Prehľad aktivít dočasného vedenia DPB počas jeho 5-mesačného pôsobenia

Nový šéf dopravného podniku sa ujal funkcie, mesto zároveň vyhlásilo výberové konania na ďalších dvoch členov predstavenstva DPB.

Vo februári 2019 poslanci mestského zastupiteľstva zvolili dočasné vedenie DPB, a.s. do doby uskutočnenia výberových konaní na nové vedenie podniku. Pod vedením predsedu predstavenstva Michala Dekánka s nástupom od februára 2019 a povereného generálneho riaditeľa Vladimíra Rafaja s nástupom od apríla 2019 prešiel podnik do júna 2019 viacerými zmenami. Vedenie taktiež prijalo viacero opatrení na zlepšenie podmienok zamestnancov a skvalitnenie služieb mestskej hromadnej dopravy.

 „Prevzali sme stagnujúci podnik, ktorý nebol pripravený ani len na dlho plánovanú výluku električiek v Karlovej Vsi, na ktorú chýbali vodiči aj autobusy. V krátkom čase sa nám podarilo zvládnuť výzvy, medzi ktoré patrilo zmiernenie dopadov uzávierky Mlynských nív na cestujúcich a zabezpečenie kvalitnej posilovej dopravy počas majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. Priniesli sme tiež množstvo vylepšení MHD, na ktoré cestujúci roky čakali, napríklad nasadenie väčších autobusov na linku 61. V tomto krátkom čase sa nám, pochopiteľne, nepodarilo vyriešiť všetky problémy podniku a bratislavskej MHD. Naštartovali sme však pozitívne zmeny, ktoré verejnosť i zamestnanci podniku  pocítia v najbližších rokoch. Novému predsedovi predstavenstva prajem veľa odhodlania pri ďalšom skvalitňovaní MHD,“ povedal bývalý predseda predstavenstva DPB, a.s. Michal Dekánek.

Od 10.7.2019 je menovaný za nového predsedu predstavenstva Martin Rybanský. „Čaká nás obdobie, ktoré verím, že bude viesť k zlepšeniu služieb pre cestujúcu verejnosť. Ďakujem dočasne poverenému vedeniu za odvedenú prácu. Počas ich pôsobenia mimo iného prispeli k dobrému nastaveniu pracovného prostredia založeného na vzájomnej spolupráci a vytvorili priestor na zavádzanie pozitívnych zmien a inovácií  v bratislavskej MHD. S hlavným mestom budeme aj naďalej pracovať na tom, aby sme spoločne plnili očakávania cestujúcich,“ povedal predseda predstavenstva DPB, a.s. Martin Rybanský.

