Posilnenie linky 92 (od 1.12.2017)

Z dôvodu zvýšených prepravných nárokov je od 1. decembra 2017 v pracovných dňoch vykonávaný okrem bežných spojov linky 92 uvedených v cestovnom poriadku aj mimoriadny spoj tejto linky. Spoj odchádza v pracovných dňoch z Vozovne Petržalka na konečnú Opletalova, VW5 (bez zachádzky k VW2) o 4:41.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #83:
Pokial nebude L3 po koniec Petržalky je to proste blbosť. Je tam markantný rozdiel v jazdnej dobe. Osekaná je už dosť oproti minulosti.
Reakcia na: david1 #82:
Pozri si celé vlákno a zistíš, že ju nechcem rušiť celú. Návozy do práce a škôl by som nechal #69).
Reakcia na: Martin Fundárek #81:
Asi si v nej neviezol ráno do Rače že? Potom by si netvrdil že tam stačia malé sorky. Prečo tam asi sú zdvojené spoje?

tu máš porovnanie jazdných dôb s L59 a s troma prestupmi mimo jej prevádzky. Je tam markantný rozdiel v jazdnej dobe.

http://imhd.sk/ba/planovac-cesty-vyhladanie-spojenia?z1x=L%C3%BA%C4%8Danka&z1k=1442&z2x=Na+pantoch&z2k=1535&odpr=0&datum=13.12.2017+DNES%2C+streda&cas=07%3A00&mnp=2&np=5&ptyp=0&rch=1&dpre=true&dprt=true&dpra=true&dprv=true

Reakcia na: Rubber38 #70:
Ak máme prachy na prevádzkovanie kĺbov počas celej špičky na linke, kde na väčšine spojov by stačila malá SORka, tak dobre.
Reakcia na: Martin Fundárek #78:
A mimochodom, dobudovanie električky v Petržalke problém 65 nevyrieši.
Reakcia na: Gryzly65 #71:
Ráno napr. tak, že voz urobí jedno a pol kola na 59 a skončí v Juráku, alebo urobí jedno kolo na vhodnej linke (93,95,98), potom sa presunie na Antolskú a urobí jeden spoj na 59 s ukončením v Juráku.
Poobede by urobili po jednom spoji na 59 a potom jazdili špičky na kĺbových linkách v Petržalke.
Reakcia na: david1 #75:
Logicky by musela byť obnovená 55.
Reakcia na: Jadran #76:
Po šiestej predsa vozíš špičku aj na L59. Tam prejazdy na L75 nijak nevymyslíš.
Reakcia na: Gryzly65 #74:
75. Napríklad. Sú na nej minimálne dva vozy, čo začínajú až po šiestej hodine rannej.
Celkovo v BA by sa hodilo viac prejazdov medzi linkami, dali by sa spraviť omnoho krajšie obehy vozov. Len nikdysatotaknerobilo a vodičibytonepochopili. Ja len nechápem, ako to zvládajú vodiči v Budapešti, v ďaleko rozsiahlejšej sieti MHD než tá bratislavská, kde nie je raritou ani to, že počas jednej smeny musia vodiči jazdiť aj na 4-5 rôznych linkách.

Ináč aj tú chýbajúcu tretiu rannú 92-ku by v pohode šlo zabezpečiť inak než záložným vozidlom, stačilo by ju pridať nejakej kĺb službe, čo začína neskoršie, a potom (ak ten tretí spoj z VW už netreba) dajme tomu presun z VW ku krížu a po zvyšok dňa (špičky) 83, 84. Napríklad.
Ak ten tretí spoj treba aj z VW, tak po príchode do vozovne po zvyšok dňa (špičky) 95, 98, čokoľvek.
Reakcia na: Martin Fundárek #69:
Pokial nie je dokončená električka do Petržalky určite nie. Ostala by tam iba nespolahlivá L65 , ktorá ide cez kvantum problémových miest , kde sa tvoria zápchy. Máš tam aj kopec bytov v bývalých ubytovniach BEZ a v blízkosti OA. Čiže nie je tam iba robotnícky a školský dopyt.
Reakcia na: kecho #72:
Kam? Kam pošleš počas prebiehajúcej rannej špičky dlhý voz z Pántov na napojenie sa, keď je to jediná kĺbová linka v širokom okolí? Tú poobednú ešte nejako pochopím, pošleš voz z Antolskej počas prebiehajúcej špičky na čokoľvek v blízkom okolí, to beriem. Hoci zmysel v tom príliš nevidím. ?
Skúsenosti s posilnením linky 92 po týždni od zavedenia (cca posledné tri zastávky v Petržalke):

