Úprava premávky MHD na prelome októbra a novembra (28.10. – 4.11.2018)

V pracovných dňoch bude MHD premávať ako cez prázdniny, linky k cintorínom budú posilnené.

Na prelome októbra a novembra v súvislosti s mimoriadnym štátnym sviatkom (30. októbra), Sviatkom všetkých svätých (1. novembra), jesennými prázdninami a voľnom na vybraných vysokých školách bude MHD premávať v mimoriadnom režime od 28. októbra do 4. novembra 2018. 

V pracovných dňoch (pondelok, streda, piatok) budú linky MHD premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin. Linky 31 133 184 a 192 premávať nebudú.

Prehľad premávky liniek MHD v jednotlivých dňoch je uvedený v tabuľke. Organizácia posilovej dopravy na cintoríny je uvedená pod tabuľkou.

Deň Režim premávky MHD Spresnenie

28. október (nedeľa)

voľný deň

 

  • nepremáva linka 131
29. október (pondelok)

pracovný deň - školské prázdniny

  • nepremávajú linky 31 133 184 192
  • linka 39 premáva podľa mimoriadneho cestovného poriadku
30. október (utorok - štátny sviatok mimoriadny)

voľný deň

  • nepremáva linka 31
  • linka 39 premáva podľa mimoriadneho cestovného poriadku
  • linka 69 premáva
31. október (streda)

pracovný deň - školské prázdniny

  • nepremávajú linky 31 133 184 192
  • linka 39 premáva podľa mimoriadneho cestovného poriadku
1. november (štvrtok - Sviatok všetkých svätých)

voľný deň

  • nepremávajú linky 31 a 69
  • linka 39 premáva podľa mimoriadneho cestovného poriadku
  • premávajú mimoriadne posilové linky X38 a X71 k cintorínom (viď nižšie)
2. november (piatok)

pracovný deň - školské prázdniny

  • nepremávajú linky 31 133 184 192
  • linka 39 premáva podľa mimoriadneho cestovného poriadku
3. november (sobota)

voľný deň

  • nepremáva linka 31
  • linka 39 premáva podľa mimoriadneho cestovného poriadku
4. november (nedeľa)

voľný deň

  • nepremáva linka 31
  • linka 39 premáva podľa mimoriadneho cestovného poriadku

K bratislavským cintorínom bude od 29. októbra do 4. novembra 2018 posilnená premávka MHD nasledovne:

  • na linke 37 ku Krematóriu budú premávať kapacitnejšie vozidlá
  • kapacitnejšie vozidlá budú nasadené aj na linky 130 204 207.
  • linka 39 k Cintorínu Slávičie údolie a Martinskému cintorínu bude mať skrátené intervaly medzi spojmi (do cca 11. hodiny interval 10 minút, následne do večera interval 7-8 min., po 20. hodine opäť 10 minút).
    • Linka 31 počas týchto dní nebude premávať. Zo zastávky Blumentál preto nebude priame spojenie k Cintorínu Slávičie údolie. Odporúčame využiť linku 39 zo zastávky Račianske mýto alebo Povraznícka.
  • posilová linka X38 bude premávať iba 1. novembra 2018 z Hlavnej stanice cez Patrónku, Lamačskú cestu a Hodonínsku do Krematória  a späť cca od 9:00 do 19:00 každých 20 minút. Zastavovať bude na všetkých zastávkach na trase, cestovný čas zo stanice ku Krematóriu je 16 minút.
    • odchody z Hlavnej stanice: od 9:12 do 18:52 vždy v 12., 32. a 52. minúte.
    • odchody z Patrónky smer Krematórium: od 9:18 do 18:58 vždy v 18., 38. a 58. minúte.
    • odchody z Krematória na Hlavnú stanicu: od 9:31 do 19:11 vždy v 11., 31. a 51. minúte.
  • posilová linka X71 bude premávať iba 1. novembra 2018 v intervale 20 minút premávať z Hlavnej stanice cez Šancovú, Račianske mýto, Trnavské mýto, Miletičovu, Prievozskú a Gagarinovu k Cintorínu Vrakuňa. Na uvedenej trase zastaví na všetkých zastávkach linky 201.


