Elektrobusy SOR NS 12 začínajú jazdiť na ďalších linkách

Postupne sa objavia aj na linkách 43 65 66 8094.

Dopravný podnik Bratislava už dostal a do premávky zaradil 10 elektrobusov SOR NS 12 z celkového počtu 16 objednaných vozidiel. Tieto 12-metrové elektrobusy boli doteraz nasadzované na linky 52 53 a 56 v oblasti Rače, Vajnôr, Východného a Zlatých pieskov. Od 15. októbra tohto roka sú vypravované v špičkách pracovných dní aj na tri poradia linky 65 medzi Račou a Vrakuňou.

So stúpajúcim počtom elektrobusov v premávke budú od 22. októbra 2018 zaraďované tieto elektrobusy aj na linky 43 66 80 a 94, najmä počas špičiek pracovných dní, okrem linky 43, kde bude elektrobus premávať po celý deň. Keďže zatiaľ nebola vybudovaná plánovaná nabíjacia infraštruktúra na Patrónke a Kollárovom námestí, vozidlá sa budú nabíjať mimo špičiek vo vozovni, resp. na linke 43 príde k výmene vozidla v obedňajších hodinách, pretože kapacita batérií elektrobusov nepostačuje na celodennú prevádzku.

Nabíjacie miesta vybuduje spoločnosť Elektra Slovensko za cenu 130 941 € bez DPH (v zmysle dodatku k zmluve). Malo by ísť o 1 pantografové rýchlonabíjanie na Patrónke, 1 pantografové rýchlonabíjanie na Kollárovom nám. a 4 pantografové miesta pre rýchlonabíjanie vo vozovni Jurajov dvor. Lehoty na výstavbu nabíjačiek na Kollárovom nám. a Patrónke sú do 3 týždňov od odovzdania staveniska a v Jurajovom dvore do 2 mesiacov od odovzdania staveniska zhotoviteľovi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #49:
Detto 3001, velmi cisty voz bez hrkotania.
Reakcia na: eMDi #47:
Ja som pred pár dňami išiel v 3001 a práve som si pochvaľoval, že nepočuť žiadne zvuky. A bol taký čistý, že som mal pocit, ako keby vyšiel prvý deň do premávky.
Reakcia na: eMDi #47:
Minule som tiez jednym isiel a odpadnute madlo pri kocikoch lezalo na podlahe busu
ahojte, takze predvcerom som mal tu moznost ist NS12-kou, konkretne 3006. Mam pocit, ze ten voz tu nie je dlhsie ako 3 mesiace, ale to, ako ma rozvrzgany a rozbuchotany interier, tak na to nemam slov ... bud zle spracovanie, alebo zle cesty na jeho trasach, alebo oboje ... co ma ale mrzi. potom sa cudujeme, ze nam ludia nechcu presadnut do MHD.
D Bratislavy uz dorazil na testy klbovy elektricky SU18 z Nitry.
Reakcia na: S499.1023 #37:
Ako píše tuto kolega hneď podomnou, nebolo to len o 21 ale mohlo to aj tak vyznieť.

To, že je nabíjacia infraštruktúra vybudovaná na konečnej pokladám za samozrejmosť.

