DPB hľadá projektanta pre novú vozovňu v Dúbravke

Plánovaná je aj 3. etapa modernizácie existujúcich vozovní.

Vozovne bratislavského dopravného podniku v uplynulých rokoch prešli dvoma etapami modernizácií údržbovej základne, ktoré boli financované z eurofondov. Doteraz boli modernizované vozovne Hroboňova a Jurajov dvor / Trnávka. V súčasnosti DPB obstaráva dodávateľa projekčných a inžinierskych činností pre tretiu etapu modernizácie údržbovej základne. V rámci tejto etapy pôjde o ďalšiu modernizáciu vozovne Jurajov dvor - Trnávka, modernizáciu električkovo-elektrobusovej vozovne Krasňany a výstavbu novej, už niekoľko desaťročí plánovanej, vozovne Dúbravka za lokalitou Bory pre garážovanie a ľahkú údržbu električiek a autobusov. Štúdiu realizovateľnosti pre tretiu etapu modernizácie spracovala spoločnosť Sudop Košice.

Verejné obstarávanie projektanta bolo zverejnené vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie 3. decembra 2018, teda krátko predtým, než sa funkcií ujme nové vedenie mesta. Celkovú hodnotu zákazky DPB odhaduje na takmer 10 mil. €.

Aktualizácia: Dopravný podnik v januári 2019 verejnú súťaž zrušil bez bližšieho konkretizovania dôvodov. Novú súťaž plánuje vyhlásiť do 3 mesiacov.

Vozovňa Jurajov dvor - Trnávka

V tejto vozovni je v rámci tretej etapy modernizácie naplánovaná rekonštrukcia ústredných dielní električiek, ťažkej údržby trolejbusov a autobusov. Súčasne je plánované zastrešenie odstavných plôch pre trolejbusy a odstavného koľajiska pre električky.

Dielne na údržbu autobusov majú rozšíriť prostredníctvom využitia starých ústredných dielní električiek. Zriadená bude aj nová umyváreň pre autobusy. Pre trolejbusy by mala byť okrem rekonštrukcie existujúceho pracoviska ťažkej údržby vybudovaná i nová hala prevádzkovej údržby trolejbusov s revíznym kanálom a s prejazdnou umyvárňou vozidiel.

Rekonštrukcia a modernizácia ťažkej údržby električiek by okrem opravy samotnej budovy mala zahŕňať i modernizáciu technologického vybavenia na opravy nízkopodlažných električiek Škoda 29T a 30T. Plánované je aj vybudovanie štyroch nových električkových hál - haly na umývanie podvozkov, odovzdávacej haly, haly na úpravu povrchov a haly na opravu agregátov. Rekonštrukciou by mala prejsť aj meniareň Trnávka.

Zastrešenie odstavného koľajiska a skúšobnej dráhy električiek vozovne Jurajov dvor je navrhované pomocou oceľovej, alebo betónovej haly s rozmermi cca 230 x 80 m.

Vozovňa Krasňany

Vo vozovni Krasňany je navrhovaná komplexná rekonštrukcia hál pre údržbu električiek a elektrobusov a tiež rekonštrukcia a predĺženie krytého odstavného koľajiska.

Údržba električiek sa v súčasnosti zabezpečuje v hale denného ošetrenia a v hale kontrolných prehliadok a mimoriadnych opráv. V oboch halách má prísť k rekonštrukcii plášťov budov, striech, interiéru, technológického vybavenia, brán a revíznych kanálov, ktoré budú prispôsobené pre údržbu nízkopodlažných električiek. Krytá odstavná plocha má byť na oboch koncoch predĺžená zo súčasnej dĺžky 110 m na 139 m tak, aby na 12 koľajách bolo možné odstavovať spolu 48 električiek.

Komplexnou modernizáciou prejde aj hala na opravy elektrobusov a hala na ich garážovanie, kde by mali byť vybudované dve ramená na pantografové nabíjanie elektrobusov. Pre elektrobusy aj električky budú zriadené nové umyvárne vozidiel s čistiarňou odpadových vôd.

