Bezkontaktná platobná karta ako električenka

Takýto predplatný lístok neplatí v integrovanej doprave, ale len na linkách MHD.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) ponúka od roku 2018 možnosť ďalšiu možnosť ako si zakúpiť predplatný cestovný lístok (električenku) na MHD. Popri doterajších možnostiach zakúpenia električeniek na čipové karty dopravcov, resp. na špeciálnu platobnú Bratislavskú mestskú kartu, pribudla možnosť ich zakúpenia cez internet na bežné bezkontaktné platobné karty VISA, MasterCard a Maestro.

Túto električenku na platobnej karte je však možné využiť len na linkách MHD Dopravného podniku Bratislava a iba v zónach 100+101. Nie je teda možné využiť ju v rámci mesta v regionálnych vlakoch a regionálnych autobusoch, ako je to bežné pri električenkách zakúpených klasickými spôsobmi.

Podmienkou pre zakúpenie električenky na platobnú kartu je vytvorenie účtu a registrácia platobnej karty v elektronickom obchode DPB spolu s vložením svojej aktuálnej elektronickej fotografie pre danú kartu. K jednému účtu je možné priradiť viacero platobných kariet (napr. pre rodinných príslušníkov), ku každej je ale potrebné vložiť fotografiu jej držiteľa. Podľa DPB záujemcom o registráciu pomôžu aj predavačky vo všetkých predajniach lístkov DPB.

V prípade nároku na zľavnený predplatný cestovný lístok je potrebné osobne navštíviť niektorú z predajní lístkov DPB za účelom predloženia potvrdeného tlačiva o nároku na požadovanú zľavu a vizuálneho overenia vloženej fotografie. Až následne bude možné zakúpiť si cez internet zľavnenú električenku.

Platba za predplatný cestovný lístok je možná prostredníctvom platobnej brány s využitím akejkoľvek podporovanej platobnej karty (nielen tej, na ktorú sa lístok zakupuje), alebo prostredníctvom bankového prevodu.

Predplatné lístky sú k platobným kartám priradené elektronicky v systéme DPB, t.j. zápis lístka neprebieha do platobnej karty. Pri kontrole vo vozidle je potrebné revízorovi predložiť platobnú kartu, ktorý ju skontroluje platnosť zakúpeného lístka cez zabezpečený systém. V prípade zániku platnosti platobnej karty (prípadne jej straty) je možné previesť platnú električenku, fotografiu a prípadne aj zľavu na novú platobnú kartu.

Základné informácie o kúpe električenky na platobnú kartu:

  • Možnosť zakúpenia: cez elektronický obchod DPB: https://ecard.dpb.sk/
  • Podporované platobné karty: bezkontaktné karty VISA, MasterCard, Maestro
  • Osobná návšteva predajne DPB: len v prípade, ak chce cestujúci využívať zľavnenú električenku (predloženie tlačiva o nároku na zľavu a overenie fotografie)
  • Možnosti platby: akoukoľvek podporovanou platobnou kartou cez platobnú bránu, alebo bankovým prevodom
  • Platnosť predplatného lístka: len vo vozidlách Dopravného podniku Bratislava v zónach 100+101
  • Grafický návod na kúpu električenky na platobnú kartu

Doplnené: Ministerstvo dopravy a výstavby SR podľa portálu aktuality.sk považuje zavedenie tejto služby len u jedného z dopravcov zapojených do Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) za nekorektný krok voči cestujúcim a ostatným trom dopravcom v IDS BK (Železničná spoločnosť Slovensko, Slovak Lines a RegioJet), keďže cestujúci nemôže využiť v zónach 100 a 101 vozidlá týchto dopravcov i keď si za to zaplatil. Podľa ministerstva je preto možné, že cestujúci budú vnímať integrovanú dopravu ako nespoľahlivú, neprehľadnú a zbytočnú.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Katarina777 #69:
Podľa https://www.idsbk.sk/listky-ceny/predaj/ecl/ by sa po zakúpení lístka mala objaviť obrazovka ako je na priloženom obrázku a tam keď kliknete vpravo dolu - to je piktogram spolucestujúcich, tak potom môžete zakúpiť ďalšie lístky.
Ahojte, poradte prosim, ako oznacim na strojceku v MHD naraz napr. 2 listky s kartou ? Neviem, co mam stlacit. Dakujem
Reakcia na: vado #67:
Iba cez web.
Ahoj,

