Linka 97 sa neosvedčila, mestské zastupiteľstvo schválilo jej zrušenie

Jej vyťaženosť v skúšobnom trojmesačnom období bola na úrovni 3,4 %.

Autobusová linka 97, ktorá mala prepravovať cestujúcich z Petržalky na druhú stranu Dunaja bez prestupu na električky v uzle Farského, sa medzi cestujúcimi neosvedčila. Dopravný podnik ju zriadil 1. mája 2017 na základe uznesenia Mestského zastupiteľstva z marca tohto roka.

Po vyhodnotení trojmesačnej prevádzky tejto linky sa ukázalo, že v sledovanom úseku Farského - Autobusová stanica, resp. Autobusová stanica - Farského bola jej priemerná vyťaženosť na úrovni 3,4 %. Priemerná obsadenosť jedného spoja v smere do centra mesta bola 5 - 9 cestujúcich, v opačnom smere sa viezli priemerne 1 - 3 cestujúci. Údaje bratislavský dopravný podnik získal z vozidiel vybavených automatickým systémom na počítanie cestujúcich.

V porovnaní s ostatnými linkami, ktorých priemerná vyťaženosť sa podľa dopravného podniku pohybuje na úrovni 30 - 40 %, je teda prevádzka linky 97 v úseku Farského - centrum vysoko neefektívna. Dopravný podnik taktiež zistil, že neprišlo k úbytku cestujúcich z električiek do/z centra, takže cestujúci naďalej preferujú pri ceste do/z centra prestup na električkové linky 1 a 3 na zastávke Farského.

Jedným z negatív zavednia linky 97 bolo "rozsypanie" dovtedajšieho pravidelného intervalu linky 95 z Farského na Vyšehradskú. Meškajúce spoje linky 97 z centra mesta často odchádzali z Farského spoločne so spojmi linky 95. Pre väčšinu cestujúcich sa tak okrem nevhodného prestupu na Farského komfort cestovania ešte viac znížil.

Náklady na prevádzku linky 97 v skúšobnom trojmesačnom období predstavovali 133 269 € pri odjazdení 54 618 km (prevádzka v mesiacoch august až november nie je v týchto číslach započítaná). Ročné náklady na prevádzku tejto linky by predstavovali 533 074 €.

Na základe uvedených faktov poslanci Mestského zastupiteľstva hlavného mesta dňa 8. novembra 2017 schválili uznesenie, ktorým poverujú Dopravný podnik Bratislava zrušiť linku 97 do 12. novembra 2017.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: robinx86 #209:
Nemáš pocit, že si trochu se*ieš do huby? 🙂
Pretože presne to robíš ty - tváriš sa, že nás poznáš, keď nás tu označuješ za zaplatených ľudí z DPB. Ja len hrám tvoju hru. A narozdiel od teba vychádzam z toho, čo píšeš, kým v tvojom prípade ide iba o urazené urážky na adresu ostatných.
Reakcia na: shaggy #208:
Dolezite ze ma poznas a vies ako zijem
Reakcia na: robinx86 #207:
Keď čítam tvoje príspevky, tak som si istý, že sem nepíšu normálni ľudia.
Alebo, ako sa vraví v tom vtipe - všetci sme zaplatení, len ty si lietadlo.

Inak, skúsil si niekdy použiť to guľaté, čo máš na krku a zamyslieť sa nad tým, že nám možno vadí neefektívne používanie a plytvanie NAŠICH peňazí? Lebo to nie sú cudzie peniaze, to sú peniaze nás všetkých.
Ja patrím medzi častých sťažovateľov na DPB, píšem sťažnosti a ak je vodič arogantný, prípadne porušuje predpisy, tak hneď volám na ich linku (aj keď viem, že s tým nič neurobia).
Ale nebudem obhajovať neefektívnu linku len preto, že nejaký privandrovalec žijúci u mamičky, je lenivý urobiť pár krokov.
Neverim tomu ze tu pisu komentare normalni ludia a nie nejaky nasadeny fanatici.
Reakcia na: robinx86 #205:
Ja bývam ďaleko od Farského a aj tak oceňujem tú električku viac, než by som ocenil pôvodnú trasu 95ky.
Reakcia na: Mike #200:
Je to vecou pohladu, ano mas pravdu, tí co byvaju na farskeho a jungmalnovej pre tych to vyhoda je, lenze petrzalka siaha trosku dalej 😕
Reakcia na: shaggy #203:
Netvrdim ze mi vadi, len kym ho postavia, tak vo viedni postavia metro 4x hahahahahaha
Reakcia na: robinx86 #194:
Ja nehovorím o stave spred 10 rokov, ale o posledných rokoch jej prevádzky do mesta. Starý most bol v havarijnom stave, tak aké riešenie si si predstavoval? Na jednej strane tu chceš metro, ktoré sa "začalo" stavať možno pred 40 rokmi, ale na druhej strane ti vadí podobný nosný systém, ktorého prvá etapa sa aj postavila.
Reakcia na: Ike #193:
Minulý piatok poobede som sa do nej na Obchodnej ani nedostal. Ostal jedine rýchly presun k Blumentálu a tam na L2 ktorá bola tiež nafulovaná lebo Šancová bola tradične upchatá.
Reakcia na: Ike #199:
"Je rozdiel, keď si povolaním syn..."

Pekne si to vystihol. Myslim, ze sa tu viaceri zhodneme, ze si presne trafil klinec po hlavicke. ?
Reakcia na: robinx86 #194:
Keď bol Starý most prístupný pre autá, tak Farského - Šafárikovo námestie trvalo v rannej špičke (kedy sa potrebuje najviac ľudí dostať z Petržalky) zvyčajne 10-15 minút, kvôli kolónam. V sedle, večer a cez víkend to trvalo aj tej 95 rovnako 4 minúty, ako električke.

Re #195: No vidíš, tak 95 chodila plná na Šafko a cestujúci ďalej do mesta (na Stanicu) tam prestupovali. Teraz prestupujú z 95 na Farského, alebo tí, čo bývajú v okolí Farského, Jungmannova, Nám. Hraničiarov, majú už električku priamo a nemusia na ňu prestupovať z preplnenej 95.

Reakcia na: robinx86 #198:
Je rozdiel, keď si povolaním syn a máš všetko čo chceš a keď si máš na veci šetriť a zarobiť. Pozri si, s akým rozpočtom hospodári per capita BA a akým okolité mestá. To, že električka sa podarila sprejazdniť takto, ako sa podarila, je nie malý, ale obrovský zázrak. A to, že pravdepodobne do 2023 bude stáť predĺženie je zázrak tiež.

Len sa prikrývajme takou perinou, na akú máme. To je celé.
Kym tu postavia kilometer nadzemnej elektricky, vo Viedni postavia 5 kilometrov podzemneho metra, je to hanba ale zastavajte si to aj dalej.
Vsetci ma hejtujete, ja netvrdim ze ja viem spasit mhd ale obhajujete ju ako keby bola neviem aka kvalitna, a za 10 rokov sa takmer nic nezmenilo.
Reakcia na: Ike #193:
Netvrdim ze je to zly projekt, ale je nedostavany, na Slovensku trva desatrocia to co inde rok mozno dva.
Reakcia na: Ike #193:
Aj stara 95 chodila preplnena na safko, odkial sa dalo dostat prestupom na hlavnu stanicu 🙂
Reakcia na: shaggy #191:
Vážne? poprosím serióznu informáciu, ako dlho trvala 95 cesta z Farskeho na šafko ked bol stary most pre osobnu dopravu, ked tvrdis ze to bolo o vela dlhisie. Električke to trva 4 minuty, info z grafikonu, 95 to trvalo tak isto ak nie menej, takze co vyriesila elektricka? nic. Len dalsi zbytocny prestup navyse.
Reakcia na: robinx86 #189:
Pracujem kúsok od hlavnej stanice a tá L1 jazdí nonstop plná až preplnená (na rozdiel od pred-pertžalkového stavu). To je azda najlepší indikátor úspešnosti projektu.
Reakcia na: robinx86 #189:
Či sa nič nevyriešilo možno hodnotiť na základe toho, aký by bol nulový stav. Tým by, pri súčasných finančných možnostiach mesta, bol Starý most v pôvodnom stave prístupný maximálne tak pre peších a cyklistov.

Takže z tohto pohľadu sa vyriešilo dosť, podarilo sa most opraviť (resp. postaviť nový) a spolu s ďalšími objektami na ňom vybudovať električkovú trať. Vďaka tomu sa podarilo, aj napriek prestupu, dosiahnuť cestu do centra v porovnateľnom čase s obdobím, kedy L95 premávala priamo na Šafko (a to porovnávam obdobie, kedy už po moste autá nejazdili, lebo predtým kvôli zápcham ten čas bol výrazne dlhší).
Ak navyše zvážiš, že veľká časť cestujúcich niekdajších linky 95 predtým na Šafku prestupovala na električky alebo pešo prešla do ďalej do centra, tak týmto sa cesta zmenila len v tom, že sa prestup presunul z centra do Petržalky, resp. že sa môžu doviesť bližšie k svojmu cieľu.

Asi všetci budeme súhlasiť s tým, že trať treba čo najskôr stavať ďalej až do Janíkovho dvora. Na druhej strane ale treba pochopiť, že v situácii, kedy na toto pokračovanie nebol pripravený žiaden projekt, a celý proces od zámeru po výstavbu má nejaké kroky, lehoty a termíny v ktorých sa môže verejnosť vyjadrovať, to bude to nejaký čas trvať.
Na druhej strane je veľkou chybou mesta, že o takomto veľkom projekte vôbec neinformuje ako býva v zahraničí (alebo aj pri projekte obchvatu BA) zvykom. Z verejne dostupných informácií by všetci mali prehľad, ako a či vôbec projekt pokročil.
Reakcia na: robinx86 #189:
Aha, takže električka stála kopec peňazí a preto budeme ešte viac rozhadzovať peniaze na neefektívne linky? To dáva logiku.
A ako sa tým nič nevyriešilo? Dostať sa z Farského na Šafko je teraz oveľa rýchlejšie, než keď chodila 95ka rôznymi obchádzkami.

