Bezplatná preprava na linkách 75 201 202 212 X72 (18.2. – 31.3.2019)

V rámci zón 100+101 je k dispozícii aj 7-dňový predplatný lístok za polovicu.

Počas nadchádzajúcich dopravných obmedzení na Mlynských nivách a pod Prístavným mostom ponúka hlavné mesto v prvých týždňoch trvania obmedzení aj motiváciu na využívanie mestskej hromadnej dopravy vo forme bezplatnej prepravy na vybraných linkách. Mesto tým chce odbremeniť od individuálnej dopravy najmä Gagarinovu ulicu, na ktorej sa očakávajú najväčšie dopravné zápchy.

V termíne od 18. februára do 31. marca 2019 je pre všetkých bezplatná preprava na linkách 75 201 202 212 a X72. Vozidlá týchto liniek sú označené nápismi "Bezplatná preprava" a budú v nich zablokované označovače cestovných lístkov (nebude možné označiť si lístok, ani zakúpiť si elektronický cestovný lístok).

Linky 201 a 202 zabezpečujú nosnú dopravu z Dolných honov a Vrakune do centra mesta a na Hlavnú stanicu. Linka X72 nadväzuje na linku 202 a zabezpečuje spojenie do centra mesta k Nemocnici sv. Michala. Linka 212 spája Prievoz s centrom mesta, Kramármi a Patrónkou. Linka 75 počas špičiek pracovných dní zabezpečuje spojenie Dolných honov, Vrakune s Ružinovom, Novým Mestom a Krasňanmi.

Bratislavská integrovaná doprava navyše v tomto termíne ponúka 7-dňové ( = 168-hodinové) cestovné lístky  pre zóny 100+101 so zľavou 50 % pri ich kúpe cez mobilnú aplikáciu IDS BK. Uvedené 168-hodinové cestovné lístky je možné využiť na všetkých linkách MHD, vo vlakoch kategórií Os a REX a v regionálnych autobusoch dopravcu Slovak Lines v rámci územia Bratislavy. S uvedenou mimoriadnou zľavou je cena obyčajného 168-hodinového lístka 5,70 € a zľavneného 2,85 €.


Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem či sa to už niekde písalo, ale prečo na väčšine Sorkách na vonkajšich transparentoch nezobrazuje číslo linky a číslo linky je nalepené za oknom na papieri?
Reakcia na: brosk #1:
Bude.
Reakcia na: TomJ #60:
Musí tam byť striedač ak tam nieje "obľúbená" diera v intervale.
Reakcia na: Peter6607 #59:
Možno kvôli sociálke. A teraz navyše po zmene trasy linky 208 aj kvôli zabezpečeniu spojenia Ružovej doliny z Prievozskou.
Mimochodom, na linke 208 je nejaký striedač, keď tam jazdí celý deň jedno poradie?
Reakcia na: Valec #54:
Tak potom snáď zostáva jediný problém. "Linka X72 nadväzuje na linku 202 a zabezpečuje spojenie do centra mesta k Nemocnici sv. Michala." Toto je dnes mimo realitu. A to dokonca aj mimo špičky. Jednoducho stačí, aby na križovatkách chytil jeden spoj červenú a už sa nechytá. Keď chodila X72 na Hraničnú, bolo to o dosť lepšie, lebo človek išiel na istotu 201. Aký je objektívny dôvod, prečo X72 nemôže chodiť práve na Hraničnú? Ak by to tak bolo, nebol by problém ani garantovaný prestup.
Reakcia na: 810zssk #55:
Áno.
Reakcia na: Petto #52:
Na všetkých kĺbových plyňákoch akonáhle bolo vonku nad 30 stupňov a intenzívne slnko, vrela voda, a to mali iba rok, dva max. 3 po GO. A jazdili na všetkých kĺbových linkách 1. a 2.DP, aj v najhorúcejšom lete víkendy celodenky, a občas aj do kopcov. Len s tým musel ísť vodič, ktorý na to bral ohľad a nelietal s tým ako bežne cez rok ( s inými typmi) a nezhasínal hneď motor na konečnej. A prežila sa celá služba bez ujmy.
Reakcia na: fanatikmhd #44:
Máš pravdu vo všetkých uvádzaných príkladoch okrem toho tvojho - to je prípad, ktorý nemá zmysel riešiť.
Reakcia na: Valec #54:
Kvoli blokovaniu oznacovacov?
Reakcia na: Petto #50:
Na všetky bezplatné linky budú vypravované len vozidlá s novými palubákmi. CNG vraky sú teda mimo.
Reakcia na: Tootti #47:
Skôr v tom zhone zabudli pri exporte z mapy odfiltrovať niektoré zastávky.
Reakcia na: david1 #51:
Na NAD vraky podla mna nemozu ist, kedze to bude vozit baliky a este v lete, to by zakazdym vyvrela voda . Otazna je aj hradenie L33 ,kedze Molecka sa kompletne rozrype vratane trol.vedenia. Tipujem vsak ze budu len X5 a 133 pocas leta + 32.
Reakcia na: Petto #50:
Veď okrem prázdnin nemáš na ňu volné novšie vozy bez toho ,aby si ich z inej linky zobral.. Skôr som zvedavý čo bude jazdiť na NAD v Karlovke.. To bude, len rošáda medzi linkami.
75 zostane stale aj od 18.2. s vrakmi CNG ? Lebo to bude potom celkom fajn akcia , retrojazdy s historicakmi zadarmo. 😆
Reakcia na: Mike #48:
Takže sa hrá na expresný charakter už , len na Račianskej.
Tam by tiež mohla zastavovať všade. Je to jedno pri tých zápchach a aspoň by obslúžila viac ľudí. Aspoň by pri skoro každodenných stretoch IAD vs.električka niečo jazdilo na časti radiály..
Reakcia na: Tootti #47:
Aj Ríbezľovú má ...
Podľa mapky linka 75 bude stáť aj na zastávke DK Ružinov? Je to chyba, alebo pravda? 🤔
Reakcia na: fanatikmhd #44:
Nechcem urážať, ale situácie na ktoré tu poukazujete. O koľko ľudí sa jedná?
1) Kamoš má kolegu z Vajnor, robia vo VW v Devínskej. Ten jeho kolega nadáva na to, že nemá priamy spoj ako Petržalka 92/192 do VW. Z Vajnor tam robia 2 ľudia. Oplatí sa kvôli dvom ľuďom pripravovať novú linku? Podľa mňa nie.
2) Som z Petržalky, časť Jasovská. Rok som pracoval v Devíne. Spojenie bolo des. Viete koľko ľudí som stretol, že cestovali z Petržalky do Devína? 1 osobu (z Čuňova aj to bola kolegyňa) inak som cestoval poloprázdnym autobusom od oblasti Molecova. 99% ľudí čo so mnou cestovalo boli dôchodcovia, čo chodili na záhradky. Oplatí sa kvôli tomu prerábať grafikon? Podľa mňa nie.
3) Váš opis situácie, koľko ľudí začína ráno o 5:30 v robote v PK, čo tam chodia za robotou? Dvaja? Traja?
4) Koľko ľudí musí byť o 6:00 v Trnave v robote z BA? Bude ich aspoň 10? Bude ich 20?
5)Ten váš príklad Faurencia, zmena končí o 22:00. Robí tam koľko na zmene? 100 ľudí? 200? Dajme tomu 300. Tipujem, že drvivá väčšina Nebýva priamo v Leopoldove, ani v Hlohovci, ale okolitých obciach Ktorým smerom teda treba vypraviť vlak? Samozrejme všetkými, lebo každý je z iného smeru. Ale nie každý býva pri trati, takže bude potrebovať aj tak autobus z železnice do svojej obce. Takže pre 300 ľudí zrazu potrebujeme aspoň 6 vlakov a aspoň 30 autobusov. Ozaj netuším, koľko ľudí tam robí na smenu, ale pochybujem, že to bude cez 300 ľudí.
6) Kamoš chodí na 5:30 do roboty do Slovnaftu v BA z TT. Skúste si tipnúť, koľko áut stretne v tom čase na diaľnici v oboch smeroch dohromady? Max 20, ak nerátame kamióny a dodávky (zásobovanie, ktorý proste už pracujú)
7) prečo cestovné rátate na lístky? Najlacnejší cestovný lístok pre dospelú osobu je 15 minútový za 70 centov. Bežný pracovný mesiac má 21-22 dní, takže 0,7*2*21=29,4€, alebo vašich 0,9*2*21=37,8€. To sú len pracovné dni za mesiac. Väčšina ľudí chodí aj cez víkendy von, alebo potrebujú isť na nákup a nestačí im ten 15, resp. 30 minútový lístok, takže to je drahšie. Mesačná električenka stojí 26,9€ a môžem cestovať do aleluja. Ak si kúpim 90 dňový, tak mesiac ma výjde na 24,1€. Ak si to prerátame, tak 24,1€ na 25 dní z 30, lebo aj víkend, tak sme na 0,833333 centa na deň. To je menej ako 1 lístok na 30 minút a to ich na 1 pracovný deň potrebujete 2 lístky.
😎 vaše príspevky tu mi prídu ako príspevky človeka, ktorý aj keby traktory z neba padali, tak proste do MHD nepresadne. Viete koľkokrát som počul, že MHD je špinavá a autobusy sú staré? Vždy to hovoria ľudia, čo sa v živote v MHD neviezli, alebo naposledy pred 20. rokmi. Jazdili čisté autobusy? Sú staré. Kúpili sa nové autobusy? OMG, však sú plné. Ukážete, že nie sú plné. OMG, ale ja si nemám kde sadnúť. Čo ten človek potom očakáva? Že keď cestuje do roboty na 8:00 ako ďalších 300 tisíc ľudí, že bude sám v MHD? Potom to pokračuje, že MHD je drahá (mesačná električenka stojí 27€, takže na deň to je menej ako 1€ a môžem cestovať do zblbnutia), MHD nemá klímu/kúrenie (na všetkých oknách nápis neotvárať, lebo klíma nebude poriadne fungovať, ale aj tak tie okná všetci otvárajú), v MHD je klíma/kúrenie (mrznem, či sa potím, lebo to funguje), na zastávku to mám ďaleko, lebo to je 5 minút pešo (k autu má koľkokrát aj 10 minút, lebo parkuje niekde v pííp ďaleko), MHD to dlho trvá (pritom reálny rozdiel medzi MHD a autom v čase dvere-dvere sa v mnohých prípadoch zmestí do 15 minút rozdielu. Samozrejme ak dáme za vzor človeka z Horného Baru, ktorý začína robiť o 4:30, tak nám to nevyjde, ale výhovorka dobrá). Proste výhovorka sa vždy nájde, prečo nie. Samozrejme nedá sa vyhovieť všetkým, hlavne nie extrémom, ale tých je malé množstvo.
Reakcia na: SuchSoft #38:
Na tú biskupickú stanicu môže namiesto 78 kľudne premávať 75. Akurát že by prišli o spojenie s Vrakuňou v sedle a večer.