vyuzivam tuto moznos, je to celom pohodlne.
Je mozne niekde overit, aka je platnost listka na platobnej karte ?
Myslim tym overtit platnost CL v karte prilozenim ku snimacu na predajnom mieste / v autobuse-trolejbuse-elektricke ? Alebo iba cez WEB ?
Reakcia na: Miro #63:
Moze, trvá to dlho. Hlavne pri "negramotnych". Minule jedna pani dokonca blokovala oznacovac, kedze si chcela kupit listok, az ked nabehne cela minuta. Bolo totiz nejakych 45sekund. A ja za nou stojim a neverím vlastnym ociam
Reakcia na: Miro #63:
Kupa CL1C z BMK mozna nie je.
Reakcia na: Solider #60:
Klasicky DPB, vobec nie som prekvapeny. Ale vsak dobre im tak, toto je aspon vynimocne nieco kde si uziju dosledky svojej nekompetentnosti.
Reakcia na: TeBeCe #62:
Ale veď to je pravda - vidia budúcnosť a nové vozidlá sú vybavené takými označovačmi. Nie je tam napísané, že to už funguje ?

Mimochodom, ako dlho taký nákup JCL vo vozidle trvá cez BMK? Nemôže sa stať, že sa zíde viac ľudí a jednoducho si nestihnú všetci kúpiť lístok, kým revízor zablokuje označovače?
Reakcia na: Valec #61:
aj zo samotnej tlacovej spravy to podla mna vyplyva...

https://dpb.sk/sk/sprava/novinka-pre-cestujucu-verejnost-platobna-karta-ako-nosic-predplatneho-listka

Ďalšou novinkou, kde vidí hlavné mesto s Dopravným podnikom Bratislava budúcnosť v kúpe cestovných lístkov je možnosť kúpy jednorazového cestovného lístka bežnou platobnou kartou a to priamo vo vozidlách MHD.

Nové vozidlá, teda 90 nových autobusov a 18 elektrobusov, sú už vybavené označovačmi, ktoré umožňujú použitie platobnej karty na nákup lístka vo vozidle. Všetky ďalšie, ktoré v budúcnosti DPB, a.s. nakúpi, budú vybavené touto funkcionalitou automaticky.
Najlepšie na tom je, že kampaň sa nesie v duchu „Cestuj len so svojou platobnou kartou“ a teraz pobehujú ľudia po voze a snažia sa z bankomatovej karty kupovať jednorazové lístky ?
Reakcia na: Miro #58:
Nie, nemal. Viď dôvody, čo som uviedol.
Reakcia na: juraj.k #57:
A keby bol DPB férový a "električenku" obmedzenú len na svoje vozidlá by dal lacnejšie, tak by si záujem mal?
Reakcia na: 810zssk #56:
Aspoň vznikne tlak na ostatných dopravcov, aby sa pridali. Inak ja osobne nevyužijem, lebo 1. Mám BMK, 2. chcem využívať aj dopravcov mimo DPB na území mesta.
Reakcia na: juraj.k #55:
Krok proti integracii to uplne nepochybne je, kedze zavadzas dalsiu vynimku z jednotnych tarifnych podmienok. V optimalnom (cielovom) stave su podmienky na 100 percent rovnake bez ohladu na zvoleny mod dopravy.
Reakcia na: lostrail #54:
Nemyslím si, že by to bol krok proti integrácii. V rámci IDS predsa zostávajú všetky doterajšie možnosti + pribudla jedna nová, ktorá síce zatiaľ nie je dokonalá, ale keď si nájde zákazníkov, tak ok. A iní dopravcovia sa stále môžu zapojiť dodatočne.
Reakcia na: Ike #35:
Presne toto vidim ako problem. Ta hrda (dez)integrovana doprava tymto este viac utrpi (je to krok proti integracii). Chapem stanovisko obidvoch stran, len nikdy neviem, kde to skripe. Kto buchne po stole a povie, ze tak, ako to robi DPB sa to robit nebude, lebo to neriesia cez "nasho cloveka", kto je ten co povie "nie", lebo to nepreslo nejakym zdlhavym byrokratickym procesom, pripadne kto je ten, co snahy DPB kompletne odignoroval.
Taketo sluzby tu mali byt pred 15 rokmi a integracia samozrejmostou a aj ked chapem, ze pisat, ze cokolvek "tu ma byt" alebo uz davno malo, je vlastne vzdy len fantazmagoria (aj ked odsledovana inde), tak clovek by aspon povedal, ze v roku 2018, ked su taketo veci uspesne nasadene kade-tade po svete, uz to musi byt uplna malina. Iba, ze by zas niekde vyhrali osobne zaujmy nad verejnymi.
Reakcia na: 810zssk #52:
V praci mame dvojcipove zamestnanecke karty. Na kazdej citacke to funguje inac. Od bezproblemoveho pipnutia na prvy pokus, cez skusanie skusanie uhlov, otocenia alebo preklopenia aby kartu nacital, cez system ze ani na 3. pokus nenacita.

