Zmeny na nočných linkách (od 13.3.2018)

Na viacerých nočných linkách prichádza k rozšíreniu premávky, resp. k úpravám odchodov.

Od noci z 12. na 13. marca 2018 bude rozšírená nočná premávka na linkách N29 N34 a N37 z Hlavnej stanice. Uvedené linky pôjdu aj o 0:00 z Hlavnej stanice, čím sa pridajú k zvyšným staničným nočným linkám, ktoré z Hlavnej stanice o polnoci odchádzali aj doteraz.

Na linke N34 bude pridaný aj odchod o 23:29 z Dúbravky na Hlavnú stanicu.

Na linke N61 sa posúvajú odchody z Letiska na Hlavnú stanicu o 9 minút skôr.

Na linke N70 bude zmenená priebežná konečná na ŽST Podunajské Biskupice a odchody o 0:00 a 0:30 z Hlavnej stanice pôjdu len po ŽST Pod. Biskupice. K spoju o 0:30 zo stanice bude zabezpečený prípoj o 00:59 od ŽST Pod. Biskupice smerom na Hlavnú stanicu.

Na linke N74 bude pridaný odchod o 23:29 z Vlčieho hrdla na Hlavnú stanicu.

Linka N99 nebude vykonávať odchod o 2:34 od Vozovne Petržalka do Ovsišťa.

Na ďalších nočných linkách prichádza k zmene cestovného poriadku len z dôvodu premenovania niektorých zastávok.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #72:
Absencia tangencialnych spojeni v noci problem je, ale obavam sa ze dopyt nie je dost silny. Na uvod by som si asi skor nez celonocne tangencialne linky vedel predstavit skor predlzenie premavky takychto dennych liniek do cca 1:00-2:00.
Reakcia na: 810zssk #70:
Ono chýbajú linky, ktoré by aj v noci prepojili východné radiály. Takú nočnú L50 by som si vedel predstaviť potiahnutím až po vozovňu Krasňany.

Ušetrili by sa desiatky minút cestovaním cez hlavnú stanicu.
Reakcia na: Jadran #68:
Ano, obdobne na inych prevadzkach su zriadene podobne spoje pre vodicov novych dlhsich sluzieb. Tieto spoje idu podla potreby kam si vodic povie.
Reakcia na: Trolley #67:
SL6 ide z Trnavky a vymeta Ruzinov. Osobne si urcite viem predstavit ze by vozila aj ludi. Ono sa to myslim povodne nezaviedlo preto ze pri vylukach prejazdovala na N72 a mala trochu upraveny CP, ale to uz neplati. Snad casom, tie pozitivne zneny na nocakoch sa postupne pomaly deju 🙂
Reakcia na: 810zssk #66:
Niečo ako kedysi myslím N517 z Juráku do Biskupíc. Tiež pre bežného moc nepoužiteľné.

N99 aspoň pobehá Petržalku aj keď skromnejšie ako denná L99.
Reakcia na: 810zssk #66:
Neverím, oni mysleli na vodiča 83/1 ktorý končí 1:39 a nestíha služobák 1:15?
Reakcia na: 810zssk #66:
Vďaka za odpoveď. SL6 je čo zač? Tam by sa tiež nedala zaviesť preprava cestujúcich ako pri N99?

