Modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály (od 22.6.2019)

Prehľad etáp modernizácie, organizácie náhradnej dopravy a cestných obmedzení.

Hlavné mesto začína 22. júna 2019 s veľkou modernizáciou Karlovesko-dúbravskej radiály. Stavebné práce budú rozdelené do štyroch etáp, pričom prvé dve budú realizované v tomto roku, zvyšné dve v roku 2020. Etapy sú rozdelené nasledovne:

  • I. etapa - úsek Jurigovo nám. - obratisko Karlova Ves: 22.6.2019 - 27.9.2019
  • II. etapa - úsek obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Bagarova: 28.9.2019 - 20.12.2019
  • III. etapa - koľajový triangel pri Tuneli: 21.3.2020 - 1.5.2020 (predbežný termín)
  • IV. etapa - úsek Tunel - Molecova: 2.5.2020 - 11.9.2020 (predbežný termín)

Prvá tohtoročná etapa, ktorá si vyžiada najväčšie dopravné obmedzenia, bude realizovaná prevažne počas letných školských prázdnin, ale tiež aj počas prvého mesiaca nového školského roka. Ukonečná by mala byť týždeň po predpokladanom začiatku zimného semestra na vysokých školách.

Organizácia náhradnej dopravy počas I. etapy modernizácie

Počas prvej etapy modernizácie budú električky z centra mesta premávať len po zastávku Molecova, kde bude zriadené úvraťové obratisko pre obojsmerné električky. Organizácia električkových liniek zatiaľ nebola zverejnená. V úseku Molecova - Dúbravka, Pri kríži bude zabezpečená náhradná autobusová doprava linkou X5.



Náhradná linka X5 bude premávať v intervale 7 - 8 minút celotýždenne úseku Molecova - Pri kríži. V pracovných dňoch budú navyše pridané skrátené spoje v úseku Molecova - Borská, takže v tomto úseku bude interval 3 - 4 minúty.

Posilnená bude aj premávka autobusovej linky 29 z centra mesta cez Karlovu Ves do Devínskej Novej Vsi a linky 83 a 84 z centra mesta do Dúbravky.

"Na zvýšenie kapacity a komfortu cestujúcich z a do Dúbravky bude na nosných autobusových linkách 8384, ktoré spájajú Dúbravku s centrom mesta, po celú dobu rekonštrukcie interval 4 - 5 minút v špičke, 7 - 8 minút počas dňa (v tzv. sedle) a 10 minút cez víkend. Linky 83 a 84 budú obsluhované najkapacitnejšími vozidlami dopravného podniku – Mercedes-Benz Capacity," uviedol hovorca mesta Peter Bubla.

Magistrát uvádza, že mestská hromadná doprava bude aj na trase linky X5 aj na trase liniek 83 a 84 vďaka preferenčným opatreniam pre MHD rýchlejšia ako jazda autom.


V druhej etape modernizácie od konca septembra do 20. decembra 2019 bude náhradná autobusová linka X5 premávať v úseku Obratisko Karlova Ves - Dúbravka, Pri kríži

Obmedzenia pre cestnú dopravu

Počas modernizácie bude uzatvorený vždy jeden jazdný pruh zo štyroch v rekonštruovanom úseku. Výnimkou budú miesta, kde bude prebiehať modernizácia podchodov (v prvej etape Borská, v druhej etape Damborského), tam bude cestná doprava vedená v dvoch pruhoch po jednej strane električkovej trate.

V prvej etape budú v smere z Dúbravky cez Karlovu Ves po Molecovu prejazdné dva jazdné pruhy, v smere do Dúbravky bude od Molecovej prejazdný jeden jazdný pruh, pričom bude umožnené predbiehanie autobusov náhradnej dopravy na zastávkach.

Čo prinesie modernizácia radiály?

Podľa magistrátu by modernizovaná električková trať mala skrátiť cestovanie medzi tunelom a Dúbravkou o 3 minúty vďaka preferencii električiek na všetkých križovatkách. Zastávky Molecova a Damborského budú po novom riešené ako integrované s autobusovými a trolejbusovými zastávkami. K všetkým zastávkam bude zriadený bezbariérový prístup, zastávky dostanú nové osvetlené prístrešky a elektronický informačný systém.


