Prehľad aktivít dočasného vedenia DPB počas jeho 5-mesačného pôsobenia

Nový šéf dopravného podniku sa ujal funkcie, mesto zároveň vyhlásilo výberové konania na ďalších dvoch členov predstavenstva DPB.

Vo februári 2019 poslanci mestského zastupiteľstva zvolili dočasné vedenie DPB, a.s. do doby uskutočnenia výberových konaní na nové vedenie podniku. Pod vedením predsedu predstavenstva Michala Dekánka s nástupom od februára 2019 a povereného generálneho riaditeľa Vladimíra Rafaja s nástupom od apríla 2019 prešiel podnik do júna 2019 viacerými zmenami. Vedenie taktiež prijalo viacero opatrení na zlepšenie podmienok zamestnancov a skvalitnenie služieb mestskej hromadnej dopravy.

 „Prevzali sme stagnujúci podnik, ktorý nebol pripravený ani len na dlho plánovanú výluku električiek v Karlovej Vsi, na ktorú chýbali vodiči aj autobusy. V krátkom čase sa nám podarilo zvládnuť výzvy, medzi ktoré patrilo zmiernenie dopadov uzávierky Mlynských nív na cestujúcich a zabezpečenie kvalitnej posilovej dopravy počas majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji. Priniesli sme tiež množstvo vylepšení MHD, na ktoré cestujúci roky čakali, napríklad nasadenie väčších autobusov na linku 61. V tomto krátkom čase sa nám, pochopiteľne, nepodarilo vyriešiť všetky problémy podniku a bratislavskej MHD. Naštartovali sme však pozitívne zmeny, ktoré verejnosť i zamestnanci podniku  pocítia v najbližších rokoch. Novému predsedovi predstavenstva prajem veľa odhodlania pri ďalšom skvalitňovaní MHD,“ povedal bývalý predseda predstavenstva DPB, a.s. Michal Dekánek.

Od 10.7.2019 je menovaný za nového predsedu predstavenstva Martin Rybanský. „Čaká nás obdobie, ktoré verím, že bude viesť k zlepšeniu služieb pre cestujúcu verejnosť. Ďakujem dočasne poverenému vedeniu za odvedenú prácu. Počas ich pôsobenia mimo iného prispeli k dobrému nastaveniu pracovného prostredia založeného na vzájomnej spolupráci a vytvorili priestor na zavádzanie pozitívnych zmien a inovácií  v bratislavskej MHD. S hlavným mestom budeme aj naďalej pracovať na tom, aby sme spoločne plnili očakávania cestujúcich,“ povedal predseda predstavenstva DPB, a.s. Martin Rybanský.

