Wi-fi internet sa rozširuje do ďalších vozidiel MHD

Internet bude dostupný už aj v nízkopodlažných električkách.

Bezplatné pripojenie k internetu cez wi-fi sieť môžu cestujúci v bratislavskej MHD využívať od roku 2012, kedy bolo wi-fi internetom vybavených 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi prístupové body boli do týchto vozidiel nainštalované spolu s reklamnými obrazovkami See&Go.

Nové vozidlá, ktoré bratislavský dopravný podnik nakupuje od roku 2017, sú už štandardne dodávané s možnosťou pripojenia k internetu cez wi-fi sieť. Zatiaľ bolo v tomto roku dodaných 60 nových autobusov SOR NB 12 a NB 18. Wi-fi internetom bude vybavených aj 30 nových midibusov a 18 elektrobusov, ktoré budú dodané v najbližších mesiacoch. Vozidlá s možnosťou pripojenia k internetu sú označené pri dverách nálepkami Free wi-fi zone.

V týchto dňoch sa k vozidlám s wi-fi internetom postupne pridáva aj všetkých 60 nízkopodlažných električiek Škoda 29T a 30T ForCity Plus a ďalších 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi sieť do týchto vozidiel do konca tohto roku nainštaluje spoločnosť Recar Bratislava, ktorá si prenajíma reklamné plochy vozidiel MHD. V prípade spomínaných autobusov to bude aj inštalácia reklamných obrazoviek.

Bratislavský dopravný podnik v súčasnosti obstaráva aj ďalších vyše 120 zastávkových informačných tabúľ, ktoré by mali byť vybavené wi-fi prístupovými bodmi, takže cestujúci by sa v budúcnosti mohli pripájať k internetu cez wi-fi aj na zastávkach.

Bezplatný wi-fi internet môžu od roku 2013 cestujúci využívať aj v prímestských autobusoch Slovak Lines.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #65:
A tento komentar bol naco dobry? Len aby si sa ozval? Nemas moznost sa inde vyjadrovat, tak silou-mocou sa musis prejavovat tu, aj za cenu nic neprinasajucich prispevkov? Viem, tento moj je podobny, ale niekto ti to napisat musi.
Reakcia na: disiscus #63:
Keďže nie si schopný pri tej hlúpej a nezmyslenej registrácii ani zistiť, že sa neregistruješ na stránku DPB, sú tvoje schopnosti práce s počítačom asi podobné ako u legendárneho poslana Zmizíka a odporúčam do budúcnosti pre zabránenie vzniku problémov neposielať emaily ale telegramy.
Reakcia na: disiscus #63:
1. je to súkromná firma, podmienky si môže určiť aké chce. Sloboda slova sa vzťahuje na tvoj priestor, ak by si im chcel ty nanútiť, že musia trpieť aj tvoje názory na svojom území, bolo by to porušením ich slobody slova.

2. tu ťa to vytáča, ale inde ti to nevadí. Stavím sa, že si z tých, ktorí sa tešia, ak nejakého človeka idú súdiť za slobodu slova.

