Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 3.9.2018)

Zavedená bude nová linka 36 a zmenené budú linky 37 58 202.

Od 3. septembra 2018 budú linky MHD opäť premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok. Obnovená bude premávka liniek 133 a 192.

Súčasne budú zavedené nasledujúce zmeny v organizácii MHD:

  • Linka 7 bude premávať v rannej špičke dvakrát častejšie - každé 4 minúty.
  • Nová linka 36 bude premávať medzi Dúbravkou a Záhorskou Bystricou cez Strmé vŕšky po trase:
    • Žatevná - Repašského - Saratovská - Agátová - Bory Mall - Hodonínska - Bratislavská - Pri Vápenickom potoku (Strmé vŕšky) - Bratislavská - Tatranská >> - Gbelská >> - Čsl. tankistov - Záhorská Bystrica
      • V úseku Žatevná - Bory Mall zastaví na všetkých zastávkach linky 123.
      • V úseku Pri krematóriu - Záhorská Bystrica obslúži doterajšie zastávky linky 37.
  • Linka 37 nebude zachádzať na Strmé vŕšky a teda všetky spoje pôjdu len po trase Most SNP - Záhorská Bystrica.
  • Linka 58 bude mať vybrané spoje vedené pre školskú mládež po trase Technická - Mierová kolónia - Odborárska - ZŠ Odborárska. Tieto spoje nebudú obsluhovať ŽST Nové Mesto.
  • Linka 202 bude premávať po zmenenej trase z Dolných honov na Hodžovo námestie:
    • Čiližská - Kazanská - Popradská - Gagarinova - Prievozská - Svätoplukova - Záhradnícka - Americké námestie - Kollárovo nám. - Hodžovo námestie.
      • V úseku Svätoplukova - Hodžovo nám. zastaví na všetkých zastávkach ako linky 208 a 212.
    • Prestup na náhradnú linku X72 k Nemocnici sv. Michala bude možný obojsmerne na zastávke Novohradská. V smere do mesta aj na zastávke Miletičova a v smere na Dolné hony aj na zastávke Košická.
  • Náhradná autobusová linka X72 opäť zabezpečí dopravu k Autobusovej stanici a Nemocnici sv. Michala miesto linky 202. Pôjde po novej trase:
    • Ružová dolina - Miletičova - Prievozská - Mlynské nivy - Cintorínska - Nemocnica sv. Michala - Dunajská - Mlynské nivy - Prievozská - Miletičova - Ružová dolina.

Na ceste medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou budú pre lepšiu orientáciu návštevníkov Pieskovca premenované zastávky:

  • Na hriadkach na nový názov Pri Sandbergu (linky 21 a 29)
  • Sandberg na nový názov Morava II (linka 29)
  • Morava na nový názov Morava I (linka 29)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AndyNO #163:
Ale jeden spoj, idúci počas splnu mesiaca a zároveň tri týždne po veľkej noci v prípade prestupného roku, ktorý je deliteľný ôsmimi bez zvyšku, by tam mal konečnú.
Reakcia na: Ike #162:
A samozrejme by tam 98,73% spojov ani nemalo zastávku, lebo však odtiaľ aj tak nikto nechodí.
Reakcia na: AndyNO #161:
Skôr niečo v zmysle Devín,záhr.,d.p.z.j.,,,42,8 km
Reakcia na: falaise #159:
Čo je na názve Morava I. a II. "SADistické"? Kebyže to je SAD štýl, tak by to bolo Devín, samota alebo Na Hriadkach, č.d.40 napríklad ?
Reakcia na: falaise #159:
Keby si si prečítal celú diskusiu pod týmto článkom, tak by si zistil.

Napoviem: #37
Tie zmeny zastávok sú k čomu dobré? Aby niekto umelo vykázal činnosť, alebo aby mali na IT oddelení čo robiť? Na čo musia roky zaužívaný názov "Na hriadkach" meniť? A preberania SADkárskych názvov Morava I. a Morava II., to sa nedá ani komentovať.
Reakcia na: TomJ #140:
však na Mliekárenskej vodiči 209 a 208 sociálku majú (v objekte Drutechny) ...
Reakcia na: TomJ #156:
To je preto, že vonkajšie ciele majú inú databázu, v ktorej niesu všetky zastávky v sieti, ale iba názvy cieľov, nie?
Reakcia na: david1 #155:
Ale na vnútornom displeji bolo normálne ZŠ Odborárska a dokonca to aj hlásilo.
A aj virtuálna tabuľa uvádza cieľ Nobelova.
Tie nové zachádzky L58 k ZŠ Odborárska sú označené na prednom paneli s cieľom Nobelova.
Na túto zastávku však ani nejde. Jedine tou ulicou prechádza a priebežnú konečnú má na Odborárskej ul..
Tiež sa im asi nechcelo zadávať do systému nový cieľ a použili starý s predošlej trasy L51, ktorý v systéme ostal.
Reakcia na: Ike #152:
Alebo Ružová dolina s piktogramom krabice od mlieka. ?
Reakcia na: 810zssk #151:
Dávnejšie tu ktosi vysvetľoval, že na tabuli je Ružová dolina ako názov lokality, do ktorej sa premáva – čo z toho, že je to aj názov predposlednej zastávky ?
Reakcia na: Solider #150:
Nezabudni na valentíske srdiečka pre NÚSCH. Nabudúce čakám na pikto raka pre NOÚ
Reakcia na: Solider #150:
Uplne by to stacilo oznacit Mliekarenska, ul. Ruzova dolina zas nie je tak blizko.
Reakcia na: 810zssk #137:
Toto je najväčší gól. Štyri roky nevedia nahrať dvojriadkový cieľ Ružová dolina Mliekarenská, ale pri Trnávka Rádiová alebo Dolné hony Čiližská to problém akosi nerobí... ?
Reakcia na: david1 #139:
Áno, ale bohužiaľ tomu sa nedá vyhnúť. Obchodná je pešia zóna, resp. zóna so zmiešaným pohybom a 20 je tam oprávnene kvôli bezpečnosti.
Reakcia na: Viko #141:
Na Obchodnej je 20. A čomu by vadilo? Napríklad ustanovenia zákona o spoločnej prevádzke električkovej dráhy na pozemnej komunikácii?
Reakcia na: 810zssk #145:
(zaroveň reakcia na #146)

Samozrejme tento fakt som si prečítal v predošlých príspevkoch, a viem že v stupave je to dlhodobé, avšak ked som to napísal, vychádzal som z predpokladu že v ZB nejakí ľudia aj vystupujú. A hoci to nemusí byť viac ako traja či štyria tak stále je to počet kt. by sa do toho busu mohol zas dostať. Ale nechám sa samozrejme poučiť rád o realite.

