Elektrobusy pre Bratislavu dodá pravdepodobne český SOR

Firma uspela vo verejnej súťaži na dodávku 18 elektrobusov.

Česká spoločnosť SOR Libchavy predbežne uspela vo verejnej súťaži Dopravného podniku Bratislava na dodávku 18 elektrobusov. V elektronickej aukcii sa so svojou ponukou umiestnila na prvom mieste s počtom bodov 99,4 pred druhým uchádzačom, ktorým bolo konzorcium Škoda Electric a Solaris Bus & Coach s počtom bodov 96,75.

Firma SOR ponúkla 16 elektrobusov do dĺžky 12,2 m s obsaditeľnosťou 106 cestujúcich a 2 elektrobusy do dĺžky 9 m s obsaditeľnosťou 54 cestujúcich za 10,4 mil. € bez DPH. Aké typy vozidiel spoločnosť ponúkla, nie je zatiaľ známe. V prípade 12-metrového vozidla pôjde pravdepodobne o nový typ SOR ENS 12, ktorý bol predstavený v minulom roku, a pri menších elektrobusoch môže ísť o elektrobus SOR EBN 8.

V prípade uzatvorenia zmluvy s víťazným uchádzačom by sa prvé elektrobusy mali v Bratislave objaviť do pol roka.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #68:
Kto zabezpečí testovanie? Ale veď predchádzajúci článok z 4.7.2017 má priamo v nadpise, že s elektrobusmi ide experimentovať dopravný podnik. Obchoďák možno nie je v najbližšom okolí, ale to predsa dnes nemôže byť problém. E-busy Chariot Motors s kladnými výsledkami testovali napr. v Sofii a tie isté + CRRC boli odskúšané aj v Grazi. Iste by svoje skúsenosti prezradili aj DPB.
Reakcia na: Boro #67:
A testovanie zabezpeci kto ? Ked ani len obchodak danych firiem tu neni v blizkom okoli. Musime sa drzat pri zemi. Ultra kapacitory su tusim aj v baterkovych trolejbusoch, ktore prejdu na dojazd cca tych 20km. A dobiju sa rovnako za cca 5min ak uz jazdia ako tbus. Len stale sa nejako DPB vyhyba tejto moznosti - ale ved vieme prečo.
A nebolo by vhodnejšie otestovať e-busy vybavené namiesto Li-ion akumulátorov Ultra-kapacitormi? Pre režim MHD vozidla sa mi zdá ďaleko výhodnejší. Na jedno nabitie dokáže prejsť 20 až 25 km. Nabíjacie stanice (s výkonom 150 kW) má na konečných zastávkach a nabitie kondenzátorov zaberie asi 8 minút, čo je bežná doba pobytu MHD vozidla na konečnej. Výrobca napr. Chariot Motors (12m) alebo CRRC (China Railway Rolling Stock Corporationon) (18 m kĺbové).
Reakcia na: Viko #65:
Depozitár je už dáávno vyprataný.
Inak, keď sa bude ako elektrobusová vozovňa riešiť hala v Krasňanoch, ako to ovplyvní doterajší stav? Je tam dosť miesta? Bude sa musieť depozitár HV vypratať? Pôjdu trolejbusy z areálu inam?
Reakcia na: Viko #63:
Fico predsa nenechá baníkov z Novák bez práce a svojich ľudí bez alobalu!
Reakcia na: rini17 #62:
... a napriek tomu stále prevádzkujeme hneď dve uhoľné elektrárne. Hádam aspoň dostavanie Mochoviec na tom niečo zmení.
Reakcia na: si #49:
Naozaj, na vývoj nielen distribúcie ale celkovo výroby a uskladňovania energie išlo menej ako na žrádlo pre zvieratá: http://blogs.worldbank.org/climatechange/spending-pet-food-and-energy-rd-not-apocryphal-claim

Takže ak sa to zmení, možno čakať nielen urýchlenie vývoja batérií, ktoré majú vysokú účinnosť na ukladanie, ale aj is tým spojená nteligentná výroba a distribúcia elektriny, ktorá by mala riešiť výkyvy z obnoviteľných zdrojov. Verím že Nemci a Nóri to nejako poriešia aj bez nutnosti porušovať fyzikálne zákony, preťažovať susedné krajiny a dlhodobo spaľovať uhlie. Áno je mi jasné že sú okolo toho rôzne blbé politické rozhodnutia, ale som presvedčený že zanedbaný výskum dobehne a nakoniec pomôže.