Hlavné aktivity dočasne povereného vedenia za mesiace február – jún 2019

  • zoštíhlenie organizačnej štruktúry podniku podľa vzoru iných dopravných podnikov s podobnou infraštruktúrou a skladbou vozidlového parku, vďaka čomu sa len v roku 2019 ušetrí približne 168 000 € a v ďalších rokoch násobne viac,
  • stabilizovanie práce zamestnancov prostredníctvom výrazného zvýšenia miezd v nedostatkových profesiách, ktoré je najväčšie za posledné roky,
  • zlepšenie manažmentu obstarávania náhradných dielov, čo prinieslo za obdobie od apríla do júna 2019 úsporu cca 215 000 € oproti cenám za predošlé obdobie s výhľadom na ďalšie úspory v budúcnosti po ukončení nevýhodných zmlúv,
  • realizovanie inovácií a testov:
    • skúšobná prevádzka 47 metrov dlhého 3-vozňového električkového vlaku, ktorá sa osvedčila, na jej základe bude možné v budúcnosti prevádzkovať veľkokapacitné električky,
    • zatváranie dverí na pohybový senzor vo vozidlách, ktoré sú ním vybavené, čím sa zabraňuje úniku vychladeného vzduchu v lete a teplého vzduchu v zime z vozidiel,
    • vylepšené akustické informácie pre cestujúcich na električkových linkách,
    • skúška autobusu vybaveného farebnými RGB displejmi umožňujúcimi farebne odlišovať linky,
    • vytvorenie podmienok pre zamestnancov na realizáciu inovatívnych riešení,
  • zabezpečenie atraktívnej posilnenej dopravy počas MS v ľadovom hokeji 2019, ktorá bola pozitívne hodnotená fanúšikmi aj obyvateľmi mesta,
  • zavedenie systému informátorov na zastávkach počas MS v ľadovom hokeji 2019 a na začiatku veľkej električkovej zmeny v súvislosti s modernizáciou električkovej trate Dúbravsko-Karloveskej radiály,
  • zabezpečenie 11 dodatočných nízkopodlažných a klimatizovaných autobusov z Rakúska a Nemecka v súvislosti s modernizáciou Dúbravsko-Karloveskej radiály bez akýchkoľvek sprostredkovateľov a za cenu 2 – 3 % nových autobusov,
  • príprava súťažných podkladov na nákup nových autobusov v počte 80 kĺbových a 4 minibusov, ktoré obsahujú najnovšie požiadavky na vybavenie vozidiel,
  • úprava električkových liniek z dôvodu modernizácie trate Dúbravsko-Karloveskej radiály podľa vzoru električkových prevádzok v západnej Európe, čím sa podarilo posilniť električkovú dopravu počas prázdnin v rannej špičke,
  • poverené vedenie zaviedlo množstvo zlepšení v prevádzke liniek:
    • na linku 61 boli nasadené najväčšie kĺbové autobusy aké má DPB, a.s. vo vozidlovom parku, tie zjednodušujú prepravu objemných batožín na letisko a na Hlavnú stanicu,
    • zlepšenie nadväznosti MHD na vlaky na Hlavnej stanici a na ŽST Nové Mesto,
    • zreálnenie jazdných dôb električiek aj trolejbusov, takže električky a trolejbusy jazdia presnejšie,
    • zvýšenie rýchlosti električiek zrušením niektorých rýchlostných obmedzení,
    • zlepšenie cestovných poriadkov na autobusových a trolejbusových linkách 99 201 202 210 212,
    • zvýšenie kapacity na linkách 29 53 61 83 84,
    • zdvojnásobenie počtu spojov na rekreačnej linke 144, ktorá po novom cez víkendy nadväzuje na každý trolejbus linky 203,
  • poverené vedenie sa začalo zaoberať zvýšením rýchlosti trolejbusov pri prejazde jednotlivými trolejovými konštrukciami,
  • zlepšenie komunikácie s verejnosťou cez web dpb.sk, sociálnu sieť, tlačové správy a kampane na zastávkach,
  • začatie príprav na zmenu dizajnu zastávkových označníkov a vitrín na cestovné poriadky,
  • rokovania s ministerstvom dopravy a Jaspers ohľadom financovania rozvojových plánov DPB, a.s. vrátane zakúpenia nových veľkokapacitných električiek a trolejbusov a tiež modernizácie údržbovej základne,
  • na základe rokovaní s Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy bol a ešte bude rozpočet DPB, a.s. v roku 2019 zvýšený celkovo o približne 10 mil. € na stabilizáciu zamestnancov, rekonštrukcie električkových tratí, modernizáciu zastávok a zariadenia pre dielne.

Magistát hlavného mesta zároveň dňa 11. júla 2019 vyhlásil výberové konania na obsadenie ďalších dvoch miest členov predstavenstva Dopravného podniku Bratislava. Jeden z nich bude mať na starosti technicko-prevádzkový úsek a druhý ekonomický úsek.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #131:
U nočákov by hlavne bolo treba pridať spoje okolo 23.00 smer stanica a o 4.30 zo stanice (ako sa tu už viackrát spomínalo). A potom poriešiť dopravu do častí so zlou obsluhou, ktoré majú v noci ďaleko k nočáku a zároveň to nie je zapadákov typu Žabí majer. Ako prvé ma napadajú Klenová a Drotárska.
S potrebou nejak riešiť tangenciálne spojenia súhlasím. Ja som s plnou vážnosťou navrhoval nejaku nočnú linku, ktorá by vznikla spojením 65, 87 a N99 (s tým že za pri tom 65-kovom úseku by teoreticky mohla jazdiť cez Východné a nahradiť aj N56).

Ono to má ešte jeden rozmer a tým je pomerne skoré ukončenie premávky v Bratislave v porovnaní s inými mestami. Tam kde jazdí nočák to veľmi nevadí, lebo je plus-mínus jedno či človeka odvezie nočná, alebo denná linka. Ale tam kde nočákové alternatívy neexistujú to už je problém.