Každopadne aj 215 kt. jazdi každú pol hodinu je aspoň malé prilepšenie k 15 minutovemu intervalu 37čky. Naozaj veľká škoda že vždy keď sa niečo zavedie tak je to na ukor niečoho ineho a že napriek tomu že počet obyvateľov bratislavy rastie, počet km zostáva roky na rovnakej úrovni.
Reakcia na: fonzo #143:
Ono ako tu už dnes niekto písal ,že je problém sa dostať do lajnsov už v Stupave tak zo Záhorskej toho už moc nepobere.
L37 som pár krát zažil ešte pred tým nárastom nových obyvateľov a narvaté Karosy chodili už vtedy odtiaľ.
No, ale kedže starosta ZB vypočul prosby svojich občanov, ktorý požadovali priame spojenie s Dúbravkou tak to dopadlo ako dopadlo.
Reakcia na: fonzo #143:
Myslis tymi spojmi SL co dnes v Stupave nepobrali ludi? 🙂 Volno je rano akurat tak v 215.
Reakcia na: Polemik #142:
Redukcia 37 suvisi s tym ze uz nejazdia spoje do Marianky. Co sa dnesnych meskani tyka, ide o mimoriadnu situaciu sposobenu viacerymi nehodami.
Reakcia na: Polemik #142:
Nespokojný občan, vyskúšal si už z Krčov na Patrónku aj SL zo záhoria alebo sa spoliehaš len na 37?
to že sa zaviedla L36 je síce pre "Strmovrškárov" pekné, ale je to na úkor L37 kedže vozidlá na L36 zobrali z L37 ! Tým sa predĺžil interval L37 na 15 min., pred prázdninami to bolo menej. Pričom už vtedy bola L37-smer mesto ráno preplnená.

V praxi to teraz vyzerá tak, že cesta zo zastávky Krče na Patrónku ráno netrvá 15 minút ako údáva rozpis linky, ale nezriedka aj 45 minút važení !!! A o (ne)kultúre cestovania (neklimatizované vozy + preplnené ľuďmi doslova hlava na hlave) radšej pomlčím. To je utrpenie samo o sebe !! ? ?

Takto si DP predstavuje MHD ako alternatívu k autám !!?? Leda tak v ich sne !!! ? ?

PS: hlavne že pred nedávnom bol prieskum spokojnosti s MHD a údajne im vyšlo, že sú ľudia s MHD spokojní ... pravdepodobne odpovedali výlučne LEN ľudia z DP, ktorí s MHD vôbec necestujú, rozhodne ale NIE tí, ktorí s MHD cestujú dennodenne ... tragi-komédia celá bratislavská MHD !!! ? ?
Reakcia na: Solider #133:
Že je 30ka na Obchodnej s rušnou premávkou peších, by som ešte pochopil. Ale čomu by vadilo zrýchlenie na Štúrovej a Špitálskej, fakt nerozumiem. Nočný kľud sa dá predsa riešiť aj časovo ohraničeným obmedzením.
Reakcia na: Andy #138:
Hlavne, že sa vyhovaraju, že X72 nemôže ísť ma Mliekarensku, lebo by vodiči nemali socialku. Ale na linke 208 to už nevadí.
Reakcia na: Solider #135:
Na túto mapku som zabudol. dík
No ako sa pozerám tak akonáhle príde električka z radiály do centra sa aj musí vliecť. Najhoršie je to vrchom po Obchodnej.
Reakcia na: 810zssk #137:
A najmä keď tá linka čiastočne nahradzuje inú zrušenú, ktorá s tým cieľom jazdila ďalej. Toto je fakt na nobelovku ?
Reakcia na: TomJ #136:
Samozrejme, kedze DPB bezne oznacuje vozidla iduce na Mliekarensku cielom Ruzova dolina. Cestujuci potom logicky ocakavaju ze vozidlo oznacene ako Ruzova dolina ide na Mliekarensku. To uz je holt dosledok typickeho DPB bordelu.
Reakcia na: tom.mesaros #109:
Moje očakávania sa potvrdili. Vodiči X72 musia v Ružovej doline vyhadzovať cestujúcich, ktorí očakávajú, že to ide až na Mliekarenskú. A na základe podráždenosti v hlase to daný vodič zrejme neriešil prvýkrát.
Reakcia na: david1 #134:
Áno. Všetky značky a tabuľky si môžeš pozrieť na imhd v sekcii Mapa mestských dráh > https://imhd.sk/ba/mapa-schema-fullscreen/1991/Mestske-drahy-20180818

Nevlečú sa tam preto, lebo sa im nechce rozbiehať a brzdiť, ale preto, že to je zbytočné.
Reakcia na: Solider #133:
Tá zóna sa vzťahuje aj na eliny? Majú tam tie svoje žlté obmedzujúce značky pre obmedzenie rýchlosti?
Na starom križovaní kvôli jeho stavu to bolo krokom.
Ten triangel je tam fakt rozsiahly a niektorý sa tam vlečú lebo sa im nechce rozbiehať a brzdiť. Potom to robí dojem vlečúcej sa električky.
Reakcia na: david1 #130:
Nie kvôli stavu krížení, ale kvôli predpisu, ktorý na starom alebo novom krížení stanovuje rýchlosť do 15 km/h. Na Špitálskej aj Štúrovej je kvôli Zône 30 rýchlosť 30 km/h.
Reakcia na: Valec #131:
No na tých kríženiach to bolo často krokom.
Viem že dačo už povymienali no T6 tam strašne hrkoce aj naďalej. Viac už asi, len na kríženiach s Vazovovou.
Reakcia na: david1 #130:
Od Blumentálu po STU nie je žiadne rýchlostné obmedzenie kvôli stavu križovaní (len v opačnom smere na krížení pri Blumentáli).