Spojenie k jednotlivým cintorínom je možné vyhľadať na imhd.sk cez Plánovač cesty alebo je pri ceste možné postupovať nasledovne:

  • Cintorín Slávičie údolie
    • linka 39 z Ružinova, Martinského cintorína, Trnavského mýta, Račianskeho mýta, Zochovej, Parku kultúry
    • linka 139 z Karlovej Vsi (Molecova, Jurigovo nám.)
    • pri ceste z Hlavnej stanice odporúčame použiť linku 93 a na zastávke Zochova prestúpiť na linku 39
    • pri ceste z Autobusovej stanice odporúčame použiť linku 210 a na Račianskom mýte prestúpiť na linku 39
  • Krematórium
    • linka 37 spod Mosta SNP, z Lafranconi, Patrónky, Lamača (prístup zo zastávky Pri krematóriu)
    • linka 130 z Patrónky, Lamača
    • linka X38 z Hlavnej stanice, Patrónky, Lamača
    • linkou 92 z Petržalky (Lúky, Háje, Dvory) s prestupom na linku 37 alebo X38 na Patrónke
    • pri ceste z Autobusovej stanice odporúčame použiť linku 21 a prestúpiť na linky 37 130 alebo X38 na Patrónke
  • Cintorín Vrakuňa
    • linky 201 a X71 z Hlavnej stanice, Račianskeho mýta, Trnavského mýta, Trhoviska, Ružinova, Prievozu (z linky 201 presun cez priechod pre chodcov so svetelnou signalizáciou)
    • linka 202 z Hodžovho nám., Záhradníckej, Prievozu (presun cez priechod pre chodcov so svetelnou signalizáciou)
    • linka 212 z Patrónky, Hodžovho nám., Záhradníckej, Prievozu
  • Ondrejský cintorín
    • linky 205 a X72 z centra z Rajskej od Nemocnice sv. Michala (prístup zo zastávky Ul. 29. augusta)
    • linky 205 a X72 z Trnávky, Ružovej doliny a Mlynských nív (prístup zo zastávky Cintorínska)
  • Martinský cintorín
    • linka 39 z Cintorínu Slávičie údolie, Parku kultúry, Zochovej, Račianskeho mýta, Trnavského mýta, Ružinova
    • linka 50 z Auparku, spod Mosta SNP, z Autobusovej stanice, Ružinova, ŽST Nové Mesto, Polus City Center, OD Slimák (prístup zo zastávky Maximiliána Hella)
    • linka 61 z Hlavnej stanice, Račianskeho mýta, Trnavského mýta, Avion Shopping Parku, Letiska
    • linka 66 z Prievozu, Ružinova, Trhoviska
    • linka 96 z Petržalky (Háje, Ovsište), Ružinova, Avion Shopping Parku a Letiska (prístup zo zastávky Maximiliána Hella)
  • Cintorín Petržalka
    • linka 80 z Kollárovho nám., Zochovej, ŽST Petržalka (prístup zo zastávky Údernícka - kúpalisko, vybrané spoje idú až k cintorínu)
    • linka 99 z Petržalky - Lúky, Háje, Dvory, Ovsište (prístup zo zastávky ŽST Petržalka)
    • pri ceste z Hlavnej stanice odporúčame použiť linku 93 a prestúpiť na linku 80 na zastávke Zochova
    • pri ceste z Autobusovej stanice odporúčame použiť linku 88 a prestúpiť na linku 80 na zastávke Záporožská (presun cez podchod)
  • Cintorín Lamač (zastávka Vrančovičova)
    • linka 23 z Volkswagenu, Dúbravky
    • linka 30 spod Mosta SNP, z Parku kultúry, Patrónky
    • linka 37 spod Mosta SNP, z Lafranconi, Patrónky
    • linka 63 z Avion Shopping Parku, Trnávky, Trnavského mýta, Račianskeho mýta, Predstaničného námestia, Patrónky
    • linka 92 z Petržalky (Lúky, Háje, Dvory), Patrónky
    • linka 130 z Patrónky
    • pri ceste z Hlavnej stanice odporúčame použiť linku X38
    • pri ceste z Autobusovej stanice odporúčame použiť linku 21 a prestúpiť na linky 30 37 X38 63 92 130 na Patrónke

