Súprava električiek #7303+7304 vyšla na skúšobné jazdy

Modernizované električky nejazdili viac ako 5 rokov.

5. októbra 2018 sa uskutočnila prvá skúšobná jazda električkovej súpravy T3AS+T3Mod #7303+7304 v uliciach mesta. Električky (modernizované v rokoch 2000 a 2001) sa naposledy ešte ako sólo vozidlá objavili v premávke s cestujúcimi v rokoch 2012 a 2013. Odvtedy boli odstavené a v rokoch 2016 a 2017 prešli úpravami, ktoré umožnili tieto dve vzhľadovo odlišné, avšak elektricky takmer identické vozidlá spojiť do jednej súpravy, keďže pôvodne neboli vybavené možnosťou prevádzkovania v súprave. Pre problémy s technicko-bezpečnostnými skúškami sa súprava vydala do ulíc až dnes.

Oba vozne sú vybavené asynchrónnymi motormi a elektrickou výzbrojou Elektrotechnického výskumného a projektového ústavu (EVPÚ), a. s., Nová Dubnica, ktorá prešla úpravou umožňujúcou ich prevádzku v súprave. Pre spojenie vozňov sa použili spriahadlá typu ESW, ktoré sú v Bratislave známe z električiek T6A5 a T3S, avšak bez kábla 600 V, ktorý umožňuje jazdu súpravy na jeden zberač.

Dopravný podnik zadal vývoj softvéru pre riadiace počítače týchto električiek, úpravu zapojenia riadiacich počítačov a kontajnerov trakčného pohonu vozidiel firme EVPÚ Nová Dubnica. Hodnota zákazky bola podľa vestníka VO 23500 € bez DPH.


5.10.2018
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

IBBI10.10.2018 9:10  +1#11 Re:
Reakcia na #10 od mathre:
Nic sa s nimi nedeje. Len je malo vozov (okrem vodicov). Preto idu spojazdnit ten hybrid.
mathre10.10.2018 1:02 #10 Re:
Reakcia na #5 od IBBI:
Čo si mám predstaviť pod týmto pojmom? Kritický nedostatok prevádzkyschopných vozidiel? Čo sa deje s 29T a 30T?
Dispecer9.10.2018 12:25 #9 Re:
Reakcia na #7 od Viko:
Otázka je skôr, či je čo v tom oživovať... 😂
Bmpeer9.10.2018 12:00 #8 Re:
Reakcia na #6 od S499.1023:
Existuje a DPMK ho chce zachovať ako statický exponát. Bez srandy. 😁
Viko9.10.2018 10:12 #7 Re:
Reakcia na #6 od S499.1023:
Lenže košický zázrak jazdil ešte menej ako tunajšie exempláre, takže to sotva má zmysel oživovať 😃
S499.10238.10.2018 22:12 #6 Re:
Reakcia na #4 od mku81:
Jediné ďalšie vozidlo na Slovensku a celom svete s touto výzbrojou je (ak ešte vôbec existuje) košický "čajník", tak jedine s ním vytvoriť " trojičku" 😃.
IBBI8.10.2018 17:22  +1#5 Re:
Reakcia na #4 od mku81:
2. este horsie. bez srandy.
mku818.10.2018 17:19  +1#4 Re:
Takze sa do 5 rokov odstavenej elektricky investovalo 23,5 tisica, plus dalsie dielenske prace aby vobec mohla vyjst do ulic... zujimaju ma dve veci:
1. da sa ten vyvinuty SW pouzit aj na inu supravu, alebo to je jedinecne riesenie len na tuto jednu supravu?
2. to je na to DPB naozaj tak zle?
si8.10.2018 16:01 #3 Re:
Reakcia na #2 od Dezerter:
je ale celkom mozne ze prepojenie 600V by nebolo len natiahnutie jedneho siloveho kabla...
a tak budme radi ak to bude jazdit hoc aj s dvoma zberacmi hore....
Dezerter8.10.2018 10:25 #2 Re:
Škoda toho spriahadla. Lepšie by to vyzeralo len s jedným zberačom
DolneHonyTrolley6.10.2018 14:02 #1 Re:
No konečne!!!
Už bolo načase aby zase začala jazdiť.