3. plačeš na zlej stránke, táto s DPB nemá nič spoločné. A ak nedokážeš napísať mail počas 15 minút, tak by si sa na to mal asi vykašľať a urobiť to doma.
Kým som sem mohol pridať tento komentár, stratil som kopu času nejakou hlúpov a nezmyselnou registráciou a overovaním mojich osobných údajov, je to horšie ako za čias Rakúsko Uhorskej monarchie alebo za totalitného komunizmu. Sloboda slova je len raz, potom vás asi niekam zavrú, zato že máte iný názor, alebo pokutujú.
Chcel som len napísať, že obmedzovanie času pripojenia na 15 minut je veľmi na škodu, obmedzovať treba množstvo prenesených údajov a nie čas pripojenia.
Príklad:
Chcem si v MHD vozidle prečítať e-mail-ovú poštu aj odpísať e-mail, prihlásim sa do pošty, píšem e-mail, mám napísanú časť emailu a v tom mi vyprší 15 minút a wifi pripojenie ma preruší a môžem sa prihlasovať znovu a písať email znovu, alebo písať najprv správu do textového editoru, a odtiaľ kopírovať do poštovej aplikácie, lenže to už nie je to pohodlie, ako by malo byť.
A to pritom nijako nezahlcujem sieť, testové správz majú veľkosť len zopár stoviek bajtov.
Celé to 15 minútové obmedzenie je nedomzslené a nepraktické.
...a teda za nazorom, ze wi-fi vo vozidlach ako marketingovy nastroj na pritiahnutie ludi z aut nie je nic moc, si stojim. A to je zaroven cele, k comu som sa vyjadril. Kompetencie, kto to zabezpecuje, za akych podmienok a v ktorych vozidlach, to prenechavam uplne s lahkostou tym, ktorych to zaujima.
Reakcia na: 810zssk #58:
No neviem, kto tu nadava. V prispevku, ktory Amosovi tak strasne vadi, sa nic take neobjavilo a bol aj dost k veci (este ten prvy). A ked on do mna, tak ja do neho. Ak cakal, ze si to od neho necham, moze zabudnut.
Reakcia na: Ike #59:
? ? ? ?
Reakcia na: Ámos #56:
Dík ?
Reakcia na: lostrail #57:
Toto je diskusne forum, nie frflacie forum. Ak nemas zaujem o realitu, ale chces si len zanadavat, chod do krcmy, nie sem.
Reakcia na: Ámos #45:
"Vies kde zacala debata a k comu sa posunula?"

Vies, o com bol moj koment a co som nim chcel povedat? Je to k teme, ale nemusi to sledovat celu genezu. To nikde nie je napisane, ani pravidlom.

"Tak sem netahaj svoje pocity a zelania"

Budem sem tahat, co len budem chciet a ty tomu nezabranis.

"Kolko bus pruhov v Bratislave si ty zriadil?"

A ja podla teba pisem off-topic?

"Podla ankety 24% ludi, tu na imhd, vyuziva wifi vo vozidlach. Ak by mne stvrtina zakaznikov vyuzivalo nejaku sluzbu, tak by som sa ju sakra snazil rozsirit."

Ved mozes. Kolko sluzieb v MHD si ty uz rozsiril?
Prepac, ale to ty sa chytas veci, ku ktorym tiez pises len svoje pocity. A kompetencie si strc niekam.
Reakcia na: Ámos #54:
Moj príspevok bol vyrazne dlhsi, no pisat sa mi ho znovu nechce.. ?
Reakcia na: Valec #52:
Ok tak inak.
Dnes sluzbu denne vyuzije 10.000 ludi, pricom je k dispozicii v 50 vozidlach z 870 tich.
Matiku si uz kazdy spravi sam.
Ale jasne, aj na tom nieco najdete. Vsetko je zmanipulovane, nereprezentativne a to dovtedy, kym Vam to nesedi. Lebo jednoducho cestujuci to nemaju co potrebovat, su dolezitejsie veci.
Reakcia na: Ike #51:
Tak sme sa predsa dopatrali k zakonotvorcovi
Reakcia na: Ike #51:
Ta situacia na zeleznici je trochu odlisna, kedze ZSSK je voci ZSR aspon v pozicii (nie zanedbatelneho) zakaznika.
Reakcia na: Ámos #49:
To mi je už len zdroj. Ako keby si billboardové agentúry robili prieskum, koľko ľudí obľubuje billboardy pri cestách.
Reakcia na: Ámos #50:
Problém KDI tkvie v § 3 ods. 7 zákona č. 135/1961, tzv. cestný zákon. Ten patrí MDV SR. Lenže zmeniť toto ustanovenie nie je ľahké. Proste nie je 😞

ZSSK nemožno viniť za meškanie, ktoré povedzme spôsobil výpravca ŽSR. Ale kvôli ŽSR majú menšiu konkurencieschopnosť a ich tlak na ZSSK by síce bol nad rámec zákona, no myslím si, že na mieste.