1. spoj (4:40 z konečnej, do VW2) - miesta na sedenie a státie sú kapacitne zaplnené.
2. spoj (4:41 z konečnej, do VW 1 + VW5) - miesta na sedenie sú zaplnené, miesta na státie zaplnené do polovice.
3. spoj, posilový (4:41 z konečnej, do VW1 + VW5) - miesta na sedenie zaplnené do polovice (je to logické, mimo iného aj z dôvodu, že tento spoj nie je zatiaľ vedený v CP).

Túto situáciu duchaplne vyriešili sami vodiči, keď si na moste Lafranconi vymenia poradie druhý spoj s tretím (poloprázdnym), takže na Patrónke sa zaplní aj ten. Na začiatku Lamača sú už všetky tri spoje kapacitne vyťažené (na sedenie aj na státie). Takže pridanie spoja zmysel malo, akurát by bolo vhodnejšie ich časové rozloženie v rozmedzí 5-7 min., tak ako to bolo do polovice novembra. Napr. na zást. Dvory chodí v rovnaký čas (4:55) päť vozov (3x92, 84 a 91), posúvajú sa na 3x. Tí pracovníci, ktorým predtým časovo postačoval spoj s odchodom z konečnej o 4:57 (príchod do VW 5:43) si musia privstať a ísť na spoj o 4:40, takže ich DP pripravil o 17 minút času.
Reakcia na: Gryzly65 #71:
Prejazd na inu linku?
Reakcia na: Martin Fundárek #69:
A nazad v nevyužitom smere ako služobné jazdy, nech pália naftu zadarmo, či jak?
Reakcia na: Martin Fundárek #69:
Vzhľadom k všeobecnému názoru verejnosti voči rušeniu prakticky čohokoľvek si nemyslím, že osekanie L59 je vhodné bez toho, aby si ponúkol naozaj vhodnú (lepšiu) alternatívu. Rovnako tak si nemyslím, že je vhodné už tak málo (z CD hľadiska) využívanú linku skresávať postupne a etapovite.