Ale súhlasím s tebou - električka už mohla byť dávno postavená, keby neboli rôzni Krížovia a robinxovia, kvôli ktorým sa rozhádzali peniaze na zbytočné linky.
Reakcia na: robinx86 #188:
No. A teraz už len zostáva dúfať, že aj ty dáš konečne normálnu reakciu.
Reakcia na: Valec #187:
Aj tak ale skratenie 95 po farskeho a nasledny prestup na elektricku je krok spat. stalo to kopec penazi, nic sa tym nevyriesilo a elektricka sa stale dalej nestavia. Uz mohla byt davno postavena.
Reakcia na: Valec #187:
Konečne normalna reakcia.
Reakcia na: robinx86 #184:
Vieš, ono to v praxi takto nefunguje. Ak je raz dopyt niekde slabý, zredukovním počtu spojov (tzn. predĺžením intervalu) sa obsadenosť vozidiel nijako nezmení, prípadne sa zmení len minimálne.
Ak by L97 mala interval v špičke miesto 8 minút napr. 15 (pri tej obsadenosti by možno stačilo aj 20), tak veľká časť cestujúcich si miesto čakania nájde cestu s prestupom, lebo to bude rýchlejšie. A v L97 zostane len tá malá časť, ktorej čas odchodu vyhovovať bude. Preto linky s dlhým intervalom a málo spojmi majú v systéme MHD zmysel len tam, kde je potrebné zabezpečiť základnú obsluhu (napr. rôzne slabo obývané štvrte) a kde je jednou alternatívou ísť pešo alebo autom. Ale na sídlisku s hustou sieťou liniek s krátkymi intervalmi význam takéto linky nemajú.
Príkladov, že to takto naozaj funguje by sa v BA našlo neskutočne veľa.
Reakcia na: robinx86 #184:
vies, problem je, ze nikdy sa neda trafit grafikonom presne tak, aby si vyhovel vacsine, nehovoriac o trasach, kazdy ma v danom mmt svoju individualnu potrebu kam a kedy sa potrebuje dostat, mhd je o preferencii vacsiny, preto je to mhd a nie taxi
Reakcia na: robinx86 #184:
Cize jeden voz s nahodnym "dobre" zapamatatelnym intervalom 47 minut? ?
Ano je pravda ze 97 chodila casto prazdna, ale inokedy zasa nie, bolo ju treba zredukovat, mala zbytocne vela spojov, ale zopar denne ich mohli nechat a nemuseli to zrusit, bol som svedkom aj toho, ze z niv isla 97 dostatocne vyuzita. Proste si nemyslim ze bud ich musi ist 120 denne alebo ani jeden, mozno by ju aj tak nakoniec zrusili, ale osobne si myslim že jej grafikon bol robeny bez rozumu.
Reakcia na: robinx86 #181:
"Taky clovek" riesi to, ze:
a) To vozenie vzduchu platil.
b) Existencia 97 pre tri a pol cloveka zasadnym sposobom zhorsovala dopravu tisickam ludi cestujucim na petrzalskom useku (rozbitie intervalu v useku Farskeho - Vysehradska, kde cestuje nasobne viac ludi ako na tom okruhu v meste).
Reakcia na: robinx86 #181:
cize sme v pohode s rozkradanim statu, ale ide nas rozdrapit par drobnych za prevadzku 97, lepsi argument na sklade uz nie je? ?
Slovensko pri tychto ovciach nikdy nemoze byt dalej ako je, kto pouzival 97 tomu moze chybat, ak ju niekto nepouzival, tak nechapem na co to taky clovek riesi, v tomto state sa rozkradaju tazke peniaze s tym ste v pohode ale idete tu riesit blbosti hahahahaahahahahaha
Reakcia na: robinx86 #117:
Presne tak, lebo pri tvojich kometoch sa vazne pytam, ako clovek s tak nizkou inteligenciou mohol tak dlho prezit ?
Reakcia na: robinx86 #177:
JeTi je dobre, ale Je8eTi je pre JeTiho asi neprekonatelne. Vdaka.? ?
a ja uz rozmyslam, ze co za novu skratku pre JT mame ?
Reakcia na: standa71 #172:
Konto robinx86 konecne dostalo ban, tak rypes z ineho? Neboj nic, tych banov mozes dostat nekonecne mnozstvo. Este raz a naposledy - nie sme poslanci. Bodka.
Reakcia na: S499.1023 #174:
Ved nou jazdili - vsetci desiati...?
Reakcia na: standa71 #172:
Tak prečo ste s ňou nejazdili, keď sa vám tak fajn osvedčila?
Reakcia na: standa71 #172:
Som pracujuci clovek a pre mna sa neosvedcila.
Neosvedčilo pre vás poslancov nie pre nás pracujúcich ľuDí.
Reakcia na: Petto #165:
Mohol, ale preco mu neozrejmit linku, ktoru napisal? 🙂
Reakcia na: robinx86 #163:
#157
Reakcia na: medzernik #168:
Mozno pomoze, ked odteraz rozbehneme akciu Ignoracia. Vsetko, co malo byt vysvetlene, vysvetlene bolo. Nie je aj tak co dodat.
Reakcia na: robinx86 #154:
Moze ho niekto uz zabanovat?
Reakcia na: MatejBA #166:
ale inak nie zle riesenie na dopravu, vedla prace ma niekto hangar s dvoma vrtulnikmi a celkom sa mu osvedcili ?
Reakcia na: robinx86 #163:
Este si nesiel na vzletovu drahu a nezvlietol, pan lietadlo? ?
Reakcia na: kecho #162:
Si si mohol domysliet, ze myslel 90tku ?
Reakcia na: robinx86 #163:
Ako teraz cestuješ na Nivy? ?
Skuste sa dat liecit saskovia a spychopati 🙂
Reakcia na: legnaw #161:
Pokial viem, tak 91 konci pod mostom a v Cunove...a sem-tam na Jasovskej.
hlupe je ze taka 91 konci na najhlupejsom mieste ake mohol DPB vymysliet... na parkovisku SND... preco nechodi na nivy? Slnecnice sa rozrastaju a pribuda cestujucich ktori potrebuju rychlo na vychodnu stranu mesta
Reakcia na: S499.1023 #157:
Presne tento obrázok som mu poslal nižšie, keď sa tu s niekym chcel stretnúť osobne. Je divné, že so mnou sa už stretnúť nechcel. Asi si netrúfa na nikoho, kto je starší, ako 14 rokov a kto má viac než 150cm/50kg.
Reakcia na: robinx86 #154:
Tak k tomuto prispevku uz ani nie je co dodat. To ty tu urazas kazdeho, kto nesuhlasi s tvojim nazorom. A nie, mozes to skusat akymkolvek citovym vydieranim, nebudeme s tebou suhlasit.
Reakcia na: shaggy #155:
On nebýva s mamou, tá ostala v Léve, len on sa stal veľkomešťanom. Možno mu v práci občas aj služobného Prassata s BA značkou požičajú.
Reakcia na: robinx86 #153:
Povedz mi to do očí, ty sráč
Reakcia na: robinx86 #152:
Na co si ty tu narokujes od ludi, ktori s tym maju spolocne presne tolko co ty, ibaze na rozdiel od teba si vsimaju veci, ktore tebe zostanu navzdy skryte? Nech ti na magistrate povedia, kedy bude dostavana elektricka. Napis im dotaz, mozes to urobit rovnako, ako hocikto z nas.
Reakcia na: robinx86 #153:
Takže do tvojej matky sa navážať nemôžeme (aj keď to nikto nerobil), ale ty sa môžeš navážať do jeho otca? Mal by si sa upokojiť, lebo prídem k tebe domov, poviem tvojej mame s ktorou stále bývaš, že sa správaš ako hlupák a prestane ti robiť raňajky a desiatu do práce. A ak prídeš v jeden týždeň o priamu linku aj o jedlo od mamičky, tak sa na tej zástavke aj rozplačeš. To chceš?
Reakcia na: S499.1023 #146:
Lebo nemam nazor ako Ty 🙂
Reakcia na: S499.1023 #146:
Tupy je tvoj otec lebo mal radsej zvazit gumu
Reakcia na: lostrail #151:
Ano suhlasim, metro ma 35-40 km za hodinu, konstanstna rychlost, to znamena že je skoro vzdy taka, pokial sa nehodi nejaky samovrah pod metro, to je velkom slusna rychlost, ked v tom su zahrnute aj zastavky, v ba, idu busy v spicke rychlostou chodze, elektricka je tiez fajn, netvrdim ze nie, ale kedy bude dostavana ta elektricka? povedz nam.
Doplnenie pre robinx86:

Keby sa aj navela postavilo to metro, aka je asi pravdepodobnost, ze by jeho trasa viedla rovno popri tvojom palaci v Petrzalke? To by ti uz nevadilo prestupovat? Keby aj zaciatok aj koniec cesty boli mimo akejkolvek zastavky metra a musel by si prestupovat na dvakrat (a k tomu este pekne behat po schodoch), to uz by bolo OK, najma ak cas jazdy by bol mozno o 10 minut kratsi, ako keby si dal kombinaciu bus - elektricka - bus alebo 2x bus? Priemerna rychlost metra sa tiez pohybuje kdesi v rozsahu 30-40 km/h (samozrejme za idealnych podmienok, ked moze ist vsade plnou 80tkou, nema prilis dlhu dobu stanicenia a tak), nie je to v podstate ziadna slava. Pri dobre navrhnutej elektrickovej trati s maximalnym nasadenim preferencie a maximalkou 50 km/h sa vysledna priemerna rychlost dostane na takych 20-25 km/h, pricom v Bratislave je cca. 15 km/h. Ked si vezmeme taky 6 km usek, tak dobra elektricka ide o 4-6 minut dlhsie ako metro, v pripade Bratislavy potom o 14 minut, co je takmer 2,5-nasobok, ale bavime sa o rozbitych tratiach s pomalymi jazdami, co je v podstate havarijny stav, ktory sa tu neriesi primarne kvoli tomu, ze nie je vobec vymysleny udrzatelny system vnutornej tazkej udrzby s prislusnym fondom, ale na kazdych par metrov trate sa zavola a krvavo zaplati externa firma. Nechcem si ani predstavit, ako by vyzeralo teraz Bratislavske metro pri takejto urovni udrzby, keby ho davnejsie boli postavili.
Busy maju v BA priemerku 19 km/h (plati aj pre vela dalsich miest), takze ak by si mal dvakrat prestupovat na metro a z neho, to by si radsej prestupil z busu na bus presne tak, ako to robis dnes.
Reakcia na: robinx86 #133:
Jediny, kto je tu mimo realitu, si ty sam. Ale vies, to je ako ked si mrtvy. Ty o tom nevies, iba vsetci ostatni, ktori tym napr. trpia (i ked konkretne v tvojom pripade iba vdaka tomu, ze si mimo realitu). Byvas na stotisicovom sidlisku a chces z neho mat 33-tisicove malomesto. Idealne priamy spoj vsade, kam si zmyslis. Dnes je to na stanicu, zajtra to bude kam? Len si preboha nenajdi robotu niekde na Zlatych Pieskoch, v Devinskej alebo v Lamaci na konecnej, lebo to ti normalne radsej vymyslime vlastne vlakno, kde si sam budes prispievat aj protirecit, pretoze vidim, ze to zvladas dokonale. Ked takto svinis diskusiu kvoli jednemu politikbusu, nechcem si ani len predstavit, co by si vyvadzal potom, keby si musel prestupovat na viackrat.
Reakcia na: S499.1023 #129:
Niekolko novin vtedy pisalo, ze klbaky sa nie len, ze neosvedcili, ale aj ludia nieco proti nim spisovali, v kazdom pripade dakujem za opravu. No a k tym miestam - ono v podstate ide aj o to, ze ked opomeniem skutocnost, ze doubledeckre, ktore tam teraz jazdia, su nizkopodlazne, tak velka cast vozidla je prave vozickarovi nedostupna. Chapem, ze sa dohodnu, kto bude kde, to len tak na okraj. No a tiez, ked som videl dlzky niektorych Londynskych zastavok, ani si neviem predstavit, ako tam tie klbaky zastavovali. Presne vymerane na jeden doubledecker, ani o centak viac.
Reakcia na: robinx86 #121:
Vratme sa teda do roku 2005 ked bola linka 95 zriadena. Kolona aut v smere na Safko v rannej spicke koncila casto na krizovatke Farskeho. Keby si v tom case dal ludom na vyber 25 minut autobusom alebo 4 minuty elektrickou, hadaj co by si vybrali.