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #58:
Za málo.
Reakcia na: Trolley #57:
Vďaka za upozornenie, už je to opravené, len treba si pozrieť CP platný do 4.11.
Kam sa podel CP L39 na tieto dni? Namiesto odchov je tam len prázdna tabuľka.
Reakcia na: Solider #55:
Keby platilo, že sa dve linky spojili do jednej, tak by miesto tých dvoch bola jedna linka. Ale nie je to tak, stále sú to dve linky.
Reakcia na: Melange #51:
To, čo som napísal ja, sa nevylučuje s tým, čo píšeš ty.
Reakcia na: Trolley #53:
Pozerám, že v CP L39 je už zahrnutá premávka počas budúceho týždňa. Mohol by sa ten CP dať aj na pravú stranu k novým CP aby si to ľudia hneď všimli.
Inak CP posilnenej L39 nebude?
Reakcia na: Solider #50:
To hej ,ale aj pre prestupy , ktoré tam nevychádzali.
Reakcia na: Solider #50:
Nie tak celkom, 65 a 67 boli a aj stále sú samostatné linky. Akurát 67 bola skrátená po Astronomickú a 65 predĺžená na Dolné Hony.
Reakcia na: david1 #49:
Pôvodné 65 a 67 boli spojené do jednej linky po nehode na železničnom priecestí Vrakunská/Ivánska, kedy sa zrušilo odbočovanie liniek cez toto priecestie.
Reakcia na: si #44:
65 vznikla spojením dvoch liniek 65,67 lebo aj Rača aj Doláky chceli spojenie s Avionom. Prestupy medzi nimi nevychádzali pre meškania.
Málokto aj , keď poznám pár ľudí , ktorý cestujú skoro v celej trase. V špičke je to des, ale rozhodne to nie je rýchlejšie cez centrum.
Reakcia na: Melange #46:
však ju aj pozná množstvo zahraničných turistov ... najmä tých, ktorí si tu potrebujú vybaviť dlhší pobyt ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: 810zssk #38:
suhlasim so vsetkym, co si napisal. a na mojej povodnej pointe, ze v informaciach o moznosti cestovania by mali byt uvedene aj regiobusy a v relevantnych pripadoch aj vlaky, to nic nemeni 🙂
Reakcia na: si #44:
65 je skvelá sightseeing linka, určite by som ju odporúčal každému turistovi. Tie veci, ktoré na nej uvidíš... 🙂
Reakcia na: si #44:
65 nie je ani tak na dopravu Rača - Vrakuňa (ako si napísal), ako skôr na tie čiastkové úseky Vrakuňa (Pod. Bisk.) - Avion, Vrakuňa / PB - Trnávka (JD, Zl. Piesky), Avion (Galvaniho) - Zlaté Piesky, Trnávka - Vajnory; Trnávka - Rača a pod ...
Reakcia na: Mike #40:
65kou z race na dolne hony to trva podobne ako lubovolnou elektrickou na racismyto a nasledne 201, co ked si skombinujes s intervalmi na 65ke....
65ka je az prilis zufaly vymetak....
Reakcia na: LUKY 87 #39:
Ešte žiaľ nie je taká situácia ?
Reakcia na: AndyNO #41:
Sorry, myslel som Nové Košariská, nie Kvetoslavov...
Reakcia na: Mike #40:
Takáto linka podľa mňa nemá zmysel...pri ceste do Vrakune z Malinova cez Most o 7:00 to trvá cca hodinu. Viac by sa oplatila linka Ivanka-Zálesie-Malinovo-Tomášov-Studené-Kvetoslavov. Cesta by trvala približne 20 minút, obyvatelia Studeného by získali možnosť prestupu na vlak a vlakom to do Biskupíc trvá 20-25 minút, čiže by to aj tak bolo rýchlejšie ako cez Most do Vrakune regiobusom.
Reakcia na: 810zssk #38:
Na východnej strane Bratislavy máme tangenciálne prepojenia - či už 65kou (ideálna tangenciálna linka), alebo Bernolákovo - Groby - Pezinok L528, Senec - Pezinok L529. Podobne napr. Malinovo - Zálesie - Ivanka. Aj keď z Ivanky a Zálesia majú požiadavku na priamu linku cez Most pri BA do Vrakune a Biskupíc, čo stojí tiež za zváženie.
Reakcia na: Solider #33:
A 7101-7106 sa ešte nechystajú skončiť?
Reakcia na: hroch #32:
Ja si hlavne myslím, že je chybné pokúšať sa o nejaky "one size fits all" prístup. Pre rôzne obce sú vhodné rôzne riešenia.

