Uzavretie Mlynských nív a obmedzenia pod Prístavným mostom nastanú od 15. februára.
Vedenie hlavného mesta informovalo o obmedzeniach v doprave a navrhovaných riešeniach, ktoré nastanú od 15. feburára tohto roka. Od tohto dátumu bude úplne uzavretá ulica Mlynské nivy v úseku medzi Karadžičovou a Svätoplukovou ulicou (s výnimkou výjazdu pre autobusy z autobusovej stanice) na pol roka. Rovnako príde k uzavretiu kruhovej križovatky pod Prístavným mostom, vrátane smerov zo Slovnaftu na Prístavný most a Prístavnú ulicu a opačne.
Magistrát sa rozhodol počas týchto obmedzení výraznejšie preferovať autobusy a trolejbusy MHD a regionálne autobusy, ktoré by mali zabezpečiť rýchlu dopravu z východných častí mesta do centra a naopak. Na Gagarinovej ulici budú vytvorené v oboch smeroch BUS-pruhy, pričom pruh v smere do centra vznikne pridaním k dvom existujúcim jazdným pruhom a BUS-pruh v smere von z mesta bude na úkor jedného jazdného pruhu pre individuálnu dopravu. Cesta od záchytného parkoviska pri Cintoríne Vrakuňa po Mlynské nivy by mala podľa magistrátu s využitím BUS-pruhu trvať v špičke približne 14 minút, namiesto súčasnej hodiny.
Pre MHD bude namiesto uzavretých Mlynských nív vyhradená Páričkova ulica, ktorá bude dočasne obojsmerná v úseku za staveniskom autobusovej stanice, takže obchádzkové trasy autobusov MHD povedú po Páričkovej ulici. Obchádzkové trasy pre individuálnu dopravu povedú cez Košickú a Landererovu ulicu. V druhej etape po pol roku by mali byť Mlynské nivy opäť sprejazdnené pre vozidlá MHD.
Na križovatke ulíc Vrakunská - Uzbecká mesto inštaluje inteligentné riadenie cestnej svetelnej signalizácie, ktoré bude uprednostňovať vozidlá MHD smerom do centra mesta. Taktiež budú zriadené krátke BUS-pruhy pred križovatkami v tejto lokalite, ktoré zabezpečia uprednostnenie MHD. Vo Vrakuni pripravuje magistrát okrem rozšírenia parkoviska pri Cintoríne Vrakuňa aj sprístupnenie pozemku na Baltskej ulici na parkovanie, čím sa počet parkovacích miest tejto oblasti rozšíri na 550.
„Riešenie, ktoré som odprezentoval, je pomerne radikálne a jeho úspech alebo neúspech záleží na tom, ako sa k tomu postavíme. Ak necháme autá doma a využijeme MHD, ktorá bude omnoho rýchlejšia, spoločne tieto najrozsiahlejšie dopravné obmedzenia v histórii Bratislavy zmiernime a spoločne zvládneme. Už v najbližších dňoch zverejníme video spot, webstránku, plagáty aj letáky a budeme o tom intenzívne informovať nielen Bratislavčanov, ale aj ľudí žijúcich v okolitých obciach, ktorých sa táto sťažená dopravná situácia bude taktiež dotýkať. Verím, že to spoločne zvládneme,“ uviedol primátor hlavného mesta Matúš Vallo.
Ike
Môj čisto osobný názor je, že by sme nemali riskovať zníženie spoľahlivosti tejto linky kvôli dogmatickému trasovaniu na ASMN pri zohľadnení, že minimálne podľa vizuálnej naplnenosti vozidla, nie je časť trasy linky v úseku Krížna - ASMN kľúčová.
Skúsim tento argument ešte podložiť niektorými premisami:
1) celkovo chceme od osôb pohybujúcich sa v BA, aby išli VOD. Je preto potrebné ju posilniť, aby takýto dopyt zvládla. Nemôžeme generovať dopyt po VOD bez toho, aby nebola ponuka.
2) Ponuka musí byť atraktívna a spoľahlivá.
3) Devínska Nová Ves má skvelé spojenie s mestom, ak by sa vytvoril BUS pruh na Lamačskej a eventuálne aj na D2 (sci-fi), tej linke nič nechýba.
4) Obyvatelia DNV necestujú húfne na ASMN, ale na Patrónku, Predstaničné a Račianske mýto.
5) Dogmatické ťahanie tejto linky na ASMN, teda do oblasti zasiahnutej dopravným zaťažením spôsobeným dopravnými obmedzeniami bude viesť k zníženiu spoľahlivosti tejto linky.
Preto navrhujem, aby sa ukončila niekde v meste, napr na TrMy a chýbajúce spojenie (ktoré zase nie je zanedbateľné) sa nahradilo nejakou kyvadlovou linkou.