Na Slovensku je úplne iná situácia, už teraz nadbytok elektriny z jadra a to ešte nie sú dostavané Mochovce.
Reakcia na: Ámos #60:
V globále lacnejšia nebude, lebo cca. v polovici životnosti budeš meniť baterky.
Reakcia na: S499.1023 #59:
Tak udrziavat musis aj baterkobusy. Aj ked je vraj lacnejsia.
Reakcia na: Valec #58:
A ďalšiu podobnú sumu nasype do údržby.
Reakcia na: Ámos #51:
300.000 € je pre približne 320.000 litrov nafty. Spotreba mestského NP autobusu bude začínať niekde na 32 a končiť možno až na 45 l / 100 km. Nech som dobrý, budem počítať len 35l/100 km... čo vychádza na 915.000 km. Pri 15tich rokoch prevádzky toľko ten bus určite najazdí (napr. 10-ročná #3534 má podľa STK online 750-tis. km).

V zásade (pre zjednodušenie) môžeš počítať s tým, že autobus počas svojej životnosti prejazdí toľko, čo stál. A rovnakú sumu minieš na plat vodičov.
Reakcia na: Ámos #54:
Keďže trolejové dráty sú na Kollárku možno bude nabíjanie práve tam ...
Reakcia na: Ámos #54:
Podla toho poctu liniek na ktorych to ma premavat to ocividne takto nebude.
Reakcia na: Petto #52:
Bratislavský dopravný podnik získal z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) prostriedky na nákup 18 elektrobusov. Žiadosť o NFP schválil Riadiaci orgán pre IROP, t. j. Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Hlavné mesto SR Bratislava bolo súčinné v procese hodnotenia žiadosti. Na nákup elektrobusov je vyčlenených 9,5 mil. eur z Európskeho fondu rozvoja regiónov pre obdobie 2014- 2020 a štátneho rozpočtu SR.
Reakcia na: 810zssk #53:
To je o nabijacej infrastrukture. Ak bude nabijacka na vsetkych troch konecnych, mozu ist na napriklad L80 elektrobusy na vsetky poradia.
Reakcia na: Ámos #51:
Vo finale su to stale verejne peniaze a je uplne jedno z ktorej kasicky, pointa zostava. Co sa tyka prevadzkovych nakladov, tak ano, samozrejme mas pravdu, ale to len posilnuje tu absurdnost toho ze teraz ideme hladat sluzby kde najazdia co najmenej, aby to vobec vyjazdili.
Reakcia na: Ámos #51:
Si isty tymi 87 000 ? Ja som pocul verziu, ze elektrobusy si kupime za 50% ceny tj kupime ich kvazi ako nove NB12 v plnej sume.
Reakcia na: 810zssk #50:
Tak nie su drahe, lebo budu stat v priemere 87tis €.
Ano danoveho poplatnika budu stat viac, no dotatcny program je tak na hovno nastaveny, ze mestu a DPB sa oplati radsej kupit tieto predrazene ako klasicke. Pre pokladnicu mesta, je to takto vyhodnejsie.
Okrem toho, elektrina samozrejme tiez nie je zadarmo, ale bezne prevadzkove naklady budu ovela nizsie. Aj ked pochybujem, ze vozidlo za svoj zivot prejazdi 300.000 na nafte. Neviem aku spotrebu ma taky Urbanway.
Reakcia na: Ámos #46:
Je to veru komedia. Obstaravame drahe vozidla s odovodnenim ze pri prevadzke nevyrabaju misie a potom hladame sluzby kde budu jazdit co najmenej ? Zdravy rozum, dovidenia.
Reakcia na: rini17 #47:
>> o ekológií nemôže byť moc reči, keďže aj tá elektrická energia sa vyrába "nejak" a spôsobmi, pri ktorých vzniká viac oxidu uhličitého než pri bežnej výrobe PHM a samotnom spaľovaní PHM
>To je úplné klamstvo. Veľkovýroba a distribúcia elektrickej energie je úspornejšia a emisie sú oveľa lepšie kontrolovateľné než spaľovanie toho istého paliva v malých motoroch.
diskutabilne, u nas kde je velke % ee vyrobene z jadra sa da povedat ze doprava pohanana elektrinou je vcelku cista, ale taki nemci ked im nefuka vietor a nesvieti dost slnko tak spaluju vsetko mozne aj nemozne (napriklad taku drevostiepku, uhlie), co castokrat este vozia lodami cez pol zeme, ale tvaria sa aki su "zeleni"
a hlavne z toho uhlia a uholnych elektrarni je tej radiace za beznej prevadzky rozptylenej po krajine omnoho viac ako z normalne prevadzkovanej jadrovej elektrarne, a pri havariach v baniach, doprave uhlia a prevadzke tepelnych elektrarni umrelo na svete vyrazne viacej ludi ako na nasledky zatial celkovo 3 vaznych havarii jadrovych zariadeni (z toho len 2 boli elektrarne)