Reakcia na: Ike #47:
Dakujem za obsirnu odpoved a som rad, ze MD kona.
Nesuhlasim vsak v poslednom odstavci. V pravnom state existuje nejaka delba moci, ktora sa ma dodrziavat.
Ak HMB kona a vsetko to konci na KDI a vsetko je v sulade so zakonom, tak co maju viac robit. Ved hl.mesto ani nema pravo zakonnej iniciativy. MD moze zakony menit, aspon cez poslanecke navrhy. Celkom si na to zvykli. Okrem toho, MD je sucastou medzirezortneho pripomienkoveho konania, HMB ani DPB, nie.

Jedine, ze by KDI konal nad ramec zakona a ano, HMB sa malo davno pustit do spravnej zaloby a to z jedneho dovodu.Aby rozsudkom sudu bolo podane vysvetlenie a ohranicenie kompetencii KDI.

Vtahovat do tohto celeho DPB nie je fer. DPB sa ma starat, aby mal ciste zastavky a vozidla, aby boli udrziavane spolocne s drahou, vodici sa spravali ako ludia, etc. Nemaju robit trasy liniek, CP a vyluky, to by mal robit BID. A BID s BSK a HMB maju byt iniciatori vzniku buspruhov na zaklade dat z premavky. Z DPB moze akurat tak prist poziadavka. Ale uz aj to by malo znamenat, ze nejaky analytik, zo spominanych troch institucii, si neurobil svoju prácu.

Je to presne ako vinit ZSSK, ze cesta do BB trva tolko kolko trva, lebo trat ma rychlostne obmedzenia.
Reakcia na: Ámos #48:
Sorry, pdf sa zrejme prilozit neda.
http://www.seeandgo.sk/o-nas.html - prieskum BA.
Reakcia na: 810zssk #46:
Internet v MHD
Prevažná väčšina respondentov by si priala v spojoch DPB wifi pripojenie na internet.
Uviedlo to 84% cestujúcich.
Reakcia na: Ámos #42:
Sme úplne mimo témy, ale odpoviem Ti. Áno ministerstvo poslalo polišom stostranový list. Niekoľkokrát. Predchádzalo tomu niekoľko stretnutí s dopravcami a objednávateľmi. Pripravil sa konečný draft, ktorý sa poslal polišom. Niektoré návrhy sa už zohľadnili, niektoré nie. Plánuje sa nová vyhláška, tam sa spolupracuje tiež. Či sa zapracujú všetky návrhy to neviem, ale ak sa to podarí v plnom rozsahu, tak očakávam výrazné zlepšenie podpory verejnej dopravy. To všetko nad rámec kompetencií = všetko to bola iniciatíva nad rámec zákona a nebola vždy prijatá s pochopením.

Čo iné má podľa Teba MDV robiť? Rozdať bielu farbu a štetce?

Druhá vec je, opakujem sa, uvedené zákony má v kompetencii MV SR. Tak ako MV SR nemôže meniť zákon týkajúci sa vysokého školstva, tak MDV SR nemôže meniť zákon o cestnej premávke.

Peniaze zase dáva MF SR. Aj keď samozrejme aj toto sa s dopravcami a objednávateľmi diskutovalo ako bottleneck. Lebo máme samosprávy, v ktorých je denná populácia väčšia ako nočná (tie, ktoré na systém doplácajú) a tie, kde je nočná populácia väčšia ako denná (tie, ktoré zo systému ťažia). To všetko sa vie, len to chce veľa diplomacie.

Blaguss je súkromný dopravca premávajúci na komerčnej báze. Predpokladám, že má vypočítané očakávané tržby a ak ich napĺňa, nemá čo riešiť. Môžeš si byť istý, že ak by v jeho trase existovala pararelná segregovaná dráha, ktorá by mu vykrádala cestujúcich, prvý by kvičal.

