Bratislava testuje kĺbový autobus SOR NS 18 Diesel

Na prezentáciu do Bratislavy prišiel prvý prototyp nového kĺbového autobusu českého výrobcu SOR.

Bratislavský dopravný podnik bude od 15. mája do 9. júna 2019 testovať nový kĺbový autobus SOR NS 18 Diesel českého výrobcu SOR Libchavy. Ide o prvý prototyp tohto typu, ktorý mal výstavnú premiéru na jeseň minulého roka. Bratislava bude prvým mestom, kde sa bude skúšať vo verejnej premávke.

Dopravný podnik ho nasadí na kyvadlovú linku H (Technická - Zimný štadión) a na linku 61 (Letisko - Hlavná stanica), prípadne aj na iné linky. Cieľom je overenie jeho prevádzkových vlastností. Cestujúcich bude prepravovať bezplatne.

Doplnené nasadzovanie autobusu v dňoch 27.5. - 9.6.2019:

  • 27.5. - linka 88
  • 28.5. - linka 96
  • 29.5. - linka 78
  • 30.5. - linka 63
  • 31.5. - linka 88
  • 1.6. - linka 32
  • 2.6. - linka 96
  • 3.6. - linka 83
  • 4.6. - linka 91
  • 5.6. - linka 98
  • 6.6. - linka 68
  • 7.6. - linka 83
  • 8.6. - linka 98
  • 9.6. - linka 68

Autobus SOR NS 18 je odvodený od 12-metrovej verzie autobusu SOR NS 12, ktorá sa vyrába v elektrickej aj naftovej verzii. Z týchto autobusov boli odvodené aj nové trolejbusy Škoda 32 Tr (sólo) a Škoda 33 Tr (kĺbový). Elektrobusy SOR NS 12 premávajú od roku 2018 aj v Bratislave v počte 16 kusov.

Kĺbový autobus SOR NS 18 má dĺžku 18,75 metra, je vybavený štvoricou dvojkrídlových dverí a miestom pre 47 sediacich cestujúcich. Vozidlo poháňa naftový motor Cursor 9 s výkonom 243 kW spĺňajúci emisnú normu Euro 6. V interiéri prototypu zaujme podlaha s motívom drevených parkiet. Vozidlo je plne klimatizované a vybavené štandardným informačným systémom a USB nabíjačkami.