Btw traduje sa historka ze jedna banka v minulosti skusala zabudovat cip na bezkontaktne platby do kariet z karbonu. Kvoli vysokemu ruseniu to bolo nespolahlive tak od napadu upustili...
Reakcia na: Miro #50:
Mna skor zaujali dva NFC cipy v tej istej karte. To funguje ako? Vsak to sa musi vzajomne rusit.
Reakcia na: Miro #50:
Mozno je to rozny druh cipov? https://gototags.com/nfc/nfc-chip-types/
Reakcia na: Valec #49:
Aký je v tých čipoch rozdiel?
Reakcia na: Miro #48:
BMK má ale dva čipy a teda aj dve úrovne fungovania - ako dopravná čipová karta (tú akceptujú všetci) a ako banková karta (tú akceptuje len DPB).

Bude sranda, ak pocestujú dvaja s BMK a každý z nich si kúpi PCL (za rovnakú cenu) v inom režime.
Ako je to, keď má cestujúci električenku na BMK a cestuje autobusom slovaklajnu alebo vlakom? Musí ju priložiť k terminálu u vodiča resp. u sprievodcu, aby ten skontroloval jej platnosť? Ak áno, tak si myslím, že problém nie je ani tak technický, ako skôr organizačný, pretože platobná karta by s tým mala tiež komunikovať, takže ide len o to, aby bol systém DPB prepojený so systémami iných dopravcov, tak ako je to v prípade BMK.

A čo sa týka stanoviska MDV, s tým sa plne stotožňujem. Ak už, tak električenka platná len vo vozidlách DPB by mala byť lacnejšia, než celosieťová.
Reakcia na: Valec #40:
K poslednemu odstavcu: Nic to nemeni na tom ze na imhd prvy clanok o tomto, ak si dobre pamatam, vysiel niekedy na jar 2017. Cize ostatni dopravcovia ak co i len trochu vnimaju svet okolo seba vedeli ze sa to chysta a mohli riesit svoje zapojenie.

Ale zas dobre, keby sa to riesilo na urovni IDS, zas by to padlo EMtrestu a tak by to aj vyzeralo.
Reakcia na: Vladimír #45:
Samozrejme, mas uplnu pravdu. Len otazne je ci polofunkcny IDS BK stoji za to aby sme kvoli nemu brzdili inovacie. Kebyze mame funkcny IDS, povedal by som ano, ale v sucasnom stave za mna asi nie.