Tu sa ale dostávame k veci: kritizuješ úplne nekompetentných (ktorým toto môže byť v súčasnosti jedno) za neaktivitu a subjekt, ktorý by to mal mať ako základný cieľ (HMB) a subjekt, ktorý na to najviac dopláca, pričom státie v zápchach mu (síce neprávom, alebo bežný človek to nerozlišuje) znižuje kredit (DPB) staviaš do roviny mŕtveho chrobáka.
Reakcia na: Ámos #45:
Neviem ci anketa na imhd je akymkolvek sposobom reprezentativny zdroj...
Reakcia na: lostrail #44:
Sklidni hormon, zivocichu. Vies kde zacala debata a k comu sa posunula? Vies pod akym prispevkom sa bavime? Tak sem netahaj svoje pocity a zelania. Ak nerozumies kompetenciam, tak ti ich vysvetlim velmi rychlo:
Kolko bus pruhov v Bratislave si ty zriadil?

Podla ankety 24% ludi, tu na imhd, vyuziva wifi vo vozidlach. Ak by mne stvrtina zakaznikov vyuzivalo nejaku sluzbu, tak by som sa ju sakra snazil rozsirit.
Reakcia na: Ámos #30:
"Co z toho, co si popisal v poslednom odstavci, bus pruhy... ma v kompetencii DPB?"

WTF??? Kde v tom mojom prispevku zaznelo, ze cokolvek z toho ma mat v kompetencii DPB? Ja hodnotim MHD ako celok, to znamena aj infrastrukturu, akou su elektrickove trate alebo BUS pruhy. Absolutne mi u paty nelezi, co su koho kompetencie, jednoducho som len vymenoval, ake opatrenia by realne vyhnali ludi z aut tak, aby sa im ine druhy dopravy zdali atraktivnejsie (toto sa mimochodom nemeni, su to vseobecne zname veci). Napisal som, komu wi-fi pomoze a ze ako marketingovy nastroj na tahanie ludi z aut fungovat nebude (a to je holy fakt, nebude). Neviem, co sem pleties Recar (OK, tak teda poskytuju wi-fi, to uz vieme, ale mna netrapi, ako a kde si DPB objednal wi-fi, to nie je vo vztahu k teme aktualne podstatne).
Ty si nebodaj myslis, ze wi-fi ludi z aut dotiahne do MHD? Z aut, v ktorych mas telefon zapojeny na palubnu siet, hovorit a dnes uz aj hlasovo ovladat ho mozes bez toho, ze by si ho vobec musel drzat v ruke? Z aut, kde ta pri telefonovani nikto nerusi a ty sa nemusis bat hovorit? Z aut, kde ked pises spravu, sa nemusis bat, ze ti ju niekto cita cez plece?
Este nieco na tvoj sposob: prosim nie Blaguss, pripadne dalsie "drobne" priklady, ktore su pod urovnou rozlisenia ludi, co by mozno chceli presadnut do MHD, ale jedno, z coho su urcite otraveni najviac, je toto ukazovanie prstom na inych (bez ohladu na to, ci pravdive alebo nie - ak nebudu institucie a podniky spolupracovat, potom este viac ludi presadne do aut).
Reakcia na: Ámos #41:
Tabule idu z fondov v urcitom rozsahu, vzdy ich moze byt aj viac 🙂
Reakcia na: Ike #39:
Ako prepac. MDVSR posle stostranovy list, ale pytas sa ci DPB ziada dost? Tak zakonotvorca posiela list a tým to konci, no zly je DPB.
Aj Blaguss je zly, lebo neziadal bus pruh na novom moste?
Za komunikacie I.a II. triedy je zodpovedne mesto, III. a VI. su MČ. A zakonodarca pri decentralizácii akosik na to zabudol dat mestu peniaze. No nezabudol mu dat velkostny koeficient.
Reakcia na: 810zssk #40:
Tabule idu z fondov. Ale to prve beriem.
Reakcia na: Ámos #37:
Bud doplnenie akustickeho informacneho systemu (pripadne upgrade optickeho) vo vybranych vozidlach, alebo rozsirenie zastavkovych tabul su prve dve moznosti co mi z hlavy napadnu. Ale mozno by sa dali aj lepsie veci - zavisi od toho, aku financnu hodnotu ma ta wifi.
Reakcia na: Ámos #38:
A žiada dosť? Za 8/2009 a 9/2009 je zodpovedné MV SR. Tam bol z MDV SR adresovaný oficiálny asi 100 stranový list s pripomienkami k zákonom na zlepšenie preferencie vozidiel MHD. Pri eurofondoch sú zase výkonnostné indikátory, pričom jedným z nich je počet prepravených cestujúcich MHD/dráhovou MHD (dráhová je v OPII, MHD je v IROP), ktorý musia žiadatelia napĺňať. Napĺňajú? A v neposlednom rade v zmysle cestného zákona je za komunikácie I., II. a III. triedy na území mesta Bratislava zodpovedné mesto Bratislava.
Reakcia na: Ike #35:
Mas pocit, ze DPB malo ziada?
Co takto to otočiť? Kedze peniaze z EU fondov schvaluje tvorca legislativy, nemala by iniciativa prist z ministerstva dopravy?
Malo tych nezrealizovanych buspruhov DPB ziadal?

