Posilnenie premávky linky 144 (od 16.3.2019)

Od soboty bude autobus na Kamzík premávať každých 15 minút.

Od 16. marca 2019 bude rekreačná linka 144 premávajúca z Koliby na Kamzík premávať v intervale 15 minút, čím sa na Kolibe zabezpečí nadväznosť na každý spoj trolejbusovej linky 203.

Pripomíname, že v smere na Kamzík linka 144 zastavuje aj na zastávke Koliba, parkovisko pri reštaurácii za križovatkou Cesty na Kamzík a Brečtanovej ulice.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #31:
Petto bavili sme sa o L144 . Tam je teraz kolotoč..
Reakcia na: IBBI #32:
Ano, ako sa uvadza v clanku je to kvoli neochote objednavatela byt flexibilny. Tak namiesto 15 minutoveho intervalu mame 30 minutovy so zdvojenymi odchodmi. O hodinovej diere par krat za den ani nehovorim.

Aby nahodou niekto kto sa rozhodol dat sancu MHD nebol spokojny a nabuduce si dva krat rozmyslel ci spravi taku hlupost.
V sobotu 23.3. jazdili na Zeleznu/Kacin 2 elektrobusy za sebou (doslova v tesnom zavese) miesto klbaku zrejme.
Reakcia na: david1 #30:
Teraz budu castejsie pauzy, 5. poradie bude striedac s vozidlom, ktory by mal robit dobijacie prestavky a aj zakonne prestavky pre sofera.
Reakcia na: 810zssk #23:
To je pri ideálnej premávke čo tam často cez víkend nie je a neurobí obrat za 10 min.

Celkovo je táto služba na prd z pohladu vodiča. Krúti sa tam stále dookola okrem prestávok..
Pauza tak na cigu alebo rýchlu potrebu..
Reakcia na: 810zssk #28:
15 minút tam bol dávnejšie.
Dakujem. Bol som v tom ze tam byvalo 15 minut. Potom je to masivne zlepsenie v kazdom ohlade a takto to ma vyzerat 🙂
Reakcia na: 810zssk #25:
3x klb je 3x 110 tj kapacita 330/hodinu, teraz bude 6x solo to je 6x70 = 420/hodinu cize kazdopadne zlepsenie 🙂
Reakcia na: 810zssk #25:
Posledných pár sezón tam bol interval 20 min - teda 3x kĺb za hodinu.
Reakcia na: Petto #24:
Takze namiesto 4 klbakov za hodinu bude 6 sol za hodinu? No som zvedavy ako to kapacitne klapne, kazdopadne je fajn ze ten interval sa podstatne zlepsi.

Je ale chore ze sa caka na nejaky formalny datum, hoci je zrejme ze dopyt je uz teraz.
Reakcia na: 810zssk #20:
Elektrická L43 uz bude v aprile aj cez vikendy, niekto pisal na dispecerovi uz o tom. Udajne 10min interval, t.j. kazdych 20minut spoj na Kacin a Lesopark
Reakcia na: david1 #22:
Aky pripoj mi zdrhne na Kamziku? Lanovka?😁 Na Kolibe je prestupny cas 144>203 sedem minut (ale 144 ma dalsiu jazdu po 5 minutach). Takze do tych 5 minut by sa mohlo na 203 cakat a stale sa stihnut vratit k najblizsiemu odchodu 203.
Reakcia na: 810zssk #20:
Prestup na L144 je rovnaký ako pri L41.
Tu počkáš zmeškaný trolík a na druhom konci ti zdrhne prípoj... Nikdy to nebude ideálne. Jediná výhoda je teraz ten 15 min. int. Čakať na ďalší 30 min. by bolo trocha moc.





