Dodané budú 2 elektrobusy SOR EBN 8 a 16 vozidiel SOR NS 12 Electric.
Ako sme už informovali, víťazom verejnej súťaže na dodávku nových elektrobusov pre Bratislavu sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Z uzatvorenej kúpnej zmluvy vyplýva, že firma SOR dodá do Bratislavy 2 malé elektrobusy SOR EBN 8 a 16 veľkých 12-metrových elektrobusov SOR NS 12 Electric. Cena menšieho elektrobusu je 488 000 €, väčšieho 589 000 €, spolu teda všetky autobusy budú stáť 10,4 mil. € bez DPH.
Všetky vozidlá budú vybavené všetkými štandardnými systémami ako bežné autobusy - moderný tarifný a informačný systém, kamerový systém, systém na počítanie cestujúcich, Wi-Fi internet či klimatizácia priestoru pre cestujúcich.
Malé 8-metrové elektrobusy budú mať 16 miest na sedenie a celkovú kapacitu 54 cestujúcich. Trakčný akumulátor bude mať kapacitu 172 kWh a bude poháňať trakčný motor s výkonom 120 kW, čo by malo zabezpečiť minimálny dojazd 160 kilometrov na jedno nabitie, aj pri používaní klimatizácie alebo kúrenia. Akumulátor by mal vydržať minimálne 2000 nabíjacích cyklov.
Väčšie 12-metrové elektrobusy budú mať 33 miest na sedenie a celkovú kapacitu 106 cestujúcich. Trakčný akumulátor bude mať kapacitu 242 kWh a bude poháňať trakčný motor s výkonom 160 kW. Minimálny dojazd by mal byť rovnako 160 kilometrov na jedno nabitie.
Spoločnosť SOR dodá aj nabíjaciu infraštruktúru pre svoje elektrobusy. Táto infraštruktúra bude pozostávať z nabíjačiek pre pomalé nočné nabíjanie NSP 11 a NSP 20 a z rýchlonabíjačiek SOR IC 160 kW / 400 V / 250 A.
Oba 8-metrové a prvé dva 12-metrové elektrobusy by mali byť dodané do 6 mesiacov od vystavenia objednávky. Zvyšných 14 veľkých elektrobusov by podľa zmluvného harmonogramu malo byť dodaných o ďalšieho polroka neskôr (pravdepodobne pred komunálnymi voľbami).
lostrail
Ad #16: OK, moja chyba, mozete si to podelit dvomi. Tak, ci tak baterky skoncia skor vdaka internym chemickym procesom, ako vdaka nominalnemu poctu cyklov.
Ad #18: Prave, ze som v nejednom sedel. Ale je pravda, ze tie palubne pocitace byvaju rozne. Napr. taka Astra H combi mala okamzitu spotrebu pri relativne rozumnom rozbehu (netvrdim takom mojom, t.j. co to vytiahne, ale pri pokojnom vodicovi) cca. 26-30 litrov, po rozbehnuti tato spotreba klesla na priblizne 5-6 litrov (1.6 TwinPort). Na mojom Focuse II sa da zobrazit len priemerna spotreba a dopocitavanie je iteracne, cize na zaciatku po resete pocitaca je 99,9 l/100km a postupne pocas jazdy klesa. Prve relevantne cislo je mozne ziskat asi tak po 5-10 km, ale specialne o Fordoch mnohe recencie pisu, ze palubak ukazuje vselico. Pri castych rozbehoch po meste, t.j. na svetelnych krizovatkach, v zapchach, ci pri opustani zastavky, pricom samozrejme ratam, ze vodic sa nebude rozbiehat ako Fitipaldi tipujem, ze priemerny odber elektrobusu bude cca. stredna hodnota rozbeh-jazda (aj ked OK, mozno nie stredna hodnota max. vykonu, ale v clanku sa neuvadza, ci 120 kW je maximalny, optimalny alebo aky vykon - bavime sa o elektromotore a nie spalovaku).