Odborníci predstavili návod na lepšiu dopravu v Bratislave

Plán Bratislava prináša návrhy pre atraktívnejšiu MHD.

Ako urobiť z Bratislavy lepšie miesto pre život? Na túto otázku sa snaží odpovedať návod na lepšie mesto nazvaný Plán Bratislava, ktorý pripravilo 76 profesionálov, aktivistov a ľudí, ktorým záleží na lepšej budúcnosti Bratislavy. Plán Bratislava sa zameriava na rôzne oblasti života v hlavnom meste, pričom nevynecháva ani mestskú hromadnú dopravu.

Na webe Plánu Bratislava sa nachádza rozšírený text kapitoly Mobilita: Dostupné mesto, kde sú uvedené návrhy, ako koncepčnou zmenou plánovania dopravnej infraštruktúry dosiahnuť, aby sa Bratislava stala mestom, v ktorom sa ľudia budú cítiť dobre pri chôdzi, jazde na bicykli, v MHD i v aute. Vízia sa opiera o štyri základné piliere - Chodci na prvom mieste, Zdravé mesto, Kvalitná MHD a Rozumné používanie auta.

Pilier Kvalitná MHD vychádza z predpokladu, že komplexná podpora verejnej (mestskej) hromadnej dopravy pritiahne viac nových používateľov a tým sa zníži počet osobných áut na cestách. Pri menšom počte áut v uliciach sa tak zlepšia podmienky aj pre samotných vodičov áut. Podmienkou je však systematická obnova a rozvíjanie verejnej dopravy, nielen plátanie havarijných stavov ako je tomu v súčasnosti. Zlepšenie infraštruktúry verejnej dopravy bude možné vďaka zvýšeniu bežného financovania a využitiu eurofondov.

Zvýšenie spoľahlivosti, atraktívnosti a obľúbenosti MHD je možné podľa autorov materiálu dosiahnuť nasledujúcimi spôsobmi:

  • Zjednodušiť sieť liniek a zaviesť častejšie jazdiace spoje MHD.
  • Nastaviť štandardy dopravnej obsluhy a požadovať zabezpečenie obsluhy všetkých (aj nových) častí mesta verejnou dopravou, čo umožní každému využívať tento ekologickejší druh dopravy.
  • Odstrániť preplnenosť vozidiel prispôsobením liniek a časových intervalov dopytu cestujúcich.
  • Zvýšiť spoľahlivosť verejnej dopravy presnejšími jazdnými dobami a garanciou nadväzností medzi spojmi.
  • Redukovať počet zmien a výluk v doprave.
  • Pri veľkých podujatiach zavádzať posilovú dopravu, ktorá výrazne zníži problémy s parkovaním vozidiel návštevníkov podujatí.
  • Zlepšiť integrovanú a regionálnu dopravu, a to najmä pri dochádzke cestujúcich z okolia Bratislavy do mesta.
  • Podporiť využívanie železnice a regionálnych autobusov na vybrané vnútromestské cesty, ktoré môžu vypomôcť tam, kde dnes MHD nejazdí.
  • Zlepšiť prestupné uzly, aby v nich boli bezpečné pešie presuny s minimálnymi vzdialenosťami medzi nástupišťami.
  • Modernizovať zastávky, ktoré poskytnú cestujúcim viac pohodlia a informácií o verejnej doprave.
  • Vozidlový park MHD pravidelne obnovovať s cieľom postupnej náhrady všetkých bariérových vozidiel vozidlami bezbariérovými.
  • Zakúpiť električky a trolejbusy pre nové trate.
    • Do roku 2023 bude potrebné vymeniť 96 starých električiek, 6 trolejbusov a 300 autobusov.
  • Urýchliť rozvoj električkových tratí, aby sa efektívne čerpali eurofondy, ktoré sú na tento účel určené.
    • Dokončiť petržalskú radiálu a modernizovať iné radiály.
    • Z deviatich ďalších možných nových električkových tratí vybrať prioritné a začať ich aktívne pripravovať. Ide napríklad o trate k plánovanej železničnej zastávke v Ružinove, k Avionu a letisku, spojnice Šafárikovho nám. s Krížnou ul., spojnice Šafárikovho nám. a Ružinovskej radiály, či predlžovanie Dúbravskej a Vajnorskej radiály.
  • Pokračovať v rozvoji trolejbusových tratí tam, kde môžu trolejbusy nahradiť autobusy.
    • Uvedená je náhrada linky 32 trolejbusmi, doplnenie chýbajúceho trolejového vedenia na úsek linky 210 od autobusovej stanice k Novému SND, predĺženie trolejbusov z Dunajskej na Kamenné nám. a ďalšie úseky, kde by mohli byť nasadené aj trolejbusy s pomocným batériovým pohonom.
  • Zlepšiť údržbu električkových a trolejbusových tratí, čo prinesie zníženie hlučnosti, zrýchlenie električiek a trolejbusov a prevenciu havarijných stavov.
  • Zlepšiť prístup na železničné stanice a zastávky a integrovať tak rôzne druhy verejnej dopravy.
  • Obmedziť reklamný smog, pretože hlavným účelom dopravných prostriedkov a zariadení je zabezpečovať službu verejnosti a nie niesť reklamu.

Autori v dokumente podrobne rozoberajú jednotlivé oblasti zlepšenia MHD spolu s konkrétnymi návrhmi. Taktiež zdôrazňujú, že cena verejnej dopravy musí byť výhodná a zákazníci zľavami motivovaní, aby si kupovali predplatné cestovné lístky na dlhšie obdobia. Zavedenie cenovo výhodného ročného lístka na MHD by mohlo motivovať využívať ju aj tých, ktorí dnes využívajú pri každej príležitosti osobné auto. Nevyhnutné je zavádzanie nových moderných možností na zakúpenie cestovných lístkov s využitím bezkontaktných platobných kariet a smartfónov.

Podľa autorov je rovnako dôležité, aby kvalitná mestská hromadná doprava slúžila nielen jeho obyvateľom, ale reprezentovala mesto aj pre zahraničné návštevy. Samozrejmosťou by tak mali byť vodiči v uniformách, dvojjazyčné informácie či nulová tolerancia ku graffiti.

V záverečnej časti kapitoly venovanej MHD sa navrhuje lepšia propagácia tradície bratislavskej verejnej dopravy, ktorá môže poslúžiť ako aj marketingový nástroj. Mali by byť každoročne stanovené prostriedky na rekonštrukcie a údržbu historických vozidiel MHD, ktorých je viac ako 30.