Reakcia na: Trolley #18:
Vcelin je na Bielom krizi https://www.google.com/maps/search/vcelin/@48.2478249,17.1445411,1726m/data=!3m1!1e3

Dubravksa hlavica je najvysie miesto pokial chodia auta do lesa v Dubravke kedze vysie je zavora.
https://www.google.com/maps/@48.1841956,17.0150965,213m/data=!3m1!1e3
Reakcia na: Max #17:
Zrovna pri tej Ceste mladeze to nevidim tak vyznamne, tam nie je nejaka potreba aby 212 jazdila priamo na Zel. studienku, kedze 43 vedie do uzla Patronka kde je prestup na milion dalsich smerov a priamy spoj by vyuzilo minimum ludi. Tahat droty do lesa kvoli linke co cez tyzden chodi raz za hodinu (co by inak tiez nebolo zle zmenit) mi pride ako sotousovina. Len by to chcelo elektrobusy aby 43 aj cez letne vikendy mohla byt elektricka.

Kamzik je iny pripad kedze tam je utilitarny prestup v strede nicoho.
Reakcia na: Max #15:
Necakajuca 144 je strasny fail, kedze ta linka existuje prakticky len na to aby vozila ludi od trolejbusu hore. Zial toto velmi detailne odraza mentalitu podniku 😞 Pritom by stacilo tak malo, to je fakt len otazka vole.

Kazdopadne vyhladovo by 203 urcite mala byt parcialna, s tym ze by sa predlzila na oboch koncoch jednak na Drotarsku a jednak na Kamzik.
Reakcia na: gejza #12:
V ktorých miestach je Včelín a Dúbravská Hlavica?
Reakcia na: Petto #16:
Samozrejme nehovorím, že by to mal byť projekt s najvyššou prioritou, ale zato relatívne bez problémov realizovateľný (nakresliť projekt) a uchádzať sa o čerpanie fondov v rámci ekologizácie MHD.
Cieľom by malo byť, aby čo najviac ľudí využívalo na cesty do prírody MHD miesto svojich áut. + by mohla byť ako motivácia cez víkendy premávka MHD v lesoparku bezplatná.
Reakcia na: Max #15:
Zatrolejovanie Cesty Mladeze cez EU fondy je ten posledny projekt na ktory treba EU fondy v BA. Prestup z 203 na 144 je tiez riaden "balkan" ako vravis. Keby mame parcialy,tak dam vikendovu kyvadlovku Central (Jelacicova) - Racko - Koliba - Kamzik a mali by IADckari aspon P+R na s spojom. No parcialom sa stale mesto vyhyba, akokeby to bol mor. A BA ide dokonca nakupovat cez EU fondy dieslaky busy 💀 .
Škoda, že sme v Bratislave a nie v nejakom civilizovanom meste - napríklad využiť eurofondy na zatrolejovanie Cesty mládeže aspoň po Železnú studienku, aby tam mohla jazdiť priamo linka 212 (43 by potom mohla premávať stade na Kačín a na konečnú do lesoparku. Alebo na nákup parciálnych kĺbových trolejbusov, ktoré by tam mohli zachádzať.
...alebo aspoň toľko, aby nadväzujúca linka 144 čakala na prestup ľudí z 203 🤔 o nejakom slušnom prestupe priamo na jednom mieste "na hrane" ani nehovorím.
Reakcia na: gejza #11:
Pojem nadvaznost je zial v podmienkach DPB mimo nocnej dopravy stale jedna velka neznama 😕

Co sa 43 tyka, tak ako pise Tom, ked uz je v CP 30 minut tak je to takto lepsie. Otazka je len preco DPB kazdy rok zaskoci ze za pekneho pocasia na Zeleznu studienku cestuju ludia a vzdy trva dva vikendy prepchatych vozidiel kym sa spamataju a zavedu prislusny CP.
Reakcia na: gejza #11:
Čo sa týka súbežnej jazdy autobusov na 43. Možno znie logickejšie, aby išli radšej v odstupe 15 min, no keďže info o posilnení nebola, tak je predpoklad, že väčšina ľudí príde na Patrónku v čase odchodov v CP a vložené spoje po 15 min by teda išli prázdnejšie. Ľudia by sa do prvého riadneho spoja nezmestili a museli by 15 min čakať na druhý, takto sa vždy zmestili všetci bez nutnosti dlhšie čakať.
Reakcia na: majak #7:
už keď chceš zvyšovať obslužnosť v rekreačných oblastiach, tak by možno stálo za úvahu predĺžiť niektoré spoje linky 52 až po Včelín alebo pár spojov linky 27 na Dúbravskú Hlavicu
... je síce fajn, že 144 má nadväzovať na trolejbusy 203, ale ..... dnes prišla zmeškaná plná 203 na Kolibu o 14:00, na nástupišti práve stál spoj linky 144. Z trolejbusu vybehli ľudia, utekali na bus 144, ten sa však elegantne pohol z Koliby smerom na Kamzík, pričom viezol troch cestujúcich. Tak sa ľudia nadávajúc pobrali na Kamzík pešo.