Vozovňa Dúbravka

Absencia vozovne v západnej časti mesta výrazne zvyšuje neproduktívne náklady dopravnému podniku, keď musia prvé ranné spoje a posledné večerné spoje absolvovať približne 15 km dlhú jazdú z / do niektorej z existujúcich vozovní v Novom Meste resp. Petržalke.

Nová vozovňa sa má nachádzať na v súčasnosti nevyužívanej ploche vedľa cesty II/505 pri ČOV Devínska Nová Ves. Vozovňa je plánovaná na odstavovanie a ľahkú údržbu predbežne pre 25 električiek a 50 autobusov. Súčasťou má byť aj výstavba novej meniarne na napájanie električkovej trate, ktorej predĺženie je plánované od súčasného obratiska Pri kríži po Saratovskej do oblasti Bory, odkiaľ bude možné napojenie plánovaného depa. Samotná trasa predĺženia trate je však sporná, pretože doterajšie plány počítajú s vedením električkovej trate po vysokej estakáde ponad železnicu, čo by značne predražilo, prípadne aj znemožnilo jej realizáciu.

Pre električky by malo byť v rámci vozovne vybudované zázemie pozostávajúce z haly ľahkej údržby električiek, umyvárne električiek, výpravne a krytého odstavného koľajiska. Hala ľahkej údržby je plánovaná ako trojkoľajná s kapacitou 9 električiek dlhých 42 metrov. Zahŕňať má pracoviská pre dennú údržbu električiek, kontrolné prehliadky a mimoriadne opravy. Na odstavovanie električiek je navrhovaná zastrešená hala s kapacitou 25 električiek s možnosťou rozšírenia v ďalších etapách.

Pre autobusy je navrhovaná výstavba haly ľahkej údržby pozostávajúca z pracovísk denného ošetrenia vozidiel, kontrolných prehliadok a revízií, olejového hospodárstva a umyvárne autobusov. Na odstavovanie autobusov je plánovaná nezastrešená odstavná plocha s kapacitou 50 autobusov s možnosťou jej ďalšieho rozšírenia. Súčasťou má byť aj čerpacia stanica pohonných hmôt a výpravňa autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: lostrail #51:
Ani 100% zhodnosť trás by nepomohla, musela by sa buď kombinovať rýchliková linka s obslužnou.
Reakcia na: si #50:
Toto ale predpoklada, ze tie linky budu mat na 100% rovnaku trasu od zaciatku az do konca, ibaze by sa cielene vytvorilo niekolko prestupnych bodov, na ktorych by stali vsetky.
Reakcia na: Melange #49:
v KV si tu kolaj aj celkom dobre viem predstavit, tam by to priestorove podmienky umoznovali (a v dubravke na vacsine uzemia detto, rovnako tak ruzinov, problem by na toto bola racianska a vajnorska radiala kde je na dlhom useku zastavba az k ceste);
na zrychlenie dobpravy ale vies spravit aj to, ze niektore zastavky po trase budes obsluhovat len polovicou liniek (teda ze na zastavke A ti stoja linky 1 a 3, na zastavke B 2 a 4, na zastavke C opat 1 a 3, na zastavke D 2 a 4, ... ako priklad, oznacenie zastavok a liniek je cisto vymyslene pre ukazku); za predpokladu ze prave zastavky su tym co ta najviac zdrzuje vies takymto sposobom skratit stanicenie takmer na polovicu (potrebujes ponechat niektore zastavky obsluhovane vsetkymi linkami kvoli moznosti prestupu) a za predpokladu ze su vozidla na trati rozlozene tak ako by mali byt sa nebudu ani vzajomne zdrziavat (viem, realita s vlacikmi za sebou je trosku ina....)
Reakcia na: si #46:
OK, OK, ja som to nemyslel tak, že sa to nedá nikde na svete, ale že sa to nedá v BA v súčasnej situácii. A v KV máš v špičke interval 2 minúty, tak ak by tam mal chodiť ešte aj expres... tak to by azda bolo na samostatnú koľaj v celej dĺžke, nie?
Reakcia na: Mike #47:
Expresné električky v tomto štýle jazdili aj v Ostrave.
Reakcia na: si #46:
Tuším v Brémach mali na radiálach expresné električky - v špičke smerom do centra. A trate mali iba dvojkoľajné. Fungovali asi na princípe (a možno tak fungujú dodnes), že tam boli napr. dve linky s intervalom 10 minút - jedna stála všade a druhá bola expresná. Tak tá expresná odchádzala z konečnej 3 min. pred tou "obslužnou" - teda interval bol 7-3. Do centra došla 7 min. pred tou obslužnou, teda 3 min. po tej predchádzajúcej. Tam bol interval 3-7.
Reakcia na: Melange #45:
teoreticky vies spravit aj expresnu elektricku ktora by sa predbiehala, ak sa na to patricne upravia trate - v miestach kde ti to priestorove podmienky dovolia mozes mat 3kolaj, a v spickovom smere ju pouzivat prave na prejazdovanie expresnych spojov (+ vyzaduje to lepsiu pracu s grafikonmi, nejaku zabezpecovacku, dispecerov a pod., ale tvrdit ze sa to neda by som si nedovolil... zeleznica vyzera dost podobne a tiez existuju zrychene a expresne spoje...)
Reakcia na: MatejBA #44:
Dík za odpoveď, zopár bodov:
- pojazďovanie električkových tratí autobusmi (a vozidlami s právom prednostnej jazdy) plne podporujem
- rozdiel medzi električkou a autobusom je aj v tom, že električky sa nemôžu predbiehať, takže expresná električka nemôže existovať
- čo sa týka rozšírenia Hodonínskej a Lamačskej, aby tam mohol byť buspruh v každom smere, je to naozaj technicky nemožné?
- podjazd na Agátovej je hanba, ale s predĺžením Saratovskej to predsa už nebude prekážka
- určite nie som proti električke po Harmincovej a Lamačskej (napokon tam má neďaleko vzniknúť nová veľká nemocnica Rázsochy, ktorá bude musieť nejako byť obsluhovaná), ale to je hudba pomerne ďalekej budúcnosti. Dovtedy čo?
Reakcia na: Melange #42:
Tak jednoducha otazka - KDE tam spravis bus pruh? Z DNV k D2 mozno das, tam je 2+2 a dalej?