Plán Bratislava sa zaoberá nielen návrhmi na zlepšenie MHD, ale aj tým, odkiaľ na to vziať. Kapitola Financovanie: Efektívna mestská pokladnica hľadá nové možnosti príjmov, ale aj úspor. Ako príklad je uvedená možnosť získať úspory zavádzaním preferencie električiek.

Plán Bratislava je dostupný v knižnej podobe, ktorá sumarizuje výstupy dvanástich pracovných skupín, a tiež v rozšírenej elektronickej podobe, kde sú uvedené kompletné návrhy. Dielo je šírené v licencii CC BY-SA 4.0, čo znamená, že návrhy v ňom uvedené môže ktokoľvek použiť a stavať na nich.

Na obsahu Plánu Bratislava sa podieľal aj zakladateľ imhd.sk Michal Dekánek a ďalší spolupracovníci imhd.sk.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #103:
Viem, že to polokošeľa. Pomenovanie polotričko tu zaviedol Solider.
Reakcia na: intony #100:
Nie je to polotričko ale polokošeľa a nie je to podľa toho, že je to nie úplne košeľa alebo tričko ale podľa športu pólo...
Bolo by treba kupit aj 7-clankove Skody 29T ForCity Plus
Reakcia na: Solider #99:
Ak by existovala nejaká kultúra, stačilo by, keby zamestnanci vyfasovali farby, ktoré majú mať oblečené. Strih, veľkosť a materiál by bol ich vlastnou preferenciou.
Reakcia na: Solider #99:
Nehanbím, ani mimo služby cestovať ani bicyklovať v belasom polotričku. Občas nosím na jazdenie červené polotričko a naopak, ešte ma mrzí, že tam nie je biela výšivka loga. ? Problém mám s nohavicami
Reakcia na: intony #94:
Ale to je chyba odevného skladu a jeho logistiky, že nemajú naskladnené čisla aj pre útlejších vodičov, to nie je chyba rovnošaty. A aby bola dodržaná uniformita, všetci by mali byť oblečení rovnako a mali by navonok pôsobiť dôstojne, vzhľadne a slušne, sem nespadajú rovnako rozgajdané veci, ako aj obtiahnuté veci. Z toho vyplýva, že veci by mali byť trocha voľnejšie. Ak Ti dajú na sklade väčšie veci s tým, že „šak do toho priberete“, to už je opäť iná kapitola. A čo sa týka hanby, nebude to skôr zamestnávateľom, že sa skôr hanbíš vyzerať ako identifikovateľný vodič? ?
Reakcia na: Solider #96:
Okej, som zvedavý na výsledok.
Reakcia na: intony #93:
Ale myslím, že polokošele sú súčasťou
Reakcia na: intony #93:
Budú súčasťou výstroja, ale pokiaľ viem, na bežné nosenie povinné nebudú. Budú však súčasťou reprezentačného vzhľadu, kam je zaradené aj sako – napríklad pri oficiálnych akciách, v Prahe napríklad boli kravaty povinné počas štátnych sviatkov, rovnako, ako vlajočková výzdoba. Pokiaľ ide o o okno v Škodovkách tak súhlasím, zbytočne veľké okno prehrieva priestor (a stojí zbytočne veľa peňazí), ale nohy máš pod panelom a na ne slnko nepečie. Ak ide o kraťasy, v novom výstroji majú byť a to je tiež ústupok, ale pri jednotnom vzhľade si to viem predstaviť v praxi, aj keď stále nie som o tom dostatočne presvedčený.
Reakcia na: 810zssk #89:
Tiež si myslím, že väčšina nič také v šatníku nemá ? veď nech potom nosia uniformu.
Reakcia na: Solider #92:
Moderný strih nie je módny výstrelok a slim nie je skinny. V uniforme by som sa nemal hanbiť chodiť. Ak je základná jednotka tučný beusák, tak sa v nej budem hanbiť chodiť, z toho vyplýva aj môj odpor.
Reakcia na: Solider #91:
Reagoval som najmä na tie kravaty, o nich hovorila aj spomínaná pani. Ak nebudú súčasťou nového výstroja, je to krok späť, kedže je trend ich zavádzania.
Ale keď už spomínaš tú klímu - keď na teba praží cez veľké predné sklo slnko, ani klíma veľmi nepomože, ibaže by bola na maximum, čo nie je zrovna zdravé prostredie.
Čo sa týka krátkych nohavíc, tak pravé vodič je povolanie, kde by nemusel byť s nimi problém, dnes existujú aj formálnejšie krátke nohavice.
Reakcia na: intony #86:
Musíš to brať z druhej strany, že uniforma nemá byť módny výstrelok, ani nejaká prezentácia kriviek telesnej schránky vodiča. Striedmy strih má zabezpečiť to, aby ani tlstejší kolegovia v eventuálne slim fit uniformách nevyzerali ako tranzvestiti. To, že nemajú na vás menšie čísla, nie je problém neexistencie slim fitu. Uvidíme, čo príde po nameraní a potom to bude treba riešiť.
Reakcia na: intony #87:
Pozri sa, aj dnes je nosenie rovnošaty v zmysle Odevného poriadku povinnosťou, ktorá sa ale pravidelne nekontroluje a takisto je to porušenie pracovnej disciplíny, ak tento predpis vodič poruší a to sa týka napríklad aj krátkych nohavíc, ktoré nie sú do klimatizovaných vozov povolené. A keď si začal toto, môžem sa opačne opýtať – budú ešte polokošele povolené, ak nie sú sučasťou nového výstroja? Odpovedaj si sám. Takisto ani sako nebudeš musieť nosiť na jazdenie, ako som sa dopočul aspoň už od desiatich ľudí.
Reakcia na: intony #88:
Nepovedal som, že sú zlé. Len hovorím, že to je dosť veľký ústupok oproti tomu, ako po dlhé roky vyzerali štandardné dopravácke uniformy, ktoré boli tvorené o trochu viac formálnejšimi košeľami. Každopádne, trend zavádzania polotričiek do rovnošiat je viditeľný aj u zahraničných dopravcov a takisto aj napríklad u polície. Jedna vec je, že čo je elegantné/reprezentatívne, ale druhá vec je, že 80% beúsákov sa nevie decentne a slušne obliecť ani do civilného ošatenka. Práve preto nebude môcť fungovať systém civilného obliekania podľa firemných zásad obliekania.
Reakcia na: intony #85:
Nemam najmensi problem s tym aby Beusaci mali rovnaky dress code ako ma Tatra Banka, alebo Telekom. Len si myslim ze s tym dost zasadny problem budu mat oni ? ? ?
Reakcia na: Solider #67:
Čo je zlé na polokošeliach? Čierne dlhé/krátke nohavice a belasé polotričko vyzerajú tak strašne nereprezentatívne?
Reakcia na: Solider #82:
Nevymyslel, počas merania sa kolega pýtal na kravaty a asistujú a dáma výhražným tónom poznamenala, že ju bude nosiť a bude to príkazom, na čo kolega reagoval, že ostatne teda pri pohodlných polokošeliach.
Reakcia na: Ike #66:
Nerobím sa ilúziu, že unfimorma DPB bude mať niečo spoločné so „slim“
Reakcia na: 810zssk #44:
Nuž, krajčírky zhodnotili že to bude rok 1982, takže minimálne určite budú moderné. Nedávno som bol v tatrabanke a telekome, potom som sa viezol žlutým na letisko a som rozmýšľal, či to tiež nie sú pracovníci prvého kontaktu.
Reakcia na: Solider #83:
Ja podobné "lakovky" používam ako "papučky" v práci. Sú pohodlné a vyzerajú elegantne.
Reakcia na: 2xT3SUCS #80:
Stačí si ho otvoriť. A tam uvidíš svoje bájne lakovky. Aj tie tesiláky by som chcel vidieť.
Reakcia na: 2xT3SUCS #77:
To si si práve teraz vymyslel ty.
Reakcia na: 2xT3SUCS #71:
Môj príspevok: tvrdím niekde, že som to mal na sebe v službe?
Odpoviem si sám: netvrdím.
Čo po prečítaní "diskusie" zistil aj ten, kto mi takéto tvrdenie podsúval. Tak som si od neho zaslúžil mínusku.
Tak má vyzerať diskusia.
Alebo?...
Reakcia na: Solider #74:
Obrázok s rozlíšením menším ako 32x8 fakt nebol? Šak sa to nezmestí na displej... ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #70:
Mín
Reakcia na: Solider #73:
A kto si ju nedá, bude mať krátenú VO za porušenie prac. disciplíny. Pochopiteľne.
Reakcia na: S499.1023 #75:
Pre 1203ku každý nosí to čo 1203ka.
Reakcia na: Solider #74:
Pre Tibiho ako správneho proletára sú asi každé iné topánky ako crocsy alebo tenisky od Vietnamca lakovky. A každé sako je tesilové.
Reakcia na: 2xT3SUCS #69:
Toto sú podľa Teba lakovky?
Reakcia na: 2xT3SUCS #72:
Však bude, a ten kto si ju bude chcieť dať si ju dá a ten kto nie, tak si ju nedá. Čo je na tom nepochopiteľné?
Reakcia na: Valec #63:
Netuším, čo komu dávali skúšať, vážne nemám čas ani chuť tam vysedávať celé dni. Kravata sa neskúšala. Ale bude, lebo veď k robotníckej profesii neodmysliteľne patrí od nepamäti...
Tvrdím niekde, že som to mal na sebe v službe??
Reakcia na: Solider #64:
Už som odpísal 1203ke. Milujem ľudí, ktorí vedia lepšie ako ja, kde som bol, čo som tam videl a čo som na sebe mal/nemal...
PS: o5 hoax, samozrejme...?
Reakcia na: S499.1023 #68:
Cca v polovici marca som bol (ale ty možno vieš, že som nebol) skúšať (merať) novú uniformu (ty možno vieš, že to bolo niečo iné). Aj špicaté (ty možno vieš, že nešpicaté) lakovky (ty možno vieš, že nelakovky) s extrémne šmykľavou (ty možno vieš, že nešmykľavou) podrážkou...
PS: kecám. Nikde som nebol, nič som nevidel, nič som na sebe (ani na nohách) nemal. Píšem to preto, aby si to nemusel písať ty... ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #58:
Tibi, Ty si prišiel do Beús-u až po tom, čo som ja odišiel. A už keď som ja odchádzal, tak žiadne lesklé tesilky ani špicaté lakovky sa nefasovali. Takže proste kecáš.
Reakcia na: Ike #66:
Dámska lodička ako pokrývka hlavy, ale vodičky si to vyložili ako dámske lodičky (štekle). Nebolo by to príjemné, ale v prvom rade ani bezpečné, všetci musia mať pevnú plochú obuv. Myslím, že odevnú kultúru ani nedobehneme. Tu sa robia dosť veľké ústupky – polotričká, atď., aj tak niektorí s tým majú neprekonateľné problémy.
Reakcia na: Solider #64:
Teraz myslíš lodičku ako pokrývku hlavy, alebo lodičky ako ženskú obuv na podpätku? Inak bol som milo prekvapený z uniforiem ČD. Páni aj dámy vyzerali skutočne ako stewardi v lietadle. Sprievodkyne mali na hlave aj lodičku. Obuv mali pochopiteľne plochú, chodiť celý deň po vlakoch v štekloch by asi nebolo príjemné. Prekvapilo ma, že sprievodkyne mali aj "sukňovú verziu" a muži mali moderný slimfit oblek. Elegantne zladené s korporátnymi farbami. Žiadny cirkus.
Reakcia na: 810zssk #44:
Nosenie rovnošiat je vec, o ktorej sa nemá diskutovať, pretože je samozrejmá. Diskutovať môžeme o takých veciach, ako je dostatočné naskladnenie potrebných veľkostí (chýbajú často štandardné veľkosti), jednotlivé súčasti uniformy (chýbajú svetre, vesty, zimná obuv, zimná čiapka, a to aj v novej várke), kvalite materiálov (či by podnik do toho nemal zainvestovať viac), ale nie o tom, či sa niečo má nosiť alebo nemá. Keby v takej Prahe prišiel na výpravňu v civile alebo by ho niekde videl dispečer, tak ho rovno otočí domov sa prezliecť aj s PPD.
Reakcia na: 2xT3SUCS #60:
Žiadne extrémne lesklé sako, špicaté lakovky ani brigadírka nie sú súčasťou uniformy a ani sa neskúšali. To je presne ako ten hoax, keď si vodičky prečítali, že súčasťou je dámska lodička (pre reprezentatívne podujatia) a tie si to začali interpretovať tak, že budú v lodičkách prehadzovať výhybky.
Reakcia na: 2xT3SUCS #60:
Kravata, lakovky... to asi dávali každému skúšať niečo iné. ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #61:
Tak len skúšal alebo si to mal aj v službe? ?
Reakcia na: Solider #59:
Vážne som to na sebe nemal? Skúšal som si niečo iné? Njn, ty vieš lepšie ako ja čo som na sebe mal a čo nie?
Reakcia na: 2xT3SUCS #58:
Extrémne lesklé sako by závidel aj džeksonovie miško. K tomu kravata a špicaté lakovky...
Žiaľ, keď si niektorí kolegovia nevedia odpustiť 30cm bieleho fakera na čiernom tričku, šmoulov či supermanské triko...
Pevne verím, že brigadírka bude mať ostrožltú šnúrku nad šiltom, ktorá zdôrazní eleganciu.
Kolotočári a cirkusanti "hadr" ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #58:
Však si to nemal ani raz na sebe tak ani nemôžeš vedieť, že to nie sú tesiláky.
Elektrostaticky priľnavé tesiláky a dobre nositeľné. Úprimne závidím ľuďom, ktorým tieto dva pojmy splývajú...
Reakcia na: 2xT3SUCS #56:
V súčasnosti poskytované súčasti rovnošaty sú vyhotovené zo štandardných materiálov, sú dobre nositeľné a aj po niekoľkonásobnom prepotení a vypraní si stále zachovávajú svoj tvar a farbu.
Reakcia na: 810zssk #44:
"Uniforma môže byť...atď"
Môže. Ale nebude. Ani jedno ani druhé. Žiaľ.
Reakcia na: kecho #54:
Elektricky su dobre ako su. Rezervy su praveze najma v autobusoch.
Reakcia na: Melange #22:
“Zjednodušiť sieť liniek - ukážte návrh.”
Co sa tyka tramov, tak navrh na zjednodusenie siete uz bol - 1 linka na radialu s dobrym intervalom.
Momentalne je zrejme spokojnost, ze sa podarilo presadit aspon 2-linkovy variant. Dufam, ze to nebude branit snaham o dalsi posun aspon v ramci elektrickovej siete.
Reakcia na: Melange #50:
Takze v prvom rade, ja popisujem riesenia, ktore navrhuje Vallo, nie moje riesenia. Chces vediet, co by som navrhol ja alebo co navrhuje on?
Ak chces vediet, co navrhuje on, mozno by bolo dobre spomenut, ze ten BUS pruh samozrejme navrhuje obojsmerne (rata sa so stavebnymi upravami). Ale naozaj vsetky informacie su v kapitole Mobilita, ktoru si treba celu precitat.

