BID má zmapovanú mobilitu na území Bratislavského a Trnavského kraja

Integrovaná doprava by sa mala zatraktívniť aj na základe informácií o pohyboch mobilných telefónov.

Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID), koordinátor Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, si dala vypracovať analýzu pohybu hlasových SIM kariet v rámci Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja. Zistené údaje použije BID na zatraktívnenie systému integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji a tiež aj pre plánované rozšírenie integrovanej dopravy do Trnavského kraja.

Z analýzy spoločnosti Market, ktorej dáta boli získané od 26. novembra do 9. decembra 2018, vyplynulo, že do Bratislavy dochádza z oboch krajov denne 138 921 hlasových SIM kariet a do Trnavy 27 018 SIM kariet.

Celkovo bolo na území oboch spomínaných krajov lokalizovaných 1 329 654 SIM kariet, ktoré počas dňa a noci neopustili Bratislavský a Trnavský kraj, pričom 925 397 z nich zostávalo počas dňa i noci v tej istej obci (z toho 543 641 kariet priamo v Bratislave). Zvyšok, vyše 400-tisíc SIM kariet, počas dňa migroval do inej obce. BID však pripomína, že jedna SIM karta sa nerovná jednej osobe, keďže niektorí používajú aj viac SIM kariet. Analýza preto zohľadňovala len aktívne hlasové SIM karty.

Zozbierané dáta budú slúžiť na prípravu dokumentu, ktorý poslúži ako podklad na rozšírenie IDS BK do susedného Trnavského kraja. Už v priebehu leta by malo dôjsť k integrácii železničného uzla Trnava do IDS BK, vďaka čomu cestujúci z Trnavy budú môcť pri cestovaní do Bratislavy a celého Bratislavského kraja využívať všetky výhody IDS BK. V najbližších mesiacoch spracujeme dokument, ktorý posúdi možnosti a etapizáciu rozšírenia IDS BK do Trnavského kraja,“ uviedla generálna riaditeľa Bratislavskej integrovanej dopravy, a.s. Zuzana Horčíková.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V podstate nič nové. Dané dochádzkové smery boli jasné z posledného SODB, ktoré sa realizovalo v roku 2011. Dokonca už aj v sčítaní predtým to takto vyzeralo. S intenzitami to vychádza trochu horšie. SODB 2011 vykazuje približne polovičné hodnoty ako tento prieskum, ale kedže "jedna SIM karta sa nerovná jednej osobe", tak to sčítanie fakt vychádza celkom OK. Netreba zabúdať, že sčítane bolo realizované pred 8 rokmi zachytávalo len dochádzku do škôl a zamestnaní. Nechcem byť patetický, ale z toho vyplýva, že aj bez "supermodernej" technológie sledovania SIM, ktorou sa naši volení predstavitelia a ich úradníci/manažéri oháňali, oháňajú a budú oháňať, sme mali potrebné údaje na to aby sme dokázali riadiť IDS/BID už počas jej odysejovského vzniku.

SODB má jednu veľkú nevýhodu. Data za dochádzku sú dostupné za obce resp. mestské časti. Pre vysoko urbanizované oblasti to nestačí. Tu je nutné mať data dostupné za ZSJ alebo za nejakú veľmi podrobnú mriežku. Povedzme 500 x 500 metrov. Ak je dostatočne hustá sieť vysielačov, tak na takéto veľmi podrobné priestorové sledovanie sa SIM hodia ako vyšité. Dúfam že Vallo team si to vyžiada priestorovo podrobnejšie ako BID.

Hlavne dúfam, že teraz sa neroztočí diskusia, že SIM budeme používať na určovanie počtu obyvateľov v meste a nedajbože na prerozdeľovanie podielových daní.