverenému vedeniu za odvedenú prácu. Počas ich pôsobenia mimo iného prispeli k dobrému nastaveniu pracovného prostredia založeného na vzájomnej spolupráci a vytvorili priestor na zavádzanie pozitívnych zmien a inovácií  v bratislavskej MHD. S hlavným mestom budeme aj naďalej pracovať na tom, aby sme spoločne plnili očakávania cestujúcich,“ povedal predseda predstavenstva DPB, a.s. Martin Rybanský.

Hlavné aktivity dočasne povereného vedenia za mesiace február – jún 2019

  • zoštíhlenie organizačnej štruktúry podniku podľa vzoru iných dopravných podnikov s podobnou infraštruktúrou a skladbou vozidlového parku, vďaka čomu sa len v roku 2019 ušetrí približne 168 000 € a v ďalších rokoch násobne viac,
  • stabilizovanie práce zamestnancov prostredníctvom výrazného zvýšenia miezd v nedostatkových profesiách, ktoré je najväčšie za posledné roky,
  • zlepšenie manažmentu obstarávania náhradných dielov, čo prinieslo za obdobie od apríla do júna 2019 úsporu cca 215 000 € oproti cenám za predošlé obdobie s výhľadom na ďalšie úspory v budúcnosti po ukončení nevýhodných zmlúv,
  • realizovanie inovácií a testov:
    • skúšobná prevádzka 47 metrov dlhého 3-vozňového električkového vlaku, ktorá sa osvedčila, na jej základe bude možné v budúcnosti prevádzkovať veľkokapacitné električky,
    • zatváranie dverí na pohybový senzor vo vozidlách, ktoré sú ním vybavené, čím sa zabraňuje úniku vychladeného vzduchu v lete a teplého vzduchu v zime z vozidiel,
    • vylepšené akustické informácie pre cestujúcich na električkových linkách,
    • skúška autobusu vybaveného farebnými RGB displejmi umožňujúcimi farebne odlišovať linky,
    • vytvorenie podmienok pre zamestnancov na realizáciu inovatívnych riešení,
  • zabezpečenie atraktívnej posilnenej dopravy počas MS v ľadovom hokeji 2019, ktorá bola pozitívne hodnotená fanúšikmi aj obyvateľmi mesta,
  • zavedenie systému informátorov na zastávkach počas MS v ľadovom hokeji 2019 a na začiatku veľkej električkovej zmeny v súvislosti s modernizáciou električkovej trate Dúbravsko-Karloveskej radiály,
  • zabezpečenie 11 dodatočných nízkopodlažných a klimatizovaných autobusov z Rakúska a Nemecka v súvislosti s modernizáciou Dúbravsko-Karloveskej radiály bez akýchkoľvek sprostredkovateľov a za cenu 2 – 3 % nových autobusov,
  • príprava súťažných podkladov na nákup nových autobusov v počte 80 kĺbových a 4 minibusov, ktoré obsahujú najnovšie požiadavky na vybavenie vozidiel,
  • úprava električkových liniek z dôvodu modernizácie trate Dúbravsko-Karloveskej radiály podľa vzoru električkových prevádzok v západnej Európe, čím sa podarilo posilniť električkovú dopravu počas prázdnin v rannej špičke,
  • poverené vedenie zaviedlo množstvo zlepšení v prevádzke liniek:
    • na linku 61 boli nasadené najväčšie kĺbové autobusy aké má DPB, a.s. vo vozidlovom parku, tie zjednodušujú prepravu objemných batožín na letisko a na Hlavnú stanicu,
    • zlepšenie nadväznosti MHD na vlaky na Hlavnej stanici a na ŽST Nové Mesto,
    • zreálnenie jazdných dôb električiek aj trolejbusov, takže električky a trolejbusy jazdia presnejšie,
    • zvýšenie rýchlosti električiek zrušením niektorých rýchlostných obmedzení,
    • zlepšenie cestovných poriadkov na autobusových a trolejbusových linkách 99 201 202 210 212,
    • zvýšenie kapacity na linkách 29 53 61 83 84,
    • zdvojnásobenie počtu spojov na rekreačnej linke 144, ktorá po novom cez víkendy nadväzuje na každý trolejbus linky 203,
  • poverené vedenie sa začalo zaoberať zvýšením rýchlosti trolejbusov pri prejazde jednotlivými trolejovými konštrukciami,
  • zlepšenie komunikácie s verejnosťou cez web dpb.sk, sociálnu sieť, tlačové správy a kampane na zastávkach,
  • začatie príprav na zmenu dizajnu zastávkových označníkov a vitrín na cestovné poriadky,
  • rokovania s ministerstvom dopravy a Jaspers ohľadom financovania rozvojových plánov DPB, a.s. vrátane zakúpenia nových veľkokapacitných električiek a trolejbusov a tiež modernizácie údržbovej základne,
  • na základe rokovaní s Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy bol a ešte bude rozpočet DPB, a.s. v roku 2019 zvýšený celkovo o približne 10 mil. € na stabilizáciu zamestnancov, rekonštrukcie električkových tratí, modernizáciu zastávok a zariadenia pre dielne.