Skor nerozumiem tomu tvojmu pozdvizeni okolo jeho navrhu. Je zle, ze podla tvojho nazoru navrhuje toho malo (malo rychlych opatreni alebo malo vseobecnych opatreni?) a preto treba dat hlas niekomu, kto to nebude riesit vobec? Neviem, co sa vlastne snazis tvojimi reakciami povedat.
Reakcia na: 810zssk #49:
Súhlasím s tým, že takáto megalománia zabíja možnosti na menšie 'detaily' – vybudovanie zastávok, zdvojkoľajnenie trate z Hlavnej stanice na Nové Mesto, zdvojkoľajnenie a elektrifikácia trate do Podunajských Biskupíc, aby bolo možné viesť do oblasti Vrakune a Biskupíc vlaky idúce cez celé mesto zo západu, vybudovanie prestupných uzlov pri TIOP zastávkach s MHD, zapojenie downtownu na železničnú sieť (úprava trate cez Pálenisko, zriadenie železničnej zastávky), trať na letisko, a tak ďalej.
Reakcia na: Melange #48:
situacia vo vrakuni resp v podunajskych sa da vyriesit celkom jednoducho... nakreslil by som bus pruh na uzbezkej az po krisovatku uzbecka, vrakunska, hradska, zeleznicna, pricom lavy pruh na odbocenie by bol pre auta a stredny, ktorym sa ide rovno na hradsku by bol zaroven odbocovaci pre busy (podobne ako na krizovatke pri avione). Tu by sa musel zmenit signalny plan krizovatky aby bola zelena vzdy len pre jeden smer. Zrusil by som nezmyselny ostrovcek pred vjazdom do parkoviska bytoveho domu a samostatne odbocovacie pruhy (na podzahradnu a k bytovemu domu) a potiahol bus pruh cez zastavku komarovska az po krizovatku vrakunska, podunajska, komarovska. Tam by sa busy zipsovali do krizovatky ako to robia teraz, akurat, ze by nemuseli stat v useku medzi zastavkami toryska a komarovska, co aspon z mojho pohladu trva vzdy najdlhsie
Reakcia na: lostrail #45:
Zareagujem iba na tému P. Biskupice/Vrakuňa. Opisuješ riešenie poobednej špičky, teda prístupu do PB/V.

Aké riešenie navrhuješ pre rannú špičku, a to ako MHD z Dolných Honov, tak pre regiobusy idúce po Podunajskej?
Reakcia na: lostrail #45:
Skvele si to zhrnul. Bratislava najviac trpi na megalomaniu a nerealisticke napady kvoli ktorym stoji vsetko ostatne. V tomto volebnom obdobi je ukazkou napr. IvoNov mokry sen o Filialke. Pritom to co Bratislave najviac chyba je rozumna prevadzka a vyriesenie malych drobnosti o ktore za desatrocie nikto ani nezakopol lebo sa nedaju dat na billboard. Infrastrukturne projekty su dolezite, ale nie je to vsetko.

Velmi dufam ze ked uz nie Slovensko, tak aspon Bratislava si dokaze zvolit kandidata aj na zaklade niecoho ineho ako megalomanskych slubov.
Reakcia na: Valec #47:
No lenže lievik z troch pruhov na dva je stále lepší ako z troch na jeden, nie? Čiže by to pomohlo. Áno, búrať by sa možno muselo, ale podľa mňa to stojí za to. Aj keby to malo byť len 1 + 2 (dva v smere do mesta).

Samozrejme, preložka je veľmi potrebná, takisto súhlasím s tým, že pomôže D4 a električku plne podporujem. Ale zúžiť Kazanskú na 1 + 1 mi príde cynické, keďže je to jediná štvorprúdovka v oblasti. Práve, že za potrebné považujem rozšírenie celej Slovnaftskej na 2 + 2.
Reakcia na: Melange #42:
Úsek je lievikom, ale jeho rozšírenie ti v zásade nepomôže lebo:
1. smerom do centra sa doň vlievajú 3 pruhy - z Podunajskej, Vrakunskej a Komárovskej. Aby tam teda bola v rannej špičke (v inom čase nie je problém) doprava plynulá, potreboval by si tam 3 pruhy (ktoré využiješ ale len v rannej špičke) a tie tri potom napojiť aj na Popradskú v križovatke so Svornosti. Toto je nereálne, nakoľko by si musel búrať aj bytové domy. Preto som navrhoval riešenie, ktoré pomôže len MHD.
2. V opačnom smere, ako aj sám píšeš, vznikajú zápchy inde, ako na tomto úseku. A stále tam je limitom svetelná križovatka a otázna je tiež nosnosť mosta (či vôbec znesie záťaž 3 pruhov). Preto som opäť navrhoval len riešenie pre MHD.