Stálo by teda za zváženie či by nebolo vhodné premávku liniek ktoré nemajú nočákovú alternatívu (či už tangenciálne linky, alebo linky do odľahlejších častí mesta) mierne predĺžiť, aby končila krátko po polnoci, ako je v Európe zvykom.
Reakcia na: Mike #129:
v pripade toho devina tam ten dopyt naozaj asi nema byt preco nejak velky, ale v pripade mestskych casti ako je ruzinov + dolne hony, vajnorska a racianska to zas nemusi byt uplne zanedbatelne.... a zas treba si uvedomit ze ak ma niekto pracu tak, ze konci o/po polnoci a musi cestovat domov cez stred mesta medzi dvoma relativne blizkymi bodmi, tak si mozno tiez nasledne zvoli radsej auto (a nim sa tam bude nasledne trepat aj v case ked verejna doprava chodi rozumne) - to je presne ten isty problem ako ked sa zeleznice divili ze preco im ubudlo cestujucich z vytazenych spojov ked osekali tie malo vytazene....
Reakcia na: Kotlár #128:
Čiastočne tangenciálna je N74, teda môže nahrádzať niektoré väzby, ktoré cez deň robí 50. (Detto N61). Aj keď áno, nemajú väzbu na Vajnorskú a Račiansku). Ale také vzťahy, aké robia 65 či 87, sa dajú robiť v noci iba cez centrum. Ale tu sa predpokladá v noci minimálny dopyt (aj po trase celej 50), takže je logické, že takéto priame spojenie v noci neexistuje. (Rovnako napr. Devín - Devínska iba cez hlst., alebo pešo popri Morave 😂 ).
Dávnejšie sa tu spomínalo Kollárko ako varianta na zmenu konečnej nočákov, teraz som to tu nezachytil, kapacitne je to na hrane, ale je to veľmi blízky prijateľný bod k miestu tvorby dopytu - Obchodnej, zároveň si myslím že pre zvýšenie atraktívnosti by mal byť 30 min. int. už dávno skutočnosťou a do 01:00 by som zaviedol aj 20 min. int. už len keď si to letmo porovnám s porovnateľne veľkými mestami, len neviem či existujú denné služby ktoré možno predĺžiť. A ako nanutnejšiu potrebu vnímam chýbajúce nočné prepojenie radiál, t.j. niečo ako 50tka po celom meste a zbytočnosť prestupu medzi N91 a 93.
Reakcia na: Ámos #118:
Ja by som povedal, že počet nútených prestupov sa zníži, keďže napríklad pri ceste z mesta do Devínskej, Lamača, Kramárov alebo Ružinova dnes treba prestupovať, po jednotnom rozjazde z mesta by sa nemuselo prestupovať, akurát medzi spojeniami východ – západ a sever – juh, ktoré by sa dali vyriešiť prejazdovanými linkami.
Reakcia na: si #120:
Zmluva je na predplatený objem elektrickej energie a ten sa nesmie prekročiť, samozrejme nadmerné odbery aj mimo špičky sú spoplatnené.
Reakcia na: si #117:
A dokážeš s tou predĺženou N56 obslúžiť okrem Rendezu aj Pánty a zároveň sa napojiť na nočák na Zlatých pieskoch v smere do mesta? Nie. Daj iný príklad. Čo ušetríš rozseknutím N70 v Ružinove? N21 v Dúbravke? N53 na Zlatých pieskoch? Nič. Sú tam evidentné nárasty vodičov a väčšia výprava.
Reakcia na: si #123:
Naozaj je rozdiel v poplatkoch tak veľký, že by sa im viac oplatilo rozkopať pol mesta, než vyjednať nejaký kompromis?
Reakcia na: lostrail #122:
v case ked este nebolo treba vsetko zufalo papierovat by som si vedel za takejto situacie predstavit aj to, ze by si podnik natakah VN kable popri tratiach sam a prepojil nimi meniarne a ponechal si tak +- 2 odberne body z verejnej siete (kvoli redundancii)
v dnesnych casoch ale cisto nerealne....
Reakcia na: si #120:
Inak tu vec so spickovym vykonom sa v DPB snazili riesit tak, ze by im distribucka dala zmluvu na akoze jedno odberne miesto za cely podnik, cim by sa mohla cela rezervovana kapacita znizit, lebo mimoriadna situacia na jednom mieste by sa zapocitala do celkoveho objemu. Samozrejme, distribucka take nechce, lebo pokuty za prekrocenie su pre nich pekny prijem. Toto by inak bolo super, keby vyjednalo mesto a nie ani tak DPB.
Reakcia na: si #120:
😁 jo, to je fakt. Alebo zapojit PX 😎
Reakcia na: 810zssk #119:
predpokladam (aspon co si tak pamatam tak v minulosti sa tak vravelo), ze prevadzky elektrickej trakcie co sa spotrebovanej ee tyka tak platia hlavne za spickovy vykon a nejaky odber v "sedle" ich nestoji takmer nic, autobus zozerie naftu/plyn bez ohladu na to kedy sa pouziva...
a skor si viem predstavit hlavne v noci elektrickovu linku s 15' intervalom ako autobusovu (nehovoriac o tom ze do jednej elektricky sa pomesti viac ludi alebo rovnake mnozstvo s vacsim komfortom ako hoc aj do klboveho autobusu...

