Podľa prieskumu sú Bratislavčania so službami MHD spokojní

Priestor na zlepšovanie poskytovaných služieb však stále existuje.

Dopravný podnik Bratislava si dal v priebehu mája tohto roka vypracovať prieskum spokojnosti Bratislavčanov so službami mestskej hromadnej dopravy. V rámci prieskumu bolo oslovených 1016 respondentov. Z výsledkov verejného prieskumu vyplýva, že celkovo sú s cestovaním MHD spokojné takmer dve tretiny opýtaných ľudí (64%), nespokojnosť však vyjadrila viac ako tretina opýtaných (35%). „Vážime si pozitívne ohlasy cestujúcej verejnosti na vylepšovanie kvality verejnej dopravy, ktorá je neodmysliteľnou súčasťou celého dopravného systému v našom hlavnom meste. Zároveň však prieskum poukázal aj na to, čo cestujúcim prekáža. Postupne sa budeme snažiť riešiť veci k ešte väčšej spokojnosti pri využívaní služieb MHD,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Milan Urban.

Frekvencia využívania MHD

Podľa výsledkov prieskumu až 72% opýtaných využíva MHD minimálne jedenkrát týždenne, pričom 41% z nich ju využíva denne. Najčastejšie cestujú MHD ľudia do práce (56%) a za nákupmi (39%). Približne tretina z opýtaných využíva MHD pri vybavovaní bežných každodenných záležitostí a pri cestách na návštevy. Iba občas využíva MHD 30 % opýtaných a 10 % nevyužíva MHD vôbec.

Medzi opýtanými mierne prevláda názor, že sa služby MHD postupne zlepšujú. Myslí si to viac ako polovica opýtaných (51%). Až 35% nepozoruje žiadnu zmenu a podľa 12 % opýtaných sa situácia v MHD zhoršuje.

Výhodné predplatné cestovné lístky (električenky) využíva podľa prieskumu 55 % cestujúcich. Moderné technológie ako Wi-Fi vo vozidlách či rôzne mobilné aplikácie využíva iba 22 - 27 % opýtaných.

Dôvody častejšieho nevyužívania MHD

Prieskum zisťoval aj dôvody častejšieho nevyužívania MHD u ľudí, v prípade ak ju nevyužívajú častejšie než 1 - 2 razy za týždeň. Najčastejším dôvodom je využívanie osobného automobilu, ktorý poskytuje možnosť efektívnejšie využívať čas na riešenie každodenných pracovných a rodinných záležitostí. Tretina opýtaných (33%) uvádza, že ich povolanie si vyžaduje pružnosť, preto sa potrebujú presúvať autom. Ako ďalšie dôvody nevyužívania služieb MHD uvádzajú respondenti využívanie firemného automobilu, vozenie malých detí do škôlky alebo školy, flexibilnosť, či vyšší komfort.

Štvrtine respondentov prekáža nedostatočná sieť zastávok alebo nevyhovujúci počet spojov (23%). Prieskum tiež ukázal, že cena lístka nie je najdôležitejším dôvodom odmietania cestovania MHD. Ako dôvod častejšieho nevyužívania MHD ho uviedlo len 7 % opýtaných. Problémom je aj nízka kultúra a nedostatočný komfort cestovania, ktoré prekážajú takmer štvrtine opýtaných. Viac ako 20 % ľudí odráza od používania MHD časté meškanie a vynechávanie spojov.

Ako prilákať ďalších pravidelných cestujúcich?

Autori prieskumu zisťovali, čo by zriedkavých cestujúcich presvedčilo k častejšiemu využívaniu verejnej dopravy. Na prvom mieste to bolo rýchlejšie cestovanie bez státia v zápchach, ktoré by motivovalo 20 % z nich. Medzi ďalšie motivácie patril vyšší počet spojov a lepšie nadväznosti medzi spojmi, vyšší komfort cestovania či nižšia cena cestovného. Zníženie preplnenosti spojov by motivovalo k častejšiemu využívaniu iba 10 % opýtaných. Až 26 % by nepresvedčilo k častejšiemu využívaniu MHD vôbec nič.