Takže, ak by si chcel vyriešiť plynulosť v tomto úseku, musel by si súčasného 2,5 pruhu rozšíriť na 4 až 5, teda na raz takú šírku ulice. A to už nespomínam, aká je tam biedna šírka chodníkov, že by tam možno pasoval nejaký cyklopruh.... celkovo je to na vybúranie celého jedného radu domov. A to proste nedáš.

Oveľa jednoduchšie by preto bolo:
- bus pruhy ako popisujem (zlepšenie stavu pre nosnú MHD s minimálnymi nákladmi),
- zakázať parkovanie na Kazanskej, čím tam vznikne plnohodnotných 2+2 (osobne by som to radšej videl na 1+1 s električkovým pásom),
- postaviť preložku II/572 (tým sa odbúra časť tranzitu).
Svoje spraví aj D4, ktorá tiež odtiaľto vezme časť tranzitnej dopravy.
Edit: Vallo nijakym sposobom nepoprel, ze by realizacia elektricky do Vrakune bola dolezita.
Celu kapitolu Mobilita som si precital. Zisla by sa jej korektura. Ale to teraz necham na pokoji.

Na rozdiel od megalomanskych slubov primatorov, ktori tu uz boli a dohromady prd a pol z nich splnili, toto vnimam ako rozhodne triezvejsie nastaveny plan aj vzhladom na financne moznosti.

Je trochu nespravodlive, ak hodnotime program len z hladiska toho, ake "velke veci" nam vie niekto slubit, kedze len malokto vie splnit to, co iny vie slubit.

Viaceri pisete o elektricke do Biskupic, resp. Vrakune. Vallo nijakym sposobom nepoprel, ze realizacia tohto projektu by nebola dolezita. Jednu vec mu vsak kvitujem - zameriava sa najskor na rozsahovo mensie, lacnejsie riesenia, ktore pomozu veci zlepsit. V tej kapitole je popisany o.i. aj navrh BUS pruhu od krizovatky s obchvatom na Gagarinke prakticky az po odbocku na Popradsku/Vrakunsku. Je to rozpisane na viacero "pruhov", ale vo vysledku by mal vzniknut jeden suvisly prakticky od krizovatky s Bajkalskou az po krizovatku s Popradskou (a keby to bol len jeden BUS pruh v tom plane). IAD by take nieco veru nepomohlo, ale to je prave ta vec - mozeme podporovat jeden alebo druhy sposob dopravy, pokial ide o miesto zabratia pruhu (a nie su peniaze na velkorysejsie riesenia). Zapcha je pritom hlavne po CSS k odbocke, potom to +/- ide v pohode a uz aj riesenie, kedy sa moze trolejbus "zazipsovat" niekde pobliz semaforu, je lepsie, ako to, co je tam teraz. Nevidim preto aktualne ani dovod na nejake rozsirovanie ulic Vrakunska / Popradska, pokial by taky BUS pruh vznikol. Prave naopak, navrhovana zmena rezimu by pomohla uprednostnit MHD, co je ciel. Z dlhodobeho hladiska toto riesenie bude potrebne vylepsit, ale presne toto tu doteraz chybalo - namiesto velkych komplexnych rieseni sa tak trochu vratit a vyriesit mensie veci. Kolko z tych velkych a smelych planov sa aj tak nakoniec realizovalo?
Mozeme tu mat BUS pruh napr. do dvoch rokov, pricom elektricka je predsa len projekt, ktory nikto za 5 rokov nepostavi, alebo snivat si sen o elektrickovej trati, ktory bude realny najskor o 20 rokov.

Pri Vallovi sa mi paci to, ze sa na projekty v doprave pozera ocami realistu, t.j. nas vsetkych sotousov a rojkov tak trochu uzemnuje, pretoze na rozvoj opravy sa tiez treba pozerat aj z hladiska dostupnych financii. Nie financii, ktore by "mohli byt", keby sa nekradlo, keby sme boli vsetci uzasni a ruzolici a vobec, keby bolo keby, ale v situacii, aka je.
Vsetky navrhy tykajuce sa zlepsenia situacie s prechadzanim chodcov cez cestu, vyriesenia bodovych zavad (napr. velakrat spominane zuzene miseto na Spitalskej), ci ostatnych rieseni, ktore si vyzaduju relativne nizke naklady, ale ich prinos bude vo vztahu k tymto nakladom neporovnatelne vyssi, su dokazom, ze by sa tu niektore dlhodobo zanedbavane problemy mohli niekam pohnut a naozaj by tieto riesenia mohli mat rychly prinos. Nemozeme stavat strechu domu, kym nie su potiahnute steny.

Zaroven sa drzi uz pripravenych dokumentov, akym je aj UGD, cize okrem ineho napr. respektuje navrhovane trasy elektrickovych a trolejbusovych trati, no zaroven vie, ze sa to nepostavi za noc a do tych cias je potrebne vyriesit najma problemove miesta a useky. Daleko vacsi doraz kladie napr. na zabezpecenie udrzbovej zakladne DPB vo vztahu k pevnej infrastrukture, ako na nove trate, ktore by aj tak boli po par rokoch rozbite. Aj navrh zriadenia autority za ucelom prevzatia agendy ohladom dopravy mozno hodnotit pozitivne.

Netvrdim, ze toto, co Vallo navrhuje, je to najlepsie, co by tu mohlo byt, ale pozeram sa na to z hladiska toho, co ponuka konkurencia.
Reakcia na: Bosa Noha #43:
Tak ono pod uniformou si netreba predstavovat Beusacku uniformu z roku 1902, ani ten polystyrenovy fail z roku 2005 ci kedy to bolo. Uniforma moze byt sucasne pohodlna a vyzerat dobre.

