Dopravný podnik začal meniť formát cestovných poriadkov

Nové cestovné poriadky sú väčšie, čitateľnejšie a prehľadnejšie.

Dopravný podnik v uplynulých dňoch začal na zastávky umiestňovať cestovné poriadky v novom formáte. Zatiaľ čo doteraz mali cestovné poriadky formát A5, nové sú už veľkosti A4. V podobnom formáte môžeme nájsť cestovné poriadky v celej Európe. Zväčšená bola veľkosť aj v prípade nočných liniek, a to z A6 na A5. Niektoré denné linky ako napríklad 43 zostali v doterajšej veľkosti, ale majú zväčšené písmo. Väčšie písmo a jeho nový typ sa týka všetkých nových cestovných poriadkov, vďaka čomu sú čitateľnejšie.

Vynovené cestovné poriadky majú zmenené usporiadanie údajov: odchody sú zoradené v stĺpcoch vedľa seba, podobne ako sú cestujúci zvyknutí v cestovných poriadkoch na imhd.sk. Zoznam zastávok bol presunutý do pravej časti cestovného poriadku.

Z doteraz vyvesených cestovných poriadkov vyplýva, že nosné linky majú číslo zvýraznené farbou, a to podobnou, aká je použitá v  schéme denných liniek na imhd.sk. Farby nočných liniek zase korešpondujú so schémou nočných liniek. Farebné čísla vyniknú, keďže v cestovnom poriadku, nie sú použité iné farby (pokiaľ nepočítame logo DPB a IDS BK).

Cestovné poriadky sú zrozumiteľnejšie pre návštevníkov nehovoriacich slovensky, keďže všetky texty sú v nich uvedené aj v anglickom jazyku.

Zmeny aj na zastávkach s prístreškami

Okrem cestovných poriadkov prešli zmenou aj informácie umiestnené pod plexisklom na zastávke Nové SND. Nachádza sa tu nielen zmenený cestovný poriadok, ale aj nový typ schémy liniek MHD so zvýraznenými nosnými linkami. Táto schéma je síce už roky dostupná na imhd.sk, ale doteraz sa na zastávkach nepoužívala. Redizajnom prešli aj výlukové oznamy, ktoré sa v novom vzhľade prvý raz objavili na zastávkach a vo vozidlách na konci júla. Prístrešok okrem toho obsahuje aj mapku danej lokality, kalendár prevádzky liniek MHD a zoznam cestovných lístkov IDS BK.

Novinka sa zatiaľ nachádza na niektorých zastávkach a každý deň pribúdajú ďalšie. V novom formáte sú vyvesené cestovné poriadky s novou platnosťou od začiatku školského roka, ako aj cestovné poriadky so staršou platnosťou. O tom, že sa niečo chystá aj na zastávkach vybavených vitrínami, svedčí aj postupné odstraňovanie informačných materiálov z mnohých zastávok, kde zostali pod plexisklom už len cestovné poriadky.

Dopravnému podniku sme položili otázky, či sa táto zmena bude týkať celého mesta a kedy bude zrealizovaná. DPB odpovedal, že o tejto téme bude informovať začiatkom budúceho týždňa.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #13:
nebol
Fuha ten format je fakt jak pre slepych 🙂 velke su strasne. A oznacenie bike sharingu nakoniec nedali.
Reakcia na: elli #16:
To Brno je zatial experiment len na jednej zastavke ale hej, je to pekny format 🙂
Reakcia na: 810zssk #13:
Áno, viem, že bol na opačnej strane, prišlo mi to rovnako nelogické 😉
Číslo spoja má byť rýchlo nájditeľné a rovnako aj jeho trasa. Či už to bude pod ním ako vertikálny stĺpec alebo horizontálna línia. Tento rok napr. robili zmenu aj v Brne: https://miroslavhruska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=653979
Formátovanie časov odchodov je podľa mňa lepšie u nás, ale stále zastávam názor, že číslo linky a zoznam zastávok majú byť pri sebe.
Neviem, či je tu zopár ľudí chorých, keď to čo napíšem ja dostane 4 mínusky a keď to napíšu iní, tak je to v poriadku. Či, to musia najprv ľudia z ulice začať nadávať, aby to tu niektorým zaplo? Roky rokúce funguje správne formát, že zastávky liniek sú na ľavom okraji a je to dobrý a použiteľný formát aj pre CP prímestských liniek.
Reakcia na: elli #12:
Kamarátka mi včera písala, že či sa mohlo stať, že z Trnavského mýta ide 78 inam ako je písané 😃 Lebo že po dlhšej dobe išla MHD, potešila sa, že 78 ide na Zochovu, ale zahla na Karadžičovu 😃