Vizualizácia integrovanej zastávky Molecova

Električkové obratisko v Karlovej Vsi bude po novom obojsmerné, takže v prípade potreby bude možná premávka električiek v úseku Karlova Ves - Dúbravka, pričom komfortný prestup medzi električkami a náhradnou dopravou bude zabezpečený priamo v obratisku.

Zastávky Segnerova a Jurigovo námestie budú zlúčené do jednej novej zastávky v priestore medzi súčasnými zastávkami.


6.6.2019
-mhd, TS HM Bratislava-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Viko12.6.2019 9:22 #96 Re:
Reakcia na #95 od TeBeCe:
Tej elektrickej skrini na nástupišti mohli aspoň do vizy dať nejaký lepší vzhľad 😃

(A ak chýba inšpirácia, nedávna študentská súťaž ZSE-D na redizajn trafostaníc nebola úplne márna)
TeBeCe12.6.2019 8:09 #95 Re:
Viac vizualizácií zastávok
https://bratislava.sk/sk/vizualy-modernizacia-dubravsko-karloveskej-elektrickovej-radialy
si11.6.2019 16:38 #94 Re:
Reakcia na #93 od navstevnik9:
no netvrdim ze sa to nedalo spravit aj nejak inac (a ver mi ze ja patrim k tym ktorych sa toto negativne dotkne a vzhladom na interval, tepla a to ze do race bude chodit prevazne sauna sa asi budem musiet zamysliet nad tym ako budem cestovat v lete do prace.... predsalen klimatizovane auto pri v lete prazdnejsich cestach bude znacne + oproti prekurenym a pravdepodobne aj dost narvatym T3 a T6, a na tu chvilu co este ostavam robit v starom meste sa mi sice neoplati vybavovat parkovanie pod budovou (na co mam ako zamestnanec narok) ale kedze zena ma trvaly pobyt v starom meste tak na aute mam aj rezidencnu staromestsku kartu, takze to zaparkujem aj kdesi pobliz prace a teplo budem musiet pretrpiet akurat nejaky kusok pesi od auta do budovy....)
navstevnik911.6.2019 16:16  +2#93 Re:
Reakcia na #84 od si:
Keď už teda silou mocou musi ísť električka na Molecovu a nie autobus, mohli to ešte spraviť tak, že by presmerovali L3 na Nám Ľ. Štúra ako bola kedysi L11 a potom Lx6 alebo len L6 by išla z Molecovej po nábreží do Petržalky, kde by nahradila vypadnutý interval na L3 a, samozrejme, ako aj v tom mojom pôvodnom návrhu by na Chatam Sófer bola konečná pre 5/9 a 4. Pri ceste na Obchodnú alebo Špitálsku by bol možný prestup na L4/5/9 na Chatam Sófer.
Petto11.6.2019 15:19 #92 Re:
Reakcia na #87 od Adam3:
z X5 busu sa bude prestupovat na X6 elinu na Molecke a nasledne aj dalej dakde na dalsiu elektricku ci uz na Chatamovi /Safku/SNP
V lete ako pises podla mna pohoda,ale v septembri to moze byt morda s 7-8 int. na X5 rano.
Mike11.6.2019 15:17 #91 Re:
Reakcia na #87 od Adam3:
Cez školský rok všetko bude ináč. Celá organizácia električiek, aj NAD môže byť úplne ináč.
Adam311.6.2019 15:17 #90 Re:
Reakcia na #88 od 3pa3ck3:
Pardon zabudol som ze tie posilove busy budu tiez X5.
Trolley11.6.2019 15:17 #89 Re:
Reakcia na #87 od Adam3:
Ten čo ide do / z centra bude presrupovať medzi x5 / x6 a v meste z x6 na ostatné linky.
3pa3ck311.6.2019 15:13 #88 Re:
Reakcia na #87 od Adam3:
X6 je električková linka Molecova - Šafko - Námestie SNP - tunel - Molecova. Posilové autobusy Molecova - konečná Karlova Ves by mali jazdiť tiež ako X5.
Adam311.6.2019 15:11  +1#87 Re:
Reakcia na #86 od Petto:
Podla mna to "minimum ludi" bude take ze sa nebudu zmestit do autobusu X5... Uz teraz su elektricky z Dubravky v spicke plne. Namiesto elektriciek v 4minutovom intervale bude jazdit autobus s mensou kapacitou ako elektricka kazdych 8 minut. Cez prazdniny to bude asi OK ale cez skolsky rok si to neviem predstavit.
