Prestup na Trnavskom mýte sa skomplikuje (od 1.12.2017)

Dva zo vstupov do podchodu budú uzatvorené.

Pokračujúca rekonštrukcia podchodu na Trnavskom mýte si vyžiada prvé väčšie obmedzenia pre cestujúcich. "Od 1. decembra sa začnú práce, ktoré si budú z hľadiska bezpečnosti vyžadovať dočasné uzavretie dvoch vstupov do podchodu. Ide o vstup do podchodu Nová Tržnica a električkové nástupište č. 1 (pre električky smer Ružinov - pozn. red.)," informuje magistrát. Uzávierka potrvá najmenej do 15. marca 2018.

Na webstránke magistrátu sú zverejnené alternatívne trasy, ktoré však nezohľadňujú fakt, že Trnavské mýto je najvyťaženejším uzlom MHD v Bratislave a cestujúci tu vo významnej miere prestupujú medzi jednotlivými linkami. Jedna z odporúčaných trás (medzi električkami a autobusovou zastávkou pred tržnicou) posiela chodcov cez obchádzku dlhú viac ako 600 metrov cez dva priechody pre chodcov a okolo budovy stanice konskej železnice, čo aj s čakaním na križovatke predstavuje takmer 10-minútový presun. Čím dlhšia bude prestupová trasa, tým dlhšie bude trvať cesta MHD, a tým neatraktívnejšie bude cestovanie verejnou dopravou.

Zverejnené trasy sú vedené bez zohľadnenia prirodzeného správania chodcov, bez preferovania pešej a verejnej dopravy pred individuálnou a je jasné, že cestujúci trasy dodržiavať nebudú. Mestská polícia už vopred pre denník SME avizovala, že bude kontrolovať dodržiavanie pravidiel cestnej premávky (chodcami). „Keby sa nepristúpilo k obchádzkam tak, ako sú navrhnuté, došlo by na tomto významnom dopravnom uzle ku kolapsu,“ povedal pre SME náčelník mestskej polície Ivan Lechner. Nebude tak vybudovaný ani priechod pred tržnicou v miestach, kde už dnes bežne cestujúci prechádzajú cez cestu.

Neprihliadanie na potreby chodcov je pokračovaním nedávnych dočasných opatrení v rovnakom uzle. Počas opravy chodníka na Krížnej ul bol chodcom na chodník zakázaný vstup. Oprava sa neuskutočnila po etapách, aby sa vždy dalo aspoň po časti chodníka prejsť. Chodci zákaz vstupu ignorovali.

Zo zverejnenej mapky vyplýva, že k dispozícii budú aj efektívnejšie možnosti presunov, než ich na mapke uvádzajú magistrát a developer:

  • Zo zastávok autobusov pred tržnicou na ostatné zastávky cez priechod cez Šancovú ul. pri križovatke s Kukučínovou ul. a ďalej cez podchod
  • Zo zastávky električiek smerujúcich do Ružinova: cez nástupište električiek smer Vajnorská, ďalej podchodom
  • Zo zastávok električiek k tržnici a k autobusovým zastávkam pred tržnicou: cez podchod, východ pri Istropolise a priechod cez Šancovú ul. pri Kukučínovej ul.
  • Pri ceste od tržnice do Ružinova využiť trolejbusy linky 201 alebo 209 k Saleziánom a na električky prestúpiť tam (rovnako aj pri ceste opačným smerom)

Vzhľadom na obmedzenia odporúčame vyhradiť si viac času na prestupovanie na Trnavskom mýte. Väčšie zdržanie pri prestupe zahrnieme aj do Plánovača ciest na imhd.sk, ktorý tak bude prednostne ponúkať na prestup iné uzly MHD.


Navrhované obchádzkové trasy (zdroj: Immocap Gropup)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #132:
Nebude to len dočasné počas uzatvorenia týchto východov z podchodu?
Reakcia na: Adam3 #135:
K Istropolisu ta obchadzkova trasa vedie od trznice, cize opat ide o relaciu kde sa nedostanes do podchodu kvoli uzavretej stvorke.
Reakcia na: 810zssk #134:
Dobre, to by platilo ked idem od Trznice, ale ta obchadzkova trasa je tam aj od Istrpolisu hoci vychod c. 5 je otvoreny.
Reakcia na: Adam3 #133:
Pretoze je zatvoreny vychod c. 4, cize sa neda dostat do podchodu.
Mozno tomu celemu zle rozumiem ale preco alternativna trasa na pristup k nastupistu 1 nie je pouzit normalne podchod na nastupiste 2 a odtial prejst cez ten prechod cez kolajnice? Lebo z tej mapky mam pocit ze je uzavrety aj podchod k nastupistu 2 hoci je tam zeleny.
Podla foto na bratislava works, to vyzera, ze cez Vajnorsku pribudne prechod.
Cize nocne zatvaranie bude?
Haha dnes som videl mestskych policajtov ako tam regulovali dopravu, teda mali terciky a zastavovali auta aby ludia mohli prejst zo zastavky (ako stoji 39) ku elektrickam, tam kde su tie ST(ruka)Pky na zabradliach :)))
Ja by som primátorovi odobral "or", lebo si ho nezaslúži! ?
Reakcia na: lostrail #128:
suhlas, v tomto si hovorim, ze su nadejou aktivisti, ktori sa rozhodnu ist aj do vyssieho lvl, maju za sebou realne vysledky, len to chce cas