Hlavné aktivity dočasne povereného vedenia za mesiace február – jún 2019

  • zoštíhlenie organizačnej štruktúry podniku podľa vzoru iných dopravných podnikov s podobnou infraštruktúrou a skladbou vozidlového parku, vďaka čomu sa len v roku 2019 ušetrí približne 168 000 € a v ďalších rokoch násobne viac,
  • stabilizovanie práce zamestnancov prostredníctvom výrazného zvýšenia miezd v nedostatkových profesiách, ktoré je najväčšie za posledné roky,
  • zlepšenie manažmentu obstarávania náhradných dielov, čo prinieslo za obdobie od apríla do júna 2019 úsporu cca 215 000 € oproti cenám za predošlé obdobie s výhľadom na ďalšie úspory v budúcnosti po ukončení nevýhodných zmlúv,
  • realizovanie inovácií a testov:
    • skúšobná prevádzka 47 metrov dlhého 3-vozňového električkového vlaku, ktorá sa osvedčila, na jej základe bude možné v budúcnosti prevádzkovať veľkokapacitné električky,
    • zatváranie dverí na pohybový senzor vo vozidlách, ktoré sú ním vybavené, čím sa zabraňuje úniku vychladeného vzduchu v lete a teplého vzduchu v zime z vozidiel,
    • vylepšené akustické informácie pre cestujúcich na električkových linkách,
    • skúška autobusu vybaveného farebnými RGB displejmi umožňujúcimi farebne odlišovať linky,
    • vytvorenie podmienok pre zamestnancov na realizáciu inovatívnych riešení,
  • zabezpečenie atraktívnej posilnenej dopravy počas MS v ľadovom hokeji 2019, ktorá bola pozitívne hodnotená fanúšikmi aj obyvateľmi mesta,
  • zavedenie systému informátorov na zastávkach počas MS v ľadovom hokeji 2019 a na začiatku veľkej električkovej zmeny v súvislosti s modernizáciou električkovej trate Dúbravsko-Karloveskej radiály,
  • zabezpečenie 11 dodatočných nízkopodlažných a klimatizovaných autobusov z Rakúska a Nemecka v súvislosti s modernizáciou Dúbravsko-Karloveskej radiály bez akýchkoľvek sprostredkovateľov a za cenu 2 – 3 % nových autobusov,
  • príprava súťažných podkladov na nákup nových autobusov v počte 80 kĺbových a 4 minibusov, ktoré obsahujú najnovšie požiadavky na vybavenie vozidiel,
  • úprava električkových liniek z dôvodu modernizácie trate Dúbravsko-Karloveskej radiály podľa vzoru električkových prevádzok v západnej Európe, čím sa podarilo posilniť električkovú dopravu počas prázdnin v rannej špičke,
  • poverené vedenie zaviedlo množstvo zlepšení v prevádzke liniek:
    • na linku 61 boli nasadené najväčšie kĺbové autobusy aké má DPB, a.s. vo vozidlovom parku, tie zjednodušujú prepravu objemných batožín na letisko a na Hlavnú stanicu,
    • zlepšenie nadväznosti MHD na vlaky na Hlavnej stanici a na ŽST Nové Mesto,
    • zreálnenie jazdných dôb električiek aj trolejbusov, takže električky a trolejbusy jazdia presnejšie,
    • zvýšenie rýchlosti električiek zrušením niektorých rýchlostných obmedzení,
    • zlepšenie cestovných poriadkov na autobusových a trolejbusových linkách 99 201 202 210 212,
    • zvýšenie kapacity na linkách 29 53 61 83 84,
    • zdvojnásobenie počtu spojov na rekreačnej linke 144, ktorá po novom cez víkendy nadväzuje na každý trolejbus linky 203,
  • poverené vedenie sa začalo zaoberať zvýšením rýchlosti trolejbusov pri prejazde jednotlivými trolejovými konštrukciami,
  • zlepšenie komunikácie s verejnosťou cez web dpb.sk, sociálnu sieť, tlačové správy a kampane na zastávkach,
  • začatie príprav na zmenu dizajnu zastávkových označníkov a vitrín na cestovné poriadky,
  • rokovania s ministerstvom dopravy a Jaspers ohľadom financovania rozvojových plánov DPB, a.s. vrátane zakúpenia nových veľkokapacitných električiek a trolejbusov a tiež modernizácie údržbovej základne,
  • na základe rokovaní s Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy bol a ešte bude rozpočet DPB, a.s. v roku 2019 zvýšený celkovo o približne 10 mil. € na stabilizáciu zamestnancov, rekonštrukcie električkových tratí, modernizáciu zastávok a zariadenia pre dielne.

Magistát hlavného mesta zároveň dňa 11. júla 2019 vyhlásil výberové konania na obsadenie ďalších dvoch miest členov predstavenstva Dopravného podniku Bratislava. Jeden z nich bude mať na starosti technicko-prevádzkový úsek a druhý ekonomický úsek.


11.7.2019
-TS Mesto Bratislava-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Ámosdnes, 17:14 #110 Re:
Reakcia na #106 od 810zssk:
Prave uz nim raz bol a rozjazd nocnych spojov odtial bol vyluceny, do oblasti, kde nebyvaju ludia. Hadaj preco?

Tak si to zhrnme:
- Vadi ti bordel na HLST a myslis, ze na SNP nebude.
o Bordel je zalezitost DPB, ktore nevie veci zorganizovat.

- Vadi ti malo miesta na HLST.
o Prestahujeme na SNP a Kamenne a chaoticke prebehovabie ludi medzi jednotlivymi spojmi zachovame.zlepsenie ziadne.

o V dost podstatnej casti Nam.SNP, buducej pesej zone, vybudujeme barieru v podobe nastupist, kvoli rieseniu 100 odchodov tyzdenne, stale sa tocime okolo piatkovej a sobotnej noci. Obrubniky tam budu lezat stale.