Nemôže mať N99 normálny interval s tým, že SL spoj by robil iný voz?
Reakcia na: Trolley #64:
N99 je pozostatok sluzobneho spoja, ale na rozdiel od SL6 aj prepravuje cestujucich (v praxi z mojej skusenosti je tych radovych cestujucich vacsinou viac ako zamestnancov DP). Preto je jej CP koncipovany najma podla potrieb zamestnancov DPB. K zruseniu spoja o 2:38 doslo preto, ze po novom bude o 1:45 robit novy sluzobny spoj ktoreho vznik bol nutny pre doplnenie N34 o 0:00 zo stanice.
Reakcia na: Jadran #63:
Ten odhod o 2:38 jej zrusili prave preto, ze po novom ma v tom case na praci nieco ine + musi cerpat prestavku.
Reakcia na: Jadran #63:
A prečo má vlastne N99 tak málo odchodov?
Reakcia na: 810zssk #56:
Teoreticky aj N99 by tam mohla zbehnúť, keď už jej zobrali ten odchod 2:34 z garáže. Cca od 1:40 (väčšinou aj skôr) po rozvoze vodičov najnovšie až do 3:00 nemá ten voz nič na práci.
Reakcia na: kecho #61:
Dobre sa pytas a odpoved je jednoducha; Sukromny sektor vs. verejna sprava. V sukromnom sektore to funguje, lebo keby boli obchodne centra plne bezdakov, nikto by tam nechodil. Vo verejnej sprave maju vsetci na haku.
Reakcia na: 810zssk #59:
Preco nakupne centra mozu mat otvorene budovy nonstop a bezdaci sa tam nevyskytuju, pricom ZSR si nedokaze "urobit poriadok" ani v tom jednom podchode?
Btw. ako to vyzera s moznym predlzenim podchodu popod Panonsku, ktore sa nezrealizovalo pri vystavbe? Od tejto myslienky uz kompetentni upustili...?
Reakcia na: 810zssk #59:
Lenže kto ich bude vyháňať? Zamestnanci stanice majú aj iné veci na starosti, nehovoriac o tom, že sú medzi nimi aj ženy. Takže jedine, ak by na stanici bola SBS. Ale keďže sa šetrí (ako vždy na nesprávnom mieste), tak SBS síce v Petržalke je, ale len od štvrtej ráno dokiaľ sa nezatvorí stanica. A aj to ešte pendlujú medzi Novým Mestom a Petržalkou.

Inak paradoxné je, že v nočných hodinách si SBS v Petržalke platí ZSSK, na stráženie rakúskych súprav. Ale to už by chcelo trošku porozmýšľať a dohodnúť sa...
Reakcia na: barack40 #58:
Bezdomovcov treba vyhanat. Tak ako ich dokazu vyhnat ked stanicu zatvaraju, tak by malo byt mozne ich vyhanat priebezne pocas noci. Stanica skutocne kedysi bola otvorena nonstop, dokonca sa k tomu ZSR udajne verbalne zaviazali ked pripravovali jej rekonstrukciu. Zial, po case z toho slubu zislo a kedze su sialena antizakaznicka institucia ktora este aj stanicu v Ziline chce na noc zatvarat (hoci tam neprejde hodina kedy by nesiel vlak), tak necakam zlepsenie.

Realisticky teda vidim len riesenie v podobe spoja MHD specialne pre ludi z tohto vlaku, ale to je objektivne neefektivne, takze zrejme nic z toho...
Reakcia na: 810zssk #56:
Ani tá N95 z Gercenovej nie je žiadna výhra. Na prestup od vlaku je len 10 minút, navyše stojí na "zlej" strane nadjazdu. A ak nastane situácia, kedy vlak pár minút mešká a teda cestujúci nestíha N80, nestihne pravdepodobne ani N95 na Gercenovej.

Ideálne by bolo otvárať podchod vždy po príchode vlaku, a samozrejme o tom aj dať vedieť. Otvorenie stanice počas celej noci je bohužiaľ nereálne, nakoľko by si z nej bezdomovci spravili ubytovňu. Vraj to tak po predĺžení podchodu k Panónskej bolo, ale práve po problémoch s bezdomovcami sa stanica na noc zatvára.
Reakcia na: 810zssk #56:
SL = sluzobny spoj
Reakcia na: david1 #54:
Plati co pise Barack, neprichadzaju za ine supravy. Ja som N80 zatial vzdy stihol (chodim tym 4-5 krat do roka), nicmenej len vdaka tomu ze viem kam ist. Keby som mal hladat zastavku, mam smolu. Pri ceste od vlaku N80 sluzi pre vsetkych lebo ine moznosti velmi nie su (este N95 z Gercenovej, ale kto o tom vie?).