Ano je pravda ze nasledne sa stal Stary most vyhradeny len pre autobusy MHD. Ale to sa udialo nie kvoli podpore MHD v Bratislave ale kvoli tomu ze most bol v havarijnom stave, defakto tesne pred kolapsom. Vo vozovke vznikali trhliny a diery. Je velmi otazne aka tam bola bezpecnost https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/149205/Stav-vozovky-Stareho-mosta-kratko-pred-jeho-uzavretim-pre-cestnu-dopravu?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie%3Fghp%3D%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D1%26ghdo_m%3D3%26ghdo_r%3D2010%26ghdd_d%3D14%26ghdd_m%3D5%26ghdd_r%3D2010%26ghg%3D0%26p%3D59&ghdo=20100301&ghdd=20100514&ghg=
A kto by niesol zodpovednost keby sa tam nieco stalo - staci keby sa pod prednym kolesom autobusu prepadol kus cesty a autobus by tam utrhol napravu. Iste by bolo mnozstvo zranenych.
Reakcia na: shaggy #143:
Nie v Bratislave, v Petržalke že žili 5 generácií a že celý ten čas mali priame spojenie na dostavníkovú stanicu.
Reakcia na: robinx86 #133:
Ty nie si zlý, ty si len hlúpy.
Páni, z celej hĺbky svojho myokardu ďakujem každému jednému, ktorý sa do tohto diskusného fóra zapojil.
https://i.imgur.com/DKJhx9l.gif
Reakcia na: robinx86 #141:
Nie, nebude nikdy.
Reakcia na: robinx86 #88:
To, že si poslanec, ti výnimočne verím. Lebo ty si hlúpy aj na poslanca.
A poprosím dokladovať, že tvoja rodina žila v Bratislave aspoň 5 generácii dozadu a že ty si rodený Petržalčan. Inak je diskusia s tebou bezpredmetná a nemáš právo sa k týmto témam vyjadrovať.
Reakcia na: robinx86 #87:
Ty tam nechceš čakať "ako kkt", ale pritom píšeš a správaš sa ako kkt.
Tak sa rozhodni, či chceš, alebo nechceš byť kkt a podľa toho sa správaj.
Reakcia na: kecho #138:
V Ba raz bude milion obyvatelov.
Reakcia na: robinx86 #119:
Aby ste vedeli, tak s prestupom je to na AS Nivy/ Prístavná z konca Petržalky približne rovnako, ako s tou vašou linkou 97, čiže 24 min. a netrvá to hodinu, ako píšete, možnosti (98 +68)(99, alebo 59 +68)(93,+68), (samotná 68)(samotná 90). Môžem sa spýtať,keď nebola 97, ako ste chodili na Nivy bez prestupu?
Reakcia na: robinx86 #133:
Zato, ze nezdielame s tebou tvoj nazor a myslime si, ze je zly, tak sme mimo realitu. Gratulujem, mozes sa pridat k Slavikovi do jeho O.Z. a mozete smradit spolu 🙂
Reakcia na: S499.1023 #132:
Co konkretne? Ze ba planovali pre milion obyvatelov?
Reakcia na: Ike #135:
1996 452253
1997 452049
1998 450560
1999 448745
2000 447830
2001 428608
2002 427441
2003 426393
2004 425156
2005 425293
2006 425609
2007 426808
2008 427770
2009 429692
2010 432060
2011 411842
2012 414390,5
2013 416489
2014 418533,5
2015 421305
Reakcia na: S499.1023 #132:
Úplný extrém to nie je pokiaľ ma na mysli dlhodobejší trend a evidovaných obyvateľov. Ak sa však bavíme o dennej populácii, tá rastie aj keď berieme v úvahu "len" tu evidovaný.
Reakcia na: robinx86 #133:
Mimo realitu je myslieť si, že vozidlo mhd je trochu väčší taxík.
Ako nechcem byt zly, na roznych diskusiach som uz cital kadeco, ale toto co citam tu, to je extrem vacsina ludi uplne mimo realitu.
Reakcia na: kecho #122:
Tak to je zasa opačný extrém, to si kde nabral?
Reakcia na: robinx86 #121:
Odkiaľ z Petržalky to trvá hodinu na ktorú stanicu?
Reakcia na: robinx86 #119:
Tak sa odsťahuj a prestaň labiovať, keď je to v tej Petržalke také zlé.
Reakcia na: lostrail #116:
Síce máš v princípe pravdu ale drobné detaily, ktorými sa oháňaš ako objektívnou pravdou, hodnotu tvojho príspevku výrazne znižujú. Napr. tvrdenie "Ked chceli v Londyne nakupit klbove busy, ludia ich stopli, ze sa tym strati caro toho mesta" nie je pravdivé. Kĺbáky boli do Londýna nakúpené, lenže sa ukázalo, že pri londýnskych pomeroch sú otlčené ako nórske hračky. Treba si uvedomiť, že typický doubledecker nie je dvanásťmetrák ale desaťmetrák. A čaro mesta nie je pripisované "nejakému" doubledeckeru, napríklad Troliga Sirius ale len a výhradne Routemasteru, ktorým boli dve linky z nostalgických dôvodov ponechané.
Že je v doubledeckeri menej miest na sedenie dole, môže byť vozičkarovi akosi jedno, on si svoje sedenie vozí so sebou. A prekryvná sieť autobusov je tam práve kvôli veľmi obmedzenej "disabled accessibility" rúry.
Reakcia na: Róbert123 #114:
Naozaj si odkázaný len na linku 97? Pred jej zavedením si bol nezamestnaný?
Reakcia na: robinx86 #121:
Porovnanie s LDN, ci NY je aj nie je prehnane. Neverim, ze tam nie su miesta, kde relativne kratku vzdialenost nevies prejst rychlo. Maju podstatne vacsie okrajove casti a prejst tam z jednej do druhej (kolmo na metro), ked napriklad busy tiez nie su uplne vsade a na vsetkych trasach, moze byt tiez celkom sranda. Cize vyplakavat nad tym, ako sa ma chudatko Petrzalka, urcite nie je namieste.

Co sa tyka toho metra, tak uz som ti napisal nizsie. Mozes si to dat ako vlastnu prioritu, ist s tym do politiky, vyhrat volby a zacat ho realizovat. Pravda je, ze minimalne system vlakov na sposob Viedenskeho S-Bahn, ci Londynskeho Overground by tomuto mestu vyrazne pomohol a mozno aj stacil (pricom uz vybudovana siet vobec nie je zly start, no bez doplnenia to nebude ono). Nejaka predbezna mapka z pripravovanej studie Remingu pre ZSR sa objavila na Skyscrapercity.com, ale casovy horizont sa tam spomina 2050 (navyse su v nej dost sialene veci, ktore su podla viacerych vratane mna nerealne). Osobne nie som ani odporca, ani zastanca metra, kedze vieme, ake su neoficialne cisla obyvatelov a aj to, kolko "dennych cezpolnych", t.j. ci uz ludi na sluzobkach alebo turistov, sa tu denne premelie. Ked si k tomu pripocitame, kolko novych vyskovych budov vznikne v novom Downtowne, je az trestuhodne, ze s kapacitnou dopravou sa nikde nepocita.
Ono zas keby mal S-Bahn pocas spicky 15-minutovy interval a mimo nej 30-minutovy, tak by nejake segregovane metro nemalo zmysel. Uz som spominal napr. Sydney, tam sa na systeme primestskych vlakov funguje dodnes a to ma cca. 5 milionov obyvatelov. Metro v pravom slova zmysle nemaju.
Okrem toho, neviem, ci si bol v nejakom meste, kde je metro, ale idealne este take zo zaciatku 20. storocia, ako napr. v Londyne (tam dokonca z 19. storocia). Po celom dni presunov a chodenia, ked som si predstavil, ze mam zliezt k modremu krtkovi (Piccadilly line) a potom v South Kensigtone prestupit na 3 zastavky na zelenu linku (District line), pricom ta je kvazi polopovrchova a teda zas vyslapat 2 schodiska + 2 eskalatory (prestup cca. 5-8 minut podla spicky), tak ked som si zaroven uvedomil, ze z toho Holbornu sa da ist busmi 300 + 74, pricom bol uz neskory vecer a zapchy nehrozili, tak volba bola jasna. A obzvlast, ked spomeniem metro v Londyne, tak je to prave Piccadilly line, ktora dava ukrutne rychlosti ako 30-40 km/h v centre (co je velke asi ako podstatna cast celej Bratislavy), cize oproti pripadnej elektricke to zas take terno nebolo. Je to hlboka klukata linka a chodi dost pomaly (v okrajovych castiach neviem, toto plati pre zony 1-2). Kazdy druhy vlak chodi inam, kedze linka je rozvetvena a teda, ak ides niekde dalej, musis cakat az na ten dalsi vlak (takze vyhoda metra oproti spomenutemu S-Bahnu sa dost straca). Navyse kazdu chvilu ohlasuju meskania z dovodu poruch na zabezpecovacom zariadeni, ci pre nejake servisne prace.