tiez som sla vcera okolo, ked policajt maval tercikom v tme, statni asi nemali zrovna sluzbu, aspon niekto ma rozum
Reakcia na: martinah #126:
O to je dolezitejsie, aby bolo v zastupitelstvach coraz viac takychto ludi, ktori tym skostnatelym ukazuju, ze to nie je v pohode. Dnes zaplati sam, nabuduce mozno uz nie.
Ja som včera podvečer videl pri tržnici renderšíka s červenou svietiacou paličkou usmerňoval automobily aby mohli chodci bezpečne prejsť na druhú stranu. Večer keď dopravná špička pominula tam už nebol.
skoda reci, z prispevku clena cyklokoalicie na fb:

"PRIECHOD PRE CHODCOV NA TRNAVSKOM MÝTE
Na pondelkovú Komisiu dopravy a informačných systémov som požiadal zavolať ľudí zodpovedných za schválenie obchádzkovej trasy pre peších na Trnavskom mýte. Policajti z Krajského dopravného inšpektorátu (Jaroš, Koník), zástupca Dopravného podniku Bratislava (Podhorný) a zástupca Magistrátu (Baláž) sa nás snažili presvedčiť ako dobre je to zrealizované, že nemôžu predsa obmedziť kapacitu pre autá. Dokonca niekto z nich priniesol aktualizovaný návrh s PREDĹŽENÍM ZÁBRADLIA na strane električkovej zastávky. Skoro som odpadol. U nás sa nerozmýšla o pešej doprave ako o doprave. Veľmi ma sklamalo, že proti bezpečnému priechodu pre chodcov riadeného dočasnou svetelnou signalizáciou (ktorá sa bežne používa pri opravách komunikácii na striedavé riadenie smeru jazdy) vystúpili aj niektorí poslanci (napr. architekt Braňo Kaliský) či zástupcovia DPB (ktorý by práve mali brániť právo rýchleho prestupu pre cestujúcich MHD). Podal som návrh uzensenia komisie, aby magistrát spracoval projekt dopravného značenia a úpravy signálneho plánu semaforov, tak, aby sa priechod pre chodcov mohol zriadiť a veľká vďaka tým poslancom a členom komisie, ktorý tento návrh podporili. Predtým než magistrát schválil 10 minútovú obchádzku (aj s čakaním na semaforoch) mohol žiadať celé riešenie priechodu pre peších od investora, ktorý by ho naprojektoval aj zaplatil, takto to musí zaplatiť sám. Hanba!"

zdroj: https://www.facebook.com/cyklokoalicia/posts/2083049538388941
Reakcia na: Ámos #122:
Stavenisko nema byt oplotene?
Jedným slovom: Hanba.
Reakcia na: Ámos #122:
V sobotu 25.11. večer. Pokiaľ ide o stavenisko, tak to ani zhotoviteľ nemá prostriedky na to, aby autá odťahoval.
Reakcia na: Solider #113:
Z ktoregho dna to je? Minuly tyzden to uz rano bolo vsetko zamknute. Sam som volal.
Kym to vsak bolo stavenisko, nemali tam pravomoci a nemohli konat.
mohli by rozdavat vizitky nesrovnala pri pokutach
Ja len dufam ze sa tohto chyti nejake velke medium. Lebo za tuto überkravinu si mesto a cajti zasluzia ultimatny medialny shitstorm. Zlata Ukrajina oproti tomuto...
Reakcia na: ceres #118:
V tom spomínanom čase tam už boli štátni policajti.
No tak moment, tam sú mestskí policajti? Opravte ma, prosím, niekto, ak sa mýlim, ale obecná/mestská polícia môže len "ukladať a vyberať v blokovom konaní pokuty za priestupky zistené pri plnení úloh" (§ 8 ods. 1 písm. b).

Vyššie sa medzi úlohami uvádza akurát tak, že "prejednáva v blokovom konaní (...) priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho
1. z dopravnej značky zákaz zastavenia, zákaz státia, zákaz vjazdu, zákaz odbočovania, zákaz otáčania, nízkoemisná zóna, prikázaný smer jazdy, prikázaný smer obchádzania, vyhradené parkovisko, obytná zóna, pešia zóna, školská zóna, zóna s dopravným obmedzením a parkovisko,
2. zo všeobecnej úpravy cestnej premávky, ktorou sa zakazuje zastavenie, státie a vjazd vozidiel"
(§ 3 ods. 1 písm. f)
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1991/564/

Vidíte tam niekto čokoľvek o chodcoch? Ja teda nie!
Reakcia na: Mike #112:
Ak ta chcu pokutovat ako chodca, tak ti zadrzia co? Obciansky? Ten zas nemusis nosit so sebou... 🙂

Legitimovat mirnix-dirnix ta tiez nemozu bez opravneneho podozrenia minimalne z priestupku (trestneho cinu?).
Cize
1) najprv by mali vyberaci povedat, co som porusil,
2) potom mi ukazat, akym sposobom je mozne to neporusit pri mnou planovanej ceste
3) a az nasledne, ak mi dokazu "svoju" pravdu, tak mozu pytat doklady. Ci sa mylim?