Na D2 to nedas lebo:
a) nemas poriadne kde + by bus pruh pravdepodobne krizoval vyjazdy = kolizne body
b) neviem ci to povoluje legislativa
c) D2 byva rano totalne upchata = bez bus pruhu bude elektricka rychlejsia

Na Hodininsku/cez Lamac to nedas lebo:
a) velku cast trasy mas 1+1+0,5 krajnice
b) znova sa to upchava kazde rano
c) nemas ako rozsirit cestu na bus pruhy

Cez Dubravku to nedas lebo:
a) problem byva rano so zeleznicnym podjazdom na Agatovej
b) bus pruh sice v Dubravke dat mozes, ale pojdes cez tu zlu hnusnu Dubravku a to uz sa rovno moze vybudovat elektricka

A elektricka po Harmincovej a Patronku zmysel dava:
a) z Borov na Damborskeho to je kolko, 7 minut? Z Damborskeho k Tescu Lamac mozno dalsie 4. Dokopy tak 10-12 minut a si pri Tesco Lamac z Borov. Kolko to trva autobusom? Tiez cca 10 minut.
b) elektricku tam mas kde postavit, kedze po velkej casti mas bus pruhy (ktore mozeme napriklad po vzore Prahy dat na kolaje) a mas tam na to miesto
c) vyriesis problem Karlovky/Dubravky, kde jedna nehoda odstavi celu vetvu
d) za to, ze nieco nikdy neslo a nikdy sa to nedalo neznamena, ze to tak musi byt navzdy. Touto logikou by sa totiz nikdy ani tie bus pruhy neurobili.
Reakcia na: Melange #42:
Oprava: budeme radi, ak sa vôbec petržalská električková radiála dokončí.
Reakcia na: MatejBA #40:
Podstatné je, že nič také nebude. Buspruh je zrealizovateľný. Fantasmagórie o nových tratiach bavia aj mňa, ale poznáme bratislavskú realitu a budeme radi, ak sa vôbec električková radiála dokončí. Ak sa predĺži Saratovská, budem(e) skákať od radosti.

