Dočasné zrušenie linky 208 (12.11.2018 – 2.1.2019)

Pre dlhodobý nedostatok vodičov dopravný podnik od pondelka 12. novembra 2018 dočasne zastavuje premávku na linke 208.

Namiesto nepremávajúcej linky 208 je možné využiť:

  • linky 203 a 207 v úseku Hodžovo nám. - Kozia (+ peší presun na Šulekovu),
  • linky 202 a 212 v úseku Hodžovo nám. - Novohradská,
  • linku X72 v úseku Novohradská - Ružová dolina,
  • linku 209 v úseku Ružová dolina - Mliekárenská.

Medzi Hodžovým nám. a Šulekovou je možné využiť aj minibusovú linku 147 (pokiaľ bude v prevádzke), ktorej zastávka na Hodžovom nám. je spoločná s autobusmi smerom do Petržalky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3533 #68:
Že od 8. januára 2018? Niekde zrejme došlo k chybe 😂 😂
Reakcia na: Ike #66:
ďakujem ... konečne som sa dočkal a už ma nič na svete netrápi 😃 😃 😃 😃 😃 😃
Reakcia na: Solider #62:
Aj keď 21 by u nás fungovalo: asistujú kĺbaky pri protestoch - na udržiavanie verejného poriadku 😂 Gejza sa poteší, má odpoveď.
Reakcia na: Solider #62:
To je dobrá otázka. Možnože aj pre to to u nás neprešlo.
Reakcia na: Solider #58:
Tak by to nefungovalo. Ale je to tak, ako píše Ike a to je OK, chyba bola na mojej strane, keďže som si myslel, že smernica stanovuje 21.
Reakcia na: Ike #59:
Aha, už je mi to jasnejšie, ja som mal pocit, že v smernici je 21.
Reakcia na: Ike #59:
Takže otázka by vlastne mala byť, či

1) ČR postupuje v rozpore so smernicou, ak vydáva VP skupiny D vodičom vo veku 21 rokov, ktorí absolvovali výcvik na KKV
2) SR nemôže znížiť hranicu z 24 na 21 rokov, keďže by tak konala v rozpore so smernicou, ktorá zníženie veku povoľuje len pre vozidlá hasičov, polície, ZVJS, a podobne.
Reakcia na: Solider #58:
Nie, v smernici je stanovených 24 rokov

Čl. 4 ods. 4 písm. k
"pre skupiny D a DE je stanovený minimálny vek 24 rokov bez toho, aby boli dotknuté ustanovenia o vedení takýchto vozidiel uvedené v smernici 2003/59/ES"

ktorý je možné znížiť na 21 rokov

Čl. 4. ods. 6.
"Členské štáty môžu znížiť minimálny vek pre skupinu C na 18 rokov a pre skupinu D na 21 rokov, pokiaľ ide o:
a) vozidlá používané hasičmi a vozidlá používané na udržanie verejného poriadku;
b) vozidlá, ktoré sa podrobujú cestným skúškam z dôvodu ich opravy alebo údržby"

a tiež

"Vodičské preukazy vydané osobám v nižšom veku, ako je ustanovený v odsekoch 2 až 4 v súlade s týmto odsekom sú platné len na území štátu, ktorý ich vydal, až kým držiteľ vodičského preukazu nedosiahne minimálnu vekovú hranicu stanovenú v odsekoch 2 až 4."
Reakcia na: S499.1023 #56:
MInimálny vek je v zmysle smernice 21 rokov, čo aj niektoré krajiny aplikujú, ale Slovensko sa rozhodlo zvýšiť minimálny vek na 24 rokov a využiť možnosť neuznávať cudzie VP, ktorých držitelia nedosahujú minimálny vek podľa slovenského zákona.
Reakcia na: S499.1023 #54:
Nemá poznámku, pretože to je všeobecné zákonné ustanovenie – do dovŕšenia 18 rokov s dohľadom, najmenej však 3 mesiace od vydania po dovŕšení 18 rokov. VP sa nijako neodlišuje od iných vydaných VP, je vydaný v štandardizovanom formáte. To, že osoba nemá 18 rokov, sa policajt dozvie, ak si z dátumu narodenia vypočíta vek držiteľa. Čiže v praxi to policajt môže riešiť alebo nemusí. Niektoré krajiny v okolí jazdu 17-ročných držiteľov so spolujazdcom tolerujú/nezakazujú, hoci pre tieto účely sa tuzemská evidencia spolujazdcov nevedie pre iné krajiny.