Riesenim by bolo aby podchod bol otvoreny nonstop, kedze sluzi aj pre miestne vazby. Dnes je stanica prekazkou. Druhe, menej efektivne riesenie aspon tej MHD by bolo aby jeden z SL robil extra spoj N95ky ktory by isiel o 02:10 zo zastavky dennej 80 pri ZST Petrzalka na Hlavnu stanicu. Z troch SL dva v tom case robia sluzobak (od zajtra), ale jeden by volny byt mal.
Reakcia na: david1 #54:
Predpokladám, že myslíš príchod o 02:00. Na tom vlaku chodia (mimo víkendov) dva spriahnuté Talenty, obidva odomkuté. Pravidelne vchádzajú k 1. nástupišťu na slepú koľaj, žiadna iná súprava tam predtým nestojí (ani by sa nezmestila). Takže kto to pozná, vie, že si má sadnúť do prvého Talentu.
Avšak súhlasím, že ten prestup je natesno.
Reakcia na: 810zssk #53:
Presne tak.
Tá súprava príde ako tretia v poradí na prvé hlavové nástupište za už odstavené súpravy. Je to celkom prechádzka len do staničnej budovy.
Je to niekedy o hubu chytiť N80.
N80 slúži prevažne Petržalčanom. N93 im v smere do sídliska nejde.
Riešenie je jednoduché. Zatvoriť podchod až po príchode posledného vlaku a nekomplikovať zákazníkom v noci prístup na zastávku n93.

Reakcia na: Jadran #52:
Nepochopil si co pisal. On hovoril o Petrzalcanov ktori pridu vlakom. Aj ked pravdu nema, ta N80 sa robila kvoli cestujucim z vlaku vseobecne, kedze na N93 sa normalne dostat neda(lo).

Blbe je ze obcasni cestujuci tam narychlo zastavku N80 nenajdu a aj tak im to ujde.
Reakcia na: david1 #45:
Ale neblázni. Petržalcanom o druhej v noci nie je šumadvesto, či im to ide v tú istú hodinu ako počas celej noci, alebo o 4 minúty neskôr? Okrem toho, ten odchod o druhej z Matadorky je vždy najviac vzduchvoziaci.
Este jedna zmena aj ked sa to netyka nocakov, vybrane spoje L83 budu robit L26.
Inak, na mape nočných liniek je stále Korytnická označená ako konečná - prosím kompetentného o opravu.
Reakcia na: Melange #48:
Tak ono sa to da riesit aj rozumnymi sposobmi, len by DPB najprv musel po 100 rokoch updatovat software v ktorom tie CP robi.
Reakcia na: 810zssk #42:
Vyznačenie celej trasy na okružnom úseku by mala byť samozrejmosť. Všeobecne, na okružnom úseku akási "priebežná konečná" stráca význam. Chápem, že niečo tam uvedené byť musí, veď nech je, ale takéto bazírovanie vedie k absurdnostiam, ako že na Bodrockej v smere ďalej do Biskupíc je na rozpise N70 uvedené, že ide už iba jednu zastávku.
Reakcia na: 810zssk #42:
Tak potom Bodrocka. Korytnicka nieje na zaciatku ?
Reakcia na: barack40 #44:
Dám ti vedieť ako pôjdem nabližšie z koncertu..
Reakcia na: Jadran #41:
N80 bola hlavne posunutá pre Petržalčanov..., ktorá veľkú časť povymetá.
Ano pri zatvorenom podchode to bola okružná jazda aj do centra.
Reakcia na: david1 #40:
Odkedy to majú za povinnosť neviem, ale minimálne v decembri 2016 to už za povinnosť mali. Že to nikde nie je oficiálne zverejnené, je druhá vec.