Obmedzenie tam spôsobuje násled: zastávka - výhybka na Americké (15) - výhybka na stanicu (15) - úsekovú delič (tam nie je obmedzenie, ale delí relatívne krátky úsek na rozbeh a následne brzdenie) - kríženie s traťou na stanicu (15) - zjazdová výhybka (30) - zastávka.
Teda, nie je tam ani priestor, kde sa má zmysel rozbehnúť na viac ako tých 20 kmh.
Reakcia na: Solider #129:
No presne ako píšeš úsek od Bluemntálu po STU sa vlečú krokom kvôli stavu križovaní.
Po Špitálskej a Štúrovej zase kvôli chronu a pritom by sa tam dalo ísť celkom svižne.
Reakcia na: david1 #124:
Treba hľadať prevádzkové úspory tam, kde sú. A tým myslím okrem úspory vozov tam, kde to má opodstatnenie, aj napríklad oživenie odstavených vozov, ktoré sú plne pojazdné a môžu pomôcť do výpravy.

Čo sa týka centra mesta, kde je problém so stavom trate? Ako hlavný problém identifikujem semafor na Kollárovom námestí, ktorý púšťa iba jeden voz, pričom zastávka na Vysokej je dlhá na dva vozy, a dlhý triangel na STU. Príliš benevolentné chrono je tiež fakt.
Reakcia na: Thomasan #127:
Mýlilo to turistov.
nechápem, aký ma zmysel premenovávať zastávky každy rok? Zastávky medzi Devínskou a Devínom sa stále premenovávajú, a človek už ani nevie, že ktorá zastávka je ktorá, ako keby nestačilo, že veľa z tých zástavok je v strede lesa, a človek má problém sa v tom orientovať
Reakcia na: Solider #125:
Jazdiť 50 je vyhradené vedúcemu prevádzkarne ? .
Reakcia na: S499.1023 #116:
Jazdiť 50 je v rozpore s touto dogmou? ?
Reakcia na: Solider #115:
Lenže to treba riešiť hneď a s tým čo zatiaľ máme k dispozícii. Dlhšie vozy či súpravy budú kedy? Ešte sa ani nevypísala súťaž na vozy potrebné pre Petržalku.
Súpravy sa, len testovali 3xT6. V reálnej premávke s cestujúcimi myslím, že ani neboli.

Okrem preferencie samozrejme aj poriešiť rýchlejší prechod centrom, kde sa to vleče pre stav trate a nastavené chrono.
Smer Rača zrušiť jazdný pás v telese dráhy od Vazovovej.
Reakcia na: Gabik #121:
Sídlisko na Banšelovej má hneď pri sebe trolejbusy a L65 a k zastávke vozovňa Trnávka je to do 300m na L63 a 96.
Reakcia na: david1 #120:
zastavka na urovni Bulharskej?

nevidím zmysel aby aj tam zastavovala linka L63 a a L96 - ved je tam zastavka pri Lidli...
je tam kopec nových bytov a vela firiem? podla man z tých "nových bytov" maju blizsie k tomu Lidlu!

a čo tak konečne spraviť zástavku na úrovni sídliska banšelova? aby sa aj 3 odrezané ulicky za hlavnou cestou mohli normálne dostat na mhd ???




Reakcia na: falaise #119:
Slabo si pamätáš. Na začiatku išla v 20 min. int mimo prestávok avšak len po Mierovú Kolóniu. Tiež to bolo prázdne okrem školákov a dôchodcov. Po spojení trás L65 a L67 resp. potiahnutí L65 cez Avion na Dolné hony sa na Technickú potiahla L58.
Tam máš vysokoškolské laboratória a kopec ľudí robí v areáli DHL.
Dávať ďalší voz nemá zmysel pre L58. Žralo by to zbytočne vozokm a vodiča.
Interval na 40 min. sa natiahol, aby sa dalo vyjazdiť kolečko bez meškaní v špičke. Ráno meškávala 10-15 min.
Jedine nechápem tej poobednej 80 min.diere. Ak nerobí niekde školský spoj aj poobede tak je to zbytočné veľká diera aj na prestávku.


Zastávka na úrovni Bulharskej by mala určite zmysel pre L63 a 96. Je tam kopec nových bytov a veľa firiem.

Reakcia na: Peon #114:
Zabudol som, že 65ka zachádza na Rádiovú. No čo bráni mestu prepoliť tých 1,6km jednou zastávkou nerozumiem. Mohli by si tú 58ku potom už definitívne škrtnúť z linkového vedenia. Spomínam si, že kedysi aspoň 58ka jazdila celodenne každých 30 minút. Neskôr ju zredukovali na špičku a nakoniec aj tú jej natiahli z 30 min na 40.?
Reakcia na: Mike #108:
No to uz malo byt davno. Snad novy primator s tym pohne.
Reakcia na: S499.1023 #113:
Haha, ale zato druhá polovica bol horizontálny paternoster ?
Reakcia na: Solider #115:
Otáčať ručičku na ampérmetri v situácii, keď dogmou Prevádzkarne električiek je defenzívna jazda?
Reakcia na: david1 #103:
Riešením sú dlhšie vozy/súpravy a budovanie preferencie na križovatkách. Pri intervale 7,5 min. a rovnomernom rozostupe medzi spojmi by to malo postačovať. Potom samozrejme také detaily, ako kontrola techniky jazdy, aby niekto, kto ešte nepochopil, že keď chce ísť načas, tak potrebuje aj otočiť ručičku na ampérmetri.
Reakcia na: falaise #83:
To čo píšeš v P.S. sa netýka linky 65, lebo tá má na Trnávke viacero zastávok.

Pred niekoľkými rokmi počas nejakej výluky trolejbusov bola medzi zastávkami "Vozovňa Trnávka" a "Stará Ivánska" pre linku 63 zriadená dočasne zastávka "Pri zvonici". Raz som na nej vystupoval. Bola samozrejme na hlavnej ceste na Galvaniho ul. pri križovatke s Bulharskou ul.