Magistát hlavného mesta zároveň dňa 11. júla 2019 vyhlásil výberové konania na obsadenie ďalších dvoch miest členov predstavenstva Dopravného podniku Bratislava. Jeden z nich bude mať na starosti technicko-prevádzkový úsek a druhý ekonomický úsek.


11.7.2019
-TS Mesto Bratislava-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Vikodnes, 18:35 #57 Re:
Reakcia na #55 od Ámos:
Keby konečne niekomu na meste napdlo odkúpiť garáž na Uršulínskej, bolo by kam zdekovať magistrát aj obyvateľov pešej zóny a mohli by definitívne zaniknúť problematické parkovíská typu Klobučnícka alebo Nám. SNP.
Ámosdnes, 18:26 #56 Re:
Reakcia na #48 od Solider:
Ak to znesie elektrickova trat. Plan je SNP uzavriet na prejazd uplne.
Ámosdnes, 18:25 #55 Re:
Reakcia na #40 od si:
Ak sukromny pozemok nie je oznaceny a oploteny alebo inym sposobom blokovany vjazd a vyjazd na neho, plati na nom zakon o pozemnych komunikaciach.
O umiestneni prislusneho dopravneho znacenia v suvislosti s parkovacou politikou rozhoduje KDI.
Ak je pozemok pod cestou nevysporiadaný, budes moct sa tak akurat dozadovat najmu za podu. A aj to sudnoznaleckym posudkom. A aj to nie, ak je v LV vyznacene vecne bremeno.
Ak nie si majitelom aj toho "asfaltu", ktory robi z prislusneho pozemku parkovacie miesto, nemozes si nárokovať najomne za parkovacie miesto.

Zaroven plati, ze ked bude v celej oblasti na mestskych pozemkoch platit parkovacia politika a na tvojom pozemku, z dovodu roznych "obstrukcii", platit nebude, hadaj co sa stane? Vsetci zadarmisti budu chciet parkovat pred tvojim domom.
A nebudes moct zacat vyberat parkovne, ak nie si majitelom cestnej stavby na tvojom pozemku a ak si, tak len ak ti to povolia prislusne urady.

Z SNPcka by sa malo stat len rychloobratkove parkovanie a parkovanie pre obyvatelov pesej zony. To len mimochodom.
david1dnes, 10:30 #54 Re:
Reakcia na #51 od 810zssk:
Teraz máš neobslúžené MHD stred centra ,ktorý generuje omnoho väčší dopyt ako Kolárko. N55 tam zastavuje veľmi sporadicky. Tá vzdialenosť od Hodžovho nie tak veľká na peší presun. Zo spodnej časti si za 3 min.na Špitálskej dole kopcom.
david1dnes, 10:25 #53 Re:
Reakcia na #52 od Jadran:
U prvých dvoch by to nemal byť problém. Ďalšie sa už čakajú kvôli obehom. Niekedy spôsobeným neskorým rozjazdom.
Jadrandnes, 6:17 #52 Re:
Reakcia na #49 od david1:
Môžeš si byť istý, že prípadné nedodržiavanie času rozjazdov sa nedeje náhodou a dispečeri tam tie vozy nedržia len tak z dlhej chvíle.
810zsskvčera, 22:55 #51 Re:
Reakcia na #49 od david1:
Letmy pohlad na mapu jasne naznacuje ze pri N55 by slo rozhodne o viac ako minutu. A ta linka je uz dnes na hrane. Nehovoriac o tom ze zrusit komplet celu MHD z oblasti Kollarka tiez nie je moc terno.
david1včera, 22:27 #50 Re:
Reakcia na #48 od Solider:
Okrem stanice si moc neviem predstaviť kapacitné miesto, kde môžu vrčať busy v noci.
Len to centrum lepšie obslúžiť.
david1včera, 22:24 #49 Re:
Reakcia na #45 od 810zssk:
Ja v tom pri N53 a N55 zdržanie nevidím. Možno max.1 min. Stačilo by ak by sa dodržiavali na čas rozjazdy už zo stanice. Aspoň prvé dva.
Solidervčera, 18:12 #48 Re:
Reakcia na #38 od david1:
Podľa mňa by určite mali nočáky jazdiť cez Námestie SNP. Od Hodžka po Malú scénu je to dnes zóna taxíkov. Možno aj preveriť možnosť zmeny miesta rozjazdov z Hlavnej stanice niekam inam, o čom sme tu nedávno diskutovali.
Jadranvčera, 17:17 #47 Re:
Reakcia na #46 od Ma178rek:
Na N34 nie je na tesno absolútne nič.
Ma178rekvčera, 16:08 #46 Re:
Reakcia na #38 od david1:
ja by som miesto n34 dal N31... totižto n34 fakt na tesno vychádza trasa a bolo by to zdržanie ďaľšie na trase
mylsím že nejaké4 linky by bohate stačili
810zsskvčera, 7:18 #45 Re:
Reakcia na #44 od Jadran:
34 povedzme, ale bola by to dost zachadzka... 53 a 55 su vraj uz teraz casovy problem (a na 55 cez Americke zabudni kym sa ten tankodrom nezrekonstruuje).

