Rekonštrukcia električkovej trate na Špitálskej je pozastavená

Zatiaľ nie je známe, kedy budú stavebné práce pokračovať.


Foto © Matej Kavacký


Práce na rekonštrukcii električkovej trate na Špitálskej ulici, ktoré začali 1. augusta tohto roka, sú od 12. septembra 2017 zastavené. Dôvodom je zrušenie stavebných povolení Bratislavského samosprávneho kraja a Hlavného mesta SR Bratislava na opravu električkovej trate a výstavbu novej zastávky Mariánska tzv. viedenského typu. Stavebné povolenia zrušili Ministerstvo dopravy a výstavby SR a Okresný úrad Bratislava po odvolacích konaniach, ktoré iniciovali obyvatelia Špitálskej ulice, ktorým sa nepáčilo zriadenie spomínanej zastávky Mariánska pred vjazdom do ich domov.

Rekonštrukčné práce tak budú zrejme pokračovať až po vydaní nových stavebných povolení, čo môže trvať aj niekoľko týždňov. Pôvodne mala byť rekonštrukcia električkovej trate ukončená do 29. októbra 2017.

Do zastavenia stavebných prác bolo na stavbe zrealizované nové električkové priecestie na križovatke Špitálska - Ul. 29. augusta, vrátane koľajového oblúka v smere do centra. Zároveň bola medzi Rajskou a Dobrovského ul. vybudovaná nosná betónová doska pevnej jazdnej dráhy, na ktorú boli položené nové koľajnice s upevnením pripravené na zabetónovanie. Medzi Kamenným nám. a Rajskou bolo upravené lôžko a zhotovený nový káblový kanál. Najmenej rozpracovaný úsek je pri "Dvoch levoch", kde je čiastočne upravené lôžko pre novú trať. Posledný úsek od Ul. 29. augusta po Americké námestie sa zatiaľ rekonštruovať ani nezačal.


12.9.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Melangevčera, 10:34 #24 Re:
Reakcia na #23 od david1:
Však má len 5 minút, ale všetci dobre vieme, že vodiči budú zabúdať ho zapínať. A osobne tomuto bububu fandím, asi to proste inak nejde.
david1včera, 9:59 #23 Re:
Reakcia na #21 od Melange:
Ten úsek prejde električka za cca 5 min. Neznamená to že by sa nekúrilo v celej trase.
Skôr ide o "bububu" zo strany DPB ak by sa to prerušenie rekonštrukcie neprimerane naťahovalo.
david1včera, 9:57 #22 Re:
Reakcia na #20 od kecho:
Záleží od spôsobu vykurovania.

V danom úseku premáva aj dosť starých vozov, kde máš klasické vykurovanie.
Melangevčera, 9:45 #21 Re:
Hurá, budeme v električkách mrznúť. Ani na Ukrajinu netreba chodiť. Vďaka, Stromček.
kechovčera, 9:18 #20 Re:
Reakcia na #19 od david1:
Aky je energeticky rozdiel medzi pouzivanim klimy na chladenie a na kurenie?
david1včera, 8:34 #19 Re:
Reakcia na #17 od 810zssk:
Presne tak . Rozdiel v spotrebe robí iba kúrenie....
Solider18.9.2017 22:53 #18 Re:
Reakcia na #17 od 810zssk:
Možno to pôjde aj týmto smerom.
810zssk18.9.2017 22:36  +2#17 Re:
Reakcia na #16 od Solider:
Je problem prikazat v predmetnom useku nekurit?
Solider18.9.2017 21:58 #16 Re:
Reakcia na #12 od Petto:
Nemyslím si, že to je zveličená titulka, so zimou prichádza vykurovacia sezóna, čo ešte viac zvýši energetický odber v konkrétnych úsekoch. Navyše, v prípade preťaženia meniarne Legionárska môže prísť k jej znefunkčneniu a táto meniareň je kľučová pre celú električkovú sieť – napája úseky do centra od oboch vozovní. Takisto aj nadmerná záťaž na už beztak zničené koľajové kríženia a výhybky môže spôsobiť odstávku električiek.
martinah18.9.2017 18:56 #15 Re:
Reakcia na #14 od kecho:
ked to povies ty, tak sa to aj stane

k teme

mna skor prekvapilo, ze dpb sa rozhodlo ist s tym na prokuraturu, aj ked mozno je to len pro forma, cakala som mrtveho chrobaka
kecho18.9.2017 18:34 #14 Re:
Reakcia na #12 od Petto:
Len pockaj, ked v zime zistia v tuneli cencule a z nejakeho pseudodovodu uzavru Jesenskeho a na blumentali sa rozpadne povrch-to bude srandy aj bez meniarne
TomJ18.9.2017 18:19 -1#13 Re:
Reakcia na #12 od Petto:
Keby sme mali zájsť do ešte väčšieho extrému, dalo by sa to v prípade potreby riešiť aj úplnou výlukou na Obchodnej nasledovne:
1+5 - Petržalka - Šafko - SNP - tunel - KV - Dúbravka
3+4 - Petržalka - Šafko - Jesenského - nábrežie - KV - Dúbravka
7+8 - Rača - Vazovova - Ružinov
9 - KV - nábrežie - Šafko - SNP - tunel - KV
2 - bez zmeny
6 - bez zmeny