prakticky problem skor moze byt to ze obcas potrebujes robit pravidelne revizie a udrzby pocas ktorych mas napatove vyluky, pripadne vyluky niektorej tratovej kolaje a z toho vyplyvajucu potrebu robit nahradnu dopravu, co je v pripade elektricky na vlastnom telese a inde umiestnenymi zastavkami ako ma a-bus trosku problem aj pre cestujuceho (v pripade trolejbusovych nocnych liniek je pripadny vyskyt autobusu na trase pre vacsinu cestujucich nepozorovatelny...)

co sa tyka z pohladu cestujuceho, to by som povedal ze je silno individualne a hlavne to zavisi od toho ako bude dorieseny prestup medzi ostatnymi linkami (tento problem mas aj dnes ak necestujes zrovna len v trase tej jednej "svojej" linky)
a napriklad pre mna je elektrickova zastavka o cca 300m blizsie k domu ako ta z nocneho autobusu... (hybesova vs bukovinska)

#118 N1 s kachnou v petrzalke az po dobudovani druhej etapy, inac by polku sluzby musel vodic odjazdit nastojaka zo zadneho panelu a cestujuci by museli vyskakovat na nastupiste cez okna 😛
Reakcia na: si #117:
Cez to centrum predsa rovnako moze jazdit autobus. Je ovela lepsie mat jednu linku s 15' intervalom ako dve linky po 30', kedy cestujuci musi riesit odkial mu to prave ide. Nocne elektricky mozu mat zmysel len a jedine z prevadzkovych dovodov, napr. aby mali autobusy mensiu vypravu vodicov a naroky na nocnu dopravu sa rozlili na viac prevadzok. Ale pre cestujucich je to jasne horsie riesenie.
Reakcia na: Solider #115:
Nevies zmestit linky nocnej dopravy na HLST, ale zmestis ich na SNPcko a Kamenne, a este aj ludia budu musiet pri prestupe behat cez uzol?

Ak je problem s dopravou zabavajucich sa ludi tak staci zaviest posilove nocne elektricky iba piatok a sobotu.
Nasadene K2 a trasovanie z HLST
N1 Petržalka, N2 ZST Nove Mesto/N4 Zlate Piesky, N3 Raca, N5 Dubravka a N9 Ruzinov. (Tahat nocnu elinu na ZP mi pride IMHO zbytocne)
Pricom vsetky linky prejdu cez Nam SNP.
Reakcia na: Solider #112:
dobre, takze mi skus povedat o kolko by sa zvysila potreba vozidiel a vodicov, ak by si nahradil N55 nocnou elektrickovou L3 a popri tom predlzil trasu N56 aby obluzila miesto Heckovej usek k Na pantoch ?
a ano, pre niekoho to bude znamenat prestup naviac (ale myslim ze ten usek N55 za konecnou elektriciek az taku zataz negeneruje), na druhej strane mozes mat prave lepsie obsluzene to centrum tym ze ti cezen pojde nocna elektricka... (to ale zas rozbija hlavnu stanicu ako centralny prestupovy uzol; teda ze predpokladu ze tu nocnu elektricku nebudeme tocit zo stanice okolo celeho mesta....)
Reakcia na: Solider #115:
A kapacitne stačia dnešné električkové, na to, aby na nich v jednom momente mohlo stáť 14-15 vozidiel nočnej dopravy?
Reakcia na: Ámos #110:
❓O akých nástupištiach tu stále hovoríš? Do električiek ľudia nastupujú odkiaľ?
Reakcia na: 3pa3ck3 #107:
A prečo by malo byť potrebné budovať nové nástupištia?
Reakcia na: Ámos #98:
Nezakážu. Na Námestí SNP a Kamennom námestí sú zriadené zastávky a regionálny úrad verejného zdravotníctva sa zo zákona nemá kompetenciu vyjadrovať k tomu, či niekde bude zriadená nočná premávka alebo nie. A robil si merania, že hrkotajúca električka na výhybkách a kríženiach bude tichšia ako autobus?