Ako som ti vsak uz napisal, skutocnost, ze sa rusia linky ako 97, nie je zla, prave naopak. Su to taketo nekoncepcne linky, co akukolvek systematicku MHD skor zabijaju, ako jej pomahaju. Nie je to osvietenie radnych panov, ale pokracovanie tych tmarstiev, ktore tu predvadzaju a jej zrusenie je sice male, ale aspon nejake ozdravenie uz tak maleho rozpoctu mesta a DPB (tie vyhodene peniaze vsak uz nevrati nikto). A ano, druhu etapu elektricky je potrebne cim skor dostavat. Dovod, ze sa na tom nerobi, chod hladat na radnicu, zbytocne to tu budes vypisovat, nam je to jasne. Co sa tyka 97, je to typicky priklad, ako to dopadne, ked ludia, ktori vedia o MHD dohromady nic, zacnu dupat ako male deti, ze chcu priamy bus do svojej stvrte, lebo chudatka musia prestupovat (neviem, ci je nieco, co je viac malomestiacke, ako toto). Okrem toho, kym nebola 97, tak 95 k autobuske nezachadzala, tocila sa cez Most Apollo a Most SNP, tak teda neviem, ake priame spojenie si to na tu stanicu mal predtym.
Reakcia na: Viko #125:
Takym to nevysvetlis. To, co je pre Dunca priamy spoj na hl.stanicu, pre Slavika nadvlak k R14, to iste je pre inu skupinu metro. Pocuju slovo metro a tym padom je pre nich vsetko vyriesene... Metro = dobre, tram = zle a nespolahlive... Ze by museli denne sfarat do podzemia a naspat, to ich nezaujima...
Reakcia na: robinx86 #121:
Metro sa asi nikdy nepostaví, lebo by nemalo zmysel. Ukážem to na príklade - jedna súprava má zvyčajne trojnásobnú kapacitu oproti električke. Dnes je spoločný interval do Petržalky 4 minúty, metro by teda malo 12. Prirátaj čas zostupu do vestibulov, prestupov v centrálnych uzloch... Neušetríš prakticky žiaden čas. A navyše, zas tam budú tie zlé zlé prestupy, keďže metro do každej ulice je vec nemožná.
Reakcia na: robinx86 #123:
V roku 96 mala ba takmer 455 tis. obyvatelov, nasledne pokles a na uroven 455 tis. sa vratili az v 2010. Medzi 2010 az 2016 pribudlo 16 tis.
Stale to ma daleko od slubovaneho miliona.

Stavanie bytov - pozri si, kolko z novostavieb su domy duchov. A zvysok si prenajimaju cpckari.
Reakcia na: kecho #122:
Aha ma klesajucu tendenciu, tak ty si ale poriadne mimo chlapec, stavaju sa tu desat tisice bytov, aut je tu coraz viac ale ma to klesajucu tentenciu, ok uz chapem, su tu vykolajeni ludia co ziju mimo reality, prepacte ze som sem pisal.
Reakcia na: robinx86 #121:
Planovali metro, lebo planovali mesto s milionom obyvatelov. Dnes ich nie je ani 500 000 a pocet obyvatelov ma klesajucu tendenciu.
Reakcia na: lostrail #120:
Docastna od 2005 do neurcito a je rok 2017 to je uz 12 rokov, to je trosku dost.
Hodinu len na stanicu, to je ale relativne kusok no neviem, porovnavat to s new yorkom alebo londynom to je asi trosku prehnane.
V kazdom pripade, ja chapem ze urobit dokonalu dopravu je nemozne a vzdy bude niekto nespokojny, este za komunistov ludia vedeli ze Ba raz bude potrebovat metro to som nevymyslel ja, lenze metro sa tu zrejme nikdy nepostavi, malou nahradou za to mohla byt a mala byt aspon ta elektricka, a kde je? Zastali sme a koniec, nic sa nestavia, ale ludia pribudaju, auta pribudaju a byty pribudaju, a doprava? Ta sa nemeni, ba co viac, este sa o nieco zhorsila.
Reakcia na: robinx86 #119:
Linka 95 bola (a je) docasna, aj ked je pravda, ze vzhladom na to, ako sa v tomto meste realizuju dopravne projekty, mnohi ju povazuju za trvaly spoj. Zriadili ju v roku 2005 po reorganizacii autobusovej dopravy v Petrzalke, ako "elektrickovu" linku, t.j. linku, ktora ma nahradzat elektricku, kym nie je postavena.
Podmienkou financovania vystavby trate do Petrzalky bolo medzi inym aj to, ze pojde o nosny system, t.j. ze s nou nebude fungovat ziadna, ani ciastocne paralelna linka. Keby sa to vzalo prisne, EU nam mohla dat cely ten projekt preplatit ako nic a este aj stopnut druhu etapu, ktoru momentalne Nesrovnal aj s jeho partajmi uspesne neriesia a postupne odkladaju na neurcito.
Udajne mas velmi dobre a pravdive argumenty, ako napr. ten, ze sa ti "nechce hodinu cestovat na autobusovu stanicu". Jednak v spicke to tou 97 nebolo ovela rychlejsie, po druhe zasa raz vytiahnem ine mesta sveta, ako priklad. Keby si zil napr. v takom New Yorku alebo Londyne, do prace by si len metrom cestoval hocikedy 2-3 hodiny a este by si bol rad. Tu ta mrzi, ze musis ist hodinu na stanicu. Uz predtym som ti napisal, ze su tu aj taxisluzby a som si isty, ze taxikar to zvladne v pohode do 20 minut aj so zapchou. Tak co ti brani? To ty si zijes vo svojej Petrzalskej bubline, odkial nevies vytiahnut paty a ist sa pozriet inam.
Reakcia na: lostrail #118:
Netvrdim ze ide iba o mna, ale 95 dlhe desat rocia spajala velku cast petrzalky s mestom, teraz to ide po farskeho kde musis prestupit na nezmyselnu predrazenu elektricku ktora v takom stave v akom je dnes len komplikuje dopravu, stale sa ani len nezacala stavat dalej, trasa 95 a 97 z daleka nebola len o mne ale toto su "chrbticove" spoje ktore idu napriec celou petrzalkou, ja mam velmi dobre a pravdive argumenty len ty si z nich nejaky nervozny. Ak chce niekto prestupovat a cestovat hodinu na autobusovu stanicu BA nech si kupi dom pri bratislave, ja nechcem cestovat hodinu ako kkt kusok za most do mesta ty inteligent, je to tu zle ale ty zi vo svojom svete.
Reakcia na: robinx86 #70:
Na zaklade tejto tvojej reakcie je jasne, ze ani nevies porozumiet pisanemu textu (udajne to, co som napisal podla teba nema hlavu ani patu - ono to praveze ma perfektny zmysel, iba ty si ho nepochopil, lenze to uz by mala riesit celkom ina institucia).

Ak podla teba nema zmysel porovnavat mesta, ktore ako pises, su "uplne inde" s Bratislavou, potom ako a kam sa ma Bratislava rozvijat? S paskou cez oci a linkami typu 97 so vzorom ako napr. Levice? Super, jeden krok dopredu a dva naspat, no a skonci s dopravou ako v malomeste. Tak sa urcite dostaneme daleko. Cize este raz a pomaly - prave taketo mesta ponukaju urcitu porovnavaciu uroven, kam by sa BA mohla uberat, pretoze presne tie porodne bolesit, ktorymi si prave Bratislava teraz prechadza, uz maju tie velke mesta davno vyriesene.

K tym odbornikom - nedal si sem ani jedno meno, namiesto toho zasa prekrucas. Vsetci velmi dobre vieme, co si napisal, takze zasa si raz potvrdil, ze s tebou nema zmysel o comkolvek diskutovat a my by sme mali byt ti, co sa stazuju na "typicke slovenske diskusie", nie ty, ktore ich sam takymi robis.

Priame spojenie s autobusovou stanicou riesi linka 68, uz ti to tu napisali viaceri, ale ty si ides aj tak svoju prednahratu pasku stale dokola. Lebo nechodi z tvojej zastavky, resp. idealne este, keby bola strieska, aby si presiel suchou nohou, vsak? Sam si napisal, ze ide o sidlisko, kde neoficialne zije 200 000 ludi, tak preco prave ty by si mal mat spred tvojho vchodu priamy spoj? Zasa len vyplakavas, ziaden skutocne vazny argument, preco by linka 97 pomohla vacsine, nepadol.

Ja sa radsej osobne s takymi ako ty ani nestretavam, lebo je to strata casu. Nedal si sem jediny rozumny argument, vsetkym naokolo (vratane mna) tu nadavas, nedokazes diskutovat k veci a tie tvoje "argumenty" maju uroven 8-rocneho chlapca.
Reakcia na: S499.1023 #113:
Na zaklade Tvojho komentu vidim ze tu nepisu komentare normalny ludia, asi ako Ty,
Reakcia na: Róbert123 #114:
Skuste si mieru empatie vyskusat aj v inych velkych mestach, predtym, ako vinu za to, ze sa nemozete niekam dostat, hodite na kohokolvek v tejto diskusii. Viem, znie to ako oxymoron (najma, ked sa podla Vas nemate ako dostat ani len zo sidliska), ale nemyslim si, ze napr. v mestach, kde je metro, to maju ZTP lahsie. Ani v Londyne nie je vacsina zastavok usposobena pre vozickarov a nezriedka treba prestupovat tak, ze idete 3x eskalator a k tomu este 3x klasicke schodisko, kde eskalator jednoducho nie je. Zastavok s pristupom pre vozickarov je malo. Po celom dni takych katakomb si aj tam clovek radsej pocka na autobus (a tam tiez nie je priama linka zovsadial vsade, co v konecnom dosledku nie je mozne nikde). Aj ked su doubledeckre nizkopodlazne, tak hore je ovela viac miest na sedenie. Ked chceli v Londyne nakupit klbove busy, ludia ich stopli, ze sa tym strati caro toho mesta. Tipujem teda, ze briti tiez asi nebudu velmi empaticki. Su tam zmluvne male busy, ktore si ZTP mozu zaplatit, specialne usposobene na vozbu vozickarov, ale to aj nieco stoji a oplati sa to pre ucelene skupiny. Pravda, co sa tyka MHD, na webe su informacie, kadial a ako sa da dostat bez problemov. Na imhd.sk sa zobrazuje na odchodovej tabuli, ktore spoje su nizkopodlazne, ale stav obrubnikov, ci pesie trasy, tam suhlasim, ze by to mohlo byt lepsie jednak po stranke ich kvality, dvak z hladiska informacii online.
Medzi dalsie mesta, kde toto napr. este len zacali riesit radim Prahu. Naopak, taka Vieden ide prikladom, takze este je moznost sa tam prestahovat, no hlavne vo Viedni neviem o tom, ze by jazdili nezmyselne linky, ktore supluju ine, uz vykryte spojenia alebo ze by tam nebolo treba prestupovat.
Nikdy nie je mozne vymysliet take riesenie, aby sme sa zavdacili kazdemu. Bratislava je pritom znama svojimi "politickymi" linkami, ktore vozia vzduch a medzi ktore teraz uz zrusenu 97 radim. Mozeme tu tocit o empatii kludne aj tyzden, ale prevadzka akejkolvek linky stoji peniaze a tie peniaze musi niekto zaplatit. Ked sa date dohromady s dostatocne velkou skupinou dalsich ZTP, mozete si kupit napr. nejaku polododavku, dohodnut sa s rodinou alebo znamymi, ze Vas budu vozit, aby ste si vykryli Vase potreby, no a na zvysok ciest ten prestup nejako pretrpite. Kto chce, hlada cestu, kto nechce, hlada dovod, preco sa to neda.
Reakcia na: Róbert123 #114:
Tak budete odkázaný na iné linky, na tie, na ktoré ste bol odkázaný predtým ako linka 97 vznikla.
Reakcia na: S499.1023 #113:
Viete, nie každý má možnosť voziť sa na aute. Pretože nie každý má možnosť mať vodičský preukaz. Ja som ZŤP a aj keď pracujem, nemám nárok na vodičský preukaz, takže som odkázaný na MHD a konkrétne na linku 97, to však zrejme človeku bez štipky empatie len veľmi ťažko vysvetliť...
Reakcia na: robinx86 #93:
No tak si na to auto zarob, sprav si vodičák (ak ti ho vôbec dajú) a choď autom.
Reakcia na: robinx86 #93:
Už som ti raz povedal, že toto nie sú Levice, aby z každého sídliska išiel 3x denne autobus na autobusovú stanicu.
Reakcia na: robinx86 #106:
Ty si riadne vymasteny ak toto myslis vazne a nejde o trolling.