Napríklad Záhorie nevieš nijak vhodne presunúť na koľajovú dopravu, čiže tam ukončovať linky na kraji mesta zmysel nemá, ale je vhodné aby išli do CMO, čo ale nemusí znamenať práve ASMN. Na druhej strane senecko a pezinsko ti prechádza priamo okolo električkovej trate, tam je na mieste uvažovať seknúť spoje v nejakom vhodnom bode (vhodnosť je pritom priamo podmienená jednoduchým prestupom - v tomto sú napr. Zlaté piesky nevyhovujúce).

Za ďalší veľký problém plánovania regionálnej autobusovej dopravy u nás považujem že pri linkovaní akoby sa stále uvažovalo len s prepájaním jednotlivých obcí a miest, ktoré sa berú ako unitárne celky. To je minimálne pri Bratislave chybou, ktorej výsledkom je že sa všetko tlačí po jednej komunikácií a keď potrebuješ ísť niekde bokom, tak choď autom. V iných systémoch som zvyknutý, že z okolitých obcí sa vedú linky do rôznych častí susedného mesta. Výrazne je to najmä v západnej Európe, ale príklad by sme našli napr. aj v Brne, kde napr. Šlapanice majú okrem linky do centra aj linku 151 do Líšne (aj keď samozrejme v podstatne slabšiom intervale). V Bratislave je tento problém asi najviac citeľný pri Stupave, ktorá nemá žiadne zmysluplné spojenie so susednou Devínskou Novou Vsou, tam by sa mi veľmi žiadala aspoň špičková linka Stupava - Pri kríži cez DNV.
Reakcia na: hroch #36:
Na tom, že majú byť integrované aj linky SAD DS a arriva Trnava sa zhodneme viacerí a podľa mňa do pár rokov sa toho aj dožijeme. Konieckoncov venuje sa tomu aj osobitná novinka a diskusia k nej.
Reakcia na: Valec #34:
ja som nedomyslel, ako by som to vyriesil 🙂 ale vyriesil by som to tak, ze na uzemi kraja by mohli zastavovat len na centralnych autobusovych staniciach. a na uzemi IDS by mimo nich mohli zastavovat len ti, co su sucastou IDS. ale to je uplne scifi a asi nema zmysel to dalej pitvat. aj som pisal, ze to je moj extremny ideal 🙂
Reakcia na: Martin Fundárek #30:
Áno, ak to porovnávame s dnešným stavom. Ale ak chceme spraviť verejnú dopravu konkurencieschopnú voči IAD aj z regiónu, tak potom by sme sa mali baviť aj o segregovanej cestnej MHD aj v smere do mesta aj z mesta.
Reakcia na: hroch #32:
"do IDS zapojit povinne vsetkych autobusovych dopravcov, ktori maju zastavky na uzemi mesta a regionu - a ak sa zapojit nechcu, budu moct zastavovat jedine na centralnej autobusovej stanici a nikde inde."

A ako by si to riešil pri "dotovaných" linkách z iných krajov? Nariadim im to nemôžeš, obmedziť zastávky tiež nie je legislatívne jednoduché ale najmä, nasrdíš cestujúcich a tí potiahnu do mesta autom.
Reakcia na: slavius #29:
To sa môžeš poďakovať tým, ktorí rozhodli o modernizácii na K2S namiesto T3P.
Reakcia na: johnnyjanko #13:
Ja si opat dovolim nesuhlasit s argumentom, ze v normalnych mestach nad 50k obyvatelov regiobusy nechodia na centralnu autobusovu stanicu.