Podchod s uzavretym vstupom z mnou potrebnej strany je nefunkcny podchod, cize ten pouzit nemozem. Jedina logicka vec je, prejst krizom kolmo na os vozovky co najkratsou cestou.
Reakcia na: 810zssk #109:
Blizia sa vianoce, treba plnit plan pokut...?
Reakcia na: Mike #112:
Máš prednostne použiť podchod, alebo priechod, ak tam je. Podchod tam nie je, teda je, ale nie k tým nástupištiam, ku ktorým si skracujú cestu. Ak mi ukážu, ako sa tam dostanem podchodom, rád zaplatím pokutu.
Reakcia na: Trammat #104:
ide to tu pomaly, ale isto do kytek, takze chodcov bez problemov pokutuju, ale zaparkovanu spitalsku nikto neriesi
Reakcia na: 810zssk #109:
Lebo na jednoduchých chodcov si trúfajú, ale na autá už nie –> https://abload.de/img/autoslava_012yrml.jpg
Reakcia na: kecho #107:
Ale máš prednostne použiť podchod a ten tam je. To by každý jeden mal odmietnúť zaplatiť pokutu s odôvodnením, že síce tam je podchod, ale s uzavretým jednym vstupom. lebo možno niekto prechádza v rozpore s bezpečnosťou cestnej premávky (to aj za bežných okolností sa ľudia hádžu pod autá keď tam stojí električka).
Navrhujem stavku, objavi sa reportaz o neopravnenej pokute a dlhej obchadzke na Markize dnes, alebo zajtra? ?
Reakcia na: kecho #107:
Vraj dostali príkaz, že majú v danom mieste od dnes každého pokutovať.
Reakcia na: Trammat #106:
Ani jedno z toho neni protizakonne. Preto ma zaujima z akeho titulu tam tie pokuty udeluju.
Reakcia na: kecho #107:
Presne to napadlo aj mne. Pokiaľ tam nie je značka, tak mi môžu fúkať práškový cukor.
Reakcia na: Trammat #106:
Nie je zakazane prechadzat cez cestu mimo priechodu.
Reakcia na: 810zssk #105:
Nepoužívanie náhradnej trasy a skracovanie si cesty prechádzaním mimo prechodu.
Reakcia na: Trammat #104:
Dost by ma zaujimalo co presne tam pokutuju.
Reakcia na: martinah #103:
O 15 rozdávali pokuty ako na bežiacom páse m
Reakcia na: lostrail #101:
dobre vidis, mozno je to prave ako valec pise, aby odprevadili pokutu do bezpecia ?

ale tipujem, ze dnes iba upozornovali na priechod v nedohladne
Reakcia na: lostrail #101:
Určite ich navigujú na miesto, kde ich zároveň pokutujú.
Reakcia na: martinah #100:
Vidim dobre, ze prechadzaju tadial, kadial vzdy, len s pomocou policajtov?
tolko k aktualnej situacii na trnavskom myte vratane bannerov a policajtov ?

https://www.facebook.com/bratislavaworks/posts/1877126782536023
Reakcia na: kecho #84:
Myslím, že sa v tom niečo robí, preverím. Ale hoď mi to najlepšie do mailu.
Reakcia na: JamaVOku #97:
Viem. Ale raz zastaví hore a druhý krát zastaví ešte ráz dolu pred križovatkou? Teoreticky by sa dalo stáť iba hore a keď dostane voľno na predvesti tak sa rozbehne a na jeden šup príde až na zastávku.
Reakcia na: Mike #95:
Predzvest ma len informativny charakter.
Reakcia na: ceres #93:
Keď bola zapnutá plná preferencia tak pokial sa došuchtala dole kopcom po križovatku vždy mala už voľno.
Reakcia na: JamaVOku #94:
No ak raz hore zastaví lebo musí kvôli bezpečnostnému zastaveniu, tak tam aj môže čakať na predvesti na voľno, nie? (Teda ak na ňu je vidno z miesta bezpečnostného zastavenia).
Reakcia na: ceres #93:
Nie je jedno ci bude stat hore alebo dole?
Reakcia na: david1 #87:
Tak ak tá predzvesť funguje a voľno na nej znamená, že električka bude môcť následne bez ďalšieho zastavenia prejsť križovatkou, vysvetlí mi niekto, čo motivuje vodičov rozbiehať sa, keď na nej svieti stoj? ?
Reakcia na: martinah #91:
No, len mám pocit že z okna vidí magistrátnu budovu. Takže by bolo treba porozmýšľať, kam ten displej umiestniť.
Reakcia na: 810zssk #90:
este vacsi dovod ist skratkou, som zvedava, ci tam budu patrolovat policajti