Reakcia na: S499.1023 #37:
Navrhoval som niekoľko liniek, nie iba 21, ale viacerí sa chytili práve tej 21-ky. 🙂 Ale argumenty uznávam, táto linka má (z tých, ktoré som uviedol) najhorší pomer dĺžky zatrolejovanej a nezatrolejovanej trasy.
Reakcia na: Petto #42:
Záleží od toho, ako je nastavený riadiaci softvér vozidla, že pri akej hranici nabitia batérie vypína vozidlo (úprimne netuším ako to je v KE pri EBN 11, ale marí sa mi nejakých 10 - 20%, ak nie náhodou aj viac).
Reakcia na: Dispecer #41:
Pri papierovom dojazde 160km by sme hadam s 120km mohli ratat. ? Realne to odjazdi aj viac - ta mala EBN8 krpata , klbak vsak boh vie.
Reakcia na: Petto #40:
No, radšej rátaj s dvomi kolami ako tromi. Elektrobusy sa totiž nemajú vybíjať až na 0 %.
Reakcia na: Solider #38:
Presne ako pises. 21 si musi zachovat expresny charakter a experimentovat s e-pohonmi by bolo len na ukor expres charakteru. Mozno by ale presli klbove elektrobusy , ranny + poobedny diel by to malo vyjazdit kedze 1 kolo je cca 40km , tj poobedne 3 kola /120km by mohol vyjazdit ak sa nabije po rannej spicke rychlonabijackou vo vozovni pocas sedla na 100%
Reakcia na: Solider #38:
Jedine, že by sa dorobili ešte rýchle torlejové stopy ako v Simferopoli ? .
Reakcia na: Petto #29:
Na 21 by mohol byť, ak by sa dokončili dlhšie pripravované projekty zatrolejovania Brnianskej a Lamačskej, s tým, že by sa dorobilo trolejové vedenie v Devínskej Novej Vsi a nabíjacia stanica pri VW. Pri tom objeme dopravy na linke 21 by to možno stálo za úvahu. Akurát by potom 21 stratila expresný charakter, keďže po meste by premávala po klasických drôtoch.
Reakcia na: mathre #36:
Ale diskusia v tomto vlákne začala práve pri johnnyjankom navrhovanom nasadení parciálov na 21. Samozrejme, že parciálny kĺb už vyrobil všelikto, dokonca aj Schadefabrika, len nie s karosériou SOR, písal som tu o tom naposledy tuším včera. U tej 58 treba podotknúť, že okrem toho 15% zatrolejovania je tam ešte aj dobíjanie na konečnej.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Na 21 by to zrovna jazdiť nemuselo, momentálne sa ešte v Prahe kĺb netestoval, aj keď pripravujú sa už aj na to. Dokonca nie som si istý, či už niekto vyrobil parciálny kĺb. Ale takú napríklad 32 by to krásne vyjazdilo a našli by sa aj iné linky. Na tej 58 je zatrolejovaných 15% celej trasy.
Reakcia na: mathre #34:
Z Kelerky na konečnú sú to 4 km, z Patrónky k VW asi desať.
Reakcia na: Petto #29:
No to je omyl. Pozri sa na parciálny trolejbus, ktorý jazdí v Prahe z Palmovky na Letňany. Po svojej trase má vybudované 1km dlhú trolejbusovú trať a inak sa nabíja na Palmovke z vedenia. Vybudovali to na to, že chceli odtestovať parciálne Tbusy a chystajú sa to zatrolejovať celé. Ale momentálne sa jazdí týmto spôsobom a dojazd má oveľa vyšší. Je to na báze našich Ebusov ale je to trolejbus.
Reakcia na: johnnyjanko #24:
Z tých tebou vymenovaných by mohli byť nanajvýš na 32 a 63. A to práve preto, že skúsenosti ukazujú optimálny pomer medzi jazdou pod trolejom a mimo je 2:1.
Reakcia na: S499.1023 #31:
To je mi jasne ze nema. Vysoko pravdepodobne ze 1. bude az Bratislava za nahradu rozpadnutych 25tr ci pilotneho projekt baterkovych troflov na 205.
Reakcia na: Petto #28:
A ktorý z nich je klbový, ako žiadal Johnnyjanko? Pokiaľ mi je známe, Schadefabrika zatiaľ vyrába klbové parciály na báze Solarisu (Budějovice, Plzeň) a Iveca (Zlín).
Reakcia na: Dispecer #27:
32 je stale oficialne s SU15, vikendy su vynimka s NB18 skrz vysoky vek SU15,hoc stacili by kapacitne.
Reakcia na: johnnyjanko #24:
ADD2 Ta 21 je dufam zart ako tbus s baterkami ? . Ved to ma dojazd 12-15 km na 1 nabitie a to neurobi trasu Patronka-VW a nazad ?.
Dnes uz tento typ (ci uz sola alebo klbaky) vies nasadit dnes bez budovania dalsej infrasrtruktury uz hned na 32,61,63 prip. spojenie 203+41+64 alebo aj 205 na letisko.
Reakcia na: johnnyjanko #24:
SOR uz ma tbusy s baterkami, jazdia v Opave s novou karoseriou NS12 a so starou karoseriou NB12 v Banskej Bystrici.
Reakcia na: Melange #25:
Včerajšia výprava na linke 32 podľa imhd.sk Bratislava:
32: 2217/1, 2866/2, 2245/3, 2115/3a, 2243/4, 2866/5, 2231/5a, 2201/11, 2231/11a