Vedel si o tom, ze z casti Luky mas iba tieto spoje do mesta/za Dunaj?
- 59, 68, 90, 91, 92, 93, 94, 98, 191, 192 a na jeden prestup cez motaky 95 a 99 (na busy z ovsista ci elektricku). Takze zbytocna linka 97 tam chybat nebude.
Reakcia na: robinx86 #106:
Asi by bolo dobré si najprv definovať termín "mesto" pre účely tejto debaty
Reakcia na: robinx86 #108:
off topic? pises ze Luky nemaju priame spojenie s centrom. Ja si myslim ze zastavky Hodzko a Zochova su v centre a zaroven zastavka Luky II je zas sucast Luk?
Reakcia na: Adam3 #107:
93 je skvela linka a velmi vytazena, ide na HL stanicu a tu by som tiez v urcitych casoch posilnil, hlavne v nedelu podvecer, ale trosku off topic
Reakcia na: robinx86 #106:
93 nic?
Nepisal som o priamom spoji na AS ale do mesta, uz teraz neriesim 97 ale celkovo, mestska cast petrzalka luky nema do mesta priamy spoj az po holicsku kde chodi 68, tu 95 nemali skracovat bol to krok spat, sice je prislubena elektricka ale ta bude na svateho dindy.
Reakcia na: robinx86 #102:
Neviem, prečo by sa k bratislavskej MHD nemohol vyjadrovať východniar, ktorý tu viac-menej žije a cestuje MHD pravidelne (sám k ním patrím).
Reakcia na: Adam3 #103:
pises ze nema* priamy spoj...
Reakcia na: robinx86 #100:
Vies kolko priamych autobusovych liniek ma Petrzalka do mesta? Ty pises ze nam priamy spoj na AS tak som napisal ze Dubravka, Karlovka tie nemaju spoj na AS. Tak skus spravne citat a ubezpecujem ta ze tu zijem cely zivot. Raca tiez nema priamu linku na AS. a ked si myslis ze ZB nie je cast BA tak mam pochybnosti o tom kto bol kedy v Ba...
https://sk.wikipedia.org/wiki/Bratislava_–_mestská_časť_Záhorská_Bystrica
Takze tu s vychodniarom riesim dopravnu situaciu v Ba no som dopadol ha ha..
Raca ma tak isto priamu linku do mesta a ZB nie je Bratislava.
Neviem aky prieskum si ty robil ale s tou elektrickou mozu byt spokojny len ludia z ulic ako farskeho a jungmanova ostatny nemaju byt pre čo, musia viacej prestupovat a ta elektricka, opakujem nedostavana ktoru si obhajujes mala byt po janikov dvor realita je ina tak nevie kto s tym ma byt spokojny. A ked uz spominas tu dubravku alebo karlovku, tieto sidliska maju priamy elektrickovy spoj do mesta takze zacinam pochybovat ci si ty niekedy bol v Bratislave.
Reakcia na: robinx86 #97:
hej hlavne ked z farskeho na AS je to u 97 10 min ked nemeska! Safko je este o nieco dalej ako AS...
Reakcia na: robinx86 #95:
nie iba ty nesuhlasis s mojimi nazormi a nazormi vacsiny. A ze som za ne plateny?? ? No bol by som rad...☺
Ludia musia byt uplne radi ze mame elektricku po zaciatok petrzalky? a rychlejsia? Z farskeho na Safko trva cesta 4 minuty 95ke to kolko trvalo podla Teba? Lebo podla mna to neboli ani 4 minuty.
Reakcia na: robinx86 #93:
do mesta sa dostanes bez prestupu pohode. ak sa nedostanes na AS tak tam sa bez prestupu nedostanu ani ludia z: ZB, Lamaca, Dubravky, Karlovky, Devina, Race... je to podla tebe vpohode?
Mas absolutne neobjektívne nazory a myslim si ze si plateny za Tvoje komentare.
Reakcia na: robinx86 #90:
tebe o tom nikto presviedcat nemusi ostatni su z elektricky radi ze je to rychlejsie a pohodlnejsie ako stara 95
Ja viem ze vsade sa da dostat, vsade sa da prestupit, ale toto ludia nechcu, kvoli tomuto nenechaju auto doma, ked sa z najvacsieho sidliska na Slovensku nedostanem bez prestupu do mesta, nech idu do pi*e
Adam, ale musis prestupovat chapes? a pred tym si nemusel, elektricka je dobry projekt o tom pokoj, ale je nedostavany a preto je to zle, mali sa to nej pustit a celu ju postavit a nie ju nechat nedostavanu.
Reakcia na: robinx86 #86:
pokial viem tak 95+prestup+cakanie priemerne 2min+cesta elektrickou je rychlejsie ako stara 95
Reakcia na: Adam3 #89:
Namiesto nedostavanej elektricky za miniony mala ist 95 radsej az do mesta a o tomto ma nepresvedci nikto, keby tu elektricku riadne dostavali ale nie za 50 rokov tak som ticho.
Reakcia na: robinx86 #83:
ak bola 97 prospena lebo obsluhovala aj trasu 95 tak to aj nadalej ostava iba s tym ze:
1)bude jazdit pod oznacenim 95
2)kedze nebude stat v zapche v useku Farského - centrum nebude meskat
3)usetria sa vzhodene peniaze na vozenie vzduchu
A nie nie som poslanec.
Cele je to o tom ze ja sa nemam na supu ako do mesta dostat, ja mam nechcem prestupovat a cakat ako kkt denno denne na zastavke, chcem komfort ako kazdy, lebo pojdem autom, preto je auto vela, ludia nevyuzivaju mhd lebo je celkovo riesena nekonfortne, zdlhavo.
95 je nadmerne vytazena linka ktorou chodi vela ludi, problem je v tom ze ju skratili, pred tym isla az do mesta, potom urobili elektricku drahu jak hovado ale nedostavanu, to ti nevadi zaujimave. Nemali tu ani stavat ked im to ma trvat 50 rokov, mali 95 nechat az do mesta a bol by pokoj lebo 95 a 97 to bola v podstate este nedavno jedna linka ked 95 chodila oblukom cez apolo a vracala sa po snp, to mohli nechat a bolo to vytazene velmi kvalitne, to co urobili, postavali nedokoncenu lelktricku za miniony ktora este viac zbrzdi dopravu, lebo musis zbytocne viacej prestupovat.
Reakcia na: robinx86 #81:
Kompromis je, že miesto linky ktorú objektívne málokto potrebuje, vytvoríme iné nadmerne štedré predĺženie? A z praktického hľadiska si to predstavuješ ako? Zaplatíš tie nevyťažené spoje zo svojho vrecka? Dáš si miesto toho seknúť 93 alebo 95?

Navyše, nevidím výhody takého riešenia, na Romanovej v pohode prestúpiš na hrane a podľa mňa to bude rýchlejšie, než priamym spojom dookola cez Smolenickú a Jiráskovu
Reakcia na: robinx86 #83:
ty si nahodou neni ten skrachovany poslanec, ktoremu sa to zrutilo ako domcek z kariet a nechce si priznat ziadnu zodpovednost za skody v hodnote jedneho autobusu, tak sa to takymito blabolmi snazi obhajit?
Reakcia na: MatejBA #82:
Linka 97 by nebola zbytocna, mala len zly grafikon, ktory bol robeny nelogicky a mal viac brat do uvahy hodiny a minuty kedy by 97 premavala, ano bolo ich zbytocne vela a boli niekedy prazdne, ale v špičke a v určitych časoch bola 97 prospesna a obsluhovala aj trasu 95 čize vytazena by bola dostatocne. A uz ked sme pri 95, povedz mi aku malo logiku postavit elektricku po Jungmanovu a koniec, pricom pred tym sa dalo na safka ist priamo a teraz musis ako kkt prestupovat, preco to nepostavili naraz cele ale takto idiocky. Vo viedni alebo prahe za 5-6 rokov postavia 10 km metra a to co tu robia je na smiech.
Reakcia na: robinx86 #78:
Nemas argumenty ze musis urazat? 🙂

A vies preco hovorim o Dlhych Dieloch? Lebo aj tam jazdi MHD platena z dani mesta. A zbytocne linky typu 97 beru peniaze na rozumne riesenia, ktore ovplyvnia aj mna a inych ludi. Napriklad by sa tie peniaze, co sa vytrepali na zbytocny luxus, hodili na 50, ktora chodi plna. Alebo 61. Alebo 39. A nie na linku pre par truhlikov, jedneho skrachovaneho lokalneho poslanca a teba, ktoremu podla tvojho vystupovania akoby mamu zabili zrusenim 97 🙂
Reakcia na: kecho #80:
Pripadne by mohli posunut 68 az na vysehradsku a bol by to kompromis.
Reakcia na: robinx86 #79:
Prave ten “kusok” zatraktivnil 68cku pri ceste na asmn a zneatraktivnil 88,97 plus “tradicne” nivske linky.
Reakcia na: Mike #71:
Neriesi, autobusova stanica sa uz prestahovala, sice len o kusok ale uz je to nekonfortne.
Ty nechaj moju logiku na pokoji blb 88 chodi uplne inou trasou ako chodila 97 o com tocis ja pisem o petrzalke a nie o dlhych dieloch, uz Ta nebudem komentavat lebo pises nezmysli.
Reakcia na: robinx86 #75:
Tak podla tvojej "genialnej" logiky maju Dlhe Diely 60000 obyvatelov. Takze kedy dostaneme dalsie 4 linky? ?