nesrovnalovi evidentne tecie do bot a udeluje bany vsetkym, co si dovolila kritizovat ho, teraz by sa flasikov countdown celkom hodil
V tomto pocasi to tam zajtra bude uplne luxusne.
Reakcia na: Valec #88:
Nebude v pripade Botanickej problem v tom, ze ten priechod je jediny bezbarierovy pristup na elektrickove nastupiste?
Reakcia na: Solider #85:
Od pumpy na nástupište smer centrum. Bez ohľadu na to, či je tam vhodný alebo nie, je to blízko nadchodu, takže ak by tá norma bola platná a záväzná, tak by tam byť priechod nemal.
Reakcia na: ceres #86:
Tá funguje resp. svieti no nikto sa ňou neriadi. Zo začiatku vždy po pomalom klesaní električky k Šafku dostala volno a bez zastavenia prešla do zastávky. Teraz veľakrát čaká na voľno...
Reakcia na: david1 #79:
A tá "predzvesť" na moste smerom na Šafko už nefunguje vôbec? Lebo prakticky vždy, keď idem električkou z Petržalky, sa po bezpečnostnom zastavení električka rozbehne bez ohľadu na to, čo svieti na predzvesti, a na križovatke potom stojí opäť... Či to je len o vodičoch?
Reakcia na: Valec #61:
Kde na Botanickej? Vedľa nadchodu nie je priechod, takisto na Hodžku iba v častiach, kde nie je prístupný podchod. Aj keď podľa môjho názoru by tam podchod nemal byť, malo by to byť dopravne upokojené územie.
Reakcia na: ivanbuto #83:
Ivan, a s koordinaciou dvojkrizovatky Mamateyova x xSustekova x Bosakova by sa nedalo nieco spravit? Kedz 84/99 v smere od Lidla k poliklinike automaticky chyta cervenu a cca 45-50 sekund stoji na mieste? Tam by stacilo len posunut cyklus pri poliklinike o tu minutu a mozu sa svetla tocit normalne dalej. Pretoze povodny stav bol pre 45ku/113ku, aby chytila zelenu vlnu cestou an Stary most. Lenze na ten busy uz x rokov nejazdia... Ani toto mesto nezvladne?

Lebo odpoved z magistratu "K Vami navrhovanej zmene CSS v križovatke Šustekova-Bosákova Vám oznamujeme, že na základe Vášho návrhu začalo príslušné oddelenie Magistrátu Hl. mesta rokovať s KDI." znie sice velmi pekne, ale je uz 7 mesiacov stara... ? Tak ci sa na to proste vy...kaslali, alebo pre mesto ako akcionara DPB vobec nie su dolezite zbytocne naklady vynalozene na postavanie busov na krizovatke...
Je mi jasne, ze Nesrovnal sa pri tom semafore tazko odfoti a tym padom to nebude "tlacit" ak oprioritu...
Reakcia na: N/A #82:
V tejto križovatke bude nová logika riadenia, takže verím, že sa podarí vyriešiť.
Reakcia na: david1 #79:
Áno, o tomto sa vie, verím, že sa podarí realizovať úpravu signálneho plánu tak, aby chodci nezostávali visieť v strede (ale najskôr v r. 2018).
Reakcia na: lostrail #71:
Zďaleka to nie je len o "starých štruktúrach"...
Reakcia na: Ámos #76:
Čo som pozoroval poslednú dobu tak tvrdá preferencia už na Šafku nie je. Niektoré električky väčšinou z Petržalky čakali na volno pred križovatkou.

Ďalej stále nie je zelená pre chodcov ,aby si prešiel naraz cez celú cestu k Umelke a opačne. Výnimku tvorí iba prejazd električky a zatlačenie cyklistiského dopytu .
Kopec ľudí ostane na tom mini stredovom ostrovčeku aj trištvrte minútu.
Reakcia na: Ámos #76:
chcelo by to u nich updateovat zastarane simulacie ?



Reakcia na: Ámos #75:
cize v zamestnavatelovi = primator, alebo je primator sam iba zamestnancom? teda ak nereatame oligarchov

Reakcia na: martinah #73:
KDI by malo zacat byt brate na zodpovednost. Ich rozhodnutia za poslednych 20rokov sposobili ten stav v uliciach.
Dnes by uz aj studentovi SOŠ dopravnej, malo byt jasne, ze ziadne rozsirovanie ciest nepomoze.
Dokazom moze byt Dostojevskeho rad a Safko. Dlhodobo odbornici trvali na tom, ze lave odbocenie na Stary most z Dostovjevskeho radu, treba zrusit, ze to ukonci zapchy. KDI bolo proti. Po reko sa odbocenie zrusilo, pribudla preferencia elektriciek a zapchy nie su.
Reakcia na: martinah #68:
Opisem to na priklade.
V praci mame poziciu veduci vyroby, kde sa za poslednych 5 rokov vystriedalo 7 ludi. Je tak jasne, ze problem nebude v tych ludoch, ale ostatnych okolnostiach. Mnozstvo prace, kompetencie, system prace, vplyv majitela,...
Reakcia na: Mike #72:
Údolí dutých hlav.
Reakcia na: Mike #72:
v tomto verim, ze i mladsie struktury dokazu byt flexibilnejsie, skor ci neskor ich dobehne realita, mozu nafuknut prijazdove cesty, so samotnym mestom nespravia nic, akurat je to este na dlho a nech aspon dokoncia druhu etapu elektricky v petrzalke a zmodernizuju zvysne
Reakcia na: lostrail #71:
Aj "mladé" štruktúry majú rovnaké myslenie - dopravní inžinieri z policajnej akadémie ...
Reakcia na: martinah #68:
"v prvom mmt som citala v primatoch"

Presne. Same here. ?

K #47:

A hlavne pankov z KDI, ako sa chytaju za hlavu, ze chudatka auticka budu musiet dlhsie cakat. Lepsie tu tusim bude, az vsetky tie stare struktury konecne odidu do dochodku. Len, kto tie hrubanske korene so stolickou a podlahou popresekava...
Reakcia na: 810zssk #65:
dakujem za tip, precitane, este asi posledny mohykan, kym nezmizne aj on ?

Reakcia na: JerryBA #47:
co som neskor citala, vraj developer sa tiez snazil presadit kratsi variant, skoda, ze nie su tieto konania verejne, by bolo zajimave sledovat
Reakcia na: Ámos #42:
v prvom mmt som citala v primatoch ?

zaujimavy postreh, kde inde by mohol byt problem? okliestene pravomoci? posvatnost KDI a podobnych organov?

ad. cesty

to je pravda, ale otazne kolko tomu napomohlo predsednictvo a dostatok financii, a v pripade vozovky mostu SNP ani to nepomohlo
Zákon o cestnej premávke v § 53 uvádza
(1) Pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, nadchod alebo podchod
(3) Chodci smú prechádzať cez vozovku mimo priechodu pre chodcov, len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonútia ich vodičov na zmenu smeru alebo rýchlosti jazdy.
(4) Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, a len čo vstúpi na vozovku, nesmie sa tam bezdôvodne zdržiavať ani zastavovať. To platí na priechode pre chodcov i mimo neho. Chodec nesmie prekonávať zábradlie ani iné zábrany.

Zákon 513/2009 Z.z. o dráhach zakazuje osobám v § 4 Ods. 5 vstup do obvodu dráhy na miesta, ktoré nie sú prístupné verejnosti, bez súhlasu prevádzkovateľa dráhy. Zákon takýto vstup povoľuje len na mieste úrovňového križovania dráhy s cestnou komunikáciou a na osobných nástupištiach, na prístupových cestách k nim a na iných miestach určených na pohyb cestujúcich.

Možno by niekto znalejší mohol doplniť, či sa obvod električkovej dráhy v meste považuje za miesto prístupné verejnosti.
Ak by to bolo miesto prístupné verejnosti, tak je možné prejsť cez cestu aj električkovú trať legálne, pokiaľ chodec neobmedzí vodiča.
Ak by to ale nebolo miesto prístupné verejnosti, tak keďže prejsť cez cestu od nástupišťa električiek smer centrum k Bastionu je možné buď len prekročením zábradlia alebo vstupom do obvodu dráhy mimo nástupišťa, obe tieto možnosti by boli zákonom zakázané.

Toľko som vyčítal zo zákona, ale rozumné by samozrejme bolo predĺžiť nástupište električiek a vybudovať na jeho začiatku normálny priechod pre chodcov, ktorý by ďalej pokračoval krížom cez električkové koľaje na druhú stranu. V mieste križovania cesty by mal byť riadený semaformi, v mieste križovania električkovej trate bez semaformov.
Reakcia na: martinah #64:
tiez som to hladal dnes a uz to tam nebolo ani vcera vecer ?
Reakcia na: martinah #64:
Ano, vsimol som si, ale na FB stranke mesta to stale je.
Reakcia na: 810zssk #30:
mozno nesrovnal cita imhd alebo zauradovalo piar, pretoze medzitym zmazal svoj vlastny prispevok so vsetkou kritikou z fb ?
Reakcia na: Valec #62:
Su, ale to neznamena ze tam nemoze byt socialka 🙂
Reakcia na: 810zssk #54:
To nie sú priestory pod eskalátormi? Z nákresu to ťažko vyhodnotiť.
Reakcia na: Solider #53:
Ako napríklad na Botanickej alebo na Hodžovom? ?
Reakcia na: Solider #58:
V Českej republike je to priamo definované päťdesiatimi metrami. Raz v živote sa po mne sápal nejaký hyperaktívny trubiroh na Florenci, tak som sa ho spýtal, či má ciachované a úradne overené pásmo, že ideme merať vzdialenosť priechodu. Pásmo nemal, pokuta nebola.
Reakcia na: Solider #58:
Tak potom vies co Mike myslel.
Reakcia na: 810zssk #55:
O tomto ustanovení viem, ale tam to nie je vo forme zákazu, ale povinnosti ?
Reakcia na: NOKS #56:
Ako sa uz nizsie diskutovalo, policajti s tym nic robit nemozu, lebo to nie je protizakonne. Po druhe, ziadna ina alternativna trasa pocas tejto "vyluky" existovat nebude.
Hlavne nech meskáči dohliadajú na to aby sa dôchodci konečne odnaučili prechádzať na hulváta cez cestu od zástavky eliny smer centrum k bastionu lebo tam už je to fakt choré..čakať že si sami uvedomia že za tú zákrutu nie je vidieť by bola asi útopia ?
Reakcia na: Solider #53:
Nemyli, v zakone to skutocne je - vid neskor postovane citacie.
Reakcia na: Valec #51:
Napriklad tie technicke priestory pri zastavkach?
Reakcia na: Mike #31:
Nemýliš si to skôr s technickou normou, ktorá zakazuje zriaďovanie priechodov pre chodcov v blízkosti nadchodov a podchodov?
Reakcia na: hroch #45:
Áno, policajt to nemôže prejednať, pretože neexistuje sankcia za porušenie konkrétneho ustanovenia.
Len tak mimo tému, ktorý z týchto priestorov bude určený na predajňu a sociálku DPB? Či tá pred troma rokmi uzavretá zmluva už neplatí?

http://www.trnavskemyto.sk/wp-content/themes/trnavskemyto/assets/img/map.png
Reakcia na: Andy #41:
A rozbíjanie chodníkov - okrem podchodu je aktuálne pre peších nepriechodná aj križovatka Rusovská-Hálova a kompletne aj Hradská-Železničná-Ubzecká-Vrakunská. A to nepoznám všetky križovatky v meste.
Reakcia na: 810zssk #29:
Budú tam strašiť svojou prítomnosťou a keď budeš chcieť prejsť, budú na teba škaredo zazerať.
Reakcia na: JerryBA #47:
Investor udajne docasny prechod presadzoval. Zatrhlo to mesto.
Reakcia na: martinah #21:
Nechať ľudí úplne odvyknúť si od Trnavského mýta a prestupov tam na druhej strane tiež nebude v záujme investora.
Reakcia na: lostrail #23:
Trocha vonku prituhne a budú zalezení niekde v teple.
Reakcia na: martinah #34:
To inac vobec nie je blbost. Ja si teda pamatam, ze chodec moze prejst aj mimo priechodu pre chodcov, ak tento priechod nie je na dohlad (a ak neobmedzi IAD, samozrejme). Tato podmienka bude splnena, na ten prechod pri Legionarskej by nedovidel ani Bystrozraky. Takze ak toto pravidlo stale plati, panovi policajtovi mozno akurat tak zamavat, lebo sa nema coho chytit. Nejaky odbornik na predpisy, co to moze potvrdit/vyvratit?
Reakcia na: Ámos #43:
Tak ja som veľmi rád, že sa to robí, už len škoda, že je to v podstate jediná vec, v ktorej sa za Nesrovnala niečo zlepšilo, a aj to je vlastne len preto, lebo má mesto lepší stav financií než predtým.
Reakcia na: Andy #41:
To ludia pred par rokmi povazovali za najvacsi problem Bratislavy. Znicene cesty. Dnes tento problem tak citelny nie je, vdaka masivnym opravam.
Reakcia na: martinah #40:
Mozno ked sa vzorec opakuje pri meniacom sa vstupe, treba zacat rozmyslat, ci nie je problem inde ako v primatoroch.
Reakcia na: martinah #40:
Podľa toho, čo sa v meste reálne robí, mám pocit, že Nesrovnal všetko stavil na asfaltovanie ciest.
Reakcia na: 810zssk #26:
pri tomto vzdy premyslam, preco ked sa niekomu podari ziskat mandat, preco jednoducho potom dotycny zacne robit blbosti, ked ma sancu nieco pre mesto spravit

staci mat vysledky a moze byt zvoleny aj viackrat, ma o co sa opriet, nie, miesto toho kaslu na to a potom preplacaju kampane, aby boli zvoleni znovu, co samozrejme ftacnikovi uz nevyslo a verim, ze podobny osud caka aj nesrovnala
Reakcia na: Solider #35:
Bratislava nie je Viedeň ?
Reakcia na: S499.1023 #18:
ako sa vraví, urobiť karikatúru karikatúre nie je smiešne ? ?
Reakcia na: Solider #35:
tu by bol aj uzitocny isty fantom ?
Reakcia na: martinah #34:
a ci mu pan policajt zatial podrzi bus, kym dobehne na zastavku ?
Reakcia na: martinah #24:
Boj proti vizuálnemu smogu, zrazu STOP banner na zábradlí, a vedľa toho bude čo, plagát Ivo Nesrovnal „Spolu robíme Bratislavu lepším miestom pre život“? ?
Reakcia na: Andy #33:
to je jednoduche, povie, ze na neho nedovidi ?
Reakcia na: Mike #31:
§ 53
(1) Pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, nadchod alebo podchod.
...

Niekto môže argumentovať, že ten náhradný bude ďaleko, ale riadil by som sa pravidlom, že ak nechceš mať problémy, nenaser policajta. ?
Reakcia na: Mike #31:
Konkretne to znie nasledovne: "Pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, nadchod alebo podchod." (§53, odsek 1 zakona o cestnej premavke).

Zakon zial nic presnejsie neuvadza, cize je otazne ako by to policia vykladala, ak alternativny prechod znamena obchadzku vyse pol kilometra.
Reakcia na: 810zssk #29:
Ale kedysi bolo zakázané prechádzať mimo priechodu aj za podmienky, že sa ten priechod nachádzal niekde v blízkosti, alebo tam bol podchod/nadchod. Neviem či to ešte platí.
Reakcia na: Ámos #28:
To je mi jasne ze prvotne to neslo cez neho*. Lenze vyrok ktory martinah citovala pochadza od IvaN a vznikol uz po tom ako sa na toto skvele riesenie strhla vlna kritiky. Ak by mal trochu rozumu, tak hento nepublikuje.

(* Co neznamena ze to nie je jeho zodpovednost, je to jeho urad a jeho podriadeni.)
Inak som zvedavy ako presne bude vyzerat ta aktivita MP, kedze prechadzanie mimo prechodu na Slovensku zakazane nie je, za predpokladu ze chodec neobmedzi ostatnych ucastnikov cestnej premavky.
Reakcia na: 810zssk #26:
Predstava, ze o tychto veciach primator rozhoduje je naivna. Samozrejme na image to ide jemu. On to moze akurat tak uz len obhajovat.
Jemu podriadene utvary malo hladali alternativne postupy prac v podchode.
Reakcia na: 810zssk #10:
? ? ?
Reakcia na: martinah #24:
To je ale blbec. Inak presne na takychto blbostiach si image znicil Ftacnik. Verim ze IvoN skonci minimalne rovnako, zasluzi si to ovela viac.
a pokracovanie:

"Dobrý deň, rád by som ešte raz zdôraznil, že ide v prvom rade o zachovanie bezpečnosti pohybu chodcov. Ak by bol na požadovanom mieste zriadený dočasný priechod pre chodcov, či už riadený alebo neriadený, spôsobilo by to zvýšené nebezpečenstvo pre chodcov, ako aj obmedzenie plynulosti premávky nielen na Trnavskom mýte, ale aj na ďalších križovatkách a uliciach v okolí – ako je Račianske mýto, Trnavská cesta, Šancová, Karadžičova, či Krížna. Ako ďalší preventívny odkaz na zvýšenie bezpečnosti chodcov osadíme STOP bannery na zábradlia."

idem si ja dat cokoladu radsej ?
skoda reci, vyjadrenie nesrovnala z fb:

"Dobrý deň. Bohužiaľ realita je taká, že chodci aj tak prebiehajú cez cestu od tržnice k nástupištiam električiek, hoci majú k dispozícii trasu cez podchod a vznikajú kolízie chodcov a áut. S odbornými útvarmi magistrátu, krajským dopravným inšpektorátom a dopravným podnikom sme sa zaoberali rôznymi riešeniami a alternatíva, ktorú sme predstavili verejnosti, je tou navjhodnejšou a nabezpečnejšou pre všetkých účastníkov cestnej premávky, ako chodcov tak aj motoristov. Ako ďalší preventívny odkaz na zvýšenie bezpečnosti chodcov osadíme STOP bannery na zábradlia."
Reakcia na: JerryBA #12:
No schvalne, ako dlho, kym rezignuju? Do marca to nedaju. Asi maju pocit, ze mozno dva tyzdne budu "vychovne posobit" a potom nadobudnu pocit, ze to ludia uz "pochopili". Davy ludi tazko mozu regulovat, jedine, ze by to urobili tak, ako ked pridu Trnavski fanusikovia na zapas a neverim, ze na take nieco su peniaze. Nieco ine by boli zabrany, lenze tie sa nedaju osadit v mieste, kde ma clovek nastupit na bus. Otazka je, ako cely ten labyrint bude vyzerat, ked to zacne platit.

Mimochodom, ak by panov policajtov naozaj tak velmi trapil dopravny kolaps (zvlastne, ako podla niekoho nie je kolaps nutit chodcov - tiez ucastnikov dopravy, davat taketo streky), este stale mohli postavit provizorny nadchod prave v tom mieste, kde proti predpisom prebiehaju cez cestu. Keby sa docasne aj demontovala strecha nastupista elektriciek v smere do mesta... Totiz, za tychto okolnosti k tomu kolapsu dojde tak, ci tak, pretoze ti ludia jednoducho pojdu a bude ich niekolkonasobne viac, ako doteraz. KDI zasa zaperlil, tak typicke.
nie je to v zaujme predovsetkym developera, potrebuje dostat ludi dolu a nie ich navyknut na docasne (efektivnejsie) priechody, asi si myslia, ze ludia su ovce a budu vzorne slapat celu obchadzku a po sprevadzkovani nadsene vitat zrekonstruovany podchod
A nikomu stále nenapadlo to, že sa dala alternatívna trasa viesť tak, že vyjde sa na perón č.2 (električky smer zlaté) a proste obíde sa (alebo sa dočasne čiastočne demontuje) plot za tým zasklením a chodci prejdú až po jednej koľaji? obchádzka normálna, a predĺženie trasy tak o 50metrov... Aleob výlez na chodníku k autobusom (napr 68) a tade cez ten prechod---- Milión možností, a vybraná zrovna taká aby sa obchádzalo pol kiiláku na úplne inej križovatke stovky metrov od tejto....wau....
Reakcia na: Mike #16:
ten tajtrlik samozrejme ignoruje staznosti na fb, a este si aj olajkuje vlastny prispevok ?

uz aby vypadol
Reakcia na: Ike #4:
Mečiarovský minister vnútra Hudek, prasa par excellence, len raz v živote omylom povedal pravdu (v legendárnom uniknutom rozhovore s Lexom o kopnutí vyšetrovateľa do gúľ): "Vieš ako, policajti debili". A mestský policajt je čo? To, čo nezobrali ku štátnym policajtom. Takže nieto divu.
Reakcia na: Ike #4:
A ja sa pýtam - NO A ČO, že by došlo v tomto významnom dopravnom uzle ku kolapsu? Prečo musia trpieť vždy len chodci, cyklisti, užívatelia MHD? Časť gumokolných trás cez TrMy by sa dala odkloniť po Legionárskej, tranzit by viac využíval obchvat a bolo by.
Po skončení veľkej rekonštrukcie vtedajšej križovatky Centrálne trhovisko v roku 1975 ale ešte pred uvedením podchodu do prevádzky, bola na Trnavskom mýte svetelná signalizácia rešpektujúca existujúce priechody pre chodcov, pričom už boli nainštalované aj stožiare za priechodmi pre definitívne usporiadanie križovatky bez priechodov. Zmena prebehla za jednu noc pred otvorením podchodu. Dnes by to bolo nemožné, namaľovať provizórne priechody, posunúŤ semafory na mobilné stĺpy?
Reakcia na: martinah #15:
"Super" že to potrvá až do marca ... a Začali teraz pred Vianocami, kedy je tam najväčší pohyb ľudí. Mohli začať až po Novom roku. Aha, ale to by sa už nemuselo stihnúť včas pred voľbami ...
Reakcia na: JerryBA #11:
KDI inkognito
exemplarny priklad ako sa v tomto meste opat a raz myslelo na chodcov, az to boli
Alternatíva ak stojím pred tržnicou a chcem ísť na električku do Ružinova by mohla byť aj nastúpiť na 201 alebo 209 a prestúpiť na zastávke Saleziáni.
Reakcia na: 810zssk #10:
To na tom mieste skôr budú stáť policajti a hlavne v špičke tam brániť v jednom momente aj desiatkam ľudí prejsť, namiesto toho, aby tam jeden policajt prípadne reguloval dopravu, keby tam bol dočasný priechod.
Reakcia na: Ámos #6:
Ako vidis, tu je problem zriadit aspon docasne na tri mesiace jeden prechod ktory by skratil cestu na vacsine tras o 90 percent. Takze snivajme o tom, ze by kvoli nocnym uzavierkam komplexne riesili prechody v tej krizovatke. V noci sa ma spat je predsa hlavnym mottom tohto mesta 🙂
Tú obchádzkovú trasu teda musel vymyslieť poriadny papľuh.
Na nastupiste smer Ruzinov sa bude samozrejme hromadne prechadzat cez trat a od trznice pekne cez cestu mimo priechodu tak, ako sa to robilo doteraz aj napriek existencii podchodu, len v ovela vacsich poctoch. Zasa raz niekto nieco nakreslil a navrhol len preto, aby splnil nejaku povinnost, ale realne sa nad tym nezamyslel.
to už mohli niečo takéto radšej prenajímať na prechod: https://zazitky.heureka.cz/jetpack-tryskovy-batoh ?
Reakcia na: 810zssk #1:
Zatvaranie podchodu na noc sa mohlo vyuzit na dobudovanie prechodov cez Vajnorsku a Trnavsku cestu, cim by sa posilnili pesie trasy.
uz vidim starsieho cloveka o palicke ako ide obchadzkovou trasou
to vymyslaju fakt ludia odtrhnuti od reality, hlavne aby iad nebola nijak obmedzovana, co tam po chodcoch, vsak maju nohy
"Keby sa nepristúpilo k obchádzkam tak, ako sú navrhnuté, došlo by na tomto významnom dopravnom uzle ku kolapsu,“ povedal pre SME náčelník mestskej polície Ivan Lechner.

"Keby si mestská polícia robila svoju prácu a mala záujem o zdravé a bezpečné mesto podporujúc pešiu, cyklistickú a verejnú dopravu, nedošlo by v tomto významnom dopravnom uzle ku kolapsu," hovorím ja pre iMHD.
Reakcia na: richardhudec #2:
A tiež vystupujúci z abus/tbus na Šancovej v smere od Račka, ktorí pôjdu na el. ďalej do Ružinova resp. na Vajnorskú nepôjdu cez priechod a do vstupu 5, ale prebehnú cez Krížnu na úrovni zastávky 39/78 pri tržnici. Rovnako aj tí z tržnice na električku a naopak.
Stavím sa o hocičo, že obchádzku pre peších cez prechod pri stanici konskej železnice nevyužije ani jeden jediný chodec 😃 😃 😃
Toto inak krasne demonstruje ako absurdna bola idea zatvarat ten podchod kazdy vecer uplne. Uz zatvorenie dvoch vychodov robi obrovske problemy...