>> veterné a solárne elektrárne zas závisia od poveternostných podmienok, solárne napr. v oblastiach kde majú málo slnečných hodín nemajú zmysel, a ak majú aj na poryvy vetra smolu, tak sú v háji
>To sa rieši rozložením na viacero miest kde nie je rovnaké počasie, ukladaním elektriny, a používaním fosílnych palív len v špičke. Celkovo v uplynulých desaťročiach sa na výskum distribúcie elektriny minulo menej ako na výskum kmiva pre zvieratá a teraz to doháňajú, takže možno očakávať výrazné inovácie. A je to aj dôvod pre ktorý nemecká rozvodná sieť stále nie a nie skolabovať ako mnohí už pred rokmi škodoradostne predpovedali.

to pocasie zas tak vyrazne rozdielne v ramci krajin nie je (obvukle ked fuka v nemecku tak fuka aj u nas), a ak to chces rozlozit na velku plochu, narazas na problem distribucie...
a hlavne vietor je taky huncut ze niekedy vie fukat dlho a potom zas dlho nefukat, takze tam by som bol teda sakra zvedavy ako by si chcel riesit ukladanie ee (a hlavne s akou ucinnostou)
skolabovanie nemeckej siete sa da celkom dobre ocakavat o par rokov ked odstavia atomky na juhu (kde je velka spotreba ee v priemysle) a popri tom si postupne poozivuju cesi a poliaci ochranne trafa na hraniciach...
akurat frantici sa mozno trocha potesia ze budu mat lepsi odbyt zo svojich atomiek 🙂
a chcel by som vidiet co ocakavas ze by doniesol vyskum distribucie elektriny rozumne noveho (fyziku nemas ako velmi okaslat, na dlhe trasy proste potrebujes vysoke napatie aby si na prenos vykonu mal co najnizsie prudy, pretoze od tych prudov je zavisle zahrievanie vodicov=straty; a hlavne vedenia ak si si nahodou nevsimol sa robia z hlinika aj ked med ma lepsiu vodivost, a mozes hadat ze preco (skusim napovedat: cena materialu), takze ocakavat ze na dlhe trasy budes pouzivat nejake supravodice ktore su drahe tak na nakup ako aj na prevadzku (musis chladit) je dost naivne...)
Reakcia na: peste.noire #40:
"Slovenské elektrárne v roku 2016 celkovo vyrobili 18 981 gigawatt-hodín elektrickej energie. Čistá dodávka elektriny Slovenských elektrární dosiahla 17 242 GWh. Až 90 % dodanej elektriny bolo vyrobenej bez emisií skleníkových plynov – z produkcie jadrových, vodných, fotovoltických elektrární a spoluspaľovaním biomasy."
Reakcia na: peste.noire #40:
> o ekológií nemôže byť moc reči, keďže aj tá elektrická energia sa vyrába "nejak" a spôsobmi, pri ktorých vzniká viac oxidu uhličitého než pri bežnej výrobe PHM a samotnom spaľovaní PHM

To je úplné klamstvo. Veľkovýroba a distribúcia elektrickej energie je úspornejšia a emisie sú oveľa lepšie kontrolovateľné než spaľovanie toho istého paliva v malých motoroch.

> problémom sú samotné batérie, že kde na nich budeme do nekonečna brať nerastné suroviny = ďalšia ekologická záťaž pri vyzískavaní surovín na ich výrobu

Len bude nahradená záťaž z výroby klasických automobilov a z distribúcie a spracovania ropy.

> kapacita a počet dobíjacích miest na elektrobusy a elektromobily - v Nórsku už sa neodporúča kupovať si elektromobil, lebo nie je kde nabíjať

To Nórsko sa týka len ľudí ktorí bývajú v bytoch, je pochopiteľné že nabíjacia infraštruktúra pre mini=on elektromobilov sa nepostaví hneď behom 5 rokov. To neznamená že je to ako si to nafúkol že všeobecne "už sa neodporúča".