Pokial by si zapojil hlavu do pisania prispevkov, tak ti vyjde, ze linka 97 nebola vyuzita natolko, aby to napriklad 88 neutiahla s posilnenim kapacity, ktore sa jej dostal zo 15m na 18m vozidla 😉
Nie vsetko co si precitate na wikipedii je realita, treba si zobrat auto a ist sa povozit v pondelok rano.
Reakcia na: MatejBA #72:
Boze Ty si de**nt? A Ty si myslis ze v petrzalke ma kazdy nahlaseny tp? A dalsie byty co sta stavaju? Juzne mesto a slnecnice to nebudu dalsi ludia teda desat tisice ludi?
Reakcia na: S499.1023 #73:
Petrzalka nema zvlastny statut, ale jedna vec je oficialny pocet obyvatelov a druha je neoficialny, v ba ako takej zije vela ludi bez TP a plus ludia ktorí chodia kazdy den pracovat zo satelitov toto cislo sa blizi k 900 000 z toho petrzalka je najvacsie sidlisko a keby bola mesto, je tretie najvacsie na Slovensku, takze prejdime do reality a este raz, doprava v BA to nezvlada cim dalej tym viac, elektricka ktoru maju postavit by kusok zlepsila stav, ale kedy bude? To nic kevie lebo sme na SVK. Rusenie a kratenie liniek nie je cesta a metro mozno este teraz nie ale za par rokov bude nevyhnutne.
Reakcia na: robinx86 #70:
V ktorom roku si sa po absolvovaní zvláštnej školy prisťahoval z Levíc do Bratislavy?
Reakcia na: robinx86 #70:
200 000? ?

https://sk.wikipedia.org/wiki/Bratislava_–_mestská_časť_Petržalka - myslis 103 000 podla scitania ?


A co take Dlhe Diely? Tie maju medzi 25000 a 30000 obyvatelov (2007 rok) a jazdia sem 4 linky (z toho jedna minibusova a druha iba rano) a musime prestupovat na elektricku. Ci Petrzalka ma mat nejaky zvlastny statut, aby tam jazdilo 6 liniek do okolia ASMN + dalsia (97) pre 10 ludi v priemere? ?
Reakcia na: robinx86 #70:
Spojenie s autobusovou stanicou rieši aj 68.
Reakcia na: lostrail #59:
No cau ty o na novax ty co tu davas, ty si ten mesky poslanec alebo ta blotia za pisanie blabol co sice nemaju hlavu ani patu ale je tu toho tak vela ze to vyzera inteligentne,

co sa mam ist pozriet do Sydney, Melbourne, Zurichu, Edinburghu tieto mesta co si vymenoval su absolutne niekde inde vo vsetkom a porovnavat ich s BA tak to snad nemyslis vazne,

Ja netvrdim ze odbornici si myslia ze 97 spasi mhd to si si asi domyslel, ale odbornici tvrdia ze doprava v ba je neriesena a absolutne na pospas.

Prestupovat mi nevadi, ale ked zijes na sidlisku kde je 200 000 obyvatelov neoficialne, nie kazdy tu ma pobyt, tak priame spojenie s autobusovou stanicou by mala mat vacsia vas a nie len okraj ktory riesi 88.

Dalej ta uz nebudem komentovat, s takymi jak Ty sa radsej rozpravam osobne o takychto veciach.
Cele zle tato mestska doprava v Bratislave poslanci Mestského zastupitelstva zrejme busmi nechodia. Radsej keby zacali tlacit na dostavanie elektrickovej trate v Petrzalke.
Reakcia na: S499.1023 #64:
nezúčastňoval sa ani rokovaní o IDS
Reakcia na: Mladič #63:
Len take zamyslenie: ak by sa slovo voliť malo písať vôliť, potom množné číslo od slova vôl by malo byť vôly? Niečo tu nesedí....
Reakcia na: Trolley #55:
Ano tie vzkm mohli byt pouzite na zmysluplnejsie linky. Na posilnenie nosnych liniek, predlzenie spiciek atd atd.
Dnes keby mesto zvysili objednavku o 5mil vzkm rocne, tak by sa cestujucim riadne vydychlo. A zaroven by sa vozy znovu zaplnili. Snaha ludi cestovat MHD je stale vacsia. Spolu s novymi vozidlami, asi o 1000% lepsim marketingom ako bol pred par rokmi, treba posilnit aj spoje. Aby prilakani cestujuci mali kam pristupit.

Dnes by som situaciu prirovnal k restauracii, ktora je pocas obedov uplne plna a vedenie sa rozhodne pre akciu na obedove menu, no neponukne viac miest na sedenie.
Reakcia na: S499.1023 #64:
? ? ? ?
Reakcia na: Mladič #63:
Koľko si vybudoval v banskobystrickom kraji integrovaných prestupných terminálov?
Reakcia na: Mopy #44:
Integrovaný prestupný terminál je už vyše 25 rokov problémom na Molecovej. Napriek tomu, že o tom volení zástupcovia (slovo "voliť" je v tomto prípade odvodené asi od slova "vôl" a malo by sa písať "vôliť") vedia, tak sa zmohli len na populistické rozdávanie minibus liniek a istý čas aj L133 každých 6min, čo sa relatívne dalo do normálu. Šťastím v neštastí je, že aj keď ti újde autobus na prestupe, tak za celkom krátky čas v špičke ide ďalší a mimo špičky je to tiež celkom znesiteľné. Horšie je, ak nestihneš posledný autobus, alebo sa človek ponáhľa mimo špičky a aj tých 8 min by mu bolo dobrých.
Integrované prestupné terminály zjavne nie sú v prioritách dopravnej politiky mesta, pretože ani na tú posratú Molecku sa nezmohli a tá ako 25 rokov neriešený problém by mala byť riešená ako prvá. Neviem ako vyzerá projekt na električkovú trať v 2. etape do Janíkovho dvora, ale ak sa mieni zas mesto vyprdnúť na integrované zastávky tram+bus, tak nech to prerobia alebo idú do prdele ozaj. To isté keď som videl ako zmodernizovali električkové trate v KE, tak síce pekné ale zastávky tak sproste umiestnené, ako keby si vo vedení mesta a DPMK neuvedomovali, že ľudia "občas" aj potrebujú prestúpiť z električky na autobus a opačne. ? Fakt mám pocit, že dopravu na Slovensku riešia tí čo sa naposledy VHD vozili na vojne alebo posledné letné prázdniny po maturite a odvtedy si vyvážajú "odborníci" prdelky na autách a podľa toho vyzerá aj ich záujem robiť VHD atraktívnu pre cestujúcich.
Reakcia na: Trolley #50:
Prosim ta kolko ludi sa tam vozi? A nie je tam ani otocisko. Tento stav uplne postacuje. A okrem toho je to uplny tankodrom. Nehovorim o expertoch zo servisu na rohu, ci co to tam je...
Reakcia na: david1 #60:
V tomto variante nikde, veď to sa ani nedá spraviť. Ďalší dôvod pre prestupný variant.
Reakcia na: ufo #58:
Prosím ťa , kde v Bratislave a na ktorých linkách v reáli funguje preklad?
Reakcia na: robinx86 #38:
Precital som si vsetky tvoje prispevky a je mi jasne, ze ide o situaciu, kedy chlapcovi zobrali hracku a potrebuje si ist vyliat zlost na ludi na imhd.sk.

Takze pekne poporiadku:

1. Nikto na tomto fore, ani nikde inde, nie je priamo zodpovedny za kroky magoriatu, ci DPB. Sme nadsenci MHD, nie jej prevadzkovatelia. Tvoje vylievanie zlosti je teda nasmerovane nespravne a je aj neferove, preto zaroven nikto nie je povinny fukat tvoje boliestky. Dokonca ani prevadzkovatel servera priamo s organizaciou dopravy v meste nic nema. Funguje len uzsia spolupraca s DPB, ktory pre imhd.sk poskytuje informacie o vsetkom, co sa MHD tyka. Takze okrem ineho tvoj prispevok o tom, ako druhu etapu elektricky "nepostaviame", je kompletne mimo.

2. Udajne bude Bratislava aj tak v pecku, ak nebude mat metro. No neviem, skus sa ist pozriet do Sydney, Melbourne, Zurichu, Edinburghu (tam otvorili prvu elektrickovu linku v roku 2014), Bordeaux a dalsich miest. Problemy v doprave velkych miest sa daju riesit mnohymi dalsimi sposobmi. Problemom Bratislavy nie je to, ze nema metro, ale skutocnost, ze vedenia mesta, kraja a vsetkych zodpovednych institucii, su nekompetentne, t.j. zjavne tam funguju jednak ludia, co nemaju skusenosti s riesenim dopravy v takom rozsahu, dvak taki, ktori lobuju za developerov a nasledne z toho maju baksis, cize ta mala mensina, co aj vie, ako a kde, zatial nema sancu. Zostava dufat, ze sa to do buducnosti zlepsi. Ako dopadne dogma stavby metra, je mozne vidiet napr. v Minsku, kde je drviva vacsina siete hlbena. Osempruhove okruhy v meste, radialne cestne vetvy bud v rovnakom alebo aspon 6-pruhovom usporiadani a metro, ktore ludia vyuzivaju nie kvoli tomu, ze by boli v meste zapchy (take nieco tam nepoznaju) ale preto, ze maju MHD zadarmo (a pre cudzinca to stoji "krvavych" 60 kopejok). To mesto je rozlezene a vidiet, ze sudruhovia raz nevedeli, co s nim. Sidliska su naozaj vzdialene (to by ale v pohode pokryl aj povrchovy vlak, nieco ako Londynsky Overground alebo Viedensky S-Bahn) a uprostred mesta najdes normalne lesy. Ta situacia nie je az tak vzdialena Bratislave, ktora je zhustena najma v strede a ciastocne na vychode.
Pointa tohto bodu tkvie v tom, ze ak by existovala vola a peniaze (paradoxne to druhe nie je az taky problem, ked existuje to prve) konecne prebudovat zeleznicny uzol na poriadny "Overground", tak Bratislava by sa bez metra v pohode zaobisla. Zeleznicna trat vedie aj cez Petrzalku, stacilo by urobit elektrickove odbocky k tejto trati, resp. prestupny uzol na Einsteinovej a pri takom intervale 15 minut by si z busu prestupil rovno na vlak, pripadne opacne.
Apropo, ak tak tuzis po metre, nikto ti nebrani rozbehnut politicku karieru. Daj dohromady ludi, program, kampan, vyhraj a zacni realizovat tvoje plany. Ze to uz je prilis? A kto tu potom vyplakava. Stazovat sa vie hocikto.