... a pridám jeden postreh zo Železnej Studničky - dnes s ohľadom na počasie došlo k posilneniu na autobusovej linke 43. Vynikajúci nápad, ale ...... oba autobusy jazdili spolu, tvorili pekný vláčik a namiesto 15-minútového intervalu bol zdvojený odchod každých 30 minút.

Reakcia na: majak #7:
myslím, že trasovať linku busu popri súbežnej lanovke nie je dobrý nápad, bolo to dosť o hubu už keď tadiaľ jazdila v čase rekonštrukcie cesty pred rokmi, nik s cyklistov nerešpektoval zákaz jazdu po tej úzkej ceste. A vlastne skoro počas celej doby prevádzky linky 144 premáva aj lanovka, ktorá má dostatočnú kapacitu a reálne cez víkend jazdi vkuse od 10 do 18h. Čiže ak niekto chce môže ísť 43, lanovka, 144, 203 s peším prestupom 2 minúty pri dolnej stanici a 5 min pri hornej (keďže linka 144 končí trochu nižšie).
Reakcia na: majak #6:
Ten projekt je už mŕtvy pre zastavanie rezervy pre prepojenie Hradného kopca s Gruntami až do Karlovky.

Teraz sa rieši iba zatrolejovanie Mlynskej doliny a dookola po Botanickej na Molecku. Osobne by som zatrolejoval aj odbočku k intrákom. Tam by sa tiež uživila T bus linka v smere Brnianska , Šancová.. napr. predĺženie L41.
Reakcia na: majak #7:
Spájaš linky s rôznymi prepravnými nárokmi, rôznym intervalom a odlišnou dobou prevádzky. Na 43, ktorá od apríla do októbra ide aj na Kačín jazdia v danom čase kĺbové vozidlá a prevádzka je cca od 05:00 do 22:00 denne. L44 jazdí každých 30 minút do 21:00 a L144 každých 15 minút cez víkendy a sviatky od 09:00 do 17:00.
k tomu mojmu napadu prepojit 43 + 144 by som pridal este 44 a mohlo by to jazdit pekne v okruhu napriklad od onkologie v smere patronka zelezna so zachadzanim k sanatoriu v lesoparku, potom hore od snezienky k terajsej "konecnej" 144 dalej dole k trolejbusom a potom po trase 44 sa pomotat cez ulicky. ak by to bolo na dlho, dala by sa spravit pauza na kolibe kde by sa menili smery jazd - jeden by siel na kramare a druhy do lesoparku a potom zasa opacne... kyvadlo 🙂
mierne offtopic: co som sa pytal v druhom vlakne na tu trasu vlarska - koliba, tak este mi napadlo, ze ak si spravne pamatam, jestvoval nejaky projekt s prepojenim mudronovej cez tichu (?) dole k zoo a potom sa malo ist cez grunty (?) nejak dole na karlovesku a nasledne to spojit s molecovou??
Ešte by to chcelo prdľžiť premávku aspoň v letnom období.
Reakcia na: 810zssk #1:
úplne jednoducho, poobedný vodič linky 44 pred službou vykoná stredača linke 144
Uff to bude teda služba.. Výdrž max. na cigaretku na dva ťahy...
Reakcia na: 810zssk #1:
Tipujem striedac alebo rozdelenie sluzby na 2 sluzby. 🙂
Ocenujem ze sa tu nepouzila popularna DPB diera kvoli prestavke. Ako to pokryli? 🙂