Jednoducho by som sa L59 začal zaoberať až po predĺžení L3 po Slnečnice, a vtedy L59 zrušil. Inak je to kŕč
Reakcia na: Valec #53:
A to ja si viem predstaviť obmedzenie 59. Ponechať skutočne len tie robotnícke a školské spoje, t.j. niekoľko ráno Pe-Rača a niekoľko poobede Ra-Pe namiesto celošpičkového 20/30 min. intervalu.
To nespochybňujem. Veď aj v najvyťaženejšom úseku nedošlo k žiadnemu posilneniu ak nerátam pár súprav na L17. Pomohlo sa zatiaľ hlavne Rači a Krasňanom.
Reakcia na: david1 #61:
Tak ale to by sme v zmysle tejto logiky mali ukončiť všetky linky vždy až na hranici mesta. To, že sa na Vinohradoch výrazne láme dopyt cestujúcich (lebo tam stovky z nich denne prestupujú na vlak) nemožno len tak ignorovať.
Reakcia na: gejza #63:
"Týždenkári" aspoň v mojom okolí okupujú celotýždenne parkovacie miesta an tri-štyri záleží kolko ich je v jednom byte. Cez týždeň práveže využívajú MHD. Už len vlakom ich naučiť chodiť?
Reakcia na: Mike #64:
výnimka potvrdzuje pravidlo ....
Reakcia na: gejza #63:
Nie tak celkom. Do nových obytných celkov na území Rače či Nového Mesta sa sťahujú aj Bratislavčania. Aj takí, ktorí sú odinakiaľ ale tu doštudovali VŠ a ostali tu pracovať a žiť, ale aj rodení Bratislavčania ktorí sa sťahujú z jednej m. č. do inej - do väčšieho, alebo z prenájmu do vlastného, osamostatňujú sa od rodičov, a pod.
Reakcia na: david1 #62:
takže zase prenájmy pre týždňovkárov .... okolie preplnené vozidlami s EVČ z metropol typu VT, HE, PT, RA, NO, TS, CA .... nakoľko tento "segment" zo svojich domovov nepozná MHD, tak ju nebude využívať ani tu a len prispeje ku každodenným zápacham ☠ ☠ ☠ ☠ ☠
Reakcia na: Mike #55:
Penta kúpila areál bývalej Palmy a bude tam zase najnovšie "najlepšie miesto na bývanie"... Závod sa postupne rozoberá . Vlečka z predmestia je už vytrhaná.
Reakcia na: Mike #60:
Presne tak..
Reakcia na: Valec #59:
Asi myslel to, že na L7 idú (išli) iba tí, čo cestujú od mesta po ŽST Vinohrady (až na nejaké výnimky). Kdežto na L3 a L5 išli tí, ktorí cestovali z mesta po ŽST Vinohrady ako aj tí, čo išli z mesta až do Rače. Takže aj preto chodila K2S na L7 poobede obsadená ani nie všetkými sediacimi, zatiaľ čo v tých L3 a L5 bolo z mesta po Vinohrady kvantum stojacich (občas až tlačiacich sa). Od tých Vinohradov ďalej to je už v pohode, ako píšeš. Samozrejme bolo to dané aj tým, že často išla L7 tesne po L5, alebo po L3.

A že keby chodila L7 až do Rače tak by všetci cestujúci po celej dĺžke radiály mali z mesta k dispozícií všetky tri linky, že ak by chodili v rovnomerných intervaloch, asi aj tí cestujúci by sa rovnomerne rozložili medzi tie tri linky.
Reakcia na: david1 #58:
Kam sa rozptýlia? A akí cestujúci? Obzvlášť v popoludňajšej špičke, keď po 15:30 nie je žiaden problém v kapacite smerom od Vinohradov do Rače.
Reakcia na: Valec #53:
Budem ti oponovať s L17 či s omnoho viac využívanou L7. Práveže sa ukázalo že sa omnoho lepšie rozptýlia cestujúci v rannej špičke smerom do centra v troch linkách. To isté by sa stalo stalo aj opačným smerom.

Račania kedysi omnoho viac využívali exL105 či L59 (117) z Račianskeho mýta po Drevonu či Technomarket pokiaľ neboli také extrémne zápchy. To všetko teraz chodí električkami okrem obyvatelov a pracujúcich na Pántoch či Rybničnej.
Reakcia na: Ámos #54:
A Bratislavčania z Rybničnej a Pántov pôjdu o ďalšiu hodinu dlhšie do práce v L59 či L65. Fakt super nápad.

A čo tak konečne tam rozptýliť dopravu cez dlhodobo plánovanú predĺženú Bojnickú a Tomášikovu. Konečne prepojiť vstupy do BA.
Reakcia na: Ámos #54:
? ? ? ? ?
Reakcia na: Ámos #54:
Developmenty pozdĺž Račianskej by ju ľahko zapchali aj bez tých "prišelcov" od Jura a Pezinka, ...
Reakcia na: Valec #53:
Na Puchovskej treba spravit lievik, popripade na krizovatke Pri vinohradochxPuchovska znizit priepustnost smer mesto. Cela zapcha z Racianskej sa tak presunie za mesto a L75 nebude treba obmedzovat. Este parkovaci dom P+R na Komisarkach a bude to idealne.
Ludia spoza hranic mesta budu cakat v rovnakej zapche ako doteraz. Vyhodou bude, ze exhalaty zo zapchy sa nebudu tvorit v meste a ulavi sa aj uliciam.