Osobne poznám všetkých, ktorí v Petržalke robia. Sú medzi nimi ochotnejší aj menej ochotní, ale aj tí menej ochotní vždy idú otvoriť, ak ich niekto slušne požiada. Bohužiaľ ale postup je taký, že podchod otvárajú až vtedy, keď SBS skontroluje súpravu a keď všetci cestujúci idúci na Kopčiansku opustili stanicu. To pri prestupe na N93 nemusí stačiť (najmä ak vlak pár minút mešká, čo nie je až taká výnimka). Ale to už je na inú debatu, resp. na podnet na ŽSR - takýto postup je podľa vedenia stanice v poriadku.
Reakcia na: david1 #40:
Tiez by ma to zaujimalo, nemam tuto skusenost.
Reakcia na: x8x@post.sk #39:
Vybral som zrovna usek Korytnicka - ZST, lebo ten sa menil a o tom sme sa bavili. Konecna "na zaciatku" ma tu vyhodu ze na zastavkach v okruznom useku uz mas vyznacenu celu trasu az do centra.
Reakcia na: barack40 #37:
Pre prípad č.2 bol posunutý odchod linky N80 o 2:00 z Matadorky na 2:04 v nedávnej minulosti. Navyše je to bližšie na tú "malú" zastávku ako na Panónsku.
Reakcia na: barack40 #37:
Odkedy sú povinný podchod otvoriť? Mňa vždy odbili, aby som použil nadchod na Rusovskej.
Reakcia na: 810zssk #35:
Preco si si vybral zrovna usek Korytnicka -ZST takisto aj Bodorcka je obsluhovana len v jednom smere a ja som ju vyuzival na cestu na Dudvazsku aj z Astronomickej cize ano malo by sa uvadzat ktore spoje idu aj nazad do centra ale v novom CP som o tom zmienku nenasiel. Inak ta N21 je tiez zrela na zmenu konecnej na VW J.Jonasa kedze tam tiez koncia niektore spoje. A ma to podla man logiku aj v tom e teraz je ta konecna cca v polovici trasy a pocet zastavok tam a spat je pribilizne rovnaky a takisto by to pomohlo v tomto aj tej N21 nehovoriac o tom ze sa jedna o standartne konecne L21 a L70 tak naco motat do toho nejake nezmyselne zastavky po trase ako konecne aj ked len priebezne
Reakcia na: barack40 #37:
Inak keď už sa tu spomínajú nočné odchody vlakov z Petržalky - tak dávam do pozornosti výluku s NAD medzi Petržalkou a Bruck/Leitha počas Veľkej noci a nasledujúceho víkendu. Autobusy NAD pôjdu výrazne skôr, ako bežne vlak:

http://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/NAD_2018/8-tyzden/NAD_Bruck_Petrzalka_2018.pdf

Admini by to mohli zavesiť aj sem. Hoci to nie je MHD, ale týka sa to regionálnej dopravy a v minulosti, pokiaľ si pamätám, informácia o výlukách do Kittsee na imhd zvykla byť.
Reakcia na: 810zssk #33:
Tak v súčasnom GVD idú 3 vlaky, pre ktoré by pripadal do úvahy nočák:
1) Príchod z Viedne 23:44
2) Príchod z Viedne 02:00
3) Odchod do Viedne 04:27

V prípade 1) a 3) je prístup na Panónsku v pohode, keďže stanica (vrátane podchodu) je otvorená od 04:00 do 00:15. V prípade 2) sa bežne podchod neotvára, ale zamestnanci sú povinní na požiadanie prístup na Panónsku umožniť.
Reakcia na: 810zssk #29:
Nie je to jedno, lebo ŽST P. Biskupice bola pre 1 z 6 spojov reálnou konečnou (cestujúci museli vystúpiť). Okrem toho, CP nedávali "po starom" zmysel, keď tam bola pri tom jednom spoji poznámka, že ide po ŽST P. Biskupice, čo evokovalo, že tie ostatné tam nejdú. Teraz to dáva väčší zmysel, akurát by som k tým spojom, čo pokračujú na Dolné Hony, pridal poznámku, z ktorej by toto bolo jasné.
Reakcia na: x8x@post.sk #34:
Podla mna potreba oznacovat spoje konciace na ZST PB zostava nutne, kedze zastavky v useku Korytnicka -> ZST PB sluzia aj na nastup cestujucich v smere do centra. Cize na spoj, ktory dalej nepokracuje je potrebne prislusne upozornit.
Reakcia na: 810zssk #31:
No minimalne teraz to ma logiku v tom ze spoje ktore koncia v PB koncia na konecnej a nie 3 zastavky za nou. Tym padom ich nieje potrebne oznacovat v CP. A v pripade ze by bolo potrebne spravit z nejakeho dovodu na konecnej prestavku tak je kde, nakolko na Korytnickej nebolo kde odstavit autobus. Ta zastavka je priebezna z toho dovodu ze kusok cesty spat do centra ide po inej trase?
Reakcia na: barack40 #32:
Neuvedenie N93 pri ZST Petrzalka je spravne, kedze na N93 sa od tych dvoch vlakov ktore prichadzaju v case premavky nocnej dopravy neda dostat, vdaka majstrovskemu konaniu ZSR.
Inak bolo by fajn upraviť mapu nočných liniek - pri ŽST Petržalka je uvedená len N80, pritom by sa tam zišlo uviezť aj N93 a z Gercenovej N95 ?
Reakcia na: x8x@post.sk #30:
Systemove to je, N21 to ma riesene podobne. Suhlasim ze toto je o kusok lepsie, ale nepovazujem to za akokolvek zasadne 🙂