Ja tam vidím samé kĺbové autobusy (až na jeden Tedom, ktorý bol ZV)...

Zdroj: https://imhd.sk/ba/vyprava?d=20181021
Reakcia na: Melange #25:
Pardon, na L53 samozrejme nie. L32 moc nesledujem, ale doteraz som vždy videl kĺbový bus na tejto linke...
Reakcia na: johnnyjanko #24:
Na L32 ani L53 nejazdia kĺbáky.
Reakcia na: Solider #22:
Lebo trolejových tratí nie je toľko, aby mali kam umiestniť tie zvyšné vozidlá, to je jasné. Ale ak by mal DPB k dispozícii trolejbusy s akumulátormi, mohol by ich nasadiť na iné linky, ktoré časť svojej trasy prejdú pod káblami, a časť nie; prípadne by mohli zrušiť/zaviesť/pomeniť viaceré linky. Pomohlo by aj to, keby hoci aj len na jednej konečnej sa mohlo také vozidlo nabíjať počas prestávok a vyrovnávačiek (napr. na L80 na Kollárku).

Námatkovo mi uvediem zopár existujúcich liniek, kde by mohli jazdiť namiesto autobusov t-busy s akumulátormi: 21, 32, 53, 61, 63. Bohužiaľ na všetkých týchto linkách jazdia kĺbáky, a neviem či SOR už vyrobil kĺbový t-bus s akumulátorom 🙂
Reakcia na: Solider #22:
Pri značke SOR je to celkom logické. Prevádzková záloha musí byť, škoda, že aj ZSSK na to nemyslela keď od korupčníka Mórica kupovali 32ks 861, že mohli dokúpiť aj 10-11ks ako zálohu. 😃
Reakcia na: johnnyjanko #18:
Pretože to mesto v roku 2014 kúpilo 120 nových trolejbusov a z nich jazdí denne ledva 95.
Reakcia na: Jadran #17:
Aj na Vajnorskej existujú výjazdy a dojazdy súbežne s električkou. Problém hlavne výjazdov je ten, že na zastávkach o nich nie je žiadna info a zrejme ani vodiči nie sú veľmi zvyknutí na čakajúcich cestujúcich, keďže minule mi pri Poluse smerom k Novej dobe (kde žiadna riadna denná linka nestojí) vodič takmer nezastavil.
Reakcia na: johnnyjanko #18:
Lebo SOR to este vtedy nevyrabal, preto sa to nemohli kupit a kupil sa tento nezmysel.
Reakcia na: Jadran #17:
Od Smolenickej ráno začína vložený spoj smer Rača... čiže aj teraz máš skrátenú verziu...

Tak skoro ráno nie je problém ani zo zápchami. Vložené L59 by si určite našli svojich cestujúcich.

Určite viac ako ráno o šiestej z Blumentálu smer Petržka, kde je aj tak v tom čase 6 min.int.
Nechápem, prečo mesto, ktoré má trolejovú sieť, nenakúpilo radšej trolejbusy s baterkami. V Česku také teraz kupuje mnoho miest a sú s tým spokojní.
Reakcia na: TomJ #16:
Ja už vidím argumenty, prečo sa to nedá - ad1 súbežne s električkou, ad2 nebudeme predsa pridávať spoje po trase abus linky, ktorej v budúcnosti aj tak hrozí zánik, ad3 krátku 59 v úseku Vinohrady - Smolenická #ludiabytonepochopili #vodicibytonepochopili
Reakcia na: birch #13:
A dojazdy by tiež mohli brat ľudí po Vinohrady.
Reakcia na: birch #13:
Neboli by potom zase frfle ludi ze ide maly autobus ? ? Ale inak som tiez za. ?
Reakcia na: si #2:
len to by musel byt normalny tender, kde by bola ta poziadavka. nie kvazitender kde je dopredu znamy dodavatel aj cena.
Tie dva ranné výjazdy L94 (z Blumentálu 6:08 a 6:16), keď už ich nevedeli napasovať rovnomerne do intervalu, mohli urobiť ako skrátenú L59 od Vinohradov po Smolenickú. Myslím, že by to bolo užitočnejšie a ušetrilo by to aj čas.

Alebo aspoň ten prvý z nich, keďže od Blumentálu ide o 6:08 aj L31.
Reakcia na: Jadran #6:
velmi dobre napisane, za tento prispevok by som ti dal aj 10x palec hore.
Reakcia na: Mike #5:
a preco caka? ako je spravena zmluva ked novy bus nemoze jazdit?
Reakcia na: DolneHonyTrolley #8:
No to by bolo dobré, keby to fungovalo, mohli by sa elektrobusy z a-43 dobíjať v ulici Pri Suchom mlyne...
Reakcia na: Jadran #6:
dokazes aj 200 km stym spravit je to o technike jazdy
Ale mali by spraviť to že by sa ten pantograf dal napojiť na trolejové vedenie pre trolejbusy. Ušetrilo by to peniaze.
To by vysvetlovalo prečo boli Tedomy tak rozhegané.Keď jazdili na 65ke celý deň. A jeden aj vyhorel na tej linke.
Reakcia na: Petto #3:
Áno zlatko, na papieri to vyzerá naozaj krásne, až kým sa nestane niečo na obchvate a elektrovoz ktorý tú poobednú špičku MUSÍ VYJAZDIŤ, bude stáť ešte hodinu po ukončení v kolónach. Vtedy čo spravíš?

Najnovší elektrobus bez možnosti dobíjania na jednu z najdlhších liniek v BA, ktorá je mimoriadne náchylná na dopravné zápchy a ktorá má najviac rozbité cesty po trase (pánty a okolie)? Proste WTF?
Reakcia na: Mhr1 #4:
3902 čaká na nový(é) diel(y) po nehode.
Reakcia na: omg123 #1:
Mali sa nakúpiť kĺbové i krátke trolejbusy s baterkami! Nemuseli by sme tu mať presmerovanú t-202, a-X72 a aspoň na e-61 by to mohlo jazdiť. Voz, čo je použiteľný len v špičke a ešte k nemu musí byť aj záložný dieselový autobus, je o ničom... Mimochodom, 3902 už viac ako mesiac nejazdí...
Reakcia na: omg123 #1:
Tu dlhsiu poobednu spicku musi vyjazdit . Kolko tam je kol ? 3 ? A 1 jazda je cca 19km.
Reakcia na: omg123 #1:
keby to malo normalne zberace, mohlo sa to napriklad v pripade L65 vzdy trosku dobit na Cilizskej... (a v pripade L43 zas na patronke, aj ked tam by si to asi zavadzalo s normalnymi trolejbusmi...)
no uvidime ako to zvladne linku 65, ta je taka trochu dlhsia. dufajme ze mu nedojde baterka ked bude hore na obchvate 😮
ale celkovo to povazujem za poriadny fail, prevadzkovat elektrobusy bez moznosti dobijat.namiesto experimentov sa mali nakupit potrebne klbove busy.