A aj keby sa to spravilo, ako hovoríš - predpokladám, že máš na mysli trať po Harmincovej a potom Lamačská, Brnianska, Pražská - pointa je, že človek z Borov sa nemá prečo trmácať cez Dúbravku. Však odtiaľ ide diaľnica, preboha. Ak chceme, aby nejazdil do mesta autom, tak ten autobus musí byť porovnateľne rýchly.
Reakcia na: Melange #39:
tak sa chod pozriet ako vyzera taky bus pruh napriklad na mlynskych nivach medzi mileticovou a kosickou (pravidelne parkujuce auta) a pokial mi budes tvrdit ze zrazu tento problem akosi nebude, tak rovnako tak by sa mohlo zrazu vyriesit aj udrzba trati, tratova (a premavkova) rychlost, hustota zastavok a pod. (a dokonca este jednoduchsie, lebo v konecnom dosledku o tom rozhoduje par ludi)
Reakcia na: Melange #39:
A nebolo by lepsie postavit napriklad vetvu elektriciek Dubravka - Patronka - Stanica? Neoplatilo by sa to viac ako autobus?
Reakcia na: si #38:
Však preto hovorím o tom, že by tie expresy mali jazdiť vo vyhradených buspruhoch. Píšem to už asi štvrtý alebo piatykrát. Električky nie sú ani zďaleka "moje neobľúbené", ale v Bratislave skrátka majú veľmi veľa nedostatkov. Čo samozrejme nie je neriešiteľné. Pomalé sú pre zlý stav tratí, chýbajúce preferencie na križovatkách, neexistenciu zastávok na znamenie, azda aj príliš vysokú hustotu zastávok a tak ďalej. Aby bolo výhodné ísť z Borov do mesta električkou, bolo by nutné pristúpiť k naozaj razantným krokom a to považujem za dosť nepravdepodobné.
Reakcia na: Melange #34:
byvam v raci, aj ked nejeky ten kusok od elektricky hore v kopcoch v karpatoch...
ked sa nahodou tym tvojim pomalym lenivim elektrickam nieco stane, tak nejaka 59 ma nespasi aj keby sla kazde 2 minuty a pojdem do mesta radsej autom, tym mozem aspon improvizovat ze v ktorej zapche stojim alebo to zobrat cez tereny vo vinohradoch...
kym chodia aspon trochu pouzitelne pre teba neoblubene elektricky, tak sa tym autom doveziem len k nemeckemu kulturnemu domu a tam prestupim...
Reakcia na: S499.1023 #35:
Mimochodom, ja nie som "proti zastávkam na znamenie". Však ja som napríklad jasne a viackrát kritizoval to, že električky v Bratislave nemajú žiadne zastávky na znamenie. Aj to prispieva k tomu, prečo sú pomalé a na dlhšie úseky absolútne nepraktické.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Ale prosím ťa, máš na viac ako takéto hlúpe komentáre.
Ja som proti zlým riešeniam. Je zlé riešenie, ak sú na znamenie zastávky, na ktorých sa skoro vždy stojí. A expresné autobusy sú niečo úplne iné, tie by samozrejme na väčšine zastávok nestáli vôbec, naznamenie - nenaznamenie. Tie by stáli iba na najvýznamnejších zastávkach, kde je buď nejaký dôležitý cieľ, alebo je to prestupný uzol.
Reakcia na: Melange #34:
Konzistentnosť tvojich postojov dokazuje tvoja požiadavka na rýclhe autobusy v buspruhoch s súbehu s bojom proti zastávkam na znamenie.
V skutočnosti je to tvoj postoj "já, já já, jenom já".
Reakcia na: Viko #33:
Že z okrajových častí sú riešením expresné autobusy vo vyhradených buspruhoch. Ak sa tu tvárime, že chceme nejakú atraktívnu MHD, tak pomalé lenivé električky si môžeme strčiť za klobúk. Atraktívna doprava musí byť hlavne rýchla. Preto aj keď idem vlakom, idem ICčkom, prípadne rýchlikom, nie osobákmi.
Reakcia na: Melange #31:
A keby si chodil autobusom, ktorý má 15 zastávok, papierovo je o päť minút lepší, ale v konečnom efekte prakticky nepoužiteľný, tak by si akože plesal blahom? Či čo si chel tým príkladom povedať?
Reakcia na: Melange #28:
L59 centrum mesta elegantne prejde bez zastavenia. Prestupovať na Račku znova na električku nemá zmysel.
Rannú špičku z Rače na nej úplne osekali lebo by spoje aj tak stvrdli v zápche.
Je to účelová linka podobne ako L92. Dopyt na nej robia stredné školy a logistické centrá v Rači. V Petržke školy a nemocnica.