Uzitocny debil bol ten, co dovolil rozsirit Ul.Svornosti na 2+1.
Reakcia na: 810zssk #50:
V podstate áno, len či je to práve pri týchto dvoch linkách zmysluplné. L59 je účelový robotnícky spoj s pár odchodmi ktoré si neviem veľmi predstaviť ešte viac obmedzovať. L75 by zas bolo vhodné ukončiť akurát tak na ŽST Vinohrady, čo je minimálna úspora.
Otázne je, či DPB má dosť vozov na 4 min. interval L7 (17) ráno až do Rače a podľa mojich skúseností vôbec netreba jej premávku do Rače popoludní.
Reakcia na: johnnyjanko #51:
Áno, to je pravda. 50 je v úseku Nivy - Aupark cez víkendy vyťažená celoročne, lebo vozí nákupychtivých do Eurovei a Auparku. Keď sú nejaké hromadné výpredajové akcie, tak sa stane že ani všetkých nepoberie. (Aj keď tí z Nív sa za pekného letného počasia môžu do Eurovei aj prejsť pešo, resp. majú tam už aj 210 (+ úbohú 70 ktorá chodí cez víkendy v tomto úseku tiež narvatá lebo ako jediná zabezpečuje priame južné spojenie východ - západ.)
Reakcia na: Mike #41:
L61 a L93 sú v tomto období počas voľných dní extrémne vyťažené, pretože vozia nákupných turistov z Hlavnej stanice do Avionu resp. Auparku... ale holt aj to sú cestujúci. ?
Reakcia na: Valec #49:
Cize v podstate navrhuje presun vykonov z cestnej dopravy na elektricky?
Reakcia na: jurajz #48:
Posilnenie L7 na polovičný interval, prevádzka až do Rače aj popoludní, skrátenie L75, zredukovanie L59 a zavedenie račianskeho motáku.
Reakcia na: Valec #33:
Co hovoril vice-starosta Race len tak zo zaujmu? (netroollujem, nie som z Race, netusim co sa riesilo 🙂 )
Reakcia na: Gryzly65 #45:
Ked po inych spoplatnenych cestach (menovite najma I/2) premavaju autobusy bez mytnych krabic, predpokladam ze to je mozne aj na D2. Ale ked nie, tak to nie je taky problem, isla by v danom useku po existujucej trase (bez zastavok - mozno okrem Velkoluckeho potoka).
Reakcia na: Valec #44:
Preco by som to stratil? Kto ide na vzdialenejsie vratnice sa predsa mota uz aj dnes. Z pohladu obehovej rychlosti vozidla problem nie je, pretoze vsetky vozy tak ci tak musia cakat na koniec zmeny.
Reakcia na: 810zssk #40:
A vybavil by si tie vozy mýtnymi krabicami pre premávku po D2 až po Stupavu?
Reakcia na: 810zssk #39:
Len potom ešte musíš rátať s tým, že všetky vozy musia povymetať všetky vrátnice, takže čo ušetríš rýchlejšou cesotu stratíš v Devínskej.
Je mi jasné, že preplnenosť na niektorých úsekoch sa v celej MHD optimalizovať nedá, ale v tomto prípade to bolo na cca 75% trasy a nebolo to nárazové, ale pravidlo, takže posilnenie je opodstatnené. Len si myslím, že zaviesť tri spoje fakticky v rovnakom čase nie je najšťastnejšie riešenie.
Reakcia na: 810zssk #40:
Súhlas.
Reakcia na: desade #38:
Ide o to aký štandard prepravy cestujúcich chce mať objednávateľ, dopravca, cestujúci a pod. Jasné že v špičke sa nedajú prepravovať iba sediaci cestujúci a tiež sa nedá čakať, že tých stojacich bude jeden človek na meter štvorcový. Teda v niektorých prípadoch možno áno, ale zo sídlisk zvyčajne nie.