Vodic je, ci sa mu to paci alebo nie, pracovnikom prveho kontaktu a reprezentuje spolocnost.
Akosi mi ten dokumnent pripadá prílíš všeobecný. Hovorí, že treba urobiť veľa dobrých vecí, ale akosi tam nevidím konkrétnosti. Skoro mi to pripomína návrh leninskej päťročnice na zjazde ÚV ...
A potom to zabili vetou : "Samozrejmosťou by tak mali byť vodiči v uniformách ...". Ak toto má byť taká dôležitá vec, tak vo mne tí plánovači hneď prudko zvyšujú nedôveryhodnosť voči sebe.
Mne ako cestujúcemu je fuk, aké handry má vodič na sebe (ak na nich nemá fašistické heslá). Zaujíma ma, či ma prevezie z miesta A na miesto B za čas T za cenu C a či pri tom nezošediviem od strachu, či nebude k cestujúcim arogantný, či počká dobiehajúcu babičku - ak je to len trochu možné, ... A oblečené nech má to, v čom sa jemu šoféruje najpohodlnejšie. Pretože to je aj jeden z predpokladov bezpečnej jazdy ... Jediné, čo v tom smere uznám, je nejaký viditeľný a dostatočne ťažko sfalšovateľný znak DP na ruke alebo tak nejak, aby cestujúci hneď vedeli, že je to šofér, ak musí vyjsť z kabíny medzi nich. A inak z oblečenia len nafasovaná nejaká reflexná vesta, ochranná zástera a rukavice a podobné prvky pre prípad nečakaných opravných úkonov zvonku vozidla v teréne, inakedy to samozrejme nemá prečo mať na sebe.
Upnutá uniforma je nezmyselný prežitok starých (a ani zďaleka dobrých) čias, navyše niekedy až nebezpečná, ak ide o šoféra sediaceho v horúcom lete v kabíne ...
❗
Reakcia na: Valec #36:
Tak to si tam býval v asi nejakom alternatívnom vesmíre, lebo ten mnou znázornený úsek skrátka je lievikom. Samozrejme, ak už si tam, tak si v hrdle, čiže ideš, ale dostať sa tam je problém. Na trase zo sídliska na Gagarinku (a naopak) je to jediný úsek, kde je len jeden pruh v každom smere jazdy. Každý, kto tade cestuje, vie, že kolízny bod v smere do mesta je križovatka Vrakunská x Podunajská x Komárovská, kde sa de facto tri pruhy zlievajú do jedného (ak nerátame autá z Komárovskej).

1. Asi myslíš úsek Uzbecká - Podunajská. Áno, toto by možno šlo, hoci je tam stále prúd vozidiel z Podunajskej. Každopádne, toto riešenie by ešte väčšmi spomalilo IAD (a s tým aj regiobusy).

2. Veď tam už si opäť v hrdle lievika, tak je jasné, že to ide plynulo. Jeden prúd ide na Svornosti, druhý pokračuje po Popradskej. Ak by sme chceli obmedziť zápchy na Gagarinke, minimálne od Mierovej po Svornosti by musel byť trojpruh. A ak má byť Svornosti 2 + 2, tak by tam mal byť štvorpruh. To sú bohužiaľ reálne čísla pre premávku, aká tam je. Ako správne hovoríš, toto tvoje riešenie by príliš nepomohlo, lebo najpomalšie ideš po Gagarinke po Mierovú.
Reakcia na: Valec #36:
Pruh pre odbočenie doprava, ktorý je zároveň buspruh s možnosťou preradenia sa do ľavého odbáčacieho pruhu doľava tesne pred stopčiarou, ja na Košickej pred trhoviskom (kde sa defakto zlegalizovala dovtedajšia prax vodičov 50tky). Doteraz sa divím, že to KDI schválilo, ale pomáha to dosť.
Reakcia na: gejza #33:
Prechod ľudí z aut do MHD/SAD...pekná myšlienka, ale do akých autobusov? V špičke sú spoje SL od Mostu p.B. a Rovinky(725,727,730,740) totálne preplnené...trolejbusy to isté a k Regiojetu sa radšej ani vyjadrovať nebudem..
Reakcia na: Valec #36:
1) Toto riešenie sa v dokumente nachádza, alebo som ho iba prehliadol?
Reakcia na: Melange #31:
Zaujímavé, že za tých posledných 8 rokov, čo som tam býval a cestoval tadiaľ bol najmenší problém práve v tebou znázornenom úseku. Aby verejná doprava nekolabovala, stačí:
- v smere do mesta bus pruh v úseku Hradská - Popradská s tým, že bus sa dostane cez križovatku s Popradskou pred ostatnými vozidlami (viď napr. zastávka Saleziáni), alternatívne sa môže ešte zmeniť signálny plán na križovatke Hradská tak, aby MHD mohla odbočovať doľava aj z pruhu vedúceho na Hradskú
- v smere na DH stačí spraviť predraďovací pruh v križovatke Popradská x Svornosti, vozidlá MHD tam aj tak jazdia od zast. Cintorín Vrakuňa v pravom pruhu a potom sa pred/v križovatke vopchajú do ľavého pruhu.

Zápcha na Gagarinovej súvisela s pripájaním vozidiel z diaľnice a z Mierovej. Akonáhle sme popod železničný nadjazd, už sme šli plynulo, možno tam vznikla minútka meškania (zatiaľ čo dovtedy sme stratili aj polhodinu).
Reakcia na: gejza #32:
Určite nie, určite boli od Sorosa.
Reakcia na: gejza #33:
Opäť tá mantra o buspruhu na Ulici Svornosti. Prosím, povedz mi, ako pomôže rozšírenie/buspruh na Ul. Svornosti obyvateľom Dolných Honov, resp. všeobecne obyvateľom Vrakune a P. Biskupíc??

Uvedom(te) si, že predsa na Ulicu Svornosti sa treba z V/PB nejako pripojiť. Ak ideš z Kazanskej, odbočovák je 1 (slovom jeden) pruh. Ak ideš z Vrakunskej, tak opäť len jeden pruh - čo práve navrhujem rozšíriť. Ostatné kolmé uličky na Ul. Svornosti sú samozrejme tiež len jeden pruh. Taktisto poobede, keď ideš domov, odbočováky Z Popradskej/Ul. Svornosti sú len jeden pruh.

Čiže buspruh na Svornosti - áno, super pre obyvateľov dedín za Bratislavou. Pre Bratislavčanov bývajúcich vo Vrakuni a Biskupiciach to však nie je pomoc.
Reakcia na: Melange #31:
dosť vecí by vyriešil buspruh zo Šamorína až na ASMN, zároveň obmedzenie možnosti prejazdu Hradskej ulice len pre vozidlá MHD a záchranných zložiek, vjazd IAD len pre koncovú dopravu .... veľmi rýchlo by došlo k prechodu ľudí do busov a vlakov
Reakcia na: Ámos #29:
"Ten, kto prijal peniaze od statu a povolil rozsierenie Svornosti od Rovinky na 2+1 bol uzitocny idiot."