A nepracoval.
Reakcia na: S499.1023 #34:
Pravda. To ti je taka osemetna vec.?
A teda by sme sa mohli posunut, co ine mal DPB od Recaru ziadat.
Lebo zatial sme si vymenili nazory, ale ine konkretne riesenie neprislo. A teda chcel by som nieco hmatatelne pre zakaznika.
Reakcia na: Ike #35:
Tak ale DPB rozhodne nemoze dat Recaru zmluvnu podmienku vybudovat BUS pruhy 😉 A od toho sa tato debata zacala.
Reakcia na: Ámos #29:
Si pracoval v štátnej správe? Lebo argument "je to mimo mojich kompetencií" tam nahrádza pomyselné hádzanie stoličiek tam, kde chýbajú argumenty.

Samozrejme, že DPB nezriaďuje BUS pruhy, ale to mu nebráni informovať mesto o negatívnych dopadoch na ekonomiku prevádzky a marketing z dôvodu ich absencie.
Reakcia na: Ámos #22:
Lenže on má pravdu.
Reakcia na: Ámos #21:
Marketingovým riaditeľom Slovnaftu bol roky môj kamarát a práve pre tie oddelené piesočky odtiaľ znechutený odišiel úplne mimo manažérsku sféru.
Reakcia na: gejza #17:
Keď stojíš v kolóne, tak prečítaš.
Reakcia na: Ike #25:
"A že MHD z WiFi znie sexy aj pre notorických IADistov o čosi viac a v niektorých momentoch (doprava na teambuilding) môže byť rozhodujúce."

to mi pripomenulo notorickeho IAD rodinneho clena, ktory v dobrej nadeji testuje prvy mesiac kombinovat IAD+ MHD
staci, ked pocuje, ze tam a tam ide L99 a uz sada do auta ?

vacsina notoritakov si radsej zavola uber/spol. nez by vyuzila MHD
Reakcia na: lostrail #27:
Co z toho, co si popisal v poslednom odstavci, bus pruhy... ma v kompetencii DPB? Ani len to rozsirovanie elektrickovych trati nie.