Samozrejme že keď je "telo na telo" ako sardinky v oleji, tak to tých ľudí vyháňa z MHD do áut. Ja som sa napríklad tento víkend v sobotu nedostal uprostred trasy do 61 a to nebolo nič mimoriadne a ani to nebolo preto, že by nadrozmerná batožina zaberala nejako extra veľa miesta. Proste ten voz bol preplnený. Cez víkend o 18.30 poobede. V nedeľu som išiel +- o hodinu skôr a v buse bolo okolo 100-110 ľudí, ale ešte ďalší sa zmestili. No o kultúre cestovania sa nedalo určite hovoriť.

Takže takých prípadov ako popisuješ je v špičkách dosť aj na iných linkách v iných smeroch, a žiaľ občas aj cez voľné dni...
Reakcia na: 810zssk #39:
..a este by sa cestujucim zrychlila doprava, kedze petrzalske spoje by sa nemotali cez Patronku a Lamac. Dokonca by som si vedel predstavit ze by tie ucelove spoje isli po dialnici az po stupavsky vyjazd a odtial na VW2 (a dalej VW1, pripadne Opletalku).
Reakcia na: desade #38:
Ono by mozno nebol zly napad namiesto subeznej premavky viacerych spojov jednej linky vo viac-menej tom istom case zaviest ako navoz na zmeny / zo zmien viacero liniek, ktore by obsluzili rozne oblasti Petrzalky a na kazdej by isiel jeden spoj. Napriklad jeden autobus pre juh Petrzalky (po trase 92 v useku Voz. Petrzalka - Topolcianska a potom cez Jiraskovu, ZST Petrzalka, Dvory na dialnicu a priamo do VW) a druhy pre sever Petrzalky (po trase 92 od Technopolu po Halovu, potom cez Zaporozsku na dialnicu a priamo do VW). Usek Patronka - VW by bud zabezpecili existujuce spoje 25ky, alebo treti autobus iduci uz po beznej trase 92 (neviem aky je tam presne dopyt).

Odpadlo by vlacikovanie autobusov, stav kedy prvy autobus ide vyrazne plnsi ako ostatne a tiez pobehovanie cestujucich ktore spominas.

Ostatne spoje 92 (ranna/popoludnajsia spicka) by zostali ako su.
Podnet na posilnenie linky v ranných hodinách som dal ja. Ako reakciu na "úpravu" jazdných časov v polovici novembra. Dovtedy chodili tri spoje v rozmedzí cca 5-7 min., ktoré využívali z 95% prac. VW, nastupujúci na 6:00 do práce. Úpravou časov sa ten tretí spoj posunul neskôr o 5 min. (čo už bolo neskoro), takže väčšina ľudí z neho sa presunula na tie predošlé dva spoje (ktoré dosť nešťastne zmenili na minútu po sebe, čím vzniká na zast. chaos, keď sú na zast. naraz - pobehovanie ľudí medzi nimi). Situácia bola taká, že posledné 3-4 zast. v Petržalke si už nesadnete, Patrónka preplnené a v Lamači nastupuje ešte slušný balík (ubytovňa Srbov, čo robia vo VW), takže v okolí Borov ste sa na kruháčoch už nemuseli držať, vyzváňali telefóny, pretože stojaci si ich nedokázali vybrať z vrecka. Súhlasím, že niektoré zastávky na trase sú luxus, ale budiž (cca 5 min. +). No reči o spoji pre podnik sú dosť mimo, sú to všetko platiaci cestujúci a je jedno kam idú. Ide len o to, aby mali aspoň aký-taký štandard prepravy a nezačali ešte viac zahusťovať cesty autami (ja som už začal dávať prednosť taxi za 8€). Žiadal som ale o návrat k pôvodnému grafikonu (3 spoje 5-7 min. po sebe), no DP to vyriešil, tak ako to vyriešil.
Reakcia na: Mike #36:
Otázka je, ktorá skupina prevažuje.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Nehovorím, že to je tento prípad, ale je dosť cestujúcich čo sa dožadujú expresného spojenia. A v prípade pridania dvoch - troch zastávok môže linka kľudne stratiť na jazdnej dobe 5 minút, čo už môže pre niekoho znamenať že nebude také atraktívna. (Teda za predpokladu že nestratí tie minúty aj tak v zápche).
Reakcia na: Jadran #26:
MHD je pre cerstujúcich bez ohľadu na to, či to sú nákupné maniačky na Boroch. Ale ak si myslíš, že bude lepšie aj tie posledné zvyšky užívateľov MHD poslať do áut, tak nech sa páči.
Reakcia na: kecho #17:
Takže zrušíme aj 131 a 141, aby 93 chodila na úseku Hlavná stanica - Zochova natrieskaná nielen v pondelok a v piatok, ale aj v nedeľu?
Reakcia na: david1 #32:
"Pokiaľ nie je dokončená Petržalská električka bude určite existovať táto linka."