V diskusnom fóre tu som už aj ja dávnejšie písal, že tá zastávka tam by bola užitočná (kľudne by mohla byť pre pre 63 aj 96 na znamenie). Medzizastávkový úsek je tam naozaj veľmi dlhý a určite by ju ľudia využívali.
Reakcia na: Valec #111:
Aj ja si pamätám na linke 12 (Ružinov - Dúbravka) 24 poradí a interval 4 minúty. A pamätäm si aj tie vláčiky - 3 - 4 súpravy za sebou bežne a rekordom bolo, keď vedúci mládežníckej brigády socialistickej práce linky číslo 12, sedemdesiatročný Július G., ktorého nezaujímal grafikon ale to, že napriek kolóne vlakov tej istej linky za sebou musí počkať každého dobiehajúceho, nechať si ujsť každé voľno na semafore, dovliekol za sebou tých súprav 11. Ono totiž už pri tých 3 - 4 súpravách za sebou po každom odstanicovaní nasledovalo vyrazenie meniarne, nezvládajúcej okamžitý odber 3 x 2 x 480 A a ďalšia súprava sa dokotúľala z predchádzajúceho napájacieho úseku zotrvačnosťou a predľžila vláčik o ďalších 2 x 480 A. Takže polovica trasy linky 12, prakticky celý jeden smer , bola bez obsluhy linkou 12.
Reakcia na: Valec #111:
V 80. rokoch nebolo toľko semaforov a premávka bola redšia. V meste na Blumentáli v smere von z mesta treba ešte zastaviť ako jediný voz v zastávke, k tomu pár nechytených svetiel a tri-štyri vozy idú za sebou a cestovný poriadok je zdrap papiera ?
Reakcia na: Solider #97:
Ako to zvládali na konci 80-tyh rokov, keď jazdila
- L3 každých cca 12 min.
- L5 každých cca 10 min.
- L7 každých cca 6 min.
- L11 každých cca 6 min.

A ja osobne si pamätám aj:
- L3 každých 12 min.
- L5 každých 12 min.
- L7 každých 6 min.
- L11 každých 12 min.
(je to menej spojov ako dnes, ale viac ako to bolo pred prázdninami)
Teraz pozerám CP novej linky 36 a zaujalo ma, ako si v DPB predstavujú prestup ľudí pri ceste z mesta na Strmé Vŕšky. Linka 36 totiž odchádza od Markízy minútu pred príchodom linky 37 a tak isto v opačnom smere, kedy linka 36 prichádza k Markíze minútu po odchode linky 37.
Je mi jasné, že ak by sa posunula linka 36, nevychádzal by preklad s linkou 123, ale bol by taký problém posunúť aj tú (a prípadne aj linku 23)? Tie mám pocit nie sú preložené s ničím ďalším.
Oficiálny email, ktorý mi prišiel od DPB:

Dobrý deň pán Mesaros,
na základe vyjadrenia vedúceho odboru dopravných informácií a stavieb Vás informujeme.

Ďakujeme za pochvalu. Linka 208 však bola zrušená kvôli práve prebiehajúcim prácam v obratisku Šulekova a nemožnosti otáčania linky 208 na Hodžovom námestí, nakoľko to je využívané linkou 202 počas rekonštrukcie komunikácií a inžinierskych sietí Mlynské nivy.
DPB, a.s. považuje linku 208 počas odklonu linky 202 takisto za nadbytočnú, avšak so žiadosťou o jej zrušenie sme na Magistráte hl. m. SR Bratislavy neuspeli. Po ukončení opráv v obratisku Šulekova, bude tak jej prevádzka obnovená.
Stará konečná Ružová dolina bola zvolená z dôvodu chýbajúceho sociálneho zázemia pre vodičov na trase linky X72. Sociálne zariadenie pre vodičov sa nachádza práve v blízkosti „starej“ konečnej. Pri predchádzajúcom riešení linky X72, mali vodiči sociálne zázemie dohodnuté s Nemocnicou sv. Michala. Toto riešenie však vykazovalo problémy a potrebovali sme nájsť vhodnejšie riešenie.

S pozdravom,
*meno pracovníka*
Reakcia na: Petto #107:
7,5 mnín. celodenne je aj vyjazditeľný s dnešným vozoparkom a ani nebude záťaž pre meniareň. A na radiálach sa získa kapacita minimálne +150 os/hod. cca (v prípade ak by sa pridala K2).
Reakcia na: david1 #106:
To mne je jasne. Okrem "šťavy" to je vobec vyjazditelne vozidlami? Tych 6min ale ak by bolo od 7.00 do 8.30 tak snad aj ano. Niekto to mozno uz ratal, pisal na fore. ?
Reakcia na: Petto #104:
Na 6 min.by musela ísť celá sieť, aby v tom nebol bordel.
Reakcia na: Petto #104:
L14 by nemala sposobovat problem na Vajnorskej. Neviem vsak co s L4 smerom z/do Dubravky .
Reakcia na: david1 #103:
Pre L1 by nemalo byt obmedzujuce nic. Ak by sa jedina posilnila na 6min tak len urobi bordel v sieti. L4 by pomohla mozno docasna L14 ZP - centrum v preklade s L4.
Ináč ako chceme do budúcna posilovať električkovú dopravu , keď už len 1 ďalšia linka ak tak môžem nazvať posilovú L7 do centra spôsobí problémy na križovatkách či v napájaní sústavy.
Čo potom ak by sme všetko dali do 6 min. int. či pridali na polovicu L1 či L4, kde by sa to tiež v špičke hodilo.
Reakcia na: Solider #101:
Pri tom intervale sa nečudujem. Veď to bolo aj kedysi keď na L12 bol int. 3-4 min. Tiež išli za sebou.
Aspoň sa preverí funkčnosť Račianskej preferencie v praxi.
Na Račianskej sa vozy bežne dobiehali aj bez posilnenia L7.
Reakcia na: Petto #98:
Dobiehajú sa vozy, meškania, problémy na križovatkách.
Reakcia na: TeBeCe #99:
Ráno to v centre kľaklo na pár minút.
A meniaren to utiahne, ked uz predtym nestacila?
Reakcia na: Solider #97:
V com to bolo zle ?
Vložené 7 sa dneska ukázali ako nie veľmi dobrý nápad ?
Reakcia na: falaise #91:
44 nemas cim skratit. Suska sa vsak o tendri popri klbakoch aj na ozajstne mikobusy do 8m prave pre 44,147 kedze Alpina nepomohli - lebo zadali zle tender na mikrobusy.
Reakcia na: 810zssk #94:
A čo s takého Slanca alebo Ahoja.