Kto si kúpi byt v Boroch nemôže očakávať, že bude v centre za 15 min. Podobne ako ludia v spomínaných Biskupiciach či Rači alebo Vajnoroch. Kto má blízko na vlak má výhodu.
13 minút je to podľa CP, ale tak samozrejme, že ak je zápcha, tak to bude viac. Ale ide o ten princíp, že z okrajových častí majú do centra premávať expresné autobusy, ideálne vo vyhradených buspruhoch, lebo inak to nemá zmysel. Keby som mal z Borov chodiť do centra pravidelne električkou, ktorá na tom úseku bude mať okolo 25 zastávok (pričom ani žiadna nie je na znamenie), tak by ma asi drblo.
Reakcia na: Melange #28:
Ak 59 spravi ten usek za 13 minut v spicke (od Puchovskej na Racko), tak ti kupim mesacnu elektricenku 😂
Reakcia na: Melange #28:
Naozaj si myslíš, že to 59 dokáže ráno stihnúť za 13 minút? 🤨
Reakcia na: Valec #27:
Jediný, kto tu spomenul nejakú výnimku pre Bory, si ty. Čo sa týka Rače, minimálne po Račko premáva v špičke L59, ktorá tú trasu od Púchovskej spraví za 13 minút oproti 19 minút električkou. A v PB/Vrakuni je problém s dopravou známa vec. Mimo špičky sa to celkom dá, ale v špičke by expresný spoj nič nevyriešil. Buspruh by síce pomohol, ale aj tak je problém skrátka nedostatočné dopravné napojenie. Pri Seate je hrdlo s 1+1 pruhmi, tam treba vyvlastniť pozemky a rozšíriť cestu na 2+2, z toho 1 buspruh v oboch smeroch.
Reakcia na: Melange #16:
Pozri, dnes je to podľa CP linkou 5 na Poštovú z konca Dúbravky 26 minút. Po Bory Mall to môže byť dalších max. 4 a po tú fázu Bory Home, ktorá sa práve stavia max. 6. (Po budúcu vozovňu aj 15, ale tá je už fakt dosť ďaleko). Takže počítajme s časom cca 30-32 minút, a kľudne zanedbajme, že po riadnej rekonštrukcii sa čas jazdy o niečo skráti.
To je porovnateľné so súčasným časom cesty z iných okrajov mesta - Komisárky (27), Dolné hony (30), Podunajské Biskupice (30) a ani z jedného z nich expresnú linku nemajú a ľudia odtiaľ cestujú. Tak prečo práve Bory majú byť výnimkou?
Reakcia na: Melange #24:
Lepsi ako bus je pre nich vlak, kedze su na Hlavnej stanici do 15 minut a s pokracovanim vlaku na Novom Meste/Raci do 20 minut s lepsou ponukou po ceste a moznostou obist zapchy 🙂 A ked sa spravi TIOP Bory, kde moze byt aj elektricka potiahnuta a zvazat ludi z Borov/DNV, tak to pojde 😉
Reakcia na: david1 #17:
Samozrejme, keď sa bude dať odtiaľ chodiť vlakom, bude to pre časť obyvateľov ideálne. Ale predsa len, Hlavná stanica je pomerne od ruky a spravidla kamkoľvek ideš, ešte musíš prestúpiť na iný spoj. V pešej dostupnosti nie je takmer žiaden významný cieľ. Čiže pre väčšinu ľudí síce nie ideálne, ale aj tak lepšie ako električka.
Reakcia na: pharel #19:
Čo to trepeš? Ja využívam MHD každý deň a auto ani nemám, ani ho nepotrebujem. A ja predsa hovorím o tom, že pre Borčanov bude jediná rozumná doprava do mesta expresná autobusová linka. Samozrejme, že bude musieť mať buspruh. Tak kde si nabral, že ja tu propagujem IAD?
Reakcia na: IBBI #21:
V územnom pláne aj vo všetkých ďalších dokumentáciach je nadjazd nad železnicou. Klesanie na zem by potom bolo medzi Borami shopping mall a vedľajším parkoviskom, preto je tam taká veľká "rezerva" ...
Reakcia na: Melange #5:
Praveze to dava perfektny vyznam. Vozovna ma zmysel na konci akejkolvek radialy, lebo potom nie je potrebnych tolko sluzobnych jazd - navozov na obratiska. Samozrejme, riesi sa to tak, ze aj na tejto trase elektricka berie ludi, ale ked na konci radialy nie je vozovna, tak posledny spoj z mesta na sidlisko ide povedzme o 23:15, ale spat do mesta "chytis" este v pohode aj pred jednou rano, co je presne proti logike. Takto som raz do Karlovky siel kombinaciou L83 na Damborskeho a odtial L4 (opacne) do Jurajovho dvora, kedze na nocak sa mi cakat nechcelo.