3. Pises, ze odbornici si myslia, ze by mala byt linka 97 zachovana. Bezne to nerobim, ale poprosim menovat konkretnych odbornikov, ktori si to myslia, lebo komentar, kde si toto vytiahol, je na urovni Zem & Vek, pripadne Hlavnych Sprav. Totiz, nieco mi hovori, ze ak aj vytiahnes z paty nejake mena, tak status odbornika bude v ich pripade prinajmensom diskutabilny. Podla mojich informacii vsetci skutocni odbornici na dopravu zavedenie linky 97 vnimali negativne.

4. Udajne ti vadi prestupovanie. Nuz, tak to mas blbe. Ak sa ti nechce prestupovat, v tomto meste funguju aj taxisluzby (kam ratam napr. aj Hopin) a Uber. Taxikar ta vdacne odvezie od dveri k dveram priamo. Ina alternativa je napr. v teplejsich mesiacoch ist na bicykli, aspon urobis nieco pre svoje zdravie. Priemerny cas absolvovania trasy na bicykli sa blizi cislam z MHD, cize len smelo do toho! Co maju povedat napr. dochadzajuci z Vrakune (pre ktorych ziadna elektricka nie je este ani na plane) alebo Race? Totiz, tento tvoj narek je asi na urovni 8-rocneho decka, lebo len ono musi prestupovat, nikto iny. Skus cestovat MHD z Race na Plynarensku alebo do Vrakune. Skus ine, netaziskove smery v meste a mozno zistis, ze si zijes este velmi dobre, ak byvas v Petrzalke. Co taki obyvatelia v blizkosti Rendezu? Chodi im tam jeden maly autobus raz za storocie a tym je to pre nich vybavene.

5. Urazky ludi, ktori tu priespievaju (na sposob "pisu tu sami vychodniari", "ty kde byvas, ked si taky mudry", "to takych inteligentov ako ty netrapi" - zaujimave, ze si to ty, kto sa stazuje na to, ze kam sa to dostal s naslednou samoodpovedou - do slovenskej diskusie, pritom za celu dobu si to ty a jedine ty, kto naplna skutkovu podstatu toho, co si tym chcel povedat - dovolim si na plnu klavesnicu: ze na diskusie chodia sami blbci, co nicomu nerozumeju (lebo sa dopustaju osmeho smrtelneho hriechu - dovoluju si s tebou nesuhlasit) a ked im ty davas tvoje bozske argumenty, este si aj dovolia nepodakovat. Chvalabohu, diskusia na imhd.sk vacsina nebyva taka, akou ju robi tvoja ironia, pokial samozrejme do nej nezavita niekto, ako ty. Ak nedokazes diskutovat vecne a ked tak reagovat len na komentar mienene osobne, je mudrejsie diskusiu opustit, aby z nej nebola ta "slovenska".

6. Pomylit si Zkradlovy Haj s Janikovym Dvorom - panko bude asi naslovovzaty odbornik na dopravu, vsak? Ceresnicka, ako sa patri...
Reakcia na: Viko #52:
Tak ak vychádzaš z jednotného intervalu, hádam by boli schopní v uzle dať dve nosné linky v preklade, čiže správne by si potom šiel 0-4 a v centre 2.
Roky sa vie, že L61 by potrebovala v sedle a cez víkendy mať interval 15 minút a poobede 12 alebo 10 minút a robí sa s tým niečo? Posilňuje sa leda tak DNV, električky namiesto 7-8 min jazdia v 8min. Zanedbáva sa obsluha južného konca P. Biskupíc linkou 67. Dlhodobo sa nerieši ani obsluha Ráztočnej ulice. Pre kvalitnejšie spojenie Jaroviec, Rusoviec a Čunova s východnou časťou mesta cez Dolnozemskú ulicu sa tiež lobovalo roky rokúce a nič. Až neskôr to postupne salámovou metódou ako v pomocnej škole prešlo cez linku 801, neskôr jej rozdelením na 90+801 a posilnením L90.
Reakcia na: Mladič #54:
Je dobré si pozrieť celú reportáž, ale áno, na magistráte pravá ruka nevie čo robí ľavá noha. ☺ Potom aj tak vyzerá, že sa odsúhlasia politické linky typu 97 a zmysluplnejšie zmeny v MHD sa nerobia. A pri tom to predĺženie vybraných spojov L80 k Cintorínu Petržalka by veľa nestálo. Ľudia tak isto požadujú rozšírenie počtu spojov na Potočnú a nič sa s tým nedeje.

Čo sa L97 týka skúšobná prevádzka mala byť do konca júla. Ak by bol primátor flexibilný, mohol tento bod - vyhodnotenie prevádzky L97 v rámci rozumného hospodárenia s peniazmi mesta predložiť už v auguste na mimoriadne zastupiteľstvo. Ak to už nedokázal urobiť, mal to byť 1. bod na septembrovom rokovaní zastupiteľstva. Takto sa jej prevádzka umelo predlžovala a peniaze na tento spoj mohli byť využité na zmysluplnejšie linky.
Reakcia na: Trolley #50:
DPB odkázal ľudí na mesto a mesto na DPB? To je čo za trotlov na magistráte? Oni sa nevedia vyjadriť, že či to objednajú alebo nie? Alebo nevedia odpísať, že sa vyjadria podľa kalkulácie DPB, že aké by boli náklady na to? Či magistrát necháva veci na DPB nech si DPB rieši veci sám a len predkladá a magistrát schváli?
Reakcia na: robinx86 #34:
Sak na toto sa uz mozes stazovat na magistrate, preco nevedia zacat uz s vystavbou elektricky 2.etapy. Co si pamatam, po schvaleni EIA tam boli pripomienky jedneho pana a preto to stoji.
Reakcia na: ufo #51:
Neviem, ako matematikou pracuješ, ale ne to vychádza celkom zajedno, či v uzle počkám 0-8 minút, alebo v uzle 0-4 a k tomu v centre 0-4 - môže to vyjsť menej, viac aj toľko isto...
Reakcia na: Viko #49:
Nie je, lebo vo výsledku možno viac prestupuješ, ale čakáš rovnako dlho alebo menej dlho.
Keď sa chce niekto niekde chváliť prestupným systémom, začať treba od nosného systému.
Reakcia na: ivanbuto #5:
keby pán Kríž počúval skutočné podnety obyvateľov Petržalky tak by vedel, že ľudia dlhodobo kritizujú nedostatočný interval na L80 k Cintorínu Petržalka a požadujú zavedenie 30-minútového intervalu čo by vzhľadom na krátkosť trasy stálo oveľa menej ako 6-mesačná prevádzka L80. MČ Petržalka sa v tomto smere už obrátila na DPB, ten jej odkázal, že ak si to mesto objedná, nemajú problém to odjazdiť. Kontaktovali aj magistrát, ale ten ich odkázal na dopravný podnik. Viac k téme tu: http://www.tvba.sk/home/dlhe-cakanie-v-dazdi-ludia-ziadaju-viac-autobusov-na-cintorin-v-petrzalke/.
Reakcia na: ufo #47:
Ja by som to tak dramaticky nevidel... Vezmi si, že sa máš doviezť autobusom, prestúpiť na električku, v centre vynútene presadnúť medzi linkami, zas prestúpiť na nadväzný autobus... Nie je to už trocha krkolomné dodržiavanie prestupného systému?
Trochu objektivity by nezaskodilo na oboch stranach.
Cestujuci si na 97 po par mesiacoch zvykli. V spicke sa z mesta dovezie asi 40 ludi, tretina vystupi hned na Farskeho. Podobne to vyzera aj v opacnom smere, ked rano dojde k najvacsej vymene cestujucich prave na Farskeho. Riesenie aby boli vsetci spokojny by bolo navratenie 95 do stavu pred zavedenim 97 a v casoch spicky SOR na vlozenej 97 raz za 20 minut. Nie je to systemove riesenie, odcerpava vozokilometre. Ak si to tych 40 cestujucich zaplati, nemam s tym problem.

Z mojho pohladu Bratislava nema na metro narok nielen kvoli poctu obyvatelov, financiam, ale si ho ani nezasluzi. Mesto sa nie je schopne postarat ani o to co uz je postavene. Ak chcete vidiet ako by vyzerala stanica metra po par rokoch, spomente si na podchod na Trnavskom myte, Patronke, Zochovej... To su miesta kade denne tade prejdu tisice ludi a nikoho to netrapi. Taky DP zase nie je schopny donutit upratovaciu firmu aby boli vozy ciste.
Metro musi byt ciste, bezpecne a zaroven sa tam cestujuci musia aj bezpecne citit. To znamena ziadne posprejovane vozy, doskriabane okna, pritomna mestska policia, vozidla v 100% stave. System udrzby musi byt navrhnuty tak aby sa predislo akymkolvek technickym problemom. Predstavte si poziar vozna metra kolko skod napacha. A teraz si predstavme ze by toto vsetko zabezpecoval Dopravny podnik.
Toto castokrat nie je o peniazoch, ale o ludoch.
Miesto toho BA riesi prevadzkove hodiny eskalatorov v podchodoch, alebo na Hlavnej stanici... Pri tomto pristupe aby aj eskalator metra premaval len v spicke pracovnych dni...
Škoda, že sa rovnako nemyslí aj pri električkách, pri ktorých sa stále udržuje neprestupný systém a linka odvšadiaľ všade. (jasné, okrem hl.st.)
robinx86 - Neda mi povedat moj nazor, clovece, pokial nemas problemy s pohybom, tak sa spamataj, vravis - "Chcem ist do mesta a nechcem prestupovat." No tak chod PESI !! Radsej aj 2-3 krat prestupim, lebo je to rychlejsie ako cakat na 1 priamy spoj, ktory keby aj nahodou vypadol, tak cakas dlhsie ako na spoj ktory chodi castejsie. Byval som v Petrzalke teraz byvam v Stupave, keby som povedal ze chcem ist do centra a nechcem prestupovat.. Radsej prestupim a som rychlejsie.. Pohyb prospeje kazdemu, ovsem ako som spominal na zaciatku, pokial nemas problemy s pohybom..