Zil som v Malage, ktora ma 570 tisic obyvatelov a mali tam rovnako jednu autobusovu stanicu, kde sa zbiehali vsetky regionalne a dialkove spoje. Ale okej, tam nefungovala integrovana ani nahodou.

Zil som aj pri Londyne, v obci s cca 100 tisic obyvatelmi a tam sa vsetka doprava zbiehala k stanici - aj ked je pravda, ze tam nekoncili, ale prechadzali, cize skor pripad Pezinok.

A v Londyne regiobusy naozaj koncia na roznych miestach v meste, ale vsetky tie miesta su uz v centralnej zone, cize ekvivalent Hodzovho namestia a nie Patronky.

My tu zijeme podla viedenskeho idealu a vzoru, ktory v ziadnom pripade nie je zly ale nie je to jediny vzor, na ktory sa da pozerat. Ja mam taku iluziu integrovanej dopravy, kde sa dopravne vykony aj v meste rozdelia medzi vsetkych dopravcov tak, aby boli vykryte potreby mesta aj regionu VSETKYMI dostupnymi modmi dopravy. To napriklad znamena do IDS zapojit povinne vsetkych autobusovych dopravcov, ktori maju zastavky na uzemi mesta a regionu - a ak sa zapojit nechcu, budu moct zastavovat jedine na centralnej autobusovej stanici a nikde inde. V tom extremnom pripade mojej iluzie by som dokonca robil tender aj na mestske linky, napriklad sposobom balikov, takze napriklad vsetky linky zacinajuce sa na 2 a 3 (mesto aj region) by mohol dostat podla ponuky iny prepravca ako linky zacinajuce na 4 a 5 - toto je len priklad, nekamenujte ma za to, ze tam je liniek X a tu Y. Len podla mna neexistuje vobec ziadny dovod na to, aby vsetku dopravu v meste vykonaval len DPB.
Reakcia na: Pe67 #28:
To je sice pekne, ale co na tom, ked sa aj zhorsi interval na 10 minut 🙂
Reakcia na: Mike #18:
V zásade súhlasím, až na to, že by bolo treba mať bus pruh najmä Z MESTA. Lebo do mesta Ti z toho prestupného bodu niečo ide každú chvíľu (z Patrónky 21), takže aj keď regio bus bude meškať, nestratíš takmer nič oproti tomu, keby ten regio bus išiel až na Nivy. Ale v opačnom smere je to iná káva - tam nestihnutie prestupu na regio bus môže znamenať aj hodinu straty.
Reakcia na: Pe67 #28:
K2 na 9ke sú brutalitka, to je na vyháňanie ľudí z MHD...
Reakcia na: MatejBA #25:
Práveže z Karlovej Vsi sa podĺa prázdninového grafikónu cestuje ďaleko lepšie ako cez šk.rok. Žiadne kachny na linke 9, dokonca ani na 6ke nebudú. Inak odchody cez školský rok - linka 9 z KV o 7.15 a 7.23 s vozidlami K2 - to je úplný úžas. Za to by si niekto zaslúžil nobelovú cenu!
Reakcia na: johnnyjanko #14:
Pretože v rannej špičke prázdninového grafikonu nie je zhustený interval. Takisto budú posilnené počas tohto týždňa aj električkové linky súpravami okrem L2.
Reakcia na: MatejBA #25:
Už viackrát bolo spomínané, že nič „objednané“ neexistuje. To je iba fiktívny výpočet.
Reakcia na: johnnyjanko #24:
Lenze my sa bavime o 29.10, ktory este asi mesiac dozadu spolu s 30.10 boli bezne pracovne dni, kde by platil bezny cestovny poriadok, stlpec skolsky rok. Zrazu pre jeden jednodnovy sviatok, kedy obmedzia MHD (co ale, kedze je sviatok, sa da pochopit) ale obmedzia aj dopravu pocas BEZNEHO pracovneho dna, kedy NIE SU skolske prazdniny a nie vsetky skoly maju volno. Dokonca ani v tych uzasnych kalendaroch, co DPB lepi na zastavky.