> veterné a solárne elektrárne zas závisia od poveternostných podmienok, solárne napr. v oblastiach kde majú málo slnečných hodín nemajú zmysel, a ak majú aj na poryvy vetra smolu, tak sú v háji

To sa rieši rozložením na viacero miest kde nie je rovnaké počasie, ukladaním elektriny, a používaním fosílnych palív len v špičke. Celkovo v uplynulých desaťročiach sa na výskum distribúcie elektriny minulo menej ako na výskum kmiva pre zvieratá a teraz to doháňajú, takže možno očakávať výrazné inovácie. A je to aj dôvod pre ktorý nemecká rozvodná sieť stále nie a nie skolabovať ako mnohí už pred rokmi škodoradostne predpovedali.

> navyše snažiť sa byť chorobne "zelený" a zasrať pol krajiny solárnymi a vzdušnými elektrárňami je úchylka a navyše aby sme utiahli nároky veľkých podnikov a miest, tak to by sme museli veľa pôdy na to zabrať

Áno, niektoré zelené kroky boli mimo, aj ohľadne soláru aj bioetanolu/biomasy. Ale to neznamená že to treba celé pochovať ani nie je pravda že treba zaberať extra pôdu, úplne stačia tie plochy ktoré sú už dnes zastavané a zabetónované, to je vec politického nastavenia čo bude štát podporovať miesto hnedého uhlia.
Reakcia na: Ike #45:
Za predpokladu, ze se par moudrych hlav...

Pri zdravom rozume sa to bude dat urobit. Ved cast tych vozov bude moct byt pridelena len na delene sluzby.
Myslim, ze tak aj rozmyslaju, ked som videl kam vsade chcu nasadzovat 16 vozidiel.
Reakcia na: 810zssk #43:
za predpokladu, že dpb je schopné otvoriť MS WORD a zbúchať pár zmysluplných strán, ktorým dá honosný názov "koncepcia" a potom ju bude dodržiavať hej ?
Reakcia na: 810zssk #43:
* poctu vozov
Reakcia na: Ike #42:
Mozno to DPB primeje konecne pochopit ze vodic nie je prilepeny na sedacku konkretneho autobusu a narast vypravy vozidiel nemusi nevyhnutne znamenat narast poctu vodicov, ktori na nich jazdia.

Ale inak si myslim ze v BA mame par sluzieb ktore by sa pri pouziti rychlonabijacky dali pretransformovat na elektrobusove aj bez narastu poctu vozokm.
Reakcia na: peste.noire #40:
Za najhoršie považujem neschopnosť nahradiť jeden trolejbus jedným elektrobusom (dojazd) v kontexte nedostatku vodičov ?
SORky potvrdene. ☠
No tieto zelené nemysly by už mal dakto poslať z okna ... V TV novinách to dobre vysvetlil jeden starší pán:
- o ekológií nemôže byť moc reči, keďže aj tá elektrická energia sa vyrába "nejak" a spôsobmi, pri ktorých vzniká viac oxidu uhličitého než pri bežnej výrobe PHM a samotnom spaľovaní PHM
- problémom sú samotné batérie, že kde na nich budeme do nekonečna brať nerastné suroviny = ďalšia ekologická záťaž pri vyzískavaní surovín na ich výrobu
- kapacita a počet dobíjacích miest na elektrobusy a elektromobily - v Nórsku už sa neodporúča kupovať si elektromobil, lebo nie je kde nabíjať
- veterné a solárne elektrárne zas závisia od poveternostných podmienok, solárne napr. v oblastiach kde majú málo slnečných hodín nemajú zmysel, a ak majú aj na poryvy vetra smolu, tak sú v háji
- navyše snažiť sa byť chorobne "zelený" a zasrať pol krajiny solárnymi a vzdušnými elektrárňami je úchylka a navyše aby sme utiahli nároky veľkých podnikov a miest, tak to by sme museli veľa pôdy na to zabrať