Takze sa potom bavme, co okrem wifi mohol DPB od Recaru chciet. A prosim nie = skutocny tender. Za to radovy zamestnanec podniku nemoze.
Reakcia na: Ike #26:
Az na to, ze bus pruhy su absolutne mimo kompetencii DPB.
Reakcia na: 810zssk #23:
Ok, toto beriem v plnom rozsahu.
Tiez sice nie som odkazany na wi-fi po meste, ale je stale mnoho ludi, ktori si bud kvoli vlastnej neinformovanosti este nezakupili data, lebo ceny si skontrolovali naposledy pred 10 rokmi ("je to drahe", "na to nemam" a podobne), pripadne na vyssie baliky s datami naozaj nemaju (aj napriek nizkej cene), no su to prave tieto vrstvy obyvatelstva, ktore MHD vyuzivaju najviac. Suhlasim s tym, ze wi-fi ako nastroj na pritiahnutie ludi z aut v dnesnej dobe uz nema zmysel. Hlavne, mnohi, co tymi autami chodia, nie len, ze peniaze na data maju, ale hlavne maju firemne mobily a v nich data, ktore ta firma plati, cize ich tieto zalezitosti trapit nemusia vobec (obzvlast, ak wi-fi v spoji po otestovani bude este menej spolahliva ako vlastne data, co vobec nie je zriedkavy jav). Ako marketingovy nastroj by toto malo zmysel napr. vtedy, ak by velka cast trati viedla pod zemou, t.j. keby sme tu mali tolko omielane podzemne elektricky (ved staci ist cez tunel a mat zapnute data, nic narocne na otestovanie to nie je).

Komu to vsak este pomoze, su turisti a cudzinci, ktori neprichadzaju z EU a maju tu krvave sadzby za 1MB podobne, ako my, ked sme mimo clenskych statov. Cize wi-fi ako sluzba a celkove skvalitnenie "dopravy" urcite, ale ako marketing na pritiahnutie ludi z aut (a najma potom pravidelne dochadzajucich) skor nie. Tam by naozaj zabrali viac spominane BUS pruhy, rozsirene elektrickove trate na uroven, ktoru si toto mesto zasluzi, funkcny system mestskych vlakov, pouzitelne zachytne parkoviska, kvalitna siet cyklotras a vsetky tie ostatne veci, na ktore sa tu zvysoka kasle.
Povedzme si otvorene, táto správa by bola o čosi lepšia, keby nadpis znel "BUS pruy sa rozširujú do ďalších ulíc Bratislavy"
Reakcia na: gejza #17:
Ale tvoj spolucestujúci áno ? a ty na červenej tiež... A ak máš bluetooth spárové s autom a v aute máš e-mail, vieš na maily a sms dokonca aj odpísať, minimálne si ich prečítať.

Súhlasím so Samom, že je to zbytočné. Na druhej strane Ámos má pravdu, že je to produkt. A že MHD z WiFi znie sexy aj pre notorických IADistov o čosi viac a v niektorých momentoch (doprava na teambuilding) môže byť rozhodujúce.
Reakcia na: gejza #17:
Ale ak uviazneš v zápche na desiatky minút, rovnako ako autobus a trolejbus vedľa Teba, tak aspoň teoreticky áno (už keď v rozpore s pravidlami ...)☺
Reakcia na: Ámos #22:
Myslim ze celkom nechapes co hovorim. Ja nic zle nehladam a ani v jednej mojej vete nenajdes tvrdenie ze wifi v MHD je "zla". Je len velmi nizko na rebricku toho co podnik potrebuje. Ak teda bola moznost do zmluvy s Big Mediou zakomponovat nejaku investiciu do "kvality MHD", tak sa DPB mal orientovat na uplne ine veci ako wifi. Skratka by som povazoval za vhodnejsie aby si DPB najprv upratal to co sa uz pokusa prevadzkovat a az potom vymyslal rozne doplnkove sluzby minimalneho vyznamu.
Reakcia na: 810zssk #19:
Vzdy ma bavia tvoje pseudoargumentacne dovody, len aby si sa obhajil stoj co stoj. ? Vzdy mi pripomenies manzelku pocas hadky.
Jasne, mas pravdu, na vsetkom pozitivnom sa da najst kopec zleho.
Reakcia na: S499.1023 #16:
FB vacsinou spracuvava jeden na to urceny clovek. Hlavne na strankach s velkym trafikom, co DPB urcite bude. Postuje prispevky na zaklade poziadaviek inych oddeleni (HR, vyluky, marketing,...), odpoveda zurivym vlkom a zaroven vymysla prispevky, ked je uhorkova sezona.
Tabule by mal obhospodarovat dispecink. Hlavne teda cast o mimoriadkach. Odchody bezia v "nejakom" automatickom rezime, nie? Nechat tabule v rukach marketingu, ktory pracuje zvacsa 9-17, nebude najvhodnejsie.
To, ze sa to bude cele zbiehat v nejakej spolocnej databaze je urcite super. No tu bude spravovat najskor IT oddelenie. ?