... si si istý, že to boli len peniaze od štátu ?
Ešte od nikoho som nepočul návrh na rozšírenie tohto pekelného úseku, ktorý spôsobuje šialené zápchy každý deň (viď obrázok). Áno, je to tam úzke, ale rozšírenie na 2 +2 je rozhodne vo verejnom záujme aj za cenu vyvlastnenia častí pozemkov, príp. búrania nejakých objektov (napr. Seatu).

Treba si uvedomiť, že Vrakuňa a Biskupice nie sú so zvyškom mesta spojené ani jednou celistvou štvorprúdovkou - všetky tri cesty, ktoré spájajú tieto MČ so zvyškom mesta, teda Hradská, Svornosti/Popradská a Slovnaftská, sú minimálne na niektorých úsekoch zúžené na jeden pruh. Keďže väčšina verejnej dopravy (mestská aj regionálna) chodí práve cez vyznačený úsek na obrázku, je treba rozšíriť v prvom rade ten.

Buspruh na Popradskej rieši problém iba čiastočne a nie moc efektívne. Pri jazde von z mesta sa trolejbusy musia aj tak preradiť do ľavého pruhu, čo dnes aj robia. Navyše kolóny sa tvoria už od diaľničného privádzača (ale aj skôr) a spraviť na celej Gagarinovej a celej Popradskej buspruh (na úkor normálneho pruhu) by viedlo zrejme k totálnemu kolapsu dopravy.

Pri jazde do mesta je práve kritický spomínaný lievik, keďže sa tam nielen zbiehajú dva pruhy z Vrakunskej ešte pred križovatkou s Komárovskou, ale pripája sa tam aj množstvo áut z Podunajskej - vrátane regionálnych autobusov.

Skrátka Vrakuňa a Podunajské Biskupice sú úplne nedostatočne cestne napojené na zvyšok mesta a nikto to nerieši. Pomohla by samozrejme preložka Hradskej (predĺženie Galvaniho), spomínané rozšírenie lievika Vrakunská/Popradská, taktiež aj mimoúrovňové križovanie Popradskej so Svornosti, ale myslím, že ani to by nestačilo. Navyše, návrhy na rozširovanie ciest má na podaktorých pôsobí ako pichnutie do osieho hniezda, hneď začnú vykrikovať, že to iba priláka viac áut a podobne. Suma sumárum, myslím, že priorita v električkovej doprave (hneď po dokončení petržalskej radiály) by mala byť električka do P. Biskupíc.
Reakcia na: Ámos #29:
to rozsirenie svornosti by bolo super, len to by miesto aut tam museli spravit vyhradeny pruh pre autobusy (striedavo rano v smere do mesta a popoludni zasa z mesta), to by vedelo velmi vela pomoct.... ale to je tiez asi jedna z myslienok na ktore plati ze nikdy sa to tak nerobilo....
Reakcia na: Melange #23:
K tomu treba priratat este ten dalsi navrh a to je uprava CSS na vstupoch do mesta tak, aby dopravu neprehustovali. Ak by dnes krizovatka Kazanska/Slovnaftska/Svornosti pustali v rannej spicke len taky pocet aut, aby neboli ulice dalej preplnane, tak sa vela vyriesi.
Ten, kto prijal peniaze od statu a povolil rozsierenie Svornosti od Rovinky na 2+1 bol uzitocny idiot.
Reakcia na: Solider #27:
110 eur/deň pri niekoľkých stovkách vozidiel - perfektný kšeft...len nie pre DPB. ?
Reakcia na: gejza #25:
Pre tých 40-tisíc eur ročne, či koľko z toho má podnik podľa výročnej správy, to asi stojí ?
Reakcia na: Melange #23:
Však nikto netvrdí, že to vyrieši zápchy, len to umožní trolejbusom sa plynulo zaradiť pred križovatkou v jej bezprostrednej blízkosti. Zápchy budú aj keby to bolo 2+2, ale menšie. Jediné riešenie pre plynulosť premávky MHD je súvislý buspruh od Prievozskej až do Vrakune, s investičnými nákladmi podstatne nižšími, ako je výstavba 1 km električkovej trate. Plynulosť premávky IAD by pomohlo vyriešiť mimoúrovňové odbočenie z I/63 na Vrakunskú.
"Obmedziť reklamný smog, pretože hlavným účelom dopravných prostriedkov a zariadení je zabezpečovať službu verejnosti a nie niesť reklamu."

.... tak toto súdruhov z firmy "Bitchmedia" asi naštve

Reakcia na: Ámos #19:
nemusíš sa báť, Klub Primitívov dokáže odmietnuť aj onakvejšie trestné oznámenia
"úsek od križovatky Popradská × Ul. svornosti po zastávku Cintorín Vrakuňa (v smere do Vrakune)" - tu navrhujú vyhradiť jazdný pruh pre MHD, ale zápchy sa tvoria práve kvôli lieviku na Popradskej/Vrakunskej, kde je Priekopnícka ulica. Je tam iba jeden pruh v každom smere. Prečo sa nenavrhnú rozšírenie toho lievika na 2 + 2 pruhy? Bez toho nepomôžu žiadne buspruhy a zápchy tam budú i naďalej.

Ak nejaký kandidát dá záväzok, že rozšíri úsek Vrakunská x Komárovská - Popradská x Svornosti na 2 + 2 pruhy, pričom jeden bude buspruh, budem ho voliť.
Hm, kopec všeobecných slov a viet, samé "zlepšiť", "nastaviť", "urýchliť"... Ale ako??? Častejšie spoje MHD - a kde vezmete vodičov? Zjednodušiť sieť liniek - ukážte návrh.

A nič o príšerných zápchach v niektorých častiach mesta, najmä v Podunajských Biskupiciach a vo Vrakuni. Električka by mala byť prioritná práve sem. Tie ostatné plánované predĺženia sú oproti tomu len také sprostostičky. Ale dobré vedieť, že Vallo považuje za prioritné tie, a nie električku do Biskupíc.