Prepac, ale mne to vobec nepride ako dobra volba.
Valecdnes, 16:14 #109 Re:
Reakcia na #95 od Ike:
Ak nie je manipulatívny, tak vyrobím rovnaký obrázok, z ktorého vynechám ulice kde jazdí denná doprava a tá červená plocha sa zmenší možno o 10%. Z oboch nám potom vyjde, že MHD v centre je úplne nanič. 😉
3pa3ck3dnes, 16:12 #108 Re:
Reakcia na #107 od 3pa3ck3:
Teda chýba mi otáznik na konci
3pa3ck3dnes, 16:12 #107 Re:
Reakcia na #105 od 810zssk:
Nemohol by byť problém v stavebnom konaní na nové nástupištia, ktoré by sa tu v takomto prípade museli postaviť
810zsskdnes, 15:48 #106 Re:
Reakcia na #103 od Ámos:
Povedal som ze SNP ma k tomu najblizsie, nie ze je idealnou volbou. Ale rad by som ti pripomenul ze Namestie SNP uz raz uzlom nocnej dopravy bolo, takze to celkom ocividne ide. Nezabudaj ze tam este mas Kamenne namestie.
810zsskdnes, 15:47 -1 +1#105 Re:
Reakcia na #102 od Ámos:
Namestie SNP je ulicou a po ulici je jazdenie autobusov povolene. Rovnako je povolene parkovanie vozidiel tam kde to dopravne znacenie umoznuje. Hygienici s tym nemaju nic, rovnako ako hygienici nemaju nic s tym ak po tom Namesti SNP prejdem autom.

S premenou SNP na pesiu zonu suhlasim, to nevylucuje aby tam bol uzol nocnej dopravy. Elektricky tam zostat maju a po ich telese moze jazdit autobus. Prave naopak, poludstenie Namestia SNP z neho urobi este vhodnejsi uzol.
S499.1023dnes, 15:24  +1#104 Re:
Reakcia na #101 od 810zssk:
Nezabudni, že Ámos je dlhoročný odborník na hádzanie polien.
Ámosdnes, 15:17 -1 +1#103 Re:
Reakcia na #100 od 810zssk:
Nevies zmestit nocaky na HLST a myslis ze ich zmestis na SNP? To chces vybudovat cez pol namestia nastupisko?
By som rad videl vykres k tomuto navrhu.🙂
Ámosdnes, 15:14 #102 Re:
Reakcia na #101 od 810zssk:
To sa mylis, Nam SNP nie je autobusovou stanicou ani dopravnym uzlom, ale oblastou s utlmovym rezimom dopravy.
Obyvatel sa ma pravo stazovat na povodcu hluku, co by boli autobusy DPB.
Dnes by stacilo sa stazovat a hygienici prikazu pomalu jazdu elektrickan cez SNP po 22.00 tak ako v tuneli.
Netahal by som kocura za fuzy 😋
Ludia z Klobucnickej vybojovali zakaz koncertov v ST aj pred 22.00.

Chvalabohu Vallovci maju s SNP ine, progresivnejsie plany a to vybudovanie pesej zony a nie obratiska/konecnej kvoli dvom tisicom ludi, dvakrat do tyzdna, aby chudaci nemuseli prejst na Hodzko.
810zsskdnes, 14:00 -1 +1#101 Re:
Reakcia na #98 od Ámos:
Na zaklade coho to prosim ta hygienici zakazu? Odkedy maju hygienici kompetenciu vyjadrovat sa k linkovemu vedeniu? Islo by o uplne normalnu prevadzku cestnej dopravy v zmysle prislusnej legislativy, kde hygienici ziadnu kompetenciu nemaju.
810zsskdnes, 13:59 -1 +3#100 Re:
Reakcia na #99 od Ámos:
No tak zavisi ze kam to prestahujeme. Problemy na hlavnej stanici vyplyvaju jednak z toho ze tie linky tam koncia a jednak z kapacitnych moznosti uzla.

Teda ide o to, najst uzol kde linky budu moct byt prejazdne a teda budu pristavovat rovno do nastupista s moznostou nastupu po celu dobu pobytu. Len teda som skepticky ci take miesto v BA najdeme. Najblizsie k tomu ma SNPcko.
Ámosdnes, 11:54 -3 +2#99 Re:
Reakcia na #97 od 810zssk:
Cize ked to prestahujeme vyriesi sa DPB bordel?😂 😂

Tak to poposuvajme zastavky v celom meste a problemy DPB su vyriesene.
Ámosdnes, 11:51 -3 +1#98 Re:
Reakcia na #91 od Solider:
Daj rozjazd z SNP a na druhy den ti to hygienici zakazu. 55db nedosiahnes, mozno tak 70db a je tam nemocnica.
Ak chces lepsie obsluzit centrum mesta nech sa zavedu nocne elektricky z Hl.st. s prejazdom cez SNP.