Aby toho nebolo malo, taky Slovnaft ma marketingove oddelenie maloobchodu a este aj oddelenie s nazvom podnikova komunikacia. Kazdy sa hra na svojom piesocku, a vo vnutri oddeleni su este dalsie rozdelenia, podla toho co spravuju. Samozrejme vzájomne na seba kydaju, aky je ten druhy neschopný.
Reakcia na: Ámos #12:
Kazda z tychto informacii moze prichadzat z ineho zdroja (priprava prevadzky, prevadzka, atd.) do centralneho informacneho systemu, ktory potom bude produkovat jednotny vystup.

Je uplne bizarne mat oddelenie ktore zabezpecuje komunikaciu spolocnosti, okrem tej casti komunikacie ktora tvori 90% komunikacie danej firmy. Potom to tak aj vyzera.
Reakcia na: Ámos #13:
1. Zniet to dobre moze. Ale ak aj niekoho na to do MHD nalakas tak po prve, stale je obrovska sanca ze ziadna wifi prave v jeho spoji nebude (overpromise, underdeliver) a hlavne, ak ho aj na tu wifi nalakas, tak ti to vydrzi najviac do momentu kedy nezisti ze popri ponukani tej wifi je tvoja sluzba uplne tragicka.
2. Dovolim si tvrdit ze vacsina ludi ktora ma na auto ma aj par eur mesacne na internet v mobile.
3. To sa da aj teraz. ZSSK dnes propaguje moznost citat si vo vlaku knihu, bez toho aby cestujucim rozdavala knihy. Maily som v MHD vybavoval prvy krat niekedy okolo roku 2005, kedy wifi v MHD nikoho ani nenapadla.
Reakcia na: S499.1023 #15:
Ano ma, nie su vsak ochotni minat data.
Bod 3 je uplne relevantny, za volantom sa s telefonom "nehra"
Reakcia na: S499.1023 #15:
je fajn, že mám wifi v aute, ale počas jazdy si tam ranné správy neprečítam ? ? ?
Reakcia na: Ámos #12:
To je ale podľa mňa omyl, keďže informácie na web, na Gesichtsbuch, do tabúľ aj na Brainnet by mali ísť z jednej databázy, maximálne prechádzať rôznymi filtrami.
Reakcia na: Ámos #13:
Až na to, že 99% ľudí má net aj bez WiFi, čiže bod 2 je irelevantný. A keďže ten net bez WiFi majú aj v aute, tak aj bod 3 je len čiastočne relevantný. Už vôbec nehovoriac o tom, že aktuálne autá už majú aj vlastnú WiFi.
To je zlaté. A čo taký nepodstatný detail, ako vyhlasovanie zastávok, čo dodnes deň kopa vozov nemá? To sa rozširovať nebude? Netreba?
Reakcia na: 810zssk #10:
Wifi, z pohladu fandu MHD, naozaj nevyzera ako uzitocna vec. Az kym si neuvedomis, ze:
1. Dobre to zneje ako sluzba cestujucemu. Pomaha to predavat produkt, cize cestu VHD.
2. Pocitovo skracuje cestu. Trcat v zapche je s netom prijemnejsie.
3. Da sa pouzit na marketing: "v aute si ranne spravy neprecitate" alebo "kym pridete do prace, mate uz maily vybavene" a dalsie...
Reakcia na: 810zssk #11:
Co som robil vo firmach, kde boli nejake reklamne plochy, tak ich prenajom bol prijmom marketingoveho oddelenia a zaroven ich priamo spravoval. Je to logicke, kedze na tomto oddeleni pracuju ludia, co sa dlhodobo v oblasti pohybuju. Poznaju system prace, vedia vyjednavat, vedia co sa da a co nie.
Informovanie cestujucich o premavke bude v DPB zlozitejsie. Ine je spravovat FB a iné davat aktualne info na zastavkove tabule a ine robit oznam o planovanej vyluke. Kazda z tychto informácií by logicky mala prist z ineho zdroja a v jednom pripade sa marketingu nijako nedotkne. Snaha spojit rozne toky informacii, pod jedno oddelenie, bude skor tym amaterizmom. DPB nie je firmicka s 14 zamestnancami a stovkou klientov denne.
Reakcia na: Ámos #9:
Do istej miery je, ak hovorime o vystupoch pre verejnost. Oddelovat informovanie cestujucich o premavke MHD a inej komunikacie do roznych oddeleni je diletantstvo. Navyse som si nie celkom isty ako marketingove oddelenie suvisi so zmluvou s Recarom.
Reakcia na: Ámos #8:
Je to tak ako pises, ale ta podmienka mohla byt namiesto investicie do wifi investicia do niecoho uzitocneho.
Reakcia na: 810zssk #7:
A info a riadiaci system, nie je zalezitostou a investiciou marketingoveho oddelenia.
Reakcia na: 810zssk #7:
A robi to wi-fi pripojenie DPB? Len to zadali ako poziadavku do tendra. Sice zmanipulovaneho, ale DPB a jeho zamestnanci okolo toho nemusia vyvíjať ziadnu aktivitu ani investovat financie.

