Zlepšenie cestovných poriadkov autobusov a trolejbusov (od 22.6.2019)
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Nové cestovné poriadky priniesli niekoľko zlepšení v autobusovej a trolejbusovej doprave.

Od 22. júna 2019 prichádza k viacerým úpravám prevádzky a cestovných poriadkov autobusov a trolejbusov s cieľom zlepšenia prepravného komfortu a zabezpečenia nadväznosti niektorých spojov k novému rannému vlaku do Prahy.

  • Na linku 29 budú aj v pracovných dňoch počas prázdnin nasadzované kĺbové autobusy.
  • Na linke 32 bol pridaný ranný spoj o 4:29 z Dlhých dielov na Hlavnú stanicu k novému vlaku railjet z Bratislavy do Prahy. Posledný večerný spoj z Hlavnej stanice o 23:15 bude po novom premávať aj počas pracovných dní pre zlepšenie obsluhy Karlovej Vsi počas výluky električiek.
  • Na linke 53 budú v pracovných dňoch premávať 12-metrové autobusy, ktoré nahradia doterajšie 10,5-metrové midibusy, ktoré sa na linke taktiež objavovali.
  • Na linku 61 budú nasadené najkapacitnejšie autobusy Mercedes-Benz CapaCity, ktoré zabezpečia lepší prepravný komfort cestujúcich a vhodnejšie podmienky na prepravu batožiny medzi Letiskom a Hlavnou stanicou.
  • Na linke 77 bola pre pracovníkov OLO zabezpečená nadväznosť spojov vo Vlčom hrdle na linku 74 smer Hlavná stanica o 6:10 a 18:10.
  • Na linke 83 sa okrem ponechania cestovného poriadku pre školský rok aj počas prázdnin zlepšil interval počas voľných dní z 12 na 10 minút. Na linku budú nasadené najkapacitnejšie autobusy, rovnako ako na linku 84.
  • Na linke 99 je zlepšený interval v rannej špičke pracovných dní.
  • Na linke 201 bol prvý ranný spoj z Dolných honov posunutý na 4:35 pre zabezpečenie nadväznosti na vlak railjet z Hlavnej stanice do Prahy (odchod 5:10).
  • Na linke 210 sa zlepšil interval z 10 na 7-8 minút v rannej špičke v čase medzi 7:30 a 8:45 na zvýšenie prepravnej kapacity do nových kancelárií v oblasti Mlynských nív.
  • Na nočnej linke N34 bol zavedený nový spoj o 22:59 z Dúbravky cez Karlovu Ves na Hlavnú stanicu k odchodom nočných spojov o 23:30.

21.6.2019
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

david124.6.2019 9:31 #42 Re:
Reakcia na #41 od johnnyjanko:
Kde som písal , že je to problém??
johnnyjanko24.6.2019 9:26 #41 Re:
Reakcia na #32 od david1:
Čiže problém zrazu nie je v tom, že autobus ide z Dúbravky na stanicu, ani to, že ide pod číslom nočnej linky, ale že iný autobus z Čunova naopak NEJDE ako nočná linka, ale na drzovku pokračuje na stanicu ako 91! 😂