Nočný život v centre prebieha piatok a sobotu. Ides nakompletku menit system kvoli dvom dnom?
810zsskdnes, 10:36 -2 +2#97 Re:
Reakcia na #93 od Ike:
Nikdy nepojde vsetko kazdemu rovno pod okno podniku. Na to mame prestupny uzol a garantovanu nadvaznost. Problem je ze na Hlavnej stanici je to jeden velky bordel a to co tam DPB predvadza podla mna nejaku cast ludi od vyuzivania nocakov musi odradzat, pokial nemaju priame spojenie.
Dispecervčera, 22:49 #96 Re:
Reakcia na #95 od Ike:
Veď hovorím, že trošku. Netvrdím, že absolútne centrum by to z biedy nejako vytrhlo, ale z toho obrázka to vyzerá, ako keby ani okolie napr. zastávky Zochova nebolo možné touto zastávkou obslúžiť...
Ikevčera, 22:43 -1 +1#95 Re:
Reakcia na #94 od Dispecer:
Podľla mňa až taký manipulatívny nie je. To, že sa z centra odkrojí v okolí niektorých zastávok je fajn, ale centrum centrum zostane stále mimo a to, že pár podnikov sa ocitne na okraji izochróny to nespasí.

Solider bol ešte veľmi mierny, pretože pre dosť ľudí nie sú ani zastávky na tej mape použiteľné. Moja zastávka by tam napr. ledva mala izochrónu 10 min.
Dispecervčera, 22:17  +4#94 Re:
Reakcia na #91 od Solider:
Ten obrázok je trošku manipulatívny - skôr urobiť izochróny (s dochádzkovou vzdialenosťou definovanou 5 min pešou chôdzou) zo zastávok, ktoré nočné linky obsluhujú.
Ikevčera, 21:24  +3#93 Re:
Teraz bude prudko subjektívny, ale aby sa pri nočnej doprave z centra stretol dopyt s ponukou, museli by nočáky odchádzať minimálne z Obchodnej, Kolárka alebo Hodžka.
sivčera, 18:16  +3#92 Re:
Reakcia na #91 od Solider:
ak si odmyslim elektricky ktore v noci nechces a treolejbusove obratisko rajska, tak ta oblast je bez obsluhy inymi linkami aj cez den....
Solidervčera, 13:50 -1 +2#91 Re:
Reakcia na #90 od Valec:
Dochádzková vzdialenosť 15 minút pešo je v noci pre väčšinu ľudí neakceptovateľná a neatraktívna. Ako však píšeš, zo strany od nábrežia je to horšie. Ak niekto chce ísť na prestup na Hodžko, tak jedine peši alebo o pol hodinu skôr a viezť sa dookola na N33.

Myslím si, že je legitímne položiť si otázku, že ak sa nočný život odohráva predovšetkým v historickom centre mesta, tak prečo nie je zabezpečný rozjazd radiálnych liniek práve z centra mesta? Odpoveď je, že tam v súčasnosti nie sú vhodné podmienky pre rozjazd nočákov, ale to nie je niečo, čo by sa nedalo vyriešiť alebo zabezpečiť a to dokonca ani v súvislosti s pripravovanou architektonickou súťažou na budúce stvárnenie Námestia SNP. Na rozjazd autobusových liniek totiž nepotrebuješ inú infraštruktúru, než tú, ktorá slúži MHD počas dňa. Otáčanie autobusov sa dá zabezpečiť nielen fyzicky, ale aj vzájomným sprejazdovaním liniek, kde tak môžu vzniknúť spojenia ako napríklad Ružinov > Petržalka.

Čo sa týka polonočnej premávky električiek, to by stálo za úvahu možno v prípade, ak by sa súčasný počet cestujúcich nezvládal odviezť autobusmi, čo zatiaľ nie je problém. Skôr by som sa priklonil k názoru, že sa pýta zachovať interval autobusových nočákov 30 min. až do 1:30, teda pridaním odchodu o 1:00 a v noci z 5/6 a 6/7 po celú noc v int. 30 min. 🙂