Komunikacia podniku sa vyrazne zlepsila. Ani Rim nepostavili za 7 dni.
Reakcia na: Ámos #6:
Aj pre marketing ma napada asi 1000 dolezitejsich priorit, napriklad aby ten podnik zacal konecne normalne komunikovat a informovat vlkov. Investicia do infosystemu, riadiaceho systemu (vystupy pre vlkov), backofficu (aby DPB mal konecne normalne CP data a mohol ich posuvat dalej), atd..
Reakcia na: omg123 #4:
Taketo veci riesi vacsinou marketingove oddelenie. Kedze je to sucastou marketingu ako pritiahnuť viac ludi do VHD.
Takze v klude sa da povedat, ze to co v podniku kedysi nebolo vobec, zacalo fungovat. A pitchungu okolo toho nerozumiem.
To ze vypadavaju spoje a ostatne, treba riesit s prislusnym oddelenim v DPB.
Presne tak, WIFI a USB nabíjačky, priority DPB na roky 2018-2020. ? Čo tam po čoraz viac vynechávajúcich spojoch alebo preplnených vozidlách "nosného systému" v čase 18:45-20.00 v pracovné dni s intervalom 15 minút ?
konečne sa reišia podstatné veci. a nie to, že v špičke vynechajú dva spoje za sebou.?
"V prípade spomínaných autobusov to bude aj inštalácia reklamných obrazoviek."
Ako šikovne zakamuflovaná informácia o 50 nových reklamných obrazovkách, ktoré sa na rozdiel od wi-fi budú týkať všetkých cestujúcich. Lebo reklamného hnoja nie je v tomto meste dosť.
Apropo, nepodcenil som to, že 50? Neprekvapili by ma ani dve obrazovky (obojstranné, samozrejme) do jedného vozu.
Reakcia na: Mates #1:
A co sa podla teba zmenilo odkedy si "bol vysmiaty"?
Ked som pri obstaravani električiek písal že mi chýba wifi bol som tu vysmiaty a zjavne je to aj v dobe 4G stále žiadané, pri tých nízkych objemoch čo operátori poskytujú. Btw. vie sa o nejakej špecke 4G? prenosovy limit pre jednoho použivatela...