Tak som jej vysvetlil, že pravdepodobne si pozrela zastávky linky 39, ktoré boli tesne naľavo od odchodov linky 78 😃
Reakcia na: elli #12:
Zoznam zastavok bol predsa na opacnej strane ako cislo linky aj v doterajsiom formate.
Tiež považujem za veľkú chybu dať zoznam zastávok na opačnú stranu, ako je číslo linky.
Cestujem MHD roky a veľa, ale taký guláš ako na novej výveske som nevidela už dávno. Farbičiek niekoľko, ale prehľadnosť 0 bodov ? Podľa zmäteného hľadania a komentárov okolostojacich (nám.Fr.Liszta) som usúdila, že to tak nevidím sama. Zoznam zastávok by mal byť prehľadne pod číslom spoja. Veď prvé, kam oči padnú, je práve to číslo. Hneď pod ním by mal byť aj zoznam zastávok, aby sa hlavne nováčik okamžite zorientoval, či daný spoj ide tam, kam potrebuje. Nie že bude hľadať zastávky 15cm vpravo, kde to vyzerá, že patria linke nalepenej vedľa ?
Ja teda nechápem, prečo bolo nutné presunúť zoznam zastávok na pravý okraj. Má to nejaké veľké výhody? Ja osobne sa v MHD orientujem omnoho lepšie ako priemerný cestujúci, ale predsa, keď som videl na zastávke vyvesených viacero týchto nových CP tesne vedľa seba, tak som inštinktívne predpokladal, že zoznam zastávok patrí už k tomu susednému CP. Chvíľku mi trvalo, kým som si to všimol. Nie je to nič strašné, ľudia si zvyknú, v kontexte fungovania bratislavskej MHD je to maličkosť, ale skrátka nechápem, na čo to bolo nutné meniť. Nejako sa mi nechce veriť, že by to niekomu ušetrilo cenný čas pri pozeraní spojov...
Zbytočne farebné odlišovanie liniek a pod. Väčšina ľudí to aj tak nelúšti na zastávke podľa farby. Skôr úplne zbytočný až chybný je krok, že zastávky dali v CP na pravý okraj oproti pôvodnému ľavému. Ak je na zastávke viac CP vedľa seba, tak si môže cestujúci chybne priradiť zastávky k linke a napr. ak mám vedľa seba linky 59, 68, 93, 94 a 98 na Smoleníckej, tak zastávky z 59 môže cestujúci priradiť k 68, zo 68 k 93 atď. Neviem prečo furt v DPB ich svŕbi ruka na prehadzovaní prázdnin a víkendov, keď pri linkách, kde bolo viac odchodov v prac. dni prehodili prázdniny a víkend, čo robilo zmätok, pretože nie každá linka to tak mala. Teraz sú CP ešte väčšie, čo si vypýta viac papiera. Skôr ako tu 810zssk v príspevku #7 dal vzor CP z IDSJMK by to mohlo byť, pričom riadok každej druhej hodiny mohli zvýrazniť na sivo. Zastávky mohli pokojne ostať na ľavej strane. Zas to budú vyhodené peniaze než niekto príde na to, že je tento formát slabo funkčný. ?
Nové CP vyzerajú dobre, sú prehľadnejšie. Ešte by sa DPB mohol zmôcť na nové označníky v jednotnej farbe ako sú nové elektronické tabule. Súčasťou označníka by mohli byť po okraji aj web stránka DPB a mesta a medzinárodné značenie BUS Stop. Tieto označníky zo socializmu doslova strašia pri tých moderných zástavkach.
Reakcia na: 810zssk #2:
Hlavne aj na klasických električkových označníkoch je to vylepené príliš vysoko – bežný človek s priemerným zrakom to má problém prečítať.
Reakcia na: 3533 #4:
Aby bolo vidno aj vedľajšie (nenosné?) linky. Pri nočákoch by si mne osobne viac ako autobus páčil mesiačik
Reakcia na: 810zssk #2:
Nieco ako tabule, ktore ma mestska cast? To by mozno nebolo zle + chranene pred pocasim 🙂

https://goo.gl/9SgSeY

Bude aj nejaky novy sposob vylepovania CP na nepristreskove zastavky? Ked uz sa beztak kvoli velkosti budu musiet menit plechy, mohlo by sa prejst na nejaku formu ramov/vitrin.
Vyzerá to dobre akurát že cez to sklo napr. na Račku to moc dobre nevidno a na L21 smer AS ešte aj vylepili opačný smer ?