Druha vec, co sa tyka tej vozovne, je prave podoba pokracovania trate do Borov. Estakady v Bratislave nelubime, lebo politicky su to velmi nerentabilne projekty. Je to drahe a stavia sa to dlho. Najvacsiu logiku by mal podjazd cesty s elektrickovou tratou popod zeleznicu, ako napr. na Racianskej, pricom v takom pripade by ani riesenie prestupneho uzla nemuselo byt velmi okazale. Pravda, zachytak by musel byt inde ako pri nakupnom centre, lebo by to bolo daleko pesi.
ivanbuto: a raz budeme lietat na lietajucich tanieroch.
pharel: ludia vlakmi od SC chodia, ved su prepchate.

Inak to predlzenie trate na BORY je problemom prave kvoli tej zeleznicnej trati tam. Len neviem - podliezt ju je prilis nizko? Lebo viadukt nad nou je fakt o hubu robit. To potom nejakou spiralou ist z neho dolu jedine asi. Co je tiez riesenie. Ale myslel som, ze sa to bude realizovat podlezenim zeleznice.
Reakcia na: ivanbuto #13:
Tak snad sa ho dockame, inak je 21tke amen. 🙂
Reakcia na: Melange #16:
No a prave takito ludia ako si ty nam upchavaju cesty, lebo su lenivi ist hromadnou dopravou. Krasny ukazkovy priklad, takto isto rozmyslaju aj ludia zo Senca, ktori idu niekolko hodin v zapche pri tych logistickych skladoch, co sa tam prave rekonstruuje cesta a nadavaju, namiesto toho aby isli vlakom.
Reakcia na: david1 #17:
Treba sa práve teraz pozrieť na dopravnú situáciu. 21 mešká do centra cca 20 minút pri Bory Mall, 92 na Vrančovičovej do Petržalky skoro hodinu. Na D2 zápcha až za Zohor...
Reakcia na: Melange #10:
Aj z Rače sa "trmácajú" 30 min. do centra.
Bývanie na periférii má svoje výhody aj nevýhody..
Časom môžu ísť z Borov vlakom... Bus bude z tej lokality postupne stále menej atraktívny. Už teraz tam máš denne zápchy. Po dokončení tejto výstavby to bude vyzerať v rannej špičke ako vstup do mesta od Rovinky..
Reakcia na: Valec #14:
Expresný autobus z Bory Home na nejakú významnejšiu zastávku na okraji centra (Hodžko, Zochova, Nový most) bude nevyhnutnosť. Nehovorím, že bez zastavenia, ale len s dôležitými zastávkami.