V podstate v tých bodoch nie je žiaden nový nápad, iba to, čo sme už všetko niekoľkokrát počuli. Sklamanie. Vallo ma zatiaľ ničím nepresvedčil, aby som ho volil.
Reakcia na: Ámos #19:
To, že niekto nevie navrhovať grafikony, ešte nie je trestným činom. Táto výška škody je čisto orientačná, reálne však mesto (ktoré schválilo tento grafikon) o 113-tisíc eur neprišlo, pretože zracionalizovaním jazdných dôb by aj tak neprišlo k zníženiu počtu vozidiel na linke 8, keďže aj s povinnými pauzami by to 9 vozidiel nevyjazdilo. Na linke 9 bol pridaný jeden voz, ktorý odtiaľ vzali v roku 2016, teoreticky po zmene jazdných dôb a úprave grafikonov (aby nešla 4 a 9 naraz na Krížnej) by sa mohlo vrátiť k 13 vozom s tým, že úspora jazdnej doby by sa preniesla do väčšej výdrže v Karlovej Vsi (aby sa tam nechodilo na otočku, čo bol problém, že sa často došlo s meškaním a keďže aj obrat v KV niečo trvá, tak sa odchádzalo s meškaním z východzej zastávky). Pri linke 2 by sa ušetriť voz takisto nedal.
Reakcia na: Pe67 #18:
Z konečnej nemôžeš odísť o minútu neskôr, lebo je to porušenie predpisov. Takže Ti zostáva len úmyselné vynechanie križovatiek (Tomášikova, Slovanet aj Jégého) alebo vetranie na niektorej zo zastávok (Saleziáni je lepšia voľba, keďže je tam prestup z abus a tbus na električku a poobede tieň). Každopádne, toto by sa nemalo diať a je to hanba. Na tej trase to urobí rýchlejšie aj bicykel.
Reakcia na: Solider #17:
To je uzasne.
Takze niekto konkretny vlastne sposobil svojou necinnostou skodu DPB 113.280€.
Tak som zvedavy, ako si s touto info poradi KP a ci prijmu trestne oznamenie.
Reakcia na: Ámos #16:
Åno, to platí stále. Druhou možnosťou je zostať stáť na križovatke s Jegého tých 80-90s a tým pådom odignorovať signål voĺno. Tretia možnosť: odísť z Ružinova o 1 min.neskôr.
Reakcia na: Ámos #16:
Áno, stále to tak je. Dokonca v CP nie je zohľadenené ani zapnutie preferencie na linke 2 (tiež sa všade vetrá) a na linke 5 nezmyselne popridávali minúty do jazdnej doby, takže sa tiež vetrá.
Reakcia na: S499.1023 #15:
"V lete 2017 sa po dlhých rokoch snáh podarilo skoordinovať križovatky Slovanet - Saleziáni tak, aby električky cez pracovné dni prechádzali bez 80-sekundového čakania na signál ‘voľno’. Dopravný podnik by vďaka tomu mohol usporiť viac ako 100 tisíc eur ročne. Keďže však podľa toho neupravil jazdné doby, celú potenciálnu 80-sekundovú úsporu si vodiči odstoja na nasledujúcej zastávke, kde vyčkávajú na odchod podľa cestovného poriadku."

Toto je prosim vas stale platny fakt?
Reakcia na: Mhr1 #10:
A čo takto byť trocha veľkorysí? Nedožité kachny by určite privítali napr. v Sarajeve.
Reakcia na: Mhr1 #10:
Toľko tu filozofujete, a pritom stačí otvoriť tú kapitolu Mobilita a nájsť si to tam. ?
Reakcia na: Kubex2006SK #12:
A je to vobec renatabilne ? Ved tym vozom odchadza vsetko co sa da. Naco im davat nove baterky na dojazd.
Pokial sa jedna o 6ks. 25tr tak im iba odstrania agregat a daju bateriovy pohon. asi 😕
Dufam, ze tych 6 trolejbusov nebude
14TrM 6310,6311,8145 a 15TrM(skoda) 6632,6621,8146:`-(
Reakcia na: Osky #9:
Jedna vec je, že tie novostavby nemali nikdy vzniknúť a druhá, že tu sú. A keď tu sú, tak ich treba brať ako nové vozy. Že majú vysokú podlahu? Tých 11/12 dvojíc (počítam všetky T3P, že nie sú na vyradenie vzhľadom na nedávnosť GO a o 10 rokov mladšiemu veku ako K2S) a 10 kačíc by potom tvorilo menej ako 10% vozového parku. Tu a tam v špičke negarantovaný spoj - veď to nikoho nezabije. Inak sú to predsa moderné vozy. A spestrenie toho, čím sa tu raz budeme voziť 🙂.
Reakcia na: Mhr1 #8:
Tebe vychádza 100 a mne 86 - vidíš, nevychádza to ani tak, ani tak. ? A celkovo tie počty evidenčného stavu električiek sú na houby, keď sa počíta 60 nových vozov rovnako, ako sa počítalo 100 starých vozov, ktoré jazdia vo dvojiciach (mám na mysli stav pred vyradením 7610+02, kedy to vychádzalo spolu s T6kami na rovných 50 súprav). Skrátka, evidenčne máme v prevádzke 85 starožitností a je mi jedno, či sú medzi nimi aj novostavby. Proste, vysúťažiť aspoň 80 (ak nie aj 100) nových vozov, čo dožíva vyradiť a to ostatné do Charkova! Ale to je samozrejme len moje osobné mienenie. ?
Reakcia na: Osky #4:
No ale mne tie počty vychádzajú inak! Určite nie 36 K2, lebo tie s novými skriňami dovtedy nebudú dožité a ani 7135 nebude tak dlho od rekonštrukcie, takže K2 mi vychádza 26 (7101-7125 + 7085). T6 = 58, spolu s K2 = 84. No a k tomu 12xT3G = práve spomínaných 96. No a ešte asi 7301+02 a 7733+34, na tie sa zjavne pozabudlo. Takže = 100 električiek na výmenu. Ale nebude treba 100 nových, keďže nová dlhá nahradí dvojicu, bude potrebná náhrada 37 dvojíc a 26 K2, teda 63 dlhých nových na náhradu + ďalšie na rozvoj. Z vysokopodlažných by potom zostalo v stave 11x dvojice T3P + 10x K2S (na e-2 môžu pokojne dožiť...). A možno 7303+04, ak sa jej znovuzrodenia niekedy dočkáme.
Reakcia na: Kobenhavn #5:
Budme radi, ze aspon na spicku vydrzia semtam. ?
A keď už sme pritom, električka do Podunajských Biskupíc je kde?
Reakcia na: Petto #2:
A divíš sa??? ☺ Veď už teraz sú to staré polorozpadnuté rachotiny, z ktorých je viac škody, ako osohu.
96 električiek znamená 36 K2S a zvyšných 60 je čo? Počítajú súpravy, sóla? Predtým t vychádzalo 29 T6 súprav + 21 T3 súprav = 50.
Reakcia na: Petto #2:
Pokial sa 30/31Tr nerozpadnu, tak asi ano ? Nehovoriac o tom, ze 25Tr prisli v 2006 a v 2023 budu mat uz 17 rokov - a nie vsetky vydrzia jazdit 25 rokov 🙂
6 trolejbusov ? Uz chcu menit 25trky ?
Znie ako niečo zo Sci-Fi.