Ostáva preto dúfať, že nové vedenie mesta bude riešiť preferenciu mestskej hromadnej dopravy na podstatnej lepšej úrovni než to môžeme vidieť v súčasnosti, aby ju Bratislavčania mohli využívať častejšie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #35:
Nie, ale nastavené to musí byť primerane, určite nie tak, ako to máš ty v aute. 🙂
Dám príklad, konkrétne teraz hovorím o trolejbusoch, kde je klimatizácia dosť účinná a väčšinou nie je pokazená... počas veľkých horúčav som ju nastavoval na cca. 25 stupňov, následne to tak zostalo aj večer, keď už slnko zašlo, ale vonku bolo stále dusno (prípadne som ešte znížil na 23-24). Pokiaľ vonku nie je dusno a nesvieti slnko alebo už je večer, stačí teplotu vo vozidle len udržiavať, určite nie je vhodné, aby naplno išla klíma.
Nie je OK, čo sa občas v MHD stáva, že napr. večer nastúpim do vozidla a síce je už vonku príjemne, vnútri je stále pustená naplno klíma, lebo niekto ju nastavil na 19 stupňov, a za pár minút ma začnú oziabať prsty.
Reakcia na: bobitwo #57:
hlasim sa k skupine nikto, ja sa pod vyduch klimy aktivne snazim dostat, lebo to je asi jedine miesto kde sa mozem aspon trosku ochladit....
Reakcia na: bobitwo #57:
Však v poriadku, ale príde mi, že dosť preháňaš. V týchto horúčavách tie klímy podľa mojej skúsenosti nestíhajú a ešte som nezažil, že by vo voze naozaj silno fúkal ľadový vzduch. Skôr to býva len tak-tak. A ako vravím, na každej zastávke dochádza k výmene vzduchu.
Reakcia na: bobitwo #57:
Zasa raz som "nikto" 😢
Reakcia na: Melange #56:
Pokiaľ nastupuješ z vonka a si celý spotený, kde je bežne 35 a viac stupňov, lebo všade betón a asfalt a vstúpiš do MHD, kde klíma beží naplno a žiaľ je MHD plná a ty sa dostaneš pod výduch klímy, tak ofúknutie je celkom ľahké. Nikomu nerobí dobre prievan.
Reakcia na: bobitwo #54:
Z teploty 20 °C ťa ofúkne? Akože, ani mne sa nepáčia klimatizácie vypeckované na 18 - 19 °C, ideál je podľa mňa 23 - 24 °C, no vo vozoch MHD sa aj tak stále mieša vzduch, keďže každú chvíľu sa otvárajú dvere.
Reakcia na: bobitwo #54:
no vidis a so zimou si akosi poradit vies (vies sa obliect a dokonca si mozes aj v lete zobrat so sbou do vozidla mhd sveter), ale s teplom si tak velmi rozumne poradit nevies a ked z teba aj pri 25 tecie pot, tak cakat ze pri 37 vonku bude vo vozidle 30 teda velmi lakave asi nebude (a ak chces dostat ludi ako napriklad mna z aut do vozidiel mhd, tak ponukat vo vozidlach v lete 30 stupnov (aby nahodou tam nebola teplota nizsia od vonkajska o viac ako 7 stupnov), tak toto cesta nie je....)
PS: ja ak sa chcem prijemne ochladit, tak mi na to vie dobre posluzit napriklad podnikova predajna RAJO, tam maju chladnicku s vyrobkami kde udrzuju 10 stupnov a zaujimave ze nik kto tam ide nakupovat neriesi ze ked tam vstupi je tam tepotny rozdiel vzdy viac ako 7 stupnov a umrie od zimy 😛 (a jasne ze taketo teploty necakam vo vozidlach MHD...)
Reakcia na: si #9:
Čo s tým má spoločná zima? Ja som hovoril o lete. Nemôžete porovnávať zimu a leto. Ak bude v zime -10°C a v buse +10°C, tak si rozopnem kabát, dám si dole čiapku keď mi bude teplo. Ale čo môžem spraviť v lete, keď vonku bude +35°C a autobuse bude +20°C a bude tam fúkať studený vietor a ktokoľvek spotený tam vleze? Pekne ho ofúkne a nejaký ten zápal ako vyšitý, či už dýchacie cesty, alebo nejaký sval. Či ľudia majú so sebou nosiť v lete potom svetre? Čo sa týka tých intervalov, tak je mi na 3 veci 4 či 6 minútový interval, keď daný spoj trčí v zápche a nepríde. Uvediem krásny príklad, linka 98 od z mesta do Petržalky. Cez školský rok má po obede, keď cestujem z roboty 6 minútový interval, ale bežne sa po obede stáva, že 20-30 minút žiadna nepríde? A koľkokrát za 30 minút čakania na zastávke Prístavný most nevidím ísť ani v oboch smeroch žiadnu 98. Takže aj keby dali 1 minútový interval, tak sa nič nevyrieši, lebo všetky budú stáť v tej istej zápche.
Reakcia na: 3pa3ck3 #52:
Elektricenky su neprenosne a opatrene fotkou. Cize na nu aj tak moze cestovat len jedna osoba.