Vidno, že si nečítal predvolebné noviny vicestarostu Rače. ?
Reakcia na: kecho #17:
Všetko sa dá nahradiť X kombináciami. Toto nie je argument. L92 má veľký nárazový dopyt pre najväčšieho zamestnávateľa v Bratislave. Jazdí aj kopec podnikových liniek mimo zásahu L92.

L192 hojne využívajú študenti z Ml. Doliny.

Detto L59 si pozri ranný CP. Ako noty na bubon. Na Rybničkej máš dve stredné školy a veľké logistické centrá. Osekané to tam už bolo zrušením L105 a náhradou v podobe už zrušenej L55. L59 má tiež riadne osekaný interval.

Pri kombinácii spojov na Rybničnú dosiahneš o polhodinu dlhšiu jazdu ako s L59. Pokiaľ nie je dokončená Petržalská električka bude určite existovať táto linka.
Reakcia na: Mike #29:
112 Vyšehradská - BAZ
od 18.4.1994 112 Vyšehradská - Lignoprojekt
od 2.6.1997 112 Vyšehradská - Vojenská nemocnica
od 22.6.1998 92 Vyšehradská - Dúbravská cesta
od 1.7.1999 92 Dolnozemská - DNV VW
Reakcia na: Jadran #26:
Zastavovanie 92 na Mokrohájskej, Pri Habánskom mlyne alebo na zastávke Bory-rázcestie je na zváženie. Ale na Bory Mall by mala stáť bez debaty. Nielen kvôli významnému cieľu (čo nákupné stredisko tejto veľkosti bez debaty je) ale aj kvôli tomu, že ide o prestupnú zastávku.
Reakcia na: kecho #23:
112 (a tušim potom aj 92) chodila minimálne 5 rokov z Petržky iba po Patrónku a potom na "Lignoprojekt" (dúbravská cesta, resp. Vojenskú nemocnicu.
Reakcia na: Jadran #26:
a na kinomaniakov si zabudol? dost ludi vyuziva spoj aj po vecernych predstaveniach, a aj oni platia pcl a mozno aj dane
Reakcia na: TomJ #6:
Najkrajšie bolo, keď hneď prvý deň večer, kedy začal platiť tento nový cesťák 92-ky, prvý večerný spoj došiel až za Mokrohájsku, tam vyložil ľudí pre defekt, a keďže zohnať záložák sa nepodarilo, a tretí spoj ktorý by to všetko zachránil už v ten deň nešiel, ten spoj číslo dva bral všetko na všetky brány s miernym meškaním. Ľudí na tri busy v jednej SOR-ke. Stálo to za to.
Reakcia na: TomJ #10:
Linka 92 nemá čo stáť na tých pseudozastávkach pre nákupné maniačky pri Boroch, to je čistý nezmysel. Nechutné bolo už len to, že ju stopli na Habánskom mlyne a vrchol dosiahli, keď jej pridali aj Mokrohájsku. Jej pôvodný význam (spojenie VW s Petržalkou) je už dávno v ...
Reakcia na: kecho #21:
A aky je rozdiel medzi tym ci je linka zavedena pre jeden podnik, alebo sto? (Inak linky sa zavadzaju pre cestujucich, nie podniky.)
Reakcia na: kecho #21:
Je irelevantné, že je kvôli jednému podniku.
Máme tu dotovanú dopravu, ktorá slúži občanom. Ak je potrebná doprava k nejakému miestu (zimný štadíon, nákupné centrum, výrobný závod) a je aj dostatočný dopyt po nej, tak sa zriadi k tomu miestu linka. Po doprave do VW je dopyt v tie časy, je iba fér, že by na to nemal doplácať VW, tak ako na ostatné linky nedoplácajú iní zamestnávatelia.
Iné by bolo, ak by išlo o nevyťaženú linku, vtedy by si musel doplácať (ako napr. doprava k Pharosu).
Mimochodom, niekoľko mojich kolegov z DNV využívajú aj 92ku, nemal by teda náš zamestnávateľ tiež prispievať?
Reakcia na: martinah #22:
Myslim, ze 92 je pozostatok povodnej linky pre BAZ-ku, ked sa este tahali linky odvsadial vsade s "atraktivnymi" intervalmi. Cize sucasna 92 pre VW je uz iba konzervovanie byvaleho stavu. Rovnako aj 59-na bude este z toho obdobia.
Reakcia na: kecho #20:
preto hrame s rozdanymi kartami, ktore mame