Čo sa týka nadväzností 78 na Regiojet v rannej špičke:
- odchody 78 sú zo ŽST PB od 6:07 do 7:57 každých 10 minút, teda maximálne čakanie pri prestupe nepresiahne 10 minút. Potom ide o 8:11, 8:19, 8:26, 8:34, 8:41 a potom každých 15 min.
- príchody RJ na ŽST PB v smere od Kvetoslavova ráno sú:

6:23 (priemerné meškanie 2 minúty)
6:45 (priemerné meškanie 4 min.)
7:00 (priemerné meškanie 7 min : 30sek.)
7:25 (priemerné meškanie 7 min.)
7:38 (priem. meškanie 6 min.)
7:58 (priem. meškanie 15 min.)
8:25 (priem meškanie 4:30)

Priemer meškaní je vyhodnocovaný cca od zmeny GVD v decembri 18).
Zhrnuté - vlaky RJ ráno prichádzajú úplne random.
Reakcia na: S499.1023 #29:
4:18 možno preto že 04:50 končí v TA, nie v LD kam mám cieľ cestovať.
Kde parkujem je moja vec, ale aj podpriemerná opica vie zaparkovať do 5min pešo od 1. nástupišťa. Ale to je jedno.
Podstata tkvela nie v mojom cestovaní, ani v tvoje snahe ma v každom komentári nejako uraziť, ale skôr v tom, že pokiaľ budú takto nadväzné všetky spoje, ak budem MHD výrazne pomalšie, nebudú vhodné prípoje, tak tou MHD nepôjdem ani keby bola celá zadarmo, či dokonca ani keby som dostával peniaze za cestovanie s ňou.