Ono je to ale aj tým, že N91 normálne premáva z Čunova len po Jasovskú. Z Jasovskej na stanicu jazdí N93, ale inou trasou po Petržalke ako denná linka 91. Takže ak chceš, aby autobus sa presunul z Čunova po Panónskej ceste a Moste SNP a potom namiesto zakončenia jazdy pod Mostom SNP pokračoval na stanicu, tak nemáš veľa možností, ako ho označiť. N91 ani N93 sa nehodí. A jazda bez čísla linky (ako niektoré večerné dojazdy električiek) tiež v tomto prípade nie je najlepší nápad... 😋
Solider23.6.2019 10:46  +1#40 Re:
Reakcia na #39 od david1:
Tá križovatka potrebuje kompletne prerobiť a toto odbočenie by tam určite nemalo chýbať. Aj v dnešnej konfigurácii by sa dalo jednoducho dorobiť. Horšie by to bolo s napojením od Štefánikovej na Hlavnú stanicu, ale ani to nie je nerealizovateľné. Šikovný projektant by sa s tým dokázal vysporiadať 🙂
david123.6.2019 9:32 #39 Re:
Reakcia na #38 od 810zssk:
Pochybujem ,že sa toho dožijú..
To skôr by to mali konečne zadrátovať.
810zssk23.6.2019 1:16  +3#38 Re:
Reakcia na #34 od Solider:
Vidíš, David našiel nové využitie pre 25Tr 😛
S499.102322.6.2019 20:37 -3 +3#37 Re:
Reakcia na #32 od david1:
Ukrutný... železničiar!
david122.6.2019 20:36 #36 Re:
Reakcia na #34 od Solider:
Keby len tam. No aj smer Hodžovo by bodlo.
david122.6.2019 20:34 -3#35 Re:
Reakcia na #31 od 810zssk:
Na toto som narážal už od začiatku. Zatiaľ sa to pridáva , kde to bolo najjednoduchšie no nie potrebnejšie.
Mne ako Račanovi by spoje z Biskupíc moc nepomohli. To bol príklad.
Do Rače sa po rokoch konečne obnovilo spojenie od 4:30 z centra. Aj do centra sa dá už dostať s dojazdom do 23:35. Dúfam , že to nebude iba výlukový výstrelok. Tak isto smer stanica sa prestupuje na L201 po SAV.
Solider22.6.2019 20:23  +5#34 Re:
Reakcia na #32 od david1:
Končiace 201 by určite išli na stanicu, ak by sa mohli zo stanice dostať do vozovne, ale chýba tam vedenie 😅
Jadran22.6.2019 20:10  +5#33 Re:
Reakcia na #32 od david1:
Nie... nie, 67 nejde do centra. Preto som písal, že tam je nadväznosť na tú 201, ale vieš čo, nechaj tak.
david122.6.2019 20:05 -3#32 Re:
Reakcia na #29 od Jadran:
Klídek. Ja tu na nikoho neútočím. Nikde som netvrdil, aby išlo niečo naprázdno. No na tú stanicu to mohlo ísť priamo podobne ako posledné L91.
Čo sa týka Biskupíc L67 ide do centra? Končiace L201 idú na stanicu?
Bol to iba príklad. Rozhodne sú miesta ,kde by sa ten prechod medzi dennými a nočnými spojmi mal riešiť skôr.
Z Dúbravky to šlo tiež z prestupom na SAV... Z Karlovky detto.
L21 prednedávnom posledné išli k hl.st. Neviem kedy prišlo k úprave.
810zssk22.6.2019 20:04  +4#31 Re:
Reakcia na #28 od david1:
Samozrejme, rôzne nesystémové spoje existujú po celej sieti, aj keď zrovna na 21 už nie (čo je inak dosť odveci lebo práve tam mali opodstatnenie a dodnes to zodpovednému človeku trochu vyčítam). To neznamená že ich budeme zavádzať náhodne tam kde to nemá zmysel, lebo chceš skrátiť jazdnú dobu o dve minúty a mať pridanú 83ku tri minúty pred inou 83kou.

Ako ti už bolo 5 krát vysvetlené, o 23:30 je rozjazd nočákov zo stanice a preto je vhodné aby tam vtedy nočáky aj prichádzali a vznikla prestupná väzba. Či už z Dúbravky, alebo Biskupíc. Rozdiel medzi Dúbravkou a Biskupicami je ten, že z Dúbravky tam ten autobus musel ísť tak či tak, takže bolo veľmi jednoduché ho proste zaradiť na N34. Z Biskupíc v tom čase na stanicu nejde nič, preto by sa museli podstatnejšie pomeniť obehy - dúfam že sa toho dočkáme, ale keďže je to zložitejšie, musíme si ešte počkať.

To že zdochla koza tebe nie je dôvod aby zdochla aj Dúbravčanom.
Jadran22.6.2019 19:51  +1#30 Re:
Reakcia na #28 od david1:
Tie dve 91-ky idú predĺženou trasou po stanicu tiež iba preto, lebo prejazdujú na nočné spoje a fyzicky sa tam potrebujú dostať - nevozia vzduch, ale idú stále po linke (po vzore tej N34-ky navyše, na ktorú si tak zaťažený).
L21 nemá žiadne také spoje.
Jadran22.6.2019 19:45  +5#29 Re:
Reakcia na #27 od david1:
Ty čo riešiš, ako sa do Dúbravky dostal? Ako to súvisí s témou ktorú riešime? Pred chvíľou si trepal o nejakom presunutom dojazde, zistil si že to nie je pravda, tak píšeš len aby si niečo napísal?