mozno 92 ucelovo vznikla pre vw, ale tazi z nej vela dalsich cestujucich, ze existuje ina alternativa, budiz, ale ta je na dve veci v danom mmt, prave taketo efektivnejsie sposoby donutia ludi sadnut do mhd

ako svojho casu, ked niekto pisal, ze mal znameho, notoritaka, ale kazdodenne zapchy na nabrezi ho donutili sadnut do el a s prekvapenim zistil, ze to funguje, a lepsie nez cakal
Reakcia na: shaggy #19:
Konkretne - ktora ina linka je zavedena iba kvoli jednemu podniku?
Ktora linka ma v CP planovane dva odchody v rozpati minuty?
Reakcia na: martinah #14:
Zapchy na Stefanikovej su cisto neschopnostou mesta.
Ad1) Buspruh testovali uz pred x rokmi
Ad2) uz tam pokojne mohli byt polozene kolajnice a aj bus/tram pruh (otazne je jedine staticke hladisko, ci podchod unesie 2 tramy naraz, snad ano a ak nie, tak v najhorsom pripade by jazdili po jednom ako na moste nad Staromestskou)

Vyhovorka "KDI" neobstoji, nakolko aj ten sa da urcite nejakym sposobom obist - napr. havarijnym stavom (stromy tam uz padali) alebo zrusenim komunikacie, prenajmom pozemku atd, moznosti je vela... a v ramci toho prerobit cestu na 1+1 a krajne pruhy vyhradit pre MHD. Alebo ak by Ftacnik naozaj chcel, mohol u smerackeho kamosa z Kovosrotu vylobovat suhlas KDI - mal na to dost dlhy cas... Ze sa Nesrovnal na to teraz vys...kasle, je jasne...ten clovek, zial, nedokaze urobit nic.
Reakcia na: kecho #17:
Veľa liniek má nárazový dopyt, keď idú ľudia do/z práce (ráno a poobede). Preto čakám odpoveď, či aj tie si majú platiť firmy popri ich trasách (vrátane linky 94)?
Reakcia na: kecho #17:
Nechajte maličkých ku mne prísť, lebo ich je kráľovstvo nebeské.
Reakcia na: 810zssk #16:
Napr. v tom, ze ide o narazovy dopyt (cas zmien vo VW), cize ide o ucelovu linku.
Uz sme tu uz riesili dogmu "linky odvsadial vsade", "vsetci priamo na stanicu", "vsetci priamo do eurovea". Alternativa voci L92 existuje - ta ista trasa sa da skombinovat inymi linkami.
Rovnako aj 59 mala byt po sprevadzkovani Blumentalu linka na odpis (94/tram) s posilnenim miestnej obsluhy racianskym vymetakom...
Reakcia na: kecho #8:
V com je dopyt do VW "nebezny"?
Reakcia na: kecho #8:
Aha, takže sa skladáme len na tie linky, ktoré obsluhujú len centrum mesta? A čo to je "bežný" dopyt? Pracovná 59 má byť tiež dotovaná firmami na jej trase? Veľa liniek by neexistovalo, ak by nebolo niektorých firiem, nákupných centier, stanice, letiska...
Reakcia na: kecho #12:
nezabudni na zapchy, 92 zabezpecuje kratsie spojenie s patronkou nez 83/84 cez upchate snp - stefanikova - prazska, je alternativou a dobrou
Reakcia na: TomJ #6:
Myslim, ze byvali trojicky pocas dna.
Dovod okresania bol aky?
Reakcia na: TomJ #10:
Kedze cez vikend je so 4 odchodmi pre bezneho cloveka realne nevyuzitelna-tak az taka nevyhnutna asi nebude... 🙂 Rovako ako 192, ktora nejazdieva cez prazdniny vobec. 🙂
20+29 maju spolocny vikendovy int 10, plus ako bonus vlozena 21 s int 20... Nestaci?
Relaciu Petrzalka-Patronka pokryjes 83/84, Petrzalka-Bory (95-)83-21 na hrane alebo 1/93-21 na sav atd...
Reakcia na: TomJ #10:
Treba dodať, že aj 192 je napriek mizernému intervalu slušne využívaná, aspoň z toho, čo som sa mal možnosť párkrát odviezť.
Reakcia na: kecho #8:
To, že nebyť VW, tak linka 92 neexistuje, je asi trošku prehnané. Tá linka je pomerne slušne využívaná aj bežnými cestujúcimi medzi Petržalkou a Patrónkou a po otvorení Bory Mall jej význam ešte stúpol.
Reakcia na: kecho #8:
Kedysi som ťa mal za jedného z tých rozumnejších na tomto fóre.
Reakcia na: shaggy #7:
Akurat, ze vacsina zamestnavatelov nie je "na okraji mesta" a do DNV uz jazdi napr. L21 a 29, ktora pokryva "bezny"dopyt v osidlenej oblasti vzhladom k poctu obyvatelov. L92 je cisto ucelovy spoj a nebyt VW, tak neexistuje.
Reakcia na: kecho #1:
Ja patrím k tým, čo zastávajú názor, že by si ľudia mali platiť všetko priamo a nemalo by sa to platiť zo spoločných peňazí (daní).
Ale kým tu máme dopravu platenú z daní všetkých obyvateľov, tak nie je fér, že väčšine zamestnávateľov sa na to "skladáme", len VW si to má platiť. Alebo tí ľudia, čo ráno cestujú MHD nejdú do práce? To len reakcia na tvoju poznámku, či si VW doplatil ďalší spoj.
Reakcia na: JamaVOku #4:
Mám pocit, že donedávna jazdili pred 5.00 tri alebo dokonca štyri spoje. Potom to okresali na dva a očividne to nestačí.
Reakcia na: kecho #3:
Keby islo o to aby vyjazd nebol naprazdno, tak by to asi neslo do VW, odkial sa to naprazdno vracia...
Reakcia na: kecho #3:
Ide o to ze ranna 92 nepoberie ludi.
Reakcia na: JamaVOku #2:
Cize ide o to, aby nebol vyjazd na prazdno. To mohla byt aj 83 alebo 84 cez Dolnozemsku
Reakcia na: kecho #1:
Robi to ZV Pri krizi.
“Z dôvodu zvýšených prepravných nárokov”? Akoze vw nabera novych ludi a doplatil dalsi spoj? Pripadne ide o voz, ktory potom robi nejaku sluzbu linky zacinajucej v dnv?
Lebo ani vo vianocnom case sa mi nezda logicke tvrdenie, ze o 4. rano sa zvysili prepravne naroky...