Ad1) Otvorenie stanice od 03:30 je logické, tento návrh leží u kompetentných nejaký deň... Zatiaľ bez výsledku
Ad 2) Posun Os zatiaľ viažu komplikácie, nakoľko je v skutočnosti pokračujúcim až do TN či ZA..
Ad 3) Možno práve preto som jediný kto ním ide. Lebo každý sa vykašle na nejakú trápnu nočnú MHD, aby hodinu stál na stanici, aby sa ďalej trepal vlakom....keď autom to spraví za chvíľku. Predstav si situáciu že v PK potrebuješ byť v práci 05:30. Osobný 04:50 je neskoro (v PK prídeš ale nestihneš sa presunúť do práce). Takže pôjdeš na 04:18. Ten stíhaš akýmkoľvek nočákom 03.20. Z domu teda väčšinovo nejak okolo 03:00. Prípravná doba doma než spravíš zo zombie človeka, je nejaká, hodinka (aj s presunom na zastávku). Takže budík 02:00.
Ak však chcem ísť autom, benzín ma zas toľko nestojí (na 30km 3€, čo je porovnateľné s vlakom za 1€ a nočákom za 2x0,90€) a stačí mi vstávať 04:00, do 05:00 som vyrazil autom a 05:30 som v PK (Priemerná rýchlosť 60km/h, to hádam nie je v nočných hodinách von z BA a medzimestskou cestou nemožné). Čiže 2h spánku navyše, a nezaplatím prakticky nič navyše. Stojí to za to?
Tých kombinácii samozrejme by som vygeneroval mnoho, na 06:00 byť v Trnave (ten 04:50 tam dojde moc natesno....). Ale niektorí zjavne pochopili zmysel príspevku, a niektorí nie.

Takže to uplatním na súčasný variant MHD zdarma: Cestujúci z dediny si aj tak zaplatí celý lístok, lebo SAD + prestup aj na inú linku MHD. Takže mu to nič nerieši. Zápchy sú odradzujúce, ale ak mi prvý spoj z dediny ide neskôr než musím byť v práci....smola. Ak mi posledný spoj domov ide skôr než končím v práci..smola.

Príklad dám Leopoldov : Faurecia končí o 22:00 (zmena 14:00-22:00). Posledné skupina vlakov odchádza z LD o 21:02 a 21:25...bye bye... Chceš ísť domov? 03:48.... Takže všetci hromadne autom.
Reakcia na: 810zssk #42:
Na to nemáš dosť vozov a ani vodičov. To by ti dve - tri poradia nevyriešili.
Išlo by de facto o ďalšiu linku v cca 15-25 min.int.

To skôr to kyvadlo. No zatiaľ je tam kapacita vo forme L70 a 78 predimenzovaná. Ľudia idú v drvivej väčšine vlakom ďalej.
Reakcia na: david1 #41:
"neprimerane dlho čakal na vlak a vznikali by diery v intervale na trase L202"

Pisal som o vlozenych spojoch. Cize ziadne diery by nevznikali, taktove spoje by normalne jazdili z Cilizskej, zo ZST PB by isli spoje navyse.
Reakcia na: 810zssk #40:
Na tej jednokolajke sú meškania každý deň . Čiže by ti tam voz buď neprimerane dlho čakal na vlak a vznikali by diery v intervale na trase L202 alebo by jednoducho odišiel pred príchodom vlaku..