P.S. Zo Stupavy chodia BUSy az na AS Nivy, daleko radsej by som ale bral trasu napr. Stupava - BA Patronka (najma v spicke rano a poobede), pretoze od Patronky chodi dost casto 21ka. Aspon by potom BUS Stupava - BA Patronka mohol chodit castejsie (vyhol by sa vecne prepchatej Karadicovej, Legionarskej, Sancovej..)
Reakcia na: Mike #41:
Necestujem na stanicu nijako pravidelne, ale na SAVku zažívam tlačenicu v L93 zakaždým bez ohľadu na deň/čas...
No konecne. I ked som sa 97kou niekolko krat viezol a par krat mi bodlo, ze ma odviezla az k AS Nivy ma ale na druhu stranu stvalo, ze ked som dosiel na Farskeho elinou, tak kym som cakal na semaforoch, sla 95ka a do 2min aj 97ka a potom diera asi 6-8min, kym nesli zasa za sebou 95 a 97. Rozhodnutie zrusit 97ku vitam, konecne pojde 95ka normalne a bude plnit svoju zakladnu funkciu, ktoru jej 97kou rozbili.. radsej 4-5min interval na 95ke ako to co bolo po zavedeni 97ky. (ta naberala na Nivach zbytocne meskania)

P.S. Prestupy na Farskeho, ak by sa to dalo prerobit (umiestnenie zastavok BUSU a spravit integrovany terminal s elinami), bol by som za, terajsi stav je na ...
Reakcia na: robinx86 #32:
Ach nie, linky 59, 90, 91, 92, 93, 98, 191, 192 a vyjazdy z vozovne Petrzalka liniek 68, 87, 93, 94, to je take mucenie, normalne ta idem polutovat ?

Teda hned ako budem musiet prestupit z 33 na elektricky a potom znovu na autobus do Petrzalky ?
Reakcia na: robinx86 #32:
1. V Janíkovom dvore dnes nič nie je.
2. Z dnešnej trasy linky 97 sa dá do centra (podľa toho kam) dostať buď priamo, alebo s maximálne jedným prestupom.
Reakcia na: kecho #29:
Piatok poobede chodí naozaj 93 zo Zochovej na Hlst narvatá. V čase keď má ešte 12 min interval - teda do 13:30 (piatok začína všobecne poobedná špička skôr).
Druhá vec je, že vždy sa dá ísť na 83/84 a zo SAV pešo (keď vidím s akou batožinou nastupujú v nedeľu do 131, tak nie každý to má také ťažké, že nezvládne tých 500-600 metrov naviac), alebo ešte lepšie už zo ZOO na 32 (teraz sú tam už iba solarisy).
Reakcia na: robinx86 #38:
90 ide na Apollo priamo, kde je problem?
Reakcia na: robinx86 #37:
Ked to ma vysoke naklady nielen na vystavbu, ale aj na beznu prevadzku a nulovu navratnost, tak to zbytocnost je.
Reakcia na: kecho #35:
98 ide nove mesto polus a ten smer a 91 ma zastavku pekne daleko
Jaj zbytocnost, aha takze ako to tu citam, tak podla Vas je vsetko ako ma byt, akurat odbornici si myslia opak a prejdenie jedneho kilometra v spicke trva pomaly hodinu ale inak vsetko je zbytocnost, no kde ze som to, aha slovenska diskusia.
Reakcia na: robinx86 #34:
Metro je v BA zbytocnost, rovnako ako 97, len s radovo vyssimi nakladmi.
Reakcia na: robinx86 #32:
Myslis oblast pokrytu 98/90 alebo 91/191 ci 93, ktore do ziadneho centra nejdu?
Bez metra aj tak doprava v ba bude v pečku ba ma neoficialne daleko viac akobytelov ako pol mega a nevedia tu dostavat ani elektricku, riesime tu jeden spoj ale doprava v ba je nezvladnuta a soudruzi to nezvladli.
Reakcia na: robinx86 #26:
83 chodi kam ? do paralelneho sveta ? ja ze do centra

Chudaci Viedencania, ti maju na Hauptbahnhof este menej priamych liniek ako my na Hlavnej stanici. Este nepochoduju ? To kde sme?
Opravujem sa, nemyslel som zrkadlovy haj, ale janikov dvor, pardon.
Reakcia na: MatejBA #25:
Nemozes mu takto priamo radit, pretoze novinari zo sme.sk ta obivnia z propagacie nacizmu. ?
Reakcia na: robinx86 #26:
Zo Zrkadloveho haja ti na Nivy ide priamo 68 - len sa zastavka na stanici nevola AS, ale Pristavna...
Reakcia na: docent #28:
"Bus z Petržalky přijede už plný"
To si snad robite srandu... Plny v tom smere tak, aby sa tam chudaci studenti nezmestili, je tak v rannej spicke - a vtedy predsa bezi vyucba, ci nie? Co takto natiahnut vyucbu na 5 skolskych dni a nerobit volne piatky? Alebo (ked uz je nad sily studujucej inteligencie byt vo vyucovacom procese 5 dni), co tak keby cast studentov mala nutne potrebne volno v pondelok a cast v piatok - a hned mame rovnomernejsie rozdelenie "narazovych" cestovatelov...
Mimochodom, mono by nezaskodilo, keby tie vysokohorske batohy dali z chrbta aj dolu - potom by sa ich zmestilo do busu podstatne viac. 🙂

A ak sa teda naozaj nezmestia do 93 , preco nemozu na Blumentali prestupit na prazdnu L2? To im ziadna aplikacia neukazala?
Reakcia na: kecho #22:
K 17. 5. 2017 bylo ve Vysokoškolskom meste Ľ. Štúra - Mlyny UK ubytovaných 6609 studentů a to ještě nepočítám cca 2000 z ŠD Mladosť STU...
Bus z Petržalky přijede už plný, takže se lidi z plné 31/39 musí vmáčknout s batožinami do již plné 93...
Reakcia na: robinx86 #26:
Nemôžeme mať linky odvšadiaľ všade. Máme predsa prestupný systém. Ja tiež musím prestupovať a nesťažujem sa.
Reakcia na: kecho #24:
dovod je ale Ty ho nepochopis, zo zrkadloveho haja a stredu petrzalky nejde nic do mesta, ziadna priama linka, elektricka bude postavena v roku 2038 ale to takych inteligentov ako ty netrapi, chcem ist do mesta a musim prestupovat? to kde sme?
Reakcia na: robinx86 #21:
Nastup do L88 a nerob zo seba fackovacieho panaka ?
Reakcia na: Petto #3:
Kolko stoji prelozka cesty na Farskeho a vybudovanie protismernych zastavok na hrane v oboch smeroch?
Reakcia na: robinx86 #19:
Vacsina trasy je rovnaka a zvysok obsluzeny inymi linkami. Dovod existencie okrem politickeho ega je velka nula...
Reakcia na: docent #16:
To 8000 deciek jazdi kazdy stvrtok a kazdy piatok na stanicu?

Zaujimave, ze tu sa pise o kapacite ani nie 2500 dusi... A ked do toho zaratas aj okolie, tak je to 6500...
https://mlyny.uniba.sk
Zaujimalo by ma kde byvas ze si taky mudry?
Reakcia na: robinx86 #17:
áno, mohol ostať jeden spoj za 114 minút a vyťaženosť by možno matematicky dosiahla uspokojivé hodnoty ? ? ?
Komentuju asi vychodniari co nikdy neboli v ba alebo uz neviem kto a asi neviete aku trasu mal ten autobus a aku ma 95 ze vacsina trasy je rovnaka takze sa k vam nevyjadrujem.
Reakcia na: docent #16:
Z CSU premáva v popoludňajších hodinách linka 31+39 v 5 minútovom intervale a na Zochovej je prestup na linku 93, ktorá premáva takisto v 5 minútovom intervale. Oproti nedeli je to teda citeľne viac spojov. Nehovoriac o tom, že odchody študentov z Bratislavy koncom týždňa nie sú také nárazové, ako nedeľné príchody.
Takze inteligenti, 3,4% je priemer vsetkych spojov, lenze chodili spoje aj v spicke ktore vytazene boli a tak ich stacilo zredukovat, ale to vam asi v lebeniach robi problem vyratat,
Aha takže taková hovadina mohla vozit vzduch půl roku a peníze byly, ale když jsme žádali oficiálním dopisem DPB a Magistrát, aby byl pro 8000 studentů z Mlynské doliny rozšířen provoz linky 131 na čtvrtek a pátek v odpoledních hodinách ve směru CSU -> Hl. st., tak nám bylo odepsáno, že je to mimo ekonomické možnosti města. SUPER!!!
Reakcia na: robinx86 #10:
Kedze vas tam obcas chodi 9, tak navrhujem, aby si sa ty a dalsi 8 skladali na tu linku. Vsak by to bolo iba 59 230 eur rocne na 1 cestujuceho 🙂
Reakcia na: robinx86 #11:
Precitaj si clanok... 5-9 (1-3 opacne) cestujucich? seriously? Okrem teba a vodica sa tam kto vozieval?
Reakcia na: Vladimír #8:
Uznesenia poslancov sú v Bratislave robené bez ohľadu na zákon. ?
Reakcia na: gejza #9:
Preco by to mali zosobnit, vela ludi to vyuzivalo, za to ze Ty nie tak by tak co teraz?
Pre koho sa neosvečila? Pre ludi z dubravky? Alebo z vrakune? Ta linka bola super pre ludi co byvaju na trase tej linky v petrzalke, ale takto vyzera rozvoj dpb a ich motivacia ludi nechat auta doma a chodit mhd, cele smiesne, elektricku nedostaviate ani za 10 rokov, ste o nicom aj s celou mhd.
a kedy zosobnia iniciátorom petície za jej zavedenie tie premrhané financie ?
"dňa 8. novembra 2017 schválili uznesenie, ktorým poverujú Dopravný podnik Bratislava zrušiť linku 97 do 12. novembra 2017"

A desaťdňová zákonná ohlasovacia povinnosť nič?
Keby sa v sedle zrušila 94 a na 93 zaviedol 7,5minútový interval, to by bol nejaký zásadný nárast vozokm, prípadne by to bol problém s vozmi/vodičmi? Dala by sa spraviť rozumná nadväznosť na 98 a/alebo 99, ktorá je momentálne dosť mizerná. Zo začiatku sedla chodí 93 v smere do mesta dosť plná, určite plnšia ako 94, a 12minútový interval na úseku Zochova - Hlavná stanica v sedle tiež nie je nič moc. Najmä ak začiatkom týždňa príde nejaký vlak plný študentov...
Reakcia na: ivanbuto #5:
To je neskutočné začo sú schopný zahlasovať poslanci. To by žožralo 3x viac vozokm ako žiadané a potrebné linky do doteraz neobluhovaných oblastí MHD.
Reakcia na: 810zssk #4:
Áno, návrh získal podporu 50 %, takže neprešiel.
Reakcia na: Petto #3:
To je navrh uznesenia, nie uznesenie.
Reakcia na: 810zssk #2:
Je to sice len Krizove uznesenie - ale ziada sa k 1.1.18 o predlzenie 93tky.

https://zastupitelstvo.bratislava.sk/uznesenia/navrh-uznesenia-kriz-oliver/
Reakcia na: Petto #1:
Podla stranky mesta nie je.
V uzneseni ale aj ziadost o predlzenie 93tky az na Antolsku