Na záver, kto si myslí, že elektrobusy nám niečo vyriešia, že bude lacnejšie, tak prosím : http://www.tyzdennikkoment.sk/komu-sluzi-jahnatek-nebyt-vplyvu-oligarchov-ceny-energii-mohli-byt-aj-o-20-nizsie/
Reakcia na: piggee #37:
Pouzite litiove baterie z elektrobusu nikto urcite zakopavat nebude, nato su moc cenne, keby s nimi mal dpb po skonceni zivotnosti problem ja si ich kludne vezmem aj si zaplatim dopravu...?
Reakcia na: piggee #37:
Recyklacia baterii je dnes celkom bezny proces.
Nemyslim si, ze ich niekto bude zakopavat do zeme.
Reakcia na: Ámos #35:
To potom mozeme pri elektromobiloch ist do takych veci ako straty na ceste z vyroby az do nabijacej stanice. Ale co sa tyka baterii, ten komponent je nosicom energie, takze by sa mal pocitat ako palivo a nie ako suciastka. Je totiz nosicom iba na urcity pocet nabiti a bez neho je to vozidlo k nicomu. Nehovoriac o tom, ze tento komponent je najvacsia ekologicka zataz. A ked si pozries v mojom predchadzajucom prispevku, tak najdolezitejsie na tom celom je, ako bude zabezpecena recyklacia. Ci si to SOR bude vykupovat naspat, alebo nam tu bude vznikat dalsia "vrakunska skladka", kde sice usetrime par gramov popolceka do vzduchu, ale zadrbeme si podu a spodnu vodu tazkymi kovmi o objeme niekolko ton.
Dispecer & piggee: to, čo píšete, je podobné, akoby ste do emisií vozidla na benzín alebo naftu chceli prirátať, že niekto tú ropu musel vyťažiť, na to musel spotrebovať neviem koľko elektriny (ktorej výroba tiež vytvorila emisie), potom ju prepraviť do rafinérie a tam z nej spraviť palivo, napokon to palivo prepraviť do čerpacej stanice, ktorej údržba tiež niečo stojí a tak ďalej.
Reakcia na: piggee #33:
Asi si kazdy uvedomuje, ze aj vyroba veternej turbiny prinasa zo sebou emisie.
Toto pripominanie sposobu vyroby kazdeho komponentu skor pripomina argumenty naftoloby ako zmysluplnu argumentaciu.
Prečo pravidelne vyhrávajú či uspejú v konkurze vždy iba české firmy?
Reakcia na: Melange #26:
Plus si trochu zabudol na baterie a ich vyrobu a logistiku. Ich vyroba urcite bezemisna nie je a kedze ich vyroba nie je riesena v Europe, tak nezabudaj na navysene emisie dopravou na SK.

Inak neviete ako je v zmluve so SORom riesena recyklacia baterii? Ak teda vobec? Ci si ich bude SOR vykupovat naspat, alebo budu koncit na smetisku?
Reakcia na: Melange #31:
Keď budeme vedieť presne lokalizovať miesto výroby elektriny v jadrovej, solárnej, či vodnej elektrárni, ktorú pri PREVÁDZKE vozidlo spotrebúva, potom by som si dovolil tvrdiť, že je to čisté. Lenže to nie je možné, keďže elektrizačná sieť je iba jedna a napr. Bratislava nie je napájaná len jednou elektrárňou. Preto je podľa mňa vždy nutné operovať s podielmi jednotlivých druhov elektrární, kde, žiaľ, u nás figurujú aj tepelné elektrárne, či iné,... ?

Ďalší problém je, že ovzdušie nepozná hranice, a teda znečistenie sa nezdržiava vždy len nad miestom tvorby emisíí, ale za istých podmienok (počasie) sa toto znečistenie môže prenášať aj do iných miest.

Preto chápem dôraz, ktorý dáva S499.1023 na slovíčko LOKÁLNE.
Reakcia na: Dispecer #29:
Výroba elektriny môže byť bezemisná, najmä vodná, solárna, veterná, ale aj jadrová, pri ktorej síce vzniká jadrový odpad, ale nie emisie. Pliaga sú tepelné elektrárne, ale tie tvoria iba časť produkcie elektriny v SR. Tak či onak, emisie vznikajúce pri výrobe elektriny nie sú emisie pri PREVÁDZKE elektrického vozidla. Áno, aj pri výrobe a likvidácii vozidiel a batérií vznikajú emisie, ale ani to nie sú emisie pri prevádzke.
Reakcia na: Dispecer #29:
Ano emisie sa netvoria v uliciach Bratislavy, ale na Hornej Nitre. Ale aj to iba cast, 60% produkcie elektriny je na SVK CO2 free.
Ale teda ak v tom nie je rozdiel, zrusme trolejbusy. Tie su na tom rovnako.
Reakcia na: Melange #28:
Elektrina vzniká z čoho? Elektrina sa vo veľkom skladuje vo veľkých "cisternách"?
Reakcia na: S499.1023 #27:
A aké emisie vznikajú pri PREVÁDZKE? Prach z pneumatík?
Reakcia na: Melange #26:
Nie.
Reakcia na: S499.1023 #25:
Prevádzka je bezemisná.
Reakcia na: Majo #23:
Zabudol si na jedno dosť podstatné slovo; LOKÁLNE bezemisná prevádzka.
Reakcia na: Majo #23:
No veď hovorím, že si militantne elektrofilný.
Reakcia na: S499.1023 #21:
Vzhľadom na to, že za najväčšiu výhodu elektrobusu je považovaná jeho bezemisná prevádzka, príde mi dosť zvrátené, keď sa to celé zabije naftovým kúrením. To je rovnaká logika ako voziť drevnú štiepku cez pol krajiny, aby sa ňou potom mohlo "ekologicky" kúriť. Myslím, že každému je jasné, že elektrickým kúrením sa skráti akčný rádius elektrobusu, ale určite je lepšie ho častejšie nabíjať, než "ekologickým" vozidlom vypúšťať do ovzdušia látky preukázateľne poškodzujúce kvalitu životného prostredia.
Reakcia na: SJT.1 #18:
Tu je interiér a exteriér:
http://www.buspress.eu/elektrobus-sor-ohromil-navstevniky-na-veletrhu-czechbus-2016/
Predná maska je pekná voči zadnej. Tam sa mohli vyhrať lebo cez okno je vidieť tie bočné kryty. Ale nie som zástancom SORu.
Reakcia na: Dispecer #20:
Čím sa samozrejme skráti dojazd ale ťažko to Grobkraftüberlandstraßenbahnu vysvetliť, bo on je militantne elektrofilný.
Reakcia na: Majo #19:
SORka vie vyrobiť aj s elektrickým vykurovaním, viď pražský prototyp.
Dúfam, že tie "ekolgické" vozidlá budú mať naftové kúrenie, rovnako ako v KE.
Tak toto už vyzerá z vonka veľmi vydarene. Keby sa takýmto "ksichtom" dodával SOR aj NB12 a 18 a interiér by nebol tak odfláknutý, tak som tú značku bral. Ešte by ma zaujímalo, že ako je ten elektrobus riešený z vnútra.
Reakcia na: Infinity #8:
Dieslaky uz ani dnes moc nie su na buducej TT Mlynska pre L32 ? . Ale berem, tbusy boli a vzdy budu viac nachylne na odstavenia z dovodou prekazk na trati, ci vypadku prudu.
Reakcia na: zlomok #10:
ludovo nazyvane baterkove trolejbusy ?
Ako sa budu dobijat? Tak ako vo Viedni so zberacom? Alebo obycajne cez zasuvku vo vozovni/na konecnej?
Reakcia na: Andy #13:
Elektrobus pražského typu. Aj tak im to nevyšlo, zaradili im to ako trolejbus pod Drážní úřad. Si budú musieť šoféri spraviť vodičák na drôtolezy.
Reakcia na: zlomok #10:
Trolejbus pražského typu? ?
Reakcia na: Solider #11:
To si ma milo prekvapil. Ono existuje nejaký náznak koncepcie? ?
Reakcia na: lostrail #9:
Prečo by sa malo niečo rušiť? Však elektrobusy majú jazdiť na iných linkách v iných častiach mesta.
Reakcia na: Petto #7:
Nie baterkové tbusy. Ale elektrobusy s kontinuálnym nabíjaním z trolejového vedenia pomocou tyčových zberačov.
Tolke "prekvapenie"... Len dufam, ze to nepouziju ako argument zrusenia vystavby trolejbusovej trate v Mlynskej Doline.
Reakcia na: Petto #7:
este budes plakat za dieslakmi
Dobre, hračičky objednane. A teraz sa venujme konecne niecomu co tu naozaj treba. Baterkove tbusy, TT Mlynska dolina
Reakcia na: TeBeCe #2:
V cene je cca +-25% nárast výpravy pri rovnakých výkonoch na linke oproti dieslovým busom.
Reakcia na: Ike #1:
Aby sa mali mestskí poslanci a primát pred voľbami čím chváliť.
Reakcia na: Ike #3:
Alebo skor 18m busy ci dostavbu TT Patronka - Dlhe Diely
Reakcia na: TeBeCe #2:
Mohli sa kúpiť radšej kĺbové degeše. Tie by boli využiteľnejšie.
V tej cene je dufam aj nulova poruchovost... ?
Otázka znie, na čo vlastne potrebujeme elektrobusy? Ďalšia hračka do stavebnice v mierke 1:1?