Chcieť od budúcich "Borčanov", aby chodili do mesta električkou, je ako chcieť, aby chodili do mesta budúcou električkou obyvatelia Slnečníc - zóny mesto či Jasovskej. Jasné, že pôjdu radšej 91-kou. A to sa bavíme o podstatne kratšom, rovnejšom a rýchlejšom úseku ako celá karlovesko-dúbravská radiála.
Reakcia na: ivanbuto #13:
Lenže stále zostane úsek z DNV po začiatok Lamačskej cesty.
Reakcia na: Melange #10:
Podľa toho odkiaľ z Borov (nezovšobecňuj na súčasnú zastávku Bory Mall) a kam do centra... ak napr. na Vianočné trhy, tak to možno bude električkou aj rýchlejšie, ako autobusom.
Či čakáš, že bude existovať expresný autobus premávajúci niekde z Bory Home III bez zastavenia na Nám. SNP?
Reakcia na: Petto #11:
Na Lamačskej ceste sa predpokladá zriadenie BUS pruhu, už od napojenia z D2.
Reakcia na: Melange #10:
Samozrejme elektrickou, je ovela pohodlnejsia a po rekonstrukcii Karloveskej radialy bude aj rychlejsia.
Reakcia na: Melange #10:
Ked sa postavia Bory, expresny charakter 21 skonci v spicke - rano urcite na D1/Lam.ceste
OK, ale takto sa spýtam. Ak by ste bývali v Boroch a chceli ísť do centra, šli by ste električkou? Naozaj by ste sa trmácali cca 30 minút cez Dúbravku, Karlovku električkou, ktorá stojí na každých Krkahájoch? Alebo by ste radšej šli nejakým expresným autobusom, ktorým ste v centre za nejakých 15 minút?
Reakcia na: Melange #8:
Treba si pozrieť územný plán 😉
Reakcia na: Valec #7:
Máš pravdu, moja chyba. Projekty som videl, aj územný generel, ale jednak tej odbočke do VW nerozumiem a jednak tam žiadna vozovňa nie je.
Reakcia na: Melange #5:
V Karlovke má byť obratisko, nie vozovňa. A k tým dnešným poliam... zrejme si nevidel projekty Penty v tejto lokalite, čo?
Reakcia na: david1 #3:
Nemajú byť aké dlhšie električky vypravované na linku 7. Jazdí všetko čo môže.
Hentam vozovňa električiek? No to musí byť nejaký fór. Zázrak už bude vôbec predĺženie Saratovskej, ale viesť trať do polí má aký význam? Však to je ešte ďalej ako vozovňa v Karlovke, ktorá bude upravená tak, aby sa z nej dalo ísť priamo do Dúbravky
"Súčasne je plánované zastrešenie odstavných plôch pre trolejbusy a odstavného koľajiska pre električky" - no hurá, konečne niekomu zaplo na správnom mieste 🙂
Aj keď sa to mohlo urobiť hneď pri výstavbe samotnej odstavnej plochy, za toto majú odo mňa 👍
Reakcia na: Valec #2:
Stále sa nejak zabúda, že by sme potrebovali kapacitnejšie vozidlá v budúcnosti alebo omnoho viac súčasných nakupovať na pokrytie stúpajúcich nárokov v električkovej doprave.

Aj dnešná a včerajšia výprava na L7 , kde sa ušli "až" dve súpravy nesedia s vyhlásením o vypravovaní kapacitnejších električiek na túto linku.

Ad Krasňany:
"Krytá odstavná plocha má byť na oboch koncoch predĺžená zo súčasnej dĺžky 110 m na 139 m tak, aby na 12 koľajách bolo možné odstavovať spolu 48 električiek", teda 48 električkových vlakov dĺžky 32 metrov.

Dnes sú v Krasňaoch vozidlá o celkovej dĺžke 2 km. Po novom sa plánujú kryté plochy na dĺžku 1,67 km. Nie je to aj v kontexte nových priestorov v Dúbravke (i keď v katastri DNV) málo? Obzvlášť ak uvážime, že v súvislosti s Dúbravkou sa zvýši aj počet vozidiel. A to sa nesnažím ešte o prepočet, ak by narástli dĺžky vozidiel, čo by bolo vhodné už dnes.
"trojkoľajná s kapacitou 9 električiek dlhých 42 metrov"

Preklep alebo naozaj 42m vozidla ? 🙂