Apropo, SL by sa namiesto stazovania mohol radsej zaoberat tym ako nepodarene maju tarifu IDS implemenetovanu na svojich linkach.
Reakcia na: 810zssk #36:
Áno, avšak jednostranné zavedenie de facto neintegrovaného PCL po tom, čo ľudí ešte stále učíme, že električenka platí u všetkých dopravcov, je ukážkový príklad ďalšieho rozbíjania IDS. Neviem, či tu obstojí argument, že ten IDS nie je ideálny. Teraz bude mať k ideálu ešte ďalej.
Reakcia na: Valec #42:
Inak ma este napadlo, zeby bolo super, kebyze zacnu tie CP (podla liniek XXX a nie podla tych... licencnych?) davat aj na zastavky, aby clovek nemusel napriklad hladat na internete vopred, ked sa ponahla) 😉
Reakcia na: Valec #42:
Vdaka za odpovede ?

A k tej 2.) som teda fakt zvedavy, co sa z toho vykluje.
Reakcia na: MatejBA #41:
1.) Vo všetkých troch majú CP v rôznych podobách (MHD, PAD, železničný). Niekde je možno viac zjednotený formát (napr. v Brne A4 naležato), inde prehľadnejšie rozdelenie na týždne a víkendy. Napr. v PID máš na "prímestských" linkách čísiel 300-399 formát MHD (http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/381/20171210/381_(286_4)T.pdf), ale na regionálnych 400-699 formát PAD (http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/471/20171210c/471_(3340_1)Tc.pdf). A nájdeš v tom aj množstvo výnimiek.

2.) Nechaj sa prekvapiť, každopádne sa spracovávajú obehy pre taktový CP regionálnych autobusov v celom kraji. Od pondelka začína prezentácia pre starostov.

3.) Nemôže sa zapojiť, nakoľko z jednotnej tarify vzniká určitý výpadok tržieb a ten musí prefinancovať príslušný objednávateľ, v uvedených prípadoch TTSK. Kým v minulosti bol záujem skôr neutrálny, súčasné vedenie prejavuje záujem o spoločné riešenie. Kým však nebudú stanovené pravidlá (napr. v akom rozsahu si kto bude objednávať cezhraničnú dopravu), Plány dopravnej obslužnosti (my máme nový, TTSK žiadny) a upratané linkové vedenie (v iných IDS tiež nejazdia linky od buka do buka), tak akékoľvek rozširovanie je síce prínosné pre cestujúcich, ale neúčelným plytvaním peňazí objednávateľov na súbežných trasách.
Áno, aj v IDS JMK alebo PID existujú nezaintegrovaný dopravcovia.
V PID sú to napríklad linky (pomaly zanikajúcej) Stredočeskej Integrovanej Dopravy (viac na https://www.kr-stredocesky.cz/web/doprava/verejna-doprava), v Brne tiež také nájdeš. Len treba vziať do úvahy, že vzhľadom na topológiu a rozlohu Jihomoravského kraje a vzťahov s krajským mestom je linek, ktoré jazdia až do jadrového mesta výrazne menej a skôr ich nájdeš na okraji systému. Ale nájdu sa, napr. (na rýchlo vyhľadaná) linka http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L680794_171210_206420.pdf Fakt neviem o žiadnom IDS, kde by každá jedna linka prekračujúca pomyslenú hranicu bola linkou plne zahrnutou v danom IDS.
Reakcia na: Valec #40:
1.) A maju vo VOR, PID, IDS JMK format DPB, format krizovka ala SL a format "nahoda" od ZSSK?
2.) Aj na BID sme cakali "par tyzdnov" - uverim az ked uvidim.
3.) A preco sa nemoze potom zapojit taka SAD DS, TT, Galanta do toho systemu? Stoja na rovnakych zastavkach ako SL, ale stale nemozem pouzit ich sluzieb s elektricenkou a musim kupovat zvlast listok. A kludne mi vysvetli (bez sarkazmu sa pytam)- v hore spomenutych systemoch su dopravcovia, ktory jazdia po lokalnych zastavkach/trasach a nie su v nom?
Reakcia na: MatejBA #39:
1. Ani jednotne CP - tak to potom je na smiech aj IDS JMK, PID, VOR....
2. ani KOORDINACIA dopravy - treba vydržať ešte pár týždňov
3. nezapojeni ini dopravcovi - objednávatelia dopravy v IDS BK nemajú iných dopravcov.

