Práce na rekonštrukcii električkovej trate na Špitálskej sa obnovujú

Dopravný podnik opäť posiela stroje a robotníkov zhotoviteľa na stavbu.

Po dvojtýždňovej prestávke od 26. septembra 2017 opäť pokračujú práce na rekonštrukcii električkovej trate na Špitálskej ulici. Keďže stavebné povolenia na rekonštrukciu trate a vybudovanie novej zastávky Mariánska boli zrušené, bratislavský dopravný podnik pokračuje v prácach, ktoré označuje ako zabezpečovacie na základe ohlášky Bratislavskému samosprávnemu kraju. Ich cieľom má byť čo najskoršie obnovenie premávky električiek po Špitálskej ulici.

Práce na vybudovaní zastávky Mariánska v smere do centra mesta nateraz pokračovať nebudú. Vybudovanie zastávky bude možné až po definitívnom určení jej novej polohy a po vydaní nového stavebného povolenia.

Dopravný podnik Bratislava v súvislosti so zrušením stavebného povolenia na rekonštrukciu trate ministerstvom dopravy podal podnet na Krajskú prokuratúru na preskúmanie uvedeného rozhodnutia. Krajská prokuratúra postúpila podnet na Generálnu prokuratúru, ktorá by mala vo veci rozhodnúť.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SJT.1 #32:
1. Este sa stale mozu dohodnut (pokial samozrejme to s tym vjazdom nie je len zamienka, aby Stromcek robil naschval zlobu)
2. Mozno prokuratura prekvapi. Podla mna toto nie je taka zasadna zalezitost pre Smer ako stranu, aby im zalezalo na tom, ci nejakemu Stromcekovi pomastia ego alebo nie. Dokonca mozno Fico porozmysla, ci toto nie je prave jeden z tych menej dolezitych pripadov, v ktorych moze verejnosti zalepit oci, aky je on spravodlivy.
Reakcia na: Solider #27:
Dá sa tak argumentovať, pokiaľ sa bavíme o súčasnej dĺžke vozidiel. V momente, ak by sme v budúcnosti z dôvodu zlepšenia kapacity MHD pristúpili k predlžovaniu dĺžky vozidiel, budeme mať zastávku aj tak len na jeden voz.
S tým, že prestupná zastávka nie je vhodná na viedenský typ, súhlasím.
Reakcia na: SJT.1 #32:
Ministra sa ti do toho zas podarilo zakomponovat ako?
Reakcia na: SJT.1 #32:
Výpovedná hodnota tvojho príspevku: 0
A generálny prokur(v)átor nebodaj poškodí Ficom schváleného ministra ? To môže DPB čakať iba dva výsledky:
1. Ministerstvo nepochybilo ... aneb skutok sa nestal ... ?
2. Na verdikt sa bude čakať rok, dva, tri, štyri ... veď justičná vrchnosť električkou necestuje. ?
Reakcia na: Solider #27:
Podľa mňa je primárny problém v polohe zastávky. Miestnym ľuďom je jedno, či bude vyvýšený jazdný pás, alebo budú nastupovať z vozovky. Druhá vec je, že na zvýšený jazdný pás je potrebná výnimka z STN, lebo STN takýto objekt nepozná.
Reakcia na: lostrail #29:
Neviem, nehrabal som sa v zbierke súdnych rozhodnutí. Viacerí zainteresovaní sa však nechali počuť, že budú chcieť novú trať napojiť na starú a sprevádzkovať tam dopravu. Uvidíme.
Reakcia na: Solider #9:
Zostava len sledovat, ako sa veci budu vyvijat. Existuje vobec precedens?
Reakcia na: Solider #27:
Chcelo by to klasickú zastávku s prístreškami no to by sa musel prerobiť celý triangel a zrušiť tretie odbočujúce koľaje smer SNP.
Reakcia na: ivanbuto #26:
Je to jeden z problémov, pretože v centre mesta sú zastávky pre jeden voz už absolútne nepostačujúce. Okrem toho, za hlavný problém považujem to, že zastávka má byť tzv. viedenského typu, čiže v praxi povedané bratislavského typu, pričom to bude dosť frekventovaná zastávka a tam by mal byť určite ostrovček, čiže v tomto prípade aj zmena stavebného riešenia križovatky, nielen napatlanie pár tisícok kubíkov betónu a namaľovanie žltých čiar a cestujúci budú vystupovať pod idúce autá.
Reakcia na: Solider #10:
Problém tej zastávky nie je prioritne to, že má mať 34 metrov (pri súčasných dĺžkach súprav).
Reakcia na: Solider #24:
Môže, ale to ešte neznamená, že bude úspešný.
Reakcia na: S499.1023 #21:
Keďže sa bude projekt prerábať, tak dúfam, že nový zhotoviteľ dokumentácie bude poznať aj iných projektantov, než Karolka ?
Reakcia na: si #17:
Síce by sa to dalo ale je to nezmysel - spoločné vedenie bz bolo ešte komplikovanejšie - musel by si do električkového vedenia integrovať trolejbusové výhybky, do budúcnosti by sa mala napájacia sústava trolejbusov prestavať na izolovanú a tým by to definitívne prestalo byť použiteľné.
Reakcia na: Andy #18:
V Nemecku? Kde?
Reakcia na: Solider #16:
Samozrejme, že môže. Neexistuje len Deltes,
Reakcia na: Andy #18:
Mozno to bude nieco ako EmTest ktory tiez rad dopravcom (a BIDke) tlaci do hlavy ako sa co neda, lebo oni to nevedia naprogramovat ?
Reakcia na: Solider #16:
Vsak na trolejovom vedeni by sa takmer nic nemenilo. Len z cesty by sa presunulo nad nastupiste. V krizovatke by islo +- rovnako, nie?