Dalej mozes zvazit tlac QR kodov na kupony a vedel blokovat aj papierovy kupon.
Z pohľadu dopravcu: Ako zabezpečím, aby ukradnutú papierovú električenku nemohol niekto používať (a teda by dvaja ľudia jazdili na jednu električenku)? Pri čipovej karte s elektronickým overovaním to nie je problém - stačí označiť čipovú kartu ako stratenú/ocudzenú a pri prvom priložení k terminálu/prvej kontrole sa karta zablokuje.
Reakcia na: S499.1023 #50:
Na to nic netreba overovat, staci rozmyslat. Logicky je predpokladom pre vydaj duplikatu zaznam o predaji originalu a nie druh nosica.
Reakcia na: 810zssk #49:
On totiž Ámos zožral aj s navijákom propagandu kartofilov a neoveril si fakty.
Reakcia na: Ámos #46:
https://www.idsjmk.cz/duplikaty.aspx
"Za odcizené nebo poškozené nepřenosné předplatní jízdenky může být jednomu cestujícímu jednou za kalendářní rok vydán duplikát kupónu za manipulační poplatek ve výši 50 Kč."

To su veci, co? A nepotrebuju na to pomale cipove karty.
Reakcia na: Ámos #46:
A to ma s papierovymi PCL co? Nikto predsa nebranil DPB vydavat duplikaty PCL uz skor. Myslim ze v IDS JMK je to mozne tiez (aj ked tusim len pri rocnych PCL).
Reakcia na: Ámos #46:
V Prahe to bolo vyriešené už s papierovými kupónmi. Tebe kradnú peňaženku pravidelne?
Reakcia na: 810zssk #45:
Vzdy boli znami nadseni, ked im v MHDcke ukradli penazenku, ze si musia novu elektricenku kupit.
Doslova skakali radostou.
Reakcia na: johnnyjanko #44:
V Brne su dodnes vydavane salinkarty na papieri - chvalabohu za to, odbavenie v primestskom autobuse (ale aj kontrola vo vlaku) je asi bazilionnasobne rychlejsia ako v IDS BK. Cipove karty ako nosic PCL su najvacsia morda co postihla tarifny system na Slovensku, obzvlast v kombinacii s tym superuzasnym developerom ktoreho karty sa citaju aj niekolko sekund. Okrem toho maju v Brne este EOC, v ramci ktoreho je mozne salinkartu pripradit k akejkolvek platobnej karte a predklada sa iba ta (ale to zatial funguje len v MHD a len v ramci Brna).