A aj tá realita komunikácie bola zásadne iná, ako dnes DPB prezentoval.
Reakcia na: 810zssk #36:
Ono sice vyuzivam Slovak Lajna na elektricenku casto, kedze to mam po ceste, ale je pravda, ze IDS je momentalne na smiech. Ani jednotne CP, ani KOORDINACIA dopravy, nezapojeni ini dopravcovia, atd...

A hlavne z toho clanku ma z tejto vety nadviha a napina:
„V rámci IDS BK by jednotliví partneri mali v maximálnej možnej miere postupovať koordinovane a zavádzanie zmien realizovať najmä v prospech cestujúceho, aby systém fungoval spoločne a v duchu najnovších trendov,“ povedala hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.

Tak DPB navrhne 2 roky dozadu moznu inovaciu, v prospech cestujuceho v duchu najnovsich trendov a IDS sa na nich z vysoka vysere a potom placu do medii ako im DPB ublizil ?
Reakcia na: 810zssk #36:
Myslím že by to bolo viac ako 5 rokov, za 5 rokov možno tak jednotný formát CP?
Reakcia na: Jajboli #25:
DPB tvrdi, ze im funguje aj google pay
Reakcia na: Ike #35:
Na druhej strane chapem aj DPB, ktoremu sa nechce cakat 5 rokov kym sa ostatne subjekty v IDS BK rozhybu, obzvlast v situacii kedy je IDS BK tak ci tak jeden velky fail. Ja sa po pravde trochu cudujem magoriatu a MDV ze z toho este nevystupili.
Reakcia na: Valec #32:
Rovnako bezpecne ako vytiahnut kartu pri plateni, kde ju vidia vsetci naokolo a udaje si mozu odfotit / opisat / zapamatat. Ale bez security kodu su im tieto informacie nanic.
Reakcia na: Miro #28:
Presne to som chcel napísať.

Inak, to, že sa u nás vydávajú už (viac menej) len bezkontatkné karty, neznamená to, že je tomu aj v iných štátoch. ?
Reakcia na: dupe #30:
Zablokuješ si bezkontaktné platby a umožníš niekomu opísať si číslo karty?
Reakcia na: dupe #30:
Nemyslim si ze revizor bude mat moznost do citacky manualne zadavat cislo karty.
Reakcia na: Valec #27:
Kedze karta sluzi len ako identifikator a k identifikovaniu sluzi prave cislo karty, ktore je na karte jasne viditelne, myslim ze revizor bude vediet overit platnost aj na zaklade cisla vyrazeneho na karte.
Najma v spojeni s tvojou fotkou, menom a datumom platnosti.

Chcelo by to vyskusat pri kontrole. Ja na karte elektricenku este nemam, aktualna mi plati este viac ako mesiac.
DPB na FB uvadza ze by to malo v pohode podporovat aj Google Pay. Tak snad budu revizori pouceni a nie ze nebudu chapat ked im ludia zacnu podavat mobily 🙂 Inak by ma zaujimalo ako je toto riesene, lebo Google Pay by normalne mal bezat na virtualnych cislach karty, takze mi nie je jasne ako to system paruje. Ale tak snad vedia co pisu (aj ked podla tej formy co tam dnes predvadzaju by som im na mieste ich nadriadeneho dal fukat).
Reakcia na: Valec #27:
Chcel si napísať NIE bezkontaktná ?

Neviem, či je možné podľa čísla karty poznať, že karta nie je bezkontaktná a zabrániť jej pridaniu cez web.
Mám pocit, že dnes sa snáď už nerobia karty, ktoré nemajú čip pre bezkontaktné platby. A správne podotýkaš, že karta sa dá načítať aj vtedy, ak je zablokované bezkontaktné platenie.
Reakcia na: dupe #15:
Bezkontaktná karta možno pridať ide, ale použiť ju nemôžeš (revízor nemá ani takú čítačku) lebo porušíš obchodné podmienky.

