Preferencia električiek na križovatke Račianska - Kominárska bola spustená

Električky už prejdú bez zdržania, autobusy nie.

V priebehu minulého týždňa bola spustená preferencia električiek na križovatke Račianska - Kominárska. Svetelná signalizácia bola pôvodne spustená v júni bez zabezpečenia uprednostnenia električiek. Po sprevádzkovaní križovatky sa prejazd električiek medzi zastávkami Račianske mýto a Pionierska predĺžil o takmer dve minúty, teraz sa dĺžka jazdy vrátila do predchádzajúceho stavu.

Riadenie križovatky zohľadňuje prichádzajúce električky a zelenú vlnu pre autá prichádzajúce od Račianskeho mýta. Autobusy linky 59 uprednostnené nie sú. Oveľa horšie dopadli chodci a autá idúce v iných smeroch než priamo po Račianskej. Nie však kvôli preferencii električiek, ale vinou spôsobu riadenia križovatky.

Počas našej návštevy sme zistili, že priamy smer na Račianskej má zelenú aj vtedy, keď ním neprechádzajú žiadne električky ani autá. To následne spôsobilo neúmerne dlhé čakania pre chodcov križujúcich Račiansku ulicu a autá odbočujúce do/z Kominárskej ulice. Drvivá väčšina chodcov preto prešla na červenú v čase, keď po Račianskej neprechádzali žiadne vozidlá. Riadenie križovatky je preto potrebné doladiť a doplniť aj preferenciu autobusovej linky 59.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SuchSoft #11:
takych nas je asi viacej, problem ale je ze ako externy clovek sa k tomu nedostanes (a nemal by si cas riesit cele mesto) a ako interny clovek aspon na magistrate by si asi nebol prilis dobre zaplateny...
Kua, kua, nie som síce dopravný inžinier, ale navrhnúť program svetelnej signalizácie by som si trúfol, a verím, že by som to spravil lepšie. Stačilo by mi sledovať prevádzku v každom type prevádzky (špička, sedlo, večer, víkend,...) povedzme pol hodinu, a z hlavy by som to dal. Na toto mám bunky. ?
Ja stale nechapem, preco bol vcera v nedelu zapnuty ten semafor, sak premavka uplne slaba...
Včera poobede som autom smerom od križovatky Pri Kríži stál 3x krát na červenej v hlavnom smere. Tam si tie semafory fakt žijú vlastným životom. Čiže žiadna freferencia pre električky a ani zelená vlna pre autá. Zbytočné brzdenie a rozjazdy. Pritom v nedelu je tam minimálna premávka a sú v prevádzke úplne zbytočne.
Hmm, takze mame dalsiu svetelnu krizovatku, ked by realne stacilo dat z Kominarskej moznost odbocenia iba doprava a urobit jeden placek na otocenie pre auta do protismeru cez kolaje ponize a povyse Kominarskej. Ja viem ze riesenia z Kolumbie tu nie su velmi popularne, ale svete div se, na hlavnych vypadovkach celkom pouzitelne 🙂
nebolo by jednoduchšie identifikovať "veľké križovatky" typu račiansek mýto, čabelku,... a tam zriadiť otáčacie pruhy riadené svetelnou signalizáciou? takéto mačkopsy, čo sa tvária, že zlepšujú dopravu, ale v skutočnosti len zvyšujú počet kolíznych bodov električkám podľa mňa veľmi neprospievajú
Reakcia na: david1 #5:
Dnes ráno rada áut takmer po zastávku Ursínyho. Po 5 minútach červenej to pustilo 4 autá na zelenú...Nechcem vedieť koľko tam čakali tí na konci, ja som sa našťastie na motorke predbehol 😃
Reakcia na: Beus #3:
Dôvod je ten že sa to realizuje tým istým spôsobom ako predošlé preferencie. Zopnutá preferencia , len preruší nastavený cyklus. Nepokračuje po vypnutí preferencie prioritným pustením zablokovaných smerov, ktoré majú nepomerne kratšie volno.
Na Račianskej je frekvencia električiek dosť vysoká a to ešte nie je školský rok. Hlavný smer má tiež zbytočné dlhé volno. Dôvod najskôr zelená vlna pre autá a následne drží zelenú naďalej lebo čaká električku po vybavení zastávky.

Ja by som tú križovatku vypol. Neboli tam žiadne kolízie. Autá z Kominárskej sa vedeli plynule dostať na Račiansku. V špičke smer centrum samozrejme horšie, ale to je aj na iných križovaniach. napr. na preťaženom Sliačska - Račianska.
Reakcia na: Beus #3:
Triezvy pohlad na situaciu!?
Presne tak, to musel byť fakt riadny "inžinier".
Dnešný update: PsyOp ďalej utešene pokračuje. Električky síce (zdá sa) prejdú bez zdržania, ale na odbočenie sa tam celkom bežne čakáva 3-4 synchro-cykly. Vodiči tam už začali odbočovať na červenú podľa rozhľadu.
Zdá sa, že som mal pravdu a niekto má fakt veľký záujem na tom, aby tam tá preferencia nebola, a snaží sa všemožne dokázať, ako sa to nedá, aj za pomoci "hlasu ľudu" (rozumej vodičov áut). Toto už naozaj chce veľkú dávku vedomého a cieleného úsilia, naprogramovať to takto neschopne.

Očakávam, kedy preferenciu pre "nepoužiteľnosť" či "obmedzovanie odbočných smerov" vypnú úplne. Potom to ale treba rozniesť v zuboch do všetkých médií. A tiež pridať fakt, že to nie je prvý takýto prípad. Kto máte akékoľvek mediálne kontakty, pripravte sa na boj. Toto sa už kompetentným kreténom nesmie prepiecť. Ani v prípade, ak by to zostalo v súčasnom stave (pre električky síce prijateľnom, no pre odbočné smery a chodcov nie).
Reakcia na: richardhudec #1:
Takze podobna situacia ako lave odbocenie v Dubravke pre L83 do Starej Dubravky, kde zvykli meskat potom 5-10 minut ?. Zrejme ten isty "inzinier".
4 a pol minúty čakať na zelenú na ľavé odbočenie z Račianskej na Kominársku, to už chce silného inžiniera čo to vymyslel. Hlavne keď počas toho bolo dosť rasu kedy nešli električky, ani autá v priamom smere.
A najlepšie? Potom to dalo tých 15 čakajúcim autám zelenú len na čas, za ktorý prejdú 3 autá.