Jedine v com je BA lepsia ako Brno je klima, kedze sa zacala instalovat skor. Ale tam uz s tym tiez zacali, takze to sa bude stierat. Hoci je nutne dodat ze pouzivanie klimy je v Brne rovnako diletantske ako v Bratislave.
Reakcia na: Melange #42:
A kto o generáciu dozadu chyroval o wifi? Samozrejme, že mladý zdravý človek nepotrebuje NP. Ale NP vozidlá výrazne uľahčili cestovanie takým skupinám ľudí, ktoré predtým v MHD necestovali vôbec (vozíčkári), alebo cestovali, len keď to bolo absolútne nevyhnutné (dôchodcovia, mamičky s viacerými deťmi). Klíma môže tiež lákať nových cestujúcich, ale to by musela konzistentne fungovať vo všetkých vozidlách, aby sa na to dalo spoľahnúť. Oproti tomu silne propagovaná wifina podľa mňa neprilákala žiadnych nových cestujúcich, a pre tých existujúcich je to mizivý benefit, vzhľadom na to, že v roku 2018 má už dávno každý mobilné dáta.

Čo chcem povedať je to, že treba rozlišovať veci podstatné a nepodstatné. Napríklad v Brne mali ešte donedávna papierové šalinkarty (možno ešte stále majú - už to nesledujem), ktoré v Bratislave zanikli už koncom 90. rokov. Je za to MHD v Brne pozadu oproti BA? Nie, pretože Brno má dvojnásobnú dĺžku električkových tratí, sú v lepšom stave, oveľa skôr mali na všetkých trakciách NP vozidlá, linky majú lepšie intervaly, nočná doprava je omnoho hustejšia, integrovaná doprava tam prišla už dávno a aj funguje, predplatné lístky sú o dosť lacnejšie atď. A v čom je lepšia Bratislava? Okrem klímy už len samé prkotiny: čipové karty, wifi, nabíjačky... Dávajme si pozor, aby nás takéto blbosti nezaslepili, pretože to podstatné nám potom uniká.
Reakcia na: 810zssk #35:
A kde som napísal, že chcem, aby všetko bolo nastavené podľa mňa? Ja sám horúčavy neznášam, úplne by mi stačilo leto s teplotami do 25 stupňov, klimatizáciu vítam (aj doma aj v aute ju používam) akurát som proti tomu, aby v MHD bolo tak vymrazené, že si treba obliekať ďalšie vrstvy. Je to nie len hlúpe a zbytočne energeticky náročné, ale aj zdraviu škodlivé. To je všetko, čo som napísal. Doteraz som si myslel, že takých exotov, ktorí chcú v lete mráz a v zime im je aj nahým príliš teplo, je menšina, a teda sa musia prispôsobiť. Ale ak to je väčšinový názor, tak nech sa páči, máte právo si to presadiť a prispôsobím sa ja. To je všetko.
Reakcia na: johnnyjanko #33:
Nízkopodlažnosť je benefit, o ktorom ešte generáciu dozadu nikto nechyroval. Skrátka to určitej skupine uľahčuje cestovanie. Ale ja napríklad nízkopodlažnosť nepotrebujem. Včera nás v Škodovke pri Blumentáli na zákrute vodič krásne poplieskal o steny, takže mne dokonca viac vyhovuje vysokopodlažnosť. Ani sa tak do tých dverí toľko ľudia netlačia, keď sú tam schodíky.
Reakcia na: SuchSoft #40:
Ako sa oblieka tak, aby mi bolo pri 35 stupňoch vínku príjemne, trtko šalátikový? Chodiť nahý nepovažujem na Slovensku za vhodné. Podajte mi Sizyfov balvan, nech ho po ňom yebnem.
Ja preferujem, ak je vonku od -40 °C do +30 °C, nech je rovnaká teplota aj o voze. Veď v zime som sa obliekol tak, ako keby som šiel von, a nie do busu. Takže -35 °C v bude ja absolútne ok, ak je taká teplota aj vonku. (Mne sa v bude nechce vyzliekať.)
Ak je teplota od nad 30 °C do 35 °C, tak nech je v buse o jeden °C nižšia teplota.
Ak je od nad 35 °C a vyššie, tak nech je v buse o 2 - 3 °C menej, to je akceptovateľné. Predsa som sa obliekol tak, aby mi bolo vonku príjemne. Ak to nejde, tak treba jesť ľahkú stravu - šalátiky zo surovej zeleniny, ovocie a pod. Žiadne vyprážance a vypekance. ? A budem lepšie znášať teplá.

