Internet bude dostupný už aj v nízkopodlažných električkách.
Bezplatné pripojenie k internetu cez wi-fi sieť môžu cestujúci v bratislavskej MHD využívať od roku 2012, kedy bolo wi-fi internetom vybavených 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi prístupové body boli do týchto vozidiel nainštalované spolu s reklamnými obrazovkami See&Go.
Nové vozidlá, ktoré bratislavský dopravný podnik nakupuje od roku 2017, sú už štandardne dodávané s možnosťou pripojenia k internetu cez wi-fi sieť. Zatiaľ bolo v tomto roku dodaných 60 nových autobusov SOR NB 12 a NB 18. Wi-fi internetom bude vybavených aj 30 nových midibusov a 18 elektrobusov, ktoré budú dodané v najbližších mesiacoch. Vozidlá s možnosťou pripojenia k internetu sú označené pri dverách nálepkami Free wi-fi zone.
V týchto dňoch sa k vozidlám s wi-fi internetom postupne pridáva aj všetkých 60 nízkopodlažných električiek Škoda 29T a 30T ForCity Plus a ďalších 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi sieť do týchto vozidiel do konca tohto roku nainštaluje spoločnosť Recar Bratislava, ktorá si prenajíma reklamné plochy vozidiel MHD. V prípade spomínaných autobusov to bude aj inštalácia reklamných obrazoviek.
Bratislavský dopravný podnik v súčasnosti obstaráva aj ďalších vyše 120 zastávkových informačných tabúľ, ktoré by mali byť vybavené wi-fi prístupovými bodmi, takže cestujúci by sa v budúcnosti mohli pripájať k internetu cez wi-fi aj na zastávkach.
Bezplatný wi-fi internet môžu od roku 2013 cestujúci využívať aj v prímestských autobusoch Slovak Lines.
Ámos
Nesuhlasim vsak v poslednom odstavci. V pravnom state existuje nejaka delba moci, ktora sa ma dodrziavat.
Ak HMB kona a vsetko to konci na KDI a vsetko je v sulade so zakonom, tak co maju viac robit. Ved hl.mesto ani nema pravo zakonnej iniciativy. MD moze zakony menit, aspon cez poslanecke navrhy. Celkom si na to zvykli. Okrem toho, MD je sucastou medzirezortneho pripomienkoveho konania, HMB ani DPB, nie.
Jedine, ze by KDI konal nad ramec zakona a ano, HMB sa malo davno pustit do spravnej zaloby a to z jedneho dovodu.Aby rozsudkom sudu bolo podane vysvetlenie a ohranicenie kompetencii KDI.
Vtahovat do tohto celeho DPB nie je fer. DPB sa ma starat, aby mal ciste zastavky a vozidla, aby boli udrziavane spolocne s drahou, vodici sa spravali ako ludia, etc. Nemaju robit trasy liniek, CP a vyluky, to by mal robit BID. A BID s BSK a HMB maju byt iniciatori vzniku buspruhov na zaklade dat z premavky. Z DPB moze akurat tak prist poziadavka. Ale uz aj to by malo znamenat, ze nejaky analytik, zo spominanych troch institucii, si neurobil svoju prácu.
Je to presne ako vinit ZSSK, ze cesta do BB trva tolko kolko trva, lebo trat ma rychlostne obmedzenia.