Pokiaľ ide o bod b), to nie je skupina AM ale A1, táto špecifikácia platí vo viacerých krajinách, napríklad v Poľsku sa však vyžaduje až trojročná prax vo vedení skupiny B. Vydávanie AM k B je myslím v zmysle smernice automatické. Čo sa týka c) a d), platí, že každá krajina si osobitne určuje pravidlá cestnej premávky a pravidlá pre používanie vozidiel na cestách a tieto je nutné rešpektovať a splniť v každej krajine v zmysle tamojšej legislatívy. To je presne príklad toho, čo ustanovuje § 103 ZCP, že podľa slovenskej legislatívy musí byť cudzí držiteľ VP vydaného v EHP vekovo zhodný s minimálnym vekom na vydanie VO konkrétnej skupiny.
Reakcia na: Ike #55:
Táto smernica ale hovorí o minimálnom veku podľa odsekov 2 až 4 tejto smernice, čiže v prípade skupiny D 21 rokov.
Reakcia na: S499.1023 #54:
SMERNICA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY 2006/126/ES o vodičských preukazoch

posledná veta v Článku 4 ods. 5 hovorí:
"Členské štáty môžu uznať na svojom území platnosť vodičských preukazov vydaných pre vodičov, ktorí nedosiahli minimálnu vekovú hranicu stanovenú v odsekoch 2 až 4."

Pričom v originály bolo sloveso "may" nie "shall", teda ide o možnosť, ktorú nevyužívame.
Reakcia na: Solider #51:
Bod a) má, predpokladám vo VP príslušnú poznámku. Bod b) takýto vodič by mal mať vo VP skupinu AM s príslušnou špecifikáciou a tým pádom by mal byť legálny v celej EÚ, Bod c) Ti vyšpecifikoval Technopol ale toto je o niečom inom - výbavu vozidiel si môe určovať každý štát sám, legislatíva okolo VP by mala byť harmonizovaná. Bod d) je ekvivalentný s bodom c). Bod e) je nelegálny aj v ČR, takže to je mimo diskusiu.
Reakcia na: Solider #51:
K bodu a: To zavisi od legislativy prislusneho clenskeho statu. Kym v pripade Slovenska plati, ze minimalny vek na vedenie vozidla je totozny s minimalnym vekom na udelenie VO, toto nemusi platit univerzalne napriec vsetkymi clenskymi statmi.
Reakcia na: Solider #51:
c) nie je úplne pravda. Sú povinné od 1. novembra do 15. apríla na cestách pokrytých snehom, snehovou kašou alebo ľadom. Minimálna hĺbka dezénu je 4 mm. Ak vodič s letnými pneu spôsobí v Rakúsku v zimnom období dopravnú nehodu a polícia uzná, že zimné pneumatiky by jej mohli zabrániť, môže poisťovňa odmietnuť uhradiť vzniknuté škody v plnej výške.
Reakcia na: S499.1023 #48:
Podobné by sa dalo aplikovať aj na nasledujúce prípady:

a) držiteľ vodičského preukazu skupiny B vo veku 17 rokov, ktorý jazdí 'pod dozorom' osoby, ktorá je držiteľom VP sk. B najmenej 10 rokov a je zapísaná v osobitnom registri, prekročí hranice a autom vchádza do štátu, kde tamojší zákon určuje minimálny vek na VP sk. B až 18 rokov;
b) držiteľ vodičského preukazu skupiny B po dobu najmenej dvoch rokov, ktorý jazdí so skútrom s objemom do 125 cm3, výkonom do 11 kW a s automatickou prevodovkou, takisto vojde do zahraničia, kde takúto možnosť držiteľom VP sk. B konkrétny štát nepriznáva;
c) vodič slovenského vozidla s letnými pneumatikami sa vydá 21. novembra do Rakúska, kde ho zastavia policajti a udelia mu pokutu;
d) vodič maďarského vozidla s pevne namontovaným antiradarom zastaví na slovenskej diaľnici policajná hliadka a udelia mu pokutu a odnímu evidenčné čísla;
e) vodič českého vozidla s čiernymi fóliami na predných oknách zastaví slovenská policajná hliadka a odnímu mu evidečné čísla a zakážu ďalšiu jazdu.

Na všetky uvedené sa vzťahuje konkrétna legislatíva daného štátu platiaca ako na stav vozidla, tak aj na držiteľa vodičského oprávnenia.
Reakcia na: S499.1023 #48:
Ked si precitas ten citovany text, tak sa tam jasne uvadza ze minimalny vek pre vedenie vozidla je totozny s minimalnym vekom pre udelenie prislusneho vodicskeho opravnenia. Cize minimalny vek pre vedenie autobusu je v zmysle slovenskej legislativy 24 rokov, t.j. 21 rocny vodic ho nemoze viest ani keby mal vodicak na raketoplan.