Môžete ma ukameňovať. ?
Reakcia na: johnnyjanko #34:
Ja to považujem za vhodné. Prestaňme už hovoriť o nalákaní nových cestujúcich do MHD, kým tu jazdia staré kĺbové šroty bez klímy, ktoré by mali byť už dávno vyradené.
Reakcia na: Ike #18:
Ja mám v zime 25, v lete 23, pozerám že každý to má inak 😃
Reakcia na: Error 0x007 #36:
V DPB sa v zasade akceptuje ak odides o minutu skor, ale len do momentu kym pride staznost. Ak pride staznost, potom sa vraj riesi aj minuta.
Reakcia na: Mike #5:
Ako to je, majú tam toleranciu max 1 minútu skôr? Lebo že 90% vodičov na L210 odíde zo zastávky napr. 6:15 keď odchod podľa CP majú 6:16 mi moc vtipné nepríde...
Reakcia na: johnnyjanko #34:
Aha, cize to ma byt nastavene podla teba, tak aby si bol ty v co najvacsiom komforte a to ze ostatni tam vypotia dusu je jedno. Super, vybavene, podme na dalsi problem. Kokos...
Reakcia na: si #26:
Ty si múdry jak rádio. Ja mám nosiť v lete do mhd sveter a ponožky, aby si ty (ktorému je vraj aj nahému v zime príliš teplo) mal príjemnú teplotu. Áno, v Španielsku aj Izraeli som si vždy do vlaku bral teplé oblečenie, ale v BA podmienkach to nepovažujem za vhodné.
Reakcia na: Melange #27:
Porovnávať wifi a nízkopodlažnosť je silne od veci. Existuje veľa ľudí, ktorí jednoducho nemôžu využiť iné než NP vozidlo, alebo len s veľkými problémami (okrem dôchodcov a invalidov aj rodičia s viacerými malými deťmi). Ale neexistuje nikto, komu by absencia wifi zásadne znemožnila cestovať. Najväčší závisláci si aj tak platia mobilné dáta.
Reakcia na: S499.1023 #28:
V zime v noci jazdim niekedy aj pri otvorenom okne 🙂 Neviem, mam pocit ze moje telo si proste v extremnej teplote jednym alebo druhym smerom ziada opak toho co je von na vykompenzovanie.

A ano. V teplotach nad 30 som celkom spomaleny a bezne robim chyby ake by som pri soferovani robit nechcel 🙂
Reakcia na: si #26:
No vidis. Su zase ludia, ktori sa citia prijemne az pri tych 23 - 25 stupnoch. Ak je vonku prijemnych 24 stupnov, tak prechod do elektricky vychladenej na 18 stupnov s fukajucim mrazivym vzduchom nie je velmi prijemny. No a vlacit v lete so sebou bundu, ciapku a podobne kvoli par minutam v MHD nie je prave user-friendly. To nie je len nejaky "prehoz". Trpia chodidla, hlava, dutiny a potom tie casti, na ktore fuka.

Preto napr. od jari do jesene uplne ignorujem autobusy Regiojet, v zime ten sal a ciapku mam pri sebe.
Reakcia na: Melange #27:
Nie, nie je to to isté.
Reakcia na: si #26:
V tom prípad možno jedine odporučiŤ sťahovanie niekam do Škandinávie, keďže klimatizácia v MHD musí vyhovieť väčšine a nie mrazuchtivým extrémistom.
Reakcia na: 810zssk #24:
A preto to v zime kalíš na 23 - 24 stupňov, aby si lepšie zaspal? A keď vyjdeš na ulicu, hneď sa Ti mozog varí?
Reakcia na: johnnyjanko #25:
Nízkopodlažnosť je to isté ako napr. wi-fi v tom, že pre niekoho je to nepodstatné a pre iného je to dôležité. A aj maličkosti môžu vychýliť jazýček na váhach pre ľudí, ktorí zvažujú, či jazdiť MHD alebo inak.
Reakcia na: johnnyjanko #21:
a co ti brani zobrat si dakam nejaky prehoz aj v lete ? pre mna osobne su napriklad teploty nad 23 stupnov uz nie velmi prijemne a nad 25 uz znacne nepohodlne, ale na rozdiel od teba v zime sa 1. nemozem uplne vyzliect; 2. a keby aj, aj nahemu mi je stale nepohodlne teplo