Tam sa to tiež radikálne zmenilo a paradoxne Ahoj mal lepšiu obsluhu v minulosti ako teraz aj keď víkendy iba zo Služobnými spojmi pre OSDK 3x za deň.

Potočná tiež oproti minulosti radikálny posun no tiež do 60 min. int.

L51 cez víkendy tiež 60 min. Cez týždeň je aj 30 min. málo.
Reakcia na: Petto #90:
30 minut je v pohode (na hrane), ale cez vikend a prazdninove pracovne dni (!) je tam hodina. Tym padom clovek zo Strmych vrskov potrebuje dochadzat autom kedze nema stabilne dostupnu kvalitnu MHD. Cas prevadzky tiez nic moc.

Fakt mam coraz castejsie pocit ako keby v DPB prijali niekoho zo Slovak Lines.
Reakcia na: falaise #91:
Sa obráť na starostu Dúbravky s tou L27 . Idú voľby a vtedy ide všetko rýchlo a ľahko pokial má konexie na správnych miestach.
Reakcia na: Petto #90:
Robia sa linky pre prevádzkový personál a DPB aby to pekne vyzeralo na papieri alebo aby to aj niekoho vozilo? Ak si chce niekto v DPB alebo na magoriáte honiť ego, že aha čo pekné sme vymysleli a vyjazdí nám to jeden šofér, tak to je cesta do pekla. Vtedy sa môžu honkať, keď s tou linkou bude jazdiť aj niekto iný než geriatria naháňajúca akciové nákupy cez pol mesta, ktorí behajú medzi regálmi ako prievan a potom v autobuse nevládzu 10-15 min postáť, nad čím ostáva rozum stáť.
Reakcia na: 810zssk #87:
Nuž ako napísal Trolley v príspevku #86, tak starosta ZB sa nám ide dorábať skrz túto linku. Škoda, že sa v podobnom duchu nechcú dorábať aj iní, napr. na linke 44 skrátením intervalov alebo presmerovaním linky 27 na Koprivnickú, t.j. hlbšie do Dúbravky, kde by mala viac význam ako dnes, kedy slúži úzkemu okruhu cestujúcich na nákupy v LIDL-i. Minibusy by po Koprivnickej v pohode prešli a dokonca by sa aj pod kostolom pri Horárskej studni vytočili v pohode na zastávke, ktorú by tam mohli zriadiť. Človek má pocit, že tieto príležitosti nie sú vo vedení mesta a jednotlivých MČ nielenže schopní pochopiť ale dokonca nechcú a vedome to ignorujú.
Reakcia na: 810zssk #87:
Nemusi ju pochovat. Ved v PO-PI je 30minut co staci. Vikend snad pridaju 1 voz (1 sofer) aspon od 9-19 hod s 1 soferom aby bolo 30min.
Pribudli CP na trase 196 po J. Dvor.
Palec hore.
Reakcia na: Melange #85:
Pred školou ostala nevyužívaná zastávka z čias L48. Tak najskôr tam.
Reakcia na: falaise #83:
1. Tangencialne spojenie medzi Zahorskou Bystricou a Dubravkou a zaroven obsluha lokality Strme vrsky bez vyvazania ludi cez polovicu Zahorskej Bystrice. Ta linka ma racio, len bohuzial realizacia je taka nepodarena. Najma ten hodinovy interval ju pochova.
Reakcia na: mirec240 #84:
Linku 36 požadoval starosta Záhorskej Bystrice a pred voľbami ju aj dostal.
Kde je akože tá zastávka ZŠ Odborárska? Na mape denných liniek sa nenachádza.
Reakcia na: falaise #83:
Predpokladám, že linka 36 dopadne podobne ako 97, zistí sa že je neefektívna a po nejakej dobe sa zruší. Rozdiel je akurát v tom, že linke 97 predchádzalo akési divadlo s petíciou a linku 36 vlastne ani neviem kto požadoval.
1. Význam linky 36 je aký?
2. Z akého dôvodu predĺžili na linke 58 interval? Namiesto zatraktívnenia a zahustenia je tá linka úplne utlmovaná a neatraktívna. Teraz by som s ňou išiel iba keby mi zaplatili. Vďaka intervalu nad 15 min mám oveľa lepšie ísť trolejbusom alebo električkou blízko Mierovej Kolónie a prejsť sa pešo. A to isté v prípade Technickej kam mám lepšie prísť 900m od Rádiovej alebo 800m od Vozovňa Trnávka. Celé to vyzerá tak, že DPB proste 58ku nechce robiť a robí všetko preto aby tú linku mohli čo najviac potopiť a potom ju pre nízku využívanosť mohli predložiť budúci rok na zrušenie. Celkovo si však DPB zaslúži poriadne zaucho za to, že nič, ale absolútne nič nerobí pre zatraktívnenie minibusových liniek a to dokonca ani pri rokmi overenej a obľúbenej linke 44!

P.S.: Nerozumiem tomu, že prečo je medzi zastávkou Stará Ivanská a Vozovňa Trnávka je 1,6 km a medzi tým nie je pre 63, 65 a 96 žiadna zastávka, kde by tieto linky mohli zastaviť aspoň na znamenie.
Reakcia na: Melange #77:
Čo som za 3 jazdy od 19.8. zažil, tak sme nestáli len na jednej zastávke kde boli ľudia. Vodič ale pribrzdil, avšak keďže sa nik nemal k nastupovaniu (nikto z tých piatich sa ani nepohol zo svojho miesta), tak pokračoval ďalej.
Reakcia na: yellowcaptcha #79:
Zavisi od vodica. Su taki co poctivo stoja vsade a su taki co tie zastavky ignoruju. Zial SL ma v tomto stale trosku bordel.
Reakcia na: yellowcaptcha #79:
Ja cestujem linkou kde takmer všetky zastávky v BA sú na znamenie, preto som hovoril o tom naznačovaní...samozrejme, že na klasických zastávkach majú riadne zastavovať...
Reakcia na: AndyNO #78:
Cestujúci na zastávke nieje povinný nič naznačovať.