Priebeznost konecnej spociva v tom ze cestujuci nemusi vystupit.
Reakcia na: 810zssk #29:
Tak nejak ukrutne dolezite to nieje ale nesystemove urcite. Len by ma zaujimale ze preco prave N70 a preco prave Korytnicka? Ono v nocnej doprave su viacmenej vsetky konecne priebezne nakolko nieje velmi cas tam prestavkovat vela liniek skor nestiha odjazdit kolecko za hodinu. N70 je toho zivy priklad do PB prichadza standartne s 10 minutovym meskanim.
Reakcia na: x8x@post.sk #28:
Ja neviem, je to dolezite? Je to priebezna konecna, je plus minus jedno kde je. Ci?
Konecne N70! Ta akoze konecna Korytnicka bola neskutocna blbost. Nikdy som nedosiel na to na zaklade coho to bolo takto idiotsky nastavene, teraz to dava celkom zmysel.
Reakcia na: Marek1978 #25:
83/1 - bude robit odchody zo stanice 23:30 a 0:30
Reakcia na: Marek1978 #25:
83/12
Reakcia na: Petto #14:
to bude prejazd z 83/1
Reakcia na: Petto #16:
Zaplatené by to DPB dostal bez ohľadu na to, či bude brať cestujúcich, alebo nie.
Reakcia na: Petto #16:
Tá L5 do Rače je ešte horšia. Posledná o 23:03 a prvá ráno až o 5:19 čiže ráno skoro dvojhodinová diera...
L9 do Ružinova je na tom podobne..
Reakcia na: Jadran #20:
Nepada, lebo ty si sa zaoberal tou naslednou ktora takmer dokonale pada do taktu medzi nocaky (14 po, 16 pred).
Reakcia na: Petto #14:
Bude to 83/12 s príchodom do Dúbravky 22:44 (22:46 víkend).
Reakcia na: 810zssk #9:
Cez týždeň je 83 s odchodom 23:16 z Dúbravky presne 23:32 na SAV smer Petržalka, takže tento argument padá. ?
Reakcia na: Dezerter #18:
Ano. Paradoxne, napriek tomu ze by islo o podstatne zlepsenie aj pre vodicov z mnohych poobednych sluzieb, najvacsi problem su podla vsetkeho odbory...
Mohli by hlavne aj o 1:00 pridať odchody z hlavnej stanice na všetky eNká. Pol hodinový interval v tom čase veľmi chýba
Reakcia na: Petto #16:
Ja si naopak myslim ze odchody o cca 23:25 (a tiez 22:55) z okrajovych casti by mali existovat na vsetkych nocnych linkach.
Reakcia na: 810zssk #15:
Nemam nic proti tomu,ze ten voz sa vyuzije, ja len vravim ze ten odchod o 23:29 by aj nemusel byt. Takto DPB dostane zaplatene za to,inak by siel naprazdno. ?
Na inu temu - mohli aj pridat aj 1 odchod L9 este z Ruzinova do KV , co by sla cca 23:18 z Kapucinskej (tj 22:59 z Astra). Ta posledna L5 o 23:08 z Kapucinov je dost zly vtip.
Reakcia na: Petto #14:
N34 bude nejaky voz z 83/84, ktory potom bude robit N34 celu noc. Kedze logicky potrebujes ten voz tak ci tak nejakym sposobom dostat z Dubravky na polnoc na stanicu, no tak sa rozhodlo ze bude prepravovat aj cestujucich normalne po linke v taktovom case (-30 minut pred prvym doterajsim odchodom). Tym sa zabezpeci spojenie celej Dubravky aj Karlovej Vsi s nocakmi na Hlavnej stanice s garanciou a bez roznych pesich presunov.