Takze z akeho dovodu DPB obmedzi premavku? Z akeho dovodu nevykona objednane a zaplatene kilometre a spoje?
Reakcia na: si #22:
Dovolím si trochu irónie: A čo povieš na to cvičenie s cestujúcim, že v utorok a štvrtok bude iný CP (nepracovný deň)? V utorok budú dokonca otvorené obchody, takže ich zamestnanci aj zákazníci sa budú chcieť nejako prepraviť. Dôchodcovia, nezamestnaní, mamičky na materskej atď. nemusia vedieť, či je pracovný deň alebo nie. Nebolo by lepšie, keby každý deň v roku premávali linky ako v pracovný deň, nech to nemätie cestujúcich? Na čo si má človek pamätať rôzne CP? Koniec irónie.

Tieto jesenné prázdniny sú mimoriadne mätúce kvôli jednorazovému sviatku, ktorý bol vyhlásený na poslednú chvíľu. Nebyť toho, tak je to dostatočne prehľadné. Každý gramotný človek musí vedieť, že 2.11. nie je obyčajný pracovný deň. Špeciálne každý pracujúci to musí vedieť, pretože buď on sám alebo 80% jeho kolegov si berie dovolenku. Pravidelní cestujúci vedia, že existuje niečo ako prázdninový grafikon, a príležitostní cestujúci to s pomocou smartfónov zistia tiež včas.
Reakcia na: Mike #21:
Máš pravdu, bez poriadneho prestupného terminálu by to nešlo. Dovtedy je to len teória.
Reakcia na: Petto #11:
ja homeoffice poznam ako pracu z domu, nie dovolenku, lekara a pod.; je to pouzitelne ak ti ma dojst nejaky remeselnik aby si ho pustil a obcas mu nieco povedal, ale nie na to aby si si sukromne behal po uradoch,... (a pokial tak robis, velku radost z teba zamestnavatel asi mat nebude)
a za odchylku od normalneho stavu povazujem aj to, ked "moja" linka ide sice v rovnakom intervale (prazdniny, ha-ha), ale v iny cas , takze ked pridem na zastavku a zistim ze spoj ktory by mi za "normalneho" (skolskorocneho) stavu siel o minutu odisiel pred 2ma a mozem dalsich 8-10 minut cakat na zastavke....

PS: ja proste nie som zastancom cvicenia so zakaznikom (cestujucim) v pripade takychto kratkych (pardnovych) prazdnin a moj nazor je taky, ze normalne denne linky maju (s vynimkou mozno 2mesacnych letnych prazdnin) premavat stale rovnako...
Reakcia na: johnnyjanko #20:
A kde by sa tie všetky záhorácke linky odstavovali? pred kauflandom v Mlynskej?
Reakcia na: Mike #18:
Kladieš legitímne otázky, toto všetko bude treba vyriešiť, hoci ja na to neviem dať jednoduché odpovede. Ale koncepcia by mala byť jednoznačne taká, súčasný stav je 100 rokov za opicami.

Inak na Patrónku sa dá dostať z mesta viacerými cestami, z ktorých každá môže mať iné zdržanie, ale hustejšie intervaly medzi spojmi MHD. Preto si myslím, že aj v súčasnom stave môže byť lepšie, ak by všetky záhorácke linky začínali až tam. Keby existovali prestupné terminály a možnosť dopraviť sa k všetkým z nich (koľajovou) dopravou s minimálnym zdržaním, to by bolo ešte lepšie, bez diskusie.
Reakcia na: Mike #18:
Predpokladám, že niečo takéto by bolo spojené s výstavbou prestupných terminálov (teda v podstate autobusových staníc) na kraji mesta.
Reakcia na: johnnyjanko #13:
Po Patrónku idú tie regiobusy +- v rovnakých zápchach ako 21. Zdržujú sa iba na Račku kvôli odbavovaciemu systému, ktorý je už stáročia overený (a na večné časy nikdy inak. ). Ale to je iná téma. Ale zbytočne ide tá 21 každú chvíľu, keď neviem, kedy prídem do toho terminálu, odkiaľ by začínali tie regiobusy "s riedkym intervalom". A po ďalšie, v každej 21 by pribudlo z regiobusov cca 30-40 ľudí. Neviem či je na to miesto, alebo kedy bude.