Snáď k takému niečomu nedôjde, ale bolo by dobré, keby DPB mal v zálohe takýto alebo obdobný plán, aby sa to v prípade náhlej odstávky dalo zrealizovať bez väčších výpadkov na zvyšku siete.
Petto18.9.2017 15:57 -2 +1#12 Re:
Reakcia na #10 od martinah:
To je moc zveličena titulka. Ak by nestihala Obchodna a prilahla meniaren,tak sa nanajvys obmedzia elektricky na Obchodnej
3 sa skrati po Hlavnu stanicu, 8 tiez (prip spoje obe) a 6tka bude zachadzat do Petrzalky. Ale urcite nie "nebudu premavat" elektricky. A zostanu tam len 1,4,5,9
Melange18.9.2017 15:14 #11 Re:
Reakcia na #10 od martinah:
No a čo, ak skolabujú električky v celom meste. Však Stromček chodí autom.
martinah18.9.2017 14:28 #10 Re:
aktualne k teme:

https://www.bratislavskenoviny.sk/doprava/46619-katastrofa-na-obzore-prestanu-premavat-v-celej-bratislave-elektricky
birch13.9.2017 13:41  +1#9 Re:
Reakcia na #8 od Solider:
Rozumiem a názor, že nemá zmysel kľukatiť trať, som si prečítal viackrát. Ale však sme v širšom centre, v zóne 30 a miesta je tam dosť aj bez nutnosti oblúkov s malými polomermi (priestranstvo má dĺžku okolo 120 metrov).
Bez ohľadu na Stromčeka chodník v smere na Kamenné nám. skutočne nie je tak široký, aby sa naň komfortne zmestili prístrešky, čakajúci cestujúci aj okoloidúci. Alternatívou je samozrejme aj rozšírenie chodníka, ale aj v takom prípade by už trať oproti súčasnej polohe musela byť posunutá.
Solider13.9.2017 12:40 #8 Re:
Reakcia na #7 od birch:
Poloha trate sa nebude meniť. Zastávka bude buď na pôvodnom mieste oproti Dvom levom alebo ak sa dohodnú, tak bude viedenská zastávka pri Stromčekovi. Nemyslím si, že by bolo na mieste kľukatiť trať kvôli jednému nástupnému ostrovčeku.
birch13.9.2017 10:35  +1#7 Re:
Reakcia na #4 od zlomok:
Len na upresnenie, ten odbočovací pruh už tam nie je. Ľavý pruh je priamy + odbočovací a pravý pruh je vyhradený pre cyklistov a zvyšok slúži na parkovanie. To samozrejme nič nemení na tom, že miesto pre plnohodnotnú zastávku oboma smermi by sa tam našlo.

Zároveň by som zastávky Viedenského typu nezatracoval, napríklad práve smerom k Trnavskému mýtu je po zjednosmernení Štúrovej na tom mieste frekvencia áut relatívne nízka a ani žiadny vjazd do garáží ani nič podobné tam nie je. Takže práve tu by som videl potenciál pre nové riešenie celého priestoru možno aj so zakomponovaním zastávky bez samostatného ostrovčeka. Ja osobne by som radšej videl širšie chodníky než úzky chodník + úzky ostrovček.
Ibiza13.9.2017 9:48 #6 Re:
Reakcia na #5 od Kanarcan:
Prečo nemenuješ toho človeka? Bojíš sa? Ja keby som vedela jeho meno, s kludom ho tu napíšem!
Kanarcan13.9.2017 7:18  +1#5 Re:
Reakcia na #4 od zlomok:
V jednej veci súhlasím. Miesta je tam dosť. Dokonca sa to dalo, ako som sa bol pozrieť, napojiť to aj vcelku na priamo. Na druhej strane, zastávka viedenského typu tam podľa mňa je tiež v pohode. Určite je tam menšia frekvencia áut ako na Blumentáli. Skôr sa podľa mňa jedná o trucpodnik jednej osoby, ktorá do toho zatiahla aj ďalších ľudí, ktorí možno ani riadne nevedeli čo podpisujú (viď identické podania) a ešte ich možno aj zinkasoval za právne zastupovanie. Na Blumentáli je tiež vjazd do dvora a s určite väčšou frekvenciou pohybu ako je vjazd do dvora, kde býva x dôchodcov a jeden spevavec II, ktorému asi žena v noci nedala, tak sa potreboval ukojiť. Ten tam má byt v ktorom podľa adresy trvalého pobytu možno ani nebýva a za tučné peniaze ho prenajíma. Chodník je tam taktiež širší ako na Blumentáli. Vo Viedni sú úplne bežné vjazdy z týchto zastávok do dvorov a budov. Dokonca aj administratívnych a podstatne väčších ako sú tie polorozpadnuté domy na Špitálskej (napríklad zastávka Johan Strauss Gasse na Wiedner Hauptstrasse, kde je teda iná premávka).