Skús konečne pochopiť, prečo ten odchod 22:59 vznikol: dlhé roky tam ten voz premával naprázdno z Dúbravky na stanicu, teraz tomu prejazdu naprázdno konečne dali nejaký účel. O nič iné nešlo a hlavne tým nikto nechcel diskriminovať tie tvoje milované Biskupice. Mimochodom, posledná 201 ide 23:38 z Čiližskej, posledná 67 z Vinohradníckej 23:30 (tam máš dokonca nadväznosť), čiže tvoje prednášky o tom, ako sa tam o jedenástej večer utne denná prevádzka, by som kapánek prehodnotil.
david122.6.2019 19:34 -3#28 Re:
Reakcia na #25 od 810zssk:
Tvoje "nesystémové" spoje fungujú v sieti bežne. Napr. L91 po stanicu či L21 detto.

Keby v Dúbravke končila premávka o 23:00 ako napr.v Biskupiciach nepovedal by som ani slovo..
david122.6.2019 19:30 -1#27 Re:
Reakcia na #23 od Jadran:
A ako sa do Dúbravky dostal? Jedine z dennej linky tam máš prejazd na N34.
Ako som písal nižšie sú oblasti , kde sa ešte pred alebo tesne po 23 hod. utne denná prevádzka. Dúbravka však má dojazdy denných liniek do centra skoro do polnoci a pred časom sa tam už pridal odchod o 23:29 pre N34.
Väčšina nočných liniek začína smer mesto až o polnoci.

Nedávno sa tu riešila skoro končiaca L209. Tam by som pridával spoj skôr.

810zssk22.6.2019 17:16  +5#26 Re:
Reakcia na #24 od 3pa3ck3:
Otázka to môže byť, ale za mňa je odpoveď veľmi jednoduchá: Nebolo.

Inak samozrejme mať návozy všetkých liniek na prvé rozjazdy zorganizovať "vieme", len musí padnúť rozhodnutie že sa do toho ide 🙂 Verím že pri súčasnom vedení DPB je len otázka času kedy sa to zrealizuje. Vyžaduje to nejake zmeny v obehoch a teraz keď sa chystala KV boli zrejme iné priority.
810zssk22.6.2019 17:15 #25 Re:
Reakcia na #22 od david1:
Celkom očividne nemáš najmenšiu predstavu o čo tu vlastne ide.

Tak ešte raz, 83/1 príde o 22:30 do Dúbravky a o 23:30 má odchod z Hlavnej stanice ako N34. Teda ju potrebuješ dostať z Dúbravky na Hlavnú stanicu. Máš tri možnosti:
a) voziť ju naprázdno ako doteraz - čo je nezmysel
b) viesť to nesystémovým spojom L83 po Hlavnú stanicu ako si navrhoval, pričom takýto spoj by bol súbežný s existujúcimi dojazdami L83 do Petržalky - čo je nezmysel
c) viesť to ako systémový spoj na linke N34, v takte a po bežnej trase - to sa zvolilo
3pa3ck322.6.2019 16:31 #24 Re:
Reakcia na #21 od 810zssk:
Lenže pokiaľ má systém nočákov fungovať, tak je otázka, či by za situácie, keď ešte nevieme zorganizovať všetky návozy na prvé rozjazdy, nebolo lepšie, ak by neexistoval žiaden. Verejná doprava predsa musí byť čo najjednoduchší systém.
Jadran22.6.2019 16:21  +5#23 Re:
Reakcia na #22 od david1:
Ty o čom točíš, priateľu?
Aký dojazd?
Voz, ktorý vykonáva novovzniknutý odchod N34-ky o 22:59 z Dúbravky, jazdil doteraz NAPRÁZDNO bez cestujúcich od kríža na stanicu.