80 beriem ak by sla po Starom moste, ale zatial sa to vraj neda. Ak by sa ale dalo jazdit po Starom moste tak by hlavne bolo dobre prehodit trasy 80 a 95 do verzie z 2007 (po prvej uprave, teda presmerovani 95 cez Most SNP).
Jadranvčera, 6:21 #44 Re:
Reakcia na #42 od 810zssk:
Ale, nemusel. Na 34, 95 máš časovú rezervu (v súčasnom stave majú príchod na stanicu :20, čiže medzi prvými), 80ke by to možno aj pomohlo (ak sa jazdou cez Nám. SNP rozumie aj presmerovanie cez starý most). Aj keď osobne by som 95 na SNP moc netlačil, je odveci na jej trasu.
53, 55 myslím že by to vyjazdili v pohode (v prípade 55 z Amerického nám. po električkovej trati na Blumentál - dalo by sa?), do 70 by som nerýpal, tá večne nestíha už teraz.
810zsskvčera, 6:08 #43 Re:
Reakcia na #41 od Jadran:
Smerom do Petrzalky by som to na z Bosakovej na zast. Ovsiste viedol priamo cez EUBA.
810zsskvčera, 6:07 #42 Re:
Reakcia na #38 od david1:
Na vacsine uvedenych liniek by ti nevysla chronometraz a musel by si pridavat vozy do vypravy 🙂
Jadranvčera, 6:00 #41 Re:
Reakcia na #37 od TomJ:
Na N80 by bolo fajn celkovo premyslieť tú zachádzku do Ovsišťa - darmo to tak jazdí už roky (a darmo tak jazdila svojho času N95), stále sa nájdu cestujúci (a žiaľ aj vodiči...), ktorí nechápu princíp obsluhy zastávok v jednotlivých smeroch. No priznám sa, hral som sa s myšlienkou, nič múdrejšie som nevymyslel...
si13.7.2019 22:04 #40 Re:
Reakcia na #27 od Ámos:
tak kazdy mame nejaky subjektivny pohlad na vec podla toho co sme prezili a co mame k dispozicii

aj ked mi zapcha spravi v rannej spicke jazdu 40 minutovou, pri porovnani dvere-dvere to stale bude velmi podobne tomu cestovaniu elektrickou
v elektricke je velke +, ze sa nemusim starat o cestu a davat pozor, mozem driemat, pozorovat okolie a pod; avsak ak tie elektricky chodia narvate tak ze tam mozem akurat tak stat na jednej nohe a aj to nie svojej, tak istota pohodlneho sedadla v (klimatizovanom) aute je tiez dost lakava...

a netvrdim ze kazdy ma vlastne parkovacie miesto v praci, ale co tak sledujem tak zas uplne vynimocne to uz dnes nie je; hlavne pri firmach ktore sidlia v oblastiach kde volne parkovanie je tak trosku problematicke, zamestnanci vykonavaju pracu s vyssou pridanou hodnotou a zamestnavatelia si ich aj vazia a poskytuju aj ine "benefity" okrem platu a gastrolistkov 🙂

"Kde si prisiel na to, ze niekto na tvojich pozemkoch bude chciet aplikovat parkovaciu politiku?" ulicu kde byvam som nasiel v zozname tych kde chcu zaviest parkovaciu politiku pricom vo velkej miere ani samotna ulicna cesta nevedie na obecnych/mestskych pozemkoch nehovoriac o plochach kde sa vedla nej parkuje... katastralna mapa je verejne dostupna a tak nie je problem si to pozriet....

zena ma trvaly pobyt v spadovej oblasti zastavkok "zochova"/"kapucinska" a odtial to mam do sucasnej prace pesi 5 minut... a nepozeral som zony, ale zrejme sa mi ujde karticka ktora ma pusti aj na snp 😛
david113.7.2019 21:14 #39 Re:
Reakcia na #29 od Solider:
O to sa nebojím. Pichovalo na to X ľudí...
david113.7.2019 21:13 #38 Re:
Reakcia na #35 od 810zssk:
Keď už cez SNP tak aj N34,53,55,70 či 80 a 95.
Hádam by to miestnym už nevadilo keby , len prechádzali.
Predtým bol problém non stop naštartované busy a hluk nielen od nich ale aj od hlučnejších čakajúcich ľudí.
N72 dať ako bus a ako ostatné až na stanicu pokiaľ nezadrátujú nám . F.Lizsta na všetky smery.