Ináč Záhorie je smer s najmenším zdržaním cestnej dopravy na vstupe do Ba. (Vďaka Sitine). Ale principiálne. Koncepcia je taká, ukončiť regionálne linky na kraji BA. OK. Avšak teba vyriešiť:

- kam ľudia z nich prestúpia: do koľajovej dopravy (ok, ak to bude na konečnej, tak títo prestupujúci sa zmestia vpohode, ale čo ľudia pristupujúci do električiek ďalej na radiále?) alebo do cestnej dopravy (bus MHD / Tbus), ale iba ak bude mať celý čas do mesta buspruh.

- či ich ten spoj, na ktorý prestúpia dopraví do cieľa alebo z neho musia ešte prestupovať - lebo pokiaľ niekto pre každodennú cestu do práce potrebuje 3 prestupy (a z práce domov tiež) - tak to nemusí byť až taká lákavá alternatíva voči IAD.

- kde sa odstavia vozidlá na medzidiel. Resp. aj keby sa nakreslil CP úplne ideálne že žiadne služby s odstavovaním na medzidiel v Ba nebudú, tak minimálne treba nájsť miesto pre čepranie dlhších prestávok - odstavovanie viacerých autobusov a sociálku pre vodičov.
Reakcia na: johnnyjanko #15:
Ano, to beriem co pises. Ale nie to co pisal dole "si". Vdaka vyludnenemu mestu toho 29.10. sa pojde aj viac presne podla CP, lebo ubudne dost IAD.
Reakcia na: johnnyjanko #14:
Budú zabezpečovať prípoje z viacerých častí mesta k linkám na cintoríny
Reakcia na: Petto #11:
Home office sa môže brať aj z dopravných dôvodov, ale skôr vtedy, ak nejaké zlé počasie, komplikované výluky alebo čo ja viem summit ministrov financií EÚ bránia dopraviť sa rozumne do práce. Ja fakt neverím tomu, že s prázdninovým grafikonom pri vyľudnenom meste môže mať niekto reálny problém dopraviť sa do práce a domov.
Vie niekto, načo je dobré to kapacitné posilnenie 204 a 207? Fakt ma to zaujíma, lebo netuším, kvôli čomu to má byť.
Reakcia na: hroch #4:
To všetko je pravda, ale tu ide skôr o principiálnu otázku, či sa majú všetky regiobusy zbiehať do jednej stanice. To je riešenie, ktoré funguje v mestách do 50k obyvateľov. V normálnych mestách veľkosti Bratislavy také už dávno zrušili. Keby regionálne linky (ktoré majú dlhé intervaly medzi spojmi) začínali až na okraji mesta, kam by sa cestujúci doviezli MHD (s omnoho hustejšími intervalmi), bolo by to z hľadiska zápch pre cestujúceho omnoho lepšie. A to nielen tam, kam sa dá doviezť električkou (Rača, Z. Piesky), ale napr. aj na Patrónke.

