V Bratislave sa objaví električka Škoda ForCity Classic pre Turecko

Výrobca využije bratislavský úzky rozchod na otestovanie nového vozidla.

V najbližších dňoch bude v Bratislave prebiehať testovanie električky Škoda ForCity Classic pre turecké mesto Eskişehir. Výrobca vozidla, česká Škoda Transportation, si zvolil slovenské hlavné mesto pre skúšky novej električky z dôvodu geografickej blízkosti k výrobnému závodu a koľajovej siete s 1000-mm rozchodom, keďže električky pre Eskişehir budú vyrobené práve pre tento rozchod.

Plzenská Škoda Transportation vyrobí pre turecké mesto Eskişehir spolu 14 nízkopodlažných 5-článkových električiek ForCity Classic. Vozidlá budú vybavené aj vysokokapacitnými trakčnými batériami, ktoré umožnia vozidlám jazdu aj úsekom bez trolejového vedenia. V Eskişehire plánujú vybudovať takýto úsek trate v dĺžke vyše kilometra. Kapacita približne 32-metrových električiek bude 276 cestujúcich.

Turecký dopravca zaplatí za nové električky vyše 26 miliónov €. Škoda Transportation v rokoch 2013 - 2015 dodala aj 72 nízkopodlažných električek ForCity Classic do tureckého mesta Konya, z toho 12 batériových električiek.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zdravim, vedel by dakto presny termin kedy 18T prisla/odisla? Vdaka 🙂
Reakcia na: Solider #51:
Mňa to zaujíma, ale nemám cestu do Bratislavy, tak by som bol vďačný, keby som mohol vidieť aspoň fotky alebo video. Ale ak to nezaujíma nikoho z tých, ktorí majú možnosť tie fotky a video urobiť a zverejniť, tak mám smolu ?
Reakcia na: Ibiza #50:
Nie je utajovaná, len asi to nikoho nezaujíma ?
Nechápem, prečo je tá električka tak utajovaná, že ani fotky a videá sa nesmú zverejňovať.
Reakcia na: david1 #48:
Aha, ďakujem.
Reakcia na: Miro #47:
Ak nie si členom skupiny Bratislavské električky tak to aj tak neuvidíš...
Reakcia na: david1 #46:
Nemôžeš dať link na to video? Nejako to neviem nájsť ?
Reakcia na: Miro #39:
Na FB BA električky je aj krátke video zo skúšobnej jazdy..
Reakcia na: volod #35:
Na zaklade COHO???
Reakcia na: 810zssk #41:
Alebo o tom, že asi 90% električiek v Amsterdame je Siemens Combino s pevnými podvozkami a legendárne zlými chodovými vlastnosťami.
Reakcia na: piggee #37:
Cestovná rýchlosť 18,96 km/h. Cestovnú rýchlosť v BA som nenašiel ale obežná rýchlosť - t.j. vrátane pobytov na konečných, je skoro 14 km/h. Takže by som povedal, že tých 19 km/h cestovnej to dá.
Reakcia na: mirec240 #38:
Lebo by nebodaj odhalili všetky protizákonnosti, porušenia BOZP, PO a iných predpisov? ?
Reakcia na: Valec #24:
No mne z rychlejsich napada Zurich alebo Amsterdam. V Amsterdame som v oblukoch lietal po voze, to rozhodne nebolo o zdani, ale proste o vyssej rychlosti.
Tiež som mal na mysli nejaké foto skôr z ulíc ako z vozovne.
A nejaká fotka z ulíc by nebola?
Reakcia na: slavius #36:
Vo vozovni v určitých situáciách áno.
Reakcia na: S499.1023 #26:
Ono sa to tazko pri takej sieti pausalizuje. Napr. tak rychlu trasu ako ma L60 ani v BA nemame.
Reakcia na: volod #35:
Fotenie električiek je zakázané?
jasné že už ju niekto fotil, a už má zato aj postih.....
Reakcia na: david1 #33:
Už ju niekto odfotil?
prišla a už aj jazdí..
Reakcia na: Error 0x007 #25:
Práveže na výhybkách, kríženiach a v ostrých oblúkoch väčšinou v každej prevádzke sú nízke rýchlosti, pretože to sú miesta, kde môže prísť k vykoľajeniu.
Zdravím, možná jsem to zaspal, a tak se raději zeptám, tuší se termín pohybu toho stroje v autoslave?
Díky za echo.
Reakcia na: kecho #28:
Na 99% s ľuďmi (vlkmi) nie.
Hlavna otazka je, ci to bude test aj s ludmi alebo iba s vrecami s pieskom.
Reakcia na: S499.1023 #26:
ani linka 4/6 v Budapešti nie je nejak extrémne rýchla.a aj tak patrí medzi najviac vytazene elektrickove linky na svete.
Reakcia na: 810zssk #22:
Napríklad hneď najbližšia Viedeň je podľa môjho názoru pomalšia ako Bratislava. Ale hľadať cestovné rýchlosti sa mi nechce.
Reakcia na: Valec #24:
To je pravda, vo Viedni bimbamy nie sú bohvieako rýchle, práve pri výhybkách a krížovaniach sú fakt pomalé... Nehovoriac o tých otrasoch keď tadiaľ človek prechádza, ako keby sa išla električka rozpadnúť pod zadkom... A najlepšie sú teraz obmedzenia na Ringu, kde sa už pomaly mesiace jazdí medzi operou a radnicou rýchlosťou 15 km/h! Na celom úseku... Opravovať to budú že vraj počas Veľkej noci, ale dovtedy to plazenie ešte bude pekne štvať (je to priam neznesiteľné)...
Reakcia na: 810zssk #22:
Tak napríklad vo Viedni majú na výhybkách také isté obmedzenie rýchlostí ako tu s jedinou výnimkou (tuším do výhybky proti hrotu je 20 miesto našich 15). V oblúkoch malých polomerov tiež nepredpokladám, že by jazdili rýchlejšie. Ono, cudzie sa vždy zdá lepšie ako naše.
Reakcia na: medzernik #14:
Na oboch vjazdoch do tunela je 15kmh tak či tak.
Reakcia na: S499.1023 #21:
No nie je Naozaj mi s vynimkou nejakych uplnych tankodromov nenapada pripad kedy som si povedal ze sa niekde jazdi citelne pomalsie ako u DPB. Zato naopak, tych prevadzok kde sa jazdi citelne rychlejsie mi napada niekolko (a teraz hovorim najma o oblukoch a vyhybkach).
Reakcia na: 810zssk #17:
To už je len také hlúpe pľuvnutie. Povedal by som, že pomalšie sa jazdí všelikde.
Reakcia na: 810zssk #17:
Určite áno, minimálne ako prvý ašpirant mi napadne Olomouc ?
Reakcia na: medzernik #18:
Ak by mali byť otočné, museli by byť nejakým mechanizmom spojené s kĺbmi, aby sa električka nekrútila náhodne. Pri takýchto krátkych článkoch by to bolo aj zbytočné.
Reakcia na: Ibiza #16:
ForCity Classic maju pevne podvozky.
Reakcia na: Solider #13:
To sa snad da jazdit este pomalsie ako sa jazdi v Beuse? ?
Tak neviem, ale nemá to otočné podvozky? To krytovanie tomu napovedá.
Reakcia na: medzernik #12:
V Mníchove jazdili pevnopodvozkové Variobahny (navyše s omnoho väčšími neodpruženými hmotami ako Škodovky) bez problémov polomer 14,5 m v dnes už neexistujúcej slučke Pasinger Marienplatz.
Reakcia na: Solider #13:
To je pravda, navyse pevnopodvozkove skodovky maju limiter na 15km/h pri oblukoch
Reakcia na: medzernik #12:
Tak budú chodiť pomalšie, nemusia s tým lietať ako s našimi Škodovkami, ktoré sú z toho po dvoch rokoch totálne vymlátené.
Reakcia na: S499.1023 #11:
myslel som skor s rychlostou prevadzky, vyjazdy do a z tunela su dost ostre... ale neviem, skor subjektivny nazor, nejako sa mi tieto nove vozy nepacia.