Reakcia na: Melange #23:
Ja zas tvrdím, že takéto drobnosti môžu spríjemniť cestovanie, ale nikoho nového neprilákajú. Ale pozor, nízkopodlažnosť je úplne niečo iné, než wifi či nabíjačky! Tá naozaj spolurozhoduje o tom, či je alebo nie je pre dotyčného človeka možné použiť mhd.
Reakcia na: S499.1023 #22:
Ambicia je v lete nehavarovat lebo sa mi vari mozog a v zime nehavarovat preto ze ma teplo uspava ?
Reakcia na: johnnyjanko #20:
Súhlas, ale podľa mňa aj takéto "drobnosti" prispievajú k atraktivite MHD. Čo je pre niekoho zbytočnosť, pre iného môže byť podstatné. Trebárs mne je jedno, či je vozidlo nízkopodlažné (dokonca v prípade električiek som radšej sa vysokopodlažné, lebo v nich to tak príšerne nehádže), ale pre invalida či staršieho človeka je to dôležitá vec.
Reakcia na: 810zssk #16:
To nie je práve rozumné používanie klímy. Ale si ešte mladý, môžeš si to ešte dovoliť.
Reakcia na: si #9:
Nie som priaznivcom striktného 7-stupňového pravidla, ale zase prirovnanie so zimou nie je namieste, pretože v zime nosíme viac oblečenia. V zime sa v mhd bežne rozopnem a dám si dole čiapku z hlavy. V lete sa nič také nedá.
Reakcia na: Melange #4:
Pre pomalšie chápavých to skúsim vysvetliť. Nie, mne naozaj nevadí wifi, ani premenovávanie zastávok (treba rozlišovať), ani piktogramy. Ale smejem sa na tom, že si ľudia v DPB a na magistráte myslia, že takéto somariny (plus ešte nabíjačky v busoch) niekoho motivujú presadnúť do mhd. Riešia sa somariny, namiesto toho, aby sa riešili intervaly, prestupné uzly, preferencia, bus pruhy a podobne. TO sú veci, ktoré môžu niekoho motivovať použiť mhd!
Reakcia na: Spacer1 #17:
Áno, a niektorí to dokonca preukázateľne umýselne nepúšťajú, hoci majú klimatizáciu plne funkčnú. Bolo to riešené niekoľkokrát v súčinnosti s dopravným dispečingom.
Reakcia na: S499.1023 #15:
Ja mám v aute nastavené od 21,5°C do 23°C bez ohľadu na sezónu. Vyššie teploty sú aj v zime nepríjemné a nižšie teploty mi auto už nedokáže vyklímiť pri nastavení jemného prúdenia (soft). Kebyže dám silné prúdenie, tak by to aj vyklímilo, ale spolu so seknutým krkom a slziacimi očami mi to za to nestojí. Pri 22°C tú klímu občas vypne.

Reakcia na: Solider #14:
Máš dojem, že sa vodiči celý deň potia dobrovoľne? Nefunkčné klimatizácie sú dôsledkom chabej údržby v DPB. Tak isto aj čistota vozidiel. Toto sú dlhodobé nedostatky DP, ktoré zatiaľ žiadne vedenie nevyriešilo.
Reakcia na: S499.1023 #15:
U mna v aute to funguje na nepriamej umere - v extremnej zime mam nastavenu vyssiu teplotu ako v extremnom lete, lebo mi to pocitovo viac vyhovuje.