Deaktivované platby mať môžeš, údaje z karty načítať idú aj napriek tomu (kým ju fyzicky nepoškodíš).
Reakcia na: Jajboli #25:
Ty si zjavne nepostrehol, že tá karta slúži len ako identifikátor k predplatnému lístku. Nie na to, aby si si kúpil jednorazový lístok po nástupe do vozidla.
Reakcia na: dupe #15:
A na google pay samozrejme zabudli, hoci v cudzine začína byť takáto platba dosť využívaná. Inak, to overovanie totožnostifotkou je nezmysel, predsa PK môžeš zakúpiť CL aj deťom, je to tvoja vec, hlavne že deklaruješ nákup CL a to revízor overiť vie.
Reakcia na: Jajboli #22:
Asi preto, že PCL (električenka) je neprenosný, tak aby revízor mohol podľa fotky skontrolovať, či cestuje ten, pre koho bol PCL kúpený.
Vysvetlí mi niekto logicky prečo musí byť platobná karta evidovaná na webe DPB (dokonca s fotkou)? Veď tie označovače musia fungovať ako platobný terminál v obchode. Veď práve zjednodušenie nákupu CL vo vozidlách MHD je správna cesta ako sprístupniť cestovanie aj cudzincom a návštevníkom mesta (najmä pri tej "rýchlosti" tlačenia CL v automatoch, ale aj dostupnosti). Ak DPB sprístupní platenie CL bez zbytočných omedzení v označovačoch, dokáže ušetriť peniaze za servis automatov aj tlač CL.
Reakcia na: Valec #20:
Ja som sa ponahlal. Predajnu som navstivil par minut po vlozeni fotky. Overenie vtedy fungovalo manualne a karta sa mi zaktivovala az po overeni na predajni.
Mozno maju zamestnanca co to par krat za den pozrie a ak tam neni odfoteny ufonec, automaticky vsetko schvaluje...
Reakcia na: dupe #7:
Vidíš, ja mam kartu schválenú už asi 3 týždne a nikam som chodiť nemusel. O schválení fotky obsluhou systému písali od začiatku.
Stretol sa niekto s nasledovnym ?
Kupite si 30dnovy listok cez eshop dpb.sk na BMK kartu , nasledne idete vlakom RJ HS-Biskupice kde vas overi sprievodca, nahra 30dnovy listok ale o 2 dni idete s DPB a revizorovi to neukazuje nic, a vyzerate ako neplatic. Revizor mi vsak akceptoval potvrdenie o zakupeni z mailu nacitane v mobile.
Nakoniec mi musel priamo ITckar nahrat na Olejkarskej ten 30dnovy listok na BMK. ?
Reakcia na: 810zssk #13:
Tak nakoniec sa DPB vymackol, ze vraj by mali fungovat aj vpay a ze su dokonca podporovane vsetky karty aj cez google pay. Tak uvidime.
Reakcia na: 810zssk #16:
Aktualne z webu DPB info pri vkladani fotky:
Každá vložená fotografia, prípadne jej zmena, musí byť pred prvým použitím schválená na predpredajnom mieste, alebo obsluhou systému. Fotografiu možno meniť raz za 6 mesiacov.

Po schválení fotografie obsluhou, Vám príde potvrdzujúci e-mail.
Reakcia na: dupe #14:
Jasne, ved ja ti verim 🙂 Preto som sa pytal ci si nahodou nemal zlavu, lebo to by bolo jedno vysvetlenie. Druhe je potom ze to proste zmenili.
Reakcia na: piggee #12:
Ide do systemu pridat aj kartu, ktora:
- nie je bezkontaktna
- ma deaktivovane bezkontaktne platby