Vodič má zastaviť na každej riadnej zastávke bez ohľadu na to či na nej vidí cestujúcich, a na zastávke na znamenie pokiaľ tam stoja cestujúci tak, aby ich vodič mohol vidieť.
Ak sa to ešte stále nedeje tak je to podľa mňa dosť veľký problém, najmä ak majú aj bežní cestujúci začať cestovať po meste linkami Slovak Lines.

Reakcia na: Melange #77:
A nevysia? Na každej zastávke kde stojí REGIO je aj CP a áno, pokiaľ nikto nevystupuje, ale cestujúci na zastávke naznačí, že chce nastúpiť tak vodič zastaví...
Reakcia na: Valec #72:
Hm, fakt? Tak podľa tejto logiky by na príslušných zastávkach mali visieť aj CP prímestských autobusov. Bude to tak? A regiobusy aj poslušne zastavujú na zastávkach, ak na nich niekto čaká?
Kedy bude chodiť tá L36 o tom sa nikde nepíše.
Reakcia na: Valec #73:
To klameš skôr ty. 10 ludí na jeden lajns ??
Budem rád , keď tomu tak raz bude.
Reakcia na: david1 #63:
"všetci čakajú na L75 alebo idú na eliny"

Keby si zasa raz neklamal. Ja som pred prázdninami takmer denne vídaval nastupovať v rannej špičke ľudí aj SL busov. Samozrejme, nie všetci, ale ak nebola v dohľade 75tka, tak ich bolo aj 10 na spoj.
Reakcia na: Melange #69:
Po novom už nie sú žiadne prejazdované zastávky.
Reakcia na: Petto #62:
Lenze tie SL obsluhuju mozno tak 1/5 ZB
Reakcia na: david1 #61:
Praveze nie, ja byvam blizko zastavky Pri kaplnke a som rad ze sa zlepsili intervaly zo Strmych vrskov, co sa tyka priameho spojenia do centra, nemam problem prestupit pri TV Markiza alebo na Krcoch na 37
Reakcia na: david1 #63:
Ďalšia vec je, že ani srnka netuší, kde to v Bratislave vlastne stojí.
Reakcia na: Ike #67:
Tie stevartky ,skôr na prestupných uzloch ako je Patrónka a Vinohrady, kde je vysoké zastúpenie SL.
Terčíky s číslami liniek by tiež pomohli.
Reakcia na: Solider #66:
Možno teraz trepnem hlúposť, ale viem si predstaviť vo vybraných autobusoch SL stewardky/hostestsky oblečené v kostýmoch vo farbách IDS, ako po zastavení autobusu na miestach, kde to má zmysel (Patrónka, ŽST),nahlas povedia, že kto má platný lístok na MHD, môže nastúpiť aj do autobusu SL.

"Nech sa páči cestujúci s platným lísykom na MHD, môžete nastúpiť a využiť prímestský autobus ako expresný spoj na autobusovú stanicu".

Ale určite by pomohli aj CP v jednom formáte na jednom mieste (v čom je vlastne problém?), zobrazovanie na tabuliach (toto som už riešil aj s pozitívnou odozvou, ale bez reality) a terčíky.
Reakcia na: david1 #63:
Jednak chýbajúca osveta, ale tiež aj nezrozumiteľné CP a nutnosť evidencie u vodiča, pokiaľ ide o SL.
Reakcia na: Petto #64:
Dosť ich vystupuje na Bajkalskej..
Zvyšok väčšinou personál po nemocnicu Ružinov.
Reakcia na: david1 #63:
Necestuju nahodou ti ludia s 75kou tam kde lajna nejdu ? ?
Reakcia na: Petto #62:
Milion lajnov chodí aj od Vinohradov, ale všetci čakajú na L75 alebo idú na eliny. Ľudom stále nedochádza, že s tým môžu ísť aj v rámci mesta.
Slabá osveta je stále pri integrovanej doprave.
Reakcia na: david1 #61:
Prskat budu aj 37ckari kedze sa zase oslabil interval 37. Jazdia sice aj Lajna, ale zeby presli ludia na ne ?
Reakcia na: Ike #60:
Do volieb určite.
Ľudia zo S. vŕškov budú určite prskať že im chýba priamy spoj do/z centra, ktorý doteraz mali.
Reakcia na: david1 #59:
Dávam linke 36 rok.... maximálne dva...
Reakcia na: Petto #58:
To niekto z plánovačov, ktorý kopíroval dáta na nový dizajn CP iba dobabral.
David1
Foto zastavkeho cp L6 z molecky. Ziadne info o dojazdoch smer Jurak. Zmizli uz aj garantovane odchody v po-pi sk.prazdniny.
Reakcia na: david1 #56:
Ak by sa pár K2S preradilo na Jurák pre L6, tak prejazdy by vôbec neboli potrebné.
Si tam zabudol spomenúť, že súpravy prehodili na Ružinovskú L8, ktorá jediná je v trase Trnko-Obchodná.
Dôvod prečo sú na L7 aj súpravy a potiahla sa do Rače ti hádam netreba vysvetlovať.
Ružinov má ešte L50,78 do centra. Rača také nič nemá.