Neviem co tu riesis. Celkovo tieto "polrozjazdy" o 23:30, 0:00 a 4:30 su uplna momotina a mali byt uz davno skompletizovane (teda prichod aj odchod). Ked uz na to vola nie je, je fajn ze sa aspon postupne ciastocne doplnaju tie linky, kde to prevadzkovo mozne je.
Reakcia na: 810zssk #11:
Cize ta 23:29 N34 z Dubravky bude voz odkial ? nebude to nejaka 83/84 konciaca ? ktora pride tesne predtym do Dubravky ?
Ale pytam sa naco ? L83,L84 o 23:26 a 23:31 vedia obsluzit k SAV alebo NFL prestup na hrane na polnocne nocaky, Karlovke vypomaha zase posledna L32 o 23:19 . Okrem starej Karlovky ma ake opodstatnenie ta N34 o 23:29 ? Aj z elektriciek L4, L5 sa da dostat na nocaky, ci chceme len ponuknut vyslovene prestup na hrane z N34 na polnocne nocaky na HS ? A kolko ludi to bude vyuzivat, ked aj elektricky su biedne zaplnene v Karlovke po 23tej.
Reakcia na: Petto #12:
Bude tam prestavka, kedze sucasne jazdne doby boli neudrzatelne - najma v kontexte bliziacej sa vyluky na Mlynskych nivach.
Teraz budu ako obehy na N61 ? Odchody z HS o X:30 pridu cca X:59 na letisko, ale odchody su X:52.
Reakcia na: Petto #10:
Beries to zle, voz z N34 ide (prekvapivo) na N34. Ludi berie preto, aby bol zabezpeceny navoz na polnocne nocaky z tych smerov ktore N34 obsluhuje.
Reakcia na: Jadran #2:
To je dobry fail. Ta N34 vs. L83 nevadi, ale 23:25 ide L5 tiez a tam uz je ten subeh krasny, ale o nic horsi aj s L4. Berem to tak ze voz isiel naprazdno z Dubravky asi do vozovne "jalovo",tak vymysleli nezmyselne N34, ktoru im mesto preplati aspon cas jalovej jazdy.
Reakcia na: Jadran #8:
Potom ti pojde subezne s Nkami zo SAV do Petrzalky ?
Reakcia na: 810zssk #7:
No napríklad posunúť tú 83 aby mala neskorší odchod (a v týždni ju nejak prispôsobiť k poslednej 84 čo ide 23:41)? Stará Dúbravka dostane spoj navyše, čo je super vec, ale keď už tak tie odchody rozložím tak aby ten spoj navyše aj mal nejaký zmysel a aby nešiel kvázi súčasne s ďalším autobusom?
Reakcia na: Jadran #6:
A teda navrhujes co? Aby ta 83 isla sluzobne po Damborskeho a brala ludi az odtial, alebo nejaku inu sotousovinu?
Reakcia na: 810zssk #3:
Po koniec Dúbravky majú trasu identickú, že?
Reakcia na: MARAD #4:
Len chyba 🙂
N74 bude zo stanice chodiť o 1:00, 2:00, 3:00 a 4:00, či je to len chyba v CP? ?
Reakcia na: Jadran #2:
Tak ono N34 a 83 maju kapanek inu trasu, ze?
Po novom prvá N34ka bude mať odchod z Dúbravky 23:29, a dve minúty na to, 23:31 pôjde posledná denná 83 za ňou? To fakt seriózne vážne?
?
O tych 0:59 bude na ZST PB garantovany prestup z konciacej na zacinajucu N70?