Takze si myslim, ze musia mat system nastaveny tak, ze vie revizor overit aj kartu, ktora nepojde "pipnut"
Reakcia na: 810zssk #11:
Tak DPB to uvadza teraz, po oficialnom predstaveni, povodne to mohlo fungovat inak ?
Reakcia na: piggee #12:
Podporovane su Visa, Mastercard a Maestro ako sa uvadza v clanku 🙂 V-Pay teda nie, kedze ako spravne uvadzas, to uz nie je Visa (aj ked ho prevadzkuje Visa :)).
Neviete, ktore verzie systemov im funguju? Ma DPB niekde nejaku specku, kde by sa to dalo dohladat, co maju odladene?
Lebo napr VISA ich ma niekolko a nie vzdy su vsetky so vsetkymi terminalmi kompatibilne.
VISA a VISA electron su jeden system a VPay je druhy a ten viem, ze nefunguje uplne vsade.
Reakcia na: dupe #10:
Zmysel to davat moze, ale je to v rozpore s tym co DPB uvadza a navyse odo mna to ziadne overenie fotky na predajni nechcelo - mam tam priradenu kartu bez akehokolvek overenia a ide mi na nu kupit PCL.
Reakcia na: 810zssk #8:
Ono to dava zmysel, pretoze ak by bolo mozne v profile kedykolvek fotku menit, stala by sa z elektricenky na meno prenosna karta. Meno uzivatela totiz nemusi byt rovnake ako meno na karte. K platobnej karte sa priradzuje profil uzivatela s fotkou a je mozne profil upravovat. Takze by stacilo aby sa pred kazdou cestou nahrala aktualna fotka a meno.

Info o nutnosti overenia fotky sa mi v procese registracie zobrazilo az ked som chcel / uploadol fotku. Je mozne ze teraz uz system funguje trochu inak.
Reakcia na: dupe #7:
Inac overenie bolo fakt vtipne, pani za okienkom sa ma v ramci prvotneho soku co si vlastne prajem snazila odbit podla vzoru DPB, ze je 10 minut pred zaverecnou.

Nakoniec sa toho pani ujala so ctou, bol som jej prvy zakaznik s poziadavkou na overenie fotografie. Vysvetlila nevyhody, ze nebude fungovat IDS. Nevyse jej nerobilo problem zostat dlhsie a presla so mnou cely proces, lebo ju velmi zaujimalo ako to cele funguje. Takze po prvotnom soku bol zo mna spokojny zakaznik ?
Reakcia na: dupe #7:
Aj ked tam nemas ziadnu zlavu?
Na tuto moznost som nahodne narazil 2 tyzdne dozadu na stranke DPB. Takze kartu uz mam zaregistrovanu a overenu.

Ak sa nezmenili podmienky, dva tyzdne dozadu bolo treba po vytvoreni profilu, vlozeni cisla karty a fotografie nasledne navstivit predajnu DPB, kde overili ze fotografia priradena ku karte naozaj zodpoveda vzhladu majitela. Az potom bolo mozne si na kartu zakupit elektricenku.
Inak s BMK max. spokojnost! Pouzivam v MHD, aj v SAD a ZSSK na uzemi BA. Priklad - DNV - Raca dam vlakom a nepotrebujem ani listok. Coskoro snad pribudne aj Petrzalka - Nove mesto - Vajnory.
Reakcia na: pharel #4:
Normalne mu to nacita elektricenky priradene k tej karte, v praxi by to malo byt takmer totozne ako pri DPB karte. Akurat tu este navyse zobrazi fotku.
Fakt by ma zaujimalo ako to bude vyzerat, ked ma bude kontrolovat revizor, ci mu to po prilozeni karty tiez len tak pipne, alebo tam bude este nejaka ina overovacia funkcia. A hej, skoda, ze sa nedaju kupovat aj listky vo vozidle, napriklad, ked si uvedomim, ze uz mi neplati elektricenka (1 den po uplynuti) tak si rovno kupim listok.
Na elektricenkach to funguje, napr. ked nemam platny PCL, dobijem si kredit za 10E, potom si kupim PCL na mesiac a ked mi skonci, mozem si kupovat listky - prave pre pripady zabudnutia predlzenia PCL.
Apropo BMK, je ten revizorsky system dost inteligentny na to aby po prilozeni BMK vedel ze ma kartu overit zaroven ako dopravnu a zaroven ako platobnu? 🙂
Ako ilustračnú fotku by som nedal BMK, je to mätúce.
Silno napredujeme...za par rokov sa mozno bude dat cez beznu platobnu kartu kupit aj listok vo vozidle ?