Záhorácke busy smerom von z mesta niekedy meškajú aj vyše polhodiny, kým sa vôbec dostanú na Patrónku. L21 ide po rovnakej trase, ale cestujúci do DNV netrpia tak veľmi, pretože nemusia dlho vyčkávať na jeden konkrétny spoj. Aj napriek zdržaniam vždy niečo ide. Keby záhorácke linky začínali až na Patrónke (v Lamači, na Boroch...), a vyrážali odtiaľ načas, bolo by to pre cestujúcich omnoho lepšie aj v súčasných zápchach. Dalo by sa tam dostať viacerými spôsobmi hustejšou MHD a jalové čakanie na spoj by sa značne skrátilo.
Reakcia na: AndyNO #8:
Do Šamorína síce nejdú ale stoja na zast. Cintorín Vrakuňa, takže sa dajú použiť pri ceste na cintorín... to bola podstata toho príspevku....
Reakcia na: si #10:
Blbost. Jazdi takmer 99% liniek oproti normalnemu stavu. Homeoffice sa spravidla bere skor pre to ze chces byt viac s rodinou ,mas vybavovacky mimopracovne, lekarov atd. Ale nie kvoli MHDcke
Reakcia na: AndyNO #8:
Cisty nitpick. V ramci Bratislavy je to smer na Samorin, mimo mesta sa to potom deli na viacero smerov. Moja pointa ostava: v zozname by podla mna mali byt aj regiobusy.

A ano, viem, ze toto je stranka o MHD, ale DPB uz nefunguje vo vakuu, v BA funguje integrovana doprava, tak by sa nemala ignorovat. Zarhnul by som sem aj cestovne poriadky atd... Ale to je uplne ina tema.
Reakcia na: Petto #6:
a jeden z dovodov preco si na tento den kopa ludi riesi napriklad homeoffice je ten, ze vdaka prazdninovemu cestovnemu poriadku sa im komplikuje dochadzka do prace, ze ano....
Reakcia na: hroch #1:
Odkedy linky 730 a 740 jazdia smerom na Šamorín?
Reakcia na: MatejBA #5:
69 uz opravili v clanku. Jasne ze nebude jazdit 1.11. ?
Reakcia na: MatejBA #5:
Lebo kopa ludi si bere tento den 29.10. dovolenky/homeoffice vratane mna a skoro celej nasej firmy,takze je to opravnene aj tento den premavat podla prazdnin. Skor otazne ci si to aj mesto zelalo. Ci to nie je len nejaky DPB prikaz.
2 otazky:
- PRECO v pondelok premavaju linky MHD podla prazdnin, ked prazdniny su az od stredy? Pokial viem nie vsetky skoly maju volno...
- Preco 69 nejazdi 30.10 ale asi jazdi 01.11? Pokial viem, tak na 30.10 sa nevztahuje zakon o nepracovnych sviatkoch, kedze tie su v zakone vypisane (na ktore to plati), takze Pharos bude mat asi otvorene.
Reakcia na: omg123 #3:
absolutne nesuhlasim. regiobusy po meste jazdia tak ci tak (zatial sa nevedia teleportovat z ASMN rovno za hranice mesta) a pointou hromadnej dopravy predsa je, aby vozila ludi - cesty upchavaju auta, nie autobusy. ludi z aut potrebujes napchat do hromadnej dopravy a cela pointa integrovanej dopravy je predsa v tom, ze mozes nasadnut na co chces a odviezt sa, nemusis riesit, ci tym smies jazdit. to je obrovsky benefit, len medzi beznymi cestujucimi o tom vie strasne malo ludi a treba im to preto opakovat opakovat a opakovat. a zahrnat regiobusy a vlaky do informacii o moznostiach cestovania. a primat aj ostatnych prepravcov, co jazdia na regio linkach v kraji, aby sa zapojili.
Reakcia na: hroch #1:
az na to ze je to cele chore, regiobusy nemaju co behat po meste a upchavat cesty.
Už by konečne mali presmerovať aj L39 k Blumentáluaj v smere CSU.
Radšej nechajú ľudí šlapať cez pol Račianskeho mýta a pritom by si mohli prestúpiť na hrane.
A este nacim povedat, ze:
- k cintorinu Lamac a Krematoriu sa mozno dostat aj regiobusmi smerom na Zahorie (cisla 215, 219, 245, 250 a 269) z AS, Racianskeho myta, Patronky a ZST Lamac a
- k cintorinu Vrakuna regiobusmi smerom na Samorin (cisla 725, 730, 737 a 740) z AS, Prievozskej, Gagarinovej, Brodnej plus dalsich zastavok v Biskupiciach a Vrakuni
Lebo ked integrovana, tak integrovana, ludia sa mozu napchat aj do tychto busov 🙂