Bratislava v minulosti testovala aj prvý prototyp kĺbového autobusu SOR typu NB 18 City, z ktorého dopravný podnik neskôr v rokoch 2010 - 2017 zakúpil 182 kusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ten komu chýbalo teplo po studenom máji môže dnes okrem pekného počasia využiť aj túto saunu za výhodnú cenu 😎
Lepsie by bolo otestovat 32 v nedelu skrz "vlakove baliky" 🙂
Reakcia na: Salomon #27:
Transparent to samozrejme dokáže, ale DPB nie. Ten istý hardware ktorý používa DPB dokáže v Brne bez problémov zobrazovať Nkové, Xkové, či Pčkové linky...
Reakcia na: S499.1023 #28:
*bárs zložité 😁
Reakcia na: Salomon #27:
V Nemecku vedia transparenty miesto čísla linky ukazovať aj trebárs futbalovú loptu či kostol. Ale na Slovensku sa to nikdy tak nerobilo, bolo by to príliš zložité a cestujúci by to nepochopili.
Je smutné, že v 21 storočí, vnútorný transparent nevie ukázať písmeno H ale číslo hej. To iste platí aj pri písmene X. V Nemecku som sa stretol s linkou X30 a vnútorný transparent bol zhodný s tým vonkajším a žiadne číslo ako u nás. Pýtam sa kde je chyba! Stále chceme žiť v domnení, že to nejde?😴
Reakcia na: henko151 #17:
Máš niekde foto toho vozu DPP?
Reakcia na: Mart1n #23:
Dnes hrajú Česi, Rakúšania a Lotyši (ich hojná účasť ma celkom prekvapila), takže sa dalo čakať, že mesto bude plné.
Reakcia na: pharel #19:
Využil som to aj ja na zápas Česko-Rusko plný autobus čechov ale aj rusov a dnes som videl tiež velaľudí takže áno 😁
Reakcia na: pharel #19:
Áno, v čase zápasov boli sóla dosť plné, tak sa prešlo na kĺbové.
Reakcia na: pharel #19:
po vecernych zapasoch to vozi celkom dost ludi, co som si vsimol. V inych casoch neviem.
Je tam inak aj koho vozit? Vyuzivaju ludia to P+R na Technickej? 🙂
Reakcia na: henko151 #17:
Ano, videl som 🙂
Reakcia na: Petto #16:
Posledné DPP NB18 majú priestor aj oproti 4. dverám, takže si myslím že ak si to dopravca objedna, vie to spraviť aj SORka
Reakcia na: Infinity #15:
MBCC ma tiez uzku ulicku ale mas sa tam kde postavit aj inde + oficialny priestor na batozinu, siroky klb, priestor aj oproti 3dveram.
V NB18 aj NS18 vlastne ani nie je priestor na statie vo vlecke, bud stojis v dverach alebo v ulicke za klbom alebo medzi napravami.
Reakcia na: Petto #10:
to plati aj pre mbcc hej???uzke ulicky ci tam ti to uz nevadi???
🙂
krista tolko vyskolenych vodicov autobusov tu je..ani jeden s komentujucich za volantom tohto busu nesedel ..najprv si to podte odskusat potom mozte nieco pisat a kritizovat.omg
Reakcia na: S499.1023 #11:
O 20:15 evolvujú na hokejevých trénerov.
Ukazuje sa tu "nádherné" myslenie DP. Zastaralý vozový park má jedna vozovňa, ale všetky prenajaté vozidlá idú do inej vozovne (veď to je prípad aj 1859 a testovacieho autobusu minulý rok- hoci ten mal jazdiť aj na Juráckych linkách). A nové vozy idú stále tiež inde ako ma obnovu vozového parku- viď posledný tender z roku 2017. Takže len ďalší dôkaz, že DP nemyslí vážne obnovu vozového parku.
Samý fachman cez autobusy to tu je.
Reakcia na: IBBI #9:
Nekupit, uzke ulicky. Potrebujeme kapacitnejsie, priestranejsie vozidla a nie medzimestske autobusy s co najvacsim poctom sedadiel
Pekney, moderny bus - dost miesta na sedenie... Kupit! 😉
Reakcia na: Durkø4941 #7:
Prirataj este 120 tykadlovych SORiek a par sol NB12.
Reakcia na: Petto #6:
Staci ze tu beha uz 180 klbovych Nb18 .Uz hadam stacilo s tymito libchavskymi skvostmi.
Reakcia na: Andy #5:
Uvidime cenovo,ze kolko vyjde tento model. No z vystav mam info,ze to je vyssia trieda uz oproti NB18 radu, takze uz nemusi byt uplne jasna vyhra v chystanom tendri na klbaky v prospech SORu.
Reakcia na: Petto #4:
Pozri, aj tak to je jedno. Na to, aký autobus tu bude jazdiť bude mať vplyv nastavenie tendra a následné ponuky uchádzačov a nie spokojnosť s prezentačným / testovacím autobusom.
Reakcia na: Andy #2:
U SORu to nie je celkom pravda. Sedadla tam bolo nabuchane co najviac aby to ta 1.karoseria NB vydrzala. NS je uz znacne mohutnejsia takze oproti 3 dveram za klbom treba vysmarit sedadla prip. aj vpredu pomenit rozlozenie sedadiel.
Reakcia na: Andy #2:
Resp. našpecifikovať to v tendri...
Reakcia na: Petto #1:
Predpokladám, že to je najmenej, objednať to s menej sedadlami...
Kedy sa tu uz bude testovat nieco kapacitnejsie a nie tieto stiesnene pepikoviny s medzimestksym interierom ? Vlecka zhodna 1:1 s NB18. Sedadla v radoch 2+2 🤐