V zimnej sezone mam klimu na 23-24, v letnej na 19-20 (vynimocne 21). Na jar a na jesen to byva 21-23. Napriklad dnes som cely den jazdil na 19 a prislo mi to idealne. V zime by mi to nevyhovovalo.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Aha, zožralo tokvôi menšítkam časť textu. Tak skúsime ešte raz:
Ak je vonku do 18° C, v aute mám 18. Ak je 18 až 23, mám v aute rovnako, ako vonku. Ak je 23 až 27, mám v aute o stupeň menej ako vonku. Ak je nad 27 stupňov, mám v aute 26.
Reakcia na: 810zssk #13:
Ja osobne mám pocit, že s púšťaním klimatizácie majú večný problém hlavne na autobusoch a to pri akejkoľvek teplote (aj teraz pri 30 st. je vo viacerých vozidlách vypnutá). Chýba dopravná kontrola, potom to tak vyzerá.
Reakcia na: si #9:
Napriklad v Spanielsku mali mat podla tejto logiky pred cca tyzdnom nastavenu klimu na cca 40 stupnov ? ? ?

Inak je zaujimave, ze v komercnych priestoroch (ktorych majitel potrebuje aby sa zakaznik citil prijemne, ak chce zarobit) nikdy nie je nastavenie klimy problem na rozdiel od dopravcov ktori stale hladaju nejake vyhovorky.

Mimochodom, asi najlepsiu klimatizaciu MHD aku som zatial zazil ma Varsava. Vzdy prijemne nastavena, okna pozamykane a ziadne dogmy typu "ak je von menej ako 24, tak neklimatizujeme (aby vo vozidle bolo aspon 30)". Ak odmyslime jazdy Konstalom bez klimy, tak 95+% jazd tam je mimoriadne prijemnych, nech je vonku akokolvek.
Reakcia na: IBBI #11:
Vonku Vnútri
Reakcia na: si #9:
Velmi spravna poznamka! Pred par dnami na TA3 jeden lekar hovoril, ze toto sice plati, ale nie ked je vonku 35-37. Vtedy je normalne, ze si vo vozidle aj on nastavi menej, ale nikdy nie menej ako 24.
Reakcia na: bobitwo #8:
a pripadne skore odchody su mi vcelku ukradnute, pokial ma linka (linky s prekladom) husty interval spojov a nemusim sa starat o to kedy prist na zastavku...
takze radsej by mohli aspon na nosne linky spravit husty interval (a vtedy by ani na cestaku nevadilo napisane ide kazde 4 minuty napriklad) a nemusis riesit ze ci ma vodic vetrat alebo ist o kus skor....
Reakcia na: bobitwo #8:
dufam ze tych 7 stupnov rozdielu (bol by som zvedavy ktory blbec toto vymyslel a pustil do sveta) dodrziavas aj v zime, takze ak bude vonku -10 tak nesmies mat nikde v interieri viacej ako -3, lebo ked pojdes von, mohlo by ta potom z prudkej zmeny teploty ofuknut a mohol by si nachladnut...
Mne osobne neklimatizované spoje až tak veľmi nevadia. Skôr mi vadí, keď v tomto teple nastúpim do vymrazeného spoja. Ak je človek spotený, tak nejaký zápal hrdla, alebo prechladnutie svalov je celkom možné. Podľa hygienických noriem má byť rozdiel v teplote max 7 stupňov. Čo ma ale dokáže maximálne vytočiť, keď autobus odíde skôr ako má, keďže mi spoje od domu chodia raz za 20 minút, ak to nie je v medzi 7-9 a 15-18 hodinou. Čo by som ocenil, tak radšej budem mať spoj bude chodiť načas ako by som v ňom mal mať wifi zadarmo. Úžasný príklad je spoj 98, keď po obede pri ceste domov bežne čakám aj 20-30 minút na autobus, čo má jazdiť každých 6 minút. S tým treba niečo robiť, nie sa chváliť že máme novú wifi v buse.
Reakcia na: si #6:
Skodovky by chladili aj viac, ale je prisny zakaz sahat na nastevnie klimy vodicom. Take je nariadenie.
Reakcia na: SuchSoft #3:
mne zas vadi ked spoje zbytocne vetraju alebo sa suchcu, lebo niekto spravil na... chronometraz a tiez mi dost vyrazne nevyhovuju nevychladene vozidla - tie bez klimatizacie su v tomto teple ciste zufalstvo a ani skodovky to nemaju vzhladom na teploty vonku lahke a moc to chladit v tych teplach co boli uplynule dni nestihaju...
a aj prave vdaka tomu ze povest chladenia v (t)busoch je este horsia sa v sucasnosti 2x zamyslim predtym nez sa rozhodnem dakam nimi ist, ci sa mi neoplati pouzit viacej radsej auto kde viem ze to ta klima +- stiha....
Reakcia na: SuchSoft #3:
Neviem, ako dnes, ale svojho času boli trolejbusáci najdisciplinovanejší vodiči, lebo každému jednému po každej službe kontrolovali kartu z palubáku. Za každú zastávku s náskokom dve a viac minút (minúta bola tolerovaná), bolo 50 SKK dolu z prémií (boli vodiči, ktorí takto prišli o celé prémie za dva-tri dni). Takže sa naučili stále sledovať palubák.
Niekto tvrdil, že ľuďom pravidelne zdrhali o minútu, ja som zasa mal istotu (na rozdiel od elín a abusov, kde tá disciplína a dodržiavanie CP chýba dodnes), že keď prídem na tú zastávku o minútu skôr (čo vždy idem, ak chcem svoj spoj na 99% stihnúť), tak som ten tbus na 99% vždy aj stihol.
Reakcia na: johnnyjanko #1:
Nechápem, čo ti vadí. Wi-fi je dobrá vec, premenovávanie zastávok môže byť rozumné (naposledy to bolo v mnohých prípadoch premenovanie k lepšiemu) a aj piktogramy na L209 považujem za dobré, keďže tú linku treba jasne rozlíšiť podľa konečných.
Mne nevadí, ak spoj mešká, ale dosť ma vytáča, ak ide spoj skôr zo zastávky, ako má. Ja chodím do práce T201, takže mi to chodí každú chvíľku, ale aj tak sa mi nechce čakať 10 minút na ďalší spoj, keď môj spoj odíde zo zastávky o 30 sekúnd skôr, čo znamená, že ho nestihnem, pretože chodím na zastávku presne na sekundu, s rezervou asi 20 sekúnd, teda že pobehnem, ak vidím, že ide skôr, ako má. Ja som už tak zhýčkaný pasažier, že mne sa nechce na tej zastávke čakať ani 30 sekúnd. ? (Nastupujem na zastávke Toryská - smer Hl. st.)
Ale teraz vážne. Ja viem, že vodiči DPB sú handry, teda nadriadení, vedenie DPB, ale aj cestujúci sa k ním tak správajú, ale aj tak by som bol rád, keby dodržovali odchody zo zastávok, v tom zmysle, že neodídu zo zastávky predčasne. Toto by mohli v DPB kontrolovať automaticky, myslím tak, že by im to systém automaticky vypísal, ak nejaký vodič šiel skôr zo zastávky, a boli by na to upozornení, prípadne, ak by sa to opakovalo viackrát, aj sankcionovaní.

Toto je to, čo mi asi najviac vadí. Vadila mi aj klimatizácia v TBusoch, ale našťastie už po(s)tupne odchádza - jej výkon slabne. Takže sa to zvyčajne dá prežiť. ?
Reakcia na: johnnyjanko #1:
Zabudol si na celovozove reklamy.
Treba wifi do ďalších vozidiel, častejšie premenovávanie zastávok, a ešte veľa piktogramov na transparentoch vozidiel (ako napr. srdiečka pre NÚSCH), a určite to priláka nových cestujúcich! 😃