Ideal by bolo striedať L8 s L6 ak je to teda nutné vôbec robiť prejazdy.
V prípade linky 9 ťažko možno hovoriť o nejakej špičke. A to hneď z 2 dôvodov:
1. Prvý je ten, ktorý spomínaš. Aj v čase tzv. špičky na nej jazdia K2. Tak aká špička, ak na nej jazdia vozidlá s malou kapacitou rovnako ako v sedle? Dokonca väčšina poobedňajších Kačíc je na nej iná ako ráno.
2,. Je smutné, že linka celodenná a podľa samotného Dopravného podniku vyťaženejšia linka 9 je úplne podriadená špičkovej a menej vyťaženejšej linke 6, a súpravy sú dávané na linku 7, ktorá je podľa DP tiež menej vyťažená. A tak výprava na linke 9 vyzerá takto: Z Karlovky ide prvá poobedňajša špičková električka o 15:07 a z Ružinova dokonca až o 16:08. A to je nejaká špička, keď už o 18:30 idú do vozovne? Je ešte nejaká podobná linka? A ešte akokeby na linke 9 nebolo už aj tak dosť vysokopodlažých električiek, ešte v 3 prípadoch dochádza k zámene nízkopodlažných električiek za vysokopodlažné. A navyše možno hovoriť o špičke, ktorá trvá iba hodinu? Veď z Karlovky ide K2 o 15:55 a z Ružinova o 17:00! Takže aká špička?

Skôr by to malo vyzerať opačne, linka 6 by mala byť podriadená linke 9. A nechať dlhodobo bez zmeny víkendovú výpravu električiek, to už je naozaj drzosť. Veď do Ružinova takmer nejazdia názkopodlažné električky. Je zaujímavé, že druhá najväčšia mestská časť má najhoršiu výpravu električiek!
Reakcia na: LUKY 87 #52:
Keby len v sedle, horšie že aj v špičke.
Reakcia na: LUKY 87 #52:
Kedže sa okrem L5 a 7 nič nemení tak hej.
Neviete niekto či prejazdy medzi L6 a L9 zostávajú? Teda či zase na L9 budú v sedle strašiť K2S?
Reakcia na: Solider #47:
Dík za info.
Dojazd po Poštovú by bol zbytočný lebo ide tri min. po poslednej L5 smer Dúbravka. Jedine, že by ju posunuli do 15 min. intervalu.
Skôr by som zaviedol aspoň L3 s odchodom s Rače o 23:20 s dojazdom cez mesto pokiaľ nezavedú N55 o 23:30 z Rače. Teraz je tam 75 min. diera.
Po zmene linkovania to tak aj pol roka fungovalo. Netreba všetky, ale aby bol aspoň 30 min. int do začiatku prevádzky N55.
Reakcia na: david1 #49:
Ano, na papierovom CP na Molecke smer mesto nie je ziadny odchod L6 smer vozovna JD. Ani skol.prazdniny ani skol.dni. Nieco domrvili zase. Odfotim vecer , na PKO smer mesto bude zrejme to iste kedze prelepovali vsade CP kde su elektrickove linky s farebnym oznacenim - L9 zelena atd,
Reakcia na: Petto #48:
Veď aj tu majú všetky odchody po ôsmej cez prázdniny poznámku o dojazde do Juráku.
Na zastávkach je iný CP?
Reakcia na: david1 #44:
Nie. Standardne idu posledne odchody L6 na papieri z Molecky cca az do 9.00 smer Safko, no zrejme uz maju na BUSE Vozovna JD. Dnes som siel tiez L6 smer Vozovna JD a v CP skol.prazdniny ani zmienka o tom ze ide smer vozovna.
Reakcia na: david1 #46:
Začína niekedy okolo 6.20 hod. a napája sa okolo 7. na Račku v smere do Rače. Končí ako posledná 5 do Rače a odtiaľ ide 22.46 hod. do VJD (škoda, mohla ísť aspoň na Poštovú).
Tá jedna L5 z Juráku bude prejazd z L4 či, kde sa napojí na L5?
Reakcia na: Valec #43:
Je to tak, ako píšeš. Pôvodne som predpokladal, že nové vozy pre linku 5 budú vyzískané z prvých končiacich vložených 7, čiže po dojazdení rannej špičky okolo 8. až 9. hodine by sa napojili na L5. Napríklad 5/14T sa napája až niekedy okolo siedmej. Takže v podstate pre Krasňany je to nárast o 10 vozov, oproti pôvodne uvažovaným 6 (z toho by sa dala vykryť aj tá L5 ako som vyššie písal).
Reakcia na: Petto #42:
A nepribudli na L9?
Reakcia na: Solider #32:
No, z mne dostupných údajov nevyplýva, že by reálne medzi 5 a 7 niečo prejazďovalo. Ak teda nepočítam, že sa ranné diely L7 pospájali s nejakými popoludňajšími na L5 (to ale nie je prejazd).
Na zastavkovych CP L6 zmizli info o dojazdoch L6 smer Jurak.
Reakcia na: N/A #40:
10 a menej.
Neviete niekto, aké vozidlá budú na tej 36-ke? 10 - metrové, alebo viac?
Reakcia na: Pe67 #38:
Rušia sa striedači a pridávajú sa vozy.
Reakcia na: david1 #36:
Nemalo by byť. Mala by tam byť súprava 2xT3. Striedačov na 5ke robia Krasňany a oni nevedia jazdiť so škodovkami.
Reakcia na: Salomon #35:
Práveže súčasná zastávka Sandberg bola na takom mieste, že z nej mali turisti problém na Sandberg trafiť. Preto ju premenovali a zastávku Na hriadkach, z ktorej vedie cesta na Sandberg premenovali na Pri Sandbergu.
Reakcia na: JamaVOku #34:
Takže aj na L5 pôjde raz za dve hodky nízkopodlažné vozidlo.. ?
...Pre lepšiu orientáciu návštevníkov...Prepáčte ale zastávka Sandberg má väčší význam ako
Morava II ? ? Hlavne, že vznikne zastávka Pri Sandbergu. Už sa nevyjadrujem...
Reakcia na: david1 #33:
1 voz.
Reakcia na: Solider #32:
Pri L5 pribudol cez týždeň spoj z Rače končiaci na Juráku.
Tam bude už kombinovaná výprava aj cez týždeň?

Pri L29 si opravte v nových CP resp. vymente poznámky pri zachádzkach "na Grbe"
Reakcia na: Valec #31:
Tým by som si nebol taký istý. Tým, že niektoré 5 a 7 sú sprejazďované, tak mi to skôr príde ako uľahčenie si roboty.
Reakcia na: Solider #18:
Je pravda, že priamo grafikonista sa rokovaní nezúčastňoval. Ale dvaja vyšší vedúci áno. Hádam medzi sebou komunikujú.
Reakcia na: Trolley #27:
Inspirovali sa L35 ktora ma podobny 40-60 int. ?
Reakcia na: FFF13 #28:
Žeby niekde soudruzi z NDR udelali chybu? ?
Zaujímavé je, že v tej zmluve o L36 ktorú niekto nahral do diskusného fóra vidim ze prvý spoj ide zo ZB o 5:42 a posledny o 22:42
Čakal so, že. L202 vrátia späť na Jelačičovu. Ale vidím, že nie. L36 začína až po 07:00 čo ke na rannú špičku dosť neskoro. A tie posledné spoje L7 mohli dať kľudne po Vinohrady, možno aj tie posilové zase z Vinohradov. Tá L58 má čo za interval?
Reakcia na: birch #25:
Pokracovanie 215ky na ASMN je zavisle vylucne od prevadzkovych potrieb SL 🙂 Nie je v tom ziaden koncept.
Reakcia na: Petto #8:
V rannej a odpoludňajšej špičke časť Záhorskej okrem L37 obslúži ešte linka Slovak Lines z Marianky v polhodinovom intervale.

Inak zaujalo ma, že spoje do Marianky jazdia po Patrónku iba ráno a večer nielen v pracovné dni, ale aj cez víkend. Na Nivy idú len spoje uprostred dňa (cca medzi 10 a 14h) + jeden ranný.
Reakcia na: luxor884 #22:
pozri poobede
Jeden krok späť, teraz sú v pracovné dni Strmé vŕšky obslúžené od 06:24, po novom od 07:17. ?
Trošku neskoro, nie?
Reakcia na: david1 #13:
ta 58 nema 80 minutovu dieru ked sa pozriete z radiovej je odchod 7:39 pretoze ten voz prichadza zo skolskeho spoja 11
7, 202 a X72 veľmi príjemne prekvapili ?
Reakcia na: TomJ #11:
Zvykajte si, hodinove intervaly, 80-minutove diery a dalsie chutovky prichadzaju. Ked sa konecne podarilo upratat primesto, treba do***abrat MHD, nech nahodou MHD v BA nema hlavu a patu.
Reakcia na: Petto #16:
Samozrejme že menia, pretože už neplatí, že všetky električkové linky majú celý deň interval 8 minút. Z môjho pohľadu fajn – a vyjadril som sa aj nedávno pri téme linky 12, že do budúcna skracovanie intervalov v špičke je fajn pre linku 1 alebo 4 ?
Reakcia na: Valec #10:
A vedel o tom tvorca grafikonov? ?
Reakcia na: TomJ #12:
Zo samotnej Rače teda JE dopyt aj na 2 minúty s duplákmi.
Reakcia na: Solider #9:
Podla mna nie.
Reakcia na: Valec #10:
Ráno je to fakt zbytočné ťahať po ôsmej.
Skôr všetky končiace poobedné by som nechal až po Raču.
Reakcia na: TomJ #12:
Dopyt je práveže z Rače stále väčší. Autom z toho smeru je to katastrofa.
Reakcia na: TomJ #11:
Pri L58 to natiahli kvôli zápcham na Vajnorskej. Tú 80 min.dieru tiež nechápem. Trochu moc na prac.prestávku..
Reakcia na: Valec #10:
Tiež si myslím, že tie vložené 7ky mohli začínať na Vinohradoch, aby odtiaľ išli aj nejaké prázdne vozy. Zo samotnej Rače podľa mňa nie je až taký obrovský dopyt, aby tam muselo jazdiť niečo každé 2 minúty. A tie prázdne jazdy z Rače do Krasňan tiež nechápem.
Reakcia na: Petto #8:
Riadne dogabali aj interval na 58, tú linku môžu pomaly zrušiť. Aby v špičke mala 80 minutovú dieru, to už je čo povedať.
A X72 bude jazdiť len každých 15 minút. Ale aspoň bude z Rajskej mať preklad s 205. A pozerám, že nepôjde až na Mliekarenskú, ale len po starú konečnú Ružová dolina.
K linke 7:
- posilové vložené spoje mali jazdiť len v úseku Vinohrady - centrum, na čo boli počítané a aj schválené výkony,
- posledný odchod z Rače je o 9:01, posledný príchod do Race je 9:12... už po 8mej to smerom z mesta nevozí takmer nikoho, tak na čo taký dlhý čas prevádzky v tomto smere (a k tomu prázdne jazdy do vozovne)
Reakcia na: Petto #7:
A vložené spoje nemenia jednotný interval tak náhodou? ?
Ta 37 sa vracia k povodnemu intervalu - 12/20/15. Budu stacit kapacitne tie vozidla brat ludi ?
36 bude z 2DP z tych usetrenych vozov z 37 - Tj asi Tudomy/NB12 ?
Reakcia na: MatejBA #1:
To sa da riesit aj vlozenymi spojmi nez menit jednotny interval na vsetkach linkach. Prip. kapacitnejsimi vozidlami hoc pri L4 uz nejde zvysit kapacitu, pri L9 zase len uplne zrusit kachny. ?
Reakcia na: LUKY 87 #5:
Tipujem mix.no prevažne kachny.
Reakcia na: david1 #4:
Asi tam dajú K2S.
Tá L7 príjemne prekvapila. Tipujem hlavne pre očakávaný nával z vlakov..
Reakcia na: mirec240 #2:
Nateraz sa od toho upustilo...
Na tejto mapke ( https://imhd.sk/ba/media/gn/00202656/Nova-schema-liniek-DPB-so-zastavkami-na-zastavke-Nove-SND.jpg ) vidím, že linky 25 a 92 sú okrem súčasného stavu vedené aj cez Kamenáče, Krpáš a následne okolo ŽST DNV na Opletalovu, odkiaľ ich trasa vedie na Jána Jonáša. Je tam chyba alebo bude zmena aj tam?
Zeby sa zacalo rozmyslat nad posilnenymi spickami aj na inych linkach? Lebo taka L4 a L9 by obcas zasluzili aj lepsi interval ako 8 minut rano 🙂