L78 má ráno int. 10 min. a L201,2 spoločný 3-4 čiže nejak výrazné čakanie na prestup tam nebude.
Ja by som si vedel predstavit aj nejake vlozaky na 202, ktore by isli zo ZST Podunajske Biskupice vzdy po realnom prichode vlaku. Kombinacia vlaku na zaciatok mesta a dalej vyuzitie bus pruhu na Prievozskej je lakava, ale dnes vyzaduje dalsi prestup este na Dolnych Honoch.
Reakcia na: SuchSoft #38:
L78 je tam vedená od 10 júna....
Sčasti máte pravdu, ale aká je náväznosť L78 na vlaky?
Ak má byť MHD atraktívna, tak by nemala nechať cestujúcich čakať na nejaký spoj, ktorý možno ani nepôjde, lebo sa kvôli zápcham nestihne dostaviť na svoj odchod z konečnej, resp. poobede tiež pôjde ako to "vyjde", kvôli zápcham na Hradskej. Hlavne vtedy, keď je zámerom dostať ľudí z áut do MHD. 😮

Možno naozaj stačí len tá L78. No veď sa uvidí po zavedení. 😊
Reakcia na: berny #36:
Pripadne vystupis z vlaku na zastavke Bratislava-Vrakuna odkial je to na zastavku MHD Cilizska asi tak 5 minut pesi
Reakcia na: SuchSoft #31:
Kde je problem?

L78 ta zo ZST Biskupice odvezie na Dudvazsku/Hronsku/Torysku,

na hrane prestupis na L201 L202 L75
Reakcia na: Miro #32:
Vybrané linky MHD zadarmo je iniciatíva mesta, nie koordinátora IDSBK.
Reakcia na: david1 #33:
Jedine ak myslel bezplatné kyvadlo, ale aj tak to nedával zmysel.
Reakcia na: SuchSoft #31:
Z tej prázdnej L78 sa nedá prestúpiť na všetky tebou menované linky? Načo tam chceš kyvadlo?
Reakcia na: SuchSoft #31:
Až tak integrovane managori IDS BK nemyslia.
Chceme, aby ľudia šli MHD namiesto autom.
Chceme, aby sa dostali do mesta rýchlo.
Od 18. 2. by mohli ísť MHDčkou po Gagarinovej, čo dáva logiku, keďže tam majú pribudnúť BUS pruhy.

Ideálne by bolo, keby vystúpili z vlaku, čo ide od Dunajskej Stredy, vo Vrakuni a nastúpili na T201, T202 prípadne A75. Ale stanica je ďaleko, zatiaľ.
Bohužiaľ, ani jedna linka zo Žel. st. Pod. Bisk. nejde po Gagarinovej.

Takže by dávalo zmysel spraviť dočasnú linku - kyvadlová doprava: Žel. st. Pod. Bisk. - Čiližská.

Ráno by vždy jeden alebo dva busy (podľa potreby) čakali na stanici na vlak, a odviezli by vystúpených cestujúcich na Čiližskú, kde by sa už odviezli MHD po Gagarinovej.
Poobede, by vždy z Čiližskej odišli 1 alebo 2 busy na stanicu PB, tak aby tam došli pred príchodom vlaku smerujúceho na DS, to by sa dalo zmenežovať, snáď by to dispečer zvládli. 🙂

Nevýhodou je, že prestup nie je na hrane. Dalo by sa, keby v smere od stanice PB z Dvojkrížnej odbočil na Kazanskú, len neviem, kde by sa otočil. 😗

Čo si o tom myslíte?
Reakcia na: S499.1023 #29:
To musí povedať on.
Na jeho smer ide ďalší polhodinu po prvom na rozdiel od ostatných. Na trati 120 by boli zbytočné nalepené dva OS po posunutí prvého.
Na DS ide prvý OS až o 5:03.
Jediný problémový smer je Kúty s odchodom o 4:25, ktorý sa dá stihnúť s pár nočákmi pokiaľ nemeškajú..

Reakcia na: david1 #26:
Ak je ten o 4:50 na TT v pohode, prečo teda fanatikmhd ide na ten o 4:18 (na tom začal svoju mantru "nepresadnem z auta, kým mi nespravia spoj na mieru" točiť)?
Reakcia na: 810zssk #27:
V časoch , keď nie je stále vôla zlepšovať int. napr.v rannej špičke pri električkách je určite jednoduchšie posunúť ten jeden vlak , aby sa to stíhalo ako posilovať celú sieť nočákov. To nevidím nateraz vôbec reálne.
Reakcia na: david1 #26:
Odchod vlaku 4:30 by bol stale na tesno, na to by sa nedalo spolahnut. Ked je trochu problem, meskania sa prenasaju celu noc a teda posledne kolo pomerne casto ide tych 5 minut zmeskane. Co uz pri niektorych linkach znemoznuje prestup na vlak ktory by isiel 4:30.

Na konci dna si myslim ze skor ci neskor budeme musiet prejst na 30-minutovy interval nocnej dopravy, aspon v okrajovych casoch (doplnenie 1:00 a 4:00) ak uz nie celonocne. Potom sa vyriesia aj tejto problemy.
Reakcia na: S499.1023 #25:
Písal som k prvým. Sú to len dva. Na Trnavu 4:18 a Kúty. S tým , že na TT ide aj 4:50 čo je v pohode. Čiže, len smer Kúty posunúť o 6 min. na 4:30 a bolo by to ok.
Na N.Z a D.S. je to ok.
Zvyšné už vybavia denné spoje.
Reakcia na: david1 #24:
Tak si daj vygenerovať odchody vlakov z BAHL v ranných hodinách a povedz, ako k chaoticky rozhádzaným odchodom môže jazdiť nočák s intervalom jadna hodina? To by u Zločineckej a na ministerste dopravy a toho, čo urvali, museli pochopiť, že k taktovému grafikonu patria aj uzly.
Reakcia na: Martin Fundárek #22:
To nerieši ten neatraktívne čakanie 50 min.
Tie prvé os. vlaky by mali odchádzať po príchode nočákov. Cca 5-7 min. by malo stačiť.
Reakcia na: Martin Fundárek #22:
Jeho problém vyrieši parkovacia politika.
Reakcia na: david1 #16:
To skôr nech napíše na ŽSR, aby otvorili stanicu o 3.30.
Reakcia na: Mike #17:
Ja chodievam sem tam prvým smer N.Zámky o 4:44. Väčšinou sa vezú spiaci železničiari + cez víkend cezpolná mládež z barov.
Na čo má potom však zmysel vlak a odchodom pred príchodom nočákov? To je potom fakt skôr služobák..
Reakcia na: Mike #17:
Hlavne koľko by ten autobus spálil PHM oproti PKW jedného modroguma, čo by chcel zadarmo do roboty cestovať? No, nech nežeriem, možno ešte jeden by sa našiel.
Reakcia na: fanatikmhd #14:
A kde na tej stanici parkuješ, keď máš dochádzkovU vzdialenosť dve minúty na perón? A koľko je takých ako ty? Ja sim myslím, že to je nula nula nič a tvoj prípad netreba riešiť
Reakcia na: Mike #17:
Len je tu otázka, koľkých ľudí by sa to týkalo, to posunutie. Pokiaľ ide len o 1-2 ľudí, má to reálne zmysel? Príde mi ti potom ako vyplakávanie kamošovho kolegu s VW, že prečo z Petržalky jazdí 92 a v Vajnor nič. Či to nebude tým, že Vajnor tam robia 2 ľudia. Je to možno pre neho nepríjmné, ale koľko ľudí reálne cestuje z Vajnor do Devínskej?
Reakcia na: david1 #16:
Aj keby mu z DPB chceli neviemako vyhovieť, aby sa stíhal odchod vlaku 4:18 pohodlne (pokiaľ zrovna nejde z 1. nástupišťa), tak príchod nočáku by mal byť 4:13 - max. 4:14. To by musel byť na N80 odchod z Úderníckej ešte pred príchodom, teda by sa na tú poslednú jazdu musel vypraviť osobitný voz. OK mohol by to byť prejazd potom na dennú linku, ale nástup na takúto službu by bol 3:15-3:20. Vo vozovni Petržalka. To nevidím vôbec reálne.
Reakcia na: fanatikmhd #14:
Veď napíš na DPB. Nech posunú nočák alebo po dohode zo ZSSK vlak.
Podobne je posunutá N80 po príchode nočného OS z Viedne.


Reakcia na: fanatikmhd #14:
To je práve to, na čo poukazujú ľudia, že problémom nie je ani tak doprava priamo v BA, ale z okolia BA. Prieskumy sa síce troška rôznia, ale zatiaľ to vychádza tak, že denne do BA príde cca 250-300 ľudí za robotou, školou či niečím iným. Z cca 80-100 tisíc by malo prichádzať do BA autom. A to je problém. Ak sa chce zlepšiť doprava v BA, tak sa musí vyriešiť aj doprava v okolí BA. Cca 90% ľudí prichádza do BA z oblasti ohraničenej mestami Malacky-Trnava-Dunajská Streda. Takže treba zlepšiť verejnú dopravu v danej oblasti, vyriešiť spoluprácu SAD a ZSSK, nie že každý si vypravuje svoje ako sa mu chce a potom človek aby hodinu čakal niekde, lebo či už vlak, alebo bus odídu skôr o 5 minút, ako ten druhý príde.
Reakcia na: Mike #12:
Súhlas. Navyše sa pripája aj nutnosť mobility, nákupy a pod čo ľudia moc nevyužijú.
A aj keby bolo MHD komplet zadarmo, povedzme si úprimne, že vrakúnčania nie sú práve zdrojom zápch z tamtoho smeru. Problém sú daľšie satelity. A keď už raz vyrazíte autom z dediny do BA....budete nechávať auto pri pentagone? šup šup až do mesta. Takže ak by to malo mať zmysel, muselo by mať zdarma aj SL resp dopravci z dotknutých satelitov. Potom by to bolo na zváženie, možno 20-30% áut by aspoň uvažovalo....ale inak zbytok aj tak pôjde autom.

Krásny príklad dám keď idem na Os 3001 z BAhlst (môj východzí bod je Farského). Električka niet. Bus iba N80. Ok. N80 príde 04:20, osobák odchádza 04:18. Nope. Predtým 03:20 príchod na bahlst.
Myslíš že ma uvidíš čumákovať medzi bezdomovcami pred zamknutou stanicou 58 minút len pre blbé načasovanie? Nope...04:10 štartujem auto, 04:15 som n stanici, 04:17 nastupujem do osobáku.
Takže vo výsledku? Auto navyše v premávke...No a keď sa vrátim, idem z hlavnej SÁM v aute okolo 17tej-18tej naspäť. A myslíš žeby ma presvedčila MHD zdarma? Nie.
A teraz si predstav obdobných 1558343514 dôvodov obyvateľov satelitov. Fakt žeby ľudia čo majú na to ísť autom nemali na MHD aby ich presvedčila o jazde zdarma, a aj to len na pár linkách a pri prestupe si budú musieť zaplatiť.....hah...
Reakcia na: 810zssk #11:
Keby tak urobili mnohí tak je to prospešné, lebo X72 je 12 m vozidlo a 205 je degeš s kapacitou krpatého kinderka 😃 Takže kým 205 je vkuse nabitá a neraz sa stalo, že už pri Zimáku (smer Nivy) sa tam ľudia nedostali, tak v X72 som ešte takú situáciu nevidel.. (čím ale netvrdím, že nechodí plná...)
Reakcia na: brosk #9:
Tým zadarmo ľudí zaujmeš, neviem či pritiahneš z áut. Ukážka toho býva na týždeň mobility, kedy sú rovnaké zápchy ako keď nie je...

V diskusiách na nete tí ľudia, čo najčastejšie hovoria, že by počas týchto výluk mala byť MHD zadarmo, už tou MHD chodia a akurát chcú ušetriť. Dokonca aj vo voľbách do VÚC nemenovaný kandidát na župana, mal kampaň doprava zadarmo, ktorú rozviedol po detailov s tým, že aké dnes má bežná rodina príjmy mesačne, výdavky mesačne, a že koľko z toho musí dávať na cestovné a že keby túto sumu ušetrili ...

A už keď sme pri tých diskusiách a názoroch či postojoch ľudí, prečo do MHD nepresadnú (a to bolo uvedené špecificky k uzávierke Nív a buspruhom):
- lebo majú služobné autá (zadarmo)
- lebo prevážajú veľké nadrozmerné náklady, stavebné materiály, náradia, ...
- lebo majú veľa stretnutí v rôznych častiach mesta v krátkom čase, čo sa s MHD nestihne
- lebo potrebujú ráno deti bezpečne doviesť pred vchod školy a potom ísť na iný smer do práce (prípadne poobede opačne)
Reakcia na: bobitwo #6:
Hlavne ten niektorelinkovy variant nedava vobec zmysel. Kto ma priamy spoj cestuje zadarmo, ale vacsina si aj tak bude musiet kupit listok akurat namiesto 90 centov zaplati 70 (alebo aj nie). A napr. aj kombinacie s elektrickou sa tymto vylucuju. O tom ze na Kramaroch bude nahodne jedna linka zadarmo, zvysne platene.

Co je najhorsie, toto je opatrenie ktore nepritiahne ludi "do MHD" ale "do MHD na Prievozskej". Cize okrem toho ze do uz beztak dost plnych spojov pribudnu ludia kvoli rychlosti, nasypu sa tam este aj rozni cenovo senzitivni cestujuci ktori by mozno inak isli po inej trase, ale povedia si ze takto usetria 30 eur. Tym padom sa to pretazi este viac.

Za mna mozem slubit ze vacsinu ciest presuniem z 205 na X72, co tiez celkom neviem ci je dobre pre spolocnost ako celok.
Skúsenosti z Talinu, kde zaviedli celoplošne MHD zadarmo je, že počet ľudí v MHD nestúpol. Jediné čo sa zmenilo, že začalo byť veľa tzv. jednozastávkových pasažierov, kde videli aha, ide bus, zveziem sa 1-2 zastávky. Keby nebola zadarmo MHD, tak to prejde pešo. Druhou vecou, čo si treba zobrať z Talinu, samotný dopravný podnik povedal, že nemá peniaze na obnovu vozového parku. Takže za 6-7 rokov, nepamätám si presne nekúpili žiaden nový bus. Ak chcem bližší príklad, čo sa stane, ak je niečo "zadarmo", stačí sa pozrieť na naše železnice, čo sa deje v poslednom čase. Nie som proti tzv. cezpoľným, mimobratislavčanom, či ako si ich každý volá inak, ale mesto Bratislava dotuje DPB a.s. ročne sumou okolo 55 miliónov €. To beriem, verejná doprava je všade dotovaná. Čo sa mi páči menej, tak ja ako občan BA zo svojich daní platím MHD a môj lístok/električenka stojí rovnako ako niekoho, kto nemá trvalý pobyt. Áno, mám mestskú kartu, ale pri ročnej električenke ušetrím 27€, to je okolo 2,25€/mesiac. Nič v zlom, ale nemyslím si, že to je suma, ktorá ma spasí za ten mesiac, ak ju ušetrím.
Reakcia na: Mike #8:
Ale predsalen, na "zadarmo" ludi pritiahnes... Ked si ma clovek vybrat, ci zaplati nieco alebo nic, je to ine, nez nieco viac alebo nieco menej (z financneho hladiska mozno ani nie, ale pocitovo hej)
Reakcia na: bobitwo #6:
To sme viacerí čo nechápeme. Už sa to tu niekde spomínalo, že je x prieskumov (aj DPB má taký), kde pre prevažnú väčšinu cestujúcich (či MHD či IAD) cena nie je kritérium či (ne)presadnúť do MHD.
Reakcia na: bobitwo #6:
Tak asi nikto z ľudí jazdiacich do práce autom si nepovie, že nebude využívať MHD preto, lebo si to nemôže dovoliť, ale ak dáš niečo zadarmo alebo dáš zľavu, vždy sa nájdu nejakí ľudia, ktorí pôjdu tú službu využiť s pocitom, že ušetrili. 😁
Celkom nechápem toto rozhodnutie. Či bude MHD zadarmo alebo nie nemá vplyv na to ľudia presadnú do MHD alebo ostanú v autách.
Reakcia na: mathre #2:
Tie 2 budu zrovna dalej stat v kolonach na SLovnaftskej t.j. neni na ne spolah takmer nikdy. 87 bude navyse presmerovana len sa este nepovedala trasa,
Ono v aplikácii sa nedajú kupovať predplatné lístky, v ponuke je iba 168-hodinový na zóny 100+101, pre inú kombináciu zón tento lístok neexistuje.
Reakcia na: mathre #2:
Doplnil by som ešte sj linku 78.
Otázne je, prečo tam nezahrnuli aj linku 70 a 87.
Ahojte, neviete, či sa 50% zľava na týždenné lístky pri kúpe cez aplikáciu bude vzťahovať aj na zľavnené lístky?