"dalej na X6 a dalej na neviem co" toto som nepochopil z X5 na X6 predsa nikto prestupovat nebude.
Petto11.6.2019 15:03 #86 Re:
Reakcia na #85 od Adam3:
Z Dubravky pojde minimum ludi na X5 do karlovky a dalej na X6 a dalej na neviem co. Takze uplne postacuje 😃
Adam311.6.2019 14:59  +1#85 Re:
Reakcia na #79 od navstevnik9:
Nie su ani vodici, ani autobusy na taku dlhu linku. Uz teraz je ten interval na X5 podla mna nedostacujuci.
si11.6.2019 14:57  +1#84 Re:
Reakcia na #83 od navstevnik9:
potreboval by si bud v kazdom smere jeden (bus pruh) alebo riadit jeho smer (rano do mesta popoludni naopak; to sa tu ale nikdy tak nerobilo a vsetcia su na obede), nehovoriac o tom ze tych busov by si potreboval o dost viacej (jedna normalne plna elektricka ti vyda na 2-3 nasardinkovane autobusy), pricom elektriciek by v lete mala byt vcelku velka rezerva (kedze je v podstate jedna radiala off + prazdninovy grafikon), zato pouzitelnych (dlhych) autobusov malo (aj preto sa teraz dokupovali nejake jazdence)
a co sa klimatizacie tyka, netusim aka je skutkova realita kedze busy pri svojich presunoch velmi nepouzivam, ale podla aktualneho hlasovania a diskusie pri nom to velmi pozitivne nevyzera....
navstevnik911.6.2019 14:53 #83 Re:
Reakcia na #81 od si:
Tak nech tam dajú dlhý bus pruh. Aspoň budú mať ľudia viac motivácie prestúpiť z IAD do MHD.😁 Takisto by zbytočne takto neuberali klimatizované obojsmerné električky zo zvyšku mesta. Ľuďom z Karlovky môže byť jedno, či budú v klimatizovanom autobuse alebo električke, a tých klimatizovaných autobusov je aj viacej, nie?
Trolley11.6.2019 14:52 #82 Re:
https://www.dpb.sk/sk/sprava/velka-elektrickova-zmena
si11.6.2019 14:46 #81 Re:
Reakcia na #79 od navstevnik9:
predpokladam ze v tomto mode je minimalne obsluha pre obyvatelov dlhych dielov viac-menej bez rapidnej negativnej zmeny (co by v pripade nahradnej autobusovej dopravy po tunel nebolo a nahradne autobusy by zrejme trcali uviaznute medzi autami), a tych dlhodielcanov zas uplne malo nie je....
si11.6.2019 14:42 #80 Re:
Reakcia na #78 od hroch:
ved to len logicky vyplyva, ale napriklad pre mna je to v tychto mesiacoch znacne velke minus k tomu pouzivat verejnu dopravu (teploty nad 25 su pre mna uz prilis), v kombinacii so zhorsenim intervalu (a pokial tych odradenych ludi nebude dostatok tak aj vyrazne zvacsanim tlacenice vo vozidlach)...
navstevnik911.6.2019 14:42 #79 Re:
A prečo vlastne nepotiahnu x5 až pod Most SNP? Električky do Karlovky skrátené po Chatam Sófer, kde by bol preklad z 5/9 na 4, teda okrem neobsluhovaných zastávok všetky ako doteraz s tým, že na Chatam Sófer by bol možný prestup aj na smer Obchodná cez tunel, čo teraz nie je. Nemuseli by šaškovať s obojsmernými električkami, ktorých je málo, a hlavne by zbytočne neotravovali touto výlukou zbytok mesta.
hroch11.6.2019 14:28 #78 Re:
Reakcia na #77 od si:
Tak ano, ale ked vacsina nizkopodlaznych musi ist na Karlovku/Petrzalku, tak si tu klimu asi nevykuzlia...
si11.6.2019 14:23 #77 Re:
Reakcia na #75 od Petto:
ved tak ako som aj predpokladal.... odporucam mu prist si to vyskusat... a to este je riziko ze velka vacsina alebo vsetko budu sauny (doterajsia L3 konciaca v petrzalke davala aspon istotu ze rano kazdy 3ti a potom kazdy druhy voz na radiale bude mat klimatizaciu....)