Reakcia na: medzernik #7:
Kde je problém v tuneli s pevnými podvozkami? Kde je problém so šírkou skrine 2,3 m pri testovaní? Kde je problém s výkonom "len" 400 kW (2x T3 320 kWtrvalého, resp. 352 kW hodinového výkonu)?)
Reakcia na: N/A #8:
Ale neprejazdná pre štandardné vozidlá. Posledná rozlúčka s traťou pred opravou bola s T2 minulý rok, odvtedy už lne na Boveru akurát (aby 1435mm vozy mali hrana-hrana, tak 1000mm by boli v chodníku...)

Inak skôr predpokladám výber Bratislavy miesto Liberca preto, lebo je to rodina ForCity tak ako aj 29/30T, údržbová základňa u nás je kompletne nachystaná na takéto vozy, a teda logicky, čokoľvek sa deje, majú to tu. Čo má škodovka zo základne v Liberci? Bohvie či vôbec zdviháky na 30m húsenku...
Jasné že pri akýchkoľvek škodováckych dodávkach na 1000mm kamkoľvek je BA pre nich výhodná na skúšky. Blízko, bez jazykovej bariéry, s kompletnou výbavou, a celkom zaujímavou sieťou (ostré oblúky, prudké esíčka, stupáky/klesáky, V prípade údržby DPB aj rýchlostný úsek Krčace)
Zo Škodovky už išlo niečo do Turecka nedávno, do mesta Konya.
VIac tu:https://ekonomika.idnes.cz/tramvaj-skoda-forcity-v-turecke-konya-dxc-/ekoakcie.aspx?c=A140610_140818_ekoakcie_neh
rozchod priznám sa neviem teraz či na 1000 al 1435 mm to je???
Reakcia na: Miro #5:
No neviem... s tymi pevnymi podvozkami do tunelu a s tou sirkou skrine 2.3 metra.. vykon je len 400kw.. neviem no, bude to zaujimave sa v tom povozit ak sa bude dat
Reakcia na: Miro #3:
Nie je v Liberci náhodou len jediná trať na 1000mm rozchode? A ešte k tomu na dlhých úsekoch jednokoľajná? Možno tam nie je kapacita na testovanie vozidiel...
Reakcia na: Petto #4:
Možno je Bratislava aj lepšia na testovanie - viac tratí s rozchodom 1000 mm, horší stav zvršku ?
Reakcia na: Miro #3:
Pššš, chceme ju tu. ?
Nemajú to bližšie do Liberca?
